Tcz.pl logo

Szukaj

Nastolatka potrącona przez autobus

(fot. tcz.pl)
Nastolatka potrącona przez autobus

zobacz galerię zdjęć: 3
Na ulicy Jagiellońskiej trwają utrudnienia po tym, jak autobus potrącił 14-latkę na przejściu dla pieszych.

Na miejscu pracują strażacy oraz policjanci ustalający przyczyny kolizji, a służby apelują o zachowanie szczególnej ostrożności podczas jazdy.

Jam informuje rzeczniczka KPP Tczew mł. Asp. Katarzyna Ożg, w miejscu zdarzenia wprowadzono ruch wahadłowy. Zdarzenie wstępnie zakwalifikowano jako kolizję.

[AKTUALIZACJA, godzina 16.00]


Koniec utrudnień w miejscu wypadku.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (55)
dodaj komentarz

  • +28

    Nick_gość

    21.04.2026, 20:27

    Kierowcy

    To może się ktoś w końcu zainteresuje stylem jazdy tych "kierowców" autobusów, pierwszeństwa na pasach nie ustępują, z zatoczek dosłownie się wpychają, gdzie widzi, że ktoś może nie zdążyć się zatrzymać, żeby wpuścić bo często kierunkowskaz przy wyjeździe z zatoczki nie istnieje, o przejazdach na czerwonym świetle, jakby dalej było zielone nie wspominając. Tylko proszę mi nie wciskać jak to ciężko zatrzymać autobus w pewnych sytuacjach, bo sam jeżdżę większym zestawem i wiem o czym mówię w tym momencie.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx7  #
  • -6

    Ja_gość

    21.04.2026, 21:16

    Haha

    Niech ktoś się zainteresuje stylem jazdy osobówek co przyspieszają jak widzą autobus wyjeżdżający z zatoczki ,albo ich wyprzedzanie autobusu przed samym przejściem dla pieszych bo to jest notoryczne

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx7  #
    +1

    xxx_gość

    21.04.2026, 21:29

    xxx

    Czysta prawda niestety.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx2.xx1  #
    +5

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    21.04.2026, 21:30

    Racja. Jak już włączy jeden z drugim kierunek to od razu wyjeżdża z przystanku a jak go w takiej sytuacji nie wypuścisz to cię otrąbi i łapskami macha, gałgan. Na przejściach to nawet koło szkół pieszych nie puszczają. Przy SP1 kierowcę linii nr 7 to kiedyś nagram telefonem i go na bagiety podp.... bo już kilka razy widziałem jak dzieci nie przepuszcza, a to się prędzej czy później źle skończy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
    +22

    Dawid_gość

    21.04.2026, 21:53

    Kierowca

    Chłopie zestaw to co innego. Jak jedziesz z ludźmi i mocniej zahamujesz jak jakiś gamoń wejdzie Ci bez upewnienia na przejście to ludzie w autobusie polecą do przodu i zrobisz większą krzywdę niż przejechanie przez przejście. A co do wyjazdu z przystanku to jakby tak czekał autobus to by nigdy nie wyjechał a ludzie patrzą na zegarek żeby być punktualnie

    Cytuj
    IP: 37.31.xx7.xx0  #
    -4

    gosc_gość_gość_gość

    22.04.2026, 05:50

    autobusy

    to prawda kierowcy autobusów miejskich jesdza jak chca za nic naja przepisy

    Cytuj
    IP: 91.224.xx8.xx2  #
    +1

    xxx_gość

    22.04.2026, 06:00

    Dobrze gada. Kierowcy nie zachowują ostrożności a przejścia dla pieszych dla nich nie istnieją. Kolejna tragedia się musi wydarzyć? Zacznijmy nagrywać przed przejściem dla pieszych jak jeżdżą Ci osobnicy i wysyłać informację do urzędu!

    Cytuj
    IP: 62.233.xx9.xx0  #
    +32

    Klemens _gość

    22.04.2026, 06:18

    Masz rację, ale ...

