Miał być Perfect, będzie Dżem

Dżem Symfonicznie
Miał być Perfect, będzie Dżem
Niepowtarzalną atrakcją zbliżającego się weekendu miał być koncert grupy Perfect z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej. Grzegorz Markowski z powodu operacji nie zagra jednak dla tczewian. W zamian za to Centrum Kultury i Sztuki na początku sierpnia zaprasza nas na symfoniczny koncert grupy Dżem.

Jedną z atrakcji tegorocznego tczewskiego lata miał być symfoniczny koncert Perfectu. Na scenie w Parku Miejskim nie zobaczymy jednak Grzegorza Markowskiego - artysta z powodu nagłej operacji kolana odwołał występy w Świdniku, Szczecinku, Biskupcu, Miastku i Tczewie - na trasę koncertową wróci 24. lipca. W zamian za to, 6 sierpnia, usłyszymy w Tczewie największe przeboje zespołu Dżem z towarzyszeniem Rock Symphony Orchestra pod dyrekcją Tadeusza Żmijewskiego, gościnnie wystąpi Andrzej Marko. Podczas koncertu w Tczewie zostaną wykonane po raz pierwszy dwa utwory grupy w nowych aranżacjach, nigdy dotąd nie prezentowanych w wersjach symfonicznych.

Organizatorzy informują, że podczas koncertu obowiązuje bezwzględny zakaz fotografowania, filmowania i nagrywania dźwiękowego. (Zakaz wnoszenie sprzętu w/w na teren Amfiteatru). Koncert odbędzie się w Amfiteatrze Parku Miejskiego (Tczew, ul. Kołłątaja) o godz. 20.00. Bilety w cenie 10 zł przedsprzedaż, 15 zł w dniu koncertu do nabycia w kasie CKiS, Tczew ul. Wyszyńskiego 10, tel. 58 531 07 07.

O zespole


Mówi się o nich "polscy Rolling Stonesi"… I faktycznie - coś w tym jest. Choćby ze względu na źródła muzyki, żonglowanie stylami, konsekwencję. Ze względu na staż, pod względem którego coraz mniej mają równych. No i ze względu na skomplikowane, nie wolne od dramatów dzieje…. (tekst - Jan Skaradziński)

Grupa DŻEM powstała w latach 70., jednak cały kraj usłyszał o Dżemie dopiero w roku 1980, kiedy zespół okazał się sensacją pierwszego festiwalu w Jarocinie. Dorobili się 12 albumów studyjnych i 9 koncertowych, nagrywając takie przeboje jak "Czerwony jak cegła", "Whisky" czy "List do M.". Pasmo sukcesów kapeli przeplotły jednak tragedie - w 1994 roku zmarł wokalista Ryszard Riedel (dziś śpiewa w zespole Maciej Balcar), a w 2005 klawiszowiec Paweł Berger (jego następcą został Janusz Borzucki).


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (21)
dodaj komentarz

  • davidoo

    14.07.2010, 00:15

    EXTRA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Mayster_gość

    14.07.2010, 00:24

    Oj oj :)

    Zdecydujcie się... (...) z powodu zaplanowanej operacji nie zagra jednak(...), a później czytamy - (...) z powodu nagłej operacji kolana odwołał (...). Powinniście mieć jakiegoś korektora tekstów :) A co do koncertu - szkoda, ale Dżem też niezły :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx5 
  • silny&lewy_gość

    14.07.2010, 07:10

    jeszcze płacić

    w sumie 10 zł to nie dużo, lecz miasto mogłoby czasem zafundować mieszkańcom koncert znanych zespołów za free. Szkoda że Prefektu nie będzie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx3 
  • tczewiarnia_gość

    14.07.2010, 07:57

    tczewiarnia

    tczewiarnia by chciała fszystko za darmo

    Odpowiedz
    IP: 89.206.xxx.xx5 
  • _gość

    14.07.2010, 08:45

    Ostatnio często coś na koniec się zmienia z tymi imprezami co były na bulwarze na dni tczewa też na koniec się okazało że kto inny wystąpił. A pierw tez zapowiadane było co innego...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • GOŚĆ._gość

