Tczewskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego straciło na sprzedaży nieruchomości przy ulicy Rokickiej? Chodzi o biurowiec, w którym obecnie swoją siedzibę ma giełdowa spółka Trans Polonia.
Temat sprzedaży budynku firmie Trans Polonia pojawił się już jakiś czasu temu na sesjach Rady Miejskiej, wywołany przez radnego Zbigniewa Urbana (poniżej nagranie audio). Teraz powrócił ponownie - na łamach jednej z lokalnych gazet pojawiło się zapytanie, czy Tczewskie Towarzystwa Społecznego mogło stracić blisko 3 mln zł na transakcji sprzedaży. W kwietniu 2014 roku nieruchomość została sprzedana Trans Polonii - za kwotę blisko 2,5 mln zł. Tymczasem w maju br. w raporcie Komisji Nadzoru Finansowego znalazł się zapis, że w kwietniu br dokonano wpisu do hipoteki na wspomnianych nieruchomościach, zarządzanych przez należącą do Trans Polonii spółkę TRN Estate. Tutaj jednak wartość nieruchomości - na hipotekę ustanowioną pod zawarte przez spółki kredyty - została ustalona na blisko 5,4 mln zł. Firma zatem wykazała dla banku wartość nieruchomości o 2,9 mln zł wyższą niż w chwili zakupu. Pytamy w Trans Polonii - skąd taka różnica?
- Działając w imieniu TRN Estate S.A. chciałabym poinformować, iż zwiększenie wartości nieruchomości wynika z poczynionych przez spółkę nakładów inwestycyjnych. Spółka dokonała szeregu inwestycji dotyczących budynku oraz jego otoczenia. - tłumaczy Eliza Stec z Trans Polonii, dodając, że spółka nie może podać prasie dokładnych danych dotyczących poszczególnych inwestycji z uwagi na fakt, że są to sprawy związane z finansami Spółki i stanowią informacje objęte klauzulą poufności.
O sprawę pytamy również Kazimierza Homę, prezesa Tczewskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego, spółki podlegającej pod gminę miejską Tczew, do której tuż przed sprzedażą wniesiono aportem nieruchomość przy Rokickiej.
- Jeszcze przed sprzedażą biurowca uzyskaliśmy informację, że obiekt planuje opuścić Zakład Energetyki Cieplnej. Zostalibyśmy zatem ze sporym obiektem wymagającym bardzo dużych nakładów inwestycyjnych, którego stan był bardzo kiepski. Kupnem była zainteresowana Trans Polonia, która od lat w części obiektu miała swoją siedzibę - firma łączyła to z nabyciem przyległej działki - co do której nie można było spodziewać się wielkiej liczby chętnych, bo to teren bardzo mocno uzbrojony - m. in. z magistralą ciepłowniczą - zatem może być przeznaczony głównie na cele składowe. Całość została sprzedana - ale najpierw wszystko zostało przeanalizowane przez biuro prawne, które nie wniosło zastrzeżeń. Co do ceny - to nie my ją ustalamy - ale biegły rzeczoznawca, który uznał, że taka jest wartość nieruchomości - wtedy w kiepskim stanie. Nie można porównywać wartości obiektu sprzed i po sprzedaży - bo po zakupie firma poniosła olbrzymie nakłady. Nie wiem, komu służą takie porównania.
Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą spółki i zgromadzenie wspólników. Prezes dodaje, że dzięki przeprowadzonej transakcji udało się pozyskać środki na budowę kolejnego budynku mieszkalnego, który poszerzył zasób lokalowy TTBS.
