Obie drogi wjazdowe do miasta - zarówno ulica Czatkowska, jak i Bałdowska, wymagają szybkiej przebudowy. Włodarzom miasta i powiatu marzy się remont obu jeszcze w tej kadencji. Która pójdzie na pierwszy ogień?
Zarówno ulicę Czatkowską, jak i Bałdowską miasto przejęło niedawno od powiatu. Stan obu jest, jaki każdy widzi. W obu przypadkach sytuacja jest podobna - stanowią miejskie ulice, których przedłużeniem jest powiatowa droga, prowadząca odpowiednio Czatków i Bałdowa. Obecnie miasto prowadzi rozmowy z powiatem odnośnie priorytetów remontowych na kolejne lata - zgodnie z przyjętą umową starostwo przekazuje co roku 2 mln zł na remonty swoich niedawnych dróg. Którą jednak wybrać na pierwszy ogień? Powiat na razie skłania się ku ulicy Bałdowskiej, tłumacząc, że na odcinku bez chodnika jest duże natężenie ruchu pieszego w kierunku zakładu HUBER+SUHNER. Dla miasta na razie priorytetem jest Czatkowska:
- Obie drogi będziemy starali się kompleksowo wyremontować w tej kadencji, ale ze względu na harmonogram budowy dróg rowerowych w ramach "Wiślanej Trasy", ulica Czatkowska musiałaby ruszyć wcześniej - mówi Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.
Wiadomo, że będzie to zadanie bardzo kosztowne - ulica jest długa, a remont zakładałby także zlikwidowanie wałów przeciwpowodziowych - w ich miejsce powstałaby ścieżka rowerowa - właśnie na to zadanie ratusz chciałby pozyskać środki w ramach programu budowy Wiślanej Trasy Rowerowej. Na razie nie ma jeszcze dokumentacji na przebudowę ulic - ani Bałdowskiej, ani Czatkowskiej. Ratusz chciałby ruszyć z przebudową tej ostatniej w 2017 roku. Nic w kwestii priorytetów drogowych nie jest jednak ostatecznie przesądzone.
- Jesteśmy w bieżącym kontakcie. Jestem pod wrażeniem konstruktywnej postawy pana starosty. Będziemy się wzajemnie wspierać w zakresie pozyskiwania środków na te inwestycje - dodaje prezydent.
Jest też dobra wiadomość dla tych, którzy codziennie korzystają z ulicy Czatkowskiej - jeszcze w tym roku zostanie wyremontowanych ok. 700 metrów na pozamiejskim odcinku.
- Na odcinku pomiędzy granicą miasta a ZWiK-em przeprowadzone zostaną prace przy użyciu technologii, tzw. "slurry seal" - czyli nakładki bitumicznej, a na najbardziej zniszczonym odcinku zostanie wykonana także podbudowa drogi. - mówi starosta tczewski, Tadeusz Dzwonkowski.
Zarówno ulicę Czatkowską, jak i Bałdowską miasto przejęło niedawno od powiatu. Stan obu jest, jaki każdy widzi. W obu przypadkach sytuacja jest podobna - stanowią miejskie ulice, których przedłużeniem jest powiatowa droga, prowadząca odpowiednio Czatków i Bałdowa. Obecnie miasto prowadzi rozmowy z powiatem odnośnie priorytetów remontowych na kolejne lata - zgodnie z przyjętą umową starostwo przekazuje co roku 2 mln zł na remonty swoich niedawnych dróg. Którą jednak wybrać na pierwszy ogień? Powiat na razie skłania się ku ulicy Bałdowskiej, tłumacząc, że na odcinku bez chodnika jest duże natężenie ruchu pieszego w kierunku zakładu HUBER+SUHNER. Dla miasta na razie priorytetem jest Czatkowska:
- Obie drogi będziemy starali się kompleksowo wyremontować w tej kadencji, ale ze względu na harmonogram budowy dróg rowerowych w ramach "Wiślanej Trasy", ulica Czatkowska musiałaby ruszyć wcześniej - mówi Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.
