Na specjalnej konferencji wyjaśniano sprawę wiaduktu - m. in. jego szerokość

Wiadukt (fot. tcz.pl)
Na specjalnej konferencji wyjaśniano sprawę wiaduktu - m. in. jego szerokość
W tczewskim starostwie wczoraj (17.11) odbyła się konferencja podsumowująca budowę nowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Z dziennikarzami spotkali się przedstawiciele inwestora, wykonawcy, projektanta i nadzoru budowlanego. Wyjaśniano wiele kwestii, związanych m. in. z opóźnieniami, zmianami w koncepcji budowy obiektu, jego szerokości oraz oświetlenia.

Przedstawiciele starostwa, do którego należy obiekt, przedstawili szczegółowy harmonogram prac oraz wyniki zleconej przez inwestora ekspertyzy, która miała zweryfikować przedstawiane przez Polwar powody zaistniałych opóźnień (obiekt pierwotnie miał być oddany we wrześniu, teraz wykonawca deklaruje, że wszystkie prace powinny zakończyć się jeszcze w listopadzie). Do robót przygotowawczych przystąpion w lipcu ub. roku, ruch w tej części miasta zamknięto we wrześniu, zaś w listopadzie wysadzono stary obiekt. W toku prac zaczęły pojawiać się opóźnienia w harmonogramie, których powody zbadała powołana przez powiat firma ekspercka. W jej opinii za opóźnienia w wykonywaniu robót, które mogą skutkować przedłużeniem terminu, można uznać te, które zostały spowodowane koniecznością zmian projektowych (m. in. odkryto stare fundamenty uniemożliwiające wykonanie pali pod podpory pośrednie tymczasowej kładki dla pieszych oraz zmieniono technologię wbijania ścianek szczelnych). W toku prac pojawiała się także kolizja kolektora deszczowego z poprzecznicami pomostu i ścianką zapleczną przyczółka oraz kanalizacji deszczowej z płytą przejściową.

- Z danych, jakie otrzymaliśmy, można oszacować i uznać, że opóźnienie krytyczne - czyli takie, które mogło spowodować opóźnienie terminu ukończenia całości robót z przyczyn niezależnych od wykonawcy - wynosi ok. 48 dni. Zatem nowy termin ukończenia robót z uwzględnieniem tychże 48 dni upłynął 9. listopada - do tego czasu, zgodnie z zapisami kontraktu, wykonawca powinien ukończyć wszystkie prace - wyjaśniał wicestarosta tczewski, Mariusz Wiórek.

Zarząd powiatu zaproponował Polwarowi zawarcie aneksu do umowy z uwzględnieniem uwag eksperckich - wkrótce ma okazać się, czy strony dojdą do porozumienia i czy rzeczywiście od 8. listopada będą naliczane kary umowne (przypomnijmy 54 tys. zł za dzień zwłoki), czy może sprawę będzie musiał rozstrzygnąć sąd.


- Analizujemy całość, mamy swoje argumenty, w ciągu dwóch tygodni wystosujemy odpowiedź. - tłumaczył Kazimierz Raduszkiewicz z Polwaru.

Podczas konferencji na pytania dziennikarzy odpowiadał także projektant obiektu, który tłumaczył m. in. dlaczego zrezygnowano z koncepcji z okrągłym łukiem nośnym, jaki pojawiał się początkowo na wizualizacjach:

- Opracowanie wiaduktu odbywało się w kilku etapach - etap wyjściowy to koncepcja. Na etapie koncepcji nie zwraca się uwagi na pewne sprawy - np. warunki posadowienia. Te elementy wynikają dopiero z badań i analiz. Odejście od pierwotnych założeń w zakresie ogólnego widoku wiaduktu, spowodowały badania geotechniczne podłoża, które wskazały na konieczność zmiany posadowienia łuku obiektu. Chodziło także o uzgodnienia z instytucją zarządzającą terenem kolejowym. - wyjaśniał Sebastian Prądzyński, projektant obiektu - Jeśli chodzi o przekrój poprzeczny, zdecydowały możliwości wykonawcze. Wykonania okrągłego łuku nie podjęliby się polscy wytwórcy, trzeba by zamówić go zagranicą, co wydłużyłoby okres realizacji zadania i podniosłoby koszta.

