W ostatni piątek (01.07) zaczął funkcjonować system Viatoll, zgodnie z którym za przejazd drogami ekspresowymi, autostradami oraz niektórymi odcinkami dróg krajowych muszą płacić kierowcy pojazdów powyżej 3,5 tony. Viatoll zaczął działać i... automatycznie zakorkowała się dawna krajowa jedynka, równoległa do objętej płatnością autostradą A1. W ciągu ostatnich trzech dni ruch samochodów ciężarowych na A1 zmniejszył się aż o 70 procent! Tczewianom dojeżdżającym do pracy w Trójmieście przypomina się drogowy koszmar jeszcze sprzed czasów oddania do użytku autostrady A1. Czy znów musimy przyzwyczaić się do korków na drodze nr 91?
Viatoll działa od 1. lipca (to formalna data - w rzeczywistości urządzania zaczęły zbierać dane w nocy z soboty na niedzielę). Najlepiej widać to na dawnej krajowej jedynce za Tczewem - długie sznury ciężarówek znowu wróciły na tę drogę. Wszystko z powodu dodatkowych płatności za przejazd drogami ekspresowymi, autostradami oraz niektórymi odcinkami dróg krajowych. Kierowcy musieli zamontować specjalne urządzenie, a nad drogami pojawiały się wykrywające je bramki. Jeszcze do piątku działał w naszym kraju system winietowy. Dzięki winietom auta powyżej 3,5 tony mogły jeździć po drogach krajowych, a także po płatnych odcinkach autostrad. Teraz z tym koniec. Co prawda, elektroniczny system poboru opłat drogowych viatoll nie obejmie płatnych autostrad, zarządzanych przez koncesjonariuszy - tak jest w przypadku A1 na odcinku Rusocin - Nowe Marzy, ale korzystający z tych dróg będą musieli regulować należność za przejazd przy wyjeździe z autostrady. To, że nie wszyscy mają zamiar to robić, widać gołym okiem na dawnej krajowej jedynce:
- Już w piątek zaczął się koszmar - korek był już za Miłobądzem - dojazd do ronda w Rusocinie zajął m. in. ponad 50 minut, a dodam, że nie jechałem w najgorszych godzinach. W czasie szczytu to będzie prawdziwy paraliż - relacjonuje Michał, który na co dzień dojeżdża do pracy w Sopocie - To co się teraz dzieje na starej jedynce to jest po prostu masakra! Korek zaczyna się praktycznie już w Zajączkowie! Z Tczewa do Pruszcza 60 minut - tak rekreacyjnie... A w korku prawie same tiry i cysterny. Zakorkują Polskę! - pisze z kolei nasz internauta o nicku "kierowca".
O tym, że ciężarówki porzuciły autostradę A1 boleśnie świadczą statystyki zebrane przez Gdańsk Transport Company - koncesjonariusza A1 przez pierwsze trzy dni funkcjonowania systemu. Do tej pory tą drogą przejeżdżało miesięcznie średnio 100 tysięcy aut ciężarowych:
- W ciągu ostatnich trzech dni ruch samochodów ciężarowych na autostradzie A1 zmniejszył się aż o 70 procent - przyznaje Ewa Łydkowska, rzeczniczka firmy GTC - Miejmy nadzieję, że jest to chwilowe. Kiedy wprowadziliśmy płatność za przejazd A1 ruch zmalał o około 40 procent, z czasem jednak kierowcy zaczęli wracać na autostradę. Być może teraz będzie podobnie
Zwiększone natężenie ruchu widać gołym okiem. Czy tak zostanie na dłużej i czy znowu musimy przyzwyczaić się do podróży do Trójmiasta w ślimaczym tempie? Te pytania nurtują tczewskich zmotoryzowanych, tym bardziej, że z powodu remontu i zamknięcia drogi nr 224 prowadzącej do autostrady, mieszkańcy grodu Sambora zostali praktycznie pozbawieni szybkiego dojazdu do A1.
- Decyzję o tym, jakie drogi zostały objęte działaniem systemu Viatoll podjęła Rada Ministrów w drodze specjalnego rozporządzania. - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zapytany przez nas, czy GDDKiA podejmie jakieś działania związane z zaistniałą sytuacją, odpowiada - Będziemy teraz sprawdzać, jak wygląda natężenie ruchu na drodze krajowej nr 91 i na A1 i czy zwiększył się ruch na dawnej krajowej jedynce. Jeśli rzeczywiście tak jest, rozważymy ustawienie tablic informujących o zatorach, by zachęcić kierowców do korzystania z szybkiej i bezpiecznej autostrady A1. Ograniczenie tonażu nie wchodzi w grę - droga nr 91 jest dostosowana do przejazdu ciężkich aut.
- Jedyne co możemy zrobić, to wystąpić do GDDKiA, by przeanalizowała to, co dzieje się na drodze. Z kolei kwestia rozmieszczenia urządzeń Viatoll to już decyzja rządowa, więc nie mamy na nią kompletnie wpływu. Będziemy obserwować, co się dzieje - być może te korki są chwilowe i po paru dniach sytuacja się unormuje. Będziemy w kontakcie z władzami dyrekcji, by rozwiązać tę sytuację. - powiedział nam prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Dodajmy, że "krajówki" wzdłuż innych płatnych odcinków autostrad w Polsce - m.in. wzdłuż A2 i A4 są płatne, by zapobiec wzmożonemu ruchowi ciężarówek na drogach. Niestety, nie udało się nam uzyskać komentarza resortu infrastruktury w tej sprawie. Prosimy czytelników o komentarze na temat sytuacji na dawnej krajowej jedynce. O rozwoju sprawy będziemy informować na bieżąco.