    Wśród nastolatków dominuje trend kierowania oczu w telefon. Nie zawsze pamiętają o zasadach przechodzenia przez pasy. Niby banał, ale nierzadko młodzi po prostu wchodzą na pasy bez odpowiedniego rozejrzenia się. Zatoczka autobusowa nie znajduje się daleko pasów, gdzie doszło do potrącenia. Autobus nie był więc rozpędzony. Nikt z nas nie wie, jak wyglądała sytuacja. Najważniejsze, żeby młoda szybko wróciła do zdrowia i nie było żadnych komplikacji. Ja bym rozwiązał problem w taki sposób, że przed pasami montowałbym progi zwalniające. Przecież nie chodzi tylko o kierowców autobusów! Ostatnio sam miałem sytuację, że wchodząc na pasy, jeden się zatrzymał przed pasami, a drugi wymusił - wcisnął pedał gazu i przejechał kilkanaście centymetrów ode mnie. To nie jest wydumany problem. Kultura prowadzenia pojazdów jest wciąż niska w Polsce. Nie można liczyć, że problemy same się rozwiążą. Trzeba podejmować kroki zaradcze.

    Cytuj
    IP: 195.94.xx7.xx5  #
    +15

    Nie _gość

    22.04.2026, 06:34

    Nie zapominaj że autobus jeśli chodzi o zatokę ma pierwszeństwo

    Cytuj
    IP: 84.40.xx2.xx1  #
    +15

    ._gość

    22.04.2026, 06:41

    .

    Kierowca jechał max 10km/h i piesza wtargnęła na przejście.

    Cytuj
    IP: 37.31.xx4.xx8  #
    +11

    Marcin_gość_gość_gość

    22.04.2026, 08:12

    wypadek

    jak ida i niepatrzą bo mają pierwszeństwo i wtedy musi gwałtownie zachamować i ludzie mówią że nie umie jeżdzić albo jak z ziemniakami a wyjedżajac z zatoczki ma pierwszeństwo włączenia a na czerwonym jak ma opóżnienie

    Cytuj
    IP: 31.0.xx1.xx6  #
    +26

    dfghj_gość

    22.04.2026, 08:50

    Jakoś ja nigdy nie zauważyłem tego o czym piszesz. Nigdy mi się autobus nie wepchnął, zawsze widziałem włączony kierunek, przed pasami się zatrzymują i na czerwonym nie przejeżdzają... Ale fajnie zrobić gównoburzę, by zaistnieć w internetach...

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5  #
    +10

    Tczewianka_gość_gość

    22.04.2026, 15:33

    Dlaczego z góry zakładasz,że to wina kierowcy?Tak się składa,że wczoraj jechałam tym autobusem i nie była to jego wina.Niestety coraz więcej pieszych zachowuje się jak beztroskie święte krowy,uważają,że oni zawsze i wszędzie mają pierwszeństwo,że nie muszą uważać jak idą albo przebiegają przez jezdnię.

    Cytuj
    IP: 93.159.xx3.xx7  #
    +1

    asf_gość

    25.04.2026, 08:06

    Tylko że pieszy ma obowiązek zachować szczególną ostrożność i nie wolno mu wejść na przejście przed nadjeżdzający pojazd, o jakim pierszeństwie my tu mówimy, chyba o wtargnięciu. Rowerzyści na przejazdach też mają pierwszeństwo w określonych przypadkach.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx1  #
    +1

    Miki_gość_gość

    25.04.2026, 09:40

    Janusz

    Janusz pierwsza sprawa geniuszu napewno nie jeździsz z ludźmi !!! Więc nie filozofuj ja też jeździłem ciężarówką 20 lat i wiem że inaczej zatrzymać cysternę inaczej autobus a jeszcze inaczej łódkę z piachem wiedz nie medrkuj tutaj włażenie pieszych na pasy ja święte krowy w tcz jest nagminne nie spojrzą nawet gdzie jest auto tylko lezą i to ty masz się zatrzymać bo idzie krowa,autobusy jeżdżą według rozkładu w tcz gdyby się nie wpychali to miały by obsuwy jak...bo tcz to ciągły korek,więc Janusz nie medrkuj proszę cię

    Cytuj
    IP: 31.0.xx9.xx6  #
  • -1

    Ja_gość

    21.04.2026, 21:22

    Temat

    Byłem Tam

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx8.xxx  #
  • -6

    qq_gość

    22.04.2026, 09:37

    i cyk na Kaspro lecisz

    Cytuj
    IP: 205.147.xx7.xx5  #
  • -3

    Alex_gość

    21.04.2026, 21:34

    Autobusy z za tej lokomotywy w durne paski na PKP wjeżdżają w ludzi - nie widzą ludzi na pasach? Może ten debil który tam pojawił ten złom się wypowie? Panie Arku czekamy

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx5.xx6  #
  • +8

    Draver_gość

    21.04.2026, 21:51

    Do tematu.