Projektant poruszył także kwestię szerokości jezdni nowego obiektu:

- Jeśli chodzi o parametry, dla nas podstawą było prawo miejscowe, które wyraźnie określa szerokość jezdni na 7 metrów - mówił (chodzi o plan zagospodarowania przestrzennego miasta uchwalony przez miejskich radnych w 2005 roku).

Podczas konferencji mówiono także o kwestii oświetlenia wiaduktu, czy możliwościach poszerzenia części jezdnej - całość spotkania z dziennikarzami będzie można zobaczyć wkrótce w naszym dziale Telewizja Internetowa .

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (57)
dodaj komentarz

  • Maxx

    18.11.2011, 01:04

    Przypomnijmy ubiegłoroczne "fakty medialne"

    Stare fundamenty będące rzekomo powodem opóźnienia w budowie kładki odkryto po tym jak minął trzeci już termin jej oddania. Tak więc albo budowa kładki była sporo opóźniona zanim jeszcze odryto fundamenty i o przyczynach tego opóźnienia nadal nic nie wiemy, albo powiatowi funkcjonariusze publiczni kandydujący w wyborach samorządowych publicznie kłamali podając nieprawdziwe daty i okoliczności powstawania kładki.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    18.11.2011, 11:56

    Maxx słusznie

    To co się teraz serwuje, to próba wybrnięcia z sytuacji bez przyznawania się do błędu oraz próba zrzucenia odpowiedzialności tylko i wyłącznie na wykonawcę. Odpowiedzialnym jest POWIAT, czy się to komuś podoba czy nie. Jak się na coś wydaje pieniądze, to należy pilnować w jaki sposób się nimi dysponuje, co się kupuje i czy warto za to tyle płacić. Dlaczego każdy z Nas prywatnie pilnuje swojego portfela oraz tego co i za ile? a w stosunku do marnotrawnego powiatu mamy takie mało krytyczne podejście? Te wytłumaczenia to ściema.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Dar_gość

    18.11.2011, 12:42

    A ja jeszcze raz się zapytam (dając tym samym możliwość zadziałania konkurentom politycznym), czy tej sprawy nie można zgłosić do NIKu, RIO, Wojewody, etc.? Gdyby strony nie miały nic do ukrycia, to powołałyby niezależnych ekspertów (biegłych) w tej sprawie.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 

    _gość

    18.11.2011, 12:47

    Porażka jest sierotą

    Mam pytanie: czy do tego wiaduktu dokładał się Prezydent Pobłocki? Bo jeżeli tak, to dlaczego próbuje być nie kojarzony z tą sprawą. Lansuje się przy budowie galerii handlowej, natomiast sprawę wiaduktu próbuje omijać szerokim łukiem. Nie zajmuje również publicznego stanowiska w tej sprawie.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 

    _gość

    19.11.2011, 20:24

    Projektant/wykonawca zamydlił oczy projektem. Inwestor (starostwo, miasto) uwierzyło w realizację projektu w takiej wersji za takie pieniądze. Wykonawca za umówione pieniądze zmienił projekt (aby zmniejszyć koszty). Starostwo, miasto połknęło tę żabę. Jak na razie brak winnych. I to jest najśmieszniejsze.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx8.xx8 
  • kierowca_gość

    18.11.2011, 02:06

    to dlaczego w niemczech jest 12 metrow ! a nie 7 ?

