Więcej zapłacimy za wodę i ścieki

Od kwietnia więcej zapłacimy za wodę (fot. tcz.pl)
Więcej zapłacimy za wodę i ścieki
Bez zmian pozostają opłaty abonamentowe - drożeje woda i ścieki. Zakład Wodociągów i Kanalizacji od kwietnia wprowadza nowe taryfy. Przyjęli je podczas ostatniej sesji miejscy radni. Zarząd spółki tłumaczy, że stawki zmieniły się w zasadzie tylko o wskaźnik inflacji. Ceny będą obowiązywać do 31 marca 2011 roku.

Zgodnie z przepisami raz do roku Rada rozpatruje problem opłat za wodę i ścieki. Wniosek o to składa zarząd Zakładu Wodociągów i Kanalizacji. Po jego zbadaniu przez prezydenta co do zgodności z przepisami, radni podejmują uchwałę dotyczącą taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Dokument przyjęto podczas ostatniej sesji - zgodnie z jego treścią opłaty za wodę wzrosły o 2 proc., zaś o 3 proc. - za ścieki.

- Ceny wody i ścieków zmieniają się w zasadzie o wskaźnik inflacji. Zarząd spółki podjął decyzję, by nie podwyższać stawek w stopniu większym, by w związku z panującym kryzysem, nie powodować dodatkowego obciążania naszych budżetów, chociaż ZWIK ma bardzo duże wydatki. Wkrótce przystępuje do realizacji bardzo kapitałochłonnego zadania, jakim jest budowa kolektora i uzbrojenia sieci wodociągowej w okolicach ulicy Głowackiego. - wyjaśnia prezydent Tczewa, Zenon Odya.

W uzasadnieniu treści uchwały czytamy, że "nowe taryfy gwarantują w roku ich obowiązywania pozyskanie przychodów na poziomie umożliwiającym realizacje planowanych i koniecznych w 2010 r. remontów i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, co w efekcie wpłynie na rozszerzenie zasięgu i poprawę jakości świadczonych usług." Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych - czterech wstrzymało się od głosu.


Ile zapłacimy?

Wysokość opłat za 1 m3 wody oraz opłat stałych (netto):

1. gospodarstwa domowe, sfera niematerialna, sfera produkcji materialnej - 2,51 zł/m3
2. stała opłata abonamentowa na jednego odbiorcę na miesiąc
- za gotowość qhnom ≤ 3,5 m3/h - 2,28 zł/odb./mies.
- za gotowość qhnom > 3,5 m3/h < 20,0 m3/h - 48,98 zł/odb./mies.
- za gotowość qhnom ≥ 20,0 m3/h - 174,70 zł/odb./mies.

Wysokość opłat za 1 m3 ścieków (netto):
1. gospodarstwa domowe i sfera produkcji niematerialnej - 3,66 zł/m3
2. sfera produkcji materialnej - 5,89 zł/m3

W porównaniu z obowiązującymi do 31 marca br., nowe taryfy:

- wzrosną o 5 gr. za 1 m3 dostarczonej wody, tj. o 2 proc.
- nie ulegną zmianie opłaty abonamentowe
- wzrosną o 12 gr. za 1 m3 odebranych ścieków dla gospodarstw domowych i strefy produkcji niematerialnej, tj. o 3 proc.

- wzrosną o 17 gr. za 1 m3 odebranych ścieków dla strefy produkcji materialnej, tj. o 3 proc.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (22)
dodaj komentarz

  • baniak_gość

    03.03.2010, 07:56

    f**k

    Tylko ten palec na zdjęciu potrafi powiedzieć co o tym myślę.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx1 
  • MIO

    03.03.2010, 18:34

    INFLACJA - WYMÓWKA

    Trafny komentarz z tym palcem.. WSZYSTKO DROŻEJE O "WSKAŹNIK INFLACJII' TYLKO ZAROBKI STOJĄ W MIEJSCU. jUŻ NAWET W ROSJII ZARABIA SIĘ WIĘCEJ NIŻ W POLSCE A WODA JEST TAM 5x TAŃSZA NIŻ U NAS!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Tomk_gość

