W tczewskim starostwie wczoraj (17.11) odbyła się konferencja podsumowująca budowę nowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Z dziennikarzami spotkali się przedstawiciele inwestora, wykonawcy, projektanta i nadzoru budowlanego. Wyjaśniano wiele kwestii, związanych m. in. z opóźnieniami, zmianami w koncepcji budowy obiektu, jego szerokości oraz oświetlenia.
Przedstawiciele starostwa, do którego należy obiekt, przedstawili szczegółowy harmonogram prac oraz wyniki zleconej przez inwestora ekspertyzy, która miała zweryfikować przedstawiane przez Polwar powody zaistniałych opóźnień (obiekt pierwotnie miał być oddany we wrześniu, teraz wykonawca deklaruje, że wszystkie prace powinny zakończyć się jeszcze w listopadzie). Do robót przygotowawczych przystąpion w lipcu ub. roku, ruch w tej części miasta zamknięto we wrześniu, zaś w listopadzie wysadzono stary obiekt. W toku prac zaczęły pojawiać się opóźnienia w harmonogramie, których powody zbadała powołana przez powiat firma ekspercka. W jej opinii za opóźnienia w wykonywaniu robót, które mogą skutkować przedłużeniem terminu, można uznać te, które zostały spowodowane koniecznością zmian projektowych (m. in. odkryto stare fundamenty uniemożliwiające wykonanie pali pod podpory pośrednie tymczasowej kładki dla pieszych oraz zmieniono technologię wbijania ścianek szczelnych). W toku prac pojawiała się także kolizja kolektora deszczowego z poprzecznicami pomostu i ścianką zapleczną przyczółka oraz kanalizacji deszczowej z płytą przejściową.
- Z danych, jakie otrzymaliśmy, można oszacować i uznać, że opóźnienie krytyczne - czyli takie, które mogło spowodować opóźnienie terminu ukończenia całości robót z przyczyn niezależnych od wykonawcy - wynosi ok. 48 dni. Zatem nowy termin ukończenia robót z uwzględnieniem tychże 48 dni upłynął 9. listopada - do tego czasu, zgodnie z zapisami kontraktu, wykonawca powinien ukończyć wszystkie prace - wyjaśniał wicestarosta tczewski, Mariusz Wiórek.
Zarząd powiatu zaproponował Polwarowi zawarcie aneksu do umowy z uwzględnieniem uwag eksperckich - wkrótce ma okazać się, czy strony dojdą do porozumienia i czy rzeczywiście od 8. listopada będą naliczane kary umowne (przypomnijmy 54 tys. zł za dzień zwłoki), czy może sprawę będzie musiał rozstrzygnąć sąd.
- Analizujemy całość, mamy swoje argumenty, w ciągu dwóch tygodni wystosujemy odpowiedź. - tłumaczył Kazimierz Raduszkiewicz z Polwaru.
Podczas konferencji na pytania dziennikarzy odpowiadał także projektant obiektu, który tłumaczył m. in. dlaczego zrezygnowano z koncepcji z okrągłym łukiem nośnym, jaki pojawiał się początkowo na wizualizacjach:
- Opracowanie wiaduktu odbywało się w kilku etapach - etap wyjściowy to koncepcja. Na etapie koncepcji nie zwraca się uwagi na pewne sprawy - np. warunki posadowienia. Te elementy wynikają dopiero z badań i analiz. Odejście od pierwotnych założeń w zakresie ogólnego widoku wiaduktu, spowodowały badania geotechniczne podłoża, które wskazały na konieczność zmiany posadowienia łuku obiektu. Chodziło także o uzgodnienia z instytucją zarządzającą terenem kolejowym. - wyjaśniał Sebastian Prądzyński, projektant obiektu - Jeśli chodzi o przekrój poprzeczny, zdecydowały możliwości wykonawcze. Wykonania okrągłego łuku nie podjęliby się polscy wytwórcy, trzeba by zamówić go zagranicą, co wydłużyłoby okres realizacji zadania i podniosłoby koszta.
Projektant poruszył także kwestię szerokości jezdni nowego obiektu:
- Jeśli chodzi o parametry, dla nas podstawą było prawo miejscowe, które wyraźnie określa szerokość jezdni na 7 metrów - mówił (chodzi o plan zagospodarowania przestrzennego miasta uchwalony przez miejskich radnych w 2005 roku).
