Na ulicach Tczewa pojawią się przyjazne rowerzystom znaki?

Jest szansa, że takie znaki pojawią się na ulicach Tczewa?
Na ulicach Tczewa pojawią się przyjazne rowerzystom znaki?
Czy na ulicach Tczewa pojawią się tabliczki przypominające kierowcom o konieczności zachowania co najmniej 1 metra odstępu od rowerzystów? Z takim wnioskiem wystąpiła do ratusza Tczewska Inicjatywa Rowerowa.

Cykliści zwrócili się z prośbą o ujęcie w budżecie miasta Tczewa na 2015 rok zadania dotyczącego montażu znaków/tablic informacyjnych odnoszących się do świadomości kierowców o konieczności zachowania co najmniej 1 metra odstępu od rowerzystów. Zgodnie z art. 24. ust. 2. ustawy prawo o ruchu drogowym, kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż 1 m. Nieprawidłowe wyprzedzanie przez kierowców jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków z udziałem rowerzystów - dziewięć razy częstszą niż brak oświetlenia u rowerzysty.

- Chcielibyśmy, by takie tablice pojawiły się na drogach, wzdłuż których nie ma wydzielonej infrastruktury rowerowej i rowerem jeździ się na zasadach ogólnych. Celem kampanii jest także przypominanie kierowcom, że rowerzyści są równoprawnymi użytkownikami drogi. Podobne tablice informacyjne stosuje się w innych krajach m.in. na Węgrzech, w Holandii, we Francji i w Kanadzie, a z lokalnych przykładów takie tablice można zaobserwować na ulicach Gdańska. Po konsultacji ze środowiskiem rowerowym proponujemy następujące ulice gdzie mogłyby zostać zamontowane ww. tablice (kolejność według priorytetowości): Wojska Polskiego (6 szt.), Jagiellońska (4 szt.), 30-go stycznia (4 szt.), Bałdowska (4 szt.), Żwirki (2 szt.), Obrońców Westerplatte (2 szt.), Głowackiego (2 szt.), Sobieskiego (2 szt.), Malinowska (4 szt.) oraz Czatkowska (2 szt.). Szacunkowy koszt 32 szt. x 200,00 zł = 6 400,00 zł. - tłumaczy Grzegorz Pawlikowski z TIR-u.

W tczewskim ratuszu trwają właśnie prace nad konstruowaniem przyszłorocznego budżetu:


- Pomysł jest dobry. Jesteśmy teraz na etapie analizowania i liczenia środków budżetowych - mamy nadzieję, że pieniądze się znajdą - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.

Dodajmy, że TIR ma nadzieję, że przyszłorocznym budżecie znajdą się też pieniądze na inną inwestycję, ułatwiającą pracę tczewskim rowerzystom - chodzi o budowę zadaszonego parkingu rowerowego na 70 miejsc, który stanąłby w sąsiedztwie dworca.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (39)
dodaj komentarz

  • WTF_gość

    16.10.2014, 11:16

    WOW

    Czyli jak rowerzysta wlecze się środkiem to trzeba go omijać wjeżdżając na przeciwległy pas. Czemu prawo nie działa w obie strony i nie są karani rowerzyści zajeżdżający drogę, wymuszający pierwszeństwo, jeżdżący po chodnikach i przejściach dla pieszych?

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • __gość

    16.10.2014, 13:56

    Nie masz miejsca żeby wyprzedzić? Nie wyprzedzaj.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 

    rowerzyści to zło_gość

    16.10.2014, 15:31

    Te gościu ja wyprzedzę i będę wyprzedzać takich zawalidrogów nawet jak będzie 1 cm od niego. Przez takich pajaców tylko ruch się blokuje po i tak już zakorkowanym Tczewie. Rowerzystom życzę aby jechał jakiś kierowca ciężarówki i żeby się zagapił i trzepnął w taki rowerek i zabił takiego delikwenta. Jeszcze bym się zatrzymał wysiadł i splunął na truchło