Temat sprzedaży budynku firmie Trans Polonia pojawił się już jakiś czasu temu na sesjach Rady Miejskiej, wywołany przez radnego Zbigniewa Urbana (poniżej nagranie audio). Teraz powrócił ponownie - na łamach jednej z lokalnych gazet pojawiło się zapytanie, czy Tczewskie Towarzystwa Społecznego mogło stracić blisko 3 mln zł na transakcji sprzedaży. W kwietniu 2014 roku nieruchomość została sprzedana Trans Polonii - za kwotę blisko 2,5 mln zł. Tymczasem w maju br. w raporcie Komisji Nadzoru Finansowego znalazł się zapis, że w kwietniu br dokonano wpisu do hipoteki na wspomnianych nieruchomościach, zarządzanych przez należącą do Trans Polonii spółkę TRN Estate. Tutaj jednak wartość nieruchomości - na hipotekę ustanowioną pod zawarte przez spółki kredyty - została ustalona na blisko 5,4 mln zł. Firma zatem wykazała dla banku wartość nieruchomości o 2,9 mln zł wyższą niż w chwili zakupu. Pytamy w Trans Polonii - skąd taka różnica?
- Działając w imieniu TRN Estate S.A. chciałabym poinformować, iż zwiększenie wartości nieruchomości wynika z poczynionych przez spółkę nakładów inwestycyjnych. Spółka dokonała szeregu inwestycji dotyczących budynku oraz jego otoczenia. - tłumaczy Eliza Stec z Trans Polonii, dodając, że spółka nie może podać prasie dokładnych danych dotyczących poszczególnych inwestycji z uwagi na fakt, że są to sprawy związane z finansami Spółki i stanowią informacje objęte klauzulą poufności.
O sprawę pytamy również Kazimierza Homę, prezesa Tczewskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego, spółki podlegającej pod gminę miejską Tczew, do której tuż przed sprzedażą wniesiono aportem nieruchomość przy Rokickiej.
- Jeszcze przed sprzedażą biurowca uzyskaliśmy informację, że obiekt planuje opuścić Zakład Energetyki Cieplnej. Zostalibyśmy zatem ze sporym obiektem wymagającym bardzo dużych nakładów inwestycyjnych, którego stan był bardzo kiepski. Kupnem była zainteresowana Trans Polonia, która od lat w części obiektu miała swoją siedzibę - firma łączyła to z nabyciem przyległej działki - co do której nie można było spodziewać się wielkiej liczby chętnych, bo to teren bardzo mocno uzbrojony - m. in. z magistralą ciepłowniczą - zatem może być przeznaczony głównie na cele składowe. Całość została sprzedana - ale najpierw wszystko zostało przeanalizowane przez biuro prawne, które nie wniosło zastrzeżeń. Co do ceny - to nie my ją ustalamy - ale biegły rzeczoznawca, który uznał, że taka jest wartość nieruchomości - wtedy w kiepskim stanie. Nie można porównywać wartości obiektu sprzed i po sprzedaży - bo po zakupie firma poniosła olbrzymie nakłady. Nie wiem, komu służą takie porównania.
Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą spółki i zgromadzenie wspólników. Prezes dodaje, że dzięki przeprowadzonej transakcji udało się pozyskać środki na budowę kolejnego budynku mieszkalnego, który poszerzył zasób lokalowy TTBS.
Archiwum wiadomości
Zbigniew Urban - pytania o Trans Polonia SA. Mirosław Pobłocki odpowiada. Sesja RM, 25.06.2015
Zbigniew Urban - pytania o Trans Polonia SA. Mirosław Pobłocki odpowiada. Sesja RM, 25.06.2015
Komentarze (50) dodaj komentarz
_gość
30.06.2016, 07:11
sie czepia...Waże że znalazł sie chętny na odbudowe/przebudowe i zagospodarowanie przyległego terenu. Bynajmniej nie stoi budynek widmo jak stała pobliska masarnia...
OdpowiedzZbigniew Urban
30.06.2016, 11:17
Wystarczy posłuchać nagrania...
