Powiatowy Zarząd Dróg przystąpił z impetem do remontów tras rozsianych na terenie Ziemi Tczewskiej. Drogowcy remontują najbardziej zniszczone drogi, stosując technologię, tzw. "slurry seal", czyli specjalnej nakładki, która pomaga wydłużyć żywotność tras przy niższych nakładach finansowych.
Metoda polega na wylewaniu nowego asfaltu na stary, bez tworzenia dodatkowej infrastruktury przy danej trasie. To pozwala na znaczne oszczędności. Wykonawca na nową nalewkę daje gwarancję, ale należy ją stosować wyłącznie w miejscach o dobrym podłożu. Na wyremontowanych trasach pojawi się kilkucentymetrowy dywanik, który daje wyprofilowaną nawierzchnię. Koszt prac remontowych prowadzonych tą metodą to 100 tys. zł za kilometr trasy - remonty tradycyjne są wielokrotnie droższe. W ub. roku udało się tym sposobem wyremontować ok. 25 kilometrów dróg. Chodzi m. in. o trasy w okolicach Gorzędzieja, Subków, Ciepłego i Gronowa. Teraz prace będą kontynuowane.
- Mamy na to kwotę 2 360 000 zł. Aktualnie prace są wykonywane na drodze Małżewo - Stanisławie, następnie Turze-Małżewo-Swarożyn, droga w Gniewie, dalej Subkowy i droga w gminie Pelplin i Morzeszczyn. W sumie ponad 27. kilometrów tras - wylicza Kamila Wiśniewska, rzeczniczka tczewskiego starostwa.
Dodatkowo w ubiegłym roku rozpoczął się i obecnie trwa II etap budowy chodnika wraz z odwodnieniem drogi powiatowej Nicponia - Jaźwiska - Opalenie. Koszt zadania wyniósł ponad 779 tys. zł.
Metoda polega na wylewaniu nowego asfaltu na stary, bez tworzenia dodatkowej infrastruktury przy danej trasie. To pozwala na znaczne oszczędności. Wykonawca na nową nalewkę daje gwarancję, ale należy ją stosować wyłącznie w miejscach o dobrym podłożu. Na wyremontowanych trasach pojawi się kilkucentymetrowy dywanik, który daje wyprofilowaną nawierzchnię. Koszt prac remontowych prowadzonych tą metodą to 100 tys. zł za kilometr trasy - remonty tradycyjne są wielokrotnie droższe. W ub. roku udało się tym sposobem wyremontować ok. 25 kilometrów dróg. Chodzi m. in. o trasy w okolicach Gorzędzieja, Subków, Ciepłego i Gronowa. Teraz prace będą kontynuowane.
- Mamy na to kwotę 2 360 000 zł. Aktualnie prace są wykonywane na drodze Małżewo - Stanisławie, następnie Turze-Małżewo-Swarożyn, droga w Gniewie, dalej Subkowy i droga w gminie Pelplin i Morzeszczyn. W sumie ponad 27. kilometrów tras - wylicza Kamila Wiśniewska, rzeczniczka tczewskiego starostwa.
Dodatkowo w ubiegłym roku rozpoczął się i obecnie trwa II etap budowy chodnika wraz z odwodnieniem drogi powiatowej Nicponia - Jaźwiska - Opalenie. Koszt zadania wyniósł ponad 779 tys. zł.
Komentarze (4) dodaj komentarz
gosc_gość
30.05.2014, 11:42
droga turze- damaszka
jestem ciekawy kiedy zaczna robic droge turze- damaszka, ktora ledwo da sie jechac bo takie dziury sa, w niektorych miejscach nie da sie ich juz ominac, tragedia
Odpowiedz_gość
30.05.2014, 13:20
Na zdjęciu wieś Turze czy się myle ?
Odpowiedzolo_gość
30.05.2014, 17:01
Jesli 100 tys za 1 km to powinno byc 2,7 mln. Rozumiem ze na drogę Bielawki- Rzezecin zabraknie .
Odpowiedz_gość
31.05.2014, 07:00
po co piszecie po angelsku po jaki h.. jak i tak 2 procent kuma tu jest pl i po pl pisownia idzie
Odpowiedz