LGFT ma pomysł na nadanie nazwy dla ronda przy wieży ciśnień

Czerwiec 1947. Żołnierze Wyklęci antykomunistycznego podziemia. Od lewej: Henryk Wybranowski "Tarzan" (+ XI 1948), Edward Taraszkiewicz "Żelazny" (+ X 1951), Mieczysław Małecki "Sokół" (+ XI 1947), Stanisław Pakuła "Krzewina" (fot. Photograph from the archives of Solidarnosc Walczaca, Poland)
LGFT ma pomysł na nadanie nazwy dla ronda przy wieży ciśnień
Jeszcze w tym roku w sąsiedztwie wieży ciśnień, w miejscu tymczasowego skrzyżowania z ruchem okrężnym, ma powstać rondo. Już teraz pojawiają się propozycje nadania mu imienia - był już pomysł upamiętnienia w ten sposób zmarłego niedawno premiera, Tadeusza Mazowieckiego. Teraz tczewscy sympatycy Lechii Gdańsk proponują, by w ten sposób upamiętnić żołnierzy wyklętych. Ruszyła już zbiórka podpisów w tej sprawie.

Praktyka nazywania rond czyimś imieniem jest w naszym kraju dość powszechna. Takie rozwiązanie stosuje się m. in. w Rumi, gdzie jedno z rond nosi imię Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Niedawno do tczewskiej Komisji doraźnej ds. opiniowania nazw ulic wpłynęły wnioski o uhonorowanie Tadeusza Mazowieckiego.

- Podczas posiedzenia wszyscy byli zgodni odnośnie uhonorowania Tadeusza Mazowieckiego. Do uzgodnienia pozostała kwestia wybrania odpowiedniego miejsca. Wstępnie zgłoszono propozycje o nazwanie ronda przy wieży ciśnień, jednego z wiaduktów lub ulicy. Daliśmy sobie kilka tygodni na wypracowanie propozycji. Nie chcemy decydować w pośpiechu. Najważniejsze jest godne upamiętnienie - tłumaczył nam niedawno Krzysztof Korda, przewodniczący komisji, jednocześnie apelując do mieszkańców Tczewa o zgłaszanie propozycji dotyczących nazewnictwa rond.

I taki pomysł właśnie się pojawił.


- Pod koniec zeszłego roku pojawiła się informacja o przymiarkach do nadania nazwy dla nowego ronda, które ma powstać w miejscu tymczasowego przy zbiegu ulic Bałdowskiej i 30 stycznia w Tczewie. Grupa Tczewscy Patrioci zbiera podpisy pod wnioskiem o nazwanie ronda imieniem Żołnierzy Wyklętych. - poinformowali nas przedstawiciele Unii Tczew i LGFT.

Inicjatywę tczewskich kibiców Lechii i Unii poparł już m.in. Związek Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych.

- Każdego, kto popiera inicjatywę prosimy o podpis na specjalnej liście: https://docs.google.com/document/d/17RiEvYXjPKMKw_0tSoIQwerYvzEg_Rahkkr-vt323bw/edit?pli=1 . Można ją przesłać mailowo lgft@lgft.pl lub osobiście stawiając się na posiedzeniu komisji ds. nazewnictwa ulic w środę 29 stycznia, na które gorąco zapraszamy wszystkich, chcących mieć wpływ na to, co się dzieje w naszym mieście!

Bieżące informacje o sprawie będą pojawiały się na stronach www.lgft.pl i www.unia.tczew.pl , a także na facebooku.

Kim byli "żołnierze wyklęci?"

Żołnierze wyklęci. Polskie powojenne podziemie antykomunistyczne - antykomunistyczny, niepodległościowy ruch partyzancki, stawiający opór sowietyzacji Polski i podporządkowania jej ZSRR, toczący walkę ze służbami bezpieczeństwa ZSRR i podporządkowanymi im służbami w Polsce.

Ostatni członek ruchu oporu - Józef Franczak ps. „Lalek” z oddziału kpt. Zdzisława Brońskiego „Uskoka” - zginął w obławie w Majdanie Kozic Górnych pod Piaskami (woj. lubelskie) osiemnaście lat po wojnie - 21 października 1963 roku. W praktyce jednak większość organizacji zbrojnych upadła na skutek braku reakcji mocarstw zachodnich na sfałszowanie przez PPR wyborów do Sejmu Ustawodawczego w styczniu 1947 i powyborczej amnestii, po której podziemie liczyło nie więcej niż dwa tysiące osób.

