Radni interesują się, jaki będzie los kładki dla pieszych, która zapewnia komunikację na czas remontu wiaduktu przy ulicy Wojska Polskiego, po zakończeniu prac. Pojawiły się już nawet pomysły na jej kolejne wykorzystanie - miałaby zostać ułożona nad torami kolejowymi, w ciągu drogi krajowej nr 91, zapewniając swobodny przejazd rowerzystom i przejście pieszym udającym się w kierunku osiedla Witosa. Niestety, jest to niemożliwe.
O przeznaczanie kładki po zakończeniu remontu pytał obecnego na ostatniej sesji Rady Miasta starostę tczewskiego Józefa Puczyńskiego radny Roman Kucharski (PO). Z kolei radny Kazimierz Mokwa (PO) proponował, by kładkę przenieść na tory, by połączyć osiedle Witosa z osiedlem Bajkowym:
- Czy nie można by jej wykorzystać na razie, kiedy nie ma pieniędzy na ścieżkę i zapewnić mieszkańcom przejazd? - pytał rajca.
Kładka w tym miejscu jest, ale na razie w planach. Obiekt miał powstać w ramach kompleksowego remontu drogi krajowej nr 91 w granicach grodu Sambora, ale na razie nie powstanie, bowiem zabrakło na to środków w rządowej kasie. Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zarządca drogi, przystąpiła do prac związanych z aktualizowaniem dokumentacji projektowej całego przedsięwzięcia. Czy jestem zatem szansa, że zanim ruszy kompleksowy remont dawnej "jedynki", życie pieszym i rowerzystom ułatwiła kładka przeniesiona z ulicy Wojska Polskiego?
- Po zakończeniu prac kładka zostanie rozebrana - wyjaśnia starosta Józef Puczyński.
Kładki nie będzie można dalej wykorzystać z prostego względu - nie stanowi własności ani miasta, ani powiatu:
- W trakcie przetargu otrzymaliśmy zapytanie, czy kładka ma pozostać własnością wykonawcy i zarząd zdecydował, że tak - wyjaśnia Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie. - To pewnie zostało skalkulowane w kosztach przetargu. Konstrukcja jest dość tymczasowa, ale wykonawca wykorzysta zapewne jej elementy. Jednak tu w Tczewie została zamontowana na czas określony, w związku z czym wykonawca nie musiał wykonywać dodatkowych zabezpieczeń, np. antykorozyjnych.
Według kosztorysu inwestorskiego koszt kładki to 800 tys. zł, ale realne koszta jej montażu powinny wynieść około 550 tys. zł. Dodajmy, że o zamontowanie tymczasowej kładki na czas remontu wiaduktu przy ulicy Wojska Polskiego wnioskował w interpelacji m. in. radny Zbigniew Urban. Podczas wcześniejszej przebudowy innego wiaduktu - obiektu przy ulicy 1 Maja - tymczasowego przejścia dla pieszych nie było i dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, bowiem nie wszyscy piesi mieli ochotę nadkładać drogi w związku z wyznaczonym objazdem.
Telewizja Tczew - archiwum:
Wiadukt w ciągu ul. Wojska Polskiego. Od kwietnia montaż
Data publikacji: wtorek, 15.03.2011
Jak wygląda postęp prac przy budowie wiaduktu przy ulicy Wojska Polskiego?
Więcej materiałów można obejrzeć w sieci kablowej Vectra na kanałach K65 na częstotliwości 559,25.
Wiadukt w ciągu ul. Wojska Polskiego. Od kwietnia montaż
Data publikacji: wtorek, 15.03.2011
Jak wygląda postęp prac przy budowie wiaduktu przy ulicy Wojska Polskiego?
Więcej materiałów można obejrzeć w sieci kablowej Vectra na kanałach K65 na częstotliwości 559,25.
Komentarze (14) dodaj komentarz
Marcin_tcz
11.04.2011, 00:05
.
Dajcie mi , ja z niej zrobię użytek
Odpowiedzmieczyslaw
11.04.2011, 00:06
"Konstrukcja jest dość tymczasowa"
I dalej cytując naszą wybitną specjalistkę w dziedzinie budowy i remontów dróg: "W trakcie przetargu otrzymaliśmy zapytanie, czy kładka ma pozostać własnością wykonawcy i zarząd zdecydował, że tak - wyjaśnia Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie. - To pewnie zostało skalkulowane w kosztach przetargu" ---> jakim cudem ta kobieta bez wiedzy i wyobraźni jeszcze tam pracuje? Skoro otrzymali w zarządzie pytanie o przyszłość kładki, to dlaczego się jej zrzekli na rzecz wykonawcy? I jak może przypuszczać, a nie wiedzieć co zostało skalkulowane, a co nie w kosztach przetargu osoba odpowiedzialna za drogi powiatowe? Przecież to skandal!
