Budowa tej ulicy ma rozwiązać drogowe problemy Suchostrzyg

Ta droga ma odciążyć ul. Armii Krajowej (fot. tcz.pl)
Budowa tej ulicy ma rozwiązać drogowe problemy Suchostrzyg
Około 56 mln zł na modernizację 77 km lokalnych dróg czeka w tegorocznej edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Znane są już wstępne listy rankingowe wniosków - wynika z nich, że na dofinansowanie nie mogą liczyć wnioski złożone przez powiat tczewski i gminę Tczewa - szansę na pozyskanie 3 mln złotych ma wciąż gmina miejska, który w przyszłym roku chce rozpocząć budowę przedłużenia alei Kociewskiej, co ma usprawnić ruch na tczewskich Suchostrzygach.

Urząd Miasta ubiega się o środki na budowę ulicy łączącej drogę krajowej nr 91 z ulicą Żwirki. Droga jest już w planach od ponad trzydziestu lat - zaplanowano ją, by umożliwić sprawny dojazd do tzw. "Fabryki domów".

- Złożyliśmy projekt na dofinansowanie budowy przedłużenia alei Kociewskiej, zwanej Nowosuchostrzycką. Wartość tego zadania to 9,8 mln zł, z czego dofinansowanie w ramach programu "schetynówek" miałoby wynieść 3 mln zł. - wyjaśnia nam zastępca prezydenta Tczewa, Mirosław Pobłocki - Z nieoficjalnych informacji wynika, że otrzymaliśmy dofinansowanie - czekamy teraz na potwierdzenie, które powinno dotrzeć do nas w ciągu najbliższych dni.

Dokumentacja na budowę ulicy jest już gotowa. Budowa przedłużenia ulicy Kociewskiej planowana jest na przyszły rok - wtedy też miałaby zakończyć się cała inwestycja. Realizacja dalszego odcinka drogi - od ulicy Żwirki do Jagiellońskiej jest planowana na kolejne lata. Władze miasta liczą, że dzięki inwestycji uda się odciążyć zatłoczoną ulicę Armii Krajowej, a także osiedlowe uliczki, np. Jodłową. W tym roku na dofinansowanie w ramach tzw. schetynówek może liczyć 16 gmin i 12 powiatów - gmina miejska na liście rankingowej znalazła się się na 18 pozycji, jednak cztery poprzedzające ją wnioski osiągnęły taką samą punktację, stąd szansa na dofinansowanie.


- Ostateczne listy rankingowe poznamy po 14 listopada po rozpatrzeniu ewentualnych zastrzeżeń przez Komisję Wojewódzką ds. oceny wniosków. Później sporządzone zostaną listy wniosków zakwalifikowanych do objęcia dofinansowaniem, które zostaną przedłożone Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji celem zatwierdzenia. Ostateczny termin zatwierdzenia list to 28 listopada 2010 roku. Dofinansowaniem objęte zostaną wnioski w kolejności zgodnej z punktacją list rankingowych - do wyczerpania środków. Pozostałe wnioski znajdować się będą na listach rezerwowych i zostaną objęte ewentualnym dofinansowaniem tylko w przypadku powstania oszczędności w inwestycjach realizowanych w ramach list podstawowych. - wyjaśnia Roman Nowak, rzecznik wojewody pomorskiego.

Wiadomo już, że na dofinansowanie nie może liczyć gmina Tczew, która wnioskowała o środki na przebudowę ulicy Klonowej w Czarlinie (32 pozycja na liście na 69 gmin) i powiat tczewski, który chciał zdobyć pieniądze na remont drogi Pelplin - Kulice - Nowa Cerkiew (27. pozycja na 32 powiaty). Dodajmy, że w tym roku z całego województwa wpłynęły 103 projekty na łączną kwotę dofinansowania ponad 168 mln zł. W dwóch poprzednich edycjach programu udało się wyremontować lub zbudować ponad 200 km dróg.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (70)
dodaj komentarz

  • _gość

    16.11.2010, 09:16

    I tutaj widać, że Pobłocki jest lepszy

    Jemu i jego ludziom udało się załatwić kasę na drogę. A komu się nie udało? M.in. Panu Sosnowskiemu? Tak tak drodzy wyborcy - to wynika z powyższego artykułu. Macie coraz więcej przykładów na to kto lepiej będzie rządzić naszym miastem.