W skrócie i kolokwialnie. Moim zdaniem = prezes jednej spółki miejskiej sprzedał synowi prezesa drugiej spółki miejskiej bez przetargu i żadnego zysku dawny budynek ZEC z przyległymi działkami. Dzisiaj obaj Panowie już nie są prezesami spółek miejskich, a różnica w cenie sprzedaży, a wartością nieruchomości pod kredyt ustaloną przez biegłego z banku wynosi prawie 3 MILIONY! Pytanie mam tylko jedno: DLACZEGO NIE BYŁO PRZETARGU ?! I proszę mi nie wciskać kitu, że w remont budynku i działkę, na której stoi o łącznej wartości 1,7 mln.przez kilka miesięcy włożono prawie 3 miliony złotych... Dla wyjaśnienia rolę Zgromadzenia Wspólników pełni prezydent miasta Mirosław Pobłocki i moim zdaniem bez jego zgody taka bezprzetargowa sprzedaż mienia o wielkiej wartości nie mogła się odbyć. Komentarz na temat i nie łamie regulaminu, więc chyba się ukaże.
Cytuj_gość
30.06.2016, 11:45
bynajmniej I «partykuła wzmacniająca przeczenie zawarte w wypowiedzi, np. Nie twierdzę bynajmniej, że jest to jedyne rozwiązanie.» bynajmniej II «wykrzyknik będący przeczącą odpowiedzią na pytanie, np. Czy to wszystko? - Bynajmniej.» Następny "erudyta", który myli słowo BYNAJMNIEJ ze słowem PRZYNAJMNIEJ i dzięki temu osiąga efekt odwrotny od zamierzonego. Przyszłem, poszłem, włanczać, w każdym bądź razie. To ten "styl".
Cytuj_gość
30.06.2016, 11:47
Dziękujemy gdyby nie słynny detektyw Urban co byśmy bez ciebie zrobili .Już nie mogę się doczekać wyborów aż znikniesz i przestaniesz zawracać du....ę .Mam nadzieję że już teraz o ten 1 głos będzie więcej i zrobisz wypad ludzie mają NAPRAWDĘ CIEBIE DOŚĆ oszczędz wstydu
Cytuj_gość
30.06.2016, 12:11
A więc o to chodzi? Że to wina Prezydenta mimo uchwalenia Rady i pozytywnej opinii prawników i wyceny rzeczoznawcy? Ojjj, wierzę ci. xD
Cytujuczciwy, to się nie martw_gość
30.06.2016, 12:19
przecież nie będzie już startował
Dość to mają tego co się dzieje.
CytujZbigniew Urban
30.06.2016, 12:56
kredyt był na dużą kwotę, a biegły z banku
Jest różnica między Radą Miejską, a radą nadzorczą spółki. O której mówisz? Bo Rada Miejska nie wyraziła zgody na bezprzetargową sprzedaż budynku i działek. A rada nadzorcza powoływana jest prezydenta i ta może wyraziła. Nie wiem. Nie zmienia to faktu, że sprzedano bez przetargu synowi prezesa spółki miejskiej no i zastanawia ta 3 milionowa różnica... Trzeba to wyjaśnić, ale to nie radnego kompetencje ;-) Co ty wiesz o rzeczoznawcach?! Ja bardziej wierzę temu z banku Śląskiego niż temu z Wielbrandowa, który wyceniał też np. działkę na parking od kościoła na ul. Ściegiennego. Pozdrawiam i zachęcam do merytorycznej dyskusji. Nikt nie pisał o winie prezydenta, ja nie.
CytujDo pajaca 109.207.xx4.xx0_gość
30.06.2016, 20:34
Ten wpis mówi o tobie wszystko...
Odezwali cię od koryta czy teraz się tego boisz???? Masz tu swój wpis pajacu IP:109.207.xx4.xx0 Data: 25.04.2015, 16:39 Pis to bagno, a tczewski pis to bagno ,gówno i pomyje razem wżięte zresztą wystarczy zobaczyć kto to reprezentuje
Cytujinfo _gość
30.06.2016, 08:24
Może spróbuję wytłumaczyć radnemu i gazetce. Cena sprzedaży to wynik konsensusu pomiędzy oczekiwaniem sprzedającego i kupujacego. Wartość hipoteki bankowej to wynik okreslenia wartości satysfakcjonującej bankowców przy udzielaniu kredytu. Z reguły ze względu na ryzyko handlowe przy sprzedazy obiektów trudno sprzedawalnych wartość hipoteki jest o ok 2x wyższa od rzeczywistej wartości rynkowej nieruchomości. Proszę prześledzic problemy frankowiczów i wartości hipotecznej ich lokali i wartości zbywalnej na rynku. To tak zgrubnie. Oczywiście zagadnienie jest bardziej skomplikowane i można się na tym doktoryzować, ale myślę, że ta informacja da się wcisnąć w redaktorskie główeczki. Proponuję, następnym razem, poczytać literature branżową przed puszczeniem tekstu.
