Wybory do PE. Jak głosowali tczewianie - najwięcej głosów na PO

Unia Europejska (fot. archiwum)
Wybory do PE. Jak głosowali tczewianie - najwięcej głosów na PO
25. maja wybieraliśmy swoich przedstawicieli do Parlamentu Europejskiego. W Tczewie największe poparcie uzyskała Platforma Obywatelska - ponad 2 tysiące głosów zdobył Janusz Lewandowski.

O tym, kto najprawdopodobniej będzie reprezentował nas w Brukseli, pisaliśmy tutaj - Anna Fotyga, Janusz Lewandowski i prawdopodobnie Jarosław Wałęsa zasiądą w PE . W Tczewie głosowaliśmy w w 28 obwodach, z czego 3 to obwody zamknięte (szpitale). 7 lokali było przystosowanych do potrzeb wyborców niepełnosprawnych. Do głosowania jest uprawionych blisko 47 tysięcy mieszkańców miasta. Oddano 11 337 ważnych głosów.

Jak głosowali tczewianie?

Lista nr 1 - KW Solidarna Polska: 238 głosów (lista nr 1)

Lista nr 2 - KWW Ruch Narodowy: 145 głosów (lista nr 2)
Lista nr 3 - Koalicyjny Komitet Wyborczy SLD- Unia Pracy: 851 głosów (lista nr 3)
Lista nr 4 - KW Prawo i Sprawiedliwość: 3195 głosów (lista nr 4)
Lista nr 5 - Koalicyjny Komitet Wyborczy Europa Plus Twój Ruch: 255 głosów (lista nr 5)
Lista nr 6 - KW Polska Razem Jarosława Gowina: 213 głosów (lista nr 6)
Lista nr 7 - KW Nowa Prawica Janusza Korwina Mikke: 917 głosów (lista nr 7)
Lista nr 8 - KW Platforma Obywatelska RP: 5271 głosów (lista nr 8)
Lista nr 9 - KW Polskie Stronnictwo Ludowe: 159 głosów (lista nr 9)
Lista nr 10 - KW Demokracja Bezpośrednia: 41 głosów (lista nr 10)
Lista nr 12 - KW Partia Zieloni: 52 głosy (lista nr 12)

W powiecie tczewskim najwięcej głosów oddano na:

- PO - 43,44 %,
- PiS - 28,26 %,
- SLD - 7,83 %,
- NP - 7,28 %.
- PSL - 3,40 %



Na kogo głosowaliśmy najczęściej?

Janusz Lewandowski (PO) - 2081
Jarosław Wałęsa (PO) - 1308
Jan Kulas (PO) - 1008
Henryka Krzywonos (PO) - 441
Jan Kozłowski (PO) - 233
Anna Fotyga (PiS) - 1764
Zenon Żynda (PiS) - 634
Marcin Krzywkowski (NP JKM) - 468
Longin Pastusiak (SLD-UP) - 561
Dorota Gardias - 85
Maciej Kowalski (EP TR) - 82
Andrzej Stępniak (PSL) - 50



Frekwencja wyniosła ok. 25 procent (w 2009 roku 26,35 proc).

Dodajmy, że w Parlamencie Europejskim zasiada 766 posłów, wybranych w 28 Państwach Członkowskich Unii Europejskiej. Parlamentarzyści są wybierani w powszechnych wyborach bezpośrednich na okres 5 lat - Polskę reprezentuje 51 Posłów do Parlamentu Europejskiego, wybieranych w 13 okręgach wyborczych.

Lista uporządkowana według ilości zdobytych głosów. Według wyników ogólnopolskich podanych przez PKW do godziny 09:00



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (72)
dodaj komentarz

  • Aga_gość

    26.05.2014, 10:03

    Fatyga

    O nie Fatyga weszła baba co ma kompetencja do handlowania truskawkami na manchatanie :/:/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • _gość

    26.05.2014, 10:26

    a jakie ty masz kompetencje?

    Każdy zdrowo myślący tczewiak nie wierzy w te wyniki.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx7.xx9 

    _gość

    26.05.2014, 12:19

    Do ~ _gość

    Dlaczego zdrowo myślący Tczewiak miałby nie wierzyć w te wyniki? Masz jakieś sprawdzone i poparte dowodami informacje, które mówią, że wyniki były inne niż przedstawiły to komisje wyborcze? Może masz i rację. Mi się np wydaje, że w komisjach zasiadali zwolennicy PiS i "dodali" trochę głosów tej partii, ale to są tylko moje przypuszczenia, bo myślę, że zdrowo myślący ludzie nie głosowaliby na PiS.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    _gość

    26.05.2014, 13:20

    Zdrowo myślący ludzie nie głosowaliby na PIS i na PO

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xxx 

    misza

    26.05.2014, 21:34

    naród powinien być jednomyślny

    http://pe2014.pkw.gov.pl/pl/wyniki/protokoly/89044

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    26.05.2014, 22:36

    Fotyga - profesor uniwersytecki od stosunków miedzynarodowych Krzywonos-tramwajarka, łamistrajka a najwieksze osiągnięcie to wrzask na Kaczora Lewandowski-afera z finansowaniem partii przez Niemców, patologiczna prywatyzacja

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • WYBORCA_gość

    26.05.2014, 10:04

    GLOSY KULASA

    G

    Odpowiedz
    IP: 93.31.xx3.xx1 
  • WYBORCA_gość

    26.05.2014, 10:05

    GRATULACJE

    na taka miescine Tczew to kulas zdobyl wysoka ilosc glosow; Jednak ma poparcie tczewiakow i pozostlych z powiatu.

    Odpowiedz
    IP: 93.31.xx3.xx1 
  • _gość

    26.05.2014, 10:38

    Nie rozśmieszaj mnie! Jesteś jego synem? To wiec że na ciebie też już czas i nadchodzi koniec.

    Cytuj
    IP: 202.88.xx4.xx6 
  • rattlesnake2_gość

    26.05.2014, 10:18

    Czy Tcz. pl trzyma z "reżimem"?

    Dlaczego w infografice nie ma : KW Ruch Narodowy, KW DEMOKRACJI BEZPOŚREDNIEJ, KW Partii Zielonych. Dlaczego pisze się tylko o rozpasanym towarzystwie z Wiejskiej?

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx2 
  • _gość

    26.05.2014, 15:35

    Bo z 0% nie narysujesz diagramu :P

    Cytuj
    IP: 83.11.xx4.xx5 
  • _gość

    26.05.2014, 10:20

    Szkoda że J. Wałęsa wygrał wybory. Nie ufałbym człowiekowi który leci tylko na kasę, do tego jest strasznie zarozumnały i znany jest tylko dzięki swemu ojcu.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx1 
  • sadasdasd_gość

    26.05.2014, 10:29

    asdasd

    tracę wiarę w ludzi.. jak można cały czas głosować na po. pis, sld czy nawet i tr? no cóż jak to ktoś kiedyś powiedział.. tylko idiota robi ciągle to samo i oczekuje innych efektów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • loki55_gość

    26.05.2014, 11:14

    Historia

    Oddaliście głos na mnie to teraz pomóżcie, zaciśnijcie pasa, jeżeli ma być lepiej . Są to słowa komunistów tylko idioci w te obiecanki uwierzą !

