W grudniu przyszłego roku zakończyć ma się budowa mostu przez rzekę Wisłę, jaki połączy gminę Gniew z Kwidzynem. Będzie to największa konstrukcja typu extradosed (łączącego ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego) w całej Europie.
Efekty prac wykonawców są coraz bardziej widoczne. Zakończone zostały już prace przy powstających w nurcie Wisły sięgających 28 m pod ziemię monolitycznych palach wielkośrednicowych, na których zostaną posadowione fundamenty podpór mostowych.
Po zachodniej stronie Wisły wykonano już ustroje nośne przejść dla zwierząt, natomiast po wschodniej stronie rzeki dobiegły końca prace związane z konstrukcją mostu przez Liwę i roboty ziemne, polegające na wymianie gruntu, wykonywaniu wykopów, nasypów i wzmacnianiu słabo nośnego podłoża. Jesienią rozpoczęto roboty nawierzchniowe, polegające na układaniu pierwszej warstwy bitumicznej podbudowy drogi, na której później zostanie ułożona warstwa wiążąca i ścieralna. Rozpoczęto też wówczas prace brukarskie oraz roboty wykończeniowe na skarpach i nasypach. Prowadzone były też prace związane związane z ustrojem nośnym w postaci montażu belek prefabrykowanych na przejściach dla zwierząt oraz z ustrojem nośnym estakad.
Warto też przy tym zaznaczyć, że projekt nie obejmuje tylko budowy mostu. Zakres prac związany jest także z przebudową infrastruktury, prowadzącej do obiektu. W projekcie trasy drogi znalazły się także nowe skrzyżowania z drogami sieci głównej i układu lokalnego. Tak też w gminie Gniew powstaną: skrzyżowanie z drogą krajową nr 91 w Jeleniu, skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogami lokalnymi na trasie Jeleń-Rakowiec i Jaźwiska - Aplinki oraz skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z zdrogą powiatową na trasie Jaźwiska - Opalenie.
Efekty prac wykonawców są coraz bardziej widoczne. Zakończone zostały już prace przy powstających w nurcie Wisły sięgających 28 m pod ziemię monolitycznych palach wielkośrednicowych, na których zostaną posadowione fundamenty podpór mostowych.
Po zachodniej stronie Wisły wykonano już ustroje nośne przejść dla zwierząt, natomiast po wschodniej stronie rzeki dobiegły końca prace związane z konstrukcją mostu przez Liwę i roboty ziemne, polegające na wymianie gruntu, wykonywaniu wykopów, nasypów i wzmacnianiu słabo nośnego podłoża. Jesienią rozpoczęto roboty nawierzchniowe, polegające na układaniu pierwszej warstwy bitumicznej podbudowy drogi, na której później zostanie ułożona warstwa wiążąca i ścieralna. Rozpoczęto też wówczas prace brukarskie oraz roboty wykończeniowe na skarpach i nasypach. Prowadzone były też prace związane związane z ustrojem nośnym w postaci montażu belek prefabrykowanych na przejściach dla zwierząt oraz z ustrojem nośnym estakad.
Warto też przy tym zaznaczyć, że projekt nie obejmuje tylko budowy mostu. Zakres prac związany jest także z przebudową infrastruktury, prowadzącej do obiektu. W projekcie trasy drogi znalazły się także nowe skrzyżowania z drogami sieci głównej i układu lokalnego. Tak też w gminie Gniew powstaną: skrzyżowanie z drogą krajową nr 91 w Jeleniu, skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogami lokalnymi na trasie Jeleń-Rakowiec i Jaźwiska - Aplinki oraz skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z zdrogą powiatową na trasie Jaźwiska - Opalenie.
Komentarze (23) dodaj komentarz
mieczyslaw
22.12.2011, 00:13
Nowy most.
Jakie to szczęście, że nie nasz powiat buduje ten most - powstałoby COŚ zupełnie co NIEZNACZNIE odbiega od pokazywanych wszystkim wizualizacji, a może i zwęzili by później, bo zapomnieli o ścieżce rowerowej? Kwidzyn dopiął swego - jestem ciekaw czy nasi "włodarze" powiatowi choć spróbowali skorzystać z doświadczeń samorządowców z Kwidzyna, jak pozyskać środki na most.