Odpowiedz_gość
30.06.2016, 08:38
Gazetka, masz na myśli Kurier Kociewski?
CytujJAROSŁAW KURY SZCZAĆ PROWADZI_gość
30.06.2016, 11:13
"Może spróbuję wytłumaczyć radnemu i gazetce. Cena sprzedaży to wynik konsensusu pomiędzy oczekiwaniem sprzedającego i kupujacego" Jak to mówią maluczccy: a genio lumen. Święte, podstawowe prawo ekonomii, że cena jest wypadową podaży i popytu, wszak pod warunkiem, że nie występuje monopol lub zmowa, a towar jest oferowany wystarczającej liczbie zainteresowanych. Czy tak było tym razem nie wiem, ale info pewnie wie, więc niech uchyli rąbka tajemnicy. Był ogólnie dostępny przetarg , czy nie?
CytujZbigniew Urban
30.06.2016, 11:22
Przestałem już czytać "Fantastykę"
DLACZEGO BEZ PRZETARGU? Banki zawsze ZANIŻAJĄ wartość nieruchomości pod kredyt hipoteczny, a nie DWUKROTNIE zawyżają jak piszesz. Kredyt hipoteczny jest zawsze równy lub mniejszy niż wartość zastawionej pod nią nieruchomości.
Cytuj_gość
30.06.2016, 12:18
Nie! Artykuł napisały Wieści z Kociewia - i niech lepiej napiszą sprostowanie
Cytuj_gość
30.06.2016, 13:29
najpierw czytać artykuł potem komentować
Ale jakie sprostowanie? Przecież w artykule podano numery raportów giełdowych, w których te informacje są. Wieści podały FAKTY, a nie komentarze. Tutaj sobie poczytaj cały artykuł kociewski.pl
CytujMroczny_gość
04.07.2016, 10:31
ktoś tu chciał powiedzieć coś mądrego i nie wyszło. Po pierwsze prezes TBS powiedział, że cenę ustalił rzeczoznawca wiec nie było żadnych negocjacji i konsensusu. Po drugie Misiaku trzeba rozróżniać hipotekę na nieruchomości , która jest ściśle oznaczona i wynika z wartości nieruchomości od hipoteki kaucyjnej na zabezpieczenie, która ma faktycznie większa wartość. Douczyć się może nawet na pismach branżowych a potem pyskować i obrażać innych.
Cytuj_gość
04.07.2016, 13:21
Mroczny winno być TTBS, a nie TBS :-(
Cytujinfo_gość
04.07.2016, 18:42
Panie Mroczny, po pierwsze prosze przeczytać ze zrozumieniem, po drugie, hipoteki kaucyjnej od dawna się nie stosuje, po trzecie proszę mi wskazac bank, który ustali hipoteke na nieruchomości w wysokości np 1mln złotych i udzieli takiego kredytu, chętnie wezmę taki kredyt. Bank ustala hipoteke na nieruchomości w wysokosci ca 2x wiekszej niż udzielany kredyt, ale może odwrócę dla łatwiejszego zrozumienia, udziela kredytu mniejszego od wartości zabezpieczenia hipotecznego. Raczej proste, prawda?
Cytujinfo_gość
04.07.2016, 18:46
Zapomniałem panie Mroczny odnieść się do sprawy konsensusu w aspekcie wyceny nieruchomości. jeżeli w trakcie negocjacji cenowych sprzedający położył wycene, a kupujący uznał ją za rzetelną i nie przedstawił swojej to znaczy, że doszło do konsensusu i cena zadowoliła strony. Jesli kupujacy połozyłby swoja wycene, to strony, albo rozeszłyby się bez zawarcia transakcji, albo znalazły złoty środek i ustaliły cenę równowagi pomiędzy oczekiwaniami stron.
