Przewozy Regionalne bliżej restrukturyzacji

Nastolatek zginął pod kołami pociągu (fot. archiwum)
Przewozy Regionalne bliżej restrukturyzacji
Wczoraj marszałek województwa pomorskiego poparł restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Ma ona polegać na pozyskaniu większościowego inwestora ze strony skarbu państwa, który wniesie do spółki 750 mln zł na jej oddłużenie i rozwój. To siódmy właściciel , który zgodził się na realizację scenariusza zakładającego uzyskanie przez Przewozy Regionalne trwałej rentowności w ciągu najbliższych pięciu lat.

Wariant restrukturyzacji z pozyskaniem strategicznego inwestora oraz wprowadzeniem długoletnich umów przewozowych popierają w tej chwili marszałkowie siedmiu województw, reprezentujący 47,5 proc. udziałów - mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego oraz pomorskiego.

-Przewozy Regionalne muszą przejść proces restrukturyzacji. Nie da się skutecznie zrestrukturyzować spółki bez wsparcia finansowego. Dlatego najlepszy scenariusz restrukturyzacji, zarówno według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zarządu, jak i części właścicieli, zakłada pozyskanie strategicznego inwestora ze strony skarbu państwa. Cieszę się, że kolejny marszałek dołączył do tego grona - mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. - Będziemy kontynuować negocjacje z pozostałymi właścicielami, bo jest to jedyna szansa na osiągnięcie przez Przewozy Regionalne trwałej rentowności.

Plan restrukturyzacji zakłada, że partner strategiczny reprezentujący Skarb Państwa wniesie do spółki środki finansowe w wysokości około 750 mln zł, stając się tym samym jej większościowym udziałowcem. Kwota ta ma zostać przeznaczona zarówno na spłacenie historycznych długów Przewozów Regionalnych szacowanych na 600 mln zł, jak i na przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych wewnątrz spółki. Jednocześnie mają zostać wprowadzone co najmniej pięcioletnie umowy na świadczenie usług przewozowych w poszczególnych województwach, a nie jak dotychczas roczne czy dwuletnie. Dzięki nim spółka ma szansę na większą stabilność pracy, a także możliwość zaplanowania m.in. inwestycji w tabor.


Przewozy Regionalne są największym kolejowym przewoźnikiem, z którego usług korzysta codziennie ponad 230 tysięcy osób dojeżdżających do szkoły czy pracy. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża około 1600 pociągów oznaczonych logo spółki.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (3)
dodaj komentarz

  • maala_gość

    24.10.2014, 08:08

    Myślałam że znów ktoś zginął pod kołami pociągu. Zawsze dajecie to zdjęcie jak jest jakiś wypadek :P

    Odpowiedz
    IP: 95.142.xx4.xx9 
  • nie jadam pieczywa_gość

    24.10.2014, 08:29

    Temu trupu żadna restrukturyzacja nie pomoże.

    Prywatyzacja jedynym lekarstwem. Przy okazji PR ma strajkować niedługo :D.

    Odpowiedz
    IP: 169.143.xx4.xx5 
  • #_gość

    24.10.2014, 09:15

    po co ruszać przecież tak jest dobrze... rozlatujące się EZT z lat 60 czy 70, po jednym składzie w godzinach portannych czy popołudniowych, ciągłe spóźnienia, smród, upał z ogrzewania gdzie działa ja jest ~+10st za okniem a ptzy -10 mamy lód na szybach. Bo taki ci powie że albo grzejemy albo jedziemy. Do tego dziura na siku i na tory. Ja bym to zostawił bo znając chęci 'poprawy' urzędników którzy mają 'wizje' może okazać się że "no chcieliśmy dobrze a wyszło jak wyszło'....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.