Uczestnicy ruchu partyzanckiego określani są jako „żołnierze wyklęci”, „żołnierze drugiej konspiracji” czy jako „żołnierze niezłomni”. W czasach PRL ogół jednostek antykomunistycznych określany był jako reakcyjne podziemie. Określenie „żołnierze wyklęci” powstało w 1993 - użyto go pierwszy raz w tytule wystawy Żołnierze Wyklęci - antykomunistyczne podziemie zbrojne po 1944 r., organizowanej przez Ligę Republikańską na Uniwersytecie Warszawskim. Termin „żołnierze wyklęci” upowszechnił Jerzy Ślaski, publikując książkę o takim tytule.

W walkach podziemia z władzą zginęło około 15 tys. ludzi, w tym około 7 tys. członków podziemia.

Źródło - wikipedia


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (75)
dodaj komentarz

  • eheh_gość

    22.01.2014, 09:09

    Dęciaki

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • ?_gość

    22.01.2014, 10:27

    LGFT ?

    czy to nazwa Lewicowo Genderowa Frakcja Tczew ?

    Cytuj
    IP: 164.126.xx2.xx3 

    _gość

    22.01.2014, 18:45

    http://youtu.be/aPgPWR6C8YM

    Cytuj
    IP: 77.253.xx6.xx7 
  • .._gość

    22.01.2014, 09:10

    ..

    Z niecierpliwością czekam na komentarze TPAG.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • _gość

    22.01.2014, 09:13

    bez urazy - ale nie wiem czemu wielu kibiców myli nacjonalizm z patriotyzmem - choć zaznaczam, że nie neguję tej inicjatywy

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • _gość

    22.01.2014, 09:32

    jedno drugiego nie wyklucza

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx6 

    Andy_gość

    22.01.2014, 10:34

    jesteś w BŁĘDZIE!! właśnie kibice bardzo dobrze radzą sobie rozróżnianiem patriotyzmu i nacjonalizmu ... niestety media w Polsce i ogłupione przez nie społeczeństwo nie odróżnia od siebie ani patriotyzmu ani nacjonalizmu ani co najgorsze faszyzmu. Dla większości ludzi te trzy pojęcia oznaczają współcześnie tą samą ideologie :| ... I TO JEST SMUTNE!!

    Cytuj
    IP: 153.19.xx5.xx2 
  • Śródmieście_gość

    22.01.2014, 09:13

    Brawo!

    Wspaniały pomysł! Oby się udało! Żołnierze Wyklęci na zawsze w naszej pamięci!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • kick_gość

    22.01.2014, 09:15

    patola z ag

    wiadomo patola z AG nawet by na to nie wpadła. są zajęci mazaniem po ścianach budynków pędzlem.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • _gość

    22.01.2014, 09:15

    zaraz, zaraz

    a czy to nie na meczu Lechii - krótko po śmieci Mazowieckiego - wywieszono sektorówkę, przedstawiającą m. in. Mazowieckiego, ale też michnika, powieszonych na pętli

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • Śródmieście_gość

    22.01.2014, 09:30

    Nie kłam!

    Tam nie było żadnego Mazowieckiego tylko Ciastoń! Pewnie nawet nie wiesz kto to... Norymberga dla komuny!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx6 

    _gość

    22.01.2014, 10:35

    zgadza się :) w czym problem?

    Cytuj
    IP: 153.19.xx5.xx2 

    _gość

    22.01.2014, 18:34

    Czarne karty w życiorysie Tadeusza Mazowieckiego

    Czarne karty w życiorysie Tadeusza Mazowieckiego http://youtu.be/5umpdsjlvnc

    Cytuj
    IP: 77.253.xx6.xx7 
  • _gość

    22.01.2014, 09:16

    doklejam link, bo zapomniałem w poprzednim komentarzu - http://wiadomosci.onet.pl/trojmiasto/kibice-lechii-gdansk-na-cenzurowanym-wojewoda-pisze-d o-prezesa-pzpn/2s8px

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • KB_gość

    22.01.2014, 09:19

    Co to kurna chata ma być?

    Co to jest LGFT? Czy to nie przypadkiem ci co dewastują przystanki, elewacje budynków i klatki schodowe w blokach? Czy to nie przypadkiem ci, co wszczynają bójki pod pretekstem upodobań sportowych? Czy to nie ci, co jak się ich spyta o wynik ostatniego meczu Lechii to robią karpika? Tacy ludzie powinni być pozbawieni praw publicznych, a nie decydować o nazwach ulic!!!!! Prawdziwy kibic na pokaz nic nie robi i nie musi przynależeć do jakiś pseudo organizacji!

