"Przerwa świąteczna to nie urlop nauczycieli". Nie masz z kim zostawić dziecka? Zgłoś to do 12. grudnia

(fot. tcz.pl)
"Przerwa świąteczna to nie urlop nauczycieli". Nie masz z kim zostawić dziecka? Zgłoś to do 12. grudnia
Minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska w specjalnym liście przypomina, że zbliżająca się przerwa świąteczna to nie urlop nauczycieli - i zachęca rodziców do informowania za pośrednictwem specjalnej infolinii o problemach z funkcjonowaniem szkół w tym czasie. Środowiska nauczycielskie są oburzone, a my sprawdzamy, jak sytuacja wygląda w Tczewie.

Szkolna przerwa świąteczna jest w tym roku wyjątkowo długa - uczniowie cieszą się z wolnych dni praktycznie od Świąt Bożego Narodzenia aż do Święta Trzech Króli. To co cieszy najmłodszych, niekoniecznie zadowala ich rodziców - bo o tak długim urlopie na koniec roku w większości mogą raczej pomarzyć. Problemem zostaje zatem zorganizowanie opieki na czas, kiedy szkoły nie pracują. Chodzi oczywiście nie o same święta, ale o dni wydłużające wolne - np. 5. stycznia. Całość dotyczy szczególnie najmłodszych - uczniów podstawówek.

Z pomocą rodzicom wyszła ostatnio minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska, która w specjalnym liście przypomina, że zbliżająca się przerwa świąteczna to nie urlop nauczycieli, taki jak ferie, czy wakacje, ale czas kiedy nauczyciel powinien pozostawać do dyspozycji dyrektora. Szefowa resortu prosiła również o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości za pośrednictwem specjalnej infolinii. Pomysł zbulwersował środowisko nauczycielskie - Związek Nauczycielstwa Polskiego grzmi, że jest to zachęta do składania donosów na nauczycieli, którzy przecież pamiętają o swoich obowiązkach.



Jak sprawa zajęć w czasie przerwy świątecznej wygląda w tczewskich podstawówkach?

- Do 12 grudnia rodzice mogą zgłosić do dyrektorów szkół potrzebę opieki nad dziećmi w tych dniach. Jeśli takie wnioski wpłyną - szkoła ma obowiązek zorganizowania opieki dla uczniów. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.

Dodajmy, że dzieci będą miały wolne już do soboty, 20. grudnia. Do zajęć wrócą 7. stycznia.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (58)
dodaj komentarz

  • tata pierwszoklasisty_gość

    10.12.2014, 11:07

    jeśli takowe wnioski o opiekę wpłyną, to proponuję dyrekcjom szkół, aby zorganizować jedną dyżurną placówkę, bo to będzie czas opieki a nie lekcji, zatem rodzice mogą dowieźć swoje dzieci do jednej placówki, gdzie nauczyciel dyżurny będzie miał je pod opieką; inna sprawa że znacząco spadną koszty opieki, bo po co uruchamiać każdą placówkę szkolną, jak można jedną - i tak dzieci będzie garstka, o ile ktokolwiek odda malucha

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • :)_gość

    10.12.2014, 14:12

    takie przeczucie mnie ogarnęło że napisał to tata ale nauczyciel...naprawdę ucieszy lam się nie tylko ja gdy dowiedziałam się że ministerstwo zrobiło fantastyczny krok i ukłon w stronę pracujących rodziców:) w końcu frontem do rodziców :) a nauczyciele ...no cóż nie będą zadowoleni,ale proszę wziąć pod uwagę ze są profesje gdzie trzeba pracować świątek piątek i niedziela -i nikt nie narzeka :) bo pracę swoją trzeba lubić -z zamiłowania iść i wykonywać ją dobrze... a dzieci-dobrze jak w domu jest starsze rodzeństwo-bo dziadkowie-mowa o 60+ to dziś uciekają by tylko nie pomóc,nie sprawować opieki nad wnuczętami,nawet na te parę dni...cóż takie czasy :) w myśl porzekadła umiesz liczyć-licz na siebie :) dlatego drodzy nauczyciele zrozumcie że nie każdy może sobie pozwolić,by dzieci zostały w domu :)bo rodziny się nie wybiera :)