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • _gość

    26.05.2014, 10:36

    Kulas i Żynda z taką ilością głosów chcą jeszcze czegoś szukać w wyborach prezydenta Tczewa? Wstyd i żenada. Ludzie z honorem by sobie to odpuścili.

    Odpowiedz
    IP: 188.165.xx3.xx3 
  • _gość

    26.05.2014, 13:29

    Jak już się raz zasmakowało życia na koszt podatników, to się już nigdy nie odpuści. Jeśli osiągnie się zły wynik w wyborach, to zawsze znajdzie się kolega, który się zlituje i zatrudni, jako asystenta europosła, albo jak się nie jest już starostą, to na otarcie łez twoja firma może obsługiwać miejskie spółki od strony prawnej i zawsze będzie na bułkę z masłem. Ręka, rękę myje. Raz my pomożemy, raz nam pomogą. W przypadku polityków, którzy od czasu, do czasu zostają też urzędnikami państwowymi, lub samorządowymi, nie ma mowy o czymś takim, jak honor. Jeśli chodzi o polskich europosłów, to im chodzi tylko o kasę i przywileje. nasi europosłowie prawie nic w tym europarlamencie nie robią. Są najmniej aktywni, a mają najwięcej asystentów. Prawie cały swój czas spędzają w Polsce i biorą udział w polsko-polskiej wojence. Np europosłowie Solidarnej Polski. Ciągle siedzieli w Polsce. Albo meister Protasiewicz. Bohater niemieckich celników. Pełno go było w polskich stacjach telewizyjnych, ale w europarlamencie słabiutko. Prawie nic nie robił. Czy ktoś zauważył, że spotach wyborczych, kandydaci opowiadając, czego to nie zrobią, kiedy zostaną wybrani na europosłów, wymieniali tylko to, czym zajmuje się nasz sejm, a nie parlament europejski? W ogóle nie mówili o sprawach, którymi się parlament europejski zajmuje. Czy są takimi ignorantami, że tego nie wiedzą, czy gadają tylko o tym, czym zajmuje się nasz sejm tu, na miejscu, bo Polacy nie mają pojęcia, czym zajmuje się Parlament Europejski i nie ma sensu im gadać, czego się dokona w tym europarlamencie, bo nie będą wiedzieli, o co chodzi?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    _gość

    26.05.2014, 15:13

    p. Kulas i p. Żynda jak macie jeszcze drobinę honoru odpuście sobie wybory na  Prezydenta Tczewa. Pan J.Kulas jak już to do szkolnictwo - może czeka na  Pana. A p. Z.Żynda niech pilnuje swego biznesy i przyzna się od kiedy jego  korzenie [ od dziadków ] są związane z Tczewem. Każdy kandydat musi mieć swój  życiorys klarowny. tczewiak

    Cytuj
    IP: 83.8.xx2.xx8 
  • taschoon

    26.05.2014, 10:46

    prośba

    Proszę nie obrażać sprzedawców truskawek. Fotyga na pewno nie ma aż takich kompetencji aby poradzić sobie ze sprzedażą owoców gdziekolwiek, nawet w grach komputerowych. Ta Pani nie ma żadnych kompetencji no ale jej wyborcy także więc co się dziwić. Także proszę nie narzekać jeśli się nie było na wyborach. Większość będzie marudzić, że wygrało to lub tamto ugrupowanie a jeżeli chce się coś zmienić to się idzie głosować a nie siedzi w domu.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • MAGA GOŚĆ_gość

    26.05.2014, 11:13

    WYBORY

    ŻYNDA KULAS A ZARAZ ODYJA ONI WSZYSCY TYLKO POTRAFIĄ ŻYĆ ZA CUDZĄ KASĘ ALE DO PRACY TO NIECHĘTNIE TYLKO OD WYBORÓW DO WYBORÓW,TERAZ SAMORZĄDOWE NA PREZYDENTA DO POWIATU I TAK ŻYCIE LECI.PODOBNO ODYJA JUŻ CHCE WRÓCIĆ DO TCZEWA NA STAROSTĘ,SUPER MAŁO SIĘ NACHAPAŁ.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • gośc_gość

    26.05.2014, 11:26

    Postkomuna...

    postkomuna SLD,PSL, PO, TR Przeciwko PiS które ich pokonało i zdobyło o 4 mandaty więcej jak 4 lata temu a PO przegrało i zdobyło o 6 mandatów mniej ! nie zapominajcie o KNP  która odniosła ogromny sukces a w Tczewie dr Krzywkowski odniósł spektakularny sukces

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx2 
  • _gość

    26.05.2014, 12:22

    odniósł taki sukces że nie dostał mandatu - dopiero 7 miejsce w Tczewie -rzeczywiście jest czego gratulować.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    prawy_gość

    26.05.2014, 12:48

    Specjalnie wziąłem udział w wyborach aby zagłosować na kogoś, kto nie jest zwiazany z obecnymi rządzącymi - żadnego PO, PIS, SLD, PSL i innych socjalistycznych wynalazków. Oni wszyscy już byli, rządzą od lat i się nie sprawdzają. Wyboru nie było, zagłosowałem na KNP z której programem najbardziej się identyfikuję... a Krzywkowskiego wybrałem, bo akurat tego dnia widziałem jego ulotkę - skoro jego komitet jako jedyny pofatygował się aby przedstawić mi sylwetkę kandydata, to wybór był prosty. Jestem dość zaskoczony jego wysokim jak na nasze miasto wynikiem, przecież tu od lat to PO miała największe poparcie... widocznie ludzie mają już dość wiecznej nieudolności władz i kombinatorstwa. A że łącznie w Polsce KNP zdobyła tylko 7%? To i tak niezły wynik jak na partię, która prawie nie ma dostępu do publicznych mediów i jest w nich pokazywana głównie w negatywnym świetle. Rośnie świadomość obywateli - proporcjonalnie do zmiejszenia wpływu mediów publicznych.

    Cytuj
    IP: 37.130.xx7.xx3 

    kiper_gość

    26.05.2014, 14:02

    matematyka nie polityka

    Pan doktor jest jak młode wino - szybko udarza do głowy i zostawia kaca. Po kiego grzyba mu takie incydenty polityczne w karierze naukowej?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx7 
  • Czlonek PiS_gość

    26.05.2014, 12:04

    Wokol zdrajcy.

    Pan Zynda mialby o wiele wyzszy wynik gdyby nie krucjata jaka wywolal Antczak i  Smoliński przeciwko niemu. Nakazano wiec glosowac nie na niego tylko Fotyge, gdyz jej wejscie do PE dawalo mandat do Sejmu Smolinskiemu. Panie Zenonie wokol pana sa sami zdrajcy.Zostaw pan ten PiS, pan nie pasuje do tego towarzystwa.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx1 
  • internauta z Tczewa_gość

    26.05.2014, 13:16

    cuda portaliku tcz.pl

    przyciskam kciuk w dół (czerwony), a wynik poparcia zmienia się z +1 na +5... wniosek: tcz miesza i judzi przeciwko PiS. Ty, "członku PiS" masz pewnie "coś z glacą" i bredzisz od rzeczy. Taki z ciebie członek PiS, jak z d... kula.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx7 
  • Wyborna_gość

    26.05.2014, 12:04

    Myslałem że w naszym powiecie mieszkają mądrzejsi ludzie ale widzę że DEBILE z wypranymi mózgami przez TVN nara Jełopy......