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx0.xx9 
  • _gość

    22.01.2014, 09:35

    co to ma wspólnego z tą inicjatywą?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx6 

    _gość

    22.01.2014, 10:06

    opanuj się czlowieku

    Fakt-w LGFT są osoby bardziej i mniej inteligentne, ale tak jest wszędzie. Czy mam oceniać negatywnie ogół, bo jakaś jednostka psuje wizerunek reszcie? Prawdą jest, że często większość nie wytyka błędów mniejszości, ale opanuje się z tymi Twoimi wywodami, bo to samo można napisać o TPAG. P.S. -LGFT nie wszczyna bójek.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx5 

    KB_gość

    22.01.2014, 11:33

    ma wspólnego

    Naucz się czytać ze zrozumieniem. Jestem bardzo opanowany, wręcz cech**e mnie anielski spokój. Powtórzę - prawdziwy kibic nie przynależy do żadnych pseudo organizacji typu TPAG, LGFT czy innych CHWDP-squd... Chcesz coś robić - to rób, ale nie mydl oczu, że jesteś super kibicem, bo jak się ktoś takiego z LGFT spyta o skład Lechii to nie zna żadnego nazwiska, a jak o to kto wygrał ostatnią ustawkę albo gdzie powstał najświeższy bazgroł na murze to wszystko Ci powie! Dlatego są to dla mnie ludzie aspołeczni, powinno się ich zamykać w klatkach, żeby mogli się nawzajem powybijać (razem LGFT i TPAG w jednej klatce), a za bazgranie po ścianach upi**dalać ręce przy samej d**ie!

    Cytuj
    IP: 37.128.xx0.xx9 

    siedzący byk_gość

    22.01.2014, 12:50

    To nie wina ludzi, że...

    ... Wy (kibice) kojarzycie im się ze zdemolowanymi peronami, pomazanymi ścianami, napadami. Skoro w swym gronie tolerujecie osoby "mniej inteligentne", psujące waszą reputację, swoimi wybrykami niweczące próby zmienienia wizerunku LGFT, to nie dziwcie się, że zwykły szary człowiek reaguje na was alergicznie! Pozbądźcie się matołów, zmyjcie malunki ze ścian, a zobaczycie jak zmieni się podejście społeczeństwa nie tylko do Waszej grupy, ale też do rozgrywek ligowych. To samo tyczy się TPAG, która nie potrafi sobie poradzić ze swoimi nastoletnimi gierojami... Tłumaczenie, że to oni zaczęli jest na poziomie 12-latka. Nikogo nie interesuje, która banda gamoniów zaczęła, skoro ostatecznie przeradza się to w mordobicie i demolkę ze szkodą dla osób trzecich. I nie ma znaczenia żadne udawanie i powoływanie się na patriotów (którym współczesne kibolstwo nie jest godne butów wiązać), skoro ma być pretekstem dla bandyckich wyskoków oraz agresją wobec przedstawicieli własnego państwa.

    Cytuj
    IP: 81.190.xx5.xx3 

    Gród Sambora

    22.01.2014, 13:02

    KB

    od razu widać, że nic innego tylko powtarzasz bzdury które podają media. Gdybyś faktycznie znał kogoś z grup kibicowskich miałbyś całkowicie inne zdanie. No cóż widać gul skacze, że ludzie pod jakimś szyldem potrafią się zjednoczyć i rozwijać swoje pasje bądź organizować różne inicjatywy. To co ty wypisujesz to nic więcej jak tylko stereotypowe bajki. Piszesz, że to ludzie aspołeczni a to chyba twoja cecha patrząc po wpisach pełnych jadu i nienawiści.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    KB_gość

    22.01.2014, 15:24

    Gród Sambora

    Gdzie Ty chłopie widzisz jad? Jakie bzdury powtarzam zaczerpnięte z mediów? Czy bazgroły na co drugiej ścianie w Tczewie to też media? Tak się składa, że znam KIBICÓW, a nie wandali z - jak to nazwałeś - grup kibicowskich. Jakie to jest zjednoczenie? Pozwalanie na demolkę miasta, przyzwalanie na tworzenie negatywnego wizerunku, krycie d**y chuliganom? To jest zjednoczenie? Mam w nosie takie zjednoczenie. Jestem w ciężkim szoku, że takie "grupy kibicowskie" nie są w Polsce zabronione. Najpierw grupa obije komuś niewinnemu łeb (za to że nie interesuje się sportem) a później wpisze swoje zasługi w "inicjatywach" i myśli że jest wszystko OK.... Masakra.