    Cytuj
    IP: 109.243.xxx.xx4 

    Adam_gość

    16.10.2014, 15:58

    ...

    kodeks ruchu drogowego zobowiązuje każdego uczestnika drogi do jazdy jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. rowerzystów też !!! choć jeszcze ze dwa tygodnie temu twierdzili w innych publikacjach, bezzasadnie zresztą, że należy im się metr jezdni od krawężnika licząc. znak zamieszczony powyżej powinien raz na zawsze rozwiać ich wątpliwości co do 1metra

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx7 

    do rowerzyści to zło_gość

    16.10.2014, 16:54

    rowerzyści to zło

    Życzę Ci by członek Twojej rodziny był lub został zapalonym rowerzystą. Pamiętam też Twoja teleskopową pałkę o której się przechwalałeś. Jesteś odważny w taki sposób wyrażać swoją opinię to przedstaw się oficjalnie. Rowerzyści chcą Cię poznać i nie potrzebują do tego żadnych ręcznych atrybutów :P

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx1 

    rowerzyści to zło_gość

    16.10.2014, 18:12

    Zaprawdę powiadam Ci, że mało jest w Tczewie rowerzystów którzy by dali mi radę. Może kiedyś się poznamy na ulicy :)

    Cytuj
    IP: 109.243.xxx.xx4 
  • dobry_żart_gość

    16.10.2014, 11:35

    oni tak na poważnie?

    Inicjatywa dobra, z tym że jest jedno wielkie ALE, może by tak najpierw wprowadzić zakaz parkowania na co niektórych ulicach w tym mieście? Pokażcie mi w którym miejscu teraz na Bajkowym, ul. Sambora, Kołątaja itp - gdzie ludzie parkują auta obok chodnika i tak naprawde jest jeden pas ruchu dla pojazdów, ktore jeszcze musza sie wyminac, znajdziece ten 1metr dla rowerzysty?

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx0 
  • Patryk_gość

    16.10.2014, 11:43

    W dwie strony...

    Ten obrazek działa jak mniemam w dwie strony, huh? Kierowcy oczekują tego samego od rowerzystów oraz przede wszystkim od moto-rowerzystów, którzy wymijają stojące w korku samochody prawą stroną, mimo, że do krawężnika jest 20 cm... Już kiedyś lusterko straciłem stojąc w korku...

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx5 
  • __gość

    16.10.2014, 13:56

    Mają niestety do tego prawo.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 

    rowerzyści to zło_gość

    16.10.2014, 15:33

    Te gościu jak nie mają do tego warunków to nie mają do tego prawa, a wg kodeksu drogowego, kierujący pojazdem powinien jechać jak najbliżej prawej krawędzi, więc jak widzę rower to zawsze zjeżdżam do prawej, żeby taki cwaniaczek nie mógł wyprzedzić. Rowerzystom życzę aby jechał jakiś kierowca ciężarówki i żeby się zagapił i trzepnął w taki rowerek i zabił takiego delikwenta. Jeszcze bym się zatrzymał wysiadł i splunął na truchło

    Cytuj
    IP: 109.243.xxx.xx4 

    taschoon

    16.10.2014, 20:12

    do rowerzyści to zło

    Kolego jak powołujesz się na kodeks drogowy to poczytaj najnowsze wydanie gdzie masz jasno napisane, że każdy kierujący poruszający się drogą jest zobowiązany umożliwić przejazd rowerzyści po prawej stronie pasa. Zdarzają się zarówno kierowcy jak i rowerzyści którzy po prostu nie potrafią jeździć, ja poruszam się jednym i drugim a do tego motorem i po prostu na drodze zachowuje spokój. Potrafię zrozumieć gdy stoję samochodem w korku, że rowerzysta po prawej mnie mija a motorem po lewej jedzie bo sie mieści. Nerwus jesteś i tylko się uspokój, nie podoba Ci się jazda przy rowerach to chodź pieszo i tyle.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    __gość