Cytuj_gość
30.06.2016, 08:34
Urban.. żal
OdpowiedzTCZEWIAK_gość
30.06.2016, 09:03
nazywnictwo
Dokładnie zgadzam się z przedmówcą, czym innym jest cena nabycia, a zupełnie czym innym wartość jaką bank wycenia hipotekę. Nie mamy wglądu do dokumentacji więc nie spiskujmy, bo tak niczego nie zmienimy. Lepiej budować mosty niż je burzyć. Jeżeli doszło do złamania prawa proszę zgłosić Panie Urban sprawę do prokuratury, która to wyjaśni. Oczywiście nie zmienia to faktu, że w naszym mieście panuje typowe KOLESIOSTWO, ale jeżeli jest to w granicach prawa to jedyną możliwością jest pójście do wyborów i przy urnach zmienić władzę Tczewa.
OdpowiedzZbigniew Urban
30.06.2016, 11:27
jest 23 radnych, którzy byli na sesji
Posłuchajcie nagrania z komisji polityki gospodarczej z lutego 2014 r. Niech wam udostępnią w Urzędzie Miejskim, a jak nie to ja udostępnię, bo je otrzymałem. Odniosłem wtedy wrażenie, że radni nie mają zielonego pojęcia, nad czym głosują. Część z nich myślała, że chodzi o działki wokół budynku ZGKZM przy ul. Czyżykowskiej, gdzie była siedziba TTBS... Nikogo nie oskarżam o złamanie prawa, pytam DLACZEGO SPRZEDALI BEZ PRZETARGU i to akurat synowi prezesa spółki miejskiej?
CytujObserver_gość
30.06.2016, 09:13
Co też siedzi w głowie Pana U.?
Trudno pojąć, skąd jeden człowiek ma w sobie tyle zawziętości i parcia na przysłowiowe "szkło". Czy trudno mu się odnaleźć w świecie, w którym nie byłoby ani słowa o U.? Bo ponoć nieważne co o kim piszą, ale że piszą... Myślę, że takie akcje trzeba traktować jak kampanię wyborczą, bo ze zdrowym rozsądkiem chyba mają niewiele wspólnego. A może problem wymaga już badania?
OdpowiedzZbigniew Urban
30.06.2016, 11:30
chociaż ktoś się interesuje, reszta tylko głosuje.
Observer odsłuchaj nagrania. Padło proste pytanie: Dlaczego sprzedali bez przetargu? Co jest w tym złego?
Cytujgość_gość
30.06.2016, 09:57
Daremne trudy
Znów ktoś podchwycił temat nie zagłębiając się w szczegóły. Poszukajcie tematu na aferę w innym miejscu, bo tu nic nie znajdziecie...
OdpowiedzZbigniew Urban
30.06.2016, 11:33
Dlaczego sprzedali bez przetargu?
3 miliony złotych różnicy, to jest temat do wyjaśnienia, a nie afera.
Cytujżmijka bulbogłowa_gość
30.06.2016, 10:26
Wałek jak nic.....
Odpowiedzmichał_gość
30.06.2016, 11:06
a czemu bez przetargu??????
czemu nie zrobiono przetargu? może ja też bym chciał to kupić?
Odpowiedz_gość
30.06.2016, 11:51
Urban czemu manipulujesz?