    Jak widać czasy i rozkłady trzeba by było trochę zmienić zwłaszcza w Weekend pośpiech nikomu nie służy. Co do wypowiedzi wyżej to raczej wypowiada sie osoba to mało o tym wie i widzi to trochę innaczej. A niektórzy to przechodzić przez pasy nie potrawią jak widać telefonik w ręku słuchawki itd.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx2.xx7  #
  • +29

    Tczewtowiocha_gość

    21.04.2026, 23:12

    Chodzą na pasach jak święte krowy

    Wchodzą na pasy nie patrzą w prawo w lewo... Z telefonami w łapie!!! Ulica nie jest dla pieszych tylko dla samochodów ludzie!!!! Obudźcie się, przestańcie wchodzić na te pasy jakbyście szli sobie po chodniku nie patrząc!!!!!! Tak ciężko spojrzeć czy nic nie jedzie??? Sama jestem osoba pieszą I zawsze stoję przed pasami I czekam tak długo aż mi się ktoś zatrzyma. My jesteśmy ludźmi możemy ustać. Ale auto to maszyna!!! Nie zawsze może się zatrzymać w danej sekundzie. Tak ciężko pojąć??!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx4  #
  • +14

    alibaba_gość

    22.04.2026, 11:37

    W teorii miała pierwszeństwo w praktyce nie patrzyła w lewo w prawo czy można iść i leży teraz .Brawa dla idioty który zmienił tak prawo takich co mieli pierwszeństwo na rowerach też jest pełno na cmentarzach .Ja osobiście czekam tak długo aż zatrzymają się auta na wszystkich pasach tak mnie uczono w szkole i przez ponad 60 lat nikt mnie nie potrącił .No ale jak wolą wierzyć że im się należy i są nieśmiertelni , efekty widać co chwilę

    Cytuj
    IP: 88.156.xx8.xx3  #
  • -5

    On_gość_gość_gość

    22.04.2026, 06:09

    Właśnie

    O hamowaniu jak idioci nie wspomnę

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx0.xx0  #
  • Hamulec_gość

    23.04.2026, 21:19

    Trzeba mieć pojęcie żeby oceniać

    Jak masz problem to idź z buta. Większość tak piszących nie ma nawet karty rowerowej i nie rozumie, że gwałtowne hamowanie to efekt wtargnięć pieszych, wymuszeń pierwszeństwa przez osobówki czy upośledzonych sygnalizacji świetlnych bez sekundników (Wprowadzenie RedLight tylko pogorszy sytuację i będzie więcej niebezpiecznych sytuacji przez wskoczenie żółtego tuż przed maską pojazdu).Najłatwiej napisać, że kierowca jeździ jak z kartoflami, albo jak jest opóźnienie to powiedzieć, że się obija - komentarze od takich niedorozwoi powinny mieć specjalną sekcję do opcjonalnego rozwinięcia, bo nic wartościowego i sensownego nie wnoszą.

    Cytuj
    IP: 146.70.xx2.xx5  #
  • +9

    Saracen_gość

    22.04.2026, 08:54

    Przejście dla pieszych - jedyne miejsce, gdzie zasada "najpierw wchodzę, potem myślę" łączy się idealnie z wpatrywaniem w telefon. W końcu samochody same wiedzą, że ktoś właśnie scrolluje TikToka, liczy się tylko to, co na ekranie. Reszta ruchu drogowego jakoś się dostosuje......

    Odpowiedz
    IP: 147.161.xx8.xx5  #
  • +3

    Kakaowe oko_gość

    22.04.2026, 09:31

    W ruchu drogowym jak zwykle polaki najmądrzejsze. Każdy ponad każdym. Wszyscy do kupy cuzamen osobówki, piesi, autobusiarze, pedalarze, męska miłość na hulajnogach elektrycznych, madki karyny z bąbelkami przeżuwające durexa. Sami mądrzy i wszyscy ci powiedzą jak powinni się zachowywać ci drudzy.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx6  #
  • +11

    Zxc_gość

    22.04.2026, 09:38

    Wtargnięcie

    Dziewczyna ewidętnie wtargnęła na jezdnie, nawet kątem oka nie sprawdziła, czy może bezpiecznie wejść na przejście, no i weszła prosto pod autobus. Przepisy jasno mówią, że pieszy ma obowiązek zachować szczególną ostrożność, przez wejściem na pasy. Niestety wiele ludzi tak robi. Pamiętajcie, nie macie szans z samochodem, lepiej się zatrzymać i rozejrzeć, niż zostać kaleką do końca życia, bo przepisy nie dają nieśmiertelności.