Podczas konferencji mówiono także o kwestii oświetlenia wiaduktu, czy możliwościach poszerzenia części jezdnej - całość spotkania z dziennikarzami będzie można zobaczyć wkrótce w naszym dziale Telewizja Internetowa .
Przedstawiciele starostwa, do którego należy obiekt, przedstawili szczegółowy harmonogram prac oraz wyniki zleconej przez inwestora ekspertyzy, która miała zweryfikować przedstawiane przez Polwar powody zaistniałych opóźnień (obiekt pierwotnie miał być oddany we wrześniu, teraz wykonawca deklaruje, że wszystkie prace powinny zakończyć się jeszcze w listopadzie). Do robót przygotowawczych przystąpion w lipcu ub. roku, ruch w tej części miasta zamknięto we wrześniu, zaś w listopadzie wysadzono stary obiekt. W toku prac zaczęły pojawiać się opóźnienia w harmonogramie, których powody zbadała powołana przez powiat firma ekspercka. W jej opinii za opóźnienia w wykonywaniu robót, które mogą skutkować przedłużeniem terminu, można uznać te, które zostały spowodowane koniecznością zmian projektowych (m. in. odkryto stare fundamenty uniemożliwiające wykonanie pali pod podpory pośrednie tymczasowej kładki dla pieszych oraz zmieniono technologię wbijania ścianek szczelnych). W toku prac pojawiała się także kolizja kolektora deszczowego z poprzecznicami pomostu i ścianką zapleczną przyczółka oraz kanalizacji deszczowej z płytą przejściową.
- Z danych, jakie otrzymaliśmy, można oszacować i uznać, że opóźnienie krytyczne - czyli takie, które mogło spowodować opóźnienie terminu ukończenia całości robót z przyczyn niezależnych od wykonawcy - wynosi ok. 48 dni. Zatem nowy termin ukończenia robót z uwzględnieniem tychże 48 dni upłynął 9. listopada - do tego czasu, zgodnie z zapisami kontraktu, wykonawca powinien ukończyć wszystkie prace - wyjaśniał wicestarosta tczewski, Mariusz Wiórek.
Zarząd powiatu zaproponował Polwarowi zawarcie aneksu do umowy z uwzględnieniem uwag eksperckich - wkrótce ma okazać się, czy strony dojdą do porozumienia i czy rzeczywiście od 8. listopada będą naliczane kary umowne (przypomnijmy 54 tys. zł za dzień zwłoki), czy może sprawę będzie musiał rozstrzygnąć sąd.
- Analizujemy całość, mamy swoje argumenty, w ciągu dwóch tygodni wystosujemy odpowiedź. - tłumaczył Kazimierz Raduszkiewicz z Polwaru.
Podczas konferencji na pytania dziennikarzy odpowiadał także projektant obiektu, który tłumaczył m. in. dlaczego zrezygnowano z koncepcji z okrągłym łukiem nośnym, jaki pojawiał się początkowo na wizualizacjach:
- Opracowanie wiaduktu odbywało się w kilku etapach - etap wyjściowy to koncepcja. Na etapie koncepcji nie zwraca się uwagi na pewne sprawy - np. warunki posadowienia. Te elementy wynikają dopiero z badań i analiz. Odejście od pierwotnych założeń w zakresie ogólnego widoku wiaduktu, spowodowały badania geotechniczne podłoża, które wskazały na konieczność zmiany posadowienia łuku obiektu. Chodziło także o uzgodnienia z instytucją zarządzającą terenem kolejowym. - wyjaśniał Sebastian Prądzyński, projektant obiektu - Jeśli chodzi o przekrój poprzeczny, zdecydowały możliwości wykonawcze. Wykonania okrągłego łuku nie podjęliby się polscy wytwórcy, trzeba by zamówić go zagranicą, co wydłużyłoby okres realizacji zadania i podniosłoby koszta.
Projektant poruszył także kwestię szerokości jezdni nowego obiektu:
- Jeśli chodzi o parametry, dla nas podstawą było prawo miejscowe, które wyraźnie określa szerokość jezdni na 7 metrów - mówił (chodzi o plan zagospodarowania przestrzennego miasta uchwalony przez miejskich radnych w 2005 roku).
Podczas konferencji mówiono także o kwestii oświetlenia wiaduktu, czy możliwościach poszerzenia części jezdnej - całość spotkania z dziennikarzami będzie można zobaczyć wkrótce w naszym dziale Telewizja Internetowa .
