"Zdarzają się skargi, ale nie wszystkie znajdują potwierdzenie w rzeczywistości" - tłumaczą przedstawiciele miejskiego przewoźnika. Na co skarżą się pasażerowie? Głównie na punktualność i... kontrolerów biletów. Ostatnio trzech najbardziej problematycznych rewizorów udało się przenieść z Tczewa do Starogardu.
Przedstawiciele Meteora tłumaczą, że nie każda skarga pasażera znajduje później potwierdzenie w rzeczywistości. Najłatwiej zweryfikować te związane z punktualnością.
- Bez problemu możemy sprawdzić w naszym systemie, o której przyjechał dany autobus w dane miejsce. Zgodnie ze specyfikacją w normie mieści się przyjechanie na przystanek dwie minuty przed czasem, bądź spóźnienie do trzech minut. - mówi Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału firmy Meteor.
Największa liczba interwencji klientów dotyczy jednak skarg na zachowanie kontrolerów biletów. Jak tłumaczy nam przedstawiciel Meteora, jest to wyjątkowo "niewdzięczny" zawód - zdarzało się nawet, że w autobusach dochodziło do rękoczynów, a autobus musiał zjechać z linii. Nie zawsze jednak wina leży po stronie pasażerów, którzy nie mają zamiaru odpowiedzieć za swój przejazd na gapę:
- Trafiają do nas skargi na zachowanie określonych kontrolerów - każdy przypadek badamy - jeśli skargi powtarzają się wielokrotnie, to coś musi być na rzeczy. Po sygnałach ze strony pasażerów trzech panów z jednej z firm sprawdza już teraz bilety w Starogardzie. W Tczewie już im nie wolno - dodaje nasz rozmówca.
W autobusach na terenie Tczewa działa kilkunastu kontrolerów pracujących dla dwóch firm - Batex i Rewident. Skargi i wszelkie sygnały związane z funkcjonowaniem miejskiego transportu można zgłaszać pod numerem telefonu 607 154 246, bądź w siedzibie przewoźnika przy ul. Sadowej 4.
Przedstawiciele Meteora tłumaczą, że nie każda skarga pasażera znajduje później potwierdzenie w rzeczywistości. Najłatwiej zweryfikować te związane z punktualnością.
- Bez problemu możemy sprawdzić w naszym systemie, o której przyjechał dany autobus w dane miejsce. Zgodnie ze specyfikacją w normie mieści się przyjechanie na przystanek dwie minuty przed czasem, bądź spóźnienie do trzech minut. - mówi Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału firmy Meteor.
Największa liczba interwencji klientów dotyczy jednak skarg na zachowanie kontrolerów biletów. Jak tłumaczy nam przedstawiciel Meteora, jest to wyjątkowo "niewdzięczny" zawód - zdarzało się nawet, że w autobusach dochodziło do rękoczynów, a autobus musiał zjechać z linii. Nie zawsze jednak wina leży po stronie pasażerów, którzy nie mają zamiaru odpowiedzieć za swój przejazd na gapę:
- Trafiają do nas skargi na zachowanie określonych kontrolerów - każdy przypadek badamy - jeśli skargi powtarzają się wielokrotnie, to coś musi być na rzeczy. Po sygnałach ze strony pasażerów trzech panów z jednej z firm sprawdza już teraz bilety w Starogardzie. W Tczewie już im nie wolno - dodaje nasz rozmówca.
W autobusach na terenie Tczewa działa kilkunastu kontrolerów pracujących dla dwóch firm - Batex i Rewident. Skargi i wszelkie sygnały związane z funkcjonowaniem miejskiego transportu można zgłaszać pod numerem telefonu 607 154 246, bądź w siedzibie przewoźnika przy ul. Sadowej 4.