OdpowiedzLOKO_gość
22.12.2011, 00:43
CIEKAWE CO NA TO NIEZASTĄPIONY WITEK S
Cytujprawie grodzki :(_gość
22.12.2011, 07:39
To też zasługa Adama BURCZYKA
Obecny zastępca prezydenta Tczewa Adam Burczyk - rodem z Kwidzyna był w rzadowym zespole, który tą inwestycję przygotował i finalizował.
CytujBOLO_gość
23.12.2011, 20:14
MALKONTENT
PRZESTAŃ NARZEKAĆ, NIC NIE JESTEŚ W STANIE POPRAWIĆ ,TYLKO MARUDZISZ.
Cytujlars_gość
22.12.2011, 00:15
szkoda
Szkoda tej przyrody troche ;)
Odpowiedzmieczyslaw
22.12.2011, 00:57
Tytuł artykułu
"Nowy most coraz bliżej - nie ma dłuższej konstrukcji tego typu w całej Europie" - gdzie nie ma? W Polsce też NIE MA, dopiero jest budowana ta "najdłuższa konstrukcja".
Odpowiedzgość _gość
22.12.2011, 08:24
znalazła się zguba
O Mieczysław się znalazł już mi brakowało tego wszechwiedzącego i naj znawcy tczewskich i nie tylko problemów super że już jesteś miło z rana poczytać tych głupot które wypisujesz zawsze weselej się robi po przeczytaniu tych bzdur.
Cytujdelphi_gość
22.12.2011, 06:15
Pan Mieczysław jak zwykle wybitny znawca, mam propozycję wyprowadź się do Kwidzyna może tam będziesz zadowolony.
Odpowiedznie malkotent_gość
22.12.2011, 07:41
znowu niezadowolony mieczysław
zostawcie mietka niedorajdę, niech sobie dłubie
CytujSpajko
22.12.2011, 07:21
Taa..
I będzie łączył dwie wiochy... Kwidzyn z Gniewem... Ale będą mieli, a my nie
Odpowiedzjarq
22.12.2011, 07:44
można?? można, a włodarze Tczewa nie potrafią
Odpowiedzpmozuch
22.12.2011, 07:51
Mieczysław na prezydenta!!!
Mietek na prezydenta Kaczynski na premiera i mamy jak u Pana Boga za piecem!!!!
Odpowiedzmieczyslaw
23.12.2011, 00:22
pmozuch
Wyłącz TV, włącz myślenie, a przede wszystkim weź się za naukę chłopcze.
Cytujjabol_gość
22.12.2011, 10:17
Taaa.fajnie powstanie nowa przeprawa,ale tak sie zastanawiam kto za 30,40 czy 50 lat wezmie na swoje barki remont tego obiektu.pewnie wielu z nas bedzie w krainie wiecznych lowow,ale zastanawiam sie tak na przyszlosc.czy tak samo jak piekny,zabytkowy most "lisewski"bedzie niepotrzebnym "zbukiem"dla zarzadcy??dla wlodarzy??ale puki co 3mam kciuki za powstanie tego obiektu.o tym co bedzie dalej niech sie martwia inni.nie po to konczyli wyzsze skoly zeby teraz sciemniac i brac profity.jedyne czego moge w tym miejscu zyczyc to Wesolych Swiat wszystkim ktorzy kibicuja,buduja,wylkadaja kase na inwestycje czy tez czytaja moje wypociny.
OdpowiedzGryFFF
22.12.2011, 10:34
Nie rozumiem tych absurdów. Tam znalazła się kasa by zbudować coś od nowa, a u nas nie ma kasy na remont? Czyli Tczewski/Lisewski musi się zawalić by znalazła się kasa na nowy obiekt? A może lepiej oderwać Wisłę od koryta i zbudować normalną drogę? To napewno byłoby łatwiejsze niż oderwać od koryta tych, którzy są odpowiedzialni za taki stan rzeczy. Szkoda, że nikt nie pomyślał nad zabezpieczeniem dziur w moście tak by był bezpieczny dla przechodniów i organizacji na nim Sylwestra pod chmurką. A jako gwiazdę wieczoru zaprosić Oddział Zamknięty.
