Rondo. "Postaramy się skończyć inwestycję szybciej"

Wycinka drzew pod rondo przy wieży ciśnień (fot. tcz.pl)
Rondo. "Postaramy się skończyć inwestycję szybciej"
Do końca września ma zakończyć się budowa ronda przy wieży ciśnień. Wykonawca - firma STRABAG - ma nadzieję, że prace uda się przeprowadzić szybciej, by ograniczyć utrudnienia w ruchu ulicznym. Poniżej przedstawiamy harmonogram prac - z zaznaczeniem, że przyjęte terminy, choćby ze względu na warunki atmosferyczne - są orientacyjne.

Jak tłumaczy nam Piotr Koprowiak, kierownik robót drogowych z firmy Strabag, w czasie trwania poszczególnych etapów wprowadzone zostaną następujące zmiany:

Etap 1 - planuje się zamknięcie wlotów ulic Bałdowskiej i Kołłątaja przy skrzyżowaniu z ul. 30 Stycznia. Ruch ulicą 30 Stycznia odbywał się będzie dwukierunkowo, zwężonymi pasami jezdni. W etapie tym wykonana zostanie konstrukcji jezdni ul. Bałdowskiej, Kołłątaja oraz chodników i ścieżek rowerowych przylegających do w/w ulic a także ok. ¾ pierścienia ronda.

Etap 2 - planuje się zajęcie jednego pasa ul. 30 Stycznia, ruch tą ulicą przez obszar robót odbywał się będzie jednokierunkowo w kierunku od centrum miasta. Ruch w kierunku do centrum prowadzony będzie jednokierunkowo ul. Bałdowską. W tym etapie wykonana zostanie część pierścienia ronda oraz jeden pas ul. 30 Stycznia. Wykonana zostanie także zatoka autobusowa oraz przyległe chodniki i ścieżka rowerowa.


Etap 3 - planuje się zajęcie jednego pasa ul. 30 Stycznia, ruch tą ulicą przez obszar robót odbywał się będzie jednokierunkowo w kierunku od centrum miasta pasem wykonanym w poprzednim etapie. Ruch w kierunku do centrum prowadzony będzie jednokierunkowo ul. Bałdowską - analogicznie jak w Etapie 2. Dojazd do Liceum Ogólnokształcącego możliwy będzie tymczasową drogą poprowadzoną przez park, utwardzoną kruszywem łamanym/destruktem bitumicznym. W tym etapie wykonana zostanie pozostała część pierścienia ronda oraz drugi pas ul. 30 Stycznia. Wykonana zostanie także zatoka autobusowa oraz przyległe chodniki i ścieżka rowerowa.

Etap 4 - dla wykonania odcinka ul. 30 Stycznia na odcinku pomiędzy początkiem zakresu a wlotem ul. Kołłątaja koniecznie jest wprowadzenie ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną. W tym etapie ruch odbywał się będzie wahadłowo jednym pasem ul. 30 stycznia, wloty ulic Bałdowskiej i Kołłątaja przy skrzyżowaniu z ul. 30 Stycznia będą zamknięte.
W etapie tym wykonana zostanie konstrukcji jezdni ul. 30 Stycznia oraz chodników i ścieżek rowerowych przylegających do w/w ulicy .

Etap 5 - analogicznie jak w Etapie 4 ruch odbywał się będzie wahadłowo jednym pasem ul. 30 stycznia - wykonanym w poprzednim etapie. Wlot ulicy Bałdowskiej przy skrzyżowaniu z ul. 30 Stycznia pozostanie zamknięty. Natomiast możliwy będzie wjazd w ul. Kołłątaja. W etapie tym wykonana zostanie konstrukcja pozostałego odcinka jezdni ul. 30 Stycznia oraz chodników i ścieżek rowerowych przylegających do w/w ulicy.

Przewidywany czas trwania poszczególnych etapów to:

- Etap 1 - ok. 6 tygodni
- Etapy 2 i 3 - po ok. 4 tygodni
- Etapy 4 - 5 - po ok. 3 tygodnie (maksymalnie, być może uda się ten czas skrócić)

Powyższe terminy są jedynie orientacyjne, mogą ulec zmianie z uwagi na utrzymujące się niekorzystne warunki pogodowe oraz ewentualne nieprzewidziane dokumentacją projektową zmiany w uzbrojeniu podziemnym. Starostwo jeszcze ostatecznie nie zatwierdziło projektu organizacji.

- Umownym terminem zakończenia robót jest 30 września 2014 r., niemniej z uwagi na utrudnienia w ruchu, jakie ta budowa będzie powodować, postaramy się ze wszystkich sił zakończyć inwestycję szybciej. - deklaruje przedstawiciel wykonawcy.

 
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (9)
dodaj komentarz

  • Rogi

    24.02.2014, 09:03

    Wydaje mi się, że jak na zimę to warunki pogodowe są całkiem korzystne. Ale wiadomo, trzeba coś mieć na opóźnienia.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • zaratustra83

    24.02.2014, 09:34

    pogoda

    Jak nie ma na co zwalić, to zawsze pogoda winna :D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • kominiarz56

    24.02.2014, 09:25

    RONDO..

    Zapomnieliście o etapie nr.6..??? POPRAWKI...=..6-TYGODNI....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • sds_gość

    24.02.2014, 10:27

    Dlaczego ul.Kołłątaja nie będzie dwukierunkowa?

    Pytam sie "specjalistów" ze starostwa w Tczewie, dlaczego nie zaprojektowano włączenia ul.Kołłątaja jako ulicy dwukierunkowej z nakazem skrętu w prawo? czy to nie upłynni ruchu w kierunku Starego miasta czy Bulwaru? geniusze od komunikacji jak zwykle nie myślą!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 

    Mieszkaniec_gość

    24.02.2014, 13:13

    Kołłątaja

    Nie uwzględnili ulicy Kołłątaja bo nie ma takiej potrzeby. Ulica Paderewskiego jest dokładnie taka jak opisujesz (dwukierunkowa z nakazem skrętu w prawo) więc nie ma sensu tego kopiować. W dodatku Kołłątaja jest za wąska i nie ma miejsca by ją poszerzyć. Ruch w tym rejonie poprawiłoby wykonanie ulicy Wąskiej jednokierunkową w dół do ulicy Chopina - teraz ciężko jest tam przejechać przez parkujące auta i co za tym idzie ruch wahadłowy.

    Cytuj
    IP: 178.213.xx1.xx7 

    Andrzej N._gość

    24.02.2014, 20:47

    Kołłątaja powinnabyć dwukierunkowa

    Kołłątaja powinna byc dwukierunkowa a jej szerokość to 7 metrów (tyle samo co na wiadukcie na Woj.Polskiego). Więc w czym problem, chyba tylko w tym aby utrudniać ludziom życie.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx7.xx0 
  • aaa_gość

    24.02.2014, 10:46

    Autobusy komunikacja miejscka

    Może jak ktoś teraz zrobi rozkład jazdy autobusów. Jak autobusy będą jeździć jak zamkną drogę Bałdowska lub 30 Stycznia jak widzę, że to będzie jedno kierunkowa.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx9 
  • Alex_gość

    24.02.2014, 20:09

    Po polsku poproszę

    Jeszcze raz, ale tym razem napisz proszę swoją wypowiedź po polsku.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • saw gosc_gość

    24.02.2014, 16:58

    rada

    a kiedy drzwa mysla

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx7.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.