Gmina Tczew jest partnerem projektu Presto (fot. archiwum)
Tczew - Eksperci będą pracować nad dobrymi rowerowymi praktykami

Eksperci będą pracować nad dobrymi rowerowymi praktykami

Grupa międzynarodowych ekspertów weźmie udział w warsztatach, które odbędą się w dniach 26-27 lutego 2010 r. w Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie. Tematem dwudniowych spotkań będą zagadnienia związane z tworzeniem kultury rowerowej. Wszystko po to, by rowerzyści, piesi i użytkownicy aut nauczyli się współistnieć na drogach.

Celem działania jest upowszechnienie dobrych praktyk w w/w zakresie poprzez wymianę specjalistycznej wiedzy i doświadczeń realizatorów polityki rowerowej w Europie.

- Program warsztatów z udziałem zagranicznych partnerów projektu PRESTO, ekspertów oraz gości z kraju i zagranicy realizowany będzie w następujących obszarach tematycznych: węzły komunikacyjne z uwzględnieniem komunikacji rowerowej, kampanie promujące jazdę rowerem, strefy pieszo-rowerowe, bezpieczeństwo w komunikacji rowerowej, promocja rowerów elektrycznych. - informuje Małgorzata Mykowska z Biura Promocji tczewskiego magistratu.

Organizatorami spotkania są prezydent Tczewa oraz Pomorskie Stowarzyszenie "Wspólna Europa" (PSWE), jako realizatorzy planu działań wynikającego z przeprowadzonego procesu certyfikacji polityki rowerowej BYPAD oraz projektu PRESTO dla Gminy Miejskiej Tczew.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (8)
Dodaj komentarz

  • +5

    mag_gość

    18.02.2010, 04:33

    a może popracowaliby nad porządnymi ścieżkami rowerowymi......

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +4

    Moc_gość

    18.02.2010, 06:37

    jest jeden naprawde prosty sposób na kulture rowerową, by rowerzyści, piesi i użytkownicy aut nauczyli się współistnieć na drogach :) budowa ścieżek rowerowych :) wtedy kazdy ma swój wydzielony swój pas drogi i nikt nikomu nie "przeszkadza" pozdro dla tych "nie myslacych" ps. chyba dwa lub trzy lata temu prezydent "obiecywał", ze z kazdym remontem dróg i chodników beda powstawać ściezki :) nie liczac bulwaru nowe powstały chyba tylko koło lidla na czyzykowie (z jakies 20 metrów)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx8.xx7 
  • +5

    Rogi

    18.02.2010, 06:55

    Znowu jakieś pozorowane ruchy. Pięknie wyglądają te konferencje, certyfikaty, ale czy coś z tego wynika?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    Victor_gość

    18.02.2010, 09:28

    do Moc_gosc

    cyt.: "...jest jeden naprawde prosty sposób na kulture rowerową, by rowerzyści, piesi i użytkownicy aut nauczyli się współistnieć na drogach :) budowa ścieżek rowerowych :) wtedy kazdy ma swój wydzielony swój pas drogi i nikt nikomu nie "przeszkadza"..." teza, że budowa wydzielonych ścieżek rowerowych jest najważniejszym czynnikiem rozwoju kultury rowerowej jest, z całym szacunkiem i estymą, po prostu fałszywa albo miasto jest przyjazne dla pieszych, osób niepełnosprawnych, Rodziców z wózkami dziecięcymi, rolkarzy czy rowerzystów albo miasto wydaje miliony złotych w infrastrukturę drogową, które prowadzą do jeszcze większych korków, a co za tym idzie pogorszenia jakości życia warto przeczytać, co się dzieje obecnie w Gdańsku - więcej na http://rowery.trojmiasto.pl/Srodmiescie-przyjazne-dla-rowerzystow-n37090.html

    Odpowiedz
    IP: 89.74.xx9.xx2 
  • +3

    czesiu_gość

    18.02.2010, 09:37

    do Moc

    powstała jeszcze ścieżka od bajkowego na rokitki do romy, ale fakt że nawet na tym co jest ludzie nie myślą bo łażą po tych ścieżkach jak mondzioły a co 50 metrów jest znak gdzie ścieżka a gdzie chodnik i jak takiego pieszego sie minie z dużą prędkością to jest wielce zbulwersowany, jak tak można i wtedy rączką pokazuje znak ale i tak nie do każdego to przemawia. Za dużo zacietrzewienia jest w naszym społeczeństwie, kierowcy myślą tak : ja jadę to spieprzać z drogi, a piesi, często są mało ostrożni. Mam okazje bywać za granicą tam kierowcy i nie tylko są dużo bardziej uprzejmi a jeżdżą dużo lepszymi brykami i mimo to nie uważają sie za pępek świata ;)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx5 
  • matka_Polka_gość

    18.02.2010, 10:49

    To jest sprawa najwyższej wagi: fan-club cyklistów z UM MUSI przygotować Tczew na przyjazd emigrantów z Chin. Na to MUSZĄ się znaleźć pieniądze. Autochtoni jako tacy wyginą: matkom ręce powyciągają się do kostek od dźwigania wózków po schodach, a reszta połamie nogi na dziurach w chodnikach, zostaną wyeliminowani przez szalonych rowerzystów polujących koło muzeum, szlag ich trafi czekając w korkach koło ronda i czekając na porządnie wyremontowane wiadukty i most... Wyżsi ranga urzędnicy wszak MUSZĄ mieć możliwość relaksującej bezproblemowej przejażdżki po prowincjonalnym miasteczku.A co? Prawo szefa! Kraina Absurdu w rozkwicie: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Tczew

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx1 
  • -1

    Maxx

    18.02.2010, 12:44

    Sami najpierw nauczcie się kultury

    Dlaczego działacze i organizatorzy tego typu akcji mają rowerzystów za idiotów których chcą pouczać jak należy korzystać z roweru ? Od kilkunastu lat przejazd rowerem z jednej dzielnicy Tczewa do innej sukcesywnie staje się coraz niebezpieczniejszy i kolejne tony zadrukowanej makulatury, kolejne doby słowotoków i kolejne gigabajty prezentacji multimedialnych tego nie zmienią. Zanim poraz kolejny jakiś złotousty popisze się złotą myślą w stylu "nie infrastruktura jest najważniejsza" niech wreszcie po raz pierwszy wykaże choć elementarny szacunek wobec słuchacza i rzetelnie porówna stan infrastruktury w Tczewie i na Zachodzie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    Kuba_gość

    18.02.2010, 16:34

    chodniki

    W pierwszej kolejności proste chodniki dla pieszych, inwalidów i matek z wózkami. Gdy będzie wiecej pieniędzy , wtedy ścieżki rowerowe. Tylko taka kolejność!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.