Dzisiaj (24.07) w ratuszu otwarto oferty, które wpłynęły w ramach przetargu, jaki ma wyłonić nowego miejskiego przewoźnika. Zainteresowane świadczeniem usług komunikacyjnych na terenie Tczewa są trzy podmioty. Teraz urzędnicy będą analizować złożone oferty. Zwycięzcę przetargu poznamy jeszcze tego lata.
W ustalonym przez ratusz terminie wpłynęły trzy oferty - teraz rozpocznie się ich analizowanie pod kątem formalnym. Dzisiaj otwarto oferty złożone przez przewoźników. Poniżej prezentujemy propozycje przewoźników (kolejność według daty złożenia wniosku):
- Arriva z Torunia - 22 612 830 zł brutto
- Warbus z Warszawy - 8 822 925 zł brutto
- Konsorcjum Meteor + Irex - 13 201 710 zł brutto
Urząd Miasta przeznaczył na ten cel 18,7 mln zł. Przypomnijmy, że tczewski ratusz ogłosił w maju przetarg na świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie w latach 2015 - 2019. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług na wyznaczonych liniach komunikacyjnych, zgodnie z aktualnym rozkładem jazdy opracowywanym przez zamawiającego, autobusami miejskimi niskopodłogowymi, wraz z emisją, sprzedażą i kontrolą biletów na te usługi. Rozkłady jazdy w trakcie kontraktu będą aktualizowane w zależności od potrzeb komunikacyjnych, w tym dostosowania do godzin kursowania pociągów. Umowa zostanie zawarta na okres 4 lat i pół roku od 1 stycznia 2015 do 30 czerwca 2019 r.
Czego władze miasta oczekują od nowego przewoźnika? Nowy przewoźnik będzie musiał dysponować 25 autobusami - to o jeden więcej niż do tej pory - większość z nich ma mieć 12 metrów długości, ale chodzi również o krótsze autobusy, które będą jeździć po niektórych trasach. Średni wiek autobusów w czasie trwania umowy nie może przekroczyć 12 lat. To spora zmiana, bo obecnie średnia wieku tczewskiego taboru wynosi 18 lat.
W ustalonym przez ratusz terminie wpłynęły trzy oferty - teraz rozpocznie się ich analizowanie pod kątem formalnym. Dzisiaj otwarto oferty złożone przez przewoźników. Poniżej prezentujemy propozycje przewoźników (kolejność według daty złożenia wniosku):
- Arriva z Torunia - 22 612 830 zł brutto
- Warbus z Warszawy - 8 822 925 zł brutto
- Konsorcjum Meteor + Irex - 13 201 710 zł brutto
Nowy miejski przewoźnik? Dowiemy się niedługo...
Wymienione powyżej kwoty oznaczają, że jeżeli ogłoszony przetarg dojdzie do skutku nastąpi zmiana przewoźnika na firmę Warbus Sp. z o.o. z Warszawy, a Urząd zaoszczędzi około 10 mln złotych. Zaznaczamy jednak, że na tym etapie postępowania przetargowego nie ma jeszcze ostatecznego wyniku, poznamy go tego lata.
Wymienione powyżej kwoty oznaczają, że jeżeli ogłoszony przetarg dojdzie do skutku nastąpi zmiana przewoźnika na firmę Warbus Sp. z o.o. z Warszawy, a Urząd zaoszczędzi około 10 mln złotych. Zaznaczamy jednak, że na tym etapie postępowania przetargowego nie ma jeszcze ostatecznego wyniku, poznamy go tego lata.
Urząd Miasta przeznaczył na ten cel 18,7 mln zł. Przypomnijmy, że tczewski ratusz ogłosił w maju przetarg na świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie w latach 2015 - 2019. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług na wyznaczonych liniach komunikacyjnych, zgodnie z aktualnym rozkładem jazdy opracowywanym przez zamawiającego, autobusami miejskimi niskopodłogowymi, wraz z emisją, sprzedażą i kontrolą biletów na te usługi. Rozkłady jazdy w trakcie kontraktu będą aktualizowane w zależności od potrzeb komunikacyjnych, w tym dostosowania do godzin kursowania pociągów. Umowa zostanie zawarta na okres 4 lat i pół roku od 1 stycznia 2015 do 30 czerwca 2019 r.