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx6.xx0 
  • _gość

    26.05.2014, 14:40

    jednym pierze mózg TVN i Wyborcza innym TV Republika, Gazeta Polska w http://www.wpolityce.pl - a nie lepiej wyjść na rower w taką ładną pogodę???

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    _gość

    26.05.2014, 14:47

    Jesteś zwolennikiem jedynie słusznej partii? Jak za komuny? Kto ma inne zdanie, to debil? Miłosierdzie chrześcijańskie aż bucha z twojego komentarza. Widać, że nie jest ci obce przykazanie miłości. W 22 rozdziale Ewangelii Mateusza Jezus został zapytany: Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe?. Odpowiedział: Będziesz miłował Pana Boga twego całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą. To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego. Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy. Od razu widać, że miłujesz wszystkich, którzy mają inne zdanie niż ty. Prawdziwy Polak - Katolik.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    _gość

    26.05.2014, 17:18

    Tylko Platfusiarnia, tylko Palikot Lemingi!

    Cytuj
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • czlowieczek_gość

    26.05.2014, 12:41

    gratuluje

    gratuluje mózgu dla tych co głosowali na PO i PiS przez tyle lat KOMPLETNIE NIC nie zmienili w naszej POLSCE ale stare mochery nadal na nich głosują, jak tak dalej będzie to nie ma mowy żeby w tym kraju coś się poprawiło.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx5 
  • rymas_gość

    26.05.2014, 12:54

    Wyborcy PO to pewnie większość nie chce na nich głosować, ale musi bo nie chce wygranej PiSu i tak karuzela kręci się dalej... Kto głosował na Wałęse to w ogóle nie rozumiem, człowiek z nazwiska i z wypadku, przy którym sąd umorzył wobec niego postępowanie bo tatuś znany... Tylko Korwin może coś zmienić w tym kraju, na Ruch Narodowy chyba nie ma co liczyć.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx7 
  • _gość

    26.05.2014, 13:14

    zynda do roboty co troche sie ludkom podpłaciło co sie meble sprzedawało wssydu nie masz

    Odpowiedz
    IP: 83.3.xx0.xx0 
  • Prawdziwy._gość

    26.05.2014, 15:20

    A potem płacz i narzekanie jak się źle żyje - oczywiście mowa o PO.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx9.xx2 
  • zaratustra83

    26.05.2014, 15:35

    nadzieja

    Jak to ładnie określił mój kolega. "Nie ma co liczyć że starzy ludzie wychowani za komuny zaczną samodzielnie myśleć o naprawie tego kraju. Nauczeni chodzić głosować i to głosować na partie rządzącą. Trzeba czekać aż to pokolenie wymrze." A mój kolega jest już sporo po 50-tce. Przejrzał na oczy, poszukał prawdy poza telewizją i dojrzał zakłamanie władzy. Ja sam nie rozumiem jednego. Głosując dalej za tymi socjalistami z PO, PIS, PSL, SLD itp. podcinają gałąź na jakiej siedzą. Ludzie uciekają za granice i ja pewnie razem z moimi dziećmi też tak zrobię bo tu nie da się żyć. Moje dzieci nie będą pracować w przyszłości na ludzi którzy własny kraj doprowadzają do ruiny. No ale może liczą że pan Kaczyński albo Tusk im na emeryturę da.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    26.05.2014, 15:51

    Czyli, jaka jest twoim zdaniem jedynie słuszna partia i jedynie słuszne poglądy?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    _gość

    26.05.2014, 17:21

    Jest wyjście: proponuję Demokrację Bezpośrednią, czy ktoś w ogóle ich zauważył?  http://db.org.pl/#witaj

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 

    tom_gość

    26.05.2014, 17:42

    odp

    Nie ma jedynie słusznej partii, jedynie słusznych poglądów. Sposobów na poprawę sytuacji gospodarczej i społecznej w naszym kraju jest co najmniej kilka i rozciągają się od prawicy do lewicy. Chodzi o to, że żadna z partii, które zasiadają w ławach sejmu NIE CHCE wprowadzić tych DOBRYCH zmian w życie. To jest problem. Dlatego ludzie, którzy  głosowali na PoPiS, SLD czy PSL, już nie mówiąc o TR to IDIOCI, którzy myślą, że  jeżeli przez blisko 8 lat rządów PO nic pozytywnego nie zrobiła, to teraz tak się  stanie. Inna sprawa, że idiotami są również osoby, które wierzą w obietnice, że do  Parlamentu Europejskiego jakakolwiek partia jedzie coś zmienić czy coś załatwić. W PE jest kółko dyskusyjne, które nie ma żadnego wpływu na pracę UE. ;)

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx1 

    zaratustra83

    26.05.2014, 20:24

    do ~ _gość

    Nie jedynie słuszna partia, choć w obecnym momencie nie widzę alternatywy. KNP jest jedynym ugrupowaniem jakie ma prawicowe poglądy i chce opierać gospodarkę na kapitalistycznych podstawach wolnorynkowych. Nie zgadzam się z wszystkimi postulatami zawartymi w jej programie jednak wstępując w jej szeregi można od razu dać znać co się nam nie podoba. Prócz programu jaki do mnie trafia za względu na konkretyzacje celów, trafia do mnie fakt że będąc członkiem KNP nie trzeba zostawać wyznawcą Pana Korwina. Jest to ugrupowanie gdzie ludzie mają własny rozum i możliwość działania jak i dyskusji z władzami ugrupowania. W PIS czy PO mieliśmy okazje zobaczyć jak niezgadzający się z prezesem, szybko byli eliminowani z szeregów partii. Warto zanim zacznie się krytykować KNP zapoznać się z programem partii i porozmawiać na spokojnie z kimś kto do niej należy. Naprawdę traficie na otwartych ludzi z jakimi można normalnie zamienić parę słów jak z dr. Krzywkowskim, Nie jest to zbiór fanatyków, szowinistów i faszystów jak starają się pokazywać media.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    C>K>M

    27.05.2014, 21:34

    Zaratustra i właśnie dlatego KNP skazana jest na porażkę. 5 palców to nie to samo co pięść.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    C>K>M

    29.05.2014, 18:45

    ZARATUSTRA, zrobiłem proste ćwiczenie. Wygooglałem sobie wydatki budżetowe na szkoły. Wygooglałem sobie liczbę uczniów. Podzieliłem jedno przez drugie i wyszło mi ile miesięcznie kosztuje szkoła w przeliczeniu na jedno dziecko. Wychodzi około 1000 pln/miesięcznie na dziecko. Przyjmijmy, że ze względu na monopol państwa cena ta jest dwukrotnie zawyżona. Mamy więc 500zł na dziecko/na miesiąc. Przyjmijmy, że państwo zabiera rodzinie 50% dochodu brutto, a Korwin to co zabiera państwo odda rodzinie. Jak myślisz ile to będzie dla przeciętnej rodziny? Bo według mnie nie więcej jak 4000. Przyjmijmy, że masz dwoje dzieci. Korwin daje Ci 4000 zł miesięcznie, z czego błyskawicznie 1000zł oddajesz na szkołę dla dzieciaków. Ubezpieczenie zdrowotne w podstawowym pakiecie- 4 x 300pln, zostaje 1800 pln i świadomość, że poważna choroba to wyrok śmierci. . Za to musisz jeszcze utrzymać rodziców na emeryturze i zapłacić pogłówny podatek dla Korwina na wojsko, policje i sądy. Dzieci coś mówią, że chciałyby pójść na studia. Aha, wszystkie drogi są płatne. Raj na ziemi co nie?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Elon_gość

    26.05.2014, 17:31

    Boże kto głosował na Kulasa?

