Do 2015 roku w podtczewskim Zajączkowie ma powstać "suchy port". Jego budowa ma usprawnić ruch kontenerowy z portów morskich w głąb Polski. Inwestycja da nowe miejsca pracy i wpływy z podatków na rzecz gminy wiejskiej, na terenie której ruszy zadanie. Oznacza też jednak wzmożony ruch ciężarówek w rejonie Tczewa. Dlatego teraz władze miasta chcą spotkać się przedstawicielami spółki, by rozmawiać m. in. o koncepcji organizacji ruchu. Aby zapobiec zwiększonemu natężeniu ruchu na terenie grodu Sambora, włodarze chcą pozyskać środki na przebudowę tzw. ulicy Działkowej - drogi, która miałaby łączyć "suchy port" z dojazdem do autostrady.
PCC Intermodal przymierza się do rozpoczęcia inwestycji pod Tczewem od blisko czterech lat. Pierwszy etap zadania ma być gotowy w 2015 roku. Inwestycja ma być zwieńczeniem prowadzonego przez spółkę projektu budowy spójnej sieci regularnych połączeń intermodalnych. Proces ruszył uruchomieniem nowoczesnego terminalu przeładunkowego w centralnej Polsce - Terminalu Kutno. W Zajączkowie ma powstać z kolei "suchy port". Jego budowa ma wpłynąć na usprawnienie ruchu na drogach Trójmiasta - dzięki inwestycji kontenery w porcie miałyby być przeładowywane do pociągów, które trafiałby do Zajączkowa. Dopiero tutaj towary wędrowałyby na ciężarówki, które rozwiozą je w głąb Polski. Inwestycja powstaje na terenie gminy wiejskiej, ale interesują się nią poważnie również władze miasta:
- Jesteśmy na etapie uzgadniania spotkania z władzami spółki na temat koncepcji budowy "suchego portu". Do tej pory nikt z nami nie rozmawiał, a chcemy poruszyć ważne dla nas kwestie - m. in. związane z organizacją ruchu - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki. - Wyprzedzająco podjęliśmy działania polegające na zgłoszeniu propozycji do projektu strategii rozwoju województwa - budowy trasy obwodowej, która łączyłaby "suchy port" z dojazdem do autostrady, nie przesądzając na tym etapie przebiegu tej trasy.
Władze miasta uważają, że przynajmniej w początkowym okresie, zanim znalazłby się środki na zaprojektowanie i budowę nowej trasy, zmodernizować trzeba tzw. ulicę Działkową, czyli drogę przebiegającą za ogródkami działkowymi na Suchostrzygach, łączącą drogę nr 224 z dawną krajową "jedynką".
- Zarówno Jagiellońska, jak i ulica Armii Krajowej przebiegają przez teren zabudowany. Dodatkowe zwiększanie ruchu poprzez udział ciężarówek nie byłoby korzystne. Dlatego chcemy wyprowadzić ruch poza teren zabudowany. Środki na ten cel chcielibyśmy pozyskać o marszałka, bądź w ramach nowego okresu budżetowania z Unii Europejskiej. Rozmawialiśmy już z marszałkiem wielokrotnie na ten temat. To jedno z naszych priorytetowych działań - dodaje prezydent.
Urzędnicy mają nadzieję, że uda się pozyskać środki na przebudowę ulicy na potrzeby obsługi "suchego portu", tym bardziej, że ze szczebla wojewódzkiego dochodzą sygnały, że na razie tamtejsze władze nie mają środków na przebudowę ulicy Jagiellońskiej i Wojska Polskiego na drogę czteropasmową.
- Przeprowadzone jeszcze w ub. kadencji uzgodnienia z Wojewódzkim Zarządem Dróg były takie, że na razie pieniędzy wystarczy na przebudowę Jagiellońskiej w takim kształcie, jak dzieje się to obecnie. Potem zostaną wykonane ponowne badania natężenia ruchu. Jeżeli ruch będzie na tyle duży, że będzie potrzebna przebudowa, wrócimy do rozmowy. Na dzień dzisiejszy nie ma na to środków. - mówi prezydent.
Tymczasem PCC Intermodal przekonują, że mieszkańcy nie muszą obawiać się inwestycji w Zajączkowie:
- Pracujemy nad takimi rozwiązaniami logistycznymi, by inwestycja nie skomplikowała organizacji ruchu w rejonie Tczewa. Mieszkańcy mogą raczej liczyć na zyski płynące z tej inwestycji, niż obawiać się jej negatywnych stron - mówi Monika Konsor-Fąferek z biura prasowego PCC Intermodal.
Dodajmy, że firma ma już zabezpieczone ok. 60 ha pod realizację inwestycji na terenie gminy Tczew. Więcej szczegółów na ten temat mamy poznać na koniec bieżącego miesiąca.