Czego władze miasta oczekują od nowego przewoźnika? Nowy przewoźnik będzie musiał dysponować 25 autobusami - to o jeden więcej niż do tej pory - większość z nich ma mieć 12 metrów długości, ale chodzi również o krótsze autobusy, które będą jeździć po niektórych trasach. Średni wiek autobusów w czasie trwania umowy nie może przekroczyć 12 lat. To spora zmiana, bo obecnie średnia wieku tczewskiego taboru wynosi 18 lat.
Komentarze (65) dodaj komentarz
Arbiter_gość
24.07.2014, 10:15
Meteor
beznadziejny meteor się ceni :)
OdpowiedzAlex_gość
24.07.2014, 10:17
będzie kłopot
12 metrowy autobus nie zmieści się na żadnym z naszych rondek .
Odpowiedzkb_gość
24.07.2014, 12:03
rondko
Chyba rondeczunieczunieczek....
CytujLolo_gość
24.07.2014, 18:04
Chyba nie widziałeś rondeczuńka w Pelplinie.
CytujWOW_gość
24.07.2014, 10:18
Da się?
Jeżeli istnieje firma chcąca zrobic to taniej od Meteora, to chyba po Tczewie będą jeździły autobusy bez siedzeń, albo riksze. Masakra.
OdpowiedzWarbus - out !_gość
24.07.2014, 16:33
RAŻĄCO NISKA CENA !
Mała prosta kalkulacja - statystycznie: Warbus zrobi to za 8 822 925 zł. Podzielmy tę kwotę przez ilość autobusów (25) ilość lat (4,5) i ilość miesięcy, a wyjdzie nam kwota jaką nowy przewoźnik zamierza "przeznaczyć" na jeden statystyczny autobus. LICZYMY 8 822 825 : 25 = 352 913 i dalej 352 913 : [4,5 *12] = 6 535 zł !!!!!!!! Tyle statystycznie kasy przypada na jeden autobus. Z tej kasy trzeba zakupić paliwo, wynagrodzenie dla kierowcy, naprawy iitd itp, Czy to da się zrobić ??
Cytujjumbo
24.07.2014, 10:18
taka róznica w cenach.......
zastanawia mnie aż taka duża róznica cenowa w złozonych ofertach........... rozumiem różnice 1 - 2 miloony ale 14 ?? wybór jest prosty - będzie Nas woźić firma z Warszafki ;-) Jak miasto przeznaczyło 18 mln a autobusiki będą kosztowały 8 mln to 10 mamy do przodu - ciekawe na co pójdzie te 10 mln ?? Może wkońcu wezmą sie za tereny po byłej jednostce ?? pozdrawiam wszystkich narzekających na tym portalu ;-)
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 15:03
Miasto zaoszczędziło już na poprzednim przetargu, a miasto i tak nic nie zafundowało mieszkańcom extra, nie spodziewaj się nic i tym razem. Ciekawe jak za taką kwotę podaną w ofercie będzie funkcjonować komunikacja ? Czy czasami kierowcy będą zatrudnieni głównie na umowy zlecenie po najniższych stawkach poniżej minimalnej .
CytujTelus_gość
24.07.2014, 10:20
Arriva
Jestem za Toruńską Arrivą.Świetne autobusy,tanie bilety.Zadbane wszystko a nie to co w meteorze.
OdpowiedzKtoś_gość
24.07.2014, 10:21
nie wiem dlaczego Warbus zaproponował tak niską cenę ... ale jako przewoźnik sprawdza się całkiem dobrze w Elblągu. Więc zwycięzca przetargu chyba wydaje się oczywisty.