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx5 
  • _gość

    26.05.2014, 18:39

    po wyborach i do nastepnych w 2015

    Jego rodzina, przyjaciele, jezeli posiada przyjaciol w co watpie i znajomi oddali glosy na Niego

    Cytuj
    IP: 5.146.xx0.xx5 

    Jurgen

    26.05.2014, 19:52

    Hahaha,jestem w szoku...Widać głosujący na niego maja ogromne problemy z samodzielnym mysleniem .

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Panicz

    26.05.2014, 19:18

    TCZEWIAK

    Gratulacje dla Pana Marcina Krzywkowskiego. Dziękuję Panu za to że wreszcie mam na kogo głosować.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx1 
  • _gość

    26.05.2014, 19:22

    "7 lokali było przystosowanych do potrzeb wyborców niepełnosprawnych" ... Tak,  rzeczywiście, m.in. na os Staszica lokal wyborczy był dostostosowany do potrzeb  niepełnosprawnych..tylko szkoda, że aby dotrzeć do komisji i do tej niższej urny   trzeba było najpierw pokonać 10-stopniowe schody, przez które nie wiem jak wjechałby inwalida na wózku..

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx2 
  • gość_gość

    26.05.2014, 19:57

    Na PO zagłosowała budżetówka. Syty głodnego nie zrozumie .

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx2.xx8 
  • lukas

    26.05.2014, 20:35

    wyniki

    Ale te tczewiaki naiwne masakra znów na PO tak im dobrze się żyje z kłamcami i oszustami

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    26.05.2014, 21:29

    Przestańcie promować KNP, zastanówcie się dokładnie o wszystkim co proponują. Po pierwsze mogą proponować wszystko bo wiedzą, że nigdy nie dojdą do władzy. Mają utopijne poglądy żeby zrzeszać jak największą ilość osób, żeby się dostać do koryta zamkniętego przez 20 lat. Jest to program oderwany od rzeczywistości. Co by było gdyby KNP doszło do władzy? Nic, nie zrobiliby nic co zapowiadają bo nie jest to realne w Europie 21 wieku.  Oczywiście że nie ma idealnej władzy, ale nie dopuszczajcie przez to oszołomów do koryta. Jeżeli miałoby coś z tego być to pomyślcie co by się stało z ludźmi, rodzinami, którym się nie udało, są niepełnosprawni, zchorowani, są starcami dla nich nie będzie miejsca w utopijnym Świecie Króla Korwina. Skąd weźmie kasę na utrzymanie potężnej armii, jego popleczników itp z zerowyc lub minimalnych podatków - nie da się. Z jakich pieniędzy utrzyma służbę zdrowia, szkolnictwo, drogi, budynki itp. Zastanów sie jeden z drugim, z dwojga dwóch oszołomów to już lepiej "wolne konopie".

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx6.xx5 
  • ktos_gość

    26.05.2014, 22:50

    W utopijnym świecie knp

    nie ma państwowej służby zdrowia , szkolnictwa itp osoby które wypracowały sobie emeryturę otrzymają ja bo ta partia zakłada jako priorytet wywiązywanie się z umów .Partia wpełzła na listy z 7% poparciem kampanię prowadząc z środków własnych więc nie podejrzewam ich o potrzebę sponsorowania im w podatkach plakatów wyborczych ,zresztą promują raczej minimalizm jeśli chodzi o biurokrację . W skrócie nie masz zielonego pojęcia jakie są wytyczne tej partii , ale grunt to siać panikę ze Korwin świat wysadzi i wszyscy umrzemy .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    _gość

    26.05.2014, 23:01

    utopijne? zdrowe, uczciwe...jesteś pasożytem ze starostwa???

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx9 

    prot_gość

    26.05.2014, 23:35

    Pis da

    Nie chcę cię urazić , ale jesteś głupszy od szympansa.

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 

    _gość

    27.05.2014, 08:22

    Pytam konkretnie nie ogólnikowo jak wy, znacie tylko te dobre strony programu KNP, te które akurat pasują tobie. Jakie miałyby być podatki w u Króla Korwina? Z czego budowałby drogi? Z czego utrzymałby budyni państwowe i samorządowe? Z czego utrzymałby wszystkie szkoły? Z czego wypłacałby te emerytury? Co by sie stało z tobą, jak miałbyś wypadek w pracy i zostałbyś sparaliżowany? W tym czasie twoja żona by nie pracowała bo dobrze wam się układało. Co się stanie z ludźmi, którz ze względu na swoją chorobę nie mogą pracować-będą mieć jakieś świadczenia od Króla? Z czego Król korwni utrzyma swoją świtę i pałac? Ewentualnie 6 ministerstw i jego popleczników? Pytam konkretnie, jestem przedsiębiorcą ale myślę realnie a nie wierzę populistycznej gadce, najpierw był Lepper, potem Palikot a teraz Mikke, sfrustrowany dziadek, który nic w polityce nie osiągnął. Co osiągnął w parlamencie pan JKM, bo nie wiem czy wiecie ale już kiedyś zasiadał w ławach więc "ON też już był" Pytam i iczekuję konkretnych odpowiedzi a nie ogólników zasłyszanych na forach.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx2.xx9 