    Cytuj
    IP: 95.41.xx0.xx7 

    :)_gość

    10.12.2014, 21:54

    "(...) ministerstwo zrobiło fantastyczny krok i ukłon w stronę pracujących rodziców", jasne!!!! MEN ma w nosie rodziców. Tak bardzo "kocha" rodziców, że w nosie miało, że rodzice zebrali prawie milion podpisów o przeprowadzenie referendum w sprawie sześciolatków. a ten cały list p.Minister, to czysta demagogia.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • gościu _gość

    10.12.2014, 11:19

    krótko mówiąc darmozjady 19 godzin tygodniowo to za dużo

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx3.xx6 
  • Z_gość

    10.12.2014, 14:31

    jeszcze jest czas lekcji wiec darmozjady siedzą i minusują, po 17-18 tendencja sie zmieni...spokojnie

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx6 

    PiS da_gość

    10.12.2014, 15:24

    ...

    Jesteś głupszy od szympansa.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx4 

    Ola_gość

    10.12.2014, 18:43

    he

    a nauczyciele muszą się z tym twoim dzieckiem męczyć bo się nie chcesz sama nim zająć

    Cytuj
    IP: 37.248.xx1.xx7 

    ja_gość

    10.12.2014, 21:16

    nauczyciel

    Zawsze możesz zostać nauczycielem i też mieć dobrze jak ty to mówisz! Więc ruszaj na studia i zapraszamy!

    Cytuj
    IP: 31.1.xx5.xx8 
  • gość_gość

    10.12.2014, 11:44

    czyżby chcieli zabrać przywileje dla nauczycieli

    Co ja słyszę czyżby chcieli zabrać przywileje dla nauczycieli. Po żołnierzach i policjantach następna grupa społeczna. Co o tym myśleć. Typowa demagogia dla poprawy wizerunku rządu kosztem innych. A co z nauczycielami gimnazjów i szkół średnich

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx5 
  • Leon_gość

    10.12.2014, 11:45

    Święta racja

    Święta racja. To są dni wolne od zajęć dydaktycznych a nie dni wolne dla nauczycieli. Rozbrykali się za bardzo i sami już nie wiedzą czego chcą. Nauczycielowi zgodnie z K.N. przypada 6 tygodni urlopu w roku, w tym ferie zimowe. Pozostałe dni powinny być wykorzystani, jak inni pracownicy. A jeśli się nie podoba - zmienić zawód. I tyle w temacie. Żeby było jasne, jestem nauczycielem.

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx4.xx7 
  • inny punkt widzenia_gość

    10.12.2014, 15:59

    szkoda tylko, że masz wtedy wolne w wakacje! nie mam nic przeciwko do zniesienia ferii i wakacji dla nauczycieli, ale niech dostaną dni wolne do wykorzystania w wolnym czasie... ja bym wolał wziąć urlop w marcu i jechać sobie za granicę na wakacje za pół ceny, a nie jechać w okresie kiedy ceny w sezonie idą zdecydowanie w górę. a poza tym nie ma problemu, żeby pracować w te dni, problem pojawia się kiedy dowiadujesz się o tym praktycznie dwa tygodnie przed świętami! takie rzeczy powinno się ustalić przed rokiem szkolnym! jak można zmieniać plany z dnia na dzień! a może chciałem pojechać do rodziny na koniec Polski i mam już zakupione bilety? kto mi za to odda pieniądze? Pani Minister? Nauczyciele powinni wziąć się w garść i zastrajkować! zobaczymy kto wygra tę walkę, jak rodzice zaczną płacić po kilkaset złotych miesięcznie opiekunkom!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx7 

    _gość

    10.12.2014, 15:59

    Z tego co ja wiem to nauczyciele są właśnie od zajęć dydaktycznych i logiczne, że w czasie wolnym od lekcji nie przychodzą do szkół, podobnie jak uczniowie. Dziwi mnie bardzo, że rzekomy "nauczyciel" takie rzeczy wypisuje. Sam Pan zmieniaj zawód, jak masz Pan za mało roboty. Zeby było jasne, nie jestem nauczycielką :]

