Po odwiertach geologicznych nie będzie pochówków na części cmentarza

Cmentarz komunalny (fot. tcz.pl)
Po odwiertach geologicznych nie będzie pochówków na części cmentarza
Nie będzie więcej pochówków w rejonie cmentarza komunalnego, gdzie po wykonanych ostatnio odwiertach geologicznych znaleziono odpady, pochodzące prawdopodobnie z dzikiego składowiska. Kto odpowiada za to, że niedawno dokonano tam pochówku, ustalają śledczy.

Badania geologiczne to efekt głośnego pochówku - rodzina zmarłego podczas pogrzebu zobaczyła w wykopanym dole śmieci, o czym powiadomiła media. Administrator cmentarza i firma pogrzebowa przerzucają się odpowiedzialnością w tej sprawie - firma pogrzebowa twierdzi, że zgłaszała problem, administrator uważa, że takich sygnałów nie dostał (dodatkowo ostatnio wezwał Straż Miejską, by powiadomić o bałaganie pozostawionym przez firmę przy kopaniu innego grobu). W zawiązku z sytuacją zaśmiecenia grobu, do której doszło na Cmentarzu Komunalnym, prezydent Tczewa zlecił badania geologiczne, by sprawdzić, czy takich ukrytych odpadów jest więcej.

- W ubiegłym tygodniu firma geologiczna wykonała 12 odwiertów. Stwierdzono niewielką ilość śmieci w pobliżu opisywanego grobu, w pozostałych miejscach odpadów nie było. Miejsce, gdzie znaleziono śmieci zostało wyłączone z pochówków. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza. - Ponadto, aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane ze sprawą, prezydent złożył doniesienie do Prokuratury Rejonowej w Tczewie o możliwości popełnienia przestępstwa znieważenia miejsca spoczynku osoby zmarłej.

Tymczasem wdowa chce, by trumnę przeniesiono w inne miejsce. Wnioskuje też o odszkodowanie:


- Pismo o ekshumację zwłok, skierowane przez wdowę do prezydenta miasta zostało przekazane do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, gdyż to on (lub sąd i prokuratura), a nie prezydent miasta ma prawo wydać decyzję o ekshumacji. Oczywiście wymaga to spełnienia przez rodzinę określonych formalności, o których wdowa została poinformowana przez tę instytucję. - dodaje Mykowska.

Tematowi cmentarza komunalnego w Tczewie przygląda się teraz Prokuratura Rejonowa w Tczewie.

- Postępowanie wszczęliśmy z urzędu - na podstawie doniesień medialnych pod kątem artykułu 262 kodeksu karnego, czyli znieważenia miejsca pochówku - za co grozi kara grzywny, ograniczenia wolności do 2 lat. Zbadamy rolę wszystkich osób, firm i instytucji związanych z działalnością cmentarza. Sprawdzimy, kto zaniedbał się w swoich obowiązkach - tłumaczy Ewa Ziębka, szefowa Prokuratury Rejonowej w Tczewie. - Otrzymaliśmy również materiały z policji, a także z Urzędu Miasta - sprawdzamy obecnie, czy całość będzie prowadzona w ramach jednego postępowania.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (38)
dodaj komentarz

  • Zbigniew Urban

    19.10.2016, 08:35

    Panie Prezydencie, Panie Zarządco należało przeprosić wdowę, dokonać ponownego pochówku na koszt miasta i w ramach zadośćuczynienia zapłacić za pomnik. Ale zupełnie inną sprawą jest bezprzetargowe zarządzanie miejskim cmentarzem przez 25 lat. Nie oceniam przy tym, czy było ono dobre, czy złe.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    19.10.2016, 10:04

    Oglądając to w tv aż włos się na głowie jeżył wypowiedzi Pana Landowskiego ,Pani rzecznik jak tacy ludzie mogą pracować na takich stanowiskach nie potrafił nawet odpowiedzieć na proste pytanie Pani redaktor, nie wspominając o gburze zarządcy który śmiał się ludziom w twarz i tu pasuje powiedzenie że ŚWINI PLUJESZ W TWARZ A ONA MÓWI ŻE DESZCZ PADA co za burak zadufany w sobie Prezydent powinien wywalić go na zbity ryj i to zaraz po programie,zresztą prezydent też nie lepszy czemu nie wypowiedział się w tv tylko takich buraków wystawił ?? Reklama dla miasta jak cholera dzięki urzedasy wszystko potraficie sp***ić .Zarządca i Prezydent do dymisji .Pierwszy raz w życiu popieram URBANA