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx9.xx5 
  • duch_wpicuje

    16.11.2010, 09:52

    niech zgoli wąsy

    dosyc wąsow w polityce chociaz lepszego kandydata na soltysa o przepraszam 'prezydenta' to rzeczywiscie nie ma, to smutne

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    16.11.2010, 10:14

    Inwestycja

    Mam nadzieję, że Witold S. przeczyta artykuł i może w końcu dzięki niemu zrozumie co oznacza słowo INWESTYCJA. Brzmi to sensownie, poczekajmy na realizację jeszcze. Priorytetem nowych władz samorządowych powinno być usprawnienie ruchu w mieście, dlaczego nie pomyśleć o obwodnicy miasta oraz kolejnym wiadukcie łączącym miasto ponad torami kolejowymi? Myślę, że i powiększenie ronda poprawiło by nastrój wielu mieszkańcom, a budowa ścieżek rowerowych i naprawa chodników ułatwiła poruszanie się po mieście niezmotoryzowanym.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    oko_gość

    16.11.2010, 10:21

    w końcu zdemaskowałem p. Antczak

    Pozdrawiam!, Wydruk ze wszystkimi komentarzami trafi pod właściwy adres, a ulica przebiegać będzie obok domku :) Wczoraj w debacie Pobłocki powiedział chyba, że zapadła decyzja - NIE DOSTALI dofinansowania, Może źle słyszałem, Bo Pobłocki zwracał się do sąsiada podczas debaty i nie było dokładnie słychać. Czekam na nagranie w telkabie.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    M._gość

    16.11.2010, 10:39

    racja

    słuszna prawda p. Mietku, ale nie jest to niestety takie proste jak byc powinno w naszym kraju. No i pieniążków nie ma tyle ile by kazdy, nawet najlepszy, włodarz chciał...

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    kreml_gość

    16.11.2010, 10:51

    Kiełbasa wyborcza jak aquapark

    Ciekawe dla czego temat wypłynął akurat teraz, a poza tym wiadomo, że i tak tego dofinansowania nie ma szansy Tczew dostać bo na nic innego już nie da marszałek.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx0.xx4 

    mieczyslaw

    16.11.2010, 11:24

    Oczywiscie, że to kiełbasa, ale...

    w porównaniu z kampanią Witolda, który nawet stara się nie wypowiadać publicznie - bo cóż mógłby nam ciekawego powiedzieć? - ta wygląda mniej agresywnie. Nikogo nie na mawiam do głosowania na kandydata X, Y, czy Z. Każdy niech postąpi w zgodzie z sobą i swoimi poglądami, i wybierze tak jak uważa za słusznie i najlepiej. Ale weźcie po prostu pod uwagę kompetencje oraz choćby to, w jaki sposób kandydaci odnoszą się do Nas-zwykłych ludzi. Bo nie sztuką jest założyć krawat, odciąć się od zwykłego człowieka pod pretekstem ważnego urzędu i udawać, że realizuje się potrzeby mieszkańców - sztuka jest pozwolić by nie powstał podział: władza - społeczeństwo, wszak idziemy niebawem do wyborów samorządowych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    13_gość

    16.11.2010, 22:07

    Nie ta kolejność inwestycji! Pogięło go i ten PnP?

    Z powodu tej drogi na Pobłockiego NIE ZAGŁOSUJĘ!!! Chociaż zamierzałem!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 

    hehehe

    17.11.2010, 08:53

    ...

    dobrze vitusiu trzynasty, dobrze, możesz zagłosować na siebie, nikt nie sprawdza :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    gosciu_gość

    17.11.2010, 09:44

    do mieczysława i hehehe

    fiu fiu Miro-co się tak denerwujesz? bo Ci się wąsy wyprostują... Wczoraj Kamińska zmusiła Pobłockiego do przyznanai sie do porazki, A Pani redator -wiecej rzetelnosci a nie wypisywania nieaktualnych bzdur!!!

    Cytuj
    IP: 79.162.xx5.xx5 

    hejaho

    17.11.2010, 10:09

    do "gościu"

    Zluzuj - oj komuś w starostwie gul skacze, że miasto ma jeszcze szansę na kasę, a powiat już nie. Od razu trzeba jadem plunąć i podważyć czyjąś rzetelność. Nieładnie

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • oliver1980_gość

    16.11.2010, 09:25

    głupota

    głupota ludzka nie zna granic! widzę, że żadnej zieleni już nie będzie na suchostrzygach. zlekwidujcie działki itp. piękne suchostrzygi są również bez zieleni! brawo za pomysłowość bezmózgowcy!