Odpowiedzr8_gość
24.07.2014, 11:13
za kazdym razem jak bywam w elblagu cos nawalaja te autobusy...
CytujTczewiak_gość
24.07.2014, 10:36
nowy przewożnik
Mam nadzieję że przetarg wygra Warbus bo Meteora mam już dość !!!
Odpowiedzgórkowicz_gość
24.07.2014, 10:47
coraz gorzej
Autobus na stare miasto z górek co 40 min lub 1 h , nie za często ? jak komuś ucieknie autobus i nie ma innego środka lokomocji to jest w D i wez teraz czekaj 1 h na przystanku
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 10:50
tylko Arriva miasto musi nam odpłacić się za upokorzenie chodzi o meteoryta won z nim na malinowską złomowiec
OdpowiedzPasazerka_gość
24.07.2014, 10:53
oszczednosci przetargowe
sadze ,ze te oszczednosci przyczynia sie do znizki biletow jednorazowych badz zmienia czas uzytkowania biletu z jednorazowej jazdy na & Godzine majac na uwadze przesiadki na wezle.
Odpowiedz_gość
25.07.2014, 07:58
raczej bym na to nie liczył
po ostatnim przetargu też były oszczędności a bilety zdrożały.
Cytujgosc_gość
24.07.2014, 11:09
Meteor
Firmie Metor mieszkancy - dziekuja!
OdpowiedzN0NE
24.07.2014, 15:53
weź tak nie ironizuj, bo jeszcze "odpowiedni ludzie" nie załapią i na kolejne kilka(naście) lat Meteor zostanie z nami na dobre..
Cytuj_gość
24.07.2014, 11:24
tnij.tcz.pl/?u=2d5542
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 11:29
Pewnie jak zwykle wygra najtańszy....;-/ albo ten syf meteor. w końcu trzeba na zwykłych pasażerach oszczędzać a żeby w urzędach dostali podwyżki i jeździli lepszymi samochodami...i z każdym rokiem coraz drożej trzeba płacić za bilety a kokosy zbija urząd ;-/ paranoja..zima pewnie znowu będzie full sniegu w autobusach i zimnooo a latem za to upał i smród nie do zniesienia
OdpowiedzSuper_gość
24.07.2014, 11:38
Meteor WON
Wszystkio byle nie złom ze Sląska
Odpowiedzmisiek_gość
24.07.2014, 11:38
chyba "meteora" ma już każdy dość, brudne autobusy, niektórzy kierowcy to też jeżdżą bez kultury.oby nowy przewoźnik pracował lepiej. pozdrawiam
OdpowiedzRomanR_gość
24.07.2014, 11:40
Rower
W sezonie poza zimowym każdy wie, że najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym jest rower. Jeśli nie muszę nikogo i niczego przewozić jeżdżę rowerem. Policzyłem że miesięcznie zaoszczędzam 500 zł. Jak najbardziej również popieram transport publiczny ale na miejscu pierwszym stawiam na rower, hulajnogę czy własne nogi. Przypominam, że mieszkamy w małej aglomeracji i wszyscy razem byśmy się zmieścili na pge arena.
Odpowiedzjulka
24.07.2014, 22:39
Ciekawe?
Chciałam przypomieć ze na PGE Arena jest 43610 miejsc a ludności w Tczewie 60641 dane z 2013r. więc za bardzo się nie zmieniło po umierało i po rodziło tak mówi wikipedia i to jwst tak około więc jak się nie znasz to nie gadaj siła tczewa :) tczew jako 1 miasto miało radę miasta przyjeżdzają nawet wycieczki z włoch jest piękne i dość zaludnione i napewno więcej ludzi niz lizy pge więc pozdrowienia
CytujMissAS_gość
24.07.2014, 11:47
W poprzednim przetargu Meteor zaproponował niewiele niższą cenę niż w tym Warbus, więc nietrudno wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała komunikacja po wygranej Warbusa ;] A Meteor wystąpił w tym przetargu o więcej prawdopodobnie dlatego, że musi polepszyć tabor - jest to chyba raczej logiczne. W takim stanie rzeczy nie wiem, czy uzasadnione jest kibicowanie Warbusowi i dalsze "psioczenie" na obecnego przewoźnika. Poza tym chyba lepiej mieć do czynienia z obecną, znaną już firmą niż z inną, która za takie pieniądze Tczewa nie zwojuje ;]
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 12:21
warbus to pewnie tylko na stronie wyglada ok
Odpowiedzsiedzący byk_gość
24.07.2014, 12:29
A ja idę o zakład...