Viatoll działa od 1. lipca (to formalna data - w rzeczywistości urządzania zaczęły zbierać dane w nocy z soboty na niedzielę). Najlepiej widać to na dawnej krajowej jedynce za Tczewem - długie sznury ciężarówek znowu wróciły na tę drogę. Wszystko z powodu dodatkowych płatności za przejazd drogami ekspresowymi, autostradami oraz niektórymi odcinkami dróg krajowych. Kierowcy musieli zamontować specjalne urządzenie, a nad drogami pojawiały się wykrywające je bramki. Jeszcze do piątku działał w naszym kraju system winietowy. Dzięki winietom auta powyżej 3,5 tony mogły jeździć po drogach krajowych, a także po płatnych odcinkach autostrad. Teraz z tym koniec. Co prawda, elektroniczny system poboru opłat drogowych viatoll nie obejmie płatnych autostrad, zarządzanych przez koncesjonariuszy - tak jest w przypadku A1 na odcinku Rusocin - Nowe Marzy, ale korzystający z tych dróg będą musieli regulować należność za przejazd przy wyjeździe z autostrady. To, że nie wszyscy mają zamiar to robić, widać gołym okiem na dawnej krajowej jedynce:
- Już w piątek zaczął się koszmar - korek był już za Miłobądzem - dojazd do ronda w Rusocinie zajął m. in. ponad 50 minut, a dodam, że nie jechałem w najgorszych godzinach. W czasie szczytu to będzie prawdziwy paraliż - relacjonuje Michał, który na co dzień dojeżdża do pracy w Sopocie - To co się teraz dzieje na starej jedynce to jest po prostu masakra! Korek zaczyna się praktycznie już w Zajączkowie! Z Tczewa do Pruszcza 60 minut - tak rekreacyjnie... A w korku prawie same tiry i cysterny. Zakorkują Polskę! - pisze z kolei nasz internauta o nicku "kierowca".
O tym, że ciężarówki porzuciły autostradę A1 boleśnie świadczą statystyki zebrane przez Gdańsk Transport Company - koncesjonariusza A1 przez pierwsze trzy dni funkcjonowania systemu. Do tej pory tą drogą przejeżdżało miesięcznie średnio 100 tysięcy aut ciężarowych:
- W ciągu ostatnich trzech dni ruch samochodów ciężarowych na autostradzie A1 zmniejszył się aż o 70 procent - przyznaje Ewa Łydkowska, rzeczniczka firmy GTC - Miejmy nadzieję, że jest to chwilowe. Kiedy wprowadziliśmy płatność za przejazd A1 ruch zmalał o około 40 procent, z czasem jednak kierowcy zaczęli wracać na autostradę. Być może teraz będzie podobnie
Zwiększone natężenie ruchu widać gołym okiem. Czy tak zostanie na dłużej i czy znowu musimy przyzwyczaić się do podróży do Trójmiasta w ślimaczym tempie? Te pytania nurtują tczewskich zmotoryzowanych, tym bardziej, że z powodu remontu i zamknięcia drogi nr 224 prowadzącej do autostrady, mieszkańcy grodu Sambora zostali praktycznie pozbawieni szybkiego dojazdu do A1.
- Decyzję o tym, jakie drogi zostały objęte działaniem systemu Viatoll podjęła Rada Ministrów w drodze specjalnego rozporządzania. - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zapytany przez nas, czy GDDKiA podejmie jakieś działania związane z zaistniałą sytuacją, odpowiada - Będziemy teraz sprawdzać, jak wygląda natężenie ruchu na drodze krajowej nr 91 i na A1 i czy zwiększył się ruch na dawnej krajowej jedynce. Jeśli rzeczywiście tak jest, rozważymy ustawienie tablic informujących o zatorach, by zachęcić kierowców do korzystania z szybkiej i bezpiecznej autostrady A1. Ograniczenie tonażu nie wchodzi w grę - droga nr 91 jest dostosowana do przejazdu ciężkich aut.
Viatoll obejmuje wybrane odcinki autostrad, dróg ekspresowych i krajowych. Opłatę elektroniczną za korzystanie z sieci 1560 km wybranych odcinków dróg, zobowiązani są wnosić kierowcy pojazdów i zespołów pojazdów o Dopuszczalnej Masie Całkowitej powyżej 3,5 t oraz autobusów, niezależnie od ich Dopuszczalnej Masy. System jest obowiązkowy także dla autobusów i mikrobusów przewożących powyżej 9 osób.
Sprawie mają też przyjrzeć się władze Tczewa, chociaż droga nr 91 jest drogą krajową i jej zarządzanie nie zachodzi na szczeblu miejskim:- Jedyne co możemy zrobić, to wystąpić do GDDKiA, by przeanalizowała to, co dzieje się na drodze. Z kolei kwestia rozmieszczenia urządzeń Viatoll to już decyzja rządowa, więc nie mamy na nią kompletnie wpływu. Będziemy obserwować, co się dzieje - być może te korki są chwilowe i po paru dniach sytuacja się unormuje. Będziemy w kontakcie z władzami dyrekcji, by rozwiązać tę sytuację. - powiedział nam prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Dodajmy, że "krajówki" wzdłuż innych płatnych odcinków autostrad w Polsce - m.in. wzdłuż A2 i A4 są płatne, by zapobiec wzmożonemu ruchowi ciężarówek na drogach. Niestety, nie udało się nam uzyskać komentarza resortu infrastruktury w tej sprawie. Prosimy czytelników o komentarze na temat sytuacji na dawnej krajowej jedynce. O rozwoju sprawy będziemy informować na bieżąco.
Komentarze (84) dodaj komentarz
gosc_gość
05.07.2011, 00:41
"rozważymy ustawienie tablic informujących o zatorach, by zachęcić kierowców do korzystania z szybkiej i bezpiecznej autostrady A1" Śmieszne. Naprawdę tablica 'zator drogowy' skusi tysiące kierowców do korzystania z autostrady. Kiedy mój samochód się psuje też mówię jemu żeby sam się naprawił bo tak jest lepiej. Obecną sytuacje trzeba przeanalizować i podjąć jakieś działania w tym kierunku.
Odpowiedzhejaho
05.07.2011, 07:48
SKANDAL!!!!
To skandal, że ktoś dopuścił do takiej sytuacji. Jak mam teraz dojechać do pracy? cztery godziny dziennie poświęcać na powrót i dojazd?! odpowiedź o ustawieniu znaków informujących o zatorach, to już szczyt bezczelności! LUDZIE! zróbmy coś, bo inaczej nas zakorkują, a GDDKiA i inne władze mają nas gdzie. może blokada - zjadą się telewizje i problem się sam rozwiąże
Cytujmieczyslaw
05.07.2011, 09:22
gosc_gość
Chciałem ten fragment tekstu zacytować - czyli kolejne wydatki, średnio po 200PLN za znak - ten gość uważa, że to dobry pomysł? Grabarczyka i cały rząd, należałoby wysłać na Słońce, tak by już nie wrócili i nie psuli dalej tego kraju - niebawem wybory - pora powiedzieć im, co o nich myślimy.