    DLACZEGO NIE POSZERZYC KAPINKE TEGO PRZECIEZ BUDUJECIE NA 50-100 LAT ~TAK??? co by sie stalo jakby mial metr wiecej??? BYLBY LATWIEJSZY W MIJANIU ! POLACY MYSLCIE O PRZYSZLOSCI !!! aut(zlomu bedzie przybywalo !! w USA sa drogi 16 pasmowe a u nas ciagle sie zmiejsza niedlugo bedziemy sie czolgac a wy bedziecie sie zaslaniac chorymi przepisami ! ...zawsze znajdziecie jakies wykrety a tak prawde powiedziawszy wcisneliscie ludzia BUBEL a teraz wiecie ze juz tego naprawic nie mozna i przyznac sie za cholere nie mozecie !!! a ludzie jezdza po swiecie i widza jakie drogi sa w USA,Canadzie we Francji czy Niemczech i nie dadza sie juz tak oszukac jak ciemnogord ! tam ludzie buduja aby bylo latwiej sie poruszac aby sie lepiej zylo a u nas na styk a kto bedzie placil za wypadki jak dwa autobusy w zimie sie beda ocieraly???

    Odpowiedz
    IP: 24.186.xxx.xx7 
  • mayster_gość

    18.11.2011, 15:43

    Przestań pieprzyć ciągle o tej drodze z 16 pasami, co nią raz w życiu jechałeś i naucz się używać interpunkcji.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx8 

    zawszewdrodze_gość

    20.11.2011, 11:38

    Wiadukt w centrum powiatowego miasteczka ....

    Trudno czytać bzdury pisane z tak słabą znajomością języka polskiego!!!! Nie wiem gdzie "kierowca" widział 16 pasmową drogę w centrum małego miasteczka! Może w jakimś filmie SF? Cała Europa (tylko takie mam porównania z autopsji) zmierza do SPOWOLNIENIA ruchu w centrach miast! Zwęża się jezdnie, wprowadza wysepki, mijanki i poprzeczne garby. Normą już jest ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ps. autobus nie MOŻE mieć większej szerokości niż 2,5 metra!!!! Jakże "zdolni" muszą być ich kierowcy by się "ocierać" na 7 metrowej jezdni? O ile sobie przypominam to właśnie kierowcy miejskich autobusów wywołali, z lękiem w oczach, dyskusję o zbyt wąskim wiadukcie! Wolniej panowie, wolniej, Kubicy nie dogonicie~!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • ???_gość

    18.11.2011, 06:38

    znaleźli sobie wytłumaczenie małej szerokości jezdni, winne miasto i radni z planem miejscowym. Szczyt bezczelności. Może jeszcze zrzucicie na miasto odpowiedzialnośc za opóźnienie, ciężką zimę i trzęsienie ziemi w Turcji. Plan miejscowy określa kategorię drogi, jaka ma być zrealizowana w danej jednostce planistycznej. Natomiast ustawa o drogach publicznych przypisuje dla danej kategorii drogi MINIMALNĄ SZEROKOŚĆ jezdni i pasa drogowego. Tak więc, jak w planie była kategoria drogi o szerokości 7m, to znacza, że nie można zrobić węższej, szanowni projektanci i szanowni przedstawiciele starostwa. Nie opowiadajcie ludzim bzdur. Projektant miał obowiązek zaprojektować obiekt w sposób najbezpieczniejszy i nie zrobił tego. Uważam, że Prezydent powinien w tej sprawie zabrać głos i oficjalnie potwierdzić fakty wynikające z przepisów. Swoją drogą, to ciekawe kiedy wreszcie skończą tą robotę.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx0.xx1 
  • zezol_gość

    18.11.2011, 08:19

    macie tutaj z plany kilka zdań:

    03 KDZ - ulica Wojska Polskiego a) odcinek 1 od Alei Solidarności do ul. Grunwaldzkiej - ulica dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu na kaŜdym kierunku, odcinek 2 od ul. Grunwaldzkiej do ul. Targowej - ulica jednojezdniowa czteropasowa, odcinek 3 od ul. Targowej do Placu Piłsudskiego - ulica jednojezdniowa dwupasowa b) szerokość w linach rozgraniczających – odcinek 1: 30 m, odcinek 2: 20 m, odcinek 3: min 11 m c) szerokość jezdni – 7 m Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Tczewa 76 d) szerokość pasa dzielącego – nie dotyczy e) droga rowerowa – na odcinku od Al. Solidarności do ul. Kopernika jednostronna dwukierunkowa f) przystanki autobusowe - w zatokach autobusowych na wylotach skrzyŜowań g) parkowanie - zakaz parkowania, dopuszczalne parkowanie na powierzchniach wydzielonych nie przylegających do jezdni głównych h) obsługa przyległych terenów – tylko poprzez skrzyŜowania i istniejące zjazdy

