Wktrótce z Bydgoszczy dojedziemy dwa razy szybciej

Zadanie zakłada m. in. modernizację torowisk (fot. tcz.pl)
Wktrótce z Bydgoszczy dojedziemy dwa razy szybciej
Intensywne prace modernizacyjne trwają na szlaku kolejowym łączącym Tczew z Bydgoszczą. Roboty mają zakończyć się jeszcze tym miesiącu. Dzięki inwestycji czas przejazdu ze stolicy województwa kujawsko-pomorskiego do Tczewa ma skrócić się dwukrotnie.

Rewitalizacja linii 131, czyli tzw. tzw. magistrali węglowej, trwa już od jakiegoś czasu. Roboty odbywają się na torze nr 1 na całym odcinku między Bydgoszczą a Tczewem, oprócz odcinków już wyremontowanych, bądź takich, gdzie obowiązuje prędkość nie mniejsza niż 100 km/h.

- Na odcinku granica IZ Bydgoszcz - Tczew, tor nr 1, realizację zamówienia prowadzi OHL ŽS, a.s. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce. Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, ciągłą wymianę podkładów drewnianych na nowe strunobetonowe na odcinku od km 452,885 do km 489,090 w torze nr 1 wraz z mechanicznym oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej, naprawę siedmiu przejazdów kolejowych i wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej. Na odcinku Bydgoszcz Główna - granica IZ Gdynia, tor nr 1, prace prowadzi firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. SA Oddział w Polsce. Zadanie polega na kompleksowej wymianie nawierzchni na odcinku 32 km, wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej oraz wymianę rozjazdów. Z kolei za wymianę sieci trakcyjnej na niektórych odcinkach będzie odpowiadała z kolei firma Skanska S.A. - tłumaczy Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Gdańsku.

Wszystkie prace będą kosztowały ok. 107 mln zł. Po ich zakończeniu podróż z Bydgoszczy będzie trwała 72 minuty, a nie 2,5 godziny - jak do tej pory. Podstawowym założeniem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej V =120 km/h dla pociągów pasażerskich, na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (18)
dodaj komentarz

  • hehe_gość

    07.11.2011, 09:59

    Wktrótce z Bydgoszczy dojedziemy dwa razy szybciej

    Wktrótce z Bydgoszczy dojedziemy dwa razy szybciej..za dwa razy drożej:p

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx0.xx4 
  • _gość

    07.11.2011, 10:20

    a po co ja mam jechać do Bydgoszczy ????

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx5 
  • Sąsiad_gość

    07.11.2011, 10:30

    żeby poznać trochę cywilizacji

    Cytuj
    IP: 158.75.xx0.xx3 

    arkadiusztcz

    07.11.2011, 11:17

    A czy ktoś ci karze.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    07.11.2011, 13:17

    to do Bydgoszczy ? nie dzięki

    Cytuj
    IP: 178.37.xx3.xx5 

    st_gość

    07.11.2011, 16:52

    Lepiej siedzieć w Tczewie, narzekać i jeździć co najwyżej do Gdańska czy Gdyni.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 

    _gość

    08.11.2011, 12:36

    nie z Tobą do Starogardu heh

    Cytuj
    IP: 178.37.xx3.xx5 
  • ..._gość

    07.11.2011, 10:32

    ...

    "Z kolei za wymianę sieci trakcyjnej na niektórych odcinkach będzie odpowiadała z kolei firma Skanska S.A. - tłumaczy Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Gdańsku.". Z kolei, z kolei, z kolei to ja już nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Od sześciu lat jestem zmuszony dojeżdżać do pracy niemal przez cały tydzień. Mieszkam w Tczewie, PRACUJĘ W Gdańsku. Trzy do pięciu lat temu dojeżdżałem do pracy pociągiem tlk bądź regio, gdzie od wyjścia z domu do wejścia do pracy mijało około 60 minut. Ostatnimi czasy od wyjścia do wejści mija ich przeciętnie 100 - 120. Wraz z powrotem tą samą trasą tracę dodatkowe 2 godziny dziennie w pociągach. K... Zarabiam tylko 15 zł na godzinę. Jestem przeciętnym Polakiem. Dziennie to 30 złotych straty. W skali 22 dniowego miesiąca pracy daje to kwotę niebagatelną - 660 zł - przeciętną "Polską Ratą Za Mieszkanie". Czy mam obciążyć fakturą Panią Szymonowicz z kolei, z kolei, czy Salcef? Może Skanska? LUDZIE! OGARNIJCIE TEN BURDEL. JEŻELI, KTÓRYKOLWIEK Z PRACOWNIKÓW REMONTU KOLEI BĄDŹ ZARZĄDZAJĄCYCH MIASTEM CZYTASZ TO CO NAPISAŁEM, KIERUJĘ PONIŻSZE WŁAŚNIE DO CIEBIE. JESTEŚ ODPOWIEDZIALNY ZA PŁACZ WIELU KOBIET, KTÓRE PRZEZ TWÓJ BRAK KOMPETENCJI STRACIŁY PRACĘ. ZA PŁACZ WIELU DZIECI, KTÓRE PRZEZ CIEBIE ZACHOROWAŁY. CHYBA NIE JESTEŚ JUŻ CZŁOWIEKIEM, NIE MASZ SERCA, NIE MASZ UCZUĆ. JESTEŚ ZWIERZĘCIEM, CHOCIAŻ I ONE W WIĘKSZOŚCI CHRONIĄ OSOBNIKI SŁABE I CHORE. WIELE OD CIEBIE ZALEŻAŁO. I NIE DAŁEŚ SOBIE RADY. PRZEGRAŁEŚ. POCIĄGI W 21 WIEKU ZAMIAST SUPERWOLNEJ POLSKIEJ 120 KM/H (W J JAPONII PONAD 300 KM/H), TRASĘ 30 KM POKONUJĄ W 70-120 MINUT MIAST W 15-20 MINUT. TO 10-20 KM/H...KENIJCZYCY BIEGAJĄ ŚREDNIO 40 KM/H. WYŚCIG TEŻ PRZEGRAŁEŚ. JESZCZE NIE JEST CI WSTYD? WŁAŚNIE DLATEGO NIE JESTEŚ JUŻ CZŁOWIEKIEM, NIE ODCZUWASZ WINY, NIE MASZ SUMIENIA. PRZEGRAŁEŚ RÓWNIEŻ DUSZĘ. NAJGORSZE W TYM JEST TO, ŻE WIESZ O TYM I NIC Z TYM NIE ZROBIŁEŚ.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx5.xx6 
  • yureek

    07.11.2011, 12:13

    72min to jakis zart!!!

    20 lat temu jeździłem do Bydgoszczy pospiesznym 80 min, a osobowym 140, a teraz po wielkich remontach będzie 72 min, to chyba jakiś żart!!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    07.11.2011, 22:24

    To nie żart.

    Te 38% które głosowały na PO traktuje to na poważnie. A nawet gdyby pociągi jeździły i tak wolniej, to oficjalna propaganda by wmówiła im, że teraz jest lepiej, potem by postraszyli PiSem i znów sukces i cud murowany.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczewianin_gość

    07.11.2011, 12:47

    magistrala

    zdjęcie pasuje jak cholera...:)

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • Malowanka

    07.11.2011, 13:55

    A co jest

    Bydgoszczy ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Malowanka

    07.11.2011, 13:56

    No to

    PKP - PIĘKNIE K***A PIĘKNIE

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    07.11.2011, 17:09

    Przecież ta linia kolejowa na zdjęciu to kierunek Starogard - dokładnie Suchostrzygi Dworzec Myślicie że ciemny lód wszystko kupi

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • Tczewianin_gość_gość

    07.11.2011, 18:22

    Skanska S.A niech się weźmie do roboty bo sieci trakcyjnej ani śladu

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx0.xx2 
  • miejscowy

    07.11.2011, 19:07

    Wiadomość o zbliżającym się zakończeniu remontu trasy Tczew-Bydgoszcz cieszy, również dlatego że może być dla włodarzy naszego miasta doskonałą okazją do odwiedzenia tego miasta i przekonania się jak wygląda bydgoski most zakochanych, którego marna kopia w postaci przekomicznej ławeczki stanęła na bulwarze. Warto pomyśleć czy każdy pomysł jest wart kopiowania i to w tak niewyszukanej, tandetnej, nieudolnej formie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • georg_gość

    07.11.2011, 20:39

    Bydzia

    Sami frustraci!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx2 
  • _gość

    08.11.2011, 18:12

    72 zamiat 2,5 h ? jak teraz pociaz z bdg do tcz jedzie ok 3,5 h ! zreszta znajac opoznienia pkp to z tych 72 min i tak bedzie 3 h

    Odpowiedz
    IP: 46.239.xx6.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.