Cytujłowca postępaków_gość
05.07.2011, 16:24
cuda matoła
http://markd.pl/afery-po/
Cytujkierowca roweru
05.07.2011, 00:45
Tablice informacyjne mające zachęcić kierowców do wyboru przejazdu przez A1? Komedia! Na zachętę wpływają głównie ceny i koszty. No i może trochę dojazd do węzła, bo epicko na kilka miesięcy odcięli Tczew od węzła Stanisławie. Problem leży w pazerności rządu - mimo, że wszystkie drogi są zbudowane z podatków, to jeszcze trzeba płacić za przejazd, coraz więcej i więcej!
OdpowiedzM_gość
05.07.2011, 00:53
Vivat!
około 40%, ha ha ha, pewnie do piątku nie wróciło do stanu sprzed opłat. A teraz 70% mniej i oni liczą na to, ze wrócą? A gdzie! Autostrady są koszmarnie drogie, to się nie dziwie, że nawet tiry je omijają. A na dodatek ten Viatoll. Poroniony pomysł. Przecież wiadomo, ze wszyscy będą omijać te bramki jak się da.
OdpowiedzJX_gość
05.07.2011, 04:03
Jedyny komentarz jest taki
Ludzie przestańcie głosować na tych złodziei. Ten nowy "elektroniczny podatek" zapłacimy ostatecznie MY w naszym chlebku, serku, płynie do naczyń etc. Uratować od tego socjalizmu może nas tylko NOWA PRAWICA - to są ludzie którzy od 20 lat głoszą ten sam program - OBNIŻKA PODATKÓW. Nie dajmy się gnębić !!
OdpowiedzJKM_gość
05.07.2011, 07:06
Popieram
Ludzie którzy jeszcze nigdy nie rządzili.Czas na nowych.
Cytuj1_gość
05.07.2011, 08:04
nic nowego
tzw. Nowa Prawica, to ci sami ludzie pod nowym szyldem. Tylko PiS ma program i zaplecze kadrowe, które jest w stanie zapobiec upadkowi Polski.
CytujMTTczew
05.07.2011, 08:08
Również się zastanawiam nad oddaniem głosu na Nowa Prawice (J. Korwin-Mikke)
Cytujmieczyslaw
05.07.2011, 09:25
MTTczew,
to się przestań zastanawiać - po prostu go oddaj. Bo życie w tym kraju zaczyna przypominać coś gorszego niż absurd. Jak można było taki system wprowadzić? Same autostrady są cholernie drogie, poza tym wciąż ich brak, a do tego jeszcze ViaToll - ciekawe kto na tym tak naprawdę ZARABIA?
CytujKmieciak_gość
05.07.2011, 12:40
do mieczysław
Kto zarabia? Odpowiedź jest prosta - ten kto zaoferował najwięcej za przejście tego durnego systemu! I to jest powód dla którego rząd powinien trzymać się jak najdalej od gospodarki. Pokusa soczystej łapówki jest zbyt wielka dla tych knurów przy korycie. Dlatego jestem również gorącym zwolennikiem JKM i Nowej Prawicy - nie zmieniać świniaków, tylko zlikwidować koryto!
CytujZiutek Ciągutek_gość
06.07.2011, 10:46
ludzie tu sie nie ma co zastanawiac...tylko Janusz Korwin-Mikke, głosuje na niego od kiedy moge głosowac...mógłbym Was próbowac przekonywac, ale po co, poczytajcie program, obejrzyjcie wywiady i wtedy decydujcie - on, mówiacy bolesna prawde prosto w oczy czy Ci wszyscy kłamcy pierdzący przed wyborami to samo, a po wyborach co zaczyna sie dziac, kazdy widzi...tylko WiP, tylko Janusz Korwin-Mikke
CytujEkk_gość
06.07.2011, 15:49
Masz 100% racji
tylko wytłumasz to nie myslącym.
CytujGwajer_gość
05.07.2011, 05:15
Przedsiębiorcy potrafią liczyć, więc wybierają alternatywne, tańsze rozwiązania. Nie dość, że podatki pochłaniają 40% przychodów, to jeszcze podwójne opłaty za jazdę po dziurawych i wyboistych drogach. Paranoja!
OdpowiedzTczewianin_gość
05.07.2011, 07:17
Hej głupole z GDDKiA
Do psychiatry się umówcie matoły jedne!
Odpowiedzkalonji_gość
05.07.2011, 07:18
A ja się tylko pytam, kto był tak mądry i drogę krajową 91 zrobił bezpłatną. Powinien za to zapłacić stanowiskiem. No ale znowu widać nieudolność tczewskich władz. Powinni teraz przerwać te swoje wypasione urlopy i ząłatwić sprawę z odpowiednimi osobami decyzyjnymi. No ale to Tczew...
Odpowiedzst_gość
05.07.2011, 09:09
DK91 ma być płatna? Te koleiny i dziury mają być płatne, te korki w Tczewie mają być płatne? Dobre... W normalnym kraju nie ma wygórowanych opłat za autostrady, są drogi ekspresowe, każde większe miasta mają obwodnice, a tu zbudowano kawałek autostrady spod Grudziądza do Pruszcza i opłaty jak za zboże. Czekam, aż tiry zaczną uciekać z obwodnicy z powodu opłat, normalnie czekam na to.
Cytujzezol_gość
05.07.2011, 07:45
Kocham Tuska i Grabarczyka !
1.Wprowadzić zaporowe ceny i przenieść cały ruch tirów do miast i na drogi lokalne. 2.Odczekać pół roku, aż zdewastuja te drogi do takiego stopnia, że jazda po nich będzie stwarzać duże zagrożenie. 3.Dostarczyć wielu rannych w wypadkach do szpitali i psychiatryków co pozwoli podnieść nakłady na służbę zdrowia. 4.Przenieść cały ruch samochodowy na autostrady i rozpocząć wielki narodowy program remontów dróg tzw. grabarczykówki. 5.Zablokować dojazd kiboli na euro2012 w celu pokazania europie jak się walczy z chuligaństwem na stadionach. 6.Sparaliżować kolej i co kwartał zmieniać rozkłady jazdy. 7.Na koniec : Wynieść donaldu tusku na stolicę brukselską za cuda których dokonał w polsce.
OdpowiedzPO gonić batem_gość
05.07.2011, 13:30
Tuska na papieża
Tusek powinien zostać papieżem - nie musiałby się kłaniać księżom, a Radek by mógł wreszcie zostać wysłuchany w Watykanie.