    Odpowiedz
    IP: 79.210.xx1.xx8 
  • DO OLIVERA_gość

    16.11.2010, 09:45

    TAM ZIELEŃ???? RACZEJ JEDNA WIELKA KUPA !!! OGRÓDKI DZIAŁKOWE???? MELINY DLA ZŁOMIARZY I PIJACZKÓW!!!! DROGA W TYM MIEJSCU REWELACYJNY POMYSŁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATULUJE

    Cytuj
    IP: 84.38.xx6.xx0 

    hehehe

    16.11.2010, 09:49

    ...

    zielone to rośnie w doniczkach :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    łowca_gość

    16.11.2010, 14:00

    Glinkowski na prezydenta

    "Droga jest już w planach od ponad trzydziestu lat" - zaplanował ją Prezydent Miasta pan Cz. Glinkowski w latach 80 ubiegłego wieku.Dlatego zagłosujcie na Pobłockiego. Chodził wtedy w pampersach i bardzo się przyczynił do tego pomysłu.

    Cytuj
    IP: 79.184.xx7.xx3 

    R.L_gość

    17.11.2010, 17:09

    Zieleń, która tam jest nie jest w ogóle użytkowana przez mieszkańców. Do tego nie posiada znaczących walorów estetycznych ( chyba nawet w ogóle ich nie posiada). Wybudowanie tam drogi spowoduje, nie tylko rozluźnienie na ulicach, ale również ułatwi pieszą komunikacje. A jeżeli tak bardzo potrzebna jest zieleń na suchostrzygach to wystarczy uwzględnić w planie jakiś pas zieleni biegnący wzdłuż ulicy i posadzenie jakiś drzewek przy chodnikach.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx3 
  • oliver1980,_gość

    16.11.2010, 09:38

    ,,,

    a tak w ogóle to po co były te podpisy ludzi którzy nie wyrażają zgody na budowę tej drogi pod swoimi blokami. czy ktoś się z nami liczy? czy zdanie mieszkańców już nic nie znaczy?

    Odpowiedz
    IP: 79.210.xx1.xx8 
  • Gwajer_gość

    16.11.2010, 11:39

    Po co? Zapytaj panią, która zbierała te podpisy. Obudziła się na chwilę, zapominając o tym, że projekt istnieje 30 lat i zaczęła zbierać podpisy. Ale teraz znów nieco przykimała. Pozostaje mieć nadzieję, że po wyborach całkiem zniknie ze sceny politycznej.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • duch_wpicuje

    16.11.2010, 09:50

    a na remont ulicy Wigury?

    ktora juz teraz laczy droge 91 z ulica Zwirki to pieniedzy nie ma, obok na Rejtana mieszka radny to sobie wyremontowal z naszych pieniedzy!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Sialamondro de la puto_gość

    16.11.2010, 09:57

    Hmmm...

    Załapałem sie na część części wczorajszej debaty prezydenckiej i jeśli mnie pamięć nie myli, to Miras przyznał, że niestety Miasto nie otrzyma kasy na Nowosuchostrzycką. Po kiego grzyba więc ten artykuł, z racji swojego passe, hę Pani Redaktor? Ale chyba sie domyślam ... ;-)

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • myślący

    16.11.2010, 10:18

    Mój drogi - nie przekręcaj faktów - nie przyznał tego Miras, tylko tak powiedział redaktor z Gazety Tczewskiej zdaje się, albo inny z kandydatów (realizator nie pokazał kto). GT zresztą już dawno orzekła, że kasy nie będzie, choć jeszcze nie wszystko rozstrzygnięte. Decyzja za jakiś czas

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • jimmy_gość

    16.11.2010, 10:00

    nareszcie!

    Wreszcie włodarze zaczęli dostrzegać, że samochodów jest jakby więcej niż 10, czy nawet 5 lat temu. Potrzeba nam dróg i to dużo, bo niedługo w Tczewie będzie się jeżdzić jak po Gdańsku( jeden wielki korek). Słyszałem też o planowanych parkingach piętrowych, prawdopodobnie na starym mieście. Wreszcie ktoś się obudził!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx0 
  • oliver1980,_gość

    16.11.2010, 10:01

    ....

    lepiej mieć widok na zielone doniczki i ogródki niż na kolejną drogę która moim zdaniem jest nie potrzebna. czy na suchostrzygach są aż takie korki.

    Odpowiedz
    IP: 79.210.xx1.xx8 
  • ja1_gość

    16.11.2010, 20:28

    NIE!!!!! W OGÓLE!!!!!