    Cytuj
    IP: 213.238.xx3.xx7 
  • Zmielony Dżony_gość

    10.12.2014, 12:02

    środowiska nauczycielskie niech nie pie**lą tylko sie biora do roboty za którą maja zapłacone!!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx6 
  • Bebebe_gość

    10.12.2014, 12:06

    Rodzice

    Paranoja. Po co zajmować się dziećmi i spędzać z nimi czas, jak można posłać do szkoły. :) 

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx0 
  • kania_gość

    10.12.2014, 13:24

    wolne dni

    Ja bardzo chętnie spędzę czas ze swoimi dziećmi. Tylko że ja mam urlopu 26 dni i ani dnia więcej. A tutaj na same święta musiałabym wykorzystać 8 dni. Potem kolejne dni na ferie, święta wielkanocne, wakacje, dzień nauczyciela itp. Jak święto przypada w czwartek to oczywiście piątek też musi być wolny. A jak zostawisz dziecko na świetlicy, to krzywo na ciebie patrzą, a dziecko też nieszczególnie tym faktem zadowolone.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • Grigori_gość

    10.12.2014, 12:12

    I bardzo dobrze bo niby dla czego nauczyciele mają miec wolne a co mamy zrobic ze swoimi dziecmi niektorzy nie maja dziadków ani nie stac na opiekunki a jestesmy osobami pracującymi bardzo dobry pomysł a nauczycielom to k...wa nigdy nic sie nie podoba BRAWO MINISTER EDUKACJI

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx9 
  • ksks_gość

    10.12.2014, 17:01

    I otóż to. Mogłeś zostać nauczycielem, to nie byłoby problemu. Ale skoro składnej wypowiedzi, pozbawionej wulgaryzmów, nie potrafisz sklecić, to narzekaj dalej. :)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx0 
  • gośc_gość

    10.12.2014, 12:55

    zrobili sobie 19 dni wolnego

    no nie ładnie nauczyciele sobie zrobili 19 dni wolnego od 20 grudnia do 7 stycznia a  Dyrektorzy to wcale sie w tym czasie nie pokazują w szkole tylko wysługują się  nauczycielami szczególnie w szkołach średnich.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx1 
  • kobieta_gość

    10.12.2014, 13:11

    to nie urlop

    bardzo dobrze niech nauczyciele odstapia od swoich przywilejow. Maja wakacje i ferie zimowe to im powinno wystarczyc.

    Odpowiedz
    IP: 93.31.xx3.xx1 
  • _gość

    10.12.2014, 13:13

    słusznie ktoś zauważył... skoro nauczyciele szkół podstawowych mają zapewnić opiekę to co będą w tym czasie robić nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych? :) dorabiać za Św. Mikołajów?

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx8 
  • _gość

    10.12.2014, 14:03

    też niech siedzą w szkole - i układają scenariusz lekcji na kolejne "ciężkie tygodnie"

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • Asia_gość

    10.12.2014, 14:45

    Pauzy i przerwy

    Pauzy międzylekcyjne też nie są dla nauczycieli. Przerwy są dla UCZNIA!

    Odpowiedz
    IP: 79.204.xxx.xx7 
  • hohoho_gość

    10.12.2014, 15:19

    wolne

    A ja się cieszę,że będę mieć wolne, odpocznę od tych nieuków i posiedzę z własnymi dziećmi, których nie oddam na przechowanie do świetlicy,żeby tylko odsapnąć od swojej rodziny!!!!!Trzeba było się uczyć i być nauczycielem, też byście mieli tyle wolnego, :):):)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • :)_gość

    10.12.2014, 17:01

    dokładnie

    Nie ma jak to rodzice, którzy tylko wypychają swoje dzieci do szkół, świetlic i przedszkoli. A potem szybciutko do galerii i kosmetyczki. A co do nauczycieli - trzeba było się uczyć a nie teraz żal dupę ściska, że ktoś ma lepiej.