Cytujpanowie posłowie_gość
05.07.2011, 07:50
macie szanse na przedwyborczy lans - jeśli który coś zdziała, by zmienić tę sytuację ma szansę na mój głos
Odpowiedz1_gość
05.07.2011, 08:00
Kulas poparł, Smoliński był przeciw
Poseł Smoliński alarmował i informował o problemie nierozważnej decyzji koalicji rządowej w tej sprawie. Zwołał w tym celu konferencję prasową, którą nb. redakcja tcz.pl zlekceważyła. Mimo rzeczowych argumentów przeciw wprowadzeniu systemu opłat w takiej formie PO (Kulas też!) przeforsowało wdrożenie złych rozwiązań. Ile jeszcze razy Polacy muszą dostać po kieszeni, by zaczęli myśleć własnymi głowami, a nie telewizorami? Skoro do zwolenników PO nie docierają argumenty przez głowę, to widocznie muszą dostać impuls oddolny by zaczęli myśleć.
Odpowiedz_gość
05.07.2011, 08:06
Tcz.pl być może i zlekceważyła, ale odpłaciła artykułem w tej sprawie.
Cytuj1_gość
05.07.2011, 08:27
Porozmawiajmy o Polsce
Artykuł opisuje skutki, natomiast istotą jest antyobywatelskie i antypolskie działanie obozu rządzącego wspieranego przez takich posłów, jak Kulas i Neumann (z najbliższego podwórka). PiS alarmuje i podaje propozycje rozwiązań, które PO chowa do zamrażarki. Podobnie projekty obywatelskie są odrzucane bez rozpatrywania. W takim kontekście to o. Rydzyk ma rację mówiąc, że takie rządy mają znamiona totalitaryzmu.
Cytujno tak..._gość
05.07.2011, 09:20
im bliżej wyborów, tym więcej konferencji pan smoliński będzie robił - i co, na tym się skończy? dlaczego aktywność zaczyna się dopiero wtedy, kiedy mamy pójść do urn? niech obaj panowie posłowie zamiast zwoływać konferencję zrobią coś, żeby jedynka znowu stała się przejezdna
CytujGość_gość
05.07.2011, 19:20
.
Zwolennicy PO zaczną myśleć hahahaha. Może gdy przestaną wierzyć TVNom gdzie nawet podwyżkę VATu przekuto w sukces Tuska - wmówili ludziom że to tylko 1% podczas gdy: -ze stawki zwolnionej i 0% i 3% podnieśli na 5% -wiele artykułów z 3% na 8% -z 7% na 8% -z 22% na 23% Wyobraźcie sobie że w wielu przypadkach przedsiębiorcy za jedną ciężarówkę muszą zapłacić około 3tys zł więcej na miesiąc (ciężarówka jeździ na 2 zmiany non stop) Kto za to zapłaci? Które produkty nie są dowożone samochodami?
Cytujka_gość
05.07.2011, 08:27
Debilizm (kolejny zresztą)
Jak można sądzić, że samochody "wrócą na A1" bo się przyzwyczają do cen. Wrócić to mogli kierowcy aut osobowych - pogodzili sie z tym, ze podróż więcej kosdztuje. Kierowcy tirów wypełniają polecenia szefa. Nie myślę, aby kierowca tira płacił za podróż z własnej kieszeni, jeżeli szef każe mu jechać tanio.
Odpowiedzmieczyslaw
05.07.2011, 09:28
ka,
jeśli są gotowi postawić znaki informujące o korkach, to pewnie i coś co te korki spotęguje wymyślą - widać co w tym kraju jest priorytetem.
Cytujporazka_gość
05.07.2011, 08:34
..
Toż to totalna porażka czy nie może być inaczej dziś w Tczewie stałem na jedynce 15 min gdzie do piątku odcinek suchostrzygi górki pokonywałem w 3 min to nie wyobrażam sobie teraz ile będzie się jechało do gdańska, za oknem z pracy widzę ogromny korek w kierunku Tczewa same tiry stoją. Trzeba coś z tym zrobić może rzeczywiście tczewianie powinni wyjść na skrzyżowanie koło shella i na cały dzień zablokować jedynkę??? może wtedy media zjadą się do nas z całej polski i zobaczą problem rządowcy. Na moje powinniśmy tam z prezydentem i całą radą miasta spacerować.
Odpowiedzja_gość
05.07.2011, 08:50
do,,zezol-a"
Masz rację fajnie ironicznie potraktowałeś(aś) ten problem. Niby to co robią z drogami ma przyspieszyć ruch i zwiększyć bezpieczeństwo kierowców jak i pieszych ale w rzeczywistości jest to bardzo jaskrawy przykład jak w naszym kraju Cofamy się w przeszłość. i na co komu jakieś tablice inf. o zatorach skoro już w nim się znalazłem radio CB większość kierowców posiada... i już wyobrażam sobie te wszystkie komentarze na temat. Przypominam sobie nie tak odległe czasy jak to było na tzw.starej jedynce dzieci w samochodach i przekleństwa kierowców pod adresem samorządowców oraz drogowców no i kierowców... jednym słowem....KOSZMAR...
Odpowiedzharjokari_gość
05.07.2011, 09:34
Dlaczego tak jest?? Dlaczego rząd i urzędy tworzą nam takie progi?? Bo nikt z rządzących zarówno na szczeblu państwowym jak i gminnym, powiatowym NIE ODPOWIADA ZA SWOJE BŁĘDNIE PODJĘTE DECYZJE. Nikogo jeszcze nie zwolniono za burdel jaki jest na drogach po wprowadzeniu objazdów przy budowie wiaduktu WP, za bałagan na kolei Grabarczyk dostał kwiaty. O czym my mówimy... Jedyne co możemy to zablokować drogę i zrobić 91 również drogą płatną, tyle, że potem ruch ciężarówek przejdzie na drogi gminne i powiatowe. A tam wiecznie nie ma pieniędzy na ich remonty.