    Odpowiedz
    IP: 89.151.xx3.xx9  #
  • -5

    gość_gość

    22.04.2026, 13:48

    Dziewczynka dochodziła już do końca przejścia, kto nie był świadkiem zdarzenia ten nie wie, lepiej niech nie komentuje

    Cytuj
    IP: 37.248.xx2.xx5  #

    Ja_gość

    22.04.2026, 16:06

    O widzisz

    To zupełnie jak kierowcy autobusów,którzy nie patrzą gdzie wjeżdżają, ale no oni mają pierwszeństwo :) dziewczyna też miała więc nie wtargnęła a skorzystała ze swojego prawa.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • +5

    dd_gość

    22.04.2026, 09:38

    Chyba nie dalej jak tydzień temu jechałem na światłach z Bałdowkiej w Nowowiejską bezpośrednio za autobusem. Kierowca dał kierunek w prawo wjeżdżając w zatoczkę więc jechałem normalnym tempem bez zwalniania. Tyle że kierowca stwierdził że skoro nie ma nikogo do wysadzenia to jednym płynnym ruchem zrobił: kierunek w prawo do zatoczki i od razu kierunek w lewo wypadając z zatoczki, nawet nie zwalniając... Zdążyłem zahamować ale wpakował się na żyletki... To że ktoś ma pierwszeństwo nie zwalnia od myślenia i zachowania rozsądku.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx0  #
  • +2

    Adi_gość

    22.04.2026, 10:42

    Na Żwirki koło rosmana chciałem przechodzić już przez przejście ostatnio jechał autobus kierowca widoczny za kierownicą to jakich Mohamed z turbanem na głowie pierw delikatnie zwolnił a za sekundę gazu dawał żebym nie zatrzymał się to bym nie wiem co by było

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx1.xx7  #
  • +1

    Turbaniarz_gość

    23.04.2026, 21:27

    Imię kierowcy

    To nie jest żaden Mohamed, tylko dla tlumków każdy z ciemniejszą karnacją czy turbanem to Mohamed albo inny Allah. A w ogóle to jeden z lepszych drajwerów w komunikacji miejskiej.

    Cytuj
    IP: 146.70.xx2.xx5  #
  • -5

    SIGMA_67_gość

    22.04.2026, 11:00

    67

    SIX SEVEN 67 POZDRAWIAM GOŚCIA 67

    Odpowiedz
    IP: 91.102.xx3.xxx  #
  • +4

    To on _gość

    22.04.2026, 11:06

    Najgorszy jak dla mnie jest kierowcą we włosach z kitkiem już kilka razy ja stałam przed przejściem nie zatrzymał się mimo że był daleko a samochód z przeciwka się zatrzymał

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx5  #
  • Kierowca_We_Włosach_Z_Kitkiem_gość

    23.04.2026, 21:25

    Wyjaśnienie

    To nieprawda, proszę nie zmyślać. Wpuściłem Panią, a nawet rozłożyłem czerwony dywan wzdłuż przejścia dla pieszych żeby poczuła się Pani ważna.

    Cytuj
    IP: 146.70.xx2.xx5  #

    Freddie_gość

    26.04.2026, 17:04

    Najgorszy to ten co ciągle nosem podciąga xD

    Cytuj
    IP: 31.0.xx0.xx0  #
  • +1

    Xyx_gość

    22.04.2026, 12:01

    To nie mohamed ale sikh na razie wyjechał ale niebawem wyemigruje do nas na stałe bo poznał tu miłość swoje życia.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx1  #
  • +1

    Nick_gość

    22.04.2026, 15:48

    Fakt

    "Chłopie zestaw to co innego. Jak jedziesz z ludźmi i mocniej zahamujesz jak jakiś gamoń wejdzie Ci bez upewnienia na przejście to ludzie w autobusie polecą do przodu i zrobisz większą krzywdę niż przejechanie przez przejście. A co do wyjazdu z przystanku to jakby tak czekał autobus to by nigdy nie wyjechał a ludzie patrzą na zegarek żeby być punktualnie"

    Fakt,zrobił mniejszą krzywdę potrącając kogoś na pasach..