    Cytuj
    IP: 89.230.xx6.xx0 

    wewewew_gość

    19.10.2016, 10:51

    obawiam się, że przetargowe zarządzanie cmentarzem odbywało się za wielokrotnie wyższą stawkę. Obecna stawka to godne pokrycie raptem 10 godzin w pracy w miesiacu

    Cytuj
    IP: 178.37.xx7.xx2 

    Jurgen

    19.10.2016, 11:33

    Panie Zbigniewie dobrze pan gada, lecz z drugiej strony miałby pan kolejny temat do dyskusji: Jakim prawem dokonano pochówku na koszt miasta... Czyż nie ?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    19.10.2016, 12:08

    Pan Urban, ma rację ale jest jeszcze jedno ale. W TVN przedstawił Pan sprawę inaczej. Nie odważyłbym się tego napisać bez takiej wiedzy.

    Cytuj
    IP: 46.166.xx8.xx2 

    _gość

    19.10.2016, 12:16

    Panie Urban a jak skomentuje Pan słowa osoby powiązanej ze sprawą? Trudno odnieść wrażenie, że to nie jest zwyczajna wojna polityczna toczona z Prezydentem (?). Pański udział w tej sprawie tylko to jak dla mnie potwierdza. Proszę o to dowód: tnij.tcz.pl/?u=d23317

    Cytuj
    IP: 109.163.xx4.xxx 

    Zbigniew Urban

    19.10.2016, 13:18

    O sprawie dowiedziałem się z gazety, którą przesłałem potem radnym. Prezydent ma możliwość sfinansowania pochówku i pomnika. TVN mnie nagrał, ale niczego nie puścił. Mnie bardziej interesuje sprawa mienia miasta niż śmieci i o tym mówiłem w TVN. Czy to prawda, że miasto będzie musiało oddać kasę p. Alchimowiczowi po zerwaniu umowy i dlatego jej nie zrywa? Chociaż w 2015 próbowało?!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    piotr_gość

    19.10.2016, 16:15

    Ale zupełnie inną sprawą jest bezprzetargowe zarządzanie miejskimi przedszkolami "Jarzębinka", "Ósemka" "Kościuszki" i innymi oddanymi w dzierżawę bez przetargu za "złotówkę" i jeszcze miasto remontuje na własny koszt te obiekty! Gdzie tu zdrowa konkurencja? Gdzie jest CBA?

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx9 

    _gość

    19.10.2016, 17:29

    O tych przedszkolach to już odleciałeś. Lecisz kawałek za rozumem

    Cytuj
    IP: 62.210.xx5.xx6 

    _gość

    19.10.2016, 17:49

    Panie Urban

    Panie Urban czy słyszał Pan coś na temat stacji diagnostycznej przy ulicy 30-Stycznia? Jako zaangażowany w życie miejskie radny może wie Pan coś na jej temat? Do Pana zawsze można się zgłosić i liczyć na Pana, wie coś Pan?

    Cytuj
    IP: 89.234.xx7.xx4 

    _gość

    19.10.2016, 19:20

    Przecież starosta nadzoruje stacie. Idź tam i weź kilo kiełbasy.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 

    _gość

    22.10.2016, 16:40

    Uwaga! Żona Urbana wystartuje na RADNĄ

    Sam Zbigniew Urban o tym informuje. Czyli wszystko jasne. A tutaj dowód: tnij.tcz.pl/?u=85859b

    Cytuj
    IP: 46.166.xx8.xx7 
  • gość_gość

    19.10.2016, 08:39

    analogicznie

    tu analogiczna sprawa gdzie syn nie dopuscił by firma pogrzebowa pochowała mu ojca w smieciach.Od razu zarządał by firma pogrzebowa uprzatneła smieci ,dowiozła pasek i ojca pochowano mu jak nalezy.Więc można .Trzeba byc człowiekiem i czasem byc bardziej plastycznym jak sie prowadzi tego typu biznes.tnij.tcz.pl/?u=79882e

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • gość_gość

    19.10.2016, 09:12

    analogiczna sprawa

    pewnie zarządca wiedział o śmietnisku przecież firmy pogrzebowe zgłaszały ten fakt i nic  a co do analogicznej sprawy to nie wszyscy są operatywni od razu -

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx6 

    Adam_gość

    19.10.2016, 11:49

    Kolosalna różnica

    No ale różnica jest taka, że ON wiedział o śmieciach przed pochówkiem, a TA kobieta dowiedziała się jak sama to zobaczyła w czasie pogrzebu. Różnica kolosalna.