Odpowiedzwsciekla_gość
05.07.2011, 09:42
20 min do pracy było - 45 min jest
niech te ciezarowki wkoncu do czegos sie przydadza oprocz robienia korkow, niech jada na Warszawe i ja zablokuja :) to byloby piekne :)
OdpowiedzKikkih_gość
05.07.2011, 10:54
mamy nad soba liberalow .. co wy sobie myslicie, placzecie bo "oh a jak ja teraz dojade do pracy" szczerze ? to gowno mnie to obchodzi jak dojedziesz. Pomysl o ciezarowkach. Ci ludzie jeżdża za bezcen, paliwo w gore, teraz platne ulice i stawka za km tez smiechu warta. +1 dla " harjokari "
OdpowiedzTusk ma zaklepaną fuchę w UE_gość
05.07.2011, 16:19
kierowcy ciężarówek też chcą żyć
Mogę chodzić pieszo, benzyna może być po 10zł, a koleje mogą stale strajkować, byle by tego matoła, jego stado baranów i tych wszystkich pastuchów, co nimi dyrygują odsunąć od władzy raz na zawsze. Nasze społeczeństwo jest tak ogłupione tą plastikową propagandą, że jest to cena jakiej chyba nie da się uniknąć. Jak większość nie dostanie w du.ę, to nie zrozumie. Dziś Polska jest baranem Europy, wszystkie cwaniaki nas strzygą do gołego.
Cytujmieczyslaw
05.07.2011, 22:47
Bzdury piszesz: Kikkih_gość
PO to zwykli socjaliści, w ich zachowaniu nie ma nic z liberalizmu, za to sam socjalizm.
CytujMariola_gość
05.07.2011, 11:01
Czy w tym ministerstwi to pracują jakieś ćmoki? Jak można było dopuścić do tego, aby ruch ciężarówek wrócił na krajową 91. Przecież po coś była budowana autrostada! Ludzie z Ministerstwa, po co wy tam siedzicie! Wy nie znacie problemów na drogach! Na innych autostradach viatoll jest montowany, a na naszym krótkim odcinku autostrady nie. Nie mogę tego zrozumieć.
Odpowiedz_gość
05.07.2011, 11:43
News komunikacyjny ale z innej beczki. Pan prezydent Pobłocki ogłosił przetarg na komunikację miejską w Tczewie. Nic w tym dziwnego ale jak się przeczyta specyfikację przetargową to już włos na głowie się jeży. Najdziwniejsze jest to, że nie określił wieku minimalnego autobusów, które będą obsługiwały linie miejskie przez najbliższe 3 lata. Każdy przewoźnik może teraz sobie sprowadzić stare trupy z zagranicy i obsługiwać komunikację pod warunkiem, że będzie miał autobusy niskopodłogowe, w odpowiednim kolorze i parę innych szczegółów technicznych. Ciekawe pod kogo przetarg ustawiony mam swoje typy. Jest na pomorzu przynajmniej 1 firma, która ma sporo strego taboru komunikacji miejskiej, obsługuje między innymi linie w Gdyni.
Odpowiedzst_gość
05.07.2011, 14:44
Jeśli chodzi o Gryfa to raczej mało prawdopodobne, że wejdą na rynek tczewski. Ja bym się cieszył, jakby żadna firma nie zgłosiła się do przetargu z powodu karty miejskiej. Może wtedy po takim "szoku" wróciłaby normalność.
CytujJordan23_gość
05.07.2011, 12:37
Proponuję wstawienie przy wyjeździe z Tczewa (skrzyżowanie Solidarności z Armii Krajowej) w stronę Gdańska specjalnych nakładek (betonowych czy też innego rodzaju wynalazków) mających na celu obniżenie przejazdu pod wiaduktem (3 m i wystarczy). Wtedy tylko wymiana znaków i good luck :>
Odpowiedzala_gość
05.07.2011, 14:48
Dużym problemem ostatnio były pierwsze światła w Pruszczu tworzyły się korki od Różyn bo te światła trzymały długo ,a gdy było zielone to jechały 4-5 aut i znowu stop chociaż nic z boku nie jechało może jakiś mądry tym by się zainteresował .?/napewno trochę by to też polepszyło przejazd .Jeżdzę tam co dziennie i coś jest nie tak ,ale oczywiście wszyscy mają to w d.....
Odpowiedzkalonji_gość
05.07.2011, 20:52
też to zauważyłam
CytujFAKT_gość
06.07.2011, 15:27
Zupełnie nie potrzebne.
zgadzam się. te światła są chore. Nikt tam nie skręca ani nie przechodzi a światła działają nawet o 3 w nocy w sobotę. Ktoś powinien coś z tym zrobić.
Cytujkierownik_gość
05.07.2011, 15:17
podziękowania
Dziękuje Ci Donald. "by żyło się lepiej"
Odpowiedz_gość
05.07.2011, 15:18
Jak czytam te komentarze antyPO to tym bardziej potwierdzam się w przekonaniu, że sondaże kłamią. PO nie wygra wyborów.
Odpowiedzxxx_gość
05.07.2011, 15:49
ccc
samo życie ... http://markd.pl/afery-po/
CytujGOść_gość
05.07.2011, 19:32
.
Kto normalny wierzy w sondaże? Przypomnijcie sobie sondaż Gazety Wyborczej robiony tuż przed ostatnimi wyborami - PO miała mieć 61% - ile dostała wiecie. Wcale nie dziwią mnie obawy PISu przed fałszerstwem wyborów - w końcu w ostatnich wyborach było 2mln głosów nieważnych a w Wałbrzychu przyłapano PO na fałszerstwie - kto wie w ilu miejscach nie udało się przyłapać cwaniaków?
Cytujja_gość
05.07.2011, 16:39
Jeżeli stara jedynka będzie płatna to i tak większość ciężarówek będzie nią jeździć. Czemu? Na A1 Viatoll nie działa. Trzeba płacić od razu gotówką albo kartą płatniczą. Co do Viatoll to, opłaty są zliczane i wystawiane są zbiorcze faktury z odroczonym terminem płatności. Co wybiorą firmy transportowe chyba nie trudno się domyślić.
Odpowiedzmaxwolos_gość
05.07.2011, 16:42
na moje to ten viatoll to dobrze ze wprowadzili morze w końcu Grabarczyka wywalą za te jego durne pomysły. hmm co do mieszkańców Tczewa i okolic na moje to musicie wyjeżdżać dużo wcześniej do pracy jeśli jedziecie w stronę gdańska wtedy takiego ruchu nie ma... a cieszy mnie bardzo fakt ze wszystkie tiry jeżdżą przez tczew a nie A1 bo nasza krajówka już jest w opłakanym stanie niech ją dobija i będzie remont od czarlina aż do cariny bo droga ma może dekadę albo więcej a koleiny że żal patrzeć!!!! Tczew niech jest w korku od północy na południe i od wschodu po zachód może tez nasi radni się za robotę wezmą bo ich głupota przewyższa tytuły naukowe. P.S. pomyślcie jakie drogi miasto ma wyremontować dalej w ramach tego odszkodowania co otrzyma za spóźnienie oddania wiaduktu na Wojska polskiego. skoro naszym kosztem jest to spóźnienie to ja poproszę o wyremontowanie np. odcinek wojska polskiego Shell - basen lub jedności narodu!!!! W końcu pieniądze dostana to niech nie marudzą ze dróg remontować nie mogą, a nie że sobie premie wypłacają!!!!