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • Nick_gość

    22.04.2026, 15:50

    Nie

    "Nie zapominaj że autobus jeśli chodzi o zatokę ma pierwszeństwo"

    Masz mu umożliwić wjazd na drogę, a nie ma się wpakować prosto przed maskę-to różnica

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • -1

    Alex_gość

    22.04.2026, 15:54

    Pewnie

    "Jakoś ja nigdy nie zauważyłem tego o czym piszesz. Nigdy mi się autobus nie wepchnął, zawsze widziałem włączony kierunek, przed pasami się zatrzymują i na czerwonym nie przejeżdzają... Ale fajnie zrobić gównoburzę, by zaistnieć w internetach..."

    Napisał kierowca autobusu miejskiego.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • +2

    Haha_gość

    22.04.2026, 15:56

    No pewnie

    "jak ida i niepatrzą bo mają pierwszeństwo i wtedy musi gwałtownie zachamować i ludzie mówią że nie umie jeżdzić albo jak z ziemniakami a wyjedżajac z zatoczki ma pierwszeństwo włączenia a na czerwonym jak ma opóżnienie"

    Ma pierwszeństwo,owszem ale nie ma prawa Ci się władować przed maskę tylko również się musi upewnić czy ma możliwość wjazdu. Idąc tym tokiem myślenia piesza miała pierwszeństwo i koniec kropka. A to że ma opóźnienie nikogo nie obchodzi,nie ma prawa wjechać na czerwonym więc nie opowiadaj bzdur.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • +1

    Obchodzi_gość

    23.04.2026, 21:36

    Czerwony

    Na czerwonym nikt o zdrowym umyśle nie wjeżdża, a osoby tak sugerujące albo celowo wprowadzają w błąd albo sobie nadinterpretują sytuację, kiedy pojazd minął sygnalizator w czasie nadawania sygnału żółtego, a nim zdążył np. skrzyżowanie calkowicie opuścić (np. zostało 1-2m autobusu z tyłu) sygnał zmienił się już na czerwony.

    Cytuj
    IP: 146.70.xx2.xx5  #
  • +3

    Nie _gość

    22.04.2026, 16:00

    Nie

    "Kierowca jechał max 10km/h i piesza wtargnęła na przejście."

    Yyy.. idąc tokiem myślenia innych komentarzy,to nie wtargnęła,tylko ma pierwszeństwo i koniec,tak jak autobus wyjeżdżający z zatoki,bo jemu mamy za wszelką cenę ustąpić,ale pieszy to już niekoniecznie.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • +1

    Gosc_gość

    22.04.2026, 16:56

    Temat wypadku

    Witam ten kierowca to akurat taki spokojny miłymi ostrożny co miał ten wypadek.Mlodziez skupiona jest na koniec i słuchawki w uszach i na to ich nic nie obchodzi niepatrza jak przechodza

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx4.xx6  #
  • -1

    Jagość_gość

    25.04.2026, 21:33

    Rzeczywiście miły, śmieszne, wyjeżdżał tego samego dnia z innej, wcześniejszej zatoczki, pieszy chciał przejść przez przejście to ten perfidnie powiedział "nie" i pojechał dalej, dobrze że ten człowiek nie wszedł na przejście bo doszło by szybciej do tragedii, a dziewczynka pewnie miała świadomość że dojdzie do końca przejścia przed autobusem, ten jej na to nie pozwolił, ciekawe jak się tłumaczył policji, mam nadzieję że już nigdy nie siądzie za kierownicą autobusu, bo nie daj Boże dojdzie do kolejnej tragedii

    Cytuj
    IP: 195.128.xx1.xx3  #
  • +2

    X_gość

    22.04.2026, 17:44

    Autobus

    Czytając te komentarze o autobusach zal mi was , proponuję raz usiąść za sterami i gwarantuje ze pogląd się zmieni na wszystko co piszecie o kierowcach autobusu po pierwsze autobus się w miejscu nie zatrzyma a jeżeli tak to pasażerowie robia zbiórkę u kierowcy na szybie to ze przelatują na czerwonym to bzdura autobus nie przyspiesza jak osobówka i jeżeli spotka go pomarańczowe to za nim jest już czerwone bo ma 12 metrów które muszą pokonać jakaś drogę więc obserwator z tyłu widzi i komentuje poszedł na czerwonym i tyle. A to ze piesi wie ładują na przejscie to prawda bo w każdej grze sa trzy życia no nie. Więc zanim co kolwiek napiszecie proszę pomyślcie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8  #
  • +2

    Generał Ferreira_gość

    22.04.2026, 18:04

    A niby to na podstawie jakich przepisów?