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    _gość

    20.11.2011, 21:41

    A może to chodzi w planie o minimalną szerokość drogi 7 metrów. Czy ma ktoś dojścia do tego plau i może to sprawdzić.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx8 
  • Marcel_gość

    18.11.2011, 07:02

    "Jeśli chodzi o przekrój poprzeczny, zdecydowały możliwości wykonawcze. Wykonania okrągłego łuku nie podjęliby się polscy wytwórcy, trzeba by zamówić go zagranicą, co wydłużyłoby okres realizacji zadania i podniosłoby koszta." To projektant nie wziął tego pod uwagę? Trochę to dziwne. No i przecież, ktoś z władz musiał podpisać zgodę na takie wymiary wiaduktu i na taki jego wygląd. nie wierzę, że osoba za to odpowiedzialna dopiero dowiedziała się o wyglądzie wiaduktu...jak go zbudowano. I pewnie wyjdzie na to, że i tak nikt kary nie zapłaci, bo władze miasta i powiatu są za bardzo ugodowi w takich sprawach, w końcu to sami "doświadczeni" ludzie.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx3 
  • pytanie_gość

    18.11.2011, 11:52

    dobre

    trzeba je zadać : jeżeli firma startujące w przetargu uwzględniła, że wykonanie okrągłego łuku nie podjęliby się polscy wytwórcy i trzeba by zamówić go zagranicą, co wydłużyłoby okres realizacji zadania i podniosłoby koszta, to zaproponowała cenę wyższą i nie wygrała przetargu ??????? ??????? ???????

    Cytuj
    IP: 83.30.xx1.xx9 

    JJ_gość

    18.11.2011, 12:12

    nie rozumiem jak to interpretujesz. Bo właśnie projektant wziął to pod uwagę i zrobił to co do niego należało,

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 

    C>K>M

    19.11.2011, 00:57

    JJ, to należy interpretować tak, że ja Ci mówię, że zbuduję Ci 2-piętrowy dom, składam ofertę, wygrywam przetarg, po czym buduję parterowy, bo doszedłem do wniosku, że materiałów na 2-piętrowy nigdzie nie dostanę. Jeżeli to nie śmierdzi wałkiem, to przynajmniej niekompetencją.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ...._gość

    19.11.2011, 10:28

    do CKM

    bredzisz, bo nie masz kompletnie pojęcia o tych spawach. I żeby nie było, że bronieę starostwo, wręcz przeciwnie. Najpierw był konkurs na projekt wiaduktu, starosta wybrał koncepcję z rurą jak na wizualizacji - okrągła i czerwona. Potem zlecili projekt, projektant stwierdził, że nie da się posadowić z praw na lewo tylko z lewa na prawo, a okrągłe jest droższe od kwadratowgo, więc starostwo miało wybór, albo pogonić projektanta, albo przyjąć jego argumenty i kupić projekt z kwadratową rurą. Potem przygotowali przetarg na wiadukt z KWADRATOWĄ rurą z lewa na prawo i na takiech warunkach wygrał go Polwar i zrealizował. Nie mieszajcie procedur, zadań projektanta z wykonawcą. Ciała dało starostwo, któe wybrało najdroższy i nieszczególny projekt. Wykonawca dał ciała, bo nie zrobił o czasie, starostwo nie panowało nad sytuacją, Sosnowski z Kucharkiem właćzyli wiadukt w kampanię wyborcą i wyszo, jak wyszło, czyli do bani.