    Cytuj
    IP: 77.254.xx7.xx2 

    ..._gość

    19.10.2016, 13:20

    Szczerze powiem, że jeżeli chodzi o uprzątnięcie śmieci, to po 1 - wszystko ujawnione zostało w dniu pogrzebu. A po 2 - niestety w mojej opinii nie było takiej możliwości chociażby ze względu na to, że te śmieci były dosłownie wszędzie, z każdej strony, a naruszenie np. wystającej opony skutkowałoby zapadnięciem się grobu naprzeciwko. Tak to przynajmniej wyglądało. Więc jednak nie można. I piszę to jako uczestnik pogrzebu, więc wiem co widziałam. Nie zdziwiłabym się, gdyby pozostałe groby były również chowane w śmieciach, tylko skrzętnie maskowane (co też potwierdza rozmowa telefoniczna Pani Redaktor z jakimś zakładem pogrzebowym). Ciekawa też jestem, co Pani Rzecznik rozumie przez "niewielką ilość", bo w miejscu, gdzie był sam pochówek i fakt, że wystawało zewsząd istne składowisko.. to jednak stwierdzam, że nie była to niewielka ilość. Ale co ja tam wiem, może mowa tu o obrębie kilometra.

    Cytuj
    IP: 31.1.xxx.xx9 

    _gość

    19.10.2016, 15:58

    Jak wszystko było ujawnione w dniu pogrzebu? To grób kopali na pół godziny przed pogrzebem?

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx1 

    ..._gość

    19.10.2016, 16:39

    Nie wiem kiedy było kopane, ale wiem kiedy Rodzina i bliscy zobaczyli cały syf. Syf, bo inaczej tego nie można było nazwać.

    Cytuj
    IP: 31.1.xxx.xx9 
  • _gość

    19.10.2016, 09:01

    Błąd w innych miejscach też były śmieci tylko, że były umiejętnie schowane przez zakłady pogrzebowe. Po przyjściu na drugi dzień z grobu nie tylko tego, ale również z innych wystawały śmieci, także nie jest to tylko jeden taki przypadek. Na pewno po nagłośnieniu tej sprawy przez media będzie więcej takich odwołań pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx7.xx4 
  • magda_gość

    19.10.2016, 09:02

    wstyd

    pewnie wszystko będzie zamiecione pod dywan - wiadomo że odpowiada za tą sytuację zarządca cmentarza a o ile się nie mylę o śmieciach pisano wcześniej ,- wstyd że niczego nie robiono wcześniej tylko pochówki odbywały się na śmietnisku ------ wstyd

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
  • Tczewianin_gość

    19.10.2016, 09:06

    Administrator

    To on jest odpowiedzialny, niech nikomu nikt oczu nie mydli!!! Powinno się ekshumowac wszystkie ciała i admionistrator powinien zapłacić srogą karę.

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • _gość

    19.10.2016, 10:31

    niech zaczną od tych w Smoleńsku

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx6 
  • xxx_gość

    19.10.2016, 09:45

    ....... Alchimowicz i Pobłocki .....

    W tym mieście nikogo ii niczego się nie szanuje. Alchimowicz jak boss we wczorajszym programie "UWAGA" kpił i drwił z wypowiedzi dziennikarki siedział jak dumny paw i myslał sobie "pocałujcie mnie w d...pę !!! Układ 25 letni - co mi zrobicie. A nasz mądry Prezydent nawet nie raczył odpowiadać na pytania tylkio wysłał swojego pachołka co sklecić zdania nie potrafił !!! Obydwoje powinni wylecieć ze stanowiska !!!!

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx9.xx3 
  • _gość

    19.10.2016, 10:15

    Trzeba ekshumować wszystkich, którzy zmarli za rządów PO. Panie Urban, Pan też rządzisz w mieście, więc niech Pan też przeprasza.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • Zbigniew Urban

    19.10.2016, 13:20

    Ja jestem w opozycji. Nie wie Pan tego?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    19.10.2016, 16:26

    Czyli opozycja oprócz krytykowania nic dobrego dla miasta nie zrobi? To po co nam Pan?