    17.10.2014, 08:49

    @taschoon Bardzo to dobrze wszystko ująłeś. Tylko że takim nerwusom jak gościu nieco wyżej nawet jakbyś konkretne artykuły w kodeksie zacytował, to nie zrozumieją.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 

    ka_gość

    17.10.2014, 09:03

    do @taschoon

    Coś mi mówi, że piszesz bzdury. Podaj link.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    taschoon

    19.10.2014, 09:18

    KA-gość

    Ot choćby tutaj możesz poczytać ładnie przedstawiona nowelizacja przepisów. tnij.tcz.pl/?u=547ded

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    16.10.2014, 12:45

    Żeby jeździć po drogach publicznych samochodem, czy motocyklem, trzeba zdać egzamin na prawo jazdy, a żeby po tych samych drogach jeździć rowerem, wystarczy ukończyć 18 lat i rowerzysta nie mający bladego pojęcia o przepisach Kodeksu Drogowego, zasuwa sobie po ulicach i szosach, jak ta lalka. Często przemykają między samochodami wykorzystując każdą szczelinkę, żeby się przecisnąć i nie stać w korkach i wyskakują z tyłu lub z boku, a kierowcy się w ogóle nie spodziewają, że ktoś im nagle na rowerze zza budynku, zakrętu, czy zza innego auta, pod maskę wyskoczy.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • meme_gość

    16.10.2014, 12:47

    Co za pomysl!!!!

    Tczewska Inicjatywa Rowerowa moze sie zajmie tym jak rowerzysci zachowuja sie na drogach? Dlaczego nie zaczniecie od swojego podworka a pozniej wymagajcie od kierowcow samochodow tego samego. Po co mi znaki skoro przepisy wszyscy znamy jednak jak jeden z drugim jedzie rowerem blizej osi srodkowej jezdni a nie przy krawezniku to jak nibymamy ich omijac? Najlepiej wystapcie o wprowadzenie zakazu poruszania sie samochodow po Tczewie wtedy bedziecie mieli problemy z glowy. Jak na moje to w pierwszej kolejnosci - jezeli rowerzysta chce poruszac sie po jezdniach - powinien miec wykupione obowiazkowe OC, zamontowane dzialajace oswietlenie oraz obowiazkowo korzystac z kasku. Wtedy bezpieczenstwo sie podniesie bo i odpowiedzialnosc wieksza. teraz jezeli winnym kolizji jest rowerzysta to swoich praw trzeba dociekac w sadzie a wiadomo jak to jest z sadami. Jak bedzie OC to zaden baran nie bedzie robil nie wiadomo czego na ulicach a kask na glowie zwiekszy bezpieczenstwo - nie mowiac o osiwetleniu - czym wszak rozni sie samochod ktory ma miec wlaczone swiatla mijania aby lepiej bylo go widac od rowerzysty ktory przewaznie smiga bez swiatel, odblaskow i to srodkiem jezdni!

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • __gość

    16.10.2014, 14:00

    Jak masz "omijać" rowerzystę nie jadącego blisko prawej strony? Otóż tu chyba tkwi główny problem, kierowcom wydaje się, że "omijają" rowerzystów tymczasem jest to manewr wyprzedzania jednak i jak przed każdym takim manewrem należy najpierw upewnić się czy ma się na jego bezpieczne wykonanie miejsce, jak nie ma, to nie wyprzedzam i tyle.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 

    meme_gość

    16.10.2014, 15:12

    do _

    No to jak nie mam gdzie wyprzedzic bo baran jedzie srodkiem to takie znaki o kant du...y mozna sobie rozbic - wyrzucanie pieniedzy w bloto (zakorkowane ulice). Widac ze jestes jednym z tych ktorzy wlasnie tak jezdza

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 

    __gość

    17.10.2014, 08:56

    A nie prawda nie jestem rowerzystą tylko kierowcą samochodu, który zostawia miejsce dla rowerzysty po prawej przed skrzyżowaniem oraz zjeżdzającym motocyklistom na trasie. Jestem świadomy tego, że gdyby więcej osób przesiadło się na rowery w mieście byłoby luźniej, dlatego ułatwiam przejazd tym, którzy na taką przesiadkę się już zdecydowali.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • ka_gość