OdpowiedzTczewianin _Gosc_gość
05.07.2011, 16:59
Korki na drofze nr 91
proponuje tym co jezdza osobowkami do pracy do Gdanska Sopotu Gdyni itd..zeby jezdzili A1 przez Swarozyni tak tam teraz malo jezdzi tirow lub przez Kozliny Suchy Dab i przejazdowo do Gdanska tak wogole gdzie ta fota byla zrobiona ?
Odpowiedzg_gość
07.07.2011, 14:23
przez Kozliny Suchy Dab i przejazdowo do Gdanska droga kipska objazd + korki na "siudemce" tam tez pelno tirów, w gobagdce juz 2 leżały w rowie przez to że tam wąsko bardzo, a poza tym zapierdzielają ostro po wioskach
CytujKamil_gość
05.07.2011, 17:24
masakra
ten cały rząd to w tupolewa wsadzić i wysłać w kosmos, to co polscy politycy "odwalają" to jest nie do pojęcia, co roku większa dziura budzetowa, co roku większe podatki które my płacimy, co roku drozsze paliwo za które my do pracy dojeżdzamy, co roku jakiś kretyn wpada na pomysł, abyśmy płacili coraz więcej na te ich wypłaty. Polityk średnio na ręke dostaje 14.000 zł a co jest bardziej denerwujące to potrafi w telewizji się wypowiedzieć, że niejest go stać za takie wynagrodzenie rodziny utrzymać !! To jest rabunek w biały dzień ! Jeżeli my polacy niezmądrzejemy i się niepostawimy tym zasrańcom z parlamentu to do końca życia będziemy harować za średnio 1.500zł a za wyżywienie i rachunki będziemy płacić coraz to drożej !!!!!!! djmylo@wp.pl
Odpowiedzzenek_gość
05.07.2011, 22:23
przestań się mazać
to zostań politykiem i też zgarniaj 14 tys , polska przypadłość - narzekanie , nie pasuje ci praca za 1,5 ??? rusz dupe i znajdź coś za 3 tys ,
Cytujwc piker_gość
05.07.2011, 18:02
codziennie głosuję na PO
kartka - papier toaletowy, urna - sracz.
Odpowiedzvvv_gość
05.07.2011, 20:13
vvv
pomyślnych stolców :) widać wszyscy srają na peło :))) pięknie :)))
CytujMam czas _gość
05.07.2011, 18:31
Jeżdźę konno
Kto Wam każe tak gnać "wte" i " wewte" . Uspokójcie się ; albo to nie masz pracy na miejscu. Kto Ci wmawia, że musiśz tracić czas itd. jest tyle do zrobienia wkoło tylko nie patrz tak głupio. Zmień siebie albo zmień polityków którzy nie potrafią pracy zorganizować na miejscu. Jak to zrobić powie Ci ten który nie wybierał nam sołtysa.
OdpowiedzDość_gość
05.07.2011, 20:03
Precz z Donaldem i jego świtą
To jest skandal ,oni mają nas głęboko ,jakby jeżdzili jak zwykli ludzie bez obstawy i przywilejów to może by zrozumieli BEZMÓZGI ! Kolej ,budowa autostrad (jak się okazuje niepotrzebnych) opłaty ,stocznie (umowy z Katarem)chyba już czas zakończyć tę farse i zweryfikować ich w wyborach .
OdpowiedzHegemon_gość
05.07.2011, 20:06
Witamy w nowym, lepszym świecie!
Gdzie płaci się za wszystko, wszystko jest zakazane, a praca jest przywilejem - nie sposobem na zarobienie na życie. Witamy w nowym socjalizmie! A kto teraz pójdzie na wybory, ten idiota! http://typnegatyvny.blog.pl/
OdpowiedzAla_gość
05.07.2011, 20:13
i dobrze
też na miejscu tirowców pojechałabym 91 zamiast płacić za przejazd. a co tam, może ktoś w kocu wpadnie na to że drogi powinny być albo darmowe albo płatne dla wszystkich
OdpowiedzKaszub_gość
05.07.2011, 20:15
zawsze można do pracy jechać A1 :))
zamiast stać po 2 godziny w korku to lepiej jechać A1 :))
OdpowiedzLADY_gość
05.07.2011, 21:11
ŻENADA
postawic na kolej, usunąć zabójcze tiry...
Odpowiedzpfff_gość
05.07.2011, 22:07
zal czytac
Widac tczewskie pisuary podniosly lament. Cale szczescie jestescie w mniejszosci o czym na jesien bolesnie sie przekonacie. Pozdrowienia dla normalnych ludzi.
OdpowiedzGość_gość
06.07.2011, 00:21
Precz z PO
Przepraszam, ja nie jestem pisuarem. Może na badania psychiatryczne mnie wyślesz bo w moim zacietrzewieniu nie dostrzegam sukcesów rządu? Zaczęli ze stocznią którą miał kupić wyimaginowany inwestor z Kataru- niestety ściema. 8mln zł poszło dla kolegi posła z PO który za tą kasę miał szkolić zwolnionych stoczniowców. Afery hazardowej nie było. Koleje są dofinansowane i aż chce się nimi jeździć bo są czyste i punktualne, tak samo z resztą samochodami które wcale nie niszczą sobie zawieszeń w dziurach i nie stoją w korkach. Wstrętni Chińczycy, którzy wybudowali między wyspami 42 kilometrowy most w 4 lata też polegli w układach Tuska i dróg nie będzie. To też sobie wyimaginowałem. Podwyżki VATu to oczywiście nam wmówiły pisuary, tak samo jak galopujące ceny i bezrobocie wśród młodzieży. Weź Ty człowieku wyłącz TVN bo naprawdę uwierzyłeś, że to najlepszy rząd pod słońcem.
Cytujwc picer_gość
06.07.2011, 07:49
codziennie głosuję na PO
dzisiaj znowu głosowałem na PO. Wypróżnienie przebiegło POmyślnie. Kartkę zaznaczyłem do muszli wrzuciłem. Do końca swoich dni będę na nich głosował. Jak nie będę mógł sam, to poproszę pielęgniarkę, by zrobiła to za mnie. NFZ to zrefunduje.