Komentarze (26) dodaj komentarz
gulgul_gość
31.01.2013, 09:12
.
teraz tam beda smierdziec ale tam moze dostana w p...czke
Odpowiedzx_gość
31.01.2013, 09:17
wystarczyloby dac umowe o prace i minimalna pensje, a ludzie ktorych moznaby wybrac z rekrutacji nie byliby przypadkowi. Koszty dla firmy mniejsze, bo mniejsza rotacja ludzi itd, do tego brak utraty zleceń (co sie musi zdarzyc w koncu). no ale lepiej i prosciej dawac 700 na zlecenie
Odpowiedz_gość
31.01.2013, 09:34
Dobre przenieśli do Starogardu im podrzucili ten problem niech tamtym pasażerą zatruwają życie ważne żeby ręce były czyste niech się inni martwią . TO WŁAŚNIE POLSKA
Odpowiedzczepialski_gość
31.01.2013, 09:48
te "pasażerĄ"
Najpierw naucz się ortografii a potem zabieraj głos.
Cytujgość 66_gość
31.01.2013, 09:46
Jakich kontrolerów
przecież to nie są kontrolerzy tylko osoby z łapanki zatrudnieni na czarno. Jaka firma tacy kontrolerzy.
Odpowiedz_gość
31.01.2013, 10:33
Sam doświadczyłem na własnej skórze tego problemu. Syn jeździ do szkoły autobusem firmy Meteor . Posiada kartę miejską , wsiadając do autobusu logował się jako drugi , zaraz po pasażerze . Oczywiście system nie zadziałał , jak to jest oficialnie powiedziane tu cytuję 100m/s. aby się zalogować do systemu. A czy panowie ze Starostwa odpowiedzialni za kartę miejską wiedzą ile to jest 100m/s???????????? TO JEST 0,1 Sekundy ŻYCZĘ POWODZENIA PRZY LOGOWANIU SIĘ DO SYSTEMU ,ALBO PŁACIMY MANDAT 126,50 zł. Te 100m/s TO JEDNA WIELKA ŚCIEMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz_gość
31.01.2013, 13:35
A co to jest 100m/s??? Chyba chodziło ci o milisekundy, skoro to 0,1 sekundy. DO SZKOŁY NAUCZ SIĘ SKRÓTÓW JEDNOSTEK! Bo dla mnie to jest 100 metrów na sekundę i nijak się ma do tego co wypisujesz. (100 ms jak już).
CytujKaśka_gość
31.01.2013, 17:41
a co do biletów ma Starostwo?
Do kompetencji Starostwa nie należy przewóz osób. To zadanie gminy.
Cytuj_gość
31.01.2013, 18:24
Sam sobie idź do szkoły i czytaj ze zrozumieniem tekstu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cytujmała_gość
31.01.2013, 10:35
żałosne
oni jeżdzili i w starogardzie i w Tczewie można domyśleć się o kogo chodzi łącznie z nimi jest też baba wredna a teraz został im tylko starogard najlepiej brać małolatów aby wlepić mandat jeżdziłam tam do szkoły bilet wszystko miałam miesięczny jedynie 2 dnoi brak pieczątki na legitymacji gdzie nawet o tym nie pomyślałam bo zaczęły się wakacje żałosne legitymacje od razu mi wyrwali z ręki żeby spisać dane jakbym była jakimś przestępcą mogłaby być w tym przypadku jakieś powiadomienie a nie od razu mandat jak wszystko mam ale uczących najlepiej łapać
OdpowiedzCzarna_gość
31.01.2013, 14:10
Miałam podobną sytuację. Zaczął się rok szkolny, miałam legitymacje nie ważną 1 dzień!!! a tylko z tego względu, że wypadło mi to z głowy na dodatek chodzę do szkoły zaocznej i zajęcia miałam 2tyg później niż reszta uczniów zaczynających szkołę po wakacjach....tłumaczyłam tej babie, która wyglądała jak żul, że chodzę zaocznie do szkoły i mam dopiero za 2tyg!!!! to nie mandat i na mandacie napisała jeszcze "miejsce siedzące"
Cytujzed_gość
01.02.2013, 10:13
miejcie pretensje do siebie samych
Do Małej i Czarnej: Wychuchane pokolenie wychowywane pod kloszem i ze świadomością własnych praw mam problemy z przyjęciem do wiadomości, że oprócz praw ma również obowiązki? Warunkiem korzystania ze zniżki jest ważna (czyt. podbita) legitymacja, nie miałyście pieczątek, tzn nie miałyście prawa do zniżki, proste. Kto miał o tym pamiętać? Mamusia? Pani w szkole? To w Waszym interesie było dopilnowanie tego, więc do kogo macie pretensje? Co innego zarzuty że kanarom śmierdzi z gęby i są chamscy, a co innego zwalanie winy za własną nieodpowiedzialność na człowieka który wykonuje swoją pracę zgodnie z zasadami. Uczcie się odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji własnych czynów (czy w tym przypadku zaniechań), bo w dorosłym życiu będzie tylko gorzej. Im wcześniej to zrozumiecie, tym lepiej dla Was. To się nazywa (uwaga, trudne słowo) odpowiedzialność.