    zaratustra83

    27.05.2014, 14:50

    do ~ _gość

    No to odpowiem konkretnie. 1. Jakie mają być podatki? niskie, więcej pieniędzy zostanie w kieszeni przysłowiowego Kowalskiego, co za tym idzie więcej ich wyda i znowu zapłaci podatek. Dzięki temu wpływy z podatków nie spadną a za to rozkręci się gospodarka. 2. Drogi buduje się z asfaltu kruszyw itp. materiałów, o szczegóły zapytał bym jednak jakiegoś drogowca bo specjalistą nie jestem. Widzę jednak tyle że asfalt w starszych drogach był o wiele lepszej jakości niż w tych naszych nowych spełniających unijne normy. 3. Tak zwane budynki użyteczności publicznej utrzymywane będą z podatków, będzie ich jednak o wiele mniej bo KNP ma w planach zredukowanie aparatu biurokratycznego kraju jaki generuje olbrzymie koszta dla podatników. 4. Szkoły jak to już zaczyna się dziać będą prywatne, staną się normalnymi przedsiębiorstwami jakie będą miały spełniać wyznaczoną im rolę dydaktyczną. Szkoły podstawowe moim zdaniem w celu zapewnienia  podstawowego wykształcenia powinny być finansowane jeszcze z podatków, jednak reszta na zasadzie uczeń to klient i za naukę płaci. 5. System emerytalny powinien stać się nieobowiązkowy i przejść w sektor indywidualnych ubezpieczeń. Co do osób jakie już wypracowały emeryturę w ZUS to powinien zostać utworzony system finansowania ich świadczeń z likwidowanego majątku ZUS, nie miejmy jednak złudzeń, trzeba będzie dopłacić  do tego z podatków ponieważ ZUS poza majątkiem stałym nie posiada żadnych pieniędzy. Krok ten jest jednak konieczny ponieważ ZUS nie działa. W 2014r. z podatków będziemy musieli dopłacić 30 mld zł do tej instytucji bo ona sama nie ma pieniędzy. Innymi słowy ludzie nie dostaną żadnej emerytury jeżeli nie przeprowadzimy koniecznej reformy ubezpieczeń społecznych. 6. Co do wypadku w pracy to stało by się dokładnie to samo co teraz z tym wyjątkiem że posiadając wykupione świadczenia w placówce prywatnej lub prywatne ubezpieczenie, trafisz pod troskliwą opiekę specjalistów jacy będą  przysłowiowo skakać koło ciebie, bo to ty płacisz za ich wypłaty. W obecnej chwili trafił byś po prostu na listę kolejkową do specjalisty, i ewentualnie sam zapłacił za leczenie prywatnie bo czekając na zabieg refundowany przez NFZ (o ile będzie refundowany), twoje zdrowie może ulec znacznemu pogorszeniu, lub nie dożyjesz tego zabiegu. 7. Co do opieki socjalnej nad osobami nie mogącymi samemu zarabiać. Państwo nie powinno w nawet najmniejszym stopniu zajmować się opieką socjalną. Środki zabierane nam w podatkach na ten cel są marnotrawione na utrzymywanie nierobów nie chcących pracować a nie pozbawionych takiej możliwości, innym już faktem jest to że znaczna część tych pieniędzy niby to mających pomagać osobom w potrzebie, jest przeznaczana na wypłaty na urzędników MOPS itp. Pieniądze powinny zostać w rękach ludzi jacy je zarobili, ci zaś sami mogą z dobrej woli pomagać potrzebującym poprzez pomoc bezpośrednią, lub wspieranie  różnego rodzaju fundacji min. Armia Zbawienia, WOŚP, Caritas, Pajacyk itp. Ludzie tam pracujący to w większości wolontariusze i przekazując pieniądze w ich ręce wiemy że poszły na konkretny cel a nie na urzędników i nierobów. 8. Pan Mikke nie ma świty i nie musi jej utrzymywać. KNP w odróżnieniu od PO czy PIS utrzymuje się tylko i wyłącznie ze składek członków oraz datków sympatyków. W odróżnieniu od obecnych partii parlamentarnych jakie otrzymują dotacje z naszych podatków. Innymi słowy KNP utrzymuje się sam i będzie dbał o to by realizować swoje założenia, bo jeżeli tego nie zrobi, to  ludzie nie będą go wspierać finansowo. Obecne partie parlamentarne nie dotrzymują obietnic bo nie ważne czy okłamią wyborców czy nie, kasę i tak dostaną. Co do zasiadania pana Mikke w parlamencie to jeżeli kolego nie pamiętasz to mamy demokracje parlamentarną innymi słowy trzeba mieć większość w głosowaniu by móc przeprowadzić swoje ustawy. Jeden poseł może co najwyżej nawoływać do zmian, sam ich nie przeprowadzi. Korwinn- Mikke działa od dawna i do niedawna bez sukcesów bo ludzie boją się sami myśleć i sami o siebie dbać. W twoim pytaniu zostały zawarte podstawowe obawy typowego socjalisty, jakie można uwieńczyć jednym pytaniem " A co jeżeli państwo nie będzie się mną opiekowało i mi nie da." Pamiętajmy że państwo nie ma żadnych pieniędzy, aby coś komuś dać, musi najpierw zabrać. Obecnie banda nierobów jest utrzymywana przez ludzi pracujących a tak być nie może. Owoce pracy powinien konsumować ten kto zapracował, nie powinno się karać pracujących i uprzywilejowywać nierobów. Mam nadzieję że odpowiedziałem ci na twoje pytanie, dodam tylko że nie jest to jakiś wyciąg z biuletynu KNP, takie są moje prywatne poglądy, a że program KNP jest z nimi zbieżny, to popieram to ugrupowanie w walce o lepszą Polskę. Podkreślę tu słowo WALKĘ bo jest to bój o przyszłość tego narodu i w moim  przypadku moich dzieci. Pozdrawiam.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    27.05.2014, 20:16

    To są wszystko ogólniki nie pokryte żadnymi danymi, to jest właśnie utopia. Każdy może tak opowiadać bez rzetelnej analizy finansowej. Korwinem Mikke i jego poglądami interesowałem się od kilkunastu lat, ba nawet byłem jego entuzjastą, jednak wtedy byłem młody i głupi, bo wierzyłem w słowo mówione. Nie znasz mnie, więc nie oceniaj ze jestem typowym biorcą, chapiącym na każdym kroku socjale. Jest sporo rzeczy, które w tym programie popieram, większość jednak z tych postulatów są nierealne a wręcz szkodliwe. Jeżeli zarabiałbyś całą pensje brutto obecną, nie starczyłaby na wszystkie rzeczy, które wymieniłeś jeżeli byłyby prywatne. Nie ma takiej fizycznej możliwości, to jest czysta ekonomia i matematyka, której nawet Król Mikke nie przeskoczy. Powiem ci jakby to wyglądało: Mikke żeby stanowić takie prawa o jakich mówi, musiałby by być dyktatorem w państwie minimum autorytarnym. Ludzi albo by musiał zabić albo by go wynieśli. Jak wiesz emerytur sie nie wypracowuje. Najgorsze w KNP jest to, że mogą mówić co sie ludziom podoba, ale nikt nie pyta o konkrety, tylko pozostaje zadowolony z tego co usłyszy. Pomyśl ilu ludzi chodziłoby na ulicy, nie tylko tych niezaradnych, ale tych którym sie nie udało, z różnych powodów. Chciałbym żeby pomoc był kierowana tylko do potrzebujących, jednak to nie jest takie proste do zrobienia. Pomyślałeś np. o tych znienawidzonych urzędnikach, czy oni nie są ludźmi, którzy mają pracę? Mówisz że Mikke nie miałby świty, rozumiem że by dysponował budżetem samodzielnie. Chciałbym sobie pogadać sam na sam z Korwinem i dziwię się że media, prasa nie potrafi mu zadać prostych pytań o dane, czy obliczył co by się działo przy minimalnych podatkach, co by zrobił z niezadowolonymi ( a było by ich pod jego pałacem co nie miara ). Wylicz sobie prostą sprawę, twoja pensja brutto, nawet duże brutto i odejmij od tego: minimalną składkę podatkową, emerytalną, miesięczne czesne za szkoły dla dzieci, ubezpieczenia dla całej rodziny, leki za 100% ich ceny, dodatkowe świadczenia zdrowotne nie zagwarantowane w koszyku twoich ubezpieczeń, np. poród 8-9 tyś zł, wyrostek 15 tyś zł itd., Odłożyć na emeryturę, Opłata za przejazd każdą drogą gminną, powiatową, krajową , autostradą bo niby dlaczego miałoby to być za darmo, jeżeli należałoby do prywatnego przedsiębiorcy, dalej życie, jedzenie itd. Nie ma mowy żeby ci starczyło na to wszystko. Przemyśl na spokojnie, fajnie by było, jednak jest to nierealne. Wiem że i tak cię nie przekonam, ale ... Pozdr

    Cytuj
    IP: 5.172.xx6.xx4 

    C>K>M

    27.05.2014, 21:47

    Z Korwinizmami jest ten problem, że są to do bólu spójne i logiczne recepty, ale zazwyczaj pomijające jeden ważny czynnik wejściowy, który całkowicie zmieniłby tok owego rozumowania. Przykłady? Spójna logicznie argumentacja o prawie do posiadania broni nie uwzględniająca mentalności danego narodu (od przywoływanych Szwajcarów czy Amerykanów różni nas tyle samo co od Chińczyków). Spójna logicznie argumentacja o prywatnych ubezpieczeniach zdrowotnych nie uwzględniająca tego, że na wolnym rynku może się zdarzyć, że nikt nie zaoferuje ubezpieczenia od najgorszych chorób, lub będzie je oferował po cenach zaporowych- od Gortata kiedyś chcieli chyba 2 miliony dolarów za ubezpieczenie w trakcie gry przez miesiąc w reprezentacji Polski. I tak dalej. Głosowałem na KNP dobrze się nadaje do rozwalania UE, ale w wyborach krajowych zastanowię się 10 razy ..