    Cytuj
    IP: 37.128.xx0.xx9 

    KB śmieszny gość_gość

    23.01.2014, 09:09

    Co ty wiesz o LGFT o kibcach?

    malują, nic nie wiedzą o piłce, nie znają wyników :D Karpika sam zrobiłeś jesteś przykładem niedoinformowanej, sfrustrowanej, typowego nieudacznika życiowego bez pomysłu na życie wylewający z tego powodu wypociny. Prawdziwy kibic zawsze jest zintegrowany w środowisku kibiców jesteś na tyle tępy że nie masz pojęcia o tym więc nie zabieraj głosu bo jesteś totalnym błaznem co chce zabrać głos w temacie co nie ma pojęcia.Zamilcz jak masz powtarzać za żydowskimi mediami że ktoś gdzieś kogoś kopnął w dupę masz ograniczone pole widzenia i myślenia i nie jesteś żadnym atorytetem. Ludzie znający temat nie ciemnogród proszę: http://www.youtube.com/watch?v=mL9R8HwTROY

    Cytuj
    IP: 77.253.xx1.xx7 

    KB_gość

    23.01.2014, 09:36

    Poziom

    Właśnie taki poziom inteligencji jak powyżej reprezentują "kibice" w Polsce...

    Cytuj
    IP: 37.128.xx0.xx9 

    KB mądry Petelicki nie_gość

    25.01.2014, 23:26

    Dziękuje ci gościu dobranoc

    Jesteś upośledzony albo z milicji jedno drugiego nie wyklucza ale zbłaźniłeś się ponownie negując zdanie autorytetu będąc nikim...

    Cytuj
    IP: 87.205.xx5.xx0 
  • Karolina_gość

    22.01.2014, 09:29

    LGFT jak chcecie coś pożytecznego zrobić

    LGFT jak chcecie coś pożytecznego zrobić to usuńcie napisy które namazaliście na ścianach budynków i przystankach.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • babcia Stasia_gość

    22.01.2014, 11:38

    o to to!

    właśnie miałam to napisać! :) szmaty, wiadra i do roboty! :)

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx6 
  • _gość

    22.01.2014, 09:29

    Ale podczas budowy nowego drogowego kapselka. Słynny dom kultury gdzie siedzi i debatuje elita zostanie nienaruszony?.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xxx 
  • Maks_gość

    22.01.2014, 09:31

    LGFT !!!

    Brawo chłopaki. Tak 3mać. Lechia Gdańsk - Od zawsze Na zawsze !!! Tczew wierny Lechii !!!

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx9.xx3 
  • anzi_gość

    22.01.2014, 09:31

    nazwijcie - Jana Pawła, jak to rondo k. Nowego Dworu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • Tczewianin_gość

    22.01.2014, 10:04

    LGFT

    LGFT - organizacja w Tczewie znana tylko i wyłacznie z bazgrołów wszędzie gdzie można coś nowego lub zabytkowego (jak kościół szkolny) spie..przyć, znana z pijaństwa małolatów w biało-zielonych szalikach i wydzierania się nocami. W grupie silni, osobno dzieciarnia. Nie patriotyzm ale patologia.

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • znawca_gość

    22.01.2014, 11:28

    Czyżby?

    To słabe masz skojarzenia, skoro kojarzysz tylko złe aspekty, niczym tvny, gw i inne... Specjalnie dla Ciebie - inicjatywy LGFT http://www.lgft.pl/inicjatywy

    Cytuj
    IP: 91.198.xx9.xx7 

    KB_gość

    22.01.2014, 11:36

    Inicjatywy?

    To czemu robicie te wspaniałe inicjatywy pod kryptonimem LGFT??? Nie lepiej stworzyć coś pod swoją marką, budować pozytywne relacje od początku, a nie bazować na syfie? Widocznie zależy Wam, żeby mydlić oczy - na pokaz inicjatywy, po cichu zwykli chuligani.

    Cytuj
    IP: 37.128.xx0.xx9 

    _gość

    22.01.2014, 13:05

    czemu brak Waszej "wspaniałej" inicjatywy z przełomu kwietnia i maja 2008r. kiedy to zostałem napadnięty przez Waszą 20-osobową grupę bo akurat stanąłem Wam na drodze. Jeszcze "wspanialszą" inicjatywą było to, iż mimo braku moich zeznań (bądź co bądź konfidentem nie jestem, nie jestem też żadnym kibicem) Policja wyłapała kilkoro z Was, którzy "honorowo" się spruli na innych Waszych członków. Normalnie tradycje i wartości garściami czerpiecie z Żołnierzy Wyklętych.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • Zen_gość

    22.01.2014, 10:23

    Patrioci

    Pytam który z młodych patriotów lgft był w wojsku? Hehe beka lgft patrioci tylko szwedki ,glanów i na łyso pały opie....ć i latać po mieście ze sprayem i sfastyki malować po murach. To nie patriotyzm tylko psychiczna choroba

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • DD_gość

    23.01.2014, 10:44

    W Iraku ?