    "Nie zapominaj że autobus jeśli chodzi o zatokę ma pierwszeństwo"

    Autobus wyjeżdżający z zatoki włącza się do ruchu, co do zasady musi ustąpić innym, ale jednocześnie inni kierowcy mają obowiązek umożliwić mu wyjazd. W praktyce to sytuacja "współdzielonej odpowiedzialności", kierowca auta ma ułatwić, kierowca autobusu ma upewnić się, że jest bezpiecznie. KIerowca zbliżający się do przystanku w obszarze zabudowanym musi zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić autobusowi włączenie się do ruchu, jeśli ten sygnalizuje zamiar kierunkowskazem. Kierowca autobusu włącza się do ruchu, więc musi zachować szczególną ostrożność i nie może stworzyć zagrożenia. Kierowca auta nie powinien blokować autobusu, ale autobus nie może "wymusić" wjazdu.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx2.xx3  #
  • +1

    tomek_gość

    23.04.2026, 06:55

    AUTOBUS Z ZATOKI NIE MA PIERWSZEŃSTWA

    Popieram powyższy komentarz. Czyli LUDZIE, Kierowcy - nie wprowadzajcie zamieszania, jeżeli Wam się coś wydaje. Sprawdzić w KRD, jak @Generał Ferreira. "Autobus" NIE MA pierwszeństwa przy wyjeździe z zatoki autobusowej. Mamy umożliwić włączenie się autobusowi do ruchu. Więc tu zależy już więcej od kultury jazdy kierowcy autobusu oraz kierowcy innych pojazdów, mających szanse wpuścić autobus. Tak jak pojazd uprzywilejowany - też nie ma pierwszeństwa, jak na sygnałach przejeżdża na czerwonym świetle. Tu też pozostaje odpowiedzialność zachowania szczególnej ostrożności po obu stronach.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx6  #
  • +2

    Xxc_gość

    22.04.2026, 20:05

    Odczepcie się od kierowców

    Najlepiej narzekać na kierowców a sami pasażerowie nie widzą co robią na przejściach nie ma świateł nie można przejechać zaczną czekać to wypadnie połowę kursu z całego dnia będą wszyscy chodzić pieszo i będą zadowoleni zwróćcie się do urzędu miasta o zmianę rozkładów jazdy to wtedy kierowcy będą mieli czas na to żeby normalnie prowadzić a nie wiecznie go nieść czas bez przerwy na posiłek na toaletę na walkę z pijakami z dziećmi które po nocach z autobusu robią sobie plac zabaw przebiegają przed maską gonią się na hulajnogach których mogą się przewrócić i wpaść pod autobus przyciskają przyciski jeśli autobus się jeszcze nie zatrzyma a oni już wciskają podbiegają pod autobus pojeździjcie tak parę godzin to ciekawe co na ten temat powiecie szkoda gadać jak kierowcy ze strajkują będzie najlepiej i komunikacja powinna być płatna dla wszystkich to nie byłoby syfów autobusach jaki zostawiają niektórzy pasażerowie i smród. Że nawet kierowca nie może zjeść czegokolwiek bo idzie zwrócić wszystko na kierownicę a autobus jest naszym drugim domem w którym spędzamy połowę życia.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx6  #
  • +2

