"Zagospodarowanie i znaczenie Dolnej Wisły dla gospodarki regionów i kraju" to tytuł konferencji, która odbyła się w Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie. Celem konferencji było rzetelne przedstawienie znaczenia rewitalizacji Dolnej Wisły dla rozwoju trójmiejskich portów morskich, transportu kolejowego i lądowego oraz przedsiębiorstw zlokalizowanych w obrębie oddziaływania rzeki.
Lokalne samorządy od lat próbują nagłośnić problem braku zagospodarowania Wisły i potrzeby działań na rzecz rzeki. Wisła to olbrzymi potencjał, niestety od lat wciąż niewykorzystany.
Na spotkaniu mówiono o planach rozwoju rzeki - wśród tematów posiedzenia znalazła się problematyka budowy II stopnia na Wiśle i ekonomicznych aspektów tej inwestycji oraz plany rządu dotyczące kaskadyzacji Wisły. Wiceminister infrastruktury tczewianin Kazimierz Smoliński podkreślał, że rząd ma konkretne plany wobec Wisły. W czerwcu przyjęto założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030”.
Całość zakłada rewitalizację Odrzańskiej Drogi Wodnej, przywrócenie żeglowności Wisły od Warszawy do Gdańska oraz połączenie Odry, Noteci, Wisły i Bugu. Program obejmuje również budowę Kanału Śląskiego łączącego Wisłę i Odrę. A co minister sądzi o możliwości stworzenia portu rzecznego w Tczewie, który obsługiwałby m. in. intermodalny węzeł w Zajączkowie.
Organizatorami konferencji byli „Pracodawcy Pomorza” w Gdańsku, Pomorski Związek Pracodawców „Lewiatan” w Gdańsku oraz Urząd Miejski w Tczewie. Patronat honorowy nad wydarzeniem przyjęli Mieczysław Struk, marszałek woj. pomorskiego oraz Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
Lokalne samorządy od lat próbują nagłośnić problem braku zagospodarowania Wisły i potrzeby działań na rzecz rzeki. Wisła to olbrzymi potencjał, niestety od lat wciąż niewykorzystany.
Na spotkaniu mówiono o planach rozwoju rzeki - wśród tematów posiedzenia znalazła się problematyka budowy II stopnia na Wiśle i ekonomicznych aspektów tej inwestycji oraz plany rządu dotyczące kaskadyzacji Wisły. Wiceminister infrastruktury tczewianin Kazimierz Smoliński podkreślał, że rząd ma konkretne plany wobec Wisły. W czerwcu przyjęto założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030”.
Całość zakłada rewitalizację Odrzańskiej Drogi Wodnej, przywrócenie żeglowności Wisły od Warszawy do Gdańska oraz połączenie Odry, Noteci, Wisły i Bugu. Program obejmuje również budowę Kanału Śląskiego łączącego Wisłę i Odrę. A co minister sądzi o możliwości stworzenia portu rzecznego w Tczewie, który obsługiwałby m. in. intermodalny węzeł w Zajączkowie.
Organizatorami konferencji byli „Pracodawcy Pomorza” w Gdańsku, Pomorski Związek Pracodawców „Lewiatan” w Gdańsku oraz Urząd Miejski w Tczewie. Patronat honorowy nad wydarzeniem przyjęli Mieczysław Struk, marszałek woj. pomorskiego oraz Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
O tym, jaką rolę Wisły dla Tczewa widzą prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki i minister Kazimierz Smoliński już wkrótce w naszym dziale Telewizja Internetowa.
Komentarze (4) dodaj komentarz
_gość
23.11.2016, 10:14
A co z wiewiórkiem??
Odpowiedz_gość
23.11.2016, 16:18
dla twojej wiadomości - był jednym z koordynatorów tej konferencji - a do gościa poniżej, który pyta, gdzie siedzi - na 3. zdjęciu - za posłanką arciszewską
Cytuj_gość
23.11.2016, 12:24
joo jaaa kur.a nie umiecie pogłębić Wisły a wy o takich planach tu piszecie zmięcie dilera bo ten was oszukuje
Odpowiedzx_gość
23.11.2016, 13:51
A gdzie Wiórek?
A czemu tu nie ma, nie widać na pierwszym planie miejscowego znawcy Wisły i najlepszego "mistrza" od Mostu p. Mariusza Wiórka. Wszak wiedza by mu się przydała. Sprawuje przecież publiczną funkcję na rzecz Matki Rzek Polskich. Chcielibyśmy go zobaczyć zapracowanego za publiczne pieniądze.
Odpowiedz