Autostrada A1 powiększy się o kolejny węzeł

Autostradą będzie można dojechać do Warlubia (fot. tcz.pl)
Autostrada A1 powiększy się o kolejny węzeł
Dzisiaj (1. lutego) w godzinach nocnych nastąpi oczekiwane od dłuższego czasu otwarcie węzła Warlubie. W odpowiedzi na liczne apele kierowców i okolicznych mieszkańców, węzeł zostanie oddany do ruchu 11 miesięcy przed planowanym terminem.

Otwarcie nowego zjazdu na trasie A1 znacznie skróci czas podróży kierowców jadących autostradą w kierunku Grudziądza. Koszt przejazdu samochodem osobowym z Rusocina do Warlubia wyniesie 14,70 złotych.

- Pierwotnie zakładano, że węzeł Warlubie zostanie uruchomiony wraz z otwarciem II etapu autostrady A1 pomiędzy Nowymi Marzami a Czerniewicami. W wyniku wcześniejszego zakończenia prac budowlanych na węźle, GTC podjęło rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury na temat warunków funkcjonowania węzła do momentu otwarcia kolejnych 62 kilometrów trasy. Ze względu na znaczenie węzła Warlubie dla lokalnej społeczności, obie strony: GTC oraz Ministerstwo Infrastruktury, zainteresowane jak najszybszym oddaniem go do użytku, sfinalizowały je w zeszłym tygodniu. Pierwsi kierowcy będą mogli skorzystać ze zjazdu we wtorek tuż przed północą. - wyjaśnia Ewa Łydkowska, rzeczniczka prasowa GTC, koncesjonariusza autostrady.

Węzeł Warlubie, mimo że budowany w trakcie realizacji drugiego etapu autostrady A1, jest integralną częścią pierwszego odcinka inwestycji. Wybudowany został na 74 kilometrze pomiędzy funkcjonującymi już węzłami Kopytkowo i Nowe Marzy. Budowa nowej infrastruktury trwała około piętnastu miesięcy. Zakres prac obejmował wybudowanie wiaduktu nad autostradą (obiekt WD-72), łącznic wraz z Punktem Poboru Opłat (dwie bramki wjazdowe i dwie zjazdowe) oraz podłączenie dojazdów do istniejącego układu drogowego autostrady i przebudowanej drogi wojewódzkiej nr 214.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (8)
dodaj komentarz

  • asd_gość

    01.02.2011, 10:13

    "węzeł zostanie oddany do ruchu 11 miesięcy przed planowanym terminem"-czy to sen ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • ```_gość

    01.02.2011, 10:18

    ```

    15 miesięcy ... poszło im to tak szybko, jak wiadukcik im. Sosny na WP :)

    Odpowiedz
    IP: 81.190.xx9.xx6 
  • d_gość

    01.02.2011, 11:04

    CHYBA WIADUKCIK im sosny i poblockiego : ) na WP 14,70 zł ... czas przejazdu krotszy o parenascie minut w porownaniu do 1, a nawet jesli krotszy o ogdzine to w dojezdzie do zakopca z tczewa nie robi to zadnej roznicy.... strata kasy....jezeli oni za austorade z tczewa do zakopca by chcieli brac przeszlo 140 zł w jedna strone czyli tyle co za paliwo to ja dziekuej

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • mieczyslaw

    01.02.2011, 11:46

    d_gość

    tak, bo żyjemy w tak po*ranym kraju, że u nas budowa drogi musi się opłacać - ktoś musi na tym zarobić. W normalnych krajach buduje się tego typu infrastrukturę "dla nas", by "było bezpieczniej", by "żyło się lepiej", itp. Płacimy już kilka haraczy w cenie paliw do samochodów - to są małe pieniądze?! I nie ma znaczenia to, że dzięki budowie sieci dróg rozwinie się gospodarka w kraju, dzięki czemu wpływy do budżetu i tak wzrosną?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Memory