    Xxx_gość

    22.04.2026, 21:01

    Krytykujcie,a pasażerowie będą cierpieć

    Kierowca może przyjść do pracy i stać w miejscu przed przejściem całe 8 godzin albo przed rondem aż go ktoś łaskawie puści czy z zatoki cierpieć będą pasażerowie którzy czekają w deszczu albo w mrozie zimą czy latem na słońcu,a w osobówkach ludzie sobie siedzą w klimatyzacji przy muzyczce i wszyscy mają to w nosie kierowcy się dwoją i troją żeby dowozić ludzi,a tak będą jeździć tak jak wy chcecie i zaczną przestrzegać regulaminu i już nikt z imprezy po alkoholu nie pojedzie autobusem,w rolkach z jedzeniem i z piciem absolutnie musi być tylko zapakowane w siatce na rolkach i wiele wiele innych wystarczy przeczytać regulamin no i ludzie nie dojadą do pracy dzieci do szkoły będą spóźnione a jeżeli ktoś nie będzie przestrzegał regulaminu będzie wzywana policja i znowu kurs wypadnie???? także nie ma żadnego problemu krytykujcie dalej kierowców, bo ludzie którzy jeżdżą ciężarówkami nie zdają sobie sprawy, bo oni towar mają przymocowany, a ludzie się nie trzymają i ostro jak się zahamuje to wtedy wszyscy ,,zbierają się na przedniej szybie" i dzieci też nie będą się darły puszczały muzyki w autobusach niech rodzice się zajmą a nie piją po nocach żal mi tych fajnych ludzi którzy tu mieszkają bo rykoszetem dostaną przez tych co wypisują takie bzdury na kierowców.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx6  #
  • Zero_gość

    22.04.2026, 21:10

    Urząd maiasta

    A może pretensje do urzedu, że ustawiają taki harmonogram znamy mi kiedyś pokazywał, że miał 0 dosłownie zero minut między 1 a 2 kursem chyba linie 2 i 12. Miał zero minut żeby zakończyć kurs i podstawić się na początek. To może niech urząd Miasta zrobi porządek z rozkładem tak, żeby nikt nie musiał się spieszyć i dać między każdym kursem te 15 min żeby spokojnie mógł dojechać nawet jak jest opóźniony.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xxx.xx1  #
  • Xxx_gość

    22.04.2026, 21:45

    Kierowca w pracy jest chroniony

    Hejter który skrytykował kierowcę z kitkiem powinien się teraz zastanowić co zrobił, bo kierowca na stanowisku pracy jest chroniony jak policjant podczas wykonywania czynności służbowych za zniewagę osoby można złożyć zgłosić to do prokuratury znajdą i wtedy można też żądać zadośćuczynienia więc uważajcie co piszecie na kierowców,bo Tczew to małe miasto i wszystkich można znaleźć. Ten kierowca powinien to zrobić i dać nauczkę takim ludziom którzy hejtują.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx6  #
  • Xxx_gość

    22.04.2026, 21:46

    Kierowca zdenerwowany przez pasażerów też może odmówić jazdy i znowu kurs będzie niewykonany także nie wolno kogoś stresować być może ktoś zestresował tego kierowcę bo nie jeden właśnie w nerwach jeździ w presji czasu albo ktoś nawet stanął w przednich drzwiach i zasłonił swoimi plecami widoczność

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx6  #
  • -2

    M_gość

    23.04.2026, 08:11

    odp

    "Dziewczynka dochodziła już do końca przejścia, kto nie był świadkiem zdarzenia ten nie wie, lepiej niech nie komentuje"

    Nieprawda, dziewczynka dopiero podchodziła do pasów. Proszę nie wprowadzać w błąd.

    Odpowiedz
    IP: 176.119.xx5.xx7  #
  • Gość _gość

    25.04.2026, 21:45

    Gdyby dopiero podchodziła to by nie została potrącona, a Ci wszyscy kierowcy to jeden lepszy od drugiego, rajdowcy, zero empatii, niech się skupią na drodze, nikt nie powie że kierowca jej nie widział, to nie była mrówka tylko widoczny człowiek

    Cytuj
    IP: 195.128.xx1.xx3  #
  • -1

    Kierowca_gość

    23.04.2026, 21:10

    Święte krowy same się utylizują

    Miałem wcześniej niemiłą sytuację na tym samym przejściu tylko w przeciwnym kierunku, pewna stara prukwa widząc z oddali, że startuję, postanowiła ściąć sobie drogę i wbiec na pasy na ukos z jezdni, efektem czego było depnięcie w hamulec, zatrzymanie na środku pasów i skomlenie części pasażerów z tyłu. Niektórzy się nie nauczą kiedy coś w nich nie puknie. Nic tylko obtrąbić i zwyzywać.

    Odpowiedz
    IP: 146.70.xx2.xx5  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.