PCC Intermodal przymierza się do rozpoczęcia inwestycji pod Tczewem od blisko czterech lat. Pierwszy etap zadania ma być gotowy w 2015 roku. Inwestycja ma być zwieńczeniem prowadzonego przez spółkę projektu budowy spójnej sieci regularnych połączeń intermodalnych. Proces ruszył uruchomieniem nowoczesnego terminalu przeładunkowego w centralnej Polsce - Terminalu Kutno. W Zajączkowie ma powstać z kolei "suchy port". Jego budowa ma wpłynąć na usprawnienie ruchu na drogach Trójmiasta - dzięki inwestycji kontenery w porcie miałyby być przeładowywane do pociągów, które trafiałby do Zajączkowa. Dopiero tutaj towary wędrowałyby na ciężarówki, które rozwiozą je w głąb Polski. Inwestycja powstaje na terenie gminy wiejskiej, ale interesują się nią poważnie również władze miasta:
- Jesteśmy na etapie uzgadniania spotkania z władzami spółki na temat koncepcji budowy "suchego portu". Do tej pory nikt z nami nie rozmawiał, a chcemy poruszyć ważne dla nas kwestie - m. in. związane z organizacją ruchu - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki. - Wyprzedzająco podjęliśmy działania polegające na zgłoszeniu propozycji do projektu strategii rozwoju województwa - budowy trasy obwodowej, która łączyłaby "suchy port" z dojazdem do autostrady, nie przesądzając na tym etapie przebiegu tej trasy.
Władze miasta uważają, że przynajmniej w początkowym okresie, zanim znalazłby się środki na zaprojektowanie i budowę nowej trasy, zmodernizować trzeba tzw. ulicę Działkową, czyli drogę przebiegającą za ogródkami działkowymi na Suchostrzygach, łączącą drogę nr 224 z dawną krajową "jedynką".
- Zarówno Jagiellońska, jak i ulica Armii Krajowej przebiegają przez teren zabudowany. Dodatkowe zwiększanie ruchu poprzez udział ciężarówek nie byłoby korzystne. Dlatego chcemy wyprowadzić ruch poza teren zabudowany. Środki na ten cel chcielibyśmy pozyskać o marszałka, bądź w ramach nowego okresu budżetowania z Unii Europejskiej. Rozmawialiśmy już z marszałkiem wielokrotnie na ten temat. To jedno z naszych priorytetowych działań - dodaje prezydent.
Urzędnicy mają nadzieję, że uda się pozyskać środki na przebudowę ulicy na potrzeby obsługi "suchego portu", tym bardziej, że ze szczebla wojewódzkiego dochodzą sygnały, że na razie tamtejsze władze nie mają środków na przebudowę ulicy Jagiellońskiej i Wojska Polskiego na drogę czteropasmową.
- Przeprowadzone jeszcze w ub. kadencji uzgodnienia z Wojewódzkim Zarządem Dróg były takie, że na razie pieniędzy wystarczy na przebudowę Jagiellońskiej w takim kształcie, jak dzieje się to obecnie. Potem zostaną wykonane ponowne badania natężenia ruchu. Jeżeli ruch będzie na tyle duży, że będzie potrzebna przebudowa, wrócimy do rozmowy. Na dzień dzisiejszy nie ma na to środków. - mówi prezydent.
Tymczasem PCC Intermodal przekonują, że mieszkańcy nie muszą obawiać się inwestycji w Zajączkowie:
- Pracujemy nad takimi rozwiązaniami logistycznymi, by inwestycja nie skomplikowała organizacji ruchu w rejonie Tczewa. Mieszkańcy mogą raczej liczyć na zyski płynące z tej inwestycji, niż obawiać się jej negatywnych stron - mówi Monika Konsor-Fąferek z biura prasowego PCC Intermodal.
Dodajmy, że firma ma już zabezpieczone ok. 60 ha pod realizację inwestycji na terenie gminy Tczew. Więcej szczegółów na ten temat mamy poznać na koniec bieżącego miesiąca.
Komentarze (26) dodaj komentarz
marjam666_gość
13.03.2012, 00:37
:)
znikoma ilosc ciezarowek jezdzi autostrada ale niech ja zrobia zawsze to kolejna nowa droga.
Odpowiedzzawszewdrodze_gość
13.03.2012, 11:28
Byle do lipca!
GDDKiA planuje uruchomienie poboru opłat systemem Viatoll na pomorskim odcinku DK91 w lipcu tego roku. Jest więc nadzieja, że ciężarówki przeniosą się na A1!