... że niezależnie od wybranego przewoźnika będziecie narzekać. Wybiorą Warbusa, to powiecie, że po taniości i dlatego fatalna jakość usług (a Meteor urośnie do rangi niemalże mitycznego, wspaniałego przewoźnika). Wybiorą Meteora, to powiecie, że dalej musicie jeździć tym dziadostwem, jak w krajach trzeciego świata. Wybiorą Arrivę, to powiecie, że przepłacone a jakość usług wcale nie lepsza niż Meteor i pewnie doszło do korupcji.
OdpowiedzFotons_gość
24.07.2014, 16:00
Chora logika
Chora logika typu "Chcesz dostać pałą czy buta?". Dlaczego Tczewianie mieliby w ogóle obrywać? Ma być zagwarantowana jakość usługi na przyzwoitym poziomie; czystość, klimatyzacja, ogrzewanie, punktualność, bezpieczeństwo, ciche, niska emisja spalin, bezawaryjność (serwis), ... Dlaczego mamy się cieszyć z tego, że ktoś będzie traktował nas nadal jak bydło tylko trochę mniej. Komunikacja miejska to wizytówka miasta. Jak na razie miasto wystawiło sobie najgorszą z możliwych reklam. Żałuję, że przedwczoraj nie zabrałem ze sobą aparatu, ponieważ miałem okazję zobaczyć jak dwie starsze panie w nagrzanym autobusie, łapały przy oknie powietrze, jak karpie w sklepie rybnym. To co wtedy pomyślałem o osobach odpowiedzialnych za ten przetarg nie nadaje się do cytowania.
CytujAsiunia_gość
24.07.2014, 12:33
No mam nadzieję że tym razem nowy przewoźnik będzie się sprawdzał nie co to meteor. A tak na marginesie mogli by też się zająć sprawą Pksów które ledwo co jeżdżą. Gdyby była Linia 50 jako Pks cały czas to by się bezpiecznie jechało a tak to rzadko kursuje jako Pks. No i też mogli by zająć się spóźnianiem kierowców pksów kilka razy chciałam jechać pksem a tu pksu nie było według ustalonego rozkładu.
Odpowiedzgość_gość
24.07.2014, 12:38
LATOCHA?
A może Pan Latocha włączy się w przetarg i zrobi porządek... co wy na to?
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 13:28
Pewnie, i będziemy płacić ponad 3 zł za jeden przejazd. Brawo :)
Cytujgosc_gość
24.07.2014, 12:52
zmiana
chcę zmiany ten przewoznik jest beznadzienny i kierowcy bezczelni
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 13:22
Właśnie niech tym razem wybiorą jakiegoś porządniejszego przewoźnika co będzie miał nieco leprze autobusy. Bo te co jeźdżą to brak słów.
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 13:29
Chciałabym, żeby bilety były również całodniowe i godzinne, a nie tylko jednorazowe :)
Odpowiedzx_gość
24.07.2014, 13:39
krytykowaliscie Veolie... teraz Veolia to niedoscignione marzenie
Odpowiedztedi_gość
24.07.2014, 13:55
bajarz telus
jeszcze powinienes napisać gdzie widziałeś;ładne,zadbaneMIEJSKIE wozy arrivy
OdpowiedzBeti_gość
24.07.2014, 13:59
przewożnik
Przewoznik może się zmieni ale kierowcy nie :) co do odpowiedzi o cene biletów to przewoznik nie ma na to wpływu to starostwo.Była Veolia było źle, jest Meteor jest źle jak będzie Warszawka też będzie źle ztką ceną co podają musi być źle.Prezydent patrzy żeby w kasie miasta było dużo a nie na wygodę mieszkańców.