    16.10.2014, 13:42

    ogólnie debilizm

    Ogólnie debilizm. A w szczegółach (statystyka wypadków), to sprawdzę na stronach policji.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • rower_gość

    16.10.2014, 14:35

    znak

    A moze tak wyznaczyc na ulicy pas dla rowerzystow. A wszyscy zmotoryzowani co wypowiedzieli sie tu jezdzac do BIEDRONKI swoimi zdezelowanymi autami z zachodu , przestali by psioczyc.

    Odpowiedz
    IP: 176.11.xx3.xx8 
  • _gość

    16.10.2014, 15:09

    Co za głupota.

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx2.xxx 
  • rowerzyści to zło_gość

    16.10.2014, 15:37

    Niech ten cały śmieszny TIR uzbiera kasę i sami niech kupią te tabliczki. Ja się nie zgadzam na roztrwonienie kasy, do której ja też się dorzucam na takie pierdoły. Sam osobiście będę blokował ten chory pomysł!

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xxx.xx4 
  • Mario_gość

    16.10.2014, 15:50

    Dobry temat wyborcze i to wszystko.Osobiście zezwolił bym na jazdę rowerem tylko ścieżkami rowerowymi.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xxx 
  • __gość

    17.10.2014, 08:59

    Można to zrobić, ale dopiero wtedy kiedy w każdy rejon miasta będzie można się dostać wyłącznie ścieżką rowerową, czyli jak będzie pełna struktura ścieżek rowerowych.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • erge_gość

    16.10.2014, 17:15

    erggr

    Niech sobie stawiają ale za swoje pieniadze

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx3.xx5 
  • pieszy_gość

    16.10.2014, 18:45

    piesi na chodniku niech także wymijają rowerzystów

    HA HA - niech również piesi na chodnikach omijają rowerzystów z odległości 1 metra, gdyż owi "ekologiczni jeźdźcy" są królami traktów pieszych!!! Pieszy do podziemia albo na trawniki! Tylko w Tczewie takie rzeczy!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx6 
  • __gość

    17.10.2014, 09:04

    To fakt. Przepisy nie pozwalają jeździć rowerzystom po chodnikach, chyba że z dzieckiem poniżej 10 lat. Dlatego ja kiedy jadę z synem chodnikiem, to uczę go, że chodnik jest głównie dla pieszych i on na rowerze musi pieszym ustępować i jechać tak, aby czuli się bezpiecznie.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • polon1779_gość

    16.10.2014, 19:41

    Widze spore rozgoryczenie

    Czyzby korki dawaly sie we znaki? Rowerem szybciej -taka domena miast, a znak tylko informuje o zasadach bezpiecznego wyprzedzania -niczego nie nakazuje. Zawsze mozesz zaryzykowac zdrowiem innych i swa wolnoscia i wyprzedzac 1 cm od rowerzysty. Twoj wybor, twoja odpowiedzialnosc. Proste?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx5 
  • Rafał_gość

    16.10.2014, 20:19

    ok

    Bardzo fajna inicjatywa super :_)))) Popieram

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3 
  • ona_gość

    16.10.2014, 23:13

    nie

    nie zgadzam sie. lepiej wyremontowac lezace policjanty by byly bardziej widoczne lub z

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx4.xx0 
  • ona_gość

    16.10.2014, 23:14

    nie

    nie zgadzam sie. lepiej wyremontowac lezace policjanty by byly bardziej widoczne lub zbierac na remont ul jednosci narodu czy gdanska...

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx4.xx0 
  • Dario_gość

    17.10.2014, 06:17

    Bezsens

    Co za bezsens! Niech ten, który wydał NASZE pieniądze na te znaki, spróbuje w ten - zdecydowanie polecany - sposób wyprzedzić rowerzystę na wiadukcie na Wojska Polskiego, bądź też na większości ulic naszego miasta. Moż eto znaczyć tylko konieczność wleczenia się za rowerzystą. Przy permanentnych korkach w centrum miasta - powodzenia kierowcy!