CytujTadek_gość
13.03.2012, 20:13
Nawet gdy zostanie
wprowadzony system poboru opłat viatol na dk 91 to i tak ruch ciężarówek nie przeniesie się na autostradę z prostego powodu bo na A1 niema "viatola" i kierowca musi płacić żywą gotówką lub kartą. A system viatol pobiera opłatę automatycznie i płaci za to wlaściciel firmy transportowej. Więc nie liczyłbym na znaczny spadek ilości ciężarówek przejeżdżających przez nasze miasto.
Cytujmieczyslaw
13.03.2012, 01:09
Przy okazji - dobrze by było pomyśleć zawczasu nad możliwościami dalszego rozwoju i połączenia suchego portu z portem wiślanym - to dopiero pieśń przyszłości, ale powoli i u nas w Polsce zmienia się atmosfera dla żeglugi śródlądowej - jeśli nie zaczniemy sami nic z tym robić, to niebawem UE zacznie nas mocniej "cisnąć", gdyż transport rzeczny jest najczystszym i najtańszym sposobem transportowania towarów, a dodatkowo utrzymanie torów wodnych zwiększa bezpieczeństwo powodziowe kraju.
Odpowiedzstary tczewiak_gość
13.03.2012, 08:00
droga
Wisła to i za sto lat nie będzie żeglowna,w Polsce nie ma parcia na transport wodny vide żegluga międzynarodowa wszystkie miasta nad Wisłą plecami do rzeki nad Odrą jest trochę inaczej ale tam gospodarzyła inna nacja , a ulica działkowa zostanie tak jak jest czyli prowizorka a wielkie samochody będą rozjeżdżały ulice w Tczewie
Odpowiedzandy_gość
13.03.2012, 08:04
bzdura totalna
bzdura totalna kolejny raz wladze tczewa potwierdzają swój kompletny brak orientacji w terenie.
Odpowiedzja_gość
13.03.2012, 08:15
pomysł z budową obwodnicy b, dobry - teraz trzeba mieć tylko nadzieję, że na szczeblu wojewódzkim, gdzie rozdają pieniądze, będą pamiętać, że województwo nie kończy się na pruszczu gd
OdpowiedzC>K>M
13.03.2012, 08:43
Wspawać belkę na każdym wjeździe do Tczewa i po kłopocie, będzie pan zadowoloooony eh.......
OdpowiedzTraker_gość
13.03.2012, 09:23
Jeżdżę ciężarówką i wożę kontenery z portu wiem ile się traci czasu na przejazd przez trójmiasto i oczekiwania w portach. Myślę że inwestycja w Zajączkowie to dobry pomysł , oby był tylko dobrze przemyślany i rozsądnie zaprojektowany i co najważniejsze wybudowany dojazd do niego. Mamy blisko autostrade i jest okazja to wykorzystać .Sam mieszkam w Tczewie i myślę że jak dojdzie do tej inwestycji to wszyscy na tym skorzystamy. Będą nowe stanowiska pracy, musi powstać oprócz tego parking , bar , stacja paliw z zapleczem dla kierowców itp. W końcu wszyscy chcemy mieć towar dowieziony na miejsce . Pozdrawiam.
Odpowiedzmały33_gość
13.03.2012, 09:35
Trasa
Ulica Działkowa teraz jest "obwodnicą" ale za kilka lat jak rozbuduje się osiedle domków jednorodzinnych w Dąbrówce-Szpęgawie to będzie przebiegać przez środek tego osiedla. Może teraz pomyśleć o odsunięciu tej drogi od miasta za Dąbrówkę? Pomysł z uwolnieniem od ciężarówek ulic w Tczewie bardzo dobry - brawo!
OdpowiedzYaro_gość
13.03.2012, 12:06
a gdzie gmina?
zaraz zaraz dlaczego w ty temacie promuje się prezydent PObłocki??? Zajączkowo-przeciez stoi jak byk że chodzi o ZAJACZKOWO -dlaczego nikt nei zapytał wójta czy radnych gminy Tczew? Pobłocki jak widac promuje się gdzie może...żenada
Odpowiedzlolo_gość
13.03.2012, 12:10
bo mój drogi tiry zablokują drogi w MIEŚCIE, którym zarządza prezydent, a nie wójt. i dobrze, że myślą o tym zawczasu, a dopiero jak tiry wkarują się na jagiellońską
Cytujtaki-jeden_gość
13.03.2012, 14:33
Władza zaspała i będzie masakra !
Kto pomyślał ten pomyślał , żeby mieszkaniec Tczewa musiał władzy tłumaczyć że PCC ma zamiar puścić milion TIR-ów przez miasto ... Chodzi o to aby jagiellońska była czteropasmowa bo ten cały tranzyt ma właśnie Jagiellońska do A1 w Stanisławiu pójść. Szkoda że miasto nie może wymusić na województwie porządnej przebudowy drogi wojewódzkiej (ul. Jagiellońska). Jak czytam że dobrze że władza wyprzedza fakty...