    NA SUCHOSTRZYGACH NIE MA KORKÓW. ARMII KRAJOWEJ TO CICHA I SPOKOJNA ULICZKA!!!!!! Gdzie ty mieszkasz, gdzie masz oczy?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx1 
  • _gość

    16.11.2010, 10:02

    Podpisy

    Z tego co pamiętam POdpisy zbierała m.in. Pani radna PierzynOwska. I co? I nic!

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx9.xx5 
  • oliver1980_gość

    16.11.2010, 10:02

    zielone a zieleni

    zielone a zieleni to chyba różnica ?????????????????

    Odpowiedz
    IP: 79.210.xx1.xx8 
  • hehehe

    16.11.2010, 10:26

    ...

    taka jak: kurzył na urwisku a użył na k.... :))) spoxxx, droga jest potrzebna, wszystkich ogródków nie zlikwidują - może kilka zniknie, reszta nadal będzie miała się dobrze, jedynie szkoda, że dawno dawno temu nie pociągnęli tej nitki, było by dziś po sprawie ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • *********************_gość

    16.11.2010, 10:07

    A komu przeszkadza halas to niech sie przeprowadzi na wieś-tam jest i cisza i zieleń.Czy nie zauważa mój przedmowca,że samochodow przybywa i trzeba więcej dróg i ulic.Proszę się przejść po zmroku a nawet w dzień koło dzialek to sie przekona czy tam jest bezpiecznie.!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • Przepiura

    16.11.2010, 19:34

    chodzę tam tędy prawie codziennie po zmroku i jedyne niebezpieczeństwo na które do tej pory natrafiłam to błoto zasysające buty ;) trochę mi szkoda tej drogi, to właściwie jedno z niewielu cichych miejsc w okolicach Topolowej, gdzie można się wieczorem przejść. Właśnie dlatego że jest ciemno i ludzie się boją :P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • jimmy_gość

    16.11.2010, 10:13

    Gościu, absolutnie Ciebie popieram, Olivier jest oderwany od rzeczywistości!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx0 
  • oliver1980_gość

    16.11.2010, 10:25

    ...

    rzeczywistość to was dopiero czeka!!! powodzenia wam życzę....

    Odpowiedz
    IP: 79.210.xx1.xx8 
  • _gość

    16.11.2010, 10:25

    Do "Sialamondro de la"

    Pan Pobłocki we wczorajszej debacie prezydenckiej w TV Tetka nie potwierdził, że dofinansowania nie będzie. Temat poruszyła Pani Kamińska oraz bodajże redaktor z TV Tetka więc? Więc dziś mamy informacje wprost z Urzędu Miasta i ta jest prawdziwa i sprawdzona.

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx9.xx5 
  • p..._gość

    16.11.2010, 10:58

    do autora

    szanowny autorze artykułu, zanim coś umieścisz na stronie sprawdź, czy masz aktualne informacje. Już wczoraj było wiadomo, że jednak nie ma dofinansowania, więc cały ten artykuł po prostu jest jakimś nieporozumieniem

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx2 
  • _gość

    16.11.2010, 10:59

    A tutaj dowód, co powiedziano w TV Tetka

    Od 40 sekundy. http://w730.wrzuta.pl/audio/765s10juVYG/ i jak? Pan Pobłocki nie powiedział nic, powiedział to Pan z Gazety Tczewskiej. Dopiero dziś wyjaśniono nam jaka jest prawda. I bardzo dobrze! P.S. Przepraszam TV Tetka jeśli obrazi się na to, że została opublikowana krótka część debaty. Ma to tylko na celu pokazać jaka jest prawda. Mam nadzieję, że w imię prawdy nie będzie z tym problemu?

    Odpowiedz
    IP: 85.25.xx9.xx4 
  • myślący

    16.11.2010, 13:52

    dzięki za link

    Tu wyraźnie słychać, że o braku dofinansowania powiedział redaktor z GT. Widocznie ma lepsze źródło informacji niż sam wojewoda ;-)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • obserwator_gość

    16.11.2010, 10:59

    ulicy nie będzie

    Temat jest stary, wiadomo już że na tą ulicę nie dostaliśmy dofinansowania a co za tym idzie budowa nie ruszy. W Tetce wczoraj Pan Pobłocki wyraźnie powiedział że kasy nie dostaniemy a to był warunek by rozpocząć. Kociewski.pl już tydzień temu o tym pisał (Wieści z Kociewia) i wtedy był tydzień na decyzję.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4 
  • obserwator_gość

