Zakład Ubezpieczeń Społecznych upraszcza język pism kierowanych do klientów. „Zusowskie” formularze będą miały mniej stron i rubryk. Specjalnie powołany zespół przeanalizował jakość języka używanego w kontaktach z klientami ZUS. We współpracy z ekspertami z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego opracowano zasady komunikacji, do których stosować się będą wszyscy pracownicy Zakładu.
Zgodnie z nowymi zasadami pisma nie mogą zawierać skomplikowanych określeń, zdania mają być krótkie i proste, a przepisy przedstawione w sposób zrozumiały, najlepiej ”własnymi słowami”.
Efekt prac nad formularzami klienci mogą ocenić, odwiedzając jeden z trzech wyznaczonych do pilotażu oddziałów - w Jaśle, Toruniu oraz w II Oddziale w Warszawie. Pilotaż potrwa do końca lutego, a w kwietniu pierwsze uproszczone formularze będą wdrażane w całym kraju.
Akcja „Prosto z ZUS” to także cykl mających podnieść standard komunikacji z klientami. szkoleń dla pracowników. Zespół ekspertów zewnętrznych wyszkoli ponad stu konsultantów językowych, którzy będą odpowiedzialni m.in. za dalsze przeszkolenie załogi ZUS oraz nadzór nad wypracowanymi standardami prostego języka. Szkolenia potrwają do końca roku.
- Badania opinii publicznej prowadzone przez firmę Millward Brown wskazują, że wprowadzane przez ZUS zmiany zyskują aprobatę klientów. W badaniach doceniono w szczególności nową grafikę, redukcję liczby informacji do wypełnienia, proste komunikaty i zrozumiały język, jakim operują nowe wnioski. - dodaje Cieszyński.
Zgodnie z nowymi zasadami pisma nie mogą zawierać skomplikowanych określeń, zdania mają być krótkie i proste, a przepisy przedstawione w sposób zrozumiały, najlepiej ”własnymi słowami”.
- Pracy jest więc dużo, ale kluczowy jest efekt, czyli zadowolony klient. Pierwsze zmiany można zauważyć w konstrukcji formularzy obowiązujących w ZUS - podzielono je na jasne i czytelne sekcje, zmniejszono liczbę stron, zredukowano ilość wymaganych do uzupełnienia danych oraz dodano prostą instrukcję. Na bazie 60 dotychczasowych wniosków utworzono 40 nowych, co ułatwi właściwy wybór klientom. - mówi Krzysztof Cieszyński, rzecznik gdańskiego oddziału ZUS.
Efekt prac nad formularzami klienci mogą ocenić, odwiedzając jeden z trzech wyznaczonych do pilotażu oddziałów - w Jaśle, Toruniu oraz w II Oddziale w Warszawie. Pilotaż potrwa do końca lutego, a w kwietniu pierwsze uproszczone formularze będą wdrażane w całym kraju.
Akcja „Prosto z ZUS” to także cykl mających podnieść standard komunikacji z klientami. szkoleń dla pracowników. Zespół ekspertów zewnętrznych wyszkoli ponad stu konsultantów językowych, którzy będą odpowiedzialni m.in. za dalsze przeszkolenie załogi ZUS oraz nadzór nad wypracowanymi standardami prostego języka. Szkolenia potrwają do końca roku.
- Badania opinii publicznej prowadzone przez firmę Millward Brown wskazują, że wprowadzane przez ZUS zmiany zyskują aprobatę klientów. W badaniach doceniono w szczególności nową grafikę, redukcję liczby informacji do wypełnienia, proste komunikaty i zrozumiały język, jakim operują nowe wnioski. - dodaje Cieszyński.
Komentarze (3) dodaj komentarz
podam_gość
20.02.2017, 10:58
wZÓR
Czyli mają pisać prostym i zrozumiałym językiem. Więc podam jak powinien wyglądać wzór tego pisma. Oto on : " ZUS czyli legalna mafia informuje płatników że was okradamy i nadal to będziemy robić ponieważ podnieśliśmy znowu składkę o 50 zł. Ponadto normalny człowiek jak sobie możecie państwo obliczyć wpłaca 1200 zł miesięcznie a w wieku 65 lat(mamy nadzieje oczywiście że nie dożyje) , dostanie emerytury około 1400 zł i to pewnie tylko przez parę lat gdyż znamy średnią życia obywateli. Reasumując drodzy państwo jak to się mówi po chłopsku przez około 20 lat płacicie nam 1200 zł a my wam w zamian 1400 zł ale tylko przez około średni okres 10 lat. Mata kalkulatory w domu więc se policzta. Jako ZUS wysyłamy na koniec wielkie ELO :) :):):):):):):):):):):):):)
OdpowiedzF_gość_gość
20.02.2017, 12:18
Dokładnie tak jak piszesz .Ja ani grosza tym zlodziejom nie dałem przez całe życie nie potrzebne mi łapska złodziei na moich pieniądzach całe życie na czarno robię i sam sobie odkładam by najmniej będę miał wszystko co odłożę i nie potrzebuje złodziei czyli ZUS mnie nie okradnie
Odpowiedzaqw
20.02.2017, 16:01
Jacy klienci?! Ja jestem ofiarą ZUS a nie zadnym klientem! Gdybym była klientem miałabym dowolność zawierania umów. To ZUS zabiera mi moje pieniądze więc teoretycznie to on jest moim klientem a nie ja jego
Odpowiedz