Częściowa reorganizacja czeka pracowników Urzędu Miejskiego w Tczewie. Zmiany zapowiedział nowy prezydent, Mirosław Pobłocki, który podkreśla, że rewolucji nie będzie, ale na tczewski grunt można zaszczepić część rozwiązań z Kwidzyna. Stamtąd pochodzi bowiem nowy wiceprezydent Tczewa, Adam Burczyk.
Podczas wtorkowej konferencji prasowej prezydent Mirosław Pobłocki podkreślał, że nie będzie zwolnień. Jak tłumaczył, ustawodawcy ciągle dokładają samorządom nowych zadań, ale za tym nie idą wzmocnienia kadrowe:
- Zmiana struktury nie oznacza redukcji etatów. Chodzi raczej o to, by dopasować strukturę urzędu do aktualnych potrzeb. Co cztery lata, prezydent Odya również wprowadzał różne zmiany - np. powstał Wydział Rozwoju Miasta. W tej chwili też jest potrzeba, by przyjrzeć się strukturze urzędu pod kątem istniejących problemów. - tłumaczy.
Pierwsze zmiany nowy prezydent wprowadzi w przyszłym roku - z dniem 1. stycznia rusza Biuro Wspierania Przedsiębiorczości, które będzie stanowiło podwaliny powstającego właśnie Domu Przedsiębiorcy .
- Rozważamy również kwestię wprowadzenia Wydziału Lokalowego, czyli tworu, który zajmowałby się zarządzeniem całym zasobem mieszkaniowym. Takich pomysłów jest kilka, trochę za wcześnie, by o wszystkich rozmawiać, zwłaszcza, że będę liczył na podpowiedzi mojego zastępcy - Adama Burczyka, bo doświadczenie Kwidzyna w tej kwestii jest zupełnie inne. Być może część rozwiązań uda się przenieść do Tczewa.
Nowy prezydent podkreśla, że najważniejsze jest to, by nowa struktura była funkcjonalna. Szczegóły mamy wszyscy poznać za jakiś czas.
Podczas wtorkowej konferencji prasowej prezydent Mirosław Pobłocki podkreślał, że nie będzie zwolnień. Jak tłumaczył, ustawodawcy ciągle dokładają samorządom nowych zadań, ale za tym nie idą wzmocnienia kadrowe:
- Zmiana struktury nie oznacza redukcji etatów. Chodzi raczej o to, by dopasować strukturę urzędu do aktualnych potrzeb. Co cztery lata, prezydent Odya również wprowadzał różne zmiany - np. powstał Wydział Rozwoju Miasta. W tej chwili też jest potrzeba, by przyjrzeć się strukturze urzędu pod kątem istniejących problemów. - tłumaczy.
Pierwsze zmiany nowy prezydent wprowadzi w przyszłym roku - z dniem 1. stycznia rusza Biuro Wspierania Przedsiębiorczości, które będzie stanowiło podwaliny powstającego właśnie Domu Przedsiębiorcy .
- Rozważamy również kwestię wprowadzenia Wydziału Lokalowego, czyli tworu, który zajmowałby się zarządzeniem całym zasobem mieszkaniowym. Takich pomysłów jest kilka, trochę za wcześnie, by o wszystkich rozmawiać, zwłaszcza, że będę liczył na podpowiedzi mojego zastępcy - Adama Burczyka, bo doświadczenie Kwidzyna w tej kwestii jest zupełnie inne. Być może część rozwiązań uda się przenieść do Tczewa.
Nowy prezydent podkreśla, że najważniejsze jest to, by nowa struktura była funkcjonalna. Szczegóły mamy wszyscy poznać za jakiś czas.
Komentarze (30) dodaj komentarz
tczewianka_gość
30.12.2010, 00:37
reorganizacja
Reorganizacja powinna w tym Urzędzie nastąpić w kwestii pozbycia sie pracowników w wieku emerytalnym co dorabiają do emerytury dobrymi wynagrodzeniami i zajmują stanowiska naczelników. To skandal ,że emeryci przylepione do krzeseł nie mają wstydu i ciagną z dwóch żródeł. Jest ich sporo w tym urzędzie nawet jestem w stanie pokazać palcem.i wymienić nazwiskami. W Tczewie jest tyle doświadczonych kompetetnych mieszkańćów co by śmiało mogli zastąpićna przykład dziadka naczelnika d/s gospodarczych urzędu. czy Panią Gabrysię.