    16.11.2010, 11:10

    materiał dowodowy

    Panowie redaktorzy przepraszam Was że myli się wasze głosy z głosem Pana Pobłockiego!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4 
  • mały33_gość

    16.11.2010, 12:12

    Droga

    A może pomyslałby ktoś o dzieciakach ćwiczących przy szkole nr 12 ??? Jak będzie przebiegała tędy droga to będą "nabuzowani" spalinami. GDZIE JEST ZBIERACZKA PODPISÓW ??? A poza tym: myślicie, że ktos wybierze drogę osiedlową skoro równoległa do niej ma 2 pasy w jedna stronę? Może poszeżyć 1 do 3 pasów?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx7 
  • hehehe

    16.11.2010, 13:19

    ...

    osiedlową na manhatan z Gdańskiej dostaje się szybciej - niż przez krzyżówkę przy Carinie - to jest fakt ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    16.11.2010, 12:28

    wybory

    Czy informacja ta była tak niezwłoczna i niezbędna aby publikować ją dzisiaj o godz 11 , teren ten od dawna przeznaczony jest pod drogę, a decyzji o przyznaniu środków dzisiaj i tak nie będzie WIĘC... , tym sposobem podtekst o zasługach jednego kandydata zasłonił brak zasług drugiego w sprawie uczelni wyższej. Co było tematem dnia.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx5 
  • _gość

    16.11.2010, 12:47

    Co nie wymyślą to suchostrzygi tak będa zakorkowane. Tam jest za mało parkingów a za dużo sklepów i blokowisk.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • JIm Ortal_gość

    16.11.2010, 13:08

    http://www.uw.gda.pl/index.php?n=4193 - lista rankingowa nie uległa zmianom, więc Nowosuchostrzycka powstanie ew. tylko z oszczędności. Dziennikarz miał rację, choć wygłosil ją skrótem myślowym ;)

    Odpowiedz
    IP: 83.0.xx6.xx4 
  • sTUDENT_gość

    16.11.2010, 13:16

    NIE DAJMY SIE

    NIE DAJMY SIE ZABUDOWAĆ DROGAMI I TAM GDZIE SA OGRÓDKI DZIAŁKOWE- JEDYNE PŁUCA SUCHOSTRZYG I OGRÓDKI WARZYWNE MIESZKAŃCÓW - WYSTARCZY WYREMONTOWAĆ WIGURY DO JAGIELOŃSKIEJ I DALEJ DO-KOCIEWSKIEJ - BĘDZIE TANIEJ I LOKALNI KIEROWCY TAM BĘDĄ JEŹDZIĆ.Panie Pobłocki NIE TEDY DROGA !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx4.xxx 
  • _gość

    17.11.2010, 07:34

    Masz rację resztki zieleni chcą zniszczyć. Kiedys gdzieś wyczytałam że suchostrzygi to robi się betonowa dżungla

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • HidekiRyuga

    16.11.2010, 13:37

    Szczescie

    No ciekawie, mieszkam na Topolowej i jakos nie usmiecha mi sie na mysl ze za jakis czas zaczna mi jezdzic walce drogowe i reszta machnerii do tworzenia jakze znakomitych jakosciowo drog. Nie jestem hipokryta i ciesze sie ze Tczew ubiega sie o tego typu dofinansowania i ze inni mieszkancy np Armii krajowej beda mieli ciszej pod oknami. Lecz wolal bym miec cisze i spokoj :) Jesli juz Tczew otrzyma "kiedys" dofinansowanie to miejmy nadzieje ze wykonanie projektu przejdzie szybko i sprawnie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • turnleftMary_gość

    16.11.2010, 14:12

    WITOJCIE PARAFIANIE!

    Na zdjęciu jest moja kochana ulica Topolowa, i miejsce, w którym dużo się działo. Jak wybudują tu wielką ulicę na miarę ul. Armii Krajowej, to ja dziękuję. Ale odchodząc od tematu, tak, pan Mirosław Pobłocki jest dobrym kandydatem na prezydenta. Ale również doceniam panią Barbarę Kamińską. :)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • tt_gość

    16.11.2010, 15:12

    tylko droga rowerowa

    tylko droga rowerowa za te pieniądze !!! niech połączą suchostrzygi z górkami -->> dalej górki z czyżykowem -->> czyżykowo i stare miasto --->> stare miasto ul. gdańską na suchostrzygi, to więcej ludzi będzie poruszać się rowerami i nie trzeba 10 mln zł wyrzucać na coś co jest niepotrzebne !!! Dalej będa korki na takim małym rondzie, ile tam wjedzie samochodów? znowu się miasto zakorkuje tak jak jest przed urzędem miasta a tam jest 3 razy większe rondo!

