Sygnalizacja świetlna z przywołaniem na alei Solidarności na wysokości II LO działa bez sensu - alarmuje nasz czytelnik - zwracając uwagę na to, że pieszym nie chce się czekać bardzo długo na "zielone", zaś zirytowani kierowcy przepuszczają jednego pieszego w czasie, w którym zdążyłaby przejść cała pielgrzymka. Czy jest szansa na przeprogramowanie sygnalizatora?
O swoich wątpliwościach co do ustawienia cyklu zmiany świateł pisał nasz czytelnik w naszym dziale Tcz24 tutaj - Światła na "jedynce" koło Budowlanki działają "bez sensu".
- Z pozycji kierowcy: Czerwone światło włącza się na ok 3 minuty... w tym czasie zdążyłaby przejść cała procesja! Wszyscy stoją i patrzą się na jednego przechodnia ... lub w ogóle puste przejście (już tłumaczę dlaczego- w pkt. 2). 2. Z pozycji przechodnia: Procedura jest następująca. Naciskam guzik "chcę przejść", następnie włącza się po chwili zielone światło. Dochodzę do połowy drogi i znów czekam kilka minut, żeby w końcu przejść drugą część jezdni. 90 % przypadków - "nie będę znowu czekał - idę na czerwonym świetle". - pisze nasz czytelnik w dziale Tcz24.
Temat poruszyliśmy w rozmowie z przedstawicielami gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Jest to temat do dyskusji. Czas oczekiwania na zmianę nie zależy tylko od momentu wciśnięcia przycisku, ale także od pewnej synchronizacji z sygnalizacją dwóch skrzyżowań, które znajdują się w niewielkiej odległości od tego przejścia. W momencie zakończenia prac remontowych na drodze krajowej nr 91 i przeanalizowaniu ruchu zrobimy korektę obecnie ustawionego programu - mówi Karol Markowski, Zastępca Dyrektora gdańskiego Oddziału GDDKiA.
Firma Skanska, wykonawca zadania, ma na zakończenie prac budowlanych czas do końca sierpnia.
O swoich wątpliwościach co do ustawienia cyklu zmiany świateł pisał nasz czytelnik w naszym dziale Tcz24 tutaj - Światła na "jedynce" koło Budowlanki działają "bez sensu".
- Z pozycji kierowcy: Czerwone światło włącza się na ok 3 minuty... w tym czasie zdążyłaby przejść cała procesja! Wszyscy stoją i patrzą się na jednego przechodnia ... lub w ogóle puste przejście (już tłumaczę dlaczego- w pkt. 2). 2. Z pozycji przechodnia: Procedura jest następująca. Naciskam guzik "chcę przejść", następnie włącza się po chwili zielone światło. Dochodzę do połowy drogi i znów czekam kilka minut, żeby w końcu przejść drugą część jezdni. 90 % przypadków - "nie będę znowu czekał - idę na czerwonym świetle". - pisze nasz czytelnik w dziale Tcz24.
Temat poruszyliśmy w rozmowie z przedstawicielami gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Jest to temat do dyskusji. Czas oczekiwania na zmianę nie zależy tylko od momentu wciśnięcia przycisku, ale także od pewnej synchronizacji z sygnalizacją dwóch skrzyżowań, które znajdują się w niewielkiej odległości od tego przejścia. W momencie zakończenia prac remontowych na drodze krajowej nr 91 i przeanalizowaniu ruchu zrobimy korektę obecnie ustawionego programu - mówi Karol Markowski, Zastępca Dyrektora gdańskiego Oddziału GDDKiA.
Firma Skanska, wykonawca zadania, ma na zakończenie prac budowlanych czas do końca sierpnia.
Komentarze (15) dodaj komentarz
Tczewianin_gość
17.07.2015, 10:21
Co ma się nie udać?
Sympozjum naukowe trzeba zwołać??? Debil to ustawiał i tyle, a drugi debil zaaprobował.
