Rząd tnie, samorządy zaciskają pasa - w Tczewie trzeba znaleźć 2,2 mln zł

Resort finansów obniżył m. in. subwencję oświatową dla ratusza (fot. tcz.pl)
Rząd tnie, samorządy zaciskają pasa - w Tczewie trzeba znaleźć 2,2 mln zł
Złe wiadomości dotarły ostatnio z Warszawy do Tczewa. Resort finansów poinformował przedstawicieli tczewskiego ratusza, że zmniejsza subwencję oświatową i udział miasta w podatku dochodowym od osób fizycznych. Mowa o ponad 2,2 mln zł. Teraz samorząd musi znaleźć te środki, aby zrównoważyć budżet.

Władze Tczewa otrzymały informację z resortu finansów, że przyznawana miastu subwencja oświatowa zostanie obcięta o 839 tys. zł. Jeśli chodzi o udział w podatku dochodowym od osób fizycznych, to obniżenie w stosunku do niedawnej prognozy resortu wynosi aż 1,4 mln zł.

- Mamy niedobór w budżecie miasta w wysokości 2,2 mln zł i musimy znaleźć pokrycie na te środki, czyli musimy ciąć. Jeśli chodzi o oświatę, analizujemy, dlaczego resort finansów przygotował takie wyliczenia. Natomiast biorąc pod uwagę udział w podatku dochodowym od osób fizycznych, jest to korekta dokonana przez ministra finansów w ciągu ostatnich kilku miesięcy. We wrześniu ub. roku, kiedy konstruowano budżet, były zupełnie inne ustalenia. Prawdopodobnie sytuacja gospodarcza jest na tyle zła, że kwoty wpłacane przez zatrudnione osoby fizyczne, są znacznie niższe od planowanych. Widać, że mamy do czynienia z kryzysem. - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Teraz urzędnicy muszą zrównoważyć budżet - zatem będą szukać oszczędności. Na szczęście cięcia nie dotyczą miejskich inwestycji - te są niezagrożone. Oszczędności związane są z wydatkami bieżącymi.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (75)
dodaj komentarz

  • Gość_gość

    02.04.2012, 00:46

    Tusk jest pierwszym premierem, który dotrzymał wszystkich obietnic danych Polakom po jego wyborze. Jest to najlepszy rząd od 22 lat. Ludzie wreszcie odetchnęli, czują się bezpiecznie, lepiej zarabiają, mają perspektywy na przyszłość, maleje bezrobocie, obniżono podatki, ceny paliwa i żywności spadają (nie to co za Kaczorów), ministrowie to sami fachowcy, wszelkie afery są szybko uczciwie osądzane, PO i Tusk doprowadzili do rozbudowy Polskiego przemysłu, który zaczął liczyć się w Europie. Dajmy szanse PO aby te dokonania umacniał przez następne lata. JAKIE SPUSTOSZENIE W GŁOWACH SPOŁECZEŃSTWA WYWOŁAŁA TVN I WYBORCZA - ludziska naprawdę łykają te bajeczki. Gratulujemy wyborcom PO

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • ._gość

    02.04.2012, 11:52

    DO ROBOTY TCZEWSKIE NIEROBY

    MOPSY , PUP I INNE SUBSTANCJE TAM SĄ PIENIĄDZE .

    Cytuj
    IP: 77.114.xx6.xx1 

    _gość

    02.04.2012, 17:26

    ceny paliwa i żywności spadają? obniżono podatki? co Ty bierzesz?!

    Cytuj
    IP: 83.11.xx4.xx7 
  • Mogę się obyć_gość

    02.04.2012, 05:06

    Dwie fontanny , zegar słoneczny i skatepark

    Dla Tczewa, to akurat dwie fontanny, zegar słoneczny i skatepark. Kto Pana Prezydenta Pobłockiego upoważnił do oceny sytuacji w państwie ?.... Prawdopodobnie sytuacja gospodarcza jest na tyle zła.... Łatwo wyliczyć ile to oszczędności musi ponieść każdy tczewianin; 14 000 - tyle gospodarstw domowych w Tczewie, 1 4 000 000 zł z udziału w podatkach - tyle kasy brakuje, wyliczenie proste: 1400000 : 14000= 100 zł : 12 miesięcy= 8,33 zł na każde gospodarstwo domowe miesięcznie ( trzy dobre piwa w domu}. Damy radę, bo bez fontanny, zegara słonecznego i skateparku możemy się obyć prawda?. W całości z oświatą, to około 5 piw miesięcznie w rodzinie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • _gość

    02.04.2012, 18:05

    Pewnie po co jakieś fontanny żeby tylko zniszczyli jak teraz to robią na starym mieście. Niszczą jakieś płyty ozdobne i lampy.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx3 
  • .._gość

    02.04.2012, 06:08

    .