    14.07.2010, 12:00

    KONCERTY

    Darmowe koncerty, to jest nieporozumienie. Na koncerty płatne przychodzą osoby, które danego wykonawcę lubią, a na darmowych zdarza sie tak, że artysta produkuje się na scenie jak szlony a nikt go nie słucha i nie oklaskuje, ponieważ największą atrakcją dla buraków jest plastikowy kubek z browcem, a nie koncert. A co do DŻEMU, to po śmierci ryśka juz nie jest ten DŻEM. Widać to po ich dokonaniach po śmierci Ryśka. Prawie żadne. Popularność spadła, wokalistów zmieniają co chwilę. Ludzie przychodzą na DŻem posłuchać "cegły", 'whisky" i innych starych, a nie nowych utworów. Jeśli zapytamy kogoś, kto uważa sie za miłośnika zespołu DŻEM, jakie zna ich utwory, to na pewno wymieni kilka starych, jeszcze z lat 80-tych i tych nagrań ludzie chcą słuchać na koncertach. Poza tym, nikt w Polsce nie potrafił i niepotrafi, opróćz Ryśka Riedla śpiewać Bluesa, chociaż wielu osobom sie wydaje, że potrafią. byle śpiwaczyna z każdego bary w Chicago śpiewa lepiej Bluesa niż wszyscy polscy wokaliści (oprócz Ryśka) razem wzięci, którym się wydaje, że potrafią śpiewać Blues. Nie potrafią i na dzień dzisiejszy nikt w Polsce nie potrafi. blues trzeba czuć i Rysiek Riedl go czuł.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Prot_gość

    14.07.2010, 12:42

    GOŚĆ._gość

    GOŚĆ._gość - W pełni popieram! A pan Żmijewski musiał załatwić "dżoba" swoim kolegom z Poznania - cieszmy się, że nie będzie Beyer Full symfonicznie...

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx0.xx5 
  • ...._gość

    14.07.2010, 15:01

    ....

    Jak ktoś lubi Dżem to mam torbę na sprzedasz, prawie nowa ;d

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • _gość

    14.07.2010, 15:39

    torba

    damską, czy męską ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • Pitter_gość

    14.07.2010, 15:39

    ZAJ**ISCIE NAJLEPSZY ZESPÓŁ NA ŚWIECIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA IDE TYLE RAZY SIE JUZ WYBIERAŁEM BEDZIE GENIALNIE PERFEKT PRZY NICH TO LESZCZE :-))))))))))))))))))

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx7 
  • _gość

    14.07.2010, 15:41

    torba

    damska, czy męska ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • masa_gość

    14.07.2010, 16:36

    bluesowo nie bluzowo

    nie do końca zgadzam się z gościem który założył post o temacie "koncerty" fakt. pewne jest to ze na płatnym koncercie nie będzie mieszkańców "zawiśla" w bluzach z Manhattanu po 30zl:) ale fani tej grupy i dlatego będzie to na pewno jeden z lepszych koncertów w Tczewie. a co do wykonawców bluesa w Polsce znajdzie się chociażby Bastek Riedel syn Ryśka który również gra bluesa ale nie z dżemem lecz z grupą cree. Koleś ma praktycznie identyczny styl, i bardzo podobne utwory do dżemu. Jak powiedzial kiedys moj byly szef: "blusa trzeba odnalesc, ja go odnalazlem troche za pozno." i tak faktycznie powinno byc. caly klimat który stwarza dzem jest taki biwakowo-plecakowy. dlatego warto pojsc na koncert tej grupy i poczuć ten rodzaj chillout'u którego się jeszcze nie czuło lub czuje się rzadko. pzdr masa P.S. polecam utwór cree-po co wiecej

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx9.xx2 
  • Casper

    14.07.2010, 18:41

    Jak na 750-lecie miasta to słabo wygląda to z tymi zespołami. Taki Dżem na przykład powinien grać na początek, a później miasto powinno postarać się podwyższać poziom koncertów jubileuszowych. Masa, a to Dżemu słuchają tylko bogacze, tak? I jak ktoś ma bluzę z Manhattanu za 30 lub mniej zł to jest gorszy i nie ma prawa korzystać z darmowych koncertów? Może nie ma na lepszą bluzę bo zabierają mu sporą część wypłaty tzw. podatek na pensje dla urzędasów. A poza tym Dżem i symfonia? Jak to będzie pasowało? Jak wół to karety. Nie rozumiem tych co uważają się za lepszych od mieszkańców "zawiśla". Piszesz komentarze na tych ludzi ze swojego miasta, a pójdziesz słuchać muzyki kolesia, który jak skończył?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Dżem dobry_gość

    14.07.2010, 20:36

    Organizatorzy informują, że podczas koncertu obowiązuje bezwzględny zakaz fotografowania, filmowania i nagrywania dźwiękowego. (Zakaz wnoszenie sprzętu w/w na teren Amfiteatru) Skandal! To nawet z komórką nie wpuszczą? Chyba ich pogięło na maksa. No chyba, że planują wydać płytę dvd z koncertu u nas to pełen szacun:)

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • thomas(damage case)_gość

    15.07.2010, 09:14

    cena za bilet jest na pewno zbyt niska, za tego typu koncerty kasuje sie w normalnych warunkach po 60zl. od osoby........organizatorzy wiedzą że tczewiacy chodzą tylko tam gdzie jest za free, więc zrobili cenę 10zł., bojąc sie o frekwencje przy wyższej cenie.......myśle że to calkiem zrozumiale......a swoja drogą - ten, kto lubi naprawde dżem, to przyszedłby na koncert nawet za 60 zł.........