    Cytuj
    IP: 83.7.xx6.xx0 

    C>K>M

    19.11.2011, 19:29

    Czyli co, projekt "do konkursu" nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, dopiero po wyborze projektant się zastanawia? No bo to wynika z Twojej wypowiedzi. To może wstępny projekt koncepcyjny zlećmy dzieciom z podstawówki w ramach zajęć z plastyki, skoro i tak nie musi mieć on żadnego oparcia obliczeniowego czy technologicznego?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ~JJ_gość

    20.11.2011, 20:29

    jest tak jak mowi ...._gość

    jest dokładnie tak jak powiedział gość mądry powyżej. Szkoda, że jego wypowiedzi nie można w jakiś sposób podwiesić co by każdy mógł przeczytać. Koncepcja, a projekt to dwie różne rzeczy, robione zazwyczaj przez dwie różne osoby.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 

    ...._gość

    21.11.2011, 06:33

    kolego CKM oczywiście, że tak nie powinno byc, projekt konkurowy, czy koncepcja powinna byc jesli nie identyczna to przynajmniej zbieżna z projektem obiektu. Niestety na tak wczesnym etapie jak konkurs przyjmuje się tylko pewne założenia. Wiadomo, że taka konstrukcja może być wybudowana w usrednionych warunkach. W praniu wyszło to co wyszło i jak napisałem wczesniej Staroswo powinno było uniewaznić wszystko i zacząć od nowa przyjmuja koncepcję prostą i tanią, a nie brnąć w chybiony drogi i technicznie trudny projekt z łukiem.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx3.xx6 

    C>K>M

    21.11.2011, 07:32

    Dobra, ale ktoś za tę koncepcję bierze pewnie nie małe pieniądze. To już w ramach zwykłej przyzwoitości należałoby mieć jakieś pojęcie o technologii, choćby na poziomie ceny i dostępności danych profili.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ...._gość

    21.11.2011, 11:50

    za koncepcję bierze się kasę, ale za konkurs nie, bo zwycięzca konkursu bierze projekt bez przetargu, więc to jest jego deal. Trzeba było uniewąznić wszystko i zacząć jeszcze raz z określeniem parametrów brzegowych racjonalnych i kosztowo do przyjęcia.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx3.xx6 
  • ???_gość

    18.11.2011, 07:08

    do Pana Wiórka v-ce starosty

    Panie Starosto, jak można podpisać aneks do umowy, której termin wykonania upłynął i Wykonawca jest w trybie kar umownych? Proszę to publicznie wyjaśnić, przedstawiając opinię prawną, a jeszcze lepiej wykładnię prawną. Podpisują taki aneks najprawdopodobniej narusza Pan dyscyplinę budżetową.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx0.xx1 
  • ._gość

    18.11.2011, 10:50

    EFEKT KOALICJI

    składanej w ukryciu i pośpiechu celem zachowania stołków.Co robi Wiórek w starostwie jako vice normalnie po 2 kadencjach w tle z pefronem powinien być wyautowany no ale pewna grupa odpadków politycznych spikneła się i wyautowała ugrupowanie które wygrało wybory i jest w opozycji ,ewenement na skalę światową.Mam nadzieję że wyborcy będą pamiętać ten chory układ aż do wyborów za 3 lata -pozdrawiam całe starostwo i ten układzik

    Cytuj
    IP: 95.41.xx7.xx3 
  • _gość

    18.11.2011, 07:12

    Bardzo brzydki most ,nie pasuje w tym miejscu wstydt dla Tczewa

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx7.xx8 
  • proxx_gość

    18.11.2011, 07:13

    Skoro Wojska Polskiego ma zapisy od 2005 roku, że powinna mieć 7 metrów szerokości to dlaczego nie zwężono jezdni na wysokości Starostwa gdzie odbywał się remont drogi. Nie jest tam teraz za szeroko i nie zgodnie z przepisami ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • ruszyć głową_gość

    18.11.2011, 07:47

    odp jest prosta - bo drogi nie budowano od nowa, tylko robiono jej remont. pewnie gdyby trzeba było stworzyć dokumentację na budowę nowej ulicy, miałaby 7 metrów

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 

    do ruszającego głową_gość

    18.11.2011, 08:26

    przyjacielu, zanim zaczniesz pouczać innych spróbuj sam zapoznać się z przepisami i faktami. Trochę wyżej ??? wyjaśnił/ła na czym ten problem polega i jest to wyjaśnienie bardzo logiczne i zwięzłe.