    Sprecyzuj.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx1.xx7 
  • ojciec chrzestny_gość

    22.01.2014, 10:26

    bez zadęcia i nadęcia

    Rondo przy Wieży Ciśnień!!!!!! - prosto, zwyczajnie, zrozumiale i po ludzku. Dlaczego u nas we wszystkim musi być tyle zadęcia, nadęcia, politykierstwa i patetyzmu?! LGFT co to takiego? To jakaś podziemna organizacja?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • _gość

    22.01.2014, 10:46

    Narodowe Siły Zbrojne - w archiwum wywiadu brytyjskiego (na podstawie meldunków AK) jest sporo materiałów wskazujących na kolaborację niektórych oddziałów NSZ z gestapo, występowanie zbrojne p-ko Batalionom Chłopskim i innym oddziałom AK dowodzonym przez przedwojenny PPS np. Wolność Równość Niepodległość. http://zolnierzeprzekleci.wordpress.com/zbrodnie/ Jeśli miasto miałoby już upamiętniać patriotyzm, odwagę i męstwo naszych żołnierzy to z racji okrągłej rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego to proponowałbym nazwę Powstańców Warszawskich (nota bene oficjalnie dowództwo NSZ odmówiło uczestnictwa w powstaniu, w walkach dobrowolnie brały udział tylko niektóre oddziały, które przyłączyły się do formacji AK).

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • _gość

    22.01.2014, 18:43

    o to to - tak dokładnie komuchy mówiły tuż po wojnie gdy preparowali dokumenty wysyłane na zachód by oczernić prawdziwych żołnierzy walczących z komuną. Ale, że dziś takie jełopy się jeszcze zachowały?

    Cytuj
    IP: 77.253.xx6.xx7 

    yhy_gość

    23.01.2014, 20:56

    jakie komuchy człowieku!!! są meldunki dowództwa AK z lat 42-44, przesyłane na bieżąco. Czyli AK to dla Ciebie też komuchy???Komuszymi kolaborantami to została po wojnie większość NSZowców jak się do nich Moczar uśmiechnął. To AK było polską chlubą podziemia antyhitlerowskiego i antystalinowskiego, a nie NSZ, którego teraz narodowcy starają się wybielać i robić z NSZowców bohaterów. Historii nie znam jak ty z internetu tylko z relacji pradziadka AKowca - naocznego świadka tamtych czasów.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • as_gość

    22.01.2014, 11:07

    Przy wieży

    Proponuję dwie nazwy ; 1. RONDO PRZY WIEŻY. 2. RONDO ZMARNOWANYCH TRZECH MILIONÓW.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx9 
  • znawca_gość

    22.01.2014, 11:29

    www.facebook.pl/uniatczew

    Dzięki staraniom Tczewskich Patriotów udało się znaleźć dwa punkty stacjonarne w Tczewie, gdzie można osobiście wpisać się na liście poparcia dla inicjatywy nazwania ronda przy Wieży Ciśnień imieniem Żołnierzy Wyklętych. Wpisać się można u Sebastiana Rosa w salonie Fiata Auto-Wit Kujach przy ul. 30 stycznia 39 oraz sklepie Bolmet przy ul. Jagiellońskiej 55 w godz. 7-18.

    Odpowiedz
    IP: 91.198.xx9.xx7 
  • babcia Stasia_gość

    22.01.2014, 11:42

    trzymajcie mnie :))))

    Tczewscy Patrioci - no nie mogę.... Tacy patrioci, co wykorzystują praktykantów do koszenia trawy w upał i ludzi traktują jak... Patrioto, pokaż najpierw, jak szanujesz innych z Twojej Małej Ojczyzny, a potem przyklejaj sobie na czoło butne hasła i szlachetne tytuły...

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx6 
  • Ja _gość

    22.01.2014, 11:34

    :)

    Lechia Gdanśk Fanst tczew !!! <33

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx5 
  • fthrf_gość

    22.01.2014, 11:36

    a ja ostatnio widzialem takiego dużego chłopa: łysy, adidasy i oczywiście białe skarpety, spodnie dresowe, bluza rozpięta i pod spodem koszulka "żołnierze wyklęci". Twarz gorga i oczy tęskniące za rozumem. Jakby go spytac to pewnie nie mial chlopina zielonego pojęcia o co w tym chodzi.

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx7.xx9 
  • mieszkaniec_gość

    22.01.2014, 11:36

    LGFT

    LGFT - Lumpiarskie Graficiarstwo Filia Tczew. Organizacja działająca pod osłoną nocy, niszcząca i opaskudzająca miasto!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • Popieram_gość

    22.01.2014, 11:53

    ....