Komentarze (57) dodaj komentarz
Maxx
18.11.2011, 01:04
Przypomnijmy ubiegłoroczne "fakty medialne"
Stare fundamenty będące rzekomo powodem opóźnienia w budowie kładki odkryto po tym jak minął trzeci już termin jej oddania. Tak więc albo budowa kładki była sporo opóźniona zanim jeszcze odryto fundamenty i o przyczynach tego opóźnienia nadal nic nie wiemy, albo powiatowi funkcjonariusze publiczni kandydujący w wyborach samorządowych publicznie kłamali podając nieprawdziwe daty i okoliczności powstawania kładki.
Odpowiedzmieczyslaw
18.11.2011, 11:56
Maxx słusznie
To co się teraz serwuje, to próba wybrnięcia z sytuacji bez przyznawania się do błędu oraz próba zrzucenia odpowiedzialności tylko i wyłącznie na wykonawcę. Odpowiedzialnym jest POWIAT, czy się to komuś podoba czy nie. Jak się na coś wydaje pieniądze, to należy pilnować w jaki sposób się nimi dysponuje, co się kupuje i czy warto za to tyle płacić. Dlaczego każdy z Nas prywatnie pilnuje swojego portfela oraz tego co i za ile? a w stosunku do marnotrawnego powiatu mamy takie mało krytyczne podejście? Te wytłumaczenia to ściema.
CytujDar_gość
18.11.2011, 12:42
A ja jeszcze raz się zapytam (dając tym samym możliwość zadziałania konkurentom politycznym), czy tej sprawy nie można zgłosić do NIKu, RIO, Wojewody, etc.? Gdyby strony nie miały nic do ukrycia, to powołałyby niezależnych ekspertów (biegłych) w tej sprawie.
Cytuj_gość
18.11.2011, 12:47
Porażka jest sierotą
Mam pytanie: czy do tego wiaduktu dokładał się Prezydent Pobłocki? Bo jeżeli tak, to dlaczego próbuje być nie kojarzony z tą sprawą. Lansuje się przy budowie galerii handlowej, natomiast sprawę wiaduktu próbuje omijać szerokim łukiem. Nie zajmuje również publicznego stanowiska w tej sprawie.
Cytuj_gość
19.11.2011, 20:24
Projektant/wykonawca zamydlił oczy projektem. Inwestor (starostwo, miasto) uwierzyło w realizację projektu w takiej wersji za takie pieniądze. Wykonawca za umówione pieniądze zmienił projekt (aby zmniejszyć koszty). Starostwo, miasto połknęło tę żabę. Jak na razie brak winnych. I to jest najśmieszniejsze.
Cytujkierowca_gość
18.11.2011, 02:06
to dlaczego w niemczech jest 12 metrow ! a nie 7 ?
DLACZEGO NIE POSZERZYC KAPINKE TEGO PRZECIEZ BUDUJECIE NA 50-100 LAT ~TAK??? co by sie stalo jakby mial metr wiecej??? BYLBY LATWIEJSZY W MIJANIU ! POLACY MYSLCIE O PRZYSZLOSCI !!! aut(zlomu bedzie przybywalo !! w USA sa drogi 16 pasmowe a u nas ciagle sie zmiejsza niedlugo bedziemy sie czolgac a wy bedziecie sie zaslaniac chorymi przepisami ! ...zawsze znajdziecie jakies wykrety a tak prawde powiedziawszy wcisneliscie ludzia BUBEL a teraz wiecie ze juz tego naprawic nie mozna i przyznac sie za cholere nie mozecie !!! a ludzie jezdza po swiecie i widza jakie drogi sa w USA,Canadzie we Francji czy Niemczech i nie dadza sie juz tak oszukac jak ciemnogord ! tam ludzie buduja aby bylo latwiej sie poruszac aby sie lepiej zylo a u nas na styk a kto bedzie placil za wypadki jak dwa autobusy w zimie sie beda ocieraly???
Odpowiedzmayster_gość
18.11.2011, 15:43
Przestań pieprzyć ciągle o tej drodze z 16 pasami, co nią raz w życiu jechałeś i naucz się używać interpunkcji.
Cytujzawszewdrodze_gość
20.11.2011, 11:38
Wiadukt w centrum powiatowego miasteczka ....