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx3 

    no sorry :)_gość

    10.12.2014, 17:43

    skoro masz dzieci za nieuków -wybacz to twoja(specjalnie z malej litery )wiedza którą przekazujesz lub nie przekazujesz jest na poziomie 0 :) a przechowywać to sobie można bagaże lub śmieci pod zlewem :) no cóż jaki Pan taki kram ...mniej niż zero :)mam nadzieję że czytają to dyrektorzy szkól i w tym momencie niech otwierają oczy-jakich to ludzi zatrudniają :) nowy rok nowe zmiany :) czas na czystki ;)

    Cytuj
    IP: 31.2.xx5.xx3 

    sip_gość

    10.12.2014, 23:24

    do pani (celowo małą literą)

    Czas na czystki? Kobieto, mózg sobie wyczyść. Chociaż czytając to, co tam bazgrolisz to pewnie już dawno wyczyszczony.

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx3 
  • gość_gość

    10.12.2014, 15:45

    nauczyciel

    A ja 2 soboty w miesiącu siedzę z moimi maturzystami przygotowując ich do egzaminu. Poświęcam swój czas a mogłabym zajmować się swoim dzieckiem. Tylko tego nikt nie widzi. Zawsze zjadliwe komentarze społeczeństwa taki jest nasz naród - zawistny.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx7.xx7 
  • prosze bardzo :)_gość

    10.12.2014, 17:44

    chylę czoła :) oto prawdziwy nauczyciel z powołania a nie na przechowanie :)

    Cytuj
    IP: 31.2.xx5.xx3 

    _gość

    10.12.2014, 17:50

    hohoho

    po co to robić? dla własnej satysfakcji? mnie już przeszło, nic ich nie interesuje ponad 30% ,nie ma sensu, lepiej zająć się swoimi sprawami, medalu nie dostaniesz!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx4 

    --_gość

    10.12.2014, 22:50

    --

    chyba jakaś z Ciebie sfrustrowana osoba i pewnie trafiono w czuły punkt, ( nieuki)postaraj się prowadzić konstruktywną dyskusję-polemikę, nie liczę na czystki, ale co Ty tam o tym wiesz, zajmij się lepiej przygotowaniami do świąt- czas na pierożki i uszka, a jak nie organizujesz to zjedz snikersa, bo zaczynasz pier....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • mama K. i M._gość

    10.12.2014, 15:52

    Uważam, że szkoły powinny być otwarte i przygotowane do zajęć pozalekcyjnych w dni nieurlopowe w czasie tzw. przerw świątecznych (poza samymi świętami, oczywiście). Wystarczy wyznaczyć dyżury, po kilkoro nauczycieli na raz. W niektórych placówkach tak się już dzieje. Faktem jednak jest, że rodzice krzyczą, narzekają, a potem..... nie przysyłają dzieci! Bywa, że przychodzi dwoje, troje... jak one się czują??? A i zajęcia wtedy trudniej zorganizować. Podobnie jest w przedszkolach. Niby otwarte, a dzieci na palcach można policzyć... Bez sensu. APEL DO RODZICÓW!!! Posyłajcie swoje dzieci do placówek, nie kombinujcie na siłę z opieką w domu!!! Jestem mamą dzieci, które nie mają opieki w dni wolne, muszą pójść do przedszkola i szkoły. NIE CHCĄ, bo ich koledzy zostają w domu, a one czują się INTRUZAMI.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • pajdagogos_gość

    10.12.2014, 18:21

    szkoła

    Wy, Szanowni Rodzice, jak sądzę , zrzucacie odpowiedzialność za wychowanie, ukształtowanie waszych dzieci na szkołę, niestety sami niewiele robicie, jak już ktoś wspomniał w komentarzach, atrakcyjniejsza jest galopka po galerii i kosmetyczkach niż spędzenie czasu z własnymi dziećmi. Myślę,że jak rzygają i cała reszta też powinny siedzieć w szkole, w sumie to jest ich obowiązek!Uważam, że wszyscy niepotrzebnie się nakręcacie. Pomyślcie o swoich dzieciach, pogadajcie z nimi, spędźcie razem czas, myślę,ze to jest najważniejsze w tym klimacie świątecznym, dajcie tym dzieciakom też trochę odpocząć od wyścigu szczurów, które sami dla nich urządziliście-angielski, balet, korki i cała ta reszta, która zabiera im czas na regenerację i odpoczynek. Nie sądzę, aby świat zadrżał w posadach gdybyście Szanowni Rodzice pomyśleli o dzieciakach a nie wieszali psy na nauczycielach, PEACE!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • Luk_gość