    Odpowiedz
    IP: 87.78.xx8.xx0 
  • dddd_gość

    17.10.2014, 09:02

    no to nie wyprzedzaj

    zresztą przejechanie tych 10 metrów na wiadukcie zajmuje rowerzyście oraz kierowcy max 10 sekund - jeśli nie ma korków (a to rzadkość), bo jak są korki to co za różnica czy jedziesz za samochodem czy rowerem. Ps. zresztą na wiadukcie jest podwójna ciągła więc wyprzedzać nie można

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 

    __gość

    17.10.2014, 09:08

    No niestety taką mamy rzeczywistość. Jak wleczesz się w korku za innymi samochodami, to jakoś nie narzekasz, że po co oni w ogóle wyjechali dzisiaj? Mogli w domu siedzieć. Czy narzekasz?

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • zaratustra83

    17.10.2014, 09:54

    dublowanie przepisów

    He he kolejny objaw urzędniczego rozpieprzania kasy. Kto zarobił na znakach jakie są kompletnie zbędne? Kodeks drogowy jasno określa odstęp przy wyprzedzaniu roweru i znaki sa tu kompletnie zbędne. Po prostu trzeba egzekwować przepisy a nie rozpieprzać pieniądze podatników na znaki. "Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż 1 m."

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • xxx_gość

    17.10.2014, 10:12

    pomysł dobry niech kierowcy uważają na rowerzystów mało jest miejsc w centrum miasta gdzie rowerzysta czół by sie bezpiecznie , popieram w 100 %

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx9.xx2 
  • zaratustra83

    17.10.2014, 10:49

    rowerzysta a rowerzysta

    Ja od małego jeżdżę rowerem. Z czasem zacząłem jeździć po ulicach, uprzednio nauczywszy się przepisów. Praktyka zdobyta na bicyklu ułatwiła mi potem zdanie kursu na prawo jazdy. Jeżdżąc po Tczewie nigdy nie czułem że jestem zagrożony. Po prostu znając przepisy, stosując się do nich i będąc uważnym, można spokojnie poruszać się rowerem po tym mieście. Problemem jest to że część rowerzystów nie zna przepisów, nie prowadzi innych pojazdów i do tego uważają że są świętymi krowami na drodze. Podstawowa sprawa. Jeżdżąc rowerem w mieście wyposaż go w lusterko, kolejna sprawa, wyraźnie sygnalizuj chęć wykonania każdego manewru, pamiętaj że samochód to nie rower, nie zatrzyma się w miejscu bo tak chcesz. Już nie raz widziałem że jedzie rowerzysta, niby wystawi łapę ale nie wiadomo czy go skurcz w ręce złapał czy co, i do tego w tym samym momencie zaczyna skręcać. Tak się nie robi. Wystaw rękę jak należy, upewnij się jaka jest sytuacja i jeżeli jest możliwość, dopiero wtedy wykonaj manewr. Gwarantuje wam że kierowca widząc rowerzystę jaki zachowuje się pewnie na drodze i zgodnie z przepisami, ułatwi mu jazdę. Przynajmniej ja tak robię. I tak na koniec dodam. Ze dobry rowerzysta to nie taki w stroju kolarskim i z drogim rowerkiem, tylko taki jaki zna przepisy i potrafi odpowiednio zachowywać się na drodze.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ZOŁZA_gość

    17.10.2014, 19:34

    Jest proste rozwiązanie

    Niech wszyscy rowerzyści zostaną zobowiązani do wożenia ze sobą takiego znaku z tyłu roweru. Znak powinien mieć min 1 metra szerokości. Wówczas samochód wymijałby rowerzystę z odstępem metrowym. Proste? A jakże! Naprodukujcie sobie taki znaki i jeździjcie z nimi na plecach. To dla waszego dobra - więc się nie migajcie od tego.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.