OdpowiedzBeti_gość
24.07.2014, 14:02
przewożnik
Przewoznik może się zmieni ale kierowcy nie :) co do odpowiedzi o cene biletów to przewoznik nie ma na to wpływu to starostwo.Była Veolia było źle, jest Meteor jest źle jak będzie Warszawka też będzie źle ztką ceną co podają musi być źle.Prezydent patrzy żeby w kasie miasta było dużo a nie na wygodę mieszkańców.
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 14:08
Ciekawi mnie tylko fakt ze cena biletu za przejazd jest ustalona juz do końca 2015. Czy przypadkiem nie bedzie jakiegos dziwnego aneksu do umowy zmieniający tą kwote...
OdpowiedzDafna_gość
24.07.2014, 14:38
Ludzie
ludziska wybierzcie cokolwiek byleby było w lepszym stanie niż autobusy jeżdżące do tej pory!!! Stare, śmierdzące, rozwalające się złomy, dymiące na czarno na pół osiedla a do tego wydające dźwięki startującej rakiety w momencie krytycznym... Ja mieszkam przy ulicy, cały dzień jeżdżenia tego szmelcu i wieczorem mam ochotę rzucić się z balkonu.. hi,hi. Pozdrawiam włodarzy, mam nadzieję że tym razem wybór będzie trafny, miłego dnia
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 14:54
Propozycja dla UM TCZEW
Przewoźnik wybrany za 8 822 925 zł. miasto na ten cel przeznaczyło 18,7 mln zł., zaoszczędzone 10 mln zł miasto przeznacza na opłacenie biletów i tczewianie przez cały okres trwania umowy jeżdżą ZA DARMO i BEZ NARZEKAŃ.Co na to UM ???
Odpowiedz:)_gość
24.07.2014, 16:54
Brac Arrive :)
Odpowiedzco to zmieni ?_gość
24.07.2014, 17:01
To nic nie zmieni meteor czy warbus żadna różnica wszystko zostanie tak jak jest zmieni się tylko szyld. Prawdziwa zmiana byłaby gdyby wygrał Latocha albo Arriva. Warbus to tak jak meteor kolejny dziadowski prywaciarz. Dalej zostaną te same obyczaje te same kierownictwo. Tylko bilety będą droższe i autobusy bardziej zdezelowane tylko wyglądać będą jak nowe, a podzespoły wyciągane z krzaków na jakimś szrocie we Franci albo w Deuchlandzie (prywaciarz musi wydusić jak najwięcej) Latocha to też drobny prywaciarz ale chociaż miejscowy i by mu zależało na jakości usług i sprzętu, w końcu z tej ziemi wyrosły i na niej funkcjonuje. A warbus to tak jak meteor kolejny groszorób który przyjechał ostrzyc tczewskie barany.
OdpowiedzIkarus_gość
24.07.2014, 17:24
Skandal!
Jak dla mnie te ceny zaproponowane przez Warbus i Meteorex to jest skandal. Co do ceny Warbusa to tzw. dumping, czyli specjalne zaniżanie cen, mimo że realna wartość podmiotowa jest o wiele wyższa. Innymi słowy można spodziewać się słabej jakości usług. Tabor może być nowoczesny, ale słabo serwisowany, brudny, śmierdzący etc. Wpadniemy z deszczu pod rynnę. Warbus 1,35zł/wzkm, Meteorex średnio 2,02zł/wzkm, Arriva 3,46zł/wzkm. To są na skalę polską stawki śmieciowe, godne jedynie autobusów z Górnego Śląska.... Veolio wróć...