Odpowiedzmieszkanka_gość
30.12.2010, 10:08
Zgadzam się ,większość myśli po staremu i jest nie reformowalna. Blokuje wszelkie ciekawe pomysły mieszkańców. 1/3 się już wypaliła.
Cytujmalutka426
31.12.2010, 00:38
dziś w telewizji słyszałam o projekcie ustawy, która nie bądzie pracujacym emerytom zabierała ich świadczenia czyli bedą chetniej zatrudniani poniewaz ZUSu za nich płacić nie trzeba będzie....jeśli ustawa przejdzie MY młodzi ludzie mamy prze....ne tak więc dalej głosujcie na PO!!!!
Cytujw Urzędzie Miasta_gość
30.12.2010, 01:25
Reorganizacja
Adam: tych z I piętra damy na parter a tych z II na pierwsze tych z parteru do piwnicy, a piwnice zrobimy na poddaszu co ty na to Mirek ?
Odpowiedzka_gość
30.12.2010, 07:52
reorganizacja
Hmmm ,,, rozwiązania z Kwidzyna? Mam nadzieję, że po kolejnych wyborach nie będziemy brali przykładu z Pipidówek Wielkich. Pozdrawiam ka
Cytujxxx_gość
30.12.2010, 14:36
xxx
mówcie co chcecie - ale pod względem miejsc pracy Kwidzyn bije nas o głowę, to samo tyczy się zarobków, już nie wspomnę o wybrańcach z International Paper lub BM Plastics którzy to od niedawna produkują i eksportują pompy ciepła, Tczewskie zakłady stoją w ich świetle daaaaaleko w tyle ...
CytujEmeryci sami odejdą..._gość
30.12.2010, 07:07
lol:
A czy do tych zmian nie trzeba opracować nowego regulaminu organizacyjnego ? Tak mi wygląda, że chcą zlikwidować ZGM i Barnasia :)
Odpowiedz_gość
30.12.2010, 14:49
Może nareszcie ktoś tym ZGM się zainteresuje.To stara komuna z szefem na czele.Z ludzi sobie kpią.Do nich nie dociera ,że oni są dla nas ,a nie odwrotnie.
Cytujmamaj_gość
06.04.2011, 00:46
raczej chcą się pozbyć Sosny niż Barnasia. To chore, żeby zarządem mieszkaniowym w Tczewie zajmowały się 2 instytucje. Wykroiło się kilka etatów aby żyło się lepiej
Cytujzgoda_gość
30.12.2010, 07:43
Zgadzam sie z przedmówcami. To jest skandal, żeby tylko stałe grono od x lat pracowało w tym tczewskim cyrku. Znam ludzi, którzy mają pokończone studia kierunkowe do pracy w niektórych działach UM i nie mają szansy starania się o pracę, ponieważ zajmują je osoby z wyksztalceniem średnim (nie ubliżając nikomu oczywiście z tym wykształceniem). Nawet jeśli nie patrząc na wykształcenie, to kiedy był ostatni konkurs na stanowisko do UM ? Najgorsze co może być, to teraz jeszcze Kwidzyn nam tu dać. Jednego miasta nie ogarniacie, więc po co wam jeszcze drugie panie prezydencie ?
OdpowiedzOptimum medicamentum quies est_gość
30.12.2010, 07:44
Bene dignoscitur, bene curatur
Panie wice, przemyśleć sprawę, wypalony popiół z paleniska usunąć. Działać szybko czyli bezboleśnie. Ustawodawca dał możliwości - korzystać! Zmiany racjonalne są konieczne i w UM, Sp. i podległych jednostkach. ODWAGI !!!
Odpowiedz2x_gość
30.12.2010, 07:48
Adam co ty na to jakbyśmy przenieśli urząd do Kwidzyna tam są może bardziej kompetentni urzędnicy???
Odpowiedzbezrobotna_gość
30.12.2010, 08:24
tak wygląda konkurs na staniwisko w UM
UM ogłasza nabór na stanowisko X zgłaszają sie chętni jest ich 60 piszą test w sali nr 8, ale w sali numer 8 pisze również test osoba ,która jest wskazana wie jak test napisać ponieważ już pracuje w danym wydziale ,a spęd pozostałych to tylko forma zgodnie z ustawą W taki sposób Urząd Miejski w Tczewie prowadzi nabór na dane stanowisko.Za takie postępowanie w Urzędzie w Piotrkowie Trybunalskim Najwyzsza Izba kontroli dokonała kontroli i kilka naczelników straciło stanowiska. To by się przydało w Tczewie.