OdpowiedzKTOŚ_gość
22.12.2011, 16:49
Kompleksowy remont Naszego mostu to 101 mln zł czyli jak wybudowanie nowego. Niestety Nasz most nie jest punktem strategicznym dla infrastruktury tylko zabytkiem. Jestem za remontem mostu i chciałbym żeby był to w końcu Nasz zabytek, ale odpowiadam czemu nikt na to nie ma kasy. Połączony Kwidzyn w Gniewem to bardzo ważne połączenie. Tczewa z Lisewem już nie. Objazd 5 km. Ubolewam, ale takie życie. Niestety jeszcze nie było takiej sytuacji żeby ktoś zajął się sprawami dla Nich mniej ważnymi. Jest kasa na priorytety. Jak zostanie robi się inne rzeczy, ale nigdy nie zostaje. Nie ważne kto będzie rządził. Nigdy nie da się zrobić wszystkiego i dogodzić wszystkim. Wybudowali Orliki, a już słychać czemu tak mało bo gdzieś nie ma itd. Wiecznie będzie źle. Jeżeli tak wszystkim zależy na moście zrobić zbiórkę kasy w całej Polsce. Zgłaszajcie się wolontariuszy ;))) Uzbieracie to w miesiąc mówię Wam. Tym bardziej, że nie trzeba całości. Myślę, że uzbierać 1/4 i można działać. 1/2 UE. Resztę min. infrastruktury, starostwo, miasto itd
Cytujja_gość
22.12.2011, 12:49
most
o zgrozo!! jakie wy macie małozakreślone horyzonty "dwie wiochy", "most tczewski" jak widac polakowi nie dogodzi nie wiecie kto sie będzie tym zajmował za kilka lat ? zadzwońcie do odpowiedniego urzędnika a nie gdybajcie na forum jak widac sami nie umiecie usiąść na stołku i budować ani zarządzać umiecie tylko mieć do innych pretensje a prawda jest taka, że ten most ma znaczenie międzynarodowe a widać że to nie wy walczyliśćie o budowe tego mostu bo teraz to co jest po drugiej stronie wisły od tczewa po grudziądz jest końcem świata bo nie można się tam dostać co najwyżej wejsc na wał i popatrzeć albo zrobić niepotrzebnych 100 kilometrów. Gryfie może trzeba samemu sie dowiedzieć jak to zrobic i gdzie udeżyć żeby most tczewski wyremontować skoro tczew nie ma kasy zanieść na biórko gotowca i tak pewnie spieprzą za dużo pracy maja albo za mało w głowie.
Odpowiedzxxx_gość
22.12.2011, 13:14
Budowa mostu
Zapraszam na forum gdzie można na bieżąco podglądać jak idą prace na budowie mostu:) http://forum.e-kwidzyn.pl/viewtopic.php?f=130&t=8070
Odpowiedzxxxx_gość
22.12.2011, 15:03
xxxxx
Pamiętajcie przy nabliższych wyborach odwdzięczyć się radnym i tym ze starostwa za wiadukt na WP.
Odpowiedzstef
22.12.2011, 17:29
most
takich mostów jest ,w europie wiele wiele dłuszych
Odpowiedzkuba_gość
22.12.2011, 17:57
mosty....
w Google wpisz hasło-najpiekniesze mosty w polsce..........-na pozycji nr 7 jest most lisewski-tczewski i wpis naszego mieszkańca mgr inż,elektryka.....polecam wszystkim zainteresowanym,a szczególnie włodarzom powiatu i woj.pom.
OdpowiedzPRZENIESIONO do TORUNIA_gość
23.12.2011, 15:14
W tym miejscu swego czasu ROZEBRANO MOST I
Obecna inwestycja t rekompesata za grabierz i rabunkowy styl gospodarki z rzekomym ukaraniem za ´´PRUSKIE-FASZYSTOWSKIE CZASY ZIEMI GNIEWSKO-TCZEWSKIEJ.Most LISEWSKI-TCZEWSKI DOSTANIE DAWNY PRAWIE ORGINALY STAN.Musi ulec modernizacji tecznicznej .DEMPS HENRYK&PARTNERZY WALCZY o nasz LISEWSKI MOST I IDZIE KU DOBREMU-SKUTECZNIE.
Odpowiedzbolo_gość
23.12.2011, 20:08
Przerabialiśmy już rekordy.
ZA KILKANAŚCIE LAT BĘDZIE WYGLĄDAŁ JAK LISEWSKI..ON TEŻ BYŁ NAJDŁUŻSZY W EUROPIE.
Odpowiedz