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • mario_gość

    16.11.2010, 15:16

    ludzie jestescie zalosni

    nie mieszkacie w lesie tylko w miescie ,ta droga jest jak najbardziej potrzebna i nie rozumie komu ona przeszkadz

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx8 
  • a_gość

    16.11.2010, 16:36

    a

    Może czas wykopać te donice zza bloku widocznego na zdjęciu? Stoją, stoją, a zostały wybudowane tylko dlatego, aby młodzież nie mogła grać tam w piłkę, bo paru sąsiadom się to nie podobało. Teraz jest już dobrze, bo pokopać piłkę można na tartanie przy 12, ale jeszcze pare lat temu trzeba było chodzić spory kawałek, aby pokopać piłkę na normalnym boisku[tego szkolnego z dziurami i kępami nie można uznać jako boisko- dzieci się tam łamią].

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • gosc_gość

    16.11.2010, 17:18

    śmiech na sali

    a na remont ulicy Wigury? ~ duch_wpicuje Uż. zarejestrowany Data: 16.11.2010, 09:50 ktora juz teraz laczy droge 91 z ulica Zwirki to pieniedzy nie ma, obok na Rejtana mieszka radny to sobie wyremontowal z naszych pieniedzy! hahahahaah przepraszam bardzo ze co ?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx5 
  • kumpel gita_gość

    16.11.2010, 17:18

    macie mało zieleni to do lasu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • mieszkanka Suchego..._gość

    16.11.2010, 20:13

    fajnie :///

    NIe dość ,że suche beda skladac sie z samych "ruchliwych" ulic to ta niby driga ma przebiegac kolo podstawowki i przedszkola, a ludzie zamiast spokoju maja otwierac okna i wsluchiwac sie w warkot silnika, bo naszemu kochanemy miastu brakuje ulic, poprostu zaje**** :] nie wiem czy sobie co niektorzy zdaja (ci co saoczywiscie na "tak") ,ze niezbyt milo mieszka sie blisko ruchliwych ulic! a moze tak kolo Was je zrobic i moze wtedy bedziecie wiedziec o co mi chodzi....nie chodzi mi o calkowity spokoj bo to nie realne, ale o jego namiastke,i bezpieczenstwo najmlodszych

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • longwayhome_gość

    16.11.2010, 20:39

    Całe te suchostrzygi se wylejta betonem. Za 5 lat będzie tam sam beton i w samym środku malownicza spalarnia odpadów. Sami nie wiecie jaką szkodę sobie robicie - dla niezorientowanych - na suchostrzygach powstanie spalarnia odpadów - to też wam załatwił Mirosław Pobłocki.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • ,,,,,,,,,_gość

    16.11.2010, 22:15

    ,,,,,,,,

    powiało RYJEM ...(rijem)

    Cytuj
    IP: 89.200.xx8.xx7 
  • karol_gość

    16.11.2010, 21:44

    rozwiązanie

    rozwiązanie jest proste. 30 lat temu , gdy powstała koncepcja budowy drogi , Pobłocki był wyszedł już z pamersów i jako uczeń szkoły średniej myślał o jej budowie. Żeby Suchostrzygi posiadały trochę zieleni , a w pobliżu Przedszkola Pani Jank i Szkoły Podstawowej była zieleń, rozwiązaniem jest oddać głos na Pana Mirosława Pobłockiego . Ta droga zgodnie z obietnicami po prostu nie powstanie ,tak jak i Aqapark lub powstanie coś na wzór Przystani - spaprane wszystko łącznie ze slipem żeglarskim

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • 13_gość

    16.11.2010, 22:16

    Głosuję na Kamińską!

    Skoro Pobłocki ma takie pomysły, to stracił moje poparcie! Te wszystkie chłopy, tczewskie "asy", to CIENIASY! Zagłosuję na Kamińską, ot i wszystko!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • iJa iJa !_gość

    16.11.2010, 22:39

    Budowq

    Stęskniłam się za Twoimi komentarzami, zawsze wnosisz coś nowego! Gdzieś TY się podziewał Mieciu??? TO JUŻ tak z prywaty !!!

