Wczoraj marszałek województwa pomorskiego poparł restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Ma ona polegać na pozyskaniu większościowego inwestora ze strony skarbu państwa, który wniesie do spółki 750 mln zł na jej oddłużenie i rozwój. To siódmy właściciel , który zgodził się na realizację scenariusza zakładającego uzyskanie przez Przewozy Regionalne trwałej rentowności w ciągu najbliższych pięciu lat.
Wariant restrukturyzacji z pozyskaniem strategicznego inwestora oraz wprowadzeniem długoletnich umów przewozowych popierają w tej chwili marszałkowie siedmiu województw, reprezentujący 47,5 proc. udziałów - mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego oraz pomorskiego.
-Przewozy Regionalne muszą przejść proces restrukturyzacji. Nie da się skutecznie zrestrukturyzować spółki bez wsparcia finansowego. Dlatego najlepszy scenariusz restrukturyzacji, zarówno według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zarządu, jak i części właścicieli, zakłada pozyskanie strategicznego inwestora ze strony skarbu państwa. Cieszę się, że kolejny marszałek dołączył do tego grona - mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. - Będziemy kontynuować negocjacje z pozostałymi właścicielami, bo jest to jedyna szansa na osiągnięcie przez Przewozy Regionalne trwałej rentowności.
Plan restrukturyzacji zakłada, że partner strategiczny reprezentujący Skarb Państwa wniesie do spółki środki finansowe w wysokości około 750 mln zł, stając się tym samym jej większościowym udziałowcem. Kwota ta ma zostać przeznaczona zarówno na spłacenie historycznych długów Przewozów Regionalnych szacowanych na 600 mln zł, jak i na przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych wewnątrz spółki. Jednocześnie mają zostać wprowadzone co najmniej pięcioletnie umowy na świadczenie usług przewozowych w poszczególnych województwach, a nie jak dotychczas roczne czy dwuletnie. Dzięki nim spółka ma szansę na większą stabilność pracy, a także możliwość zaplanowania m.in. inwestycji w tabor.
Przewozy Regionalne są największym kolejowym przewoźnikiem, z którego usług korzysta codziennie ponad 230 tysięcy osób dojeżdżających do szkoły czy pracy. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża około 1600 pociągów oznaczonych logo spółki.
Wariant restrukturyzacji z pozyskaniem strategicznego inwestora oraz wprowadzeniem długoletnich umów przewozowych popierają w tej chwili marszałkowie siedmiu województw, reprezentujący 47,5 proc. udziałów - mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego oraz pomorskiego.
-Przewozy Regionalne muszą przejść proces restrukturyzacji. Nie da się skutecznie zrestrukturyzować spółki bez wsparcia finansowego. Dlatego najlepszy scenariusz restrukturyzacji, zarówno według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zarządu, jak i części właścicieli, zakłada pozyskanie strategicznego inwestora ze strony skarbu państwa. Cieszę się, że kolejny marszałek dołączył do tego grona - mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. - Będziemy kontynuować negocjacje z pozostałymi właścicielami, bo jest to jedyna szansa na osiągnięcie przez Przewozy Regionalne trwałej rentowności.
Plan restrukturyzacji zakłada, że partner strategiczny reprezentujący Skarb Państwa wniesie do spółki środki finansowe w wysokości około 750 mln zł, stając się tym samym jej większościowym udziałowcem. Kwota ta ma zostać przeznaczona zarówno na spłacenie historycznych długów Przewozów Regionalnych szacowanych na 600 mln zł, jak i na przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych wewnątrz spółki. Jednocześnie mają zostać wprowadzone co najmniej pięcioletnie umowy na świadczenie usług przewozowych w poszczególnych województwach, a nie jak dotychczas roczne czy dwuletnie. Dzięki nim spółka ma szansę na większą stabilność pracy, a także możliwość zaplanowania m.in. inwestycji w tabor.
Przewozy Regionalne są największym kolejowym przewoźnikiem, z którego usług korzysta codziennie ponad 230 tysięcy osób dojeżdżających do szkoły czy pracy. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża około 1600 pociągów oznaczonych logo spółki.
Komentarze (3) dodaj komentarz
maala_gość
24.10.2014, 08:08
Myślałam że znów ktoś zginął pod kołami pociągu. Zawsze dajecie to zdjęcie jak jest jakiś wypadek :P
Odpowiedznie jadam pieczywa_gość
24.10.2014, 08:29
Temu trupu żadna restrukturyzacja nie pomoże.
Prywatyzacja jedynym lekarstwem. Przy okazji PR ma strajkować niedługo :D.
Odpowiedz#_gość
24.10.2014, 09:15
po co ruszać przecież tak jest dobrze... rozlatujące się EZT z lat 60 czy 70, po jednym składzie w godzinach portannych czy popołudniowych, ciągłe spóźnienia, smród, upał z ogrzewania gdzie działa ja jest ~+10st za okniem a ptzy -10 mamy lód na szybach. Bo taki ci powie że albo grzejemy albo jedziemy. Do tego dziura na siku i na tory. Ja bym to zostawił bo znając chęci 'poprawy' urzędników którzy mają 'wizje' może okazać się że "no chcieliśmy dobrze a wyszło jak wyszło'....
Odpowiedz