    01.02.2011, 12:07

    to fajnie, że podziękujesz

    dzięki temu będzie luźniej się jechało:). Tak na poważnie pomyśl wydasz 140zł. Obecnie czas przejazdu zgodnie z przepisami (wiem jakieś bzdury wypisuję) to około 11 -12 godzin (pamiętajcie o korkach na zakopiance i przerwach). Autostradą do Krakowa (A1 i A4) około 600 km zrobisz w ile - 5 godzin łącznie z 30 minutową przerwą? I nie pisze tu o łamaniu przepisów kodeksu drogowego. Następnie Zakopianka jakieś 2 godziny i po 7 godzinach jesteś na miejscu. Mogę się założyć, że zejdziesz do 6. Idźmy dalej - oszczędność czasu to pierwszy mój argument. Jestem w stanie za to zapłacić. Kolejny bezpieczeństwo jazdy. Brak kolein, mniejsze zagrożenie zderzenia czołowego czy też wymuszenie (mniejsze ponieważ wypadki się zdarzają). Następny plus to nie jesteś zmęczony po tak długiej podróży. Unikasz korków, które są wku...... Osobiście to nie mogę się doczekać kiedy cały odcinek będzie już oddany do użytku. I nie tylko ja. Wystarczy spojrzeć na to ile osób korzysta z autostrady. O czymś to świadczy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    01.02.2011, 20:01

    Memory,

    W sumie zgadzam się z tym co piszesz, ale odnosząc się do Twojego ostatniego sformułowania, że "o czymś to świadczy" - wiesz o czym? Że w tym kraju można sobie zbudować na wpół prywatne drogi, kroić ludzi na grubą kasę, a oni i tak będą zadowoleni. Prawda jest taka (jestem świadom stopnia abstrakcji tego, co za chwilę napiszę), że powinniśmy jeździć i korkować drogi krajowe, nie patrzeć w ogóle w stronę autostrad - może wtedy państwo polskie zaczęłoby budować drogi dla siebie (bo budujemy de facto dla nas, a nie dla kogoś, więc cała działalność zarobkowa jest kompletnie pozbawiona sensu - co innego utrzymanie), a nie dla kogoś. pozdrawiam.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Memory

    01.02.2011, 21:45

    do mieczysława

    Owszem zgadzam się co do zasady z tym co piszesz. Jednak idąc tym tokiem to powinniśmy np. płacić składkę emerytalną ponieważ państwo nie gwarantuje nam takiej emerytury jaką moglibyśmy osiągnąć odkładając łączną kwotę składki emerytalnej (płaconej przez pracownika i pracodawcę) na zwykłą lokatę przez okres aktywności zawodowej.Proponuję również przestać płacić składkę zdrowotną ponieważ prywatne ubezpieczenie za taką kasę, którą akurat ja odprowadzam to miałbym o wiele lepszy poziom opieki u "prywaciarza". Nie płaćmy również podatków ponieważ Państwo nie zapewnia mi bezpieczeństwa. Niestety ktoś kiedyś za nas zdecydował. Obecnie co 4 lata wybieramy ludzi, którzy powinni teoretycznie nas reprezentować. Niestety dopóki nie będzie jednomandatowych okręgów wyborczych tak nie będzie. Reform także nie będzie ponieważ żaden polityk nie weźmie się za niepopularne reformy (np. zlikwidowanie składki ZUS na rzecz OFE - skąd rząd wziąłby kasę na spłatę swoich zobowiązań wobec emerytów i przyszłych a obecnie płacących no i protesty setek urzędników)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    02.02.2011, 00:50

    Memory

    aż tak daleko "pójść" nie chciałem.Z drogami jednak to trochę inna sprawa - ewidentnie wygląda to tak, że stworzono system po to by dać komuś zarobić. Wniosek prosty - jeśli kogoś stać na zbudowanie, utrzymanie i jeszcze zarabia na tym, tzn. że sporo przepłaciliśmy za te "autostrady",tym bardziej że zbudowane zostały w sporej części z naszych pieniędzy również. Nie do końca zgadzam się z tym co napisałeś tym razem, bo oznaczałoby to rozpad państwa, a tego typu działania są niezgodne z prawem. W przypadku dróg sytuacja wygląda jednak trochę inaczej.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.