Wiadomo, że będzie to zadanie bardzo kosztowne - ulica jest długa, a remont zakładałby także zlikwidowanie wałów przeciwpowodziowych - w ich miejsce powstałaby ścieżka rowerowa - właśnie na to zadanie ratusz chciałby pozyskać środki w ramach programu budowy Wiślanej Trasy Rowerowej. Na razie nie ma jeszcze dokumentacji na przebudowę ulic - ani Bałdowskiej, ani Czatkowskiej. Ratusz chciałby ruszyć z przebudową tej ostatniej w 2017 roku. Nic w kwestii priorytetów drogowych nie jest jednak ostatecznie przesądzone.
- Jesteśmy w bieżącym kontakcie. Jestem pod wrażeniem konstruktywnej postawy pana starosty. Będziemy się wzajemnie wspierać w zakresie pozyskiwania środków na te inwestycje - dodaje prezydent.
Jest też dobra wiadomość dla tych, którzy codziennie korzystają z ulicy Czatkowskiej - jeszcze w tym roku zostanie wyremontowanych ok. 700 metrów na pozamiejskim odcinku.
- Na odcinku pomiędzy granicą miasta a ZWiK-em przeprowadzone zostaną prace przy użyciu technologii, tzw. "slurry seal" - czyli nakładki bitumicznej, a na najbardziej zniszczonym odcinku zostanie wykonana także podbudowa drogi. - mówi starosta tczewski, Tadeusz Dzwonkowski.
Komentarze (11) dodaj komentarz
.._gość
07.05.2015, 11:17
..
..a co robi CBA w starostwie?...
Odpowiedzw sensie_gość
07.05.2015, 20:47
w sensie Centralne Biuro Antykorupcyjne ? A kiedy zrobia Badkowskiego, dlaczego remontuje sie cos co jest w miare, a nie remontuje sie ulicy ktora sluzy 350 osobom (tyle mieszka dokladnie przy ul badkowskiego jagalskiego
Cytuj.._gość
08.05.2015, 07:44
..
tak Centralne Biuro Antykorupcyjne, tak słyszałem, niby jakieś wałki z Stacją kontroli Pojazdów
Cytujmm_gość
07.05.2015, 18:32
Kto wpadł na pomysł likwidować wały, które są naturalną barierą ochronną przed hałasem z ulicy. Juz niedługo bedzie mozna budować ścieżki rowerowe na wałach.
OdpowiedzPjord_gość
07.05.2015, 19:25
Czatkowska aż błaga o remont. A wał należy wreszcie zlikwidować bo jest zbędny i powoduje smog na osiedlu w okresie grzewczym!
OdpowiedzTczewiak_gość
07.05.2015, 20:02
Remon Czatkowskiej
Mam nadzieję że szybko zrobiąremont ulicy czatkowskiej.Likwidacja wałów przeciwpowodziowych nowa nawierzchnia,oświetlenie,chodniki,śćieżka rowerowa po obydwu stronach uklicy i oby biegła przez Czatkowy,Kozliny,Krzywe Koło,Suchy Dąb i łączyła się w Grabinach Zameczek:)
Odpowiedzmichu_gość
07.05.2015, 21:52
Czatkowska
W KONCU CZATKOWSKA,W KONCU NAJGORSZY JEJ ODCINEK,PRZY ZWIKU,DZIŻUS TYLE LAT!
Odpowiedz_gość
08.05.2015, 07:33
Zastanawiam się dlaczego wały kiedyś były potrzebne a teraz nie?
Odpowiedzsds_gość
08.05.2015, 16:14
Zlikwidować ten wał bo szpeci całą okolice i zasłania panoramę miasta i tego urokliwego zakątka Tczewa. Wreszcie ci za wałem wysprzątaja swoje podwórka... hehehe
Cytuj..._gość
08.05.2015, 07:46
....
...a kiedy remont ul. Pułaskiego?...
Odpowiedzgg_gość
08.05.2015, 09:00
wały
Wały od strony ul. Czatkowskiej były potrzebne gdy nie było wału od strony Wisły
Odpowiedz