Sprawdzają w ankiecie, czy pacjenci są zadowoleni

lekarz, grypa, zdrowie
Sprawdzają w ankiecie, czy pacjenci są zadowoleni
Rusza pilotażowa ankieta monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta. Badanie poziomu zadowolenia pacjentów ze świadczeń zdrowotnych w oparciu o wyniki anonimowej ankiety - to założenie programu monitorowania poziomu satysfakcji szukających pomocy medycznej. Pierwszym etapem jest pilotażowe badanie w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, które rozpoczęło się 5 listopada br.

- Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług - podkreśla prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Tadeusz Jędrzejczyk. Jak wyjaśnia, w przyszłości może to być to jedno z kryteriów przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie, rodzaj premii dla najlepiej ocenianych podmiotów.

Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny. Zakłada się, że począwszy od 2016 r. ankieta będzie przeprowadzana cyklicznie. Analiza uzyskanych na podstawie ankiet informacji umożliwi opracowanie takich rozwiązań, które usprawnią funkcjonowanie organizacji udzielania świadczeń. Wnioski mogą zostać - w miarę możliwości - przeformułowane na konkretne zalecenia usprawniające funkcjonowanie podmiotów udzielających świadczeń.

Pilotaż programu przewiduje przeprowadzenie ankiety skierowanej do pacjentów, którzy skorzystali ze świadczeń POZ (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej) w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W ramach pilotażu przez trzy tygodnie (od 5 listopada br.) anonimowa ankieta będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej Funduszu, a także w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach Oddziałów Wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur.


Ankieta składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut. Pytania zawarte w ankiecie dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń np.:

- co jest dla Pana/Pani najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);
- czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji ostanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia?
- proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej;
- łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5);

Formularz ankiety do przeprowadzenia pilotażowego badania w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej został opracowany z uwzględnieniem uwag zgłoszonych w trakcie konsultacji z zainteresowanymi środowiskami. Propozycję pytań przesłano do 63 organizacji instytucji m.in.: uczelni medycznych, środowisk i organizacji skupiającej pacjentów, konsultantów krajowych w dziedzinie medycyny rodzinnej oraz pielęgniarstwa rodzinnego, czy w końcu do organizacji skupiających lekarzy POZ.
Pilotaż ankiety monitorowania poziomu satysfakcji Pacjenta potrwa do końca listopada.

Ankieta dostępna jest pod adresem: https://ankiety.nfz.gov.pl/index.php/377824

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (7)
dodaj komentarz

  • gość_gość

    19.11.2015, 09:11

    biały domek

    łatwość dodzwonienia BIAŁY DOMEK (od 1 do 5) ZERO 0!!!!PO PROSTU NIE MOŻNA SIĘ DO DZWONIC!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx7.xx5 
  • gościulo_gość

    19.11.2015, 09:29

    Opinia jest jaka jest -wszyscy wiedzą nie wiem po co NFZ chce znać dane. Ankiety można fałszować - - -chodzi przecież o pieniądze -premie ---no chyba ,że będą dostępne na Tcz. lub w lokalnej gazecie i wysyłane bezpośrednio i bezpłatnie do NFZ. Najgorszą mają opinię Tczewskie szpitele potem przychodnie.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx7 
  • dfg_gość

    19.11.2015, 09:34

    dfg

    Służbę zdrowia oraz ten cały kraj oceniam na mniej niż 0

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx3 
  • franek-kimono_gość

    19.11.2015, 12:01

    ale się postarali :)

    masakra, jakie to głupie, każdy pracownik i jego rodzina i znajomi ... i zaufani dostaną "premię" za wysoką "samoocenę" - bo kto to sprawdzi?

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx3.xx1 
  • _gość

    19.11.2015, 12:24

    BIAŁY DOMEK

    DZWONIĘ DZIŚ JUŻ 6 RAZ. POŁĄCZENIE JEST TYLKO NIKT NIE RACZY ODBIERAĆ!!!!!!! NIECH SZEF PLACÓWKI PARĘ RAZY PODZWONI TO SIĘ PRZEKONA JAK ODBIERA SIĘ TELEFONY OD PACJENTÓW.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx6 
  • m_gość

    19.11.2015, 13:16

    jak po co?

    Maja z tego forse /nfz/cos nowego musza wymyslec aby ciagnac ze spoleczenstwa -zlodzieje sami na siebie niech rowniez zrobia ankiety tylko kiedy bedzie sie ich #oplowac,powiedza,ze deszcz pada

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx4.xx7 
  • gosc_gość

    19.11.2015, 17:05

    Przychodnia....

    Brak na drzwiach gabinetow lekarskich tabliczek z informacja o godzinach przyjec lekarza , za to plakaty informujace o badanich platnych na pierwszym miejscu.  Informacje powinny byc ogolnodostepne dla pacjenta , z kosmosu ma sie dowiedziec pacjent w jakich godzinach lekarz przyjmuje???? I

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.