Trudno czytać bzdury pisane z tak słabą znajomością języka polskiego!!!! Nie wiem gdzie "kierowca" widział 16 pasmową drogę w centrum małego miasteczka! Może w jakimś filmie SF? Cała Europa (tylko takie mam porównania z autopsji) zmierza do SPOWOLNIENIA ruchu w centrach miast! Zwęża się jezdnie, wprowadza wysepki, mijanki i poprzeczne garby. Normą już jest ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ps. autobus nie MOŻE mieć większej szerokości niż 2,5 metra!!!! Jakże "zdolni" muszą być ich kierowcy by się "ocierać" na 7 metrowej jezdni? O ile sobie przypominam to właśnie kierowcy miejskich autobusów wywołali, z lękiem w oczach, dyskusję o zbyt wąskim wiadukcie! Wolniej panowie, wolniej, Kubicy nie dogonicie~!
Cytuj???_gość
18.11.2011, 06:38
znaleźli sobie wytłumaczenie małej szerokości jezdni, winne miasto i radni z planem miejscowym. Szczyt bezczelności. Może jeszcze zrzucicie na miasto odpowiedzialnośc za opóźnienie, ciężką zimę i trzęsienie ziemi w Turcji. Plan miejscowy określa kategorię drogi, jaka ma być zrealizowana w danej jednostce planistycznej. Natomiast ustawa o drogach publicznych przypisuje dla danej kategorii drogi MINIMALNĄ SZEROKOŚĆ jezdni i pasa drogowego. Tak więc, jak w planie była kategoria drogi o szerokości 7m, to znacza, że nie można zrobić węższej, szanowni projektanci i szanowni przedstawiciele starostwa. Nie opowiadajcie ludzim bzdur. Projektant miał obowiązek zaprojektować obiekt w sposób najbezpieczniejszy i nie zrobił tego. Uważam, że Prezydent powinien w tej sprawie zabrać głos i oficjalnie potwierdzić fakty wynikające z przepisów. Swoją drogą, to ciekawe kiedy wreszcie skończą tą robotę.
Odpowiedzzezol_gość
18.11.2011, 08:19
macie tutaj z plany kilka zdań:
03 KDZ - ulica Wojska Polskiego a) odcinek 1 od Alei Solidarności do ul. Grunwaldzkiej - ulica dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu na kaŜdym kierunku, odcinek 2 od ul. Grunwaldzkiej do ul. Targowej - ulica jednojezdniowa czteropasowa, odcinek 3 od ul. Targowej do Placu Piłsudskiego - ulica jednojezdniowa dwupasowa b) szerokość w linach rozgraniczających – odcinek 1: 30 m, odcinek 2: 20 m, odcinek 3: min 11 m c) szerokość jezdni – 7 m Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Tczewa 76 d) szerokość pasa dzielącego – nie dotyczy e) droga rowerowa – na odcinku od Al. Solidarności do ul. Kopernika jednostronna dwukierunkowa f) przystanki autobusowe - w zatokach autobusowych na wylotach skrzyŜowań g) parkowanie - zakaz parkowania, dopuszczalne parkowanie na powierzchniach wydzielonych nie przylegających do jezdni głównych h) obsługa przyległych terenów – tylko poprzez skrzyŜowania i istniejące zjazdy
Cytuj_gość
20.11.2011, 21:41
A może to chodzi w planie o minimalną szerokość drogi 7 metrów. Czy ma ktoś dojścia do tego plau i może to sprawdzić.
CytujMarcel_gość
18.11.2011, 07:02
"Jeśli chodzi o przekrój poprzeczny, zdecydowały możliwości wykonawcze. Wykonania okrągłego łuku nie podjęliby się polscy wytwórcy, trzeba by zamówić go zagranicą, co wydłużyłoby okres realizacji zadania i podniosłoby koszta." To projektant nie wziął tego pod uwagę? Trochę to dziwne. No i przecież, ktoś z władz musiał podpisać zgodę na takie wymiary wiaduktu i na taki jego wygląd. nie wierzę, że osoba za to odpowiedzialna dopiero dowiedziała się o wyglądzie wiaduktu...jak go zbudowano. I pewnie wyjdzie na to, że i tak nikt kary nie zapłaci, bo władze miasta i powiatu są za bardzo ugodowi w takich sprawach, w końcu to sami "doświadczeni" ludzie.
Odpowiedzpytanie_gość
18.11.2011, 11:52
dobre
trzeba je zadać : jeżeli firma startujące w przetargu uwzględniła, że wykonanie okrągłego łuku nie podjęliby się polscy wytwórcy i trzeba by zamówić go zagranicą, co wydłużyłoby okres realizacji zadania i podniosłoby koszta, to zaproponowała cenę wyższą i nie wygrała przetargu ??????? ??????? ???????