    10.12.2014, 18:24

    ~do Leon

    I jak będzie trzeba zaopiekować się tylko jednym dzieckiem to wtedy przyjdziesz do pracy?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx2 
  • Nauczycielka_gość

    10.12.2014, 18:54

    a co z moim czasem wolnym?

    nikt nie myśli z perspektywy nauczyciela. Rodzice najlepiej wydzwaniają o każdej porze, pytają czy ich dziecko chodzi do szkoły i jak się uczy (bo za znam oceny moich wszystkich 34 uczniów z klasy na pamięć i z każdego przedmiotu). A jak są konsultacje dla rodziców to przyjdzie garstka rodziców. A na radach pedagogicznych kto musi siedzieć do wieczora, albo te zebrania z rodzicami, które dla was - rodzice są katorgą, ale to MY musimy się przygotować. Egzaminy maturalne, zawodowe w czerwcu i lipcu, poprawkowe w sierpniu, rekrutacja do połowy lipca i masa pracy w domu, papierologia non stop. I gdzie te 6 obiecanych tygodni?? ja od kilku lat nawet tylu nie mam a pracuję w szkole.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx1.xx7 
  • pa,pa_gość

    10.12.2014, 20:15

    dorośli też byli dziećmi

    Zamiast przekrzykiwać się kto ma lepiej a kto gorzej przypomnijcie sobie kto z Was nie cieszył się ze nie trzeba iść do szkoły,że przepadła lekcja i można było pójść wcześniej do domu.Teraz są trudne czasy ,ale pomyślcie co robicie swoim dzieciom.one też potrzebują odpocząć od szkoły.Każdy ma przyjaciół,rodzinę aby zorganizować dzieciom ferie inaczej niż w szkole.Pomyślcie jak czują się dzieci ,które nie mogą się cieszyć z ferii ponieważ opieka nad nimi to spory dorosłych/które one słyszą/.Ferie powinny być przyjemnością dla dzieci,przecież one siedzą w szkołach i przedszkolach od wczesnego rana do późnego popołudnia przez cały rok,niekóre wstają około 5 rano,a z rodzicami spędzają bardzo mało czasu,nie wychodzą z nimi do krewnych i znajomych,bo wracają późno z pracy.Okres przedświąteczny powinien sprzyjać podtrzymywaniu więzi międzyludzkich także pomagając sobie w organizowaniu zajęć dla dzieci.Kiedyś dzieci jeździły na ferie do cioci ,do babci ,do koleżanki i to było bardzo dobre .Dzieci uczyły się samodzielności a teraz dziecko nie ma wyboru albo nadopiekuńczy rodzice albo placówka oświatowa.A tak na marginesie to ferie są od zawsze.Sprawcie trochę radości dzieciom,dajcie im zatęsknić za szkołą.KRYTYCZNE UWAGI POWINIEN WYDAWAĆ TEN,KTO NIE LUBI MIEĆ WOLNEGO.ilu urYwa się z pracy bo musi coś załatwić?nauczyciel nie wyjdzie bo nie może zostawić klasy,WSZĘDZIE DOBRZE GDZIE NAS NIE MA.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx8.xx6 
  • wyjdzie,wyjdzie :)_gość

    10.12.2014, 20:58

    wyjdzie z klasy biegusiem na przeciw bo nowy katalog z kosmetykami :) ba nawet w czasie pracy zalogowany na fejsie :) no wybaczcie...taka jest prawda :)