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx4.xx8 
  • Kierowca_gość

    16.11.2010, 22:57

    Prawoskrety

    Dajcie w koncu prawo skrety i zielone strzałki na kazdej krzyzówce.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • topolowiec_gość

    16.11.2010, 23:15

    drogowe problemy Suchostrzyg

    Tym wszystkim malkontentom i obrońcom terenów zielonych proponuję zamieszkać na chociaż 5 dni na Topolowej 1,3,4,6 itd.szczególnie latem. Przecież ul Topolowa z założenia wew. droga osiedlowa służy do skracania sobie dojazdu do dalej położonej części osiedla i nie dziwię się temu. Ale natężenie ruchu nie jest adekwatne do statusu wew. drogi osiedlowej. Osobna sprawa to przekraczanie przepisów. Mało który kierowca jedzie przepisowe 20 km/h.Jak do tego dodamy tuningi wydechu w samochodach, motocyklach i motorynki bez tłumików, czyli hałas i jeszcze raz hałas !!! To powiem szczerze niech ta mała obwodnica Suchostrzyg powstanie jak najszybciej !!!! A te tereny zielone to można w innych miejscach zagospodarować / z resztą jaka to zieleń jest za Szkołą nr 12, te 3 dzewa i 5 krzaków. Ludzie !!! dajcie spokój. Po wybudowaniu nowej drogi mam nadzieje na ten spokój. Pozdrawiam wszystkich z Topolowej i nie tylko

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • www. topolowa_gość

    17.11.2010, 11:46

    Racja , racja święta racja A dodajmy jeszcze dzieci biegające wokoło i tylko czekać na tragedię z winy debili któży zpieprzają po osiedlu na Topolowej jak po autostradzie

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • driver_gość

    16.11.2010, 23:47

    po drogach poznajesz bogactwo miasta! niestety w

    TCZEWIE drogi to masakra! kazdy wie, ze drogi powinny byc przynajmiej 2 pasy w jedna strone a to co tu jest to smiech na sali 18 wiek! wiec budowac panowie a nie gadac ! BUDOWAC I JESZCZE RAZ BUDOWAC I POSZERZAC JUZ ISTNIEJACE TYLKO TAK! POWODZENIA!

    Odpowiedz
    IP: 69.113.xx5.xx0 
  • _gość

    17.11.2010, 00:05

    +30 na zebranie środków, +30 na akceptację + 30...i nas juz na świecie nie bedzie...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx0 
  • hehehe

    17.11.2010, 09:12

    ...

    mów za siebie hehe :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • longwayhome_gość

    17.11.2010, 00:25

    Gdyby to jednak była obwodnica i faktycznie przebiegała po obwodzie osiedla - ok. W moim odczuciu można by ją nazwać "przekątnicą", bo przechodzi na wskroś z jednego krańca osiedla na przeciwległy, przez sam środek. Nie będziecie się ludzie bali dzieci wypuszczać na dwór? Dajcie spokój pomysłom proponowanym przez Mirosława Pobłockiego - wszystkie to gnioty. Nie ma co się zastanawiać nad drogą w tym miejscu i podejmować decyzję pod wpływem chwili - bo na ulicach tworzą się korki (w związku z remontem/budową wiaduktu - podziękujmy jeszcze raz za 18 miesięcy bez przejazdu, gdy można to było zrobić w 7 i taniej). Za pięć lat osiedle suchostrzygi może się stać terenem o bardzo dużej gęstości zaludnienia (bloki gdzie ino wlezą), niskich cenach nieruchomości (spalarnia), ogromnym wskaźniku przestępczości (brak posterunku policji), braku zieleni (nie ma co wspominać bo to chyba oczywiste - kto będzie drałował "za tory" pogapić się na działki). W moich oczach, to ma ogromne szanse stać się slumsem. Z całym szacunkiem dla wszystkich mieszkańców suchostrzyg, ale opamiętajcie się, będziecie chcieli mieszkać w takim miejscu? Nie słuchajcie ludzi pokroju Pobłocki, bo on nie mieszka na suchostrzygach. Nie wie jaka to przyjemność przejechać się odojoną windą, przejść się po obsranym chodniku, pogapić się na obrzucone śmieciami trawniki etc. Weźcie sprawy w swoje ręce i nie dajcie się złapać na tanie chwyty.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • NIE_gość

