Jesienią br. ma być gotowa dokumentacja niezbędna do rozpoczęcia przebudowy "berlinki" na odcinku od Czarlina do Knybawy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą wiosną 2016 roku.
Jeszcze we wrześniu podpisano umowę między GDDKiA a firmą Lafrentz-Polska Sp. z o.o na zaprojektowanie przebudowy 3,5 km drogi krajowej nr 22 miedzy Czarlinem (węzeł z drogą krajową nr 91) a mostem Knybawskim na Wiśle.
- Prace idą swoim tokiem, mamy już wgląd do obrazu geometrycznego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, roboty drogowe mogłyby ruszyć wiosną 2016 roku - mówi Karol Markowski, Zastępca Dyrektora gdańskiego Oddziału GDDKiA.
Po przebudowie kierowcy będą mieli naprzemiennie po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim. Tego typu drogi zapewniają większą swobodę ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. W ramach projektu oprócz przekroju 2+1 powstanie na całej długości trasy ciąg pieszo-rowerowy oraz dwa miejsca do kontroli i ważenia pojazdów. Za całość prac: projekty budowlany i wykonawczy oraz przygotowanie materiałów do złożenia wniosków o wydanie decyzji środowiskowej i zgody na realizacje inwestycji drogowej wykonawca otrzyma 761.199,01 zł.
Jeszcze we wrześniu podpisano umowę między GDDKiA a firmą Lafrentz-Polska Sp. z o.o na zaprojektowanie przebudowy 3,5 km drogi krajowej nr 22 miedzy Czarlinem (węzeł z drogą krajową nr 91) a mostem Knybawskim na Wiśle.
- Prace idą swoim tokiem, mamy już wgląd do obrazu geometrycznego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, roboty drogowe mogłyby ruszyć wiosną 2016 roku - mówi Karol Markowski, Zastępca Dyrektora gdańskiego Oddziału GDDKiA.
Po przebudowie kierowcy będą mieli naprzemiennie po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim. Tego typu drogi zapewniają większą swobodę ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. W ramach projektu oprócz przekroju 2+1 powstanie na całej długości trasy ciąg pieszo-rowerowy oraz dwa miejsca do kontroli i ważenia pojazdów. Za całość prac: projekty budowlany i wykonawczy oraz przygotowanie materiałów do złożenia wniosków o wydanie decyzji środowiskowej i zgody na realizacje inwestycji drogowej wykonawca otrzyma 761.199,01 zł.
Komentarze (11) dodaj komentarz
xxxxxxxx_gość
08.01.2015, 11:44
kostka
To sie ktoś znowu obłowi na kostce.....
OdpowiedzBart_gość
08.01.2015, 12:35
Super
W końcu :)
Odpowiedzgość_gość
08.01.2015, 12:57
Ten odcinek drogi jest na tyle szeroki ze powinny być po dwa pasy ruchu w każda stronę.
Odpowiedzseba_gość
08.01.2015, 17:07
To jakaś kpina 3 pasy ruchu!!!! czy u Nas muszą wszystko minimalizować? Węższy wiadukt na W Polskiego, węższa ul. Sambora, Nowowiejska, bezsensowny remont drogi przelotowej przez Tczew-brak czterech pasów od Shela do Czarlina!!! Co to za kretyni projektują takie bezsensy!!!
Cytuj_gość
08.01.2015, 21:19
jakie miasto takcy projektanci ......
Cytuj_gość
09.01.2015, 06:39
Niemiec ponad 70 lat temu przewidywał zwiększony ruch pojazdów i przygotował ten odcinek nawet na poszerzenie a nasi zwężają, żeby tylko obniżyć koszty????????????????????????
Cytujxx_gość
08.01.2015, 14:57
xx
I zjazdy dodatkowo....
Odpowiedz_gość
08.01.2015, 21:50
Pewnie zwężają to wtedy tak szaleć na drogach nie mogą. Ale ten odcinek krajówki 22 to się dobrze trzyma.
Odpowiedzgosc_gość
08.01.2015, 22:41
berlinka
najlepiej niech wszystko porozbierają,ale niech zaczną od siebie niech pootwierają swoje łby wydrążą zbutwiałe mózgi łyżeczką do cherbaty i wrzucą do Wisły, to chociaż ryby się posilą. Nie skończyli jeszcze E1,most nie tknięty ponoc nie ma na to kasy a na berlinkę to k...a niby skąd . Co za banda idiotów.
OdpowiedzMichał_gość
09.01.2015, 06:30
Cena
Troche kasy jak za kilka papierów , 800tys za projekt ?
Odpowiedzmeme_gość
09.01.2015, 08:07
Dobra informacja....
.... jednak czy trzeba az roku zeby zaplanowac i rozpoczac przebudowe? Jest kasa, wykonawca i niedlugo projekt wiec do roboty. Ciekawe gdzie kostka wyladuje?
Odpowiedz