Cytujzaratustra83
05.07.2011, 22:19
Płacić, płcić i jeszcze raz płacić.
To już przekracza wszelkie pojęcie. Nie dość że kierowcy odprowadzają furę pieniędzy poprzez podatki w paliwie, muszą płacić za autostrady to jeszcze jakiś poroniony system opłat elektronicznych. Wcale się nie dziwie że kierowcy ten wybryk złodziejstwa omijają. Jak rządowi ten złodziejski plan nie wypali to nam bramki postawią na chodnikach i każą na czole czipy zamontować. Będziemy płacić za poruszanie się pieszo. Złodziejstwo, złodziejstwo i jeszcze raz złodziejstwo. Jak w kraju ma się rozwijać gospodarka jak ludzie i przedsiębiorstwa są na każdym kroku gnojeni podatkami i opłatami. Na drogi podatek jest w paliwie i powinien na ten cel iść a nie na diety poselskie i premie dla nierobów. Wszystkie drogi powinny być bezpłatne, zmniejszyło by to koszty transportu towarów a co za tym idzie rozbujało gospodarkę. No ale rząd woli okradać obywateli niż wymyślić coś sensownego.
Odpowiedz_gość
06.07.2011, 15:38
Zapomniałeś że za ciężarówki płaci sie jeszcze dodatkowy podatek od pojazdów w urzędzie gminy, a także w wojewódzkim czy marszałkowskim opłatę środowiskową za korzystanie z samochodów. czyli razem : PODATEK DROGOWY W PALIWIE, OPŁATA ZA AUTOSTRADĘ LUB/I VIATOOL, PODATEK DROGOWY W GMINIE, OPŁATA ŚRODOWISKOWA. Kto za to zapłaci - my wszyscy w cenach produktów które kupujemy. Albo czeka nas rozpad transportu...
CytujGość_gość
06.07.2011, 00:34
Polska < Grecja
Jak już pojawiają się wątki ekonomiczne to szybciutkie porównanie Polski z Grecją. Gdy wywalimy się na plecy jak Grecja (czego nie wyklucza wielu ekspertów ekonomicznych) będziemy mogli ratować się jak oni? Czyli im obniżą zasiłek z 1000Euro na jakiś tam - a nam półroczny z 600zł do ilu? Oni będą sprzedawać (prywatyzować) wielkie przedsiębiorstwa by pokryć długi - a My? mamy coś jeszcze na sprzedaż? Czy kierowcy maja pokryć długi Tuska?
Odpowiedzmakao_gość
06.07.2011, 08:18
TYLKO PLATFORMA!
Tylko Platforma Obywatelska może nas uratować a NIE żadna NOWA PRAWICA z panem Mikke na czele. Jak NOWA PRAWICA dojdzie do władzy to będzie katastrofa!!!! sami o sobie będziemy musieli decydować. Nastąpią masowe zwolnienia urzędników i likwidacje 90% urzędów, likwidacja Pitów Citów, Zus, Ubezpieczeń Społecznych!!!! przecież to będzie dla nas prawdziwa katastrofa!!! Co wy szaraczki zrobicie z tymi pieniędzmi co wam w kieszeniach zostaną??? rozpijecie się jeszcze bardziej!!!! A wy kierowcy co zrobicie jak obowiązek jazdy w pasach zostanie zniesiony - tak jak głosi pan Mikke. Pozabijacie się na drogach!!! jeszcze raz wam mówię NIE GŁOSUJCIE NA NOWĄ PRAWICĘ - niech zostanie tak jak jest. Amen
Odpowiedzchodowca drobiu_gość
06.07.2011, 10:05
Platforma Ratunkowa
Podobno PO buduje potajemnie platformę ratunkową na Bałtyku. Ta platforma będzie miała bezpośrednie połączenie z rosyjsko-niemiecką rurą. Poprzez platformę i rurę będą mogli ewakuować się platformersi o orientacji proniemieckiej i prorosyjskiej - jedni na zachód, drudzy na wschód. Ci o orientacji "bezpaństwowej" będą ewakuowani helikopterami, bądź promami. To wszystko na wypadek totalnej przegranej w wyborach i w strachu przed nadejściem krwawych bojówek kaczych. Jak wiadomo, kaczki są niezwykle groźne dla życia dobrze ułożonych platformersów i jakieś środki obrony muszą zostać przedsięwzięte.
CytujZiutek Ciągutek_gość
06.07.2011, 10:58
przy okazji drażliwych tematów czesto zaczyna sie pojawiać i komentowac grono osób popierajacych Nową Prawicę i Janusza Korwina-Mikke...ja tez jestem jedna z nich. widząc takie poparcie wpadła mi taka myśl do głowy. mianowicie sam nosze sie z zamiarem wstapienia do WiP i działania bardziej czynnego niz pisanie na forach i głosowanie w wyborach. może jakies spotaknie osób popierajacych JKM wchodziłoby w gre? dyskusja, moze pomysły na jakies akcje promujące Nową Prawicę. bo ludzie najwyrazniej nie wiedzą o istnieniu Janusza Korwina-Mikke lub wiedza ze jest starym wariatem bo tak własnie jest on w tv przedstawiany. nie wspominajac juz o tym ze przy okazji kazdych wyborów on i jego partia sa marginalizowani bo mówia niewygodna prawde. Ci któzy interesuja sie tematem doskonale wiedza o czym pisze (np słynna akcja z niewpuszczeniem JKM do studia tv mimo ze miał zaproszenie na nagranie programu ale jakos w niewyjasnionych okolicznosciach zaproszenie zostało to "anulowane")...takze jesli byliby chetni (spotkanie, dyskusja mailowa, wymiana poglądów) zostawiam do siebie kontakt: poranapobudke@wp.pl
OdpowiedzMichalkiewicz.pl_gość
06.07.2011, 11:51
przystawki
Ziutek, masz sporo racji, ale... jej nie masz. Nie da się szamba oczyścić łyżeczką, choćby była ze złota. Najpierw trzeba spuścić wodospad PiSu na platformę, aby wyplenić zdradę i złodziejstwo i spłukać całe to gówno salonowe. Dopiero potem zmienić prawo wyborcze, by próg wyborczy nie był ustawiony zaporowo dla myślących. Wyniki wyborcze osiągane przez JKM wskazują na ile można szacować myślących wśród wyborców. Pozostali to cwaniacy, albo tacy, co im się zdaje, że myślą.