Wyraźnie w audio Prezydent mówi, że Transpolonii przysługiwało PRAWO PIERWOKUPU więc jaki przetarg? Jest pierwszeństwo wykupu + wycena rzeczoznawcy + opinia prawników to się sprzedaje. Rzeczoznawca jest osobą wyższego zaufania, ktoś miałby pomyśleć, że rzeczoznawca się myli i można sprzedać to drożej. Nie, jest szansa to się sprzedaje. W ten sposób to by można było nie sprzedać tego budynku do dzisiaj jak do niedawna masarni. A teraz Urban zadam Ci pytanie i odpowiedz, nie kręć, nie omijaj go: ile warta jest twoja ziemia / nieruchomość wymieniona w twoim oświadczeniu majątkowym? czy tam wymieniasz wartość rynkową + twój wkład!? Nie! Pytanie drugie: tyle masz swoich afer, kiedy jakąś zgłosiłeś do prokuratury pomijając monitoring? Zgłoś Transpolonię, no chyba że wiesz, że oni odrazu skierują przeciwko tobie pozew... bo tak właśnie pewnie będzie. jest jak mówi w audio Pobłocki, to tylko twoja zagrywka, aby dowalić Cegielskiemu w jakiś sposób i tyle. Nie ma żadnej afery!
Odpowiedz_gość
30.06.2016, 12:09
Racja, jeszcze to Rada klepnęła zgodnie z wymogami prawa!
Cytuj_gość
30.06.2016, 13:42
jak mogło przysługiwać prawo pierwokupu nieruchomości skoro nie wszystkie działki dzierżawiła. Przecież tam była siedziba ZUOS. Ojciec i syn w jednym stali budynku...
Cytuj_gość
30.06.2016, 12:01
Mecenas
Przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami nie przyznają dzierżawcy prawa pierwokupu. Natomiast nieruchomość może być sprzedana dzierżawcy bez przetargu. Może to nastąpić, gdy umowa dzierżawy jest zawarta na co najmniej dziesięć lat. Decyzję o odstąpieniu od przetargu podejmuje rada w uchwale. Dziękuję... i po aferze!
Odpowiedz_gość
30.06.2016, 12:03
Mecenas
Gdy sprzedaż nieruchomości następuje na rzecz osoby, która dzierżawi nieruchomość na podstawie umowy zawartej co najmniej na dziesięć lat, jeżeli nieruchomość ta została zabudowana na podstawie zezwolenia na budowę, rada może odstąpić od obowiązku organizowania przetargu. I po aferze! Nie ma żadnej!
OdpowiedzZbigniew Urban
30.06.2016, 12:39
chyba mecenas sztuki?!
Panie Mecenasie (sztuki-chyba) proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Działki wprowadzone w 2014r aportem do TTBS nie były dzierżawione przez Transpolonia. Dziękuję za uwagę. Pytam dlaczego bez przetargu? Skąd 3 miliony różnicy?
CytujZbigniew Urban
30.06.2016, 12:42
Jestem ciekawy, a ty nie?
Nikt nie twierdzi, że jest - hehe. Pytam dlaczego bez przetargu i to akurat synowi prezesa spółki miejskiej?!
Cytuj_gość
30.06.2016, 12:07
Urban jesteś teraz specem od nieruchomości? Wiesz co mówią o ludziach dobrych we wszystkim?
OdpowiedzZbigniew Urban
30.06.2016, 12:48
no to skąd te 3 mln róznicy?!
Lubię się uczyć i przygotować do tematu, w którym zabieram głos. Najlepszym dowodem jest wygrana z ZUOS w sądzie okręgowym. Tam akurat byłem pełnomocnikiem (adwokatem) swojej żony, która została bezzasadnie zwolniona z pracy w miejskiej spółce.
Cytuj_gość
30.06.2016, 12:39
złodzieje !!!! koperty poszły pod stołami a tczewiacy są o prawie 3 miliony biedniejśi !!!! a kasą podzielona między zainteresowanymi ..?? takie to prawo władzy .sprzedaz powinna się odbywać z korzyścią dla mieszkańców drogą kto da więcej a chętnych by nie zabrakło !!
OdpowiedzRad_gość
30.06.2016, 12:58
Hipoteka w dziale IV KW wpisywana jest zazwyczaj na DWUKROTNOŚĆ kwoty udzielonego kredytu. Zapewne Pan o tym nie wie skoro interpretuje kwotę wpisu hipoteki jako wartość zabezpieczenia...