Odpowiedzxxx_gość
30.12.2010, 08:48
Zgadzam się z Tobą, bo juz nie raz o tym słyszałem. Zero możliwości dostania się na jakiekolwiek stanowisko, bo z góry jest już wszystko ustawione !
Cytujxxx_gość
30.12.2010, 14:38
xxx
zupełnie jak za Sosnowskiego w starostwie :) pamiętacie konkurs w którym wyłoniono Zbiszka U. ? hahahha :)
Cytujarikos_gość
30.12.2010, 09:23
malkontenci
I znów marudzenie. A obrzucanie epitetami i ludzi i miast jest nie na miejscu. Akurat o Kwidzynie mogę się wypowiedzieć - pracowałem nie w UM Kwidzyn ale w samym mieście przez kilka lat i mogę śmiało powiedzieć, że miasteczko może i małe, ale zadbane, czyste i prowadzone z myślą o mieszkańcach. Dostępność urządzeń i budynków sportowych, dużo zieleni, ładny deptak. Może zyskamy na tej kandydaturze? Czas pokaże. Ale nie przekreślajmy człowieka bo pracował w mniejszym mieście.
Odpowiedzmieszkanka_gość
30.12.2010, 10:27
Zgadzam się ,nowa miotła dobrze zamiata i może to jest dobre rozwiązanie ale nie z tą obsadą w urzędzie. Szczególnie wydział architektury z okropnie nie kompetentną panią architekt, wydział spraw wewnętrznych z zupełnie nic nie robiącym działem rozwiązywania problemów alkoholowych / a alkoholików w Tczewie coraz więcej/ i dramat w wydziale spraw komunalnych- tak brudnego, nie sprzątanego miasta nie ma w Polsce. Te zmiany są konieczne!!!
Cytuj.,O_gość
30.12.2010, 09:24
ZRESZTĄ GDZIE TAK NIE JEST ?
I tak jest niestety wszędzie, wiem bo nie raz widziała i słyszałam. Ktoś spełnia wszystkie wymagania, a szanse ma żadne ... bo sama wiedza to nie wszystko niestety. Ustawa przewiduje nabór i konkurs, fikcja z góry przewidziana. Żaden sposób nie jest dobry, zawsze jest jakiś haczyk, a Polak potrafi znaleźć wejście i rozwiązanie, oj potrafi. .
Odpowiedzgosia_gość
30.12.2010, 09:26
ten wydział lokalowy to pilnie jest potrzebny i to dobry pomysł.Polityka kadrowa to już zdecydowanie w gestii prezydenta i jego zespołu.Acz muszę przyznać,że znam wydział,który bym też wymieniła jeśli chodzi o szefostwo ale ogólnie urząd nie jest zły;)
Odpowiedz_gość
30.12.2010, 10:59
Nabór
Znajomy kiedyś pytał w UM w Tczewie, czy mają jakieś zapotrzebowanie na stażystów i mu powiedziano, że nie i nikogo nie potrzebują. On zapytał w Urzędzie Pracy i dowiedział się, że UM złożył zapotrzebowanie na 9 czy 8 stażystów do UM. Wrócił do UM i zapytał jeszcze raz a urzędniczka na to: ACH TAK, POTRZEBUJEMY STAŻYSTÓW, TERAZ MI SIĘ PRZYPOMNIAŁO. Tak to jest w Tczewie. Ciepłe, "państwowe" posadki w UM i w Starostwie trzyma sie dla tzw. "swoich". Ciekawe, czy ktoś jeszcze np pamięta jak to było z mianowaniem nowego Kierownika Wydziału Komunikacji tedy, kiedy starostą został Pan z ramienia PiS. Jakie kwalifikacje do kierowania tym wydzialem, oprócz członkowstwa w PiS posiadał nowy Pan Kierownik? Jeszze była jakaś sprawa z kierowcą.
Odpowiedzmieszkaniec _gość
30.12.2010, 11:46
UM
Wypowiedzi całościowo trafne jeżeli mówimy o emerytach zatrudnia się emerytów tylko wtedy kiedy brakuje ludzi do pracy i jest to słuszne ale w Tczewie jest nadmiar emerytów w UM a młodzi ludzie dobrze wykształceni czkają na akt łaski dostając po latach pracę .Większość tych ludzi wyjeżdża z tego miasta i zostają twardogłowia którzy okopują się na swoich biurkach .Na co liczyli młodzi wyborcy głosując na Pobłockiego i PNP jeszcze większe zacieśnienie kręgu ludzi z UM może się mylę może moja ocena jest zbyt subiektywna ale raz brałem udział w konkursie no i wyszło jak zawsze
Odpowiedzmropenvitamine_gość
30.12.2010, 14:44
Znam urzednika, ktory ma 65 lat i pracuje na etacie. Gdy go zapytalem dlaczego nie siedzi w domu, przeciez ma emeryture? Powiedzial ze 30 letni syn jest bez pracy, a on musi na niego robic.