    Cytuj
    IP: 37.248.xx5.xx1 
  • N0NE

    10.12.2014, 20:39

    Nie rozumiem krzyku o to, że rodzice nie mają z kim dziecka zostawić w przerwie między starym, a Nowym Rokiem.. W takim razie pytam się, kto opiekuje się dziećmi tych rodziców we wakacje? Nie wierzę, że wszystkie dzieciaki w okresie letnim wyjeżdżają na obozy, chodzą na półkolonie, czy też inne zajęcia dodatkowe. Nawet jeśli, to trwają one ok. 2 tygodni, a nie każdego stać na to, żeby wysłać dzieciaki na dwumiesięczne wakacje.. Poza tym, jak dzieci chodzą do szkoły, to wieczne narzekanie rodziców, że są przeciążone nauką, nie mają czasu dla siebie, ciągle jakieś nieprzewidziane wydatki, a jak mają wolne - jeszcze gorzej! Fakt, że dzieci spędzają większość czasu w szkole nie zdejmuje z rodziców odpowiedzialności wychowywania swoich pociech i zajmowania im czasu wolnego. Spędzanie czasu z rodziną ma być przecież przyjemnością, a nie uciążliwym obowiązkiem. Podstawowym obowiązkiem nauczyciela jest przede wszystkim nauczanie, a nie wychowanie cudzego dziecka. Zresztą czy ktoś z rodziców pomyślał, że nauczyciele też mają swoje rodziny i chcieliby poświęcić im uwagę, a nie tylko zmuszać cudze dzieciaki do nauki, które nota bene mają to gdzieś? Ludzie nikt Wam nie broni zmiany zawodu, droga wolna! I nie, nie jestem nauczycielem, po prostu staram się obiektywnie ocenić sytuację.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • romi_gość

    10.12.2014, 23:26

    :)

    Nic dodać, nic ująć.

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx3 
  • _gość

    10.12.2014, 20:42

    Tym sposobem rząd darmozjadów udaje że cokolwiek robi. Jątrzy na każdym kroku, byleby jak najwięcej zadymy było bo wtedy robi się najlepsze wałki. Tylko ślepiec nie dostrzega że PO manipuluje ludźmi, każdą grupę zawodową posztura kijem i nic dalej z tym nie robi. Ile to już pokazowych akcji peowska propaganda urządzała, od kastrowania chemicznego pedofilów, po rozbijanie klik korporacyjnych - co z tego zostało zrobione? NIC!!! Dlatego nie martwcie się nauczyciele bo to kolejna zadyma, a w tle kolejny przewał. Kilka miesięcy temu wszyscy słyszeliśmy o największe aferze w historii 3RP - hodziło o przetargi informatyczne. Czy ktokolwiek jeszcze to pamięta? TVNy i inne Kraśki z TVP nie pytają Komora i Kopaczki, bo po co.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • Nauczyciel;)_gość

    10.12.2014, 21:13

    Z całym szacunkiem, ale nauczyciele nie wymyślili sobie sami tak długiej przerwy. Pracuję w szkole i nie mam problemu z tym, że w tej przerwie będę miała swój dyżur, rozumiem rodziców którzy najzwyczajniej nie mają na ten czas opieki dla swych dzieci, ale nie podoba mi się sposób w jaki Pani Minister "zachęciła" rodziców do skorzystania z szkolnych dyżurów.

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx1 
  • Karina_gość

    10.12.2014, 21:57

    pracujący?

    A ja pracuję w przedszkolu i powiem Wam tak, najczęściej dzieci zostawiają w wolne dni nie pracujący rodzice ale ci, co siedzą w domu

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx6.xx8 
  • _gość

    10.12.2014, 22:06

    Wypowiedz jednego uczestnika o tym jak to źle jest pracować w szkole itd.. jest taka sytuacja, że zawsze można się zwolnic i pójść pracować np przez agencję pracy do innych zakładów.. ale w takich zakładach nie ma tych wszystkich dodatków jakie są u Was, a uwieżcie, że nauczyciel pracujący w szkole wiejskiej ma takie dodatki z tego tytulu, że hoho!! no i praca po kilka godzin 13 do domciu , a i jeszcze swoją rodzinkę i znajomych można wkręcić!!i o jakiekolwiek wolne trzeba się nieźle nagimnastykować!! także jeśli ktoś narzeka na pracę nauczyciela to jest ...