    Cytuj
    IP: 83.17.xx1.xx4 
  • Tczewianin_gość

    18.11.2011, 07:20

    Precz...

    z niechlujstwem i brakiem kompetencji Witkowskiej! Tczew już dziękuje tej Pani.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • zezol_gość

    18.11.2011, 08:22

    pies prezydenta

    nie masz argumentów "Tczewianin", więc szczekasz :)

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    argument_gość

    18.11.2011, 09:46

    chcesz - masz: Kto "zapomniał" poinformować PKP o rozbiórce wiaduktu nad linią kolejową i przez to opóźnił cały projekt? Witkowska

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx9 
  • _gość

    18.11.2011, 10:04

    Kary umowne

    Artykuł w bardzo ciekawy sposób pokazuje niekompetencje naszych władz. 1. Jak projektant może tłumaczyć, że nikt w Polsce nie wykonana takiego profilu. Od razu nasuwa się pytanie na jakiej podstawie wykonawca przedstawił ofertę, może w ofercie założył inny profil?? Tańszy!! hm.. i wygrał :). 2. Ciekawe z jaką datą zostanie podpisany aneks do umowy, która już dawno się skończyła. Uważam, że powinna się tym zająć prokuratura albo CBA bo to jest śmiechu warte. Władze miasta i projektant zasłaniają się przepisami, a do publicznej wiadomości podają, że podpiszą dopiero aneks do umowy, której termin upłynął. Dlaczego nie wykonano tradycyjnego wiaduktu tj. pozostałe w Tczewie nad torami kolejowymi?? Szerokość jedni mogłaby pozostać bez zmian i koszt byłby niższy oraz termin wykonania krótszy. Proszę o odpowiedz władz?

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx2.xx0 
  • sewer_gość

    19.11.2011, 11:30

    swieta racja

    Powinien byc normalny wiadukt jak inne w Tczewie,ten '' most'' pasuje do otaczajacej go architektury jak swini siodlo !!!

    Cytuj
    IP: 46.113.xx0.xx3 
  • do Prezydenta_gość

    18.11.2011, 10:40

    Panie Prezydencie, widać gołym okiem, że starostwo układa się ws kar umownych. Pan dofinasowywał ten obiekt w chyba w 50%. Wynika z tego, że z naleznych kar umownych do budżetu miasta wróciłyby pieniążki. Kwota to nie mała, bo ok. 3mln złotych. Mam nadzieję, że Pan nie odpuści i wyegzekwuje ta należność od starostwa, w końcu to oni odpowiadają za tą umowę. 3mln to kwota, która pozwoliłaby na wyremontowanie np. Jedności Narodu, o co prosimy od lat.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx0.xx1 
  • _gość

    18.11.2011, 11:04

    dziwne że stary wiadukt był takiej samej szerokości jak jezdnia na Wojska Polskiego a teraz jest inaczej że niby przepisy tak mówią - STOP WCISKANIA CIEMNOTY !!!!!!!!!!!!!!!! Wszędzie się poszerza jezdnie tylko u nas w Tczewie jest inaczej - A projektant niech się schowa bo taka kaszana na pewno nie przyniesie mu sławy. W ogóle jak można stworzyć projekt niezastanawiając się nad tym czy będzie możliwość jego wykonania. Chyba najpierw trzeba sprawdzić czy taki łuk jakaś firma zrobi, a jak się okaże później że linki są za cienkie ??????????