CytujJJ_gość
18.11.2011, 12:12
nie rozumiem jak to interpretujesz. Bo właśnie projektant wziął to pod uwagę i zrobił to co do niego należało,
CytujC>K>M
19.11.2011, 00:57
JJ, to należy interpretować tak, że ja Ci mówię, że zbuduję Ci 2-piętrowy dom, składam ofertę, wygrywam przetarg, po czym buduję parterowy, bo doszedłem do wniosku, że materiałów na 2-piętrowy nigdzie nie dostanę. Jeżeli to nie śmierdzi wałkiem, to przynajmniej niekompetencją.
Cytuj...._gość
19.11.2011, 10:28
do CKM
bredzisz, bo nie masz kompletnie pojęcia o tych spawach. I żeby nie było, że bronieę starostwo, wręcz przeciwnie. Najpierw był konkurs na projekt wiaduktu, starosta wybrał koncepcję z rurą jak na wizualizacji - okrągła i czerwona. Potem zlecili projekt, projektant stwierdził, że nie da się posadowić z praw na lewo tylko z lewa na prawo, a okrągłe jest droższe od kwadratowgo, więc starostwo miało wybór, albo pogonić projektanta, albo przyjąć jego argumenty i kupić projekt z kwadratową rurą. Potem przygotowali przetarg na wiadukt z KWADRATOWĄ rurą z lewa na prawo i na takiech warunkach wygrał go Polwar i zrealizował. Nie mieszajcie procedur, zadań projektanta z wykonawcą. Ciała dało starostwo, któe wybrało najdroższy i nieszczególny projekt. Wykonawca dał ciała, bo nie zrobił o czasie, starostwo nie panowało nad sytuacją, Sosnowski z Kucharkiem właćzyli wiadukt w kampanię wyborcą i wyszo, jak wyszło, czyli do bani.
CytujC>K>M
19.11.2011, 19:29
Czyli co, projekt "do konkursu" nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, dopiero po wyborze projektant się zastanawia? No bo to wynika z Twojej wypowiedzi. To może wstępny projekt koncepcyjny zlećmy dzieciom z podstawówki w ramach zajęć z plastyki, skoro i tak nie musi mieć on żadnego oparcia obliczeniowego czy technologicznego?
Cytuj~JJ_gość
20.11.2011, 20:29
jest tak jak mowi ...._gość
jest dokładnie tak jak powiedział gość mądry powyżej. Szkoda, że jego wypowiedzi nie można w jakiś sposób podwiesić co by każdy mógł przeczytać. Koncepcja, a projekt to dwie różne rzeczy, robione zazwyczaj przez dwie różne osoby.
Cytuj...._gość
21.11.2011, 06:33
kolego CKM oczywiście, że tak nie powinno byc, projekt konkurowy, czy koncepcja powinna byc jesli nie identyczna to przynajmniej zbieżna z projektem obiektu. Niestety na tak wczesnym etapie jak konkurs przyjmuje się tylko pewne założenia. Wiadomo, że taka konstrukcja może być wybudowana w usrednionych warunkach. W praniu wyszło to co wyszło i jak napisałem wczesniej Staroswo powinno było uniewaznić wszystko i zacząć od nowa przyjmuja koncepcję prostą i tanią, a nie brnąć w chybiony drogi i technicznie trudny projekt z łukiem.
CytujC>K>M
21.11.2011, 07:32
Dobra, ale ktoś za tę koncepcję bierze pewnie nie małe pieniądze. To już w ramach zwykłej przyzwoitości należałoby mieć jakieś pojęcie o technologii, choćby na poziomie ceny i dostępności danych profili.
Cytuj...._gość
21.11.2011, 11:50
za koncepcję bierze się kasę, ale za konkurs nie, bo zwycięzca konkursu bierze projekt bez przetargu, więc to jest jego deal. Trzeba było uniewąznić wszystko i zacząć jeszcze raz z określeniem parametrów brzegowych racjonalnych i kosztowo do przyjęcia.
Cytuj???_gość
18.11.2011, 07:08
do Pana Wiórka v-ce starosty
Panie Starosto, jak można podpisać aneks do umowy, której termin wykonania upłynął i Wykonawca jest w trybie kar umownych? Proszę to publicznie wyjaśnić, przedstawiając opinię prawną, a jeszcze lepiej wykładnię prawną. Podpisują taki aneks najprawdopodobniej narusza Pan dyscyplinę budżetową.