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zaratustra83

    28.05.2014, 08:22

    do do ~ _gość

    "Jeżeli zarabiałbyś całą pensje brutto obecną, nie starczyłaby na wszystkie rzeczy, które wymieniłeś jeżeli byłyby prywatne." To twoje twierdzenie sprawia że twoja logika upadła w 5 minut. Skoro Twierdzisz że podatnik nie może za te pieniądze opłacić swoich potrzeb to za przeproszeniem jak ma to zrobić państwo gdy jeszcze do kosztów tych trzeba doliczyć utrzymanie administracji państwowej? Państwo robi wszystko większymi kosztami ale w odróżnieniu od osoby prywatnej zadłuża nas bez jakiejkolwiek kontroli. Gdy nam zabraknie pieniędzy to idziemy po kredyt do banku, bank nam go daje lub uznaje że nie mamy zdolności kredytowej i odmawia pożyczki. Sytuacja ta wymusza cięcia w naszym domowym budżecie. Państwo uchwala co roku deficyt (dług) jaki jest wpisany w budżet i zadłuża nas bez kontroli coraz bardziej. Jesteśmy już zadłużeni do tego stopnia że pewnie i nasze dzieci nie dadzą rady tego spłacić. Ten system runie a dla zwykłego polskiego obywatela objawi się tym że mimo że będzie miał pieniądze na koncie to bank mu ich nie wypłaci a emeryci i budżetówka nie dostaną wypłat. Polska musi przejść głębokie reformy. Nie można myśleć tylko o własnym tyłku kosztem naszych dzieci i na nie zrzucać odpowiedzialności i konsekwencji złych rządów a teraz właśnie tak się robi. Ludzie już uciekają, przyrost naturalny mamy ujemny i jeszcze więcej polaków ucieknie z tego kraju przed ponoszeniem konsekwencji szkodliwej władzy. Kto wtedy spłaci zaciągane teraz długi? Kto zapracuje na te wasze emerytury z ZUS? Na pewno nie moje dzieci. Jeżeli nic się nie zmieni, poszukam swoim dzieciom przyszłości za granicą bo jako rodzic mam obowiązek zagwarantować im bezpieczną przyszłość, a nie rolę niewolnika we własnym kraju.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zaratustra83

    28.05.2014, 09:28

    konkrety

    Co do wyliczeń dokładnych no to raczej pamięć serwera tego portalu mogła by nie pomieścić szczegółowych planów reform. Co do opieki zdrowotnej i dróg. Pamiętajmy że drogi są utrzymywane (a raczej powinny być) z podatku zawartego w paliwie. Choć jestem tego zdania że w dobie elektronicznych systemów opłat, można by zminimalizować tą opłatę tak by pokrywać z niej tylko drogi w obrębie miast a drogi międzymiastowe pokryć siecią opłat elektronicznych. Wtedy mieli byśmy tańsze paliwo a za przejazd płacili byśmy elektronicznie. Innymi słowy ktoś nie eksploatujący dróg międzymiastowych nie musiał by na nie płacić. Nowo budowane drogi miały by wyższe opłaty przykładowo przez 10 lub 20 lat do puki nie zwróci się inwestycja, następnie opłata spadała by do standardowej jaka jest wymagana do utrzymania infrastruktury. Co do ubezpieczeń medycznych i emerytalnych, to za ten sam zakres usług na pewno mniej zapłacimy prywatnie niż za pośrednictwem ZUS. Ludzie jacy czekają na zabiegi niby refundowane z NFZ raczej potwierdzą że NFZ gwarantuje jedynie kolejki, mnogość akcji charytatywnych mających na celu zbiórkę pieniędzy na operacje pokazują jasno że NFZ nie świadczy opieki w wielu przypadkach. Nie wspomnę już że ludzie za pośrednictwem przykładowo Caritas i WOŚP fundują sprzęt medyczny dla niby finansowanych z NFZ placówek medycznych. Opisujecie obecny system jako lepszy ale nie opisujecie jaki on jest tylko jaki być powinien, ale obecny system nie działa i jest na to tyle przykładów że zliczyć nie podobna. Oczywiście to co ja proponuje nie jest ideałem bo tak owych nie ma ale przynajmniej przestaniemy zrzucać nasze problemy na nasze dzieci. Jak na razie tworzymy im świat gdzie będzie żyła elita polityczno urzędnicza i reszta obywateli jaka będzie na nich tyrać i na długi zaciągnięte przez ich poprzedników. Generalnie mamy sytuację z przed wieków gdy szlachcic był Panem a chłopi tyrali na niego. Ja takiej przyszłości dla własnych dzieci nie chce.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    C>K>M

    28.05.2014, 18:55

    ZARATUSTRA i to jest właśnie KORWINIZM:"Twierdzisz że podatnik nie może za te pieniądze opłacić swoich potrzeb to za przeproszeniem jak ma to zrobić państwo gdy jeszcze do kosztów tych trzeba doliczyć utrzymanie administracji państwowej?" Twoje stwierdzenie jest spójne i logiczne, gdy rozpatrujemy państwo i społeczność jako CAŁOŚĆ. Gdy zaczniesz rozpatrywać indywidualnie, na liczbach to okaże się KORWINZIMEM - 30% społeczeństwa nie będzie stać by posłać dzieci do szkoły, bo ta szkoła była finansowana z podatków płaconych przez 5% najbogatszych i wielki biznes. Głowa we wrzątku a nogi w lodówce to nie to samo co 50 stopniowy upał.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    28.05.2014, 19:58

    Nie powiedziałem w żadnym moim zdaniu, że obecny system jest idealny, oczywiście potrzebne są zmiany, ale nie rewolucja ( Korwinowi marzy się taka jak we Francji swojego czasu ). Sorry ale nie rozumiesz systemu opieki zdrowotnej, przecież nie wszyscy korzystają ze wszystkich świadczeń, jedni ludzie chorują, drudzy nie - jest to ubezpieczenie na wypadek choroby. Czyli płacisz a nie jest powiedziane że te pieniądze będą spożytkowane na ciebie. Tak jak z każdym ubezpieczeniem. Druga podstawowa sprawa, nie ma kraju na Świecie ( no może jakieś plemiona ) który jest oparty na takim programie, systemie. Jeżeli jesteś fanem programu KNP, to powinieneś wiedzieć że żadnych wyliczeń nie ma, jest to program nierealny do zrealizowania więc i na niego dowodów nie będzie. Trzecia sprawa, wyobraź sobie uwolnienie rynku na tak wysokim poziomie, że pracownik pracuje tyle czasu ole każe mu pracownik i nie jest to regulowane nigdzie. Załóżmy sytuacje, że przetrwa tak mało przedsiębiorstw ze względu na to, że im tańszych pracowników zatrudnisz tym masz większe szanse na przetrwanie jako pracodawca. Co za tym idzie Jest taka mała konkurencja wśród pracodawców że pracujesz coraz taniej i coraz więcej. Oczywiście hipotetyczna sytuacja, ale w warunkach całkowicie wolnego rynku jak najbardziej możliwa. Z punktu widzenia pracodawcy bardzo wygodna, ale pracownika?? Jest tak wiele niescisłości w tym programi, tak wiele nie prawdopodobnych sytuacji, że po prostu jest to nie do wykonania. Dlatego permanentnym populistom mówię stanowcze nie. Twierdzisz że za drogi nowowybudowane płaciliby wiecej na początku - pytam sie z jakiej forsy byłaby ona wybudowana?? Czyżby z kredytu??? Czy aby powinniśmy zadłużać nasze dzieci?? Kto by w takim razie zapłacił za np. zmodernizowanie lotniska, dworca, remont wałów, klęski żywiołowe? ITD. ITD. System stałby sie niewydolny tak szybko jakby szybko powstał.