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx5 
  • już ????????????_gość

    18.11.2011, 11:16

    i

    Szanowni współobywatele obawiam się, że konferencja zamyka temat mostu nie ma winnych, odpowiedzialnych, kasa sie zgadza, radni, media ani mieszkańcy nie są w stanie nic więcej wyjaśnić tak był ze sprzedażą terenu, gdzie stoi Lidl i Carefour, zegarem słonecznym, slipem żeglarskim, obchodami 750 lecia, wizualizacją węzła transportowego, sprzedażą stadionu przy Bałdowskiej i niedługo kolejny kontrowersyjny pomysł będzie tematem do dyskusji, a wspomniane sprawy zostaną historią Naszego miasta.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx1.xx9 
  • look_gość

    18.11.2011, 11:23

    dajcie spokój!

    Nudzą mnie już te wszystkie teksty otym wiadukcie a zawłaszcza opinie!!!! Dość już! Wiadukt, jaki jest taki jest, może się nie podobac, ale jeździ się nim całkiem dobrze.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • Pit_gość

    18.11.2011, 11:49

    Działań tej Pani nie pochwalam ale akurat tu Witkowska nie jest winna.. To wykonawca zamawia i uzgadnia zamknięcia torowe.

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx8.xx6 
  • _gość

    18.11.2011, 12:43

    Nie zawracajcie głowy panu Wiórkowi wiaduktem bo słyszałem że teraz ma koncepcje i bierze się za prywatyzacje szpitala. Ratuj się kto może!!!!. To dobije Szczewiaków.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • GryFFF

    18.11.2011, 12:48

    Wszystko byle jak. Czy to już staje się normą, że jest tyle zastrzeżeń do nowych obiektów? Droga na Wojska Polskiego też świetnie zrobiona. Chyba jakiś geniusz to robił i zadbał o to by kierowcy nie zasnęli za kierownicą gdy wpada się w studzienki. Ja rozumiem dziury, wybicia po tirach, ale na nowej drodze? Coś tu jest nie tak.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ._gość

    18.11.2011, 13:02

    GŁOWACKIEGO

    na tej ulicy też nowy asfalt i stara studzienka którą pamięta jeszcze najstarszy Tczewiak przez którą można urwać koło

    Cytuj
    IP: 95.40.xx6.xx0 
  • gość_gość

    18.11.2011, 13:51

    podsumowując

    wszyscy jesteśmy debilami i malkontentami.To nie prawda,że w Tczewie jest ośmiornica starostwo-miasto.To przez mieszkańców jest 7 metrowa ulica na wiadukcie bo to mieszkańcy odpowiadają za szerokość jezdni a nie urzędnicy.To mieszkańcy nie uchwalili zmian do planu zagospodarowania przestrzennego.To mieszkańcy nie dorośli to tych znakomitych urzędników,do prezydenta i starosty którzy w sposób nieskazitelny wykonują swoje obowiązki.To złośliwi wykonawcy nie chcieli wykonać łuku projektantowi i on wie,że łuki które są wszedzie stosowane np na obwodnicy są wykonywane wyłącznie za granicą i za ciężkie pieniądze.To mieszkańcy poprostu są niereformowalni.Dlatego własnie należy dopłacić jeszcze wykonawcy,że wogóle podjął się budowy wiaduktu oraz podziękować mu,że zrobił to w tak krótkim terminie.W końcu mógł remontować wiadukt jeszcze kilka lat.Można było np przeprowadzać badania archeologiczne starego fundamentu oraz debatować nad wszelkimi duperelami.W końcu to mieszkańcy w referendum mogą pogonić to towarzystwo ale mieszkańcy tego nie zrobią.Słowem to mieszkańcy mają taki wiadukt na jaki sobie zasłużyli i jak im się coś nie spodoba to się go zamknie,Na pewno jest jakiś przepis który na to pozwoli.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • Tczewianin_gość

    18.11.2011, 13:54

    do zezola

    jesteś z rodziny Pani W? Argumentów jest mnóstwo - chociażby remont wiaduktu na 1 Maja, niewylanie asfaltem kostki kawałek za nim w stronę Abisyni, remonty ulic to jakaś kpina, kobieta nie potrafio zarządzać instytucją i tyle. Nawet nie wiedzą jak znaki postawić aby sie lepiej jeździło w czasie remontów. Wiadukt na Wojska Polskiego dopełnił czaru goryczy. ta Pani do NIEPOROZUMIENIE. Żenada.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • pacjent 141_gość

