O polskiej i pomorskiej turystyce w Tczewie

O polskiej i pomorskiej turystyce w Tczewie
Na zaproszenie Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE oraz przy współpracy Urzędu Miasta w Tczewie 23 kwietnia w Fabryce Sztuk odbyła się inauguracyjna konferencja warsztatowa realizowana pod egidą Polskiej Organizacji Turystycznej. Dwuletni cykl szkoleń rozpoczął się w województwie pomorskim, gdzie turystyką zarządza przodująca w kraju Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Na zaproszenie stołecznego, gdańskiego, tczewskiego i kociewskiego partnera przybyło kilkudziesięciu gości z Polski, Pomorza i Kociewia.

Cykl „Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu” to realizacja w nowej formie współpracy pomiędzy ogólnie pojętym środowiskiem turystycznym i konkretnie zdefiniowaną branżą tej ważnej gałęzi gospodarki.

Rozpoczynający spotkanie Jacek Janowski, Wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT i Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, stwierdzili zgodnie, iż trójstopniowy system zarządzania POT-ROT-LOT świetnie realizuje się właśnie na Pomorzu. Połączenie tego łańcucha z debatą, „w której udział biorą przedstawiciele instytucji zajmujących się tworzeniem produktu, jego komercjalizacją oraz promocją na szczeblu regionalnym i lokalnym, to doskonała okazja do wymiany myśli i konstruktywnej dyskusji uwzględniającej potrzeby wszystkich zainteresowanych”.

W pierwszej szkoleniowej części głos zabrało troje prelegentów. Jan Wawrzyniak Dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie przedstawił gronu preferencje cudzoziemca, czyli czym przyciągnąć Niemca - analiza i prognozy podróży turystycznych mieszkańców Niemiec. Po nim Adrian Pietraszkiewicz, Szef Kreacji, Członek Zarządu Fenomem przedstawił sukces swojej firmy realizującej kampanię promocyjną dla Wizzara - jak sprzedać 200 000 biletów lotniczych przez Facebooka. Anna Proszowska-Sala, Prezes Zarządu Citybell Consulting, przekonywała, że promocja turystyczna musi zachwycać i sprzedawać - wdrożenie innowacji i nowa perspektywa działania.


Te trzy panele tematyczne, prowadzone przez wysokiej klasy specjalistów dawały możliwość zdobycia wiedzy z zakresu social mediów, nowoczesnych form komunikacji oraz strategii działania na rynkach zagranicznych.

W drugiej części odbyła się debata poświęcona w całości zagadnieniom współpracy i rozwoju turystyki regionalnej. W dyskusji moderowanej przez Huberta Gonerę, Dyrektora Zarządzającego Landbrand udział wzięli: Marta Chełkowska (dyrektor Departamentu Turystyki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego), Anna Zbierska (szefowa Biura Promocji Miasta Gdańska), Łukasz Wysocki (prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej), Mateusz Ankiersztejn (właściciel Hotel Bazuny w Kościerzynie), Włodzimierz Wolski (szef Centrum Informacji Turystycznej w Ustce), Marek Modrzejewski (kierownik biura Lokalnej Grupy Działania Wstęga Kociewia) oraz Piotr Kończewski (dyrektor biura Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE).

Ta część spotkania była doskonałą okazją do poznania kilku różnych modeli funkcjonowania LOTów we współpracy z branżą, samorządami czy innymi organizacjami pozarządowymi. Mimo różnych podejść, różnych warunków oraz potencjału, wszystkim udaje się funkcjonować dla dobra i rozwoju produktów turystycznych w regionie.

- To duże poczucie satysfakcji gościć tylu znamienitych osób z branży turystycznej, nie tylko Pomorza... W konferencji uczestniczyła i bacznie przysłuchiwała się Wiceprezes POT Elżbieta Wąsowicz-Zaborek. Cały czas płyną do nas podziękowania i ciepłe słowa od uczestników spotkania. To spora porcja promocji Tczewa i Kociewia w środowisku. Cieszę się, że wspólnymi siłami organizatorów z dużym wsparciem Prezydenta Miasta Tczewa udało się w krótkim czasie zorganizować to Pomorskie Forum Turystyczne - podkreśla Piotr Kończewski.




Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (5)
dodaj komentarz

  • MAMA_gość

    27.04.2015, 17:13

    Problemem braku turystów Tczewie jest brak zainteresowania ze strony tczewskich władz.Nic nie robi się aby ich przyciągnąć, nie ma też co zwiedzać.Jedyna atrakcja jaka istnieje w Tczewie to zniszczony most Lisewski-na który niestety nie można wejść i zwiedzić sam most oraz oglądać z niego Tczew.pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx9 
  • _gość

    27.04.2015, 21:08

    Uważnie przeczytałem artykuł ,ale w zasadzie nic konkretnego się nie dowiedziałem. Dużo nazwisk, i takie tam ble, ble. Przypomina mi wstępniaka z......."Trybuny Ludu " o umacnianiu przodującej roli klasy robotniczej i utrwalaniu przyjażni polsko-radzieciej!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx5 
  • gosc_gość

    27.04.2015, 21:08

    a stary zlom nawezle to nie zabytek

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx6.xx5 
  • TURYSTA _gość

    27.04.2015, 22:17

    LEPIEJ PATRZ POD NOGI

    Tczew Nie może być miejscem atrakcyjnym gdyż gdzie się nie ruszysz to widać brud, walające się śmieci, krzywe i dziurawe chodniki, odrapane elewacje budynków . Jest tez tu dużo meneli, pijaczków, złodziei. Architektura tego miasta nie zachęcą ba na nią patrzeć co i rusz stawia się tu architektoniczne brzydale ot choćby nasza tzw galeria Kociewska, ani to ładne ani pożyteczne taki wielkogabarytowy lumpeks. Jedynym miejscem gdzie jest zawsze czysto jest strefa przy samym urzędzie miasta. A reszt Ja pan prezydent da?! Starówka praktycznie mówiąc kolokwialnie zdechła jak pies pod płotem, ale dla ratowania sytuacji  nie daleko przystani powstaje budka z piwem i lodami. Zamczysko zawalisko na Zamkowej przyciąga jedynie meneli, żury i ćpunów. Stało się to rumowisko jednym wielkim szaletem, miejscem pogardy i wstydu! Zapytano mnie kiedyś jakbyś ożywił starówkę w Odpowiedzi podałem za przykład Bydgoszcz która z takim problemem poradziła sobie mniej więcej tak Miasto przejmowało mieszkania od dłużników i przesiedlało ich do innych socjalnych mieszkań zdała od starówki . Na własny koszt je remontowało i wydzierżawiło bogatym ludziom z możliwością wykupu na własność . no i proszę można ? Starówka ożyła pojawiły się kawiarenki, ciastkarnie, a co za tym idzie sklepy z wysoką jakością towarów i usług . A u nas nad wsiał jak co roku pojawia się BUDA z PIWSKIEM I FLAKAMI w OLEJU Można by tak długo wyliczać ale włodarze zawsze maja swoją oś obrony zasłaniając się jak nie przepisami to budżetem to taka ich taktyka uprawiania minimalizmu i spychologii Jak by zupełnie im nie zależało, ludzie bez ambicji honoru i wizji. A z drugiej strony żeby nie było tak słodko to my Tczewiacy nic lepsi nie jesteśmy! Śmiecimy gdzie popadnie, rzucamy pety gdzie popadnie graficiarze nie odpuszczają i frezują gdzie się da, bo straż miejska ich nie goni, Żury, menele szczają po katach i windach Więc JA SIĘ PYTAM JAK TO MIAST MA BYĆ ATRAKCJĄ dla KOGO? Jaki rozsądny turysta przyjedzie do takiego miasta gdzie niemal wszystkie chodniki są zasrane przez psy!

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx6 
  • Taka sobie._gość

    28.04.2015, 10:57

    "Turysta" ma dużo racji. Można by pochwalić się jednak kilkoma miejscami... ale trzeba to zrobić umiejętnie. Np. Wieża ciśnień przy rondzie "Żolnierzy Wyklętych" (co za nazwa- nie dość, że wojsko to jeszcze wyklęte, a powinno być np "rondo przy wieży"). Zamiast być miejscem dostępnym dla Tczewian (np. kawiarnia, galeria zbiorów jakiś, itp. - nikt mi nie wmówi, że nie można jej dostosowac z zachowaniem zasad wszelkich) jest tymczasem zamkniętym miejscem spotkań elitarnego Bractwa Kurkowego. Fara, mosty, stary dworzec i stare miasto (odremontować - historia i wielcy ludzie po drodze do Królewca) , muzeum Wisły, kapliczki. Tylko to trzeba d...pę ruszyć, znależć środki, wnioski o dofinansowanie z UE, trabić o Tczewie głośno, posprzątać, utrzymać. Jeździmy, latamy daleko po świecie. Nieraz jest ciekawie. Ale nie potrafimy docenić tego co my mamy. Fakt, Tczew to nie Paryż czy Barcelona. Jednak, każdy turysta w drodze do Malborka czy Gdańska mogłby na jeden dzień zajrzeć, gdyby była oferta. Włodarze miasta - ruszyć się!!!!

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx1.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.