Odpowiedzekw.ms.gov.pl_gość
30.06.2016, 13:34
różne wyceny biegłych
chodzi o wycenę nieruchomości przez biegłego z Banku Śląskiego, a nie kwotę hipoteki. Można sprawdzić na elektronicznych księgach wieczystych, że jeden kredyt był na prawie 150 milionów zł, a drugi na 11 milionów euro i takie kwoty są wpisane w dziale IV KW tych nieruchomości. Co Pan na to?
CytujPLUSUJEMNY_gość
30.06.2016, 15:05
Skąd tylu atakujących p.Urbana...
i obrońców prywatnej firmy?Pan Urban jako radny ma prawo i obowiązek pytać ,jeśli ma wątpliwości co do uczciwości i transparentności sprawy!Od zarzutów są inne instytucje,jak i są instytucje ,ktore powinny tę sprawę wyjaśnić!Dziwię się ,że tylko jeden radny ma wątpliwości!Zaznaczam,nie jestem zwolennikiem(wręcz przeciwnie) opcji,którą reprezentuje pan Urban.
Odpowiedz_gość
30.06.2016, 16:14
Radni pracują też w spółkach miejskich
Cytuj_gość
01.07.2016, 12:20
oczywiscie ze to obowiazek i prawo ale nie w ten sposob. Jezeli by mial szczypte inteligencji w sobie to by wiedzial ze tak sie spraw nie zalatwia NIGDY I NIGDZIE a juz na pewno nie, bedac radnym . Wiecznie wychwala sie jaki to on wyksztalcony , a nie rozumie ze wyksztalcenie nic nie znaczy ( malpe mozna sztuczek nauczyc ) trzeba miec godnosc, honor i przede wszystkim kompas moralny czego tu brakuje. Siedzi na panstwowym stolku i prowadzi prywatne porachunki/zemsty na oczach calego powiatu . Wiemy ze czyta komentarze ,bo zawsze na nie odpowiada , i z calym tym "wyksztalceniem " jeszcze nie zrozumial ze cos w jego postepowaniu jest nie tak. Moze z tad te ataki,
Cytuj_gość
30.06.2016, 15:08
Brat będzie kleił jeszcze na słupach?
Opłacone u Płazy?
Odpowiedz_gość
30.06.2016, 16:01
on ciągle coś klei
raz to nawet listy wyborcze zakleił a jak go znam, to pewnie wyrok na słupach będzie kleił
Cytuj_gość
30.06.2016, 15:13
Normalnie ten Urban to juz potrzebuje pomocy , zeby miec w sobie tyle nienawisci , wstretne. Musi miec bardzo nudne zycie bo ciagle robi afery zeby adrenalinke sobie podniesc ....i popisac w necie , smutne Nie wazne jakim I czyim kosztem. Kto na tego czlowieka glosowal?????? Wiem ze garstka ludzi ale kurnia dajcie na luz ,plizzzzz
Odpowiedz_gość
30.06.2016, 16:16
2 5 9 9 osób w wyborach na prezydenta
A teraz pewnie dwa razy tyle. Niech pilnuje zaraz pewnie inne sprawy wyjdą
Cytuj_gość
06.07.2016, 10:48
zadawanie pytań to nie nienawiść
Nienawiść rodzi się w tych, co nie potrafią na te proste pytania odpowiedzieć! W szoku jestem jak ci najważniejsi urzędnicy miejscy niewiele wiedzą. Jak oni zostali zmanipulowani i jakie kity im wciskają
CytujPiS da_gość
01.07.2016, 08:31
...
Wszyscy przeciwnicy Urbana - przestańcie używać argumentum ad personam. To żałosne.
Odpowiedzad rem_gość
02.04.2017, 19:28
ABC
Gdyby Urban ubrał turban, to ze świni byłby Chomeini. Stary cytAT.
Odpowiedzsowa_gość
02.04.2017, 20:06
Panie Urban
może zainteresuje pana sprawa wyłożenia ponad 100 tys zł na przez TBS na powtórny remont dachu bloku na ul Tetmajera Poprzedni remont był spartaczony woda lała się do mieszkań Zarządca zrobił powtórny remont a zapłacił za to TBS Jak to zostało zaksięgowane czy są winni itd
Odpowiedz