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • masa_gość

    15.07.2010, 10:03

    bluesowo nie bluzowo

    A wiec. bluza po 30 zł to styl ubioru kolesi którzy przekraczaja wisle tylko w celu poszukiwania rozwodnionego specjala. i takich kolesi na bank nie bedzie na koncercie Dżemu napewno nie będzie dzieciaków biegajacych w kolo i krzyczacych "SASHA, SASHA!" a co do dżemu symfonicznicznie bedzie to nowe niepowtarzalne brzmienie które doda nowej barwy tym utworą. pozatym zostalismy jakoby uhonorowani tym ze uslyszymy 2 nowe piosenki a stare kawalki w nowym wykonaniu. koncert dla fanów nie dla leszczy. a wlasnie jak skonczyl rysiek? pewnie piszac tego posta byles pewien, pewna ze sie zacpal. Co nie jest prawda. poszperaj w necie bo niechce mi sie pisac juz. Aha i jak masz wakacje to lepiej umyj okna albo znajdz sobie jakies twórcze zajęcie. P.S Byłeś kiedys na koncercie symfonicznicznym?

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xxx.xx1 
  • Casper

    15.07.2010, 12:19

    Nie byłem i nie będę bo mam bluzę za 3 dychy i jestem z "zawiśla". Nie chodzę na takie koncerty gdzie dzieli się społeczeństwo i wg takich jak Ty powinno wpuszczać się elitę, dobrze ubranych itp. Tylko widać jaki poziom jest tych fanów. Ja wolę tych "leszczy" jak to określiłeś część mieszkańców Tczewa. Mam większy szacunek do ludzi z mojego miasta niż do jakichś pseudo gwiazd, które tylko koszą kasę na takich jak Ty. Masz rację pewnie nigdy nic nie brał bo przecież namawiał innych, żeby żeby nie brali.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mq_gość

    15.07.2010, 14:32

    spór

    Znacie to przysłowie de gustibus ... zarówno w kwestii ubioru jak i muzyki którą się słucha. Choć nie identyfikuję się z żadnych z przedstawionych przez Caspara czy bluesowo ... argumentów to wydaje się, że Caspar ma rację. Bo jest tu dystans i mniej tego napuszenia. Jednak niewątpliwym jest fakt, że jeśli idę na koncerty biletowane lub mniej "popularne" to mam gwarancję, że znajdą się właściwi odbiorcy. I tak prawdę mówiąc, symfoniczny rock w wykonaniu Dżemu to nazbyt karkołomne zadanie, zwłaszcza jeśli jest środek lata. Najlepszy sposób to odnalezienie kompromisu. Nie mam nic przeciwko koncertom disco-polo bo tego chce znaczna część mieszkańców, z kolei jest też mniej liczna grupa osób którzy chcą czegoś kompletnie innego...

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx9.xx0 
  • _gość

    15.07.2010, 14:53

    Proponuje powrót do imprez "LATO W AMFITEATRZE"

    człowiek wiedział co ma robić w weekendowe wieczory i już na pewno się nie nudził :-) Poza tym, nie musiał płacić, a ja wiadomo, różnie z tymi biletami bywa.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • fanka dżemu_gość

    15.07.2010, 17:20

    Moim marzeniem było aby w Tczewie kiedyś zagrał zespół Coma i Dżem... I proszę :) Zespół który tworzy historię polskiego rocka oraz zespół który jest już historią. Każdy fan tych zespołów wie o czym mówię. Szkoda tylko że nie można zrobić sobie pamiątkowych zdjęć :( Takie gwiazdy u nas... Ale co tam, cieszę się, że zaszczycą nas swoją obecnością. Co do cen biletów - nie dalej jak dwa tygodnie temu byłam na Dżemie w Brodnicy i tam bilety kosztowały 40zł - bez orkiestry symfonicznej... Prawdziwego fana nic nie zniechęci...

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx7.xx3 
  • MIO

    15.07.2010, 19:43

    Trochę to niegodzi żeby przyjmować pana Żmijewskiego - jednego z najlepszych drygentów w Polsce - w naszym skromnym Amfiteatrze ale i tak pójdę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.