    03.03.2010, 08:06

    Podwyżki

    Przecież pod koniec roku były podwyżki ku..to jakaś paranoja co 3-4 miesiące coraz więcej żądają

    Odpowiedz
    IP: 80.254.xx8.xx3 
  • ka_gość

    03.03.2010, 08:10

    W zasadzie

    Panie Prezydencie. Co to znaczy: "w zasadzie o wskaźnik inflacji". Albo o wskaźnik inflacji, albo nie. Wstawianie ozdobnika "w zasadzie" oznacza, ze na pewno nie. Tym bardziej, że wskaźnik inflacji jest jeden, a podwyżka inna na wodę, inna na scieki. To było po pierwsze. Teraz po drugie. Po raz piąty, albo nawet szósty pytam o wpływ inwestcji ZWiKU na opłaty za wodę i ścieki. Ani razu nie otrzymałem odpowiedzi. W tej chwili Pan Prezydent twierdzi, ze: "nowe taryfy gwarantują w roku ich obowiązywania pozyskanie przychodów na poziomie umożliwiającym realizacje planowanych i koniecznych w 2010 r. remontów i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, co w efekcie wpłynie na rozszerzenie zasięgu i poprawę jakości świadczonych usług." A więc jednak my mamy płacić za inwestycje ZWiKU. W takim razie odpowiem, ze nic mnie nie obchodzą inwestycje ZWiKU na terenie powiatu tczewskiego. Jeżeli ZWiK chce inwestować, to niech sam za to zapłaci lub mieszkańcy powiatu. Dla mnie nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia, żebym miał płacić za powiat.. Również Radnym zwracam uwagę, że niech każdy płaci za siebie. Nie chcę być sponsorem powiatu. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • xxx_gość

    03.03.2010, 08:33

    Baniak masz racje i należy pamiętać żeby pokazać ten palec pokazać tym cwaniakom POPISOWSKIM w czasie wyborów

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • mineralna_gość

    03.03.2010, 08:38

    woda tczewska w cenie naturalnie

    Dziwne i nietypowe zachowanie.Gdzie jest dotacja unijna? Ka dobre twoje stwierdzenie tak jak gruby druk Zenon Odya.

    Odpowiedz
    IP: 79.200.xx1.xx4 
  • Łukasz

    03.03.2010, 08:52

    skandal

    Kolejna niejasna sprawa!!! Panie Odya! co to ma być?!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • zubek_gość

    03.03.2010, 09:08

    podwyzki ustala prezydent a nie bezradni radni

    Podwyzki są takie małe żeby nie wystraszyć wyborców. Odyja wygra kolejny raz wybory i bedzie otwierał swoje nowe pomniki dworzec i wysypisko smieci.

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx3.xx2 
  • Domanos

    03.03.2010, 09:10

    PARANOJA

    No jak zawsze nasi kochani radni zafundowali nam podwyżkę. Żeby jeszcze za te pieniądze były wymieniane rury i było coś ulepszane to bym zrozumiał, ale nic się w modernizacji nie dzieje. Z tego co mi wiadomo woda w niektórych miejscach Tczewa wymaga wiele do życzenia, a płacić więcej trzeba. Skandal...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • europa_gość

    03.03.2010, 09:45

    woda scieki

    tczewianie idziemy do europy te ceny sa zbyt male to nie jest skandal to jest normalnie wam sie nigdy nic niepodoba zamknac uniie jak bylo 20 lat temu i basta i niebedziecie mieli problemu z woda i sciekamy

    Odpowiedz
    IP: 217.237.xx9.xx9 
  • martinezz_gość

    03.03.2010, 12:39

    to moze

    to moze tak ktos by podniosl nasze wyplaty o wskaznik inflacji??? wszystko dazy do europy tylko nie nasze pensje! jesli chodzi o reszte to w 120% zgadzam sie z - Ka ps. Ka moze ty wysartujesz do wyborow :)

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx2.xx6 
  • ka_gość

    03.03.2010, 13:13

    wybory

    Dziękuję za propozycję, jednak raczej nie. Realizują się w gospodarce i niech tak zostanie. Natomiast pragnę podkreślić, że moje komentarze są w związku z tym pozbawione "drugiego dna" związanego z promocja własnej osoby przez wyborami. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • ja_gość_gość