OdpowiedzTupolej_gość
12.04.2011, 18:59
Mieciu (o ile mogę tak) Jakim pani Maria W. jest specjalistą?? Znalazłem na stronie PnP, kiedy to o zgrozo kandydowała do RM. ..."Ukończone studia magisterskie na Wydziale Ochrony Środowiska i Rybactwa, studia magisterskie na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt, podyplomowe - Zarządzanie Przedsiębiorstwem na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie."" I jeszcze napisali, że wykształcenie ma wyższe techniczne. Tu nie ma nic z dróg, a i Wydział Nauk Ekonomicznych nie za bardzo tą pania nauczył.
CytujOjciec Mateusz_gość
11.04.2011, 07:12
Tylko w Polsce
Wogóle budowa tej kładki, a dokładnie kadr z kamery ją ukazujący powinien zostać wstawiony na demotywatory, wikary.pl itp z dopiskiem "Dekonstruktorzy...wkrótce na kanale Discovery". Po jaką cholerę tak szybko wysadzono wiadukt skoro robota i tak stoi w miejscu???????
Odpowiedzzaratustra83
11.04.2011, 12:07
wybory
Wysadzenie wiaduktu to moim zdaniem chwyt wyborczy. Wysadzono wiadukt przed wyborami by ludzie widzieli że aktualna władza prężnie pracuje. Fakt jest taki że budowa nowego wiaduktu nie wymagała wysadzenia starego w powietrze tak wcześnie. Od momentu usunięcia wysłużonego staruszka, mamy obraz snujących się po placu budowy zombi, choć raczej można to nazwać nieużytkiem bo na placu budowy się buduje. Tam przez tyle miesięcy nie działo się praktycznie nic. Czasami snuło się paru gości szukając miejsca gdzie wbić łopatę by mieć się o co oprzeć. A za ten cały bajzel płacą tczewianie odwiedzający częściej stacje benzynowe bo muszą nadkładać drogi w objazdach i stać więcej niż jechać.
Cytujtcz45
11.04.2011, 07:18
wykorzystać drewno z kładki
proponuję wykorzystać elementy kładki do budowy mostku, a nawet dwóch przecinających czy wiszących nad stawami bajkowymi . Byłyby to ciekawe i ozdabiające konstrukcje. Ale przypuszczam, że ktoś już ma plan zagospodarowania na własny użytek tego drewna....czas pokaże co z tego wyjdzie...
OdpowiedzMarcin_tcz
11.04.2011, 07:38
..
zróbcie molo na Wiśle .............
Odpowiedz_gość
11.04.2011, 10:27
Jakby dobrze pomyślał to pewnie znalazł by jakieś dla niej zastosowanie dla tej kładki. Tyle kasy kosztowało a teraz jak się skończy remont wiaduktu to tak p prostu ją rozbiorą. A to że padł pomysł połączenia osiedli nad torami to też dobre. Bo teraz to muszą ludzie tam wzdłuż drogi 91 na Witosa z Bajkowego. A wiadomo jaka jest ruchliwa 91.
Odpowiedzmikus
11.04.2011, 12:31
Moja mała prośba...
Kiedy już nadejdzie ten dzień zakończenia robót, mam wielką prośbę! Niech Władze odpuszczą sobie huczne otwieranie, z przecięciem wstęgi, święceniem, orkiestrą i całą otoczką. Niech nikt się nie wypowiada, ze "...po małych poślizgach..." , i "wspólnym wysiłkiem..." jak to mówił Stanisław Anioł w serialu Alternatywy 4... Nie można tak jak to się robi gdzie indziej, po udanym odbiorze inwestycji, po prostu otworzenie wiaduktu poprzez usunięcie barier. Czy ktoś wie jaka jest kara dla wykonawcy za każdy dzień opóźnienia?
Odpowiedzzaratustra83
11.04.2011, 13:36
kara?
Przecież nie ma opóźnienia to o jakich karach ty mówisz? Problem w tym że bez potrzeby dano wykonawcy tyle czasu że zamiast pracować może się opieprzać parę miesięcy a my płacimy za objazdy.
CytujLuksus_gość
11.04.2011, 13:17
....
Gdzie jest krzyż??? Gdzie jest krzyż???
Odpowiedzq_gość
11.04.2011, 23:24
racja ta budowa przecież jest martwa
a nad każdym nieboszczykiem jest jakiś krzyżyk
CytujImię, login, pseudonim, nick_gość
19.04.2011, 16:30
Temat komentarza
Jako most nad 'milen' ją dajcie ;P
Odpowiedzekawy_gość
29.05.2011, 20:21
kwalifikacje
Pani Witkowska jakie ma wykształcenie i specjalności już wiadomo , i przestaje się dziwić tej sytuacji na drogach , mam nadzieje ,że reszta zatrudnionych pracowników posiada odpowiednie kwalifikacje do zajmowanych stanowisk . Obym się nie mylił.
Odpowiedz