Odpowiedz_gość
17.07.2015, 11:12
Co za durne tłumaczenia,ta sygnalizacja jest spieprzona od początku jej powstania,nawet matoły nie potrafią synchronizować świateł tak aby pieszy mógł przejść cały odcinek przejścia na drugą stronę
Odpowiedzswen_gość
17.07.2015, 15:16
To nieprawda! Oni po prostu zakładali, że niektórzy, albo zdecydowana wiekszość, będzie chciała przejść tylko przez pierwszą część, a nie całość tego odcinka.
CytujQQ13_gość
17.07.2015, 12:53
Znów farmazony!
Co tu analizować? Ja mogę im zrobić tą analizę bezpłatnie (znów pewnie będzie kosztować z 50 000 zł) dziś na powrocie z pracy! Korektę programu napiszę im też za darmo. Teraz! Idzie pieszy, wciska przycisk, po trzech sekundach zapala się zielone (po obu stronach) na 15 sekund (babcia o "balkoniku" przejdzie obie jezdnie"), po czym znów zielone dla ruchu kołowego. Żadnej synchronizacji z sąsiednimi skrzyżowaniami. Voilà, gotowe! Zaoszczędziłem kupę kasy, nie odrywając się od mojej pracy. Niech ino ktoś to teraz zainstaluje.
Odpowiedz_gość
17.07.2015, 15:00
15 sekund to i tak za długo, spokojnie wystarczyło by z 7-10, w końcu Tczewa nie zamieszkują tylko "Babcie z balkonikami"
CytujBobo_gość
19.07.2015, 13:09
Też mogę pomóc
Też mogę pomóc za darmo :)
Cytujtaki_sobie_gość
17.07.2015, 13:17
maturzyści z II LO na pewno pomogą obliczyć odpowiedni cykl świateł! ;)
Odpowiedzbuu_gość
17.07.2015, 21:24
Taka prawda
Kładkę nad jezdnią i i po problemie
Odpowiedztaki-sobie-gość_gość
17.07.2015, 21:36
jacy maturzysci...
w II LO nie ma zbyt wielu maturzystów bo w tej szkole jest najniższy poziom zdawania matury w Powiecie jak nie w całym województwie pomorskim :(
OdpowiedzBobo_gość
19.07.2015, 13:09
Maturzysta
Maturzysta to nie tylko ten co zdał ale także ten co zdawał :)
CytujJusts_gość
17.07.2015, 23:26
Regulacja świateł
Skoro mają regulować światła koło budowlanki niech też wyregulują koło schella i mcdonalda bo jedno się włącza szybciej od drugiego i się nie zdąży przejść
OdpowiedzMIESZKANIEC_gość
18.07.2015, 10:31
Tak samo niekiedy działa sygnalizacja na wlocie do Tczewa od strony skarszew- DK 224: w lewo zielone, a na wprost czerwone, gdzie też może być spokojnie zielone. Nie stwarza to żadnego zagrożenia. Choć czasami jest zielone tu i tu, ale...
Odpowiedztczewianin_gość
19.07.2015, 11:16
piesi
Pomyśl o pieszych; jeżeli w lewo jest zielone a na wprost czerwone to w tym czasie od strony Inter...che mogą spokojnie przejść piesi.
CytujPrzeciez to markowski_gość
18.07.2015, 17:57
Przeciez tym zarzadza markowski ktory likwiduje przejscia w czarlinie i skrzyzowania na berlince. Nic nie zmieni jak dobrze pojdzie, a jesli juz zmieni to na gorsze.
OdpowiedzBobo_gość
19.07.2015, 13:15
Analiza
Kochana GDDKiA, nie analizujcie, wyłączcie jakąkolwiek synchronizację, skoro jej nie umiecie zrobić, weźcie i ruszcie tyłki i parę razy sobie przejdźcie tym przejściem. Niech Wasz współpracownik w tym samym czasie sobie pojeździ w kółko i zobaczycie. To przejście miało ułatwić życie pieszym i umożliwić przejście przy dużym ruchu na drodze. Oprogramujcie je tak aby spełniało to zadanie bez specjalnego utrudniania kierowcom. Tu nie trzeba wielkich analiz, które pewnie zaraz zlecicie za grube pieniądze tylko trochę "oleju" w głowie i zdrowy rozsądek.
Odpowiedz