Odpowiedzmieszkanka_gość
30.12.2010, 20:10
xxx
to prawda,że dostać pracę w UM jest trudno jak się niema wtyki...
Odpowiedzkajot55_gość
31.12.2010, 16:36
URZAD
JAKIE ZMIANY ,KTO UWIERZY BY UKLAD SIE ZMIENIL ,KARUZELA STANOWISK,SAMI SWOI KOLESIE I RODZINKA ,WZAJEMNA ADORACJA I POPIERANIE SIE JA TOBIE TY MNIE.KTOS KTO UWIERZY JEST NAIWNY I INFANTYLNY.
Odpowiedzgrzes_gość
31.12.2010, 18:45
nastepny twor gdzie bedzie potrzebny kierownik zastepca itd
Odpowiedzhomel_gość
01.01.2011, 11:16
urząd
masakra w urzędach siedzą osoby które niewiedzą jeszcze że komuna została obalona.
Odpowiedzemerytka_gość
05.04.2011, 20:02
praca i konkurs
To prawda co się pisze o tych konkursach sam kłam, szkoda gadać, w urzedzie pracują emerytki już pod 70 tkę umysł nie ten ale trzyma się bo uwaza, że jest nie zastąpiona i tak samo w starostwie niemam nic przeciwko tym ludziom ale uwazam, że powinni sie sami zastanowić i prezydent , ze każdy jest do zastąpienia.Ale i by trzeba też urzad przewietrzyć bo pracuje tylko sama rodzinka kuzyn, kuzynka kuzynki mąż to nie jest praca urzedu ale farsa.W kodeksie jest nawet , że po 65 latach rozwiązać umowę. Mam nadzieję, że ustawa po 30 września może coś ruszy chociaż nie wierzę. Panowie i panie radne może wy coś zrobicie z tym problemem uważam, że dużo stanowisk by było wolnych i młodzi po studiach by zaczęli pracować. Jestem też emerytką i uwazam, że trumna kieszeni niem i nic nie zabiore a młodzi niech pracują a nie wyjeżdżają do anglii myć gary.
Odpowiedzrozczarowana _gość
05.04.2011, 22:06
o etatach w urzędzie
To prawda co pisza ludzie jest tam tyle emerytów ,że napewno 10 osó moglo by otrzymać pracę ale nie tylko tu bo i w starostwie też sa takie osoby. Spółdzielniach mieszkaniowych . Trzeba robić wietrzenie w tych urządach . A myślalam , że jak bedzie nowy Prezydent to się zmieni a tu nic ciągnie to samo co było a babcie siedza i wzdychają ile to mają pracy. Może jakaś odpowiednia kontrola nie zapowiedziana by coś zmieniła.
Odpowiedz_gość
06.04.2011, 14:08
Tak tak polecieć powinny główki emerytów bo mają ciepłe posadki duże emeryturki i kasa nie mała za pracę na etacie gdzie mógłby pracować młody wykształcony człowiek a nie trzymają się rekoma i nogami P Prezydencie pozbąć się pon tych babć i dziaduszków ja też pracuję i mam 3 cią grupę inwalidzką nie płatnąA teraz dowiaduję się że na 3ciej grupie albo wynocha albo Umowa zlecinie bo Państwo już nie dopłaca do 3ciej grupy a zostało Mi jeszcze do emerytury 5 lat,i co teraz jak nie zlecenie to WON z pracy więc urzędnicy emeryci też wynocha z Urzędu bo emerytury naoewno nie mają tyle co moja mamusia Pielęgniarka 900 zł..Jak chcą pracować to niech pilnują drożdzowni na umowy zlecenia żeby złomiarze dalej nie rozkradali albo do Korala na te zimne hale .Zpoważaniem mieszkanka Tczewa .
Odpowiedzmieszkanka_gość
13.05.2011, 10:26
oddać w prywatne ręce
Niech rozpiszą konkurs na prowadzenie UM, przecież wszystko tak łatwo oddają w prywatne ręce :) :) :) to po co tam siedzą...
Odpowiedz