    17.11.2010, 07:09

    NIE

    I jeszcze raz NIE.Betonowa dżungla z jeszscze jedną ulicą? ILe jeszcze można? A gdzie zieleń miejsca na spacery itp? NAd milenem? Komu się tam chce chodzić? Zróbcie pas zieleni ww środku suchostrzyg Bedzie można pobiegać , pojeżdzić rowerem pochoidzić na spacery z rodziną.Ludzie myślcie! Dodatkowa ulica nic nie zmieni.Parkingi budujcie bo nie ma gdzie parkować najpierw a nie drogi.A.Krajowej jest wystarczająco przejezdna.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • sese_gość

    17.11.2010, 10:31

    Zgadzam się z przedmówcą. Zamiast budować drogę należy ten teren przeznaczyć na deptak, gdzie mieszkańcy Suchostrzyg chętnie by spacerowali. Zrobić scieżki rowerowe i dla rolkarzy ,ławeczki, kilka atrakcji dla dzieci - spokojnie by się mogły bawić w pasie przeznaczonym tylko dla ludzi, z dala od samochodów. Czy wszystko trzeba w tym mieście pokrywać betonem ? Czy Suchostrzygi nie poradzą sobie bez tej drogi ? Jest w planach od 30 lat, a dopiero dziś, przed wyborami, każdy sobie o niej przypomina. Nie była potrzebna przez 30 lat, więc nadal nie jest potrzebna! Tczew poradzi sobie bez kolejnej przelotówki!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • mropenvitamine nielog_gość

    17.11.2010, 12:34

    Akurat ta droga jest niezbedna, by odciazyc Armii Krajowej i skrocic przejazd z suchostrzyg na dworzec. A pisanie glupot, ze to sa wspaniale tereny zielone to nieporozumienie. Przeciez to zwykle odlogi. Grzechem jest brak zagospodarowania tego terenu. Nawet dzialki sa tam porzucone, byle jakie, sklecone ze smieci altanki. Przy nowosuchoastrzyckiej bylby takze teren do zagospodarowania. Mozna pojsc na kompromis i oprocz drogi pozostaly teren obsadzic krzewami itd.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx8.xx6 
  • longwayhome_gość

    17.11.2010, 20:29

    Bzdura, nic nie da dobudowanie nowej trasy dojazdowej na odcinku do ul. gdańskiej. Wszystkie te auta, które skróciłyby sobie trasę jadąc ul. nowosuchostrzycką i tak spotkają się z tymi z ulicy armii krajowej na odcinku alei solidarności i ulicy gdańskiej. Ulica gdańska jest wąskim gardłem. Jest nim jednak tylko dlatego, że nie ma innej tak dogodnej drogi dojazdowej z suchostrzyg na stare miasto, prawda? Gdzieś ten ruch musi się kumulować - robi to właśnie na gdańskiej i to jest całkiem normalne, że tam się robi. Bo jest to winą władz miejskich, że: 1) nie pomyślały zawczasu o wykombinowaniu jakichś ciekawszych połączeń między dzielnicami, 2) urządziły nam megawidowiskową budowę widuktu na 18 miesięcy. Podliczcie sobie kochani piewcy sukcesu ilu ludziów wyciągnie kopyta przez to, że karetka do nich dojechała, bo były korki na mieście.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • KDR_gość

    18.11.2010, 00:45

    moze niech lataja dziury zamiast inwestowac!

    Moze niech zrobia porządek z pozostalymi ulicami, ktore az roja sie od dziur!! a po drugie nie mam zamiaru mieszkac pomiedzy dwiema ruchliwymi ulicami!!! nikt by nie chcial! z jednej i z drugiej strony miec dwie ruchliwe odcinki drog za oknami!! wystarczy mi taki widok z jednej strony!!! bo z drugiej mam widok na dzialki, ktore mozna jakos inaczej praktyczniej zagospodarowac niz budowac ulice!!! Kurw*** mnie bierze jak czytam,ze maja robic ten odcinek, a pomysleli kiedys o bezpieczenstwie najmlodyszhc w tym rejonie, nie sadze! a powinni!!! kto jest za to niech postawi sie po stronie tych kotrzy beda mieszkac w tej okolicy, czyjemu byloby milo patrzec z kazdej storny na korek uliczny i wgl, miec ciagly halas jadacych aut itp

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • PAN I WŁADCA_gość

    18.11.2010, 06:59

    BUDOWAĆ BUDOWAĆ I JESZCZE RAZ BUDOWAĆ

    JESTEM ZA !!! DROGI SĄ POTRZEBNE W TCZEWIE A WSZYSCY KTÓRZY CHCĄ CISZY TO NIECH SIE NA WIEŚ WYPROWADZĄ !!! BUDOWAC, BUDOWAC, BUDOWAC!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.