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx8 
  • os_gość

    10.12.2014, 22:19

    Jestem nauczycielem

    Zarabiam 5000 zł na rękę, pracuje 18 godzin tygodniowo do tego mam ponad trzy miesiące wakacji i jeszcze w pracy nic nie muszę robić - BAJKA!!! Kto w to wierzy? Znacie prywatnie jakiegoś nauczyciela?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • _gość

    10.12.2014, 22:22

    A jak przychodzi co do czego, to durni rodzice deklarują, że NIE POŚLĄ dzieci przedszkola czy szkoły w dni rzekomo wolne! Jak oni to załatwiają??? Nie pracują czy co? Skąd mają tyle wolnego? I po co potem te żale do nauczycieli? Durny ten nasz naród

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Łukasz_gość

    10.12.2014, 23:03

    Paranoja

    Kluzik-Rostkowska tobie to pierwszej zabrałbym kosmiczną ,,DIETĘ'', na którą belfer zap................a cały miesiąc z nadgodzinami, korkami i jeszcze trochę starego wypłaty....... i to koniec komentarza . skromny N-L

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx7.xx4 
  • Nauczyciel_gość

    10.12.2014, 23:21

    Jeśli waszym zdaniem nauczyciele mają tak dobrze, czemu nie wybraliście tego zawodu? Czemu nikt nie widzi, że nauczyciele zarabiają marne grosze, a nieustannie muszą się szkolić, uczyć, podnosić kwalifikacje? Nikt z was nie zdaje dobie sprawy, ile trzeba mieć wiedzy, ile cierpliwości, żeby uczyć wasze dzieci. Myślicie, że my przychodzimy na kilka godzin do pracy, pogadamy na lekcji i do domu odpoczywać...nikt z was nie wie, ile czasu zajmuje nam sprawdzanie prac waszych dzieci, przygotowanie lekcji na następny dzień. Nikt nie widzi tego, że pracujemy też w domu i nikt nam za to nie płaci. Nie dostajemy pieniędzy za dodatkowe godziny spędzone w pracy (wywiadówki, wycieczki jedno- lub kilkudniowe, itp.) Co z Was za rodzice, jeśli pozbywacie się dzieci z domu, gdy tylko nadarzy się okazja? Tylko potem nie dziwcie się, że dzieci też się będą chciały was pozbyć, gdy staniecie się dla nich ciężarem.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx6.xx9 
  • dyrektor _gość

    10.12.2014, 23:22

    Bardzo dziwią mnie te komentarze i z jednej i z drugiej strony. Dochodzę do wniosku ,że jestem dyrektorem wyjatkowej szkoły. U nas szkola otwarta niemal 24 godziny w każdy dzien tygodnia. Nikt nie buntuje się , nie burzy i kazdy jak najlepiej wykonuje swoja pracę. Można przecież tak poukladać dyżury ,że i rodzice będą zadowoleni i nauczyciele. Apel Pani Minister przyjęłam jako fakt ,że nie wszystkie szkoły Pani Minister zna . Moi nauczyciele poczuli się urażeni i słusznie. Nie wiem jak jest w innych szkołach ,ale sądze ,że przy dobrej organizacji z wszystkimi problemami można sobie poradzić. Wierzę ,że w dzisiejszych czasach każda szkola , kiedy są dni wolne to jeśli jest taka potrzeba prowadzi zajęcia opiekuńcze .Dla nas przynajmniej nic nowego pani Minister nie wymyśłiła. Ja zaś dziękuję ,że mam tak fantastyczne grono nauczycieli i to 60 osobowe ,ktore zna swoje obowiązki i poprostu sumiennie je wykonuje .Sama zaś jestem z moimi zastępcami w szkole w kazdy dzień, zawsze do dyspozycji dzieci ,rodziców i nauczycieli , bo tak pojmujemy swoją pracę.

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx5 
  • _gość_gość

    11.12.2014, 00:27

    tylko zadyma

    "Tym sposobem rząd darmozjadów udaje że cokolwiek robi. Jątrzy na każdym kroku, byleby jak najwięcej zadymy było bo wtedy robi się najlepsze wałki". Zgadzam się całkowicie. Jak trzeba było posłuchać rodziców by znieść obowiązek szkolny dla sześciolatków to nie słuchał a teraz taki zatroskany losem rodziców i ich dzieci.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx6 
  • Belfer_gość