CytujZiutek Ciągutek_gość
06.07.2011, 12:08
no...własnie i to mnie przeraza...czyzby naprawde tak niewielki odsetek ludzi uzywał głowy do myslenia? a co do PISu to sie nie zgadzam, ale masz prawo miec własne zdanie, to nam własnie gwarantuje WOLNOŚĆ i praworządność :P a wracajac do pisu...pis nic nie zmieni, pis to tacy sami kłamcy jak po, niech przytoczę tu tylko przykład słów jarka: "jak mój brat zostanie prezydentem, ja nie bede premierem" - efekt znamy wszyscy..."zadnej koalicji z tym człowiekiem (Lepper) i jego partią nie bedzie" - efekt takze znamy wszyscy...pozatym nie odpowiada mi zawłaszczanie sobie całej prawdy i patriotyzmu tylko dla siebie...dlaczego kto nie jest z nimi jest złodziejem z po...ja pisu nigdy nie uwazałem za jedyna i słuszna partie ale to nie znaczy ze jestem sługusem platformersów...mógłbym tu wymieniac jeszcze wiele przykładów ale mi sie poprostu nie chce...jedno jest pewne pis nigdy nie dostanie mojego głosu!!
CytujTak to widzę_gość
06.07.2011, 12:20
Na wybory z PiS-em!
Polacy, nie są wyjątkowi. Jak w każdym człowieku jest w nas dobro i zło. Tak było, jest i będzie. Chodzi tylko o tę chwilę wyborczego przełomu i zrozumienia, że jest wśród nas wielu niemieckich cieci, ruskich agentów, gwiezdnych-koszernych... Ks. Jankowski trafnie kiedyś postawił koło siebie hakenkreuz, czerwoną gwiazdę i gwiazdę Dawida, a wszystko to na planie Polski. Śp. Lech Kaczyński miał ideę odbudowy suwerenności Polski i za to był znienawidzony i w końcu wyeliminowany. Podobnie Jego Brat jest szykanowany, bo ma wartości: Ojczyzna i chrześcijaństwo. Zauważmy, że w Polsce media w większości są w niepolskich rękach, podobnie banki, łączność, przemysł... Niestety jest cała masa "Grasiów"- dozorców i "Tusków", robiących na niemiecki medal, "europejczyków", których narodowość określa siedziba banku, federastów i pederastów, którzy z dewiacji chcą zrobić cnotę... A wszystko dlatego, że ogłupionym i zdeprawowanym narodem można rządzić - manipulować.
Odpowiedzja_gość
06.07.2011, 12:29
Mam prawo mieć własne zdanie...
Ziutek, albo krótko żyjesz, albo powoli się rozwijasz? Jakbym miał szansę odsunąć obecne szambo od władzy, to mógłbym iść do łóżka z ... Kluzikową, więc nie dziwię się Jarkowi.
Odpowiedzgość_gość
06.07.2011, 13:07
Tak to widzę
postawić w Pszczółkach w zatoce stały punkt dla inspekcji transportu drogowego i cały ruch ciężarówek spadnie o jakieś 70 %. Wszyscy będą jechać A-1
OdpowiedzAdam_gość
06.07.2011, 17:46
...
koniecznie z waga
Cytujja_gość
12.07.2011, 10:43
koniecznie z wagą
dokładnie tak!
CytujPalokot_gość
06.07.2011, 13:43
palikot
Jedynym dobrym kandydatem jest Palikot i jego partia, jedyny człowiek który jak dojdzie do władzy nie bedzie sie chciał nachłapać tylko dla siebie, bo juz i tak ma kase...
OdpowiedzGość_gość
07.07.2011, 16:54
.
Gdyby nie był chamem, miał jakiś program oprócz walczenia z kościołem, nie miałby problemów z wymiarem sprawiedliwości który ściga go za nielegalne finansowanie partii itd itp - NIE WIEM JAK MOŻNA MOWIĆ ŻE TO DOBRY KANDYDAT
Cytujloko_gość
06.07.2011, 21:56
,
Właśnie w dzienniku tv mówili, że w związku z ogromnym wzrostem natężenia ruchu na DK91 i wielkim korkom tworzącym się od Łęgowa rząd zamierza wprowadzić płatność dla ciężarówek na naszej "jedynce" czyli DK91. Oby jak najszybciej to zrobili bo już mam serdecznie dość tych korków i wyjeżdżania do pracy 2 godz. wcześniej aby dojechać do centrum Gdańska.
Odpowiedzgdzie o tym mówili?_gość
06.07.2011, 22:06
zapodaj linka do materiału, gdzie o tym mówili - o jaki program chodzi?
CytujCichy_gość
06.07.2011, 23:14
x
ZEN = Zespol Niezaleznych Ekspertow !
Odpowiedzbubu323
08.07.2011, 16:24
do ~loko_gość i do zwolenników płatnej 91
średnio na krajówce takiej jak DK91, 1km kosztuje 0,37PLN (powtarzam średnio, bo zależy to od masy pojazdu i normy emisji spalin) NAWET JAK BĘDZIE PŁATNA, TO CO WYJDZIE TANIEJ I KTÓRĘDY TIRY JEŹDZIĆ BĘDĄ??? Rzecz oczywista, że wybiorą DK91 a nie "AUTOSTRADĘ"... Zdziwiony??? Weź kalkulator i policz!!! Zachciało się ludziom ZACHODU, to mają ludzie ZACHÓD;) Podatek goni podatek, opłata - opłatę, pensje - w miejscu, ceny - do góry, wszystko co było polskie - sprzedane(ROZKRADZIONE), a Panowie na stołkach myślą: Co by tu jeszcze PŁATNE zrobić??? Na czym by tu jeszcze ten głupi naród przyciąć??? KOMUNO WRÓĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedzjac_gość
12.07.2011, 10:10
alternatywa dla viatoll
Z wpisów na forach czy artykułów w sieci odnośnie viatolla można wywnioskować jedno. Nikt nie chce płacić myta i szuka alternatywnych tras. Nic dziwnego. Tutaj http://www.myto2011.pl znajdziecie kalkulator, który policzy stawkę za przejadz płatnym odcinkiem i pokaże go na mapie. Ale co najważniejsze, można wyznaczyć sobie trasę omijającą ten płatny odcinek! Najlepiej wejść pod podany adres i przekonać się jakie to proste.
Odpowiedzja_gość
12.07.2011, 10:44
zasłyszane
jak zdrobniale nazwać grabarza?
Odpowiedz