Odpowiedz._gość
18.11.2011, 10:50
EFEKT KOALICJI
składanej w ukryciu i pośpiechu celem zachowania stołków.Co robi Wiórek w starostwie jako vice normalnie po 2 kadencjach w tle z pefronem powinien być wyautowany no ale pewna grupa odpadków politycznych spikneła się i wyautowała ugrupowanie które wygrało wybory i jest w opozycji ,ewenement na skalę światową.Mam nadzieję że wyborcy będą pamiętać ten chory układ aż do wyborów za 3 lata -pozdrawiam całe starostwo i ten układzik
Cytuj_gość
18.11.2011, 07:12
Bardzo brzydki most ,nie pasuje w tym miejscu wstydt dla Tczewa
Odpowiedzproxx_gość
18.11.2011, 07:13
Skoro Wojska Polskiego ma zapisy od 2005 roku, że powinna mieć 7 metrów szerokości to dlaczego nie zwężono jezdni na wysokości Starostwa gdzie odbywał się remont drogi. Nie jest tam teraz za szeroko i nie zgodnie z przepisami ?
Odpowiedzruszyć głową_gość
18.11.2011, 07:47
odp jest prosta - bo drogi nie budowano od nowa, tylko robiono jej remont. pewnie gdyby trzeba było stworzyć dokumentację na budowę nowej ulicy, miałaby 7 metrów
Cytujdo ruszającego głową_gość
18.11.2011, 08:26
przyjacielu, zanim zaczniesz pouczać innych spróbuj sam zapoznać się z przepisami i faktami. Trochę wyżej ??? wyjaśnił/ła na czym ten problem polega i jest to wyjaśnienie bardzo logiczne i zwięzłe.
CytujTczewianin_gość
18.11.2011, 07:20
Precz...
z niechlujstwem i brakiem kompetencji Witkowskiej! Tczew już dziękuje tej Pani.
Odpowiedzzezol_gość
18.11.2011, 08:22
pies prezydenta
nie masz argumentów "Tczewianin", więc szczekasz :)
Cytujargument_gość
18.11.2011, 09:46
chcesz - masz: Kto "zapomniał" poinformować PKP o rozbiórce wiaduktu nad linią kolejową i przez to opóźnił cały projekt? Witkowska
Cytuj_gość
18.11.2011, 10:04
Kary umowne
Artykuł w bardzo ciekawy sposób pokazuje niekompetencje naszych władz. 1. Jak projektant może tłumaczyć, że nikt w Polsce nie wykonana takiego profilu. Od razu nasuwa się pytanie na jakiej podstawie wykonawca przedstawił ofertę, może w ofercie założył inny profil?? Tańszy!! hm.. i wygrał :). 2. Ciekawe z jaką datą zostanie podpisany aneks do umowy, która już dawno się skończyła. Uważam, że powinna się tym zająć prokuratura albo CBA bo to jest śmiechu warte. Władze miasta i projektant zasłaniają się przepisami, a do publicznej wiadomości podają, że podpiszą dopiero aneks do umowy, której termin upłynął. Dlaczego nie wykonano tradycyjnego wiaduktu tj. pozostałe w Tczewie nad torami kolejowymi?? Szerokość jedni mogłaby pozostać bez zmian i koszt byłby niższy oraz termin wykonania krótszy. Proszę o odpowiedz władz?
Odpowiedzsewer_gość
19.11.2011, 11:30
swieta racja
Powinien byc normalny wiadukt jak inne w Tczewie,ten '' most'' pasuje do otaczajacej go architektury jak swini siodlo !!!
Cytujdo Prezydenta_gość
18.11.2011, 10:40
Panie Prezydencie, widać gołym okiem, że starostwo układa się ws kar umownych. Pan dofinasowywał ten obiekt w chyba w 50%. Wynika z tego, że z naleznych kar umownych do budżetu miasta wróciłyby pieniążki. Kwota to nie mała, bo ok. 3mln złotych. Mam nadzieję, że Pan nie odpuści i wyegzekwuje ta należność od starostwa, w końcu to oni odpowiadają za tą umowę. 3mln to kwota, która pozwoliłaby na wyremontowanie np. Jedności Narodu, o co prosimy od lat.