    11.12.2014, 08:24

    Kto z Państwa wracając po pracy zaczyna pracę za darmo, codzienny wolontariat dodatkowo 5-6 godzin w stercie papierów narzuconych przez MEN. Czy w normalnym zakładzie pracy ktoś regularnie pracuje za darmo kilka godz. w tygodniu, czy w normalnym zakładzie pracy zwykły pracownik tworzy opracowania audytu wewnętrznego, a może kontroli zarządczej którą powinno zajmować się kuratorium - a wykonują nauczyciele- nie w godzinach pracy, a może ktoś za darmo zajmuje się jakimiś bzdurnymi darmowymi projektami narzuconymi przez MEN.W każdej szkole, którą znam rodzice od wielu lat zgłaszają potrzebę opieki nad dzieckiem w tej przerwie i zawsze są nauczyciele dyżurujący i dostepni

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx4.xx8 
  • belfer2_gość

    11.12.2014, 12:55

    nie gadaj bzdur

    a kontrola zarządcza jest w każdej jednostce - nie tylko w szkole. to przez podwójne etaty jest takie mniemanie o waszej pracy...

    Cytuj
    IP: 83.11.xx3.xx1 
  • rodzic_gość

    11.12.2014, 08:31

    pseudo nauczyciele

    nauczyciele dzisiaj to pozerzy, bez powołania i po szybkich kursach pedagogicznych, przez takich ludzi dzieci nie nauczą się za dużo, nauczycielskie klany, matka wciąga córkę do pracy w szkole, ta kuzynkę, a ta szwagierkę i tak to idzie. Wciąż wolne, paczki na święta, kasa na święta, kilka godzin w tygodniu pracy, złota robota.

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx9 
  • do rodzic_gość

    11.12.2014, 18:36

    nauczyciele po szybkich kursach? 5 lat studiów wyższych; wielu z nich po dodatkowych studiach podyplomowych; matka wciąga córkę - co Ty nie powiesz; żenada, ale tak to jest, jak samemu nie masz co robić, to chociaż anonimowy internet pozwala wyżyć się na innych; żal

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • ktoś_gość

    11.12.2014, 11:25

    Taka polska

    Rząd szczuje na siebie obywateli ,zabrać tym ,dosrać tamtym i tak dajecie sobie zrobić gówno z życia bo w ostatecznym rachunku nikt nic nie ma.I siedzicie w kraju szarych zamęczonych ludzi którym ostatnią przyjemność sprawia znalezienie kogoś komu jeszcze można dosrać i zwalić na niego winę za wszystkie nieszczęścia tego świata.Poza tym nie wiem co to za powód do radości że zabiorą wam dzieci na kolejne dni , no bo jesteście w pracy , no tak 8 h plus 8h odsypania , z 2 na dojazdy , jeszcze trzeba coś zjeść, ogarnąć znowu z 3h znikły z życiorysu dzień jest krótki ile z niego rodzice teraz mają dla dzieci 15 min , może aż godzinę jak ktoś się przykłada ,w sumie pytanie brzmi czyje to są dzieci , skoro państwo organizuje im większość czasu, a rodzinę zredukowano do inkubatora nowych wyrobników PKB.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • CZYTELNIK_gość

    11.12.2014, 12:26

    tnij.tcz.pl/?u=37bbdc WARTO PRZECZYTAĆ!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx9 
  • sprawiedliwość_gość

    11.12.2014, 12:33

    WIĘKSZOŚC WIDZI TYLKO TE 19 GODZIN LEKCYJNYCH W TYGODNIU. a może już czas najwyższy zauważyć również pracę nauczyciela w domu - gdzie wolałby spędzić czas ze swoimi dziećmi a nie sprawdzać sprawdziany innych lub przygotowywać materiały na kolejne zajęcia - i tak na okrągło. Godziny spędzone na radach pedagogicznych, zebraniach z rodzicami, konsultacjach z rodzicami i uczniami. Wyjazdach jednodniowych lub kilku dniowych itp......

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx9 
  • anglistka_gość

    11.12.2014, 13:33

    Mądry głos w tym sporze: tnij.tcz.pl/?u=46b076

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx5 
  • POCZYTAJCIE_gość

    11.12.2014, 14:52

    POCZYTAJCIE

    tnij.tcz.pl/?u=56fddb

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • Jas_gość

    12.12.2014, 15:19

    wakacje

    Nauczuciele mowia o skonczonych studiach,jakoby tylko oni studiowali. To jedne z najlzejszych studi jakie sa w Polsce. Do roboty, a nie tylko przywileje. Uwazajcie co sie nie zapracowujecie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.