Cytujexpert_gość
13.03.2012, 13:51
Port wirtualny
A do tego "portu" to kontenery będą dolatywać, czy podziemnym tunelem? Może postawić przyczepę z antenką i dostępem do wi-fi i tylko wirtualnie kwity załatwiać? Po kiego ch.ja wozić tam te kontenery?
OdpowiedzPiotr. W_gość
13.03.2012, 14:58
co za ściema !
Jakie bajki Nam wciskają o modernizacji ulicy działkowej ! Nie dajcie z siebie robic idiotów , taniej wyjdzie zmodernizować jagiellońską do czterech pasów niż budować nową Działkową. Co za ściema ten cały artykuł ! Robiony na zamówienie ... UM Tczew.
OdpowiedzYaro_gość
13.03.2012, 16:00
do lolo
a ty to w urzędzie miejskim pracujesz że tak się władzy trzymasz-stary mała lekcja-jesli wójt gminy a przede wszystkim Rada gminy się nie zgodzi, to żadnej modernizacji, budowy, remontów i mokrych i suchych portów i doków nie będzie! dlatego wypowiedz władz gminy w tym promocyjnym prezydenckim artykule az się prosi! Pobłocki może sobie rządzić w granicach administracyjnych miasta w Zajączkowo lezy gdzie? ja mówię o stonniczości tego artykułu i jego niedoróbce i tendencyjnosci a nie o idei! poniałes juz?
Odpowiedzandromeda_gość
13.03.2012, 16:49
Włodarze! Nie spie.....cie tego!
Odpowiedz_gość
13.03.2012, 17:13
nie podoba mi sie ten pomysl z tymi tirami ludziom domy pekac benda ale nikt o tym nie pomyslal a zaraz kolo tej tak zwanej ulic na kturej nie idzie jechac autem sa z 5 metro od ulicy 3 domy wiec ludziom te domki zaczna pekac wiec zanim cos zrobicie to najpierw pomyslcie , jak chca zrobic ta droge to niech ja zrobia dla mieszkancow i zrobia ograniczenie tonazu ktury nie bedzie dotyczyc mieszkancow !! a co da tym ludziom ladna droga a za to domy im benda pekac i tp . Pzodrawiam!!!!!
OdpowiedzKozeniak_gość
13.03.2012, 19:32
Praca, praca, praca
Za PCC przyjdą także inne firmy logistyczne. Tylko się cieszyć:)
OdpowiedzRaiders
13.03.2012, 20:46
No to znaczy że zapomniane już zajączkowo jako " pętla kolejowa" znowu zaczęło by działac, choć w nie takiej perspektywie jaka miało kiedyś.
Odpowiedzmysliciel_gość
13.03.2012, 23:09
chodzę tamtedy czesto zapraszam pana prezydenta w pogodny niedzielny dzien wlasnie tam czasami spacerujacych ludzi wiecej niz na bulwarze po drugie o ile sie nie mylę to strefa zalewowa jest i co kto tam podpisze sie pod pozwoleniem na budowe (same torfowiska)samochod osobowy tam jedzie i wszystko sie trzęsie a co dopiero tir po trzecie zgadzam sie z przedmówcą od strony szpegawy rozbudowuje sie bardzo szybko osiedle i obwodnice nalezaloby odsunąć poza dąbrówke ,po czwarte ludzie ile tirow jezdzi dzisiaj a1 i tak wszyscy w prawo i lewo na starą e1 pojadą
Odpowiedz_gość
14.03.2012, 07:55
jeszczo troche ta droga auta osobowe nie przejada bo dziura na dziurze a takk jak mwi Mysliciel ta sa same torfowiska zrobic ludziom droge i tyle a nie jakes tiry puszczac
Odpowiedzik_gość
14.03.2012, 13:54
szkoda,że nikt nie pomyślał o działkowcach,którzy będą jeśc teraz marchewkę z ołowiem. Niektorzy mają te dzialki od 35 lat .To dla nich jedyny azyl w tej dziurze jakim jest Tczew.
Odpowiedztomek statkiewicz_gość
14.03.2012, 17:27
hura!!
w gemalto jest bagno,ludzi gnębią, dyrektor ględzi ze jak się nie podoba to wypad!! nowa firma, nowe miejsca pracy. już składam CV!!
Odpowiedzziom_gość
14.03.2012, 23:16
po co robic dorgę ? ;/
po co robic dorgę , jak i tak złotówy będą jeździły przez al.solidarności :/ więc po co jak można pieniądze przeznaczyć na łatanie dziur ... :D:D
Odpowiedz_gość
16.03.2012, 08:46
powinna być przeprowadzona rozmowa z mieszkańcami czy na takie cos sie zgadzają a nie za ich plecami
Odpowiedz