    Jestam za popieram nazwe brawo za pomysł

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx4 
  • luki_gość

    22.01.2014, 11:54

    super rondo

    zamiast nadawac imie dla "RONDA" niech lepiej je zlikwiduja bo jak ja widze jazde tczewskich kierowcow to 3/4 zabral bym prawo jazdy przez to ze nie potrafia sie poruszac po rondzie stare miasto jest non stop zakorkowane bo ktos sie zastanawia jechac nie jechac ,jechac nie jechac i korek gotowy.nie ma to jak dwa ronda kolo siebie. PS.jeszcze jedno by sie przydalo na skrecie na paderewskiego moze latwiej sie skreci he

    Odpowiedz
    IP: 37.7.xx5.xx7 
  • max_gość

    22.01.2014, 12:59

    kłamstwa historii

    A dlaczego nie nadać nazwy im Żołnierzy II Armii Wojska Polskiego to oni wyzwalali Pomorze wielu poległo , oni nie strzelali za węgła do chłopów biorących ziemię z reformy rolnej Ale są gorsi bo przyszli ze Wschodu ,a czci się bandziorow Zapytajcie ludzi pamiętających tamte czasy o tych bohaterow co okradali wioski

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx8.xx1 
  • _gość

    22.01.2014, 18:41

    Mówisz jak sowieci

    Łżesz jak pies. Zweryfikuj swoje mądrości bo tą wiedzę czerpiesz albo od ludzi uczących się z podręczników PRLowskich, albo sam bazujesz na informacjach z tamtej epoki. Dziś są dokumenty w IPN zweryfikowane i potwierdzone, że były celowe mordy i grabieże przez oddziały Armii Ludowej podszywające się pod żołnierzy wyklętych. http://youtu.be/fC5pBfho1vw

    Cytuj
    IP: 77.253.xx6.xx7 
  • stary tczewiak_gość

    22.01.2014, 13:14

    a gdzie i kiedy rondo? bo na razie tam jest śmiesznie, no ale najważniejsza jest nazwa jak zawsze, a jakie ,kiedy i cała reszta jakoś to będzie czyli po Tczewsku

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Kibic_gość

    22.01.2014, 13:24

    LGFT

    Pragnę zauważyć ,że LGFT to organizacja zajmująca się zrzeszaniem prawdziwych kibiców Lechii ,tzw. "ultrasów" (nie mylić ze słowem kibol...). Często młodzież "problemowa" dewastuje i niszczy budynki /wiaty itp. i korzysta z szyldu "LGFT" ,chociaż tak na prawdę nie ma nic z nią wspólnego... No może tyle ,że wychowują się w dzielnicy ,w której jest więcej fanów Lechii ,więc po prostu utożsamiają się z nią. A to ,ze pochodzą z rodzin z reguły biednych ,których rodzice nie mają czasu się nimi zająć to już inny problem.. . LGFT jest organizacją,która wbrew temu co myśli większość mieszkańców miasta nie zajmuje się niszczeniem ,a raczej naprawianiem. ;) Np. w wyniku współpracy z Tczewskimi Patriotami wyremontowali oni stare schody na Starym Mieście (chodzi mi o te z wizerunkiem Dmowskiego) ,czy też schody na popularnym "Kozenie" ,dzięki czemu bardziej odczuwamy raczej polepszenie się wizerunku osiedla ,niz pogorszenie... Już nie wspomnę o tym ,że kibice Lechii dbają o dzieciaki z domu dziecka organizując dla nich spotkania z ciekawymi ludźmi itp. A do "kolegów" z Tczewskiej Patologii Arki Gdynia - zamiast "hejtować" inicjatywy rywali za miedzy tylko z takiego powodu ,że nie sympatyzują temu klubowi co wy ; lepiej byście wymyślili jakiś ciekawy pomysł,mający na celu upiększenie Tczewa. ;) Pozdrowienia dla lokalnych patriotów - prawdziwy kibic Lechii =)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • Karolina_gość

    22.01.2014, 15:59

    Słyszałam też że nie wyrywacie torebek staruszkom

    Słyszałam też że nie wyrywacie torebek staruszkom tylko pomagacie im przejść przez jednię a one same w podziękowaniu wam te torebki dają.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    Kibic_gość

    22.01.2014, 20:05

    LGFT

    Tak , tak... I z tego pojedynczego powodu zacznijmy LGFT mieszać z błotem. >.< Chamstwo w państwie sie szerzy ,a i że byle kto powie co wie i od razu masa ludu w to wierzy i zaczyna wyrabiać sobie "opinię" na jakiś temat. Strasznie mnie to irytuje.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • MICasa_gość

    22.01.2014, 13:41

    Tcz.pl naprawdę ,,schodzi na psy"

    LGFT nie chodzi o pomysł ale promocję swojej organizacji, a że Tcz.pl to promuje to żenada. Jedyną naprawdę zauważalnym efektem działalności LGFT są pogryzmolone mury i przechadzające się grupki chuliganów. Zróbcie z tym porządek, a potem doradzajcie cokolwiek społeczeństwu! To samo do Arkowców których herby cały czas szpecą elewacje.