Odpowiedz_gość
18.11.2011, 11:04
dziwne że stary wiadukt był takiej samej szerokości jak jezdnia na Wojska Polskiego a teraz jest inaczej że niby przepisy tak mówią - STOP WCISKANIA CIEMNOTY !!!!!!!!!!!!!!!! Wszędzie się poszerza jezdnie tylko u nas w Tczewie jest inaczej - A projektant niech się schowa bo taka kaszana na pewno nie przyniesie mu sławy. W ogóle jak można stworzyć projekt niezastanawiając się nad tym czy będzie możliwość jego wykonania. Chyba najpierw trzeba sprawdzić czy taki łuk jakaś firma zrobi, a jak się okaże później że linki są za cienkie ??????????
Odpowiedzjuż ????????????_gość
18.11.2011, 11:16
i
Szanowni współobywatele obawiam się, że konferencja zamyka temat mostu nie ma winnych, odpowiedzialnych, kasa sie zgadza, radni, media ani mieszkańcy nie są w stanie nic więcej wyjaśnić tak był ze sprzedażą terenu, gdzie stoi Lidl i Carefour, zegarem słonecznym, slipem żeglarskim, obchodami 750 lecia, wizualizacją węzła transportowego, sprzedażą stadionu przy Bałdowskiej i niedługo kolejny kontrowersyjny pomysł będzie tematem do dyskusji, a wspomniane sprawy zostaną historią Naszego miasta.
Odpowiedzlook_gość
18.11.2011, 11:23
dajcie spokój!
Nudzą mnie już te wszystkie teksty otym wiadukcie a zawłaszcza opinie!!!! Dość już! Wiadukt, jaki jest taki jest, może się nie podobac, ale jeździ się nim całkiem dobrze.
OdpowiedzPit_gość
18.11.2011, 11:49
Działań tej Pani nie pochwalam ale akurat tu Witkowska nie jest winna.. To wykonawca zamawia i uzgadnia zamknięcia torowe.
Odpowiedz_gość
18.11.2011, 12:43
Nie zawracajcie głowy panu Wiórkowi wiaduktem bo słyszałem że teraz ma koncepcje i bierze się za prywatyzacje szpitala. Ratuj się kto może!!!!. To dobije Szczewiaków.
OdpowiedzGryFFF
18.11.2011, 12:48
Wszystko byle jak. Czy to już staje się normą, że jest tyle zastrzeżeń do nowych obiektów? Droga na Wojska Polskiego też świetnie zrobiona. Chyba jakiś geniusz to robił i zadbał o to by kierowcy nie zasnęli za kierownicą gdy wpada się w studzienki. Ja rozumiem dziury, wybicia po tirach, ale na nowej drodze? Coś tu jest nie tak.
Odpowiedz._gość
18.11.2011, 13:02
GŁOWACKIEGO
na tej ulicy też nowy asfalt i stara studzienka którą pamięta jeszcze najstarszy Tczewiak przez którą można urwać koło
Cytujgość_gość
18.11.2011, 13:51
podsumowując
wszyscy jesteśmy debilami i malkontentami.To nie prawda,że w Tczewie jest ośmiornica starostwo-miasto.To przez mieszkańców jest 7 metrowa ulica na wiadukcie bo to mieszkańcy odpowiadają za szerokość jezdni a nie urzędnicy.To mieszkańcy nie uchwalili zmian do planu zagospodarowania przestrzennego.To mieszkańcy nie dorośli to tych znakomitych urzędników,do prezydenta i starosty którzy w sposób nieskazitelny wykonują swoje obowiązki.To złośliwi wykonawcy nie chcieli wykonać łuku projektantowi i on wie,że łuki które są wszedzie stosowane np na obwodnicy są wykonywane wyłącznie za granicą i za ciężkie pieniądze.To mieszkańcy poprostu są niereformowalni.Dlatego własnie należy dopłacić jeszcze wykonawcy,że wogóle podjął się budowy wiaduktu oraz podziękować mu,że zrobił to w tak krótkim terminie.W końcu mógł remontować wiadukt jeszcze kilka lat.Można było np przeprowadzać badania archeologiczne starego fundamentu oraz debatować nad wszelkimi duperelami.W końcu to mieszkańcy w referendum mogą pogonić to towarzystwo ale mieszkańcy tego nie zrobią.Słowem to mieszkańcy mają taki wiadukt na jaki sobie zasłużyli i jak im się coś nie spodoba to się go zamknie,Na pewno jest jakiś przepis który na to pozwoli.