    Cytuj
    IP: 5.172.xx6.xx9 

    zaratustra83

    29.05.2014, 00:28

    socjalizm

    To co ty proponujesz to jest socjalizm. Biznes nie płaci za nic. Wielkie firmy są w wielu przypadkach zwolnione z podatków to raz, a dwa to jeżeli podnosisz jakiemukolwiek przedsiębiorcy prywatnemu czy wielkim spółkom koszta w celu opłacenia jakiejkolwiek darowizny dla państwa to podmiot ten od razu podnosi ceny swoich usług lub towarów przenosząc w końcowym efekcie te koszta na końcowego konsumenta czyli każdego obywatela. Żaden przedsiębiorca nie będzie dopłacał do państwa bo ktoś ma takie widzi mi się. Takie właśnie pomysły leżą u podłoża wszystkich problemów z prowadzeniem działalności w tym kraju, bezrobociem i zastojem w gospodarce.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zaratustra83

    29.05.2014, 00:43

    do do ~ _gość

    Tak samo działa mój drogi ubezpieczenie.Składka nie stanowi wartości wszystkich usług medycznych z jakich możesz skorzystać. Dzięki temu właśnie polisa na wypadek choroby jest tańsza. Tak samo to działa w przypadku OC, nie płacimy przecież 200000 zł składki bo przykładowo na tyle mamy ubezpieczenie. Płacimy dajmy na to 600zł. Dla czego przykładowo w Szwajcarii nie ma płacy minimalnej i 80% szwajcarów opowiedziało się za tym by jej nie wprowadzać. Potrafią liczyć i wiedzą że jak za coś łapie się państwo to zazwyczaj kończy się to źle dla obywateli. Gdy pracowałem za najniższą krajową to z każdą jej podwyżką miałem coraz mniej pieniędzy. Bo poza tym co pracodawca musi wypłacić mnie, dochodzą koszta jakie jeszcze musi sam ponieść, oczywiście te koszta w postaci podniesienia cen przenosi na konsumentów. Ja dostałem 100 zł podwyżki ale w sklepach ceny skoczyły tak że musiałem wydać 200 zł więcej. Dzięki podwyższeniu najniższej krajowej o 100zł zbiedniałem o 100. Pracuję w handlu od 8 lat i w praktyce widzę jak działa gospodarka i jak kasa w niej krąży, nie bajajcie mi tu teorią bo mam w tej kwestii doświadczenie praktyczne. Za wszelkie podatki nakładane na kogokolwiek, zawsze zapłaci ostateczny konsument czyli MY. Niestety większość ludzi nie zna się na gospodarce i nie rozumie tych mechanizmów. 100 zł nie zawsze ma tą samą wartość, dziś kupie za to toster, a jak mi podniosą najniższą krajową, albo jak każą bankom płacić dodatkowy podatek, lub każą wprowadzić w wodociągach jakieś nowe filtry to już tostera nie kupie bo ceny skoczą, To się nazywa inflacja, czyli spadek wartości pieniądza. Każdy nowy podatek lub podniesienie, zwiększa inflacje, czyli mimo że niby pieniądze w portfelu te same, to są mniej warte i mniej za nie kupisz.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    29.05.2014, 10:20

    Mówisz o zrównoważeniu podatków a nie ich minimalizacji lub całkowitego nieistnienia. Coś tam dobrze kombinujesz, ale system KNP tego nie da, nie jest w stanie. Wiem co to inflacja, a czy ty wiesz co to deflacja? Jest jeszcze groźniejsza od inflacji jak byś nie wiedział. Przy całkowitym uwolnieniu rynku, rozwarstwienie społeczne stałoby się jeszcze większe. Już całkiem wielkie koncerny ( o których mówisz, że nie płacą podatków ) wyzyskiwałyby pracowników, którzy byli by zmuszeni do pracy nawet nie za najniższą krajową tyle godzin ile by zechciał pan prezes. Tak jak pisałem już chyba 3 razy, oczywiście że są potrzbne zmiany - jednak nie metodami programowymi KNP, ponieważ nie są REALNE. To tylko populistyczna gadka, która ciągnie za sobą niezorientowanych ludzi.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx4.xx4 

    zaratustra83

    29.05.2014, 12:46

    prawda

    He he no tak bo jak pracownik nie ma umowy o pracę zapisanej przez rząd to już sam nic nie potrafi wynegocjować. Jak ludziom nie opłaca się praca to nie będą pracować, pracownik źle opłacany jest niewydolny w swej pracy i nie będzie dobrze pracować. Poza tym istnieją przecież związki zawodowe i gdy jakaś firma zacznie nadmiernie wyzyskiwać pracowników, mogą się oni zorganizować i nie tylko odmówić pracy ale i zablokować przedsiębiorstwo powodując gigantyczne straty. Twój tok myślenia to taki że wszystko musi regulować urzędas z użyciem ustawy. Ja uważam że dorosły człowiek sam potrafi zająć się relacjami ze swoim pracodawcą i nie potrzebuje do tego państwa, gdy sam nie jest w stanie wywrzeć odpowiedniej presji, może się zorganizować w większą grupę z innymi. Przez najniższą krajową wielu ludzi pracuje w szarej strefie bo wykonują zajęcie jakie nie jest warte tak wysokiej płacy przez co muszą dostawać kasę na boku i bez umowy, powoduje to też odpływ podatków z budżetu. Było by miło gdyby związki zawodowe realnie zajmowały się sprawami pracowników a nie pilnowaniem by związkowcy nie  narobili bałaganu w sejmie. Aktualnie związki organizują tylko strajki i walczą o  podwyższenie najniższej krajowej, to jest na rękę władzy bo to że sami pracownicy na tym tracą, już wyjaśniałem. Rząd za to ma spokój i jest pewny że ludzie z wielkich zakładów nie wlecą na Wiejską i nie rozniosą budynku i posłów bo przewodniczący związków pilnują by związkowcy nie broili. Było to widoczne gdy strajkujący w Warszawie związkowcy zablokowali Sejm, szybko działacze związkowi namówili ich do zaniechania blokady.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    29.05.2014, 13:11