Cytujpasazer_gość
31.01.2013, 12:15
pijani kontrolerzy
Tczewscy kontrolerzy to zwykłe czwartole.Często czuć od nich alkohol.Zresztą tak też wyglądają.ładna wizytówka firmy.
OdpowiedzPASAZERKA_gość
31.01.2013, 12:16
skargi na kontrolerow
Kontrolerzy ,ktorzy kontroluja w tczewskiej komunikacji miejskiej pozostawiaja wiele do zyczenia .Ich wyglad ,sposob podejscia do klienta (pasazera) oraz brak kompetencji to wielka porazka. Jako pasazerka posiadajaca zawsze bilet na przejazd i nie majaca z miernota jakim sa kontrolerzy miec problemow tylko ich obserwuje w zakresie ich wygladu i marnej wiedzy jako posiadaja wykonujac czynnosci kontrolera przykro ,ze tego faktu nie zauwazaja ich pracodawcy ,przewoznik i organ zarzadzajacy (UM) konkretnie PAN Stanislaw SMOLINSKI .kontrolerzy w krajach UNI to wladza, ubior i kompetencje, pasazer widzi u niego prestiz i dazy poszanowaniem ,a tu w TCZEWIE to kontroler to fajza, smieerdzacy, brudny i bez podstawowej wiedzy o tym co wykonuje.PRACODAWCA tych kontrolerow to firma krzak , typowa na rynku pracy jako podmiot zatrudnia takich pracownikow jakimi jest sam pracodawca czyli zerem.
Odpowiedzpasazerka_gość
31.01.2013, 14:33
do malej
Kontrolerzy nie maja prawa wydzierac ,ani zatrzymywac dokumentow jakim jest legitymacja czy dowod osobisty ,paszport.czy ich pracodawca o tym nie wie.GDZIE SA SZKOLENIA DLA TYCH MARNYCH BEZ PRZYGOTOWANIA KONTROLEROW DO PRACY ;
Odpowiedzgosc_gość
31.01.2013, 14:35
maciej i juzef
to sa dwa kretacze i złodzieje nierobia wypłat dla pracownikuw
OdpowiedzAdam_gość
01.02.2013, 21:02
Złodzieje i oszuści !
Powiedzieli co wiedzieli na swój temat! Niestety byłem pracownikiem firmy Revident przez dłuższy czas i do dnia dzisiejszego nie otrzymałem ani grosza za swoją pracę. Właścicielem i kierownikiem firmy sądząc po stosunkach pomiędzy nimi jest to para złodziei, krętaczy, zresztą tam na stanowiskach kierowniczych zasiadają osoby bez wykształcenia i kompetencji które powinny jedynie wykonywać usługi sprzątające w autobusach Meteor '' wycierać zyle ''
Cytujmaksio_gość
02.02.2013, 17:59
Racja zgadzam się słyszałem wiele różnych rzeczy o tej firmie od znajomych. Jeździ tam taka obtyta blondyna z takim klocem któremu śmierdzi z buzi, żadnego doświadczenia zero znajomości przepisów, chamstwo, brak kultury. Nie rozumiem jak taką chołotę można dopuścić do ludzi. Wystawiają mandaty nawet za to, że ktoś bilet ma, bo nie potrafią czytać liczb i liter. Benedyja.
CytujZyga_gość
02.02.2013, 18:06
Revident...