    Zlikwidować niepotrzebne etaty bądz zmniejszyć wynagrodzenia urzędnikom. Wstrzymać nagrody i premię . To trochę grosza się uzbiera na łatanie budżetu.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx4 
  • cieszy mnie to _gość

    02.04.2012, 06:11

    powywalać połowę i będzie spokuj

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx8.xx3 
  • tcz45

    02.04.2012, 06:46

    Gdzie obietnice Tuska feeeeeeeeeeeeee

    Obiecywał nam zieloną wyspę, rozwój,, europę,, stabilizację i dobrobyt , a tym czasem my Polacy ciągle zaciskamy pasa...jesteśmy najgłupszym narodem ,że tak dajemy sobą manipulować i poniżać... Ale spoko znajdziemy tę brakującą sumę, coś się podwyższy, komuś zabierze, opodatkuje..biedni będą coraz biedniejsi. skróci się zasiłki dla bezrobotnych. W Tczewie trzeba więcej umów śmieciowych, pracy na czarno i za najniższą krajową..to miasto biedy i wyzysku.....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • tcz45

    02.04.2012, 07:30

    to nie żart , to Unia Eeeeeeeeeeee

    http://www.tvn24.pl/-1,1740163,0,1,w-zarobkach-dogonimy-unie-za-65-lat,wiadomosc.html

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ka_gość

    02.04.2012, 11:07

    Partia

    Aga, zakładamy partię? Nie mamy za sobą śmierdzącego ogona, może warto spróbować.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    aga_piet

    02.04.2012, 13:25

    Partia

    Po co nowa partia, nie mam recepty na dobrobyt. Nie wiem, czy ma ją ktokolwiek.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    C>K>M

    02.04.2012, 18:02

    Recepta na dobrobyt jest prosta jak konstrukcja cepa. Niskie podatki i ciężka praca. To jest tak oczywiste jak prawa fizyki. Tylko, że urzędników do obsługi takiego państwa potrzeba by może 100+policja+wojsko+sądownictwo. Dlatego od lat nikt "nie ma recepty". Błędne koło.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gość 66_gość

    02.04.2012, 07:03

    Głosujmy na PO

    Pomóżmy Grecji, Włochom, Portugalii, Cyprowi, Huiszpani i jeszcze tym którym ta pomoc jest potrzebna.Od wieków w tym durnym kraju słychać hasła za wolność waszą i naszą a teraz musimy pomagać innym tylko nie sobie. Chore i nienormalne. Tylko co jest normą?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • tcz45

    02.04.2012, 07:52

    zapamiętać nazwiska

    tych co POpierali PO lub byli jej członkami. Przy wyborach stanowcze NIE takim .... Tak jak nie wybrali Kulasa tak innych też odsunąć od władzy i do roboty wysłać, zanim nie pozmieniają partii i nie ukryją się do następnych wyborów. To dotyczy też tych z SLD, PSL i innych ....

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    aga_piet

    02.04.2012, 10:33

    Ukatrupić wszystkich, którzy kiedykolwiek głosowali na PO, PiS, SLD, PSL, UPR, PRN, SDRP i szereg innych. Dobrobyt zapewniłaby nam partia, na którą nikt jeszcze nie głosował.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    02.04.2012, 11:17

    Do aga_piet------- czy mówisz o partii transwestytów, gejów, lesbijek i ćpunów zwanej Ruchniem Palikota ? Jeśli tak myślisz to już masz zupełnie łeb wyprany TVNem. Przecież Palikot do niedawna siedział we władzach PO, był w komisji przyjazne państwo gdzie nie zrobił kompletnie NIC. Ten błazen z Biłgoraja jest przybudówką PO, a jeśli ktoś tego nie widzi to niech prześledzi głosowania w sejmie. Nie słuchajcie co mówi ten pajac tylko patrzcie co robi.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx7.xx4 

    aga_piet

    02.04.2012, 11:31

    Dajże spokój, przecież na Palikota też ludzie głosowali a więc należy go dopisać do wymienionej przez mnie listy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    C>K>M

    02.04.2012, 18:00

    Aga, jak rozumiem zostałaś hipsterką?:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    02.04.2012, 07:52

    A może Panie prezydencie od siebie zacząć. Wyjazdy na mistrzostwa w piłce skopanej do Wrześni za pieniądze miejskie - lekką ręką 2 tyś. Hotel był naprawdę nie potrzebny.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xxx 
  • ...........mmmmmmmmmmmmmm...._gość

    02.04.2012, 11:25

    są też inne rzeczy które byly niepotrzebne...no takie co ostatnio mmmmmmmmm i nie powiem...rekreacja i mmmmmmmmmmm

    Cytuj
    IP: 95.41.xx8.xx4 

    browar_gość

    02.04.2012, 11:27

    Prezydent chleje na potęgę

    jak sie bawić to się bawić byle kasa- albo jej synonim był pod ręką

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xxx 
  • willi

    02.04.2012, 07:59

    no tak, wszyscy muszą zaciskać pasa, tylko nie rządzący- tablety, ponoć niezbędne do pracy, premie, samochody służbowe itp... prościej jest zamknąć dopływ wody niż szukać przyczyny pękniętej rury... dlaczego nie zmienią przepisów odnośnie umów śmieciowych, dlaczego nie zwiększą kontroli by sprawdzić kto zatrudnia na czarno? Tak krzyczą, że edukacja ważna, że dzieci powinny wcześniej szkołę zaczynać, a tną wydatki na edukację... gdzie tu logika?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • C>K>M

    02.04.2012, 18:46

    Podchodzisz do problemu o d ....strony. Praca na czarno jest odpowiedzią na zbyt wielkie opodatkowanie pracy. