Intensywne prace modernizacyjne trwają na szlaku kolejowym łączącym Tczew z Bydgoszczą. Roboty mają zakończyć się jeszcze tym miesiącu. Dzięki inwestycji czas przejazdu ze stolicy województwa kujawsko-pomorskiego do Tczewa ma skrócić się dwukrotnie.
Rewitalizacja linii 131, czyli tzw. tzw. magistrali węglowej, trwa już od jakiegoś czasu. Roboty odbywają się na torze nr 1 na całym odcinku między Bydgoszczą a Tczewem, oprócz odcinków już wyremontowanych, bądź takich, gdzie obowiązuje prędkość nie mniejsza niż 100 km/h.
- Na odcinku granica IZ Bydgoszcz - Tczew, tor nr 1, realizację zamówienia prowadzi OHL ŽS, a.s. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce. Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, ciągłą wymianę podkładów drewnianych na nowe strunobetonowe na odcinku od km 452,885 do km 489,090 w torze nr 1 wraz z mechanicznym oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej, naprawę siedmiu przejazdów kolejowych i wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej. Na odcinku Bydgoszcz Główna - granica IZ Gdynia, tor nr 1, prace prowadzi firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. SA Oddział w Polsce. Zadanie polega na kompleksowej wymianie nawierzchni na odcinku 32 km, wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej oraz wymianę rozjazdów. Z kolei za wymianę sieci trakcyjnej na niektórych odcinkach będzie odpowiadała z kolei firma Skanska S.A. - tłumaczy Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Gdańsku.
Wszystkie prace będą kosztowały ok. 107 mln zł. Po ich zakończeniu podróż z Bydgoszczy będzie trwała 72 minuty, a nie 2,5 godziny - jak do tej pory. Podstawowym założeniem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej V =120 km/h dla pociągów pasażerskich, na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw.
Rewitalizacja linii 131, czyli tzw. tzw. magistrali węglowej, trwa już od jakiegoś czasu. Roboty odbywają się na torze nr 1 na całym odcinku między Bydgoszczą a Tczewem, oprócz odcinków już wyremontowanych, bądź takich, gdzie obowiązuje prędkość nie mniejsza niż 100 km/h.
- Na odcinku granica IZ Bydgoszcz - Tczew, tor nr 1, realizację zamówienia prowadzi OHL ŽS, a.s. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce. Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, ciągłą wymianę podkładów drewnianych na nowe strunobetonowe na odcinku od km 452,885 do km 489,090 w torze nr 1 wraz z mechanicznym oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej, naprawę siedmiu przejazdów kolejowych i wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej. Na odcinku Bydgoszcz Główna - granica IZ Gdynia, tor nr 1, prace prowadzi firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. SA Oddział w Polsce. Zadanie polega na kompleksowej wymianie nawierzchni na odcinku 32 km, wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej oraz wymianę rozjazdów. Z kolei za wymianę sieci trakcyjnej na niektórych odcinkach będzie odpowiadała z kolei firma Skanska S.A. - tłumaczy Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Gdańsku.
Wszystkie prace będą kosztowały ok. 107 mln zł. Po ich zakończeniu podróż z Bydgoszczy będzie trwała 72 minuty, a nie 2,5 godziny - jak do tej pory. Podstawowym założeniem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej V =120 km/h dla pociągów pasażerskich, na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw.
Komentarze (18) dodaj komentarz
hehe_gość
07.11.2011, 09:59
Wktrótce z Bydgoszczy dojedziemy dwa razy szybciej
Wktrótce z Bydgoszczy dojedziemy dwa razy szybciej..za dwa razy drożej:p
Odpowiedz_gość
07.11.2011, 10:20
a po co ja mam jechać do Bydgoszczy ????
OdpowiedzSąsiad_gość
07.11.2011, 10:30
żeby poznać trochę cywilizacji
Cytujarkadiusztcz
07.11.2011, 11:17
A czy ktoś ci karze.
Cytuj_gość
07.11.2011, 13:17
to do Bydgoszczy ? nie dzięki
Cytujst_gość
07.11.2011, 16:52
Lepiej siedzieć w Tczewie, narzekać i jeździć co najwyżej do Gdańska czy Gdyni.
Cytuj_gość
08.11.2011, 12:36
nie z Tobą do Starogardu heh
Cytuj..._gość
07.11.2011, 10:32
...