    03.03.2010, 14:31

    do ka kimkolwiek jesteś

    jakie inwestycje zwik w powiecie. Uzmysłów sobie w końcu iż zwik nie prowadzi inwestycji w powiecie i nie mąć ludziom w głowach.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xxx 
  • ka_gość

    03.03.2010, 17:30

    do ja kimkolwiek jesteś

    Chcesz mnie zmusić do dodatkowej pracy, ale chyba dla Ciebie nie warto. W roku 2009 kilkukrotnie tcz.pl zamieszczało artykuły o inwestycjach ZWiK-u. Pamiętam jakieś kolektory, które pozwolą na dołączenie wszyskich okolicznych wsi - Malenin, Mieścin, chyba Dąbrówka itp. Pod tymi artykułami zadawałem pytanie, które również przytoczyłem dzisiaj. Nie wiem dlaczego usiłujesz zaprzeczać treściom zamieszczanym wcześniej, ale ja dla Ciebie na pewno nie będę szukał po archiwach. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.163.xx5.xx0 

    ja_gość_gość

    04.03.2010, 08:36

    do ka ....

    może teraz zrozumiesz, tylko prosze czytaj ze zrozumieniem. A więc zwik nie prowadzi inwestycji w powiecie tczewskim, rzeczony kolektor zasadniczo pozwoli na odprowadzenie ścieków z gminy wiejskiej tczew, lecz położony zostanie na terenie miasta i teraz zrozum, chyba warto wydłuzyć kolektor służący mieszkańcom tczewa o 10 mb tak aby można było odebrać ścieki z gminy przy okazji i jeśli choć trochę znasz się na ekonomii to wiesz że dzieki temu zmniejszy sie koszt jednostkowy przesyłu ścieków oraz ich oczyszczenia. Domniemywam, iz jeśli by tak nie zrobiono tzn. mówię o tych 10 mb to pewnie byłbyś pierwszy który zaraz by krzyczał że zwik przeprowadził bezsensowną inwestycję ponieważ mógł obniżyć koszty odbierając ścieki z gmin ościennych i tym samym zmarnował pieniądze. Nieprawdaż Panie ka......

    Cytuj
    IP: 87.205.xx8.xxx 

    ka_gość

    04.03.2010, 12:21

    Do ja

    Czytać ze zrozumieniem umiem, stwierdzam więc, ze uprawiasz demagogię. Operujmy faktami: 1. Prezydent sywierdza: "(ZWiK) Wkrótce przystępuje do realizacji bardzo kapitałochłonnego zadania, jakim jest budowa kolektora i uzbrojenia sieci wodociągowej w okolicach ulicy Głowackiego". 2. uchwała mówi: "nowe taryfy gwarantują w roku ich obowiązywania pozyskanie przychodów na poziomie umożliwiającym realizacje planowanych i koniecznych w 2010 r. remontów i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, co w efekcie wpłynie na rozszerzenie zasięgu i poprawę jakości świadczonych usług." 3. Ty piszesz: "chyba warto wydłuzyć kolektor służący mieszkańcom tczewa o 10 mb tak aby można było odebrać ścieki z gminy przy okazji i jeśli choć trochę znasz się na ekonomii to wiesz że dzieki temu zmniejszy sie koszt jednostkowy przesyłu ścieków oraz ich oczyszczenia". I od poczatku: Prezydent stwierdza, że ZWiKowi starczy kasy z zapłat za świadczone usługi, uchwała mówi, że z zapłat za usługi starczy kasy na remonty i inne planowane zadania. Jeżeli powołujesz się na wiedzę ekonomiczną, to zapewne wiesz, że wszelkie środki trwałe w budowie, oraz remontowane nie wchodzą w koszty przed zakończeniem inwestycji. A więc ZWiKowi potrzeba naszej kasy na inwestycje, a nie na pokrycie kosztów bieżącej działalności. Dalej: Ty twierdzisz, że trzeba przedłużyć kolektor o 10mb tak, aby zbierać ścieki z okolicznych wiosek. A więc z tekstu tego artykułu to nie wynika. Warto, o ile parametry techniczne kolektora zaplanowane zostały do takiej ilości ścieków. A jeżeli zostały wcześniej zaplanowane, to moje pytanie brzmi: czy na potrzebu Tczewa nie wystarczyłby kolektor mniejszy, a więc tańszy. Jeżeli projektowano go na potrzeby okolicznych wiosek, to juz płaciliśmy za odprowadzenie scieków z powiatu. I jeszcze piszesz, że ze wzrostem ilości scieków maleje koszt jednostkowy oczyszczania. Teoretycznie powinno tak być, jednak nie zawsze jest. W tym wypadku mam zastrzeżenia z uwagi na punkty 1 i 2 - że podwyżka wystarczy na budowę i remonty. Gdybyś miał rację, mówilibyśmy o obnizce. Nieprawdaż Panie ja.....