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 17:29
Ludzie zastanówcie się trochę kto będzie jeździł tymi autobusami z Warbusa.Kierowcy w Meteorze mają głodowe pensje,który w przetargu na 3 lata wycenił się na ponad 9 mln.Warbus na 4.5 roku dał 8,8 mln.O czym to świadczy?Połowa jak nie więcej kierowców za 1200 złotych pracować nie będzie.Także od 1 stycznia grozi paraliż w komunikacji miejskiej bo nie będzie obsady.A potrzeba tylu kierowców ilu ma Meteor,czyli ponad 50 osób.Więc lepiej się zastanowić,czy lepszym złem jest pozostanie Meteora,czy brak komunikacji po 1 stycznia co poskutkuje rozpisaniem następnego przetargu i przynajmniej 2 miesiące bez autobusów.Brzmi to czarno,ale możliwy jest taki scenariusz.My kierowcy jesteśmy bardzo zaniepokojeni takim obrotem sprawy.Pozdrawiamy pasażerów i decydentów z UM Tczew.
Odpowiedz24.07.2014, 17:49
Jeśli wszystko inne wygląda jak ich strona to domyślam się jaki to poziom. Co też widać po stronie Meteora.
Odpowiedzkaha_gość
24.07.2014, 17:57
...
A ja chciałabym aby w tych "nowych" 12-letnich autobusach dało się normalnie otworzyć okna, a nie wszystko szczelnie zamknięte. Może w aktualnych meteorowskich działała kiedyś klima, ale to było zapewne WIEKI temu. Bardzo "przyjemnie" jeździ się szczególnie w tych upałach. Pozdrawiam urzędasów, którzy du.y wożą samochodami :-P Obby wam się wszystkie wasze autka porozpin**lały żebyście sami mogli z tych "wygód" pokorzystać :)
Odpowiedzgość_gość
24.07.2014, 18:29
Wszystko, tylko by nie Meteor!
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 18:31
arriva albo warbus. meteor to istna porażka
Odpowiedzdfg_gość
24.07.2014, 19:21
dfg
Nic lepszego od meteora nie bedzie za taka kase wiec nie ma sie co łudzić że bedzie dobrze
OdpowiedzToMmek
24.07.2014, 20:15
Na moje może wygrać obojętnie kto, byleby były autobusy ładne, czyste i schludne, tak by wsiadało się do nich z niejaką przyjemnością a nie odrazą i ohydą.
Odpowiedz_gość
24.07.2014, 21:53
za tę kasę się tak nie da i to nie jest żadna wiedza tajemna .
Cytujaratig_gość
24.07.2014, 21:25
Niech miasto..
.. kupi kilka swoich autobusów, był ZKM i się kulało, Gdańsk też sobie radzi... ale jak to w Polsce... taniej wyjdzie wynająć... autobusy będą się psuły, poprawy nie będzie i będziemy się kulać do końca umowy jak z Meteorem... Ale tak już będzie w tym naszym kochanym kraju... zamiast wybierać co dobre, wybieramy co tanie... JAK ŻYĆ?! ;p
Odpowiedzasas_gość
25.07.2014, 09:52
asas
jakbyś nie wiedział nasz zkm był strasznie zadłużony i dlatego go zlikwidowali. tak samo jest w innych miastach, gdzie komunikacje ma miasto. wydają ogromne sumy na zkm/ztm. prywatny przewoznik bardziej sie oplaca.
Cytujprzezabawny _gość
24.07.2014, 21:26
przegubowiec
Przegubowce wracać do Tczewa.Kiedyś jezdził jeden na próbę ba po zalaniu Orunii jezdziło pełno i bylo dobrze ze stacji Tczew był szpan i każdy miał miejsce siedzące
Odpowiedzmiras_gość
24.07.2014, 22:57
Meteor daje 13 mil. i ma autobusy beznadziejne ,a Warbus 8mil.to będą autobusy chyba bez podłogowe!!!
Odpowiedzgość_gość
24.07.2014, 23:16
Arrivabus górą!
Tabor Arrivy będzie moim zdaniem najlepszy :)
OdpowiedzMarynia_gość
25.07.2014, 05:28
Co macie do stolicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestem warszawianko-tczewianka.Tam mieszkalam 46 lat tu mieszkam 8(maz rodowity Tczewiak)Waribus jezdzi w stolicy,autobusy sa czyste,a w zimie jest w nich cieplo,jak przychodzi upal to dziala klimatyzacja.To co pokazal Meteor to juz jest nie do zniesienia,jeszcze dojezdzam do pracy codziennie to przezywam ten horror.W brudnych autobusach strach usiasc bo ma sie wrazenie ze czlowiek przlepi sie do siedzenia na stale,w zimie zimno i przez szyby brudne i zmrozone nie bardzo wiadomo gdzie sie jest,a latem to wole isc na piechote niz wsiadac do tego nagzanego,smierdzacego,brudnego pudla.Wiec moze pozwolmy "warszafce"sprobowac w Tczewie.
Odpowiedz25.07.2014, 07:34
Nikt nie pisze o stolicy, tylko o cenie za którą nie da się zaproponować porządnego taboru, skoro nawet Meteor ze swoim złomem daje wyższą ofertę, a plan miasta zakładał ponad 2x tyle.
Cytuj_gość
25.07.2014, 19:57
i tak wybiora najgorsze dla nas mieszkanców bo co tam my...jak wazniejsi sa urzedasy
Odpowiedzgość_gość
26.07.2014, 06:37
czas chyba zeby zwrócono uwagie na jakość autokarów a nie tylko na cenę. Obecne mają wiele do życzenia zostawiają czarne chmury za sobą!!!!!!!!!
OdpowiedzFakt_gość
26.07.2014, 16:26
Podsumowanie
1. Jeżeli wytyczne do zapytania ofertowego były jasne i sprecyzowane dostatecznie dobrze (zeby moc ocenic jabłko do jabłka) to faktycznie Waribus podał cenę zaporowa. To świadczy o A. Skalkulowanej strategii oddania do Tczewa wysłużonego taboru B. Ryzyku dla Tczewa potencjalnym aneksem do umowy jeżeli dostawca pomylił się w ocenie przedsięwzięcia 2. Meteor przekonał się jakie są koszta rzeczywiste, musi zmniejszyć średni wiek taboru, wiec jego cena moze być najbliższą prawdzie (realnym kosztom). Niezależnie od tego, zapytania ofertowe musza precyzować najważniejsze dla mieszkańców i miasta tematy (klimatyzacja, skuteczne grzanie w zimę, warunki dla kierowców którzy spędzają min 8h w autobusie itd.). Wówczas można postarać się porównać oferty. Tutaj widać dużą różnice mogą a wynikać z bardzo szerokich sformułowań.
Odpowiedzanndrzej_gość
05.08.2014, 11:40
litry oleju
Witam wszystkich,ja tak sie zastanawiam kto wyczysci te warstwy oleju po tych szrotach i złomach przy galerii to będzie kosztowało kilkanascie tysięcy pln mysle ze meteor zapłaci za ten syf chyba ze jak to w polsce zwijac kase i marazie gdzie ta straz miejska gdzie ludzie odpowiedzialni za ten stan nowej zajezdni .
Odpowiedz_gość
05.08.2014, 12:27
masz rację !
Wysłać policję, to pozabierają dowody rejestracyjne ze względu na zły stan techniczny, kto za to zapłaci ???????
Cytujolek_gość
06.08.2014, 16:39
olej na przystankach
Czesc na kazdym przystanku jest olej za czasów veolii tego nie było wycofac ten złom i poniesc ich do odpowiedzialnosci to są koszta kilkuset tysięcy złoty zeby po nich posprzątac cały ten syf
Odpowiedz