Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy drogi krajowej nr 22 pomiędzy mostem w Knybawie, a Czarlinem. Ta wiadomość ucieszy kierowców, bo nawierzchnia z granitowej kostki pamięta jeszcze czasy II wojny światowej, a na jej stan narzekają kierowcy jadący w stronę Malborka.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sukcesywnie remontuje tzw. berlinkę - remontowano już fragmenty trasy pomiędzy Chojnicami a Rytlem, a także w okolicach samego Malborka. Tam na zniszczonej nawierzchni z płyt betonowych została nałożona nakładka bitumiczna na długości przeszło trzech kilometrów. Teraz na remont czeka odcinek od mostu w Knybawie do skrzyżowania z droga krajową nr 91 w Czarlinie.
- Przetarg wyłoni firmę, która przygotuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia remontu - chcielibyśmy, by powstała w ciągu roku, by jesienią 2015 roku móc rozpocząć proces inwestycyjny - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Po przebudowie trasa ma zawierać pasy w przekroju 2+1, wyposażane naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, co ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sukcesywnie remontuje tzw. berlinkę - remontowano już fragmenty trasy pomiędzy Chojnicami a Rytlem, a także w okolicach samego Malborka. Tam na zniszczonej nawierzchni z płyt betonowych została nałożona nakładka bitumiczna na długości przeszło trzech kilometrów. Teraz na remont czeka odcinek od mostu w Knybawie do skrzyżowania z droga krajową nr 91 w Czarlinie.
- Przetarg wyłoni firmę, która przygotuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia remontu - chcielibyśmy, by powstała w ciągu roku, by jesienią 2015 roku móc rozpocząć proces inwestycyjny - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Po przebudowie trasa ma zawierać pasy w przekroju 2+1, wyposażane naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, co ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa.
Komentarze (16) dodaj komentarz
_gość
31.07.2014, 11:37
Bardzo mnie cieszy ta wiadomość, nie z powodu kawałka wyremontowanej drogi, ale z powodu możliwości porównania jakości pracy przedwojennych brukarzy z najnowszą technologią za ciężkie miliony stosowaną przez dzisiejszych inżynierów z państwowej dyrekcji dróg krajowych i autostrad. Teza I: Koleiny za 10 lat, za 15 frezowanie, za 20 kapitalny remont, p. Markowski zrobi go jeszcze przed emeryturą.
Odpowiedz_gość
31.07.2014, 11:42
tio były drogi !!!! prawie 100 lat i dalej przejzezdna lepiej niz niejedna droga remontowana w 1992. NIEMIECKA SOLIDNOŚC
Odpowiedzjaszym1
31.07.2014, 18:55
niemiecka solidność?
Jak mnie pamięć nie myli to odcinek ten budowali polscy robotnicy i jeńcy wojenni w/g technologii niemieckiej i pod okupanta nadzorem.
Cytujgosc_gość
31.07.2014, 12:13
szok
SZOK :D
Odpowiedzpablo_gość
31.07.2014, 12:45
blagam wybierzcie kogos kto zrobi to dobrze za pierwszym razem a nie za dziesiatym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedzmarcin_gość
01.08.2014, 06:25
i żeby się zmieścił w czasie.
CytujZadowolona_gość
31.07.2014, 13:42
Hip hip hura! Hip hip hura! Hip hip hura! Huraaa! Huraaa! Huraaa!
Odpowiedzrowerzysta_gość
31.07.2014, 14:49
E22 z poboczem....
Mieszkam w Tczewie ale przenigdy nie odważyłbym się pojechać rowerem do pobliskiego Malborka ponieważ od Gnojewa-Malborka niema nawet pobocza dla pieszych,nie mówiąc już nic o rowerzystach,a ruch na tej drodze jest wręcz ogromny.Myślę,że odbudowywana słynna w Polsce krokodyla kostka będzie miała pobocza lub ścieżkę rowerową.Miejsca jest dużo po lewej i prawej stronie drogi nawet na parkingi dla osób,które chcą skorzystać z baru bistro.
OdpowiedzKriss_gość
31.07.2014, 17:59
co się
A co się stanie z kostką z nawierzchni? Czy zacznie znikać jak ta podczas remontu placu Hallera?
Odpowiedz_gość
31.07.2014, 19:42
MOże i ta trasa pamięta jeszce czasy okupacji. Ale co ani dziurki tam nie ma żadnych kolein. Tyle że trzęsie jadąc. Ale wytrzymałość ma ta droga mimo że taka stara. W Czersku tez jeszcze jest coś takiego. I rozbierają to.
OdpowiedzAla_gość
31.07.2014, 22:05
hehe
no faktycznie, co roku kupę szmalu powiat wydaje na wysypanie piasku pod kostkę bo się niesamowite dziury robią i można parę rzeczy w samochodzie urwać, nawet jak się jedzie te ich podane 50 km/h. za tą kasę już dawno można było wyremontować tą trasę,
Cytuj_gość
31.07.2014, 20:03
A CO Z NOWOWIEJSKĄ ?
Odpowiedzrymas_gość
31.07.2014, 20:34
alleluja !najwyższa pora
Odpowiedz_gość
01.08.2014, 06:48
30 stycznia Górki?
Odpowiedzkierowca_gość
01.08.2014, 08:07
Tam jest tak szeroko, zamiast wymyślać jakieś 2+1, mogliby zrobić normalne 2 pasy w każdą stronę. Nie musi być pasa zieleni na środku, wystarczy odpowiednio namalować linie. Ale pewnie trzeba zaoszczędzić na asfalcie... :(
Odpowiedzshe_gość
01.08.2014, 08:12
wszystko ładnie pięknie ale dlaczego akurat ma być schemat drogi 2+1 skoro tam śmiało zmieszczą się po 2 pasy w każdą stronę? Już od dawna ludzie tam jeżdżą jakby to była 4 pasmowa jezdnia.
Odpowiedz