Revident... kto to wymyślił, żeby taka firma w ogóle kontrolowała Tczewskie ZKM Meteor. Jak była jedna firma, to chociaż był jakiś porządek. Dostałem mandat za brak ulgi i pomyliłem firmy, zamiast do Batexu poszedłem do Revidentu, myślałem że to to samo jest bo w końcu od nie dawna działa u nas ta firma, i pobrali opłatę za mandat który miał być dla batexu. Sprawa skończyła się złożeniem zeznań na policji, ale nie jestem jedyny który został w ten sposób potraktowany nie kompetentnie przez nie wykształconych ludzi z tej o to firmy. Jestem zdania żeby kupić sobie miesięczny na taksówkę niż mieć do czynienia z takimi ludźmi jak oni.
Cytuj_gość
31.01.2013, 14:44
rozkład jazdy
Na niektórych przystankach nadal widnieje stary rozkład jazdy datowany na wrzesień 2012, a nowy z tego co pamiętam wszedł z początkiem grudnia.
Odpowiedzgościu_gość
31.01.2013, 15:26
no i co z tego?
no tak ale nie wszystkie linie zmieniły godziny, w niektórych nie było potrzeby zmieniać!!! Więc pomyśl zanim coś napiszesz!
Cytuj_gość
31.01.2013, 16:34
wydaje mi sie ze ten portal służy głównie wybielaniu firmy Meteor i urzędu miasta:) taka skromna opinia jak sie poczyta to co pisza redaktorzy a to co mowia i pisza ludzie...
Odpowiedzhmm_gość
31.01.2013, 17:41
...ciekawe...
a ja słyszałem, że 3 kontrolerów oddało właściciela firmy do Sądu Pracy, bo oszukał ich na wypłacie. Czyżby dziwny zbieg okoliczności?
OdpowiedzTAJEMNICZY_gość
05.04.2013, 22:22
zachowanie Rewizorów
DNIA 5.03.2013r. jadąc z pracy do domu na trasie Gdańsk- Pruszcz Gd. na linii nr 50 grasowało dwóch kontrolerów biletów z firmy P.H.U REWIZOR według naszej oceny to nie wyglądało że to są kontrolerzy bardzo nie uprzejmi , chamscy co nam wiadomo z tego że kontroler powinien być kulturalny i uprzejmy ale ci panowie tych cech i warunków nie spelniali według naszej oceny zachowywali się jak zwierzęta ze stodoły nie tak dawno byliśmy świadkiem że z tej firmy kontrolerskiej ci panowie się dopuścili chaniebnego czynu jadąc autobusem linii nr 50 dziecko w wieku szkolnym lat 8 mając bilet miesięczny ulgowy podczas kontroli dziecko okazało bilet nie mając legitymacji szkolnej ci panowie powinni pouczyć dziecko że powinno mieć legitymację przy sobie ale tego nie zrobili tylko małego chłopca tak zestesowali i poniżyli że zesikało i narobiło w spodnie po zachowaniu tych panów które było chamskie i nie kulturalne poprostu na ich zachowanie nie ma słów jeździmy komunikacją miejską po Gdańsku i Tczewie tam też są firmy kontrolerskie bardzo miłe uprzejme i grzecznie odnoszą się do pasażerów dlaczego u państwa w firmie nie mogą pracować tacy kontrolerzy jak w Gdańsku i Tczewie mili , uprzejmi i grzeczni my jesteśmy ludźmi a nie żeby nas traktowano gorzej jak zwierzęta ci panowie pomylili się z zawodem tacy ludzie nie powinni wykonywać pracy kontrolera biletów.
Odpowiedzdfrgbnumi_gość
24.04.2013, 21:44
kontrolerzy
Nasi 'kochani' tczewscy kontrolerzy to prostaki i brudasy . Jeden chciał mi wlepić mandat za rozmowę przez telefon -.-
Odpowiedztedi_gość
10.05.2013, 05:25
rozmowa przez telefon
wchodząc do autobusu należy niezwłocznie skasować bilet a nie udawać biznesmena i pieprzyć bzdury przez telefon opierając się o kasownik
Odpowiedz