    Sorry, ale zaczynasz mnie rozśmieszać, jakie związki zawodowe? Że niby kto i za co miałby je utworzyć? Nie wiesz po prostu o czym mówisz. Wcale nie powinno być związków zawodowych. Po drugie, czy w każdym przedsiębiorstwie mogą być związki zawodowe? Oczywiście że każdy może walczyć o swoje samodzielnie, tylko pytanie czy będzie miał po co, jeżeli nastąpi zmowa itd. Niczym nieregulowany pracodawca wyzyskiwałby do ostatniego tchu pracownika, niestety pracodawca uczciwy nie wytrzymałby na tym rynku 1 roku. Odeszliśmy zbyt mocno od tematu. W dalszym ciągu nie widzę dowodu na to, że jeżeli nie płacilibyśmy podatku i wszystko byłoby prywatne to czy kraj byłby w stanie się utrzymać i czy człowiek pojedynczy byłby w stanie się utrzymać. Jak będziesz znał odpowiedzi na te pytania, to jestem w stanie w tej kwestii poprzeć Korwina. Chciałbym też wiedzieć co się stanie z ludźmi, którzy nie z własnego wyboru nie dali sobie rady, tzn. są chorzy, niepełnosprawni, spalił im się dom itp. co z takimi przypadkami, będą się tułać po ulicy i tam umierać i gnić ( bo przecież nie będzie miał ich kto pochować ) czy może coś innego. Pozdr

    Cytuj
    IP: 83.21.xx4.xx4 

    zaratustra83

    29.05.2014, 22:31

    do do ~ _gość

    He he no fakt po co się organizować, po co być samodzielnym człowiekiem skoro lepiej być bezwolnym zombie. Przecież minister za swoim biurkiem wie lepiej jak ja mam pracować i zarabiać. Przecież Przedsiębiorcy wszystkim dają najniższą krajową bo przecież nie ważne że ma się dobrego pracownika to się go docenia lepszą wypłatą. Jak jesteś dobry w swojej pracy to zawsze znajdziesz zatrudnienie i dostaniesz dobre zarobki, poza tym płaca może być mobilizująca do pracy, przykładowo im więcej metrów ściany ocieplisz tym większą kasę zarobisz, im większą masz sprzedaż tym lepszy procent od niej dostaniesz. No ale fakt lepiej dostawać tyle i tyle na godzinę i odpieprzać swoją pańszczyznę. Czy się stoi czy się leży itd. Tak ludziom jakim nie chce się w pracy wysilać taki system jest na rękę. Jak człowiek jest dorosły to wpadnie na pomysł że w mieszkaniu może być pożar i się ubezpieczy, ja nie muszę myśleć za wszystkich i utrzymywać niezaradnych. Dzieci od najmłodszych lat trzeba uczyć zaradności i odpowiedzialności. Co do osób niepełnosprawnych od urodzenia itp. itd. istnieją jak już wspominałem organizacje charytatywne jakie lepiej organizują pomoc dla tych osób niż państwo i trafiają do potrzebujących bo specjalizują się w konkretnych sprawach. Ja jestem człowiekiem chętnie pomagającym i znam takich wielu, nie potrzebuje by kasę na ubogich czy nieuleczalnie chorych zabierało mi państwo i rozpieprzało na swoich urzędników. Wolę sam wpłacić kasę na konto konkretnej fundacji lub sypnąć w puszkę WOŚP niż ładować forsę nierobom w urzędach, mam przynajmniej świadomość że trafiła tam gdzie powinna.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    30.05.2014, 09:05

    W ogóle nie czytasz tego co do ciebie piszę, dalej posługujesz się sloganami i ogólnikami, nie myślisz w ogóle "dalej" co może konkretna decyzja za sobą pociągnąć. Jeżeli byłbyś "dobrym" pracodawcą, to nie wytrzymałbyś konkurencji "złego"pracodawcy. Druga sprawa - wejdź sobie na strony jakiś towarzystw ubezpieczeniowych, poubezpieczaj siebie i rodzinę wirtualnie na wszystko, dodaj te rzeczy których w ofercie nie ma, a musiałbyś mieć, sprawdź jaką składkę masz do zapłacenia i wtedy się mądruj. Trzecia sprawa. Czy uważasz, że wszystkie fundacje itp. są w stanie utrzymać ileś tam setek tysięcy niepełnosprawnych?  Ba czy uważasz, że fundacje nie będąc niczym normowane będą przekazywały swoje dochody w większej czy mniejszej części potrzebującym. Przez tyle gadaniny nie wyciągasz żadnych wniosków, tylko ciągłe utyskiwanie na urzędników itd. Pozdrawiam i bez odpowiedzi.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx4.xx0 

    zaratustra83

    30.05.2014, 19:29

    konkrety

    Chcesz konkretu? Proszę bardzo http://www.zegardlugu.pl/ To jest konkret, żyjemy na koszt naszych dzieci i to do ciebie nie dociera. Obecny stan rzeczy prowadzi niechybnie do tragedii i do tego że nasze dzieci odziedzicza po nas tylko długi. Ja mam dzieci i nie chce usłyszeć od nich pytania. Tato dla czego Polska czyli my musimy teraz spłacać tak wielkie zadłużenie? No wiesz synku Taty pokolenie było zbyt leniwe by dbać o twoja przyszłość i zbyt egoistyczne by myśleć o przyszłych pokoleniach. Za to że nam wtedy żyło się lepiej, Wy teraz musicie żyć w nędzy i spłacać to cośmy przejedli. To są konkrety. Może nie masz dzieci i nie martwisz się o to co je będzie czekać. Ja mam i jestem przerażony poziomem egoizmu i ignorancji jaki obecnie panuje.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • dfg_gość

    26.05.2014, 22:44

    dfg

    A jednak peło wygrało , coś mi tu smierdzi z tymi wynikami że tak zmieniaja ciągle

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx7 
  • _gość

    27.05.2014, 00:00

    panie ŻYNDA ZAPRASZAM NA MANHATAN OBIECAL PAN PO WYBORACH ZRBIIĆ PORZĄDEK Z LEWIZNĄ BEZ KAS FISKALNYCH . SLYSZALEM ZE PREZYDENT MIASTA ZABRONIŁ? CO NA TO PREZES KACZYNSKI .I TVN

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xxx 
  • _gość

    27.05.2014, 00:09

    Jak można zagłosować na PO,jeszcze wam mało ludzie afer i oszustw!Ich rządy=żenada!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • marcus Tczew_gość

    27.05.2014, 09:29

    I ZNOWU TO SAMO

    Czy wy Tczewiacy jeszcze nie zmądrzeliście i nadal promujecie PO i PIS. Albo macie styropian zamiast mózgu albo wybory zostały przekręcone. Żyjąc tu już 50 lat i znając to społeczeństwo nie dociera do mnie taka ilość głosów na PO i PIS. Boicie się , że jak będzie rządzić ktoś inny to będziecie musieli wziąć się za normalna pracę jak inni robole co? Najlepiej siedzieć cicho i się nie odzywać i głosować na tych co sprzedają Polskę i nas wszystkich. Na tych którzy narobili 900 mld euro długu gdzie na jednego polaczka przypada 25 tys złotych i będzie się nadal powiększał. Nie rozumie was - no ale co zrobić. Sory - takich mamy Tczewiaków. Ha ha ha ....po.......

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx3 
  • _gość

    27.05.2014, 09:50

    Zynda segment polityczny kupujesz dorzuć sofę gratis w tym jesteś najlepszy

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx8.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.