    Cytuj
    IP: 91.219.xx6.xx8 

    _gość

    19.10.2016, 17:20

    Urban proponuje wiele dobrych rozwiązań. Tylko go nie słuchają. Złośliwi mówią, że rada miasta jest niepotrzebna bo wystarczy jeden radny Urban

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • _gość

    19.10.2016, 10:18

    Problem może być taki, że kiedy składowano tam te śmieci, to to jeszcze nie było miejsce pochówku i nie może być mowy o bezczeszczeniu. Także nikt nie poniesie żadnych konsekwencji, co jest tak bardzo znamienne dla układów w naszym kraju.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    19.10.2016, 10:22

    Zarządca cmentarza do wymiany!

    Po tej aferze taka osoba nie powinna pełnić tej fukncji.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx2 
  • Jerry_gość

    19.10.2016, 10:41

    a kolejne wybory blicko....

    NIE NIE NIE dla obecnego prezydenta za 1.Meteor 2. Wysokie wynagrodzenia dla prezesów spółek miejskich 3.Za ogólne zarządzanie miastem A tak na przyszłość drodzy mieszkańcy nie głosujmy na ludzi, którzy byli ile kadencji vice bo za mocno obrośli w piórka

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx6.xx7 
  • weteran_gość

    19.10.2016, 15:32

    Lysy to BESZCZELNY CZLOWIEK;SMIEJE SIE WSZYSTKIM W TWARZ;ALAPY MUSIE TRZESA BO JEST PRZECHLANY:::

    Odpowiedz
    IP: 93.208.xx8.xx6 
  • marek_gość

    19.10.2016, 16:18

    Halo halo czytamy ze zrozumeiniem

    Sprawą zajmuje się prokuratura !!!!!!!!! Na szczęście dla Tczewa nie decydują pieniacze tylko prawo. Prokurator przeprowadzi dochodzenie i będzie wiadomo kto i co zawinił

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • stas_gość

    19.10.2016, 19:04

    zbliza sie 3 wojna swiatowa

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx9 
  • magda_gość

    19.10.2016, 19:30

    wstyd

    proszę o odpowiedz - czy tą sprawą będzie się zajmowała prokuratura w Tczewie czy w Gdańsku - ja jestem ciekawa czy obecny prezydent nic nie wiedział o tej sprawie , która bulwersuje wielu Tczewian i nie tylko a ponadto buta ,władzy tczewskiej w tym temacie TYLKO POGRATULOWAĆ ROZGŁOSU .......... dobrze że jest niezależna prasa - brawa dla dziennikarzy ze Starogardu

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
  • _gość

    19.10.2016, 20:39

    Skąd pewność, że jest niezależną? Pani Magdo, a wie pani może o fakcie takowym, że siostrzenica wdowy jest związana z "wieści z Kociewia"? Czy nie pomyślała Pani o tym, że firma pogrzebowa też jest ze Starogardu?

    Cytuj
    IP: 94.254.xx9.xx5 
  • CBA_gość

    19.10.2016, 21:37

    Wyciągniemy konsekwencje

    Pani Magdo, ma Pani rację, tej sprawy nie może prowadzić tczewska prokuratura. Sprawa, ta jak i wiele innych będzie zbadana dogłębnie. Urzędnicy w osobach pani rzecznik jak i pana naczelnika zachowali się tak jak im nakazał przełożony a więc pan prezydent Pobłocki. Ich mataczenie było zgoła naganne, za co powinni również ponieść konsekwencje. Co do tematu powyższego artykułu, zbadany zostanie temat powiększenia terytorialnego w/w cmentarza. Zbadamy wiedzę jaką w tym temacie posiadał zarówno pan prezydent Pobłocki jak również zarządca cmentarza. Zbadamy sprawę 25 letniego zarządzania cmentarzem oraz wypowiedzi pana prezydenta Pobłockiego, że "zwycięskiej drużyny się nie zmienia".

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • _gość

    19.10.2016, 22:27

    idzie nowe to oczywiste

    20 lat rządzą w tym mieście ci sami ludzie no i chyba starczy niech młodzi wezmą teraz sprawy w swoje ręce

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx6 
  • gosc_gość

    20.10.2016, 08:45

    op

    to jest walka zakladu pog

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.