    Odpowiedz
    IP: 31.174.xx8.xx0 
  • kibic_gość

    22.01.2014, 14:26

    krytykowanie LGFT ze strony patologi z Arki jest co najmniej śmieszne.Na Suchostrzygach i nie tylko budynki,klatki schodowe wyglądają jakby nikt nie miał nic do roboty tylko potrafił niszczyć gryzmolić itp.Jeśli już ktoś z innego klubu robi coś, lub ma zamiar coś dobrego zrobić dla tego miasta to patola tylko buczy i wyśmiewa bo tylko to potrafi. Goście z pod znaku tpag wielokrotnie udowodnili,że w głowie pozostało im tylko puste pudełko na mózg.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx0 
  • gość_gość

    22.01.2014, 14:40

    piękna akcja

    to nie są żołnierze wyklęci tylko błogosławieni i Oni nieśli piękne idee i mają w nosie już co tu szatan kłapie swym nikczemnym dziobem. A Pan Mazowiecki i jego pamieć przeminie i nic na to tacy jak on nie poradzą,mogą mu 1000 pomników stawiac i milion rond jego imieniem nazywać:)i nigdy nie dostąpi do błogosławieństw tych żołnierzy bo jest ich nie godny.http://youtu.be/HY-vp_YcnjY

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • Do MICasa_gość_gość

    22.01.2014, 15:44

    "LGFT nie chodzi o pomysł ale promocję swojej organizacji, a że Tcz.pl to promuje to żenada. Jedyną naprawdę zauważalnym efektem działalności LGFT są pogryzmolone mury i przechadzające się grupki chuliganów. " Żal mi ciebie. Albo to śledziowska podpucha, albo jesteś ograniczony i zamkniętym w swoim świecie, gdzie twoim jedynym zyciem jest pewnie internet i narzekanie na wszystko co dobre dookoła. Zamiast snuć taką propagandę jak piszesz, zajmij się kreowaniem pozytywnego wizerunku miasta, pomoc miastu, domom dziecka itp. Co ty zrobiles dobrego dla ludzi ostatnio? LGFT nie musi promowac swojej organizacji, kto chce jezdzic na mecze to jezdzi. Promowac to mozesz media markt w telewizji. Nikt nie ma wpływu do końca na patologie co niszczy elewacje, bazgrająć m.in. na ścianach. Przestań wrzucać wszystkich do tego samego worka. A przede wszystkim zajmij sie sobą i swoim życiem.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • _gość

    24.01.2014, 13:38

    wy z LGTF apelujecie o niewrzucanie wszystkich kibiców Lechii do jednego worka a sami wrzucacie do jednego worka kibiców Arki. Mentalność Kalego.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • Ziuta_gość

    22.01.2014, 16:23

    HGW co to jest LGFT

    A nie może być np. Rondo przy Parku?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx5 
  • Superpomysl_gość

    22.01.2014, 17:04

    swietna inicjatywa jestem starszy rocznikiem i jestem pod wrazeniem, ze sa tacy ludzie jeszcze jak wy. Zycze, by sie udalo!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx1 
  • PRO_gość

    22.01.2014, 19:05

    Stado "dziadów" nie mających co robić... siedzę na dupie w domu, nie mam co czym się zająć po robocie to powyzywam ludzi których nie znam i napisze jacy to oni "są w rzeczywistości". Niektórym to zamiast oceniać ludzi czy to z LGFT czy to z TPAG proponuje zabrać dziecko na sanki lub ulepić bałwana - przynajmniej jakiś pozytyw. Oszczędź człowieku żyłkę na czole bo Ci jeszcze pęknie nad tą klawiaturą. Z kolei chłopakom z TPAG proponuję incognito (żeby wroga oficjalnie nie wspierać) podpisać listę i podesłać bo na pewno też uważają to za słuszną inicjatywę a już na pewno lepszą opcję niż druga wymieniona w tekście.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx9 
  • gość _gość

    22.01.2014, 19:06

    gość

    Jeżeli już to Gryfa Pomorskiego tylko ta organizacja działała na Pomorzu nie mylić z bandami AL ,NSZ które z Tczewem nie mają nic wspólnego kombatantów mamy tylu że starczy na następne stulecie nazwijcie to rondo NP przy wieży i spokój co Mazowiecki zrobił dla Tczewa?NIC pozdrawiam nawiedzonych

    Odpowiedz
    IP: 188.104.xx1.xx3 
  • TCZEWSKA_LECHIA_gość

    22.01.2014, 19:42

    Psy szczekają, karawana jedzie dalej.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • cość_gość

    26.01.2014, 17:26

    gość

    Psy z Lechii?