    18.11.2011, 13:59

    dwa tiry

    co będzie jak na wiadukcie spotkają się dwa tiry jadące z dozwoloną prędkością,a na marginesie prawo miejscowe zabrania budowy szerszych jezdni??? to jakiś żart dla debili

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • Rogi

    18.11.2011, 17:41

    Ale mi wyjaśnienia.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Mike_gość

    18.11.2011, 18:48

    Ale niedopatrzenie... na wizytówce jest napisane Dyrektor PZD a przecież powinno być Rzecznik Prasowy Polwar :/

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • tcz45

    18.11.2011, 18:52

    jąkały

    oglądałem tę konferencję i mam uwagi do kilku tam objaśniających osób. Osoby wykształcone, ale jąkały się .....eeee, aaaaaa yyyyyyy oooooiiiiii, komedia

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    18.11.2011, 20:08

    Nawet bali się poświęcić to monstrum

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • ABW_gość

    18.11.2011, 20:29

    ABW

    ABW - tu trzeba zawiadomić ABW!!!

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx9.xx2 
  • ja_gość

    18.11.2011, 20:42

    wiadukt

    ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha duza dyskusja , przekret musimy podac do telewizji.

    Odpowiedz
    IP: 212.251.xx0.xx6 
  • maniek_gość

    18.11.2011, 20:53

    marudzicie smucicie wieszacie psy na naszych rajcach a po moście popylacie i nic nie zmienicie jest jaki jest i koniec tematu a zapomniałem specjalne pozdrowienia dla wszystko wiedzącego mieczysława oby tak dalej nie pisz na forum zacznij działać Palikot zdobył 10 / a ty zdobędziesz 11

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx4.xx6 
  • Wiolex

    19.11.2011, 13:48

    do maniek

    A uważasz, że co mamy robić? Fruwać nad nim? Skoro wiadukt jest otwarty, to się po nim jeździ, ale to jeszcze nie znaczy, że teraz wszyscy będą siedzieli z buziami zamkniętymi na kłódkę i udawali, że wszystko jest ok, jeśli nie jest. A zmienić można, bardzo wiele, np. uświadomić ludzi na kogo nie mają głosować w przyszłych wyborach i komu należy już podziękować za "zasługi" dla miasta i powiatu!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • adam p._gość

    19.11.2011, 07:56

    obejrzyjcie

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego charakter reklamowy, tzw. SPAM ---

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • adam p._gość

    19.11.2011, 11:40

    to też tnijcie

    Proponuję, byście choć zmienili w swej nazwie: Serwis Internetowy Miasta na Serwis Internetowy Tcz.pl. TO NIE JEST SERWIS INTERNETOWY MIASTA TCZEW. I tnijcie "moderatorzy".

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • _gość

    20.11.2011, 15:35

    A czy Ty też wrzucisz coś o Tcz.pl na stronie Tetki czy Radia Fabryka? Nie! Więc "nie żeruj" na innych.

    Cytuj
    IP: 199.193.xx5.xx2 
  • Gość_gość

    21.11.2011, 15:03

    obcy do gość

    A skąd wiadomo co było wpisane w treść komentarza?? Przecież tego nie widać!!!!

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • kajot551_gość

    21.11.2011, 18:22

    wiadukt

    Kretactwo na okraglo przepis - zezwala na jezdnie 7 metr.prawdopodobnie że samochody w zime sie kurcza i nie ma potrzeby szerszych jezdni .Ponadto pani Maria zap[owiada mode na wąskie autka /rzędu jednego metra za to piętrowe /Cóż jaki rozumek takie widzi szerokosci ,czas oderwac Ją od biurka i niech na wlasne oczy zobaczy REALIA.Ciekawe czy URZEDASY z wlasnymi pieniedzmi tak szafują jak z PODATNIKOW.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Nie_gość

    27.11.2011, 22:43

    Jak mozna oswietlic!

    http://w-a.pl/aktualnosci.php?artykul=1811

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.