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Pit_gość

    03.03.2010, 16:14

    Żenada

    Podwyżka za podwyżką-to są już jakieś jaja,niedługo to będziemy musieli się zaopatrywać w wodę w Biedronce,bo jest tańsza i smaczniejsza,a na kranówkę z wodociągów to tylko elitę będzie stać.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx4.xx8 
  • Anula_gość

    04.03.2010, 17:38

    hehe dobre powiedziane. Kranówa dla elity....

    Cytuj
    IP: 88.199.xx7.xx7 
  • xyz_gość

    03.03.2010, 17:39

    DO Tomk_gość

    Ostatnia podwyżka wody była dokładnie rok temu .. Od 1 kwietnia 2009 cena wody za m3 wynosi 6,42 zł.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx6 
  • gość gości_gość

    03.03.2010, 19:26

    Ja sie nie dziwie sie!!!

    Ale o co chodzi? Wszędzie,w cywilizowanych krajach nie ma takiego czegoś jak zapłata za dobra naturalne czyli np.jak u nas woda zimna jak to mówią w litrach a dokładnie 1000 litrów w cenie wyżej podanej... istnieje opłata za ekspoatację(gdzie znaczy się coś robi z instalacją wodną....znaczy się wymienia najbardziej wyeksploatowane odcinki...czyli przedźmy się na stare osiedla i zapytajmy się kogokolwiek kiedy odłył się jakikolwiek remont-odpowiedź znana-nie robi się nic albo kiedy coś pierdyknie) teraz nasuwa się pytanie"czy my(my napewno tak gdyż mamy poczucie własnej wartości) wiemy o co tutaj chodzi?"...napewno wiemy lecz płacić musimy gdzyż woda w rurce jest chyba delikatesem za który trzeba drogo płacić...i niech mi ktoś powie że za tej "powiedzmy demokracji" a ja powiem więcej"pseudo" jest lepiej aniżeli za czasów wcześniejszych?Ja powiem i nawet śmiem stwierdzić że nie...a podobno mamy prawo wyboru...nawet w wyborach regionalnych...nawet wcześniej potrafili postawić Most zwanym teraz "tczewskim" i dbać o niego przez ponad półtora wieku...a teraz?Zero...dno totalne...żeby chociaż te że tak powiem"datki za naturalną wodę nieogrzewaną ze źródeł naturalnych"przeznaczyć na remont naszego jedynego zabytku?...Znając życie i realia naszej demokracji odpowiedź brzmi...NIE!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx3 
  • Kreon_gość

    03.03.2010, 19:48

    gdzie są obrońcy ludu?

    Proszę wskazać tych sprawiedliwych, którzy na niwach porywczej propagandy wyborczej stali na czele obrońców biednych. Gdzie radni z SLD, PiS, gdzie cuda PO? Tak koleja podwyżka cen. Tak znowu będziemy (my emeryci) mieć mniej na leki, na chleb i margarynę. Czynsz i wodę trzeba zapłacić Panie prezydencie. A pewie w ZWIKu brakuje na podwyżki do tych wysokich ponad 120000 pensji członków zarządujak czytamy w prasie. To skandal To skandal To skandal.

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx5.xx2 
  • Anula_gość

    04.03.2010, 17:37

    Znów.....

    Tak pisze że do 31 marca 2011 taka nowa stawka apotem co kolejna podwyżka cen... Tylko nasze pensje coś za bardzo nie chcą iść w górę......

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.