OdpowiedzTczewianin_gość
18.11.2011, 13:54
do zezola
jesteś z rodziny Pani W? Argumentów jest mnóstwo - chociażby remont wiaduktu na 1 Maja, niewylanie asfaltem kostki kawałek za nim w stronę Abisyni, remonty ulic to jakaś kpina, kobieta nie potrafio zarządzać instytucją i tyle. Nawet nie wiedzą jak znaki postawić aby sie lepiej jeździło w czasie remontów. Wiadukt na Wojska Polskiego dopełnił czaru goryczy. ta Pani do NIEPOROZUMIENIE. Żenada.
Odpowiedzpacjent 141_gość
18.11.2011, 13:59
dwa tiry
co będzie jak na wiadukcie spotkają się dwa tiry jadące z dozwoloną prędkością,a na marginesie prawo miejscowe zabrania budowy szerszych jezdni??? to jakiś żart dla debili
OdpowiedzRogi
18.11.2011, 17:41
Ale mi wyjaśnienia.
OdpowiedzMike_gość
18.11.2011, 18:48
Ale niedopatrzenie... na wizytówce jest napisane Dyrektor PZD a przecież powinno być Rzecznik Prasowy Polwar :/
Odpowiedztcz45
18.11.2011, 18:52
jąkały
oglądałem tę konferencję i mam uwagi do kilku tam objaśniających osób. Osoby wykształcone, ale jąkały się .....eeee, aaaaaa yyyyyyy oooooiiiiii, komedia
Odpowiedz_gość
18.11.2011, 20:08
Nawet bali się poświęcić to monstrum
OdpowiedzABW_gość
18.11.2011, 20:29
ABW
ABW - tu trzeba zawiadomić ABW!!!
Odpowiedzja_gość
18.11.2011, 20:42
wiadukt
ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha duza dyskusja , przekret musimy podac do telewizji.
Odpowiedzmaniek_gość
18.11.2011, 20:53
marudzicie smucicie wieszacie psy na naszych rajcach a po moście popylacie i nic nie zmienicie jest jaki jest i koniec tematu a zapomniałem specjalne pozdrowienia dla wszystko wiedzącego mieczysława oby tak dalej nie pisz na forum zacznij działać Palikot zdobył 10 / a ty zdobędziesz 11
OdpowiedzWiolex
19.11.2011, 13:48
do maniek
A uważasz, że co mamy robić? Fruwać nad nim? Skoro wiadukt jest otwarty, to się po nim jeździ, ale to jeszcze nie znaczy, że teraz wszyscy będą siedzieli z buziami zamkniętymi na kłódkę i udawali, że wszystko jest ok, jeśli nie jest. A zmienić można, bardzo wiele, np. uświadomić ludzi na kogo nie mają głosować w przyszłych wyborach i komu należy już podziękować za "zasługi" dla miasta i powiatu!
Cytujadam p._gość
19.11.2011, 07:56
obejrzyjcie
--- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego charakter reklamowy, tzw. SPAM ---
Odpowiedzadam p._gość
19.11.2011, 11:40
to też tnijcie
Proponuję, byście choć zmienili w swej nazwie: Serwis Internetowy Miasta na Serwis Internetowy Tcz.pl. TO NIE JEST SERWIS INTERNETOWY MIASTA TCZEW. I tnijcie "moderatorzy".
Odpowiedz_gość
20.11.2011, 15:35
A czy Ty też wrzucisz coś o Tcz.pl na stronie Tetki czy Radia Fabryka? Nie! Więc "nie żeruj" na innych.
CytujGość_gość
21.11.2011, 15:03
obcy do gość
A skąd wiadomo co było wpisane w treść komentarza?? Przecież tego nie widać!!!!
Odpowiedzkajot551_gość
21.11.2011, 18:22
wiadukt
Kretactwo na okraglo przepis - zezwala na jezdnie 7 metr.prawdopodobnie że samochody w zime sie kurcza i nie ma potrzeby szerszych jezdni .Ponadto pani Maria zap[owiada mode na wąskie autka /rzędu jednego metra za to piętrowe /Cóż jaki rozumek takie widzi szerokosci ,czas oderwac Ją od biurka i niech na wlasne oczy zobaczy REALIA.Ciekawe czy URZEDASY z wlasnymi pieniedzmi tak szafują jak z PODATNIKOW.
OdpowiedzNie_gość
27.11.2011, 22:43
Jak mozna oswietlic!
http://w-a.pl/aktualnosci.php?artykul=1811
Odpowiedz