    Cytuj
    IP: 188.104.xx1.xx3 
  • *_gość

    22.01.2014, 20:25

    Przejdźie się po Kozen

    I zobaczcie jak lgft dewastuje każdy budynek na tym osiedlu. Żal.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • gosc_gość

    22.01.2014, 21:39

    ...

    Nazwa powinna być im. zasłużonego mieszkańca, np. p. M. Polewicza, człowieka o naprawdę wielkim sercu

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • Jadziia _gość

    22.01.2014, 23:33

    wali was już

    Może od razu rondo idiotów... oryginalna nazwa.... Nie każdy w Tczewie jest kibicem..

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx8 
  • _gość

    23.01.2014, 08:33

    Oczywiście, że nie każdy jest kibicem, ale każdy wie kim byli żołnierze wyklęci i odrzucanie pomysłu tylko dlatego, że wpadli na niego kibice jest idiotyzmem. A może ty po prostu nie wiesz o kim mowa ? Jeśli nie wiesz to dobrym początkiem będzie odwiedzenie wystawy o generale Nilu, która do końca stycznia jest w Tczewie.

    Cytuj
    IP: 213.158.xx7.xx7 

    _gość

    24.01.2014, 15:14

    tyle że Nil nie był "żołnierzem wyklętym" bo nie walczył zbrojnie z komuną. Po 45r. nie działał w konspiracji. NKWD załatwiło go bo za okupacji niemieckiej był dowódcą AK.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • jan_gość

    23.01.2014, 13:20

    xx

    Dzisiaj to żołnierzy wyklętych nazwano by terrorystami Rząd polski jaki nie był ale był uznawany na Zachodzie ,a ci bohaterzy jak chcieli oczyscic Polskie z Komunistow to mogli atakowac wojska rosyjskie ,ale oni woleli siac terror wsrod ludnosci cywilnej W Awganistanie ci co strzelają do Amerykanow to tez bohaterzy a nie terrorysci A jak ich oceni historia to zależy kto będzie rządził Przypomnę jak w latach 90tych odsłaniano pomik o ile dobrze pamiętam Ognia (jezeli pomyliłem pseudonim to prosze poprawic ) to protestowała miejscowa ludnosc A oni wiedzieli lepiej od historykow IPNow razem wziętych kim był ten gosc

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx9.xx3 
  • MAX_gość

    23.01.2014, 13:58

    DO L ŻEBROWSKIEGO

    Polecam ci przeczytac ksiązkę Stefana Dąbskiego pt Egzekutor jest napisana nie przez jakiegos komuch ale żołnierza AK co prawda nie dotyczy żołnierzy wyklętych ale rzuca swiatło na poczynania tych patjiotow

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx9.xx3 
  • _gość

    25.01.2014, 17:51

    ,, P A T R I O T Ó W ""- NIEUKU!

    Cytuj
    IP: 213.238.xx2.xx1 
  • MGR_gość

    24.01.2014, 02:51

    Ale kogo to obchodzi?

    Odpowiedz
    IP: 93.154.xx4.xx7 
  • tak_gość

    25.01.2014, 10:30

    Żołnierzy Wyklętych.

    Oczywiście, że Żołnierzy Wyklętych. Tadeusz Mazowiecki z Paxem, później postępowy- otwarty katolik, lżył biskupa Czesława Kaczmarka i tychże patriotów. Skąd Mazowiecki w Tczewie. Powariowali- Fiszbach, Mazowiecki... Pamiętaj wyborco- wybory samorządowe w tym roku. Polsko głosuj! Zygmunt Szendzielarz Łupaszka takim "brązownikom" kazał klapsa dać- na opamiętanie! Żołnierze Wyklęci zostali przez Mazowieckiego przedstawieni jako mordercy, a prowadzona przez nich działalność jako „bezsensowna” i „szkodliwa”. - pisze Sławomir Cenckiewicz. Krzysztof Wyszkowski: To człowiek, który zaczął działalność jako kolaborant stalinowski, a skończył jako kolaborant Jaruzelskiego i Kiszczaka.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • piotr_gość

    26.01.2014, 09:27

    ahahahhhah

    Już jak pojawiła się propozycja nazwania ronda im. T. Mazowieckiego to dałem propozycję, żeby nazwać rondo im. Żołnierzy Wyklętych a teraz to niby ich Pomysł HAHAHAHAAHAHA Śmiechu warte dęciaki.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.