"Z kolei za wymianę sieci trakcyjnej na niektórych odcinkach będzie odpowiadała z kolei firma Skanska S.A. - tłumaczy Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Gdańsku.". Z kolei, z kolei, z kolei to ja już nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Od sześciu lat jestem zmuszony dojeżdżać do pracy niemal przez cały tydzień. Mieszkam w Tczewie, PRACUJĘ W Gdańsku. Trzy do pięciu lat temu dojeżdżałem do pracy pociągiem tlk bądź regio, gdzie od wyjścia z domu do wejścia do pracy mijało około 60 minut. Ostatnimi czasy od wyjścia do wejści mija ich przeciętnie 100 - 120. Wraz z powrotem tą samą trasą tracę dodatkowe 2 godziny dziennie w pociągach. K... Zarabiam tylko 15 zł na godzinę. Jestem przeciętnym Polakiem. Dziennie to 30 złotych straty. W skali 22 dniowego miesiąca pracy daje to kwotę niebagatelną - 660 zł - przeciętną "Polską Ratą Za Mieszkanie". Czy mam obciążyć fakturą Panią Szymonowicz z kolei, z kolei, czy Salcef? Może Skanska? LUDZIE! OGARNIJCIE TEN BURDEL. JEŻELI, KTÓRYKOLWIEK Z PRACOWNIKÓW REMONTU KOLEI BĄDŹ ZARZĄDZAJĄCYCH MIASTEM CZYTASZ TO CO NAPISAŁEM, KIERUJĘ PONIŻSZE WŁAŚNIE DO CIEBIE. JESTEŚ ODPOWIEDZIALNY ZA PŁACZ WIELU KOBIET, KTÓRE PRZEZ TWÓJ BRAK KOMPETENCJI STRACIŁY PRACĘ. ZA PŁACZ WIELU DZIECI, KTÓRE PRZEZ CIEBIE ZACHOROWAŁY. CHYBA NIE JESTEŚ JUŻ CZŁOWIEKIEM, NIE MASZ SERCA, NIE MASZ UCZUĆ. JESTEŚ ZWIERZĘCIEM, CHOCIAŻ I ONE W WIĘKSZOŚCI CHRONIĄ OSOBNIKI SŁABE I CHORE. WIELE OD CIEBIE ZALEŻAŁO. I NIE DAŁEŚ SOBIE RADY. PRZEGRAŁEŚ. POCIĄGI W 21 WIEKU ZAMIAST SUPERWOLNEJ POLSKIEJ 120 KM/H (W J JAPONII PONAD 300 KM/H), TRASĘ 30 KM POKONUJĄ W 70-120 MINUT MIAST W 15-20 MINUT. TO 10-20 KM/H...KENIJCZYCY BIEGAJĄ ŚREDNIO 40 KM/H. WYŚCIG TEŻ PRZEGRAŁEŚ. JESZCZE NIE JEST CI WSTYD? WŁAŚNIE DLATEGO NIE JESTEŚ JUŻ CZŁOWIEKIEM, NIE ODCZUWASZ WINY, NIE MASZ SUMIENIA. PRZEGRAŁEŚ RÓWNIEŻ DUSZĘ. NAJGORSZE W TYM JEST TO, ŻE WIESZ O TYM I NIC Z TYM NIE ZROBIŁEŚ.
Odpowiedzyureek
07.11.2011, 12:13
72min to jakis zart!!!
20 lat temu jeździłem do Bydgoszczy pospiesznym 80 min, a osobowym 140, a teraz po wielkich remontach będzie 72 min, to chyba jakiś żart!!!
Odpowiedzmieczyslaw
07.11.2011, 22:24
To nie żart.
Te 38% które głosowały na PO traktuje to na poważnie. A nawet gdyby pociągi jeździły i tak wolniej, to oficjalna propaganda by wmówiła im, że teraz jest lepiej, potem by postraszyli PiSem i znów sukces i cud murowany.
CytujTczewianin_gość
07.11.2011, 12:47
magistrala
zdjęcie pasuje jak cholera...:)
OdpowiedzMalowanka
07.11.2011, 13:55
A co jest
Bydgoszczy ?
OdpowiedzMalowanka
07.11.2011, 13:56
No to
PKP - PIĘKNIE K***A PIĘKNIE
Odpowiedz_gość
07.11.2011, 17:09
Przecież ta linia kolejowa na zdjęciu to kierunek Starogard - dokładnie Suchostrzygi Dworzec Myślicie że ciemny lód wszystko kupi
OdpowiedzTczewianin_gość_gość
07.11.2011, 18:22
Skanska S.A niech się weźmie do roboty bo sieci trakcyjnej ani śladu
Odpowiedzmiejscowy
07.11.2011, 19:07
Wiadomość o zbliżającym się zakończeniu remontu trasy Tczew-Bydgoszcz cieszy, również dlatego że może być dla włodarzy naszego miasta doskonałą okazją do odwiedzenia tego miasta i przekonania się jak wygląda bydgoski most zakochanych, którego marna kopia w postaci przekomicznej ławeczki stanęła na bulwarze. Warto pomyśleć czy każdy pomysł jest wart kopiowania i to w tak niewyszukanej, tandetnej, nieudolnej formie.
Odpowiedzgeorg_gość
07.11.2011, 20:39
Bydzia
Sami frustraci!
Odpowiedz_gość
08.11.2011, 18:12
72 zamiat 2,5 h ? jak teraz pociaz z bdg do tcz jedzie ok 3,5 h ! zreszta znajac opoznienia pkp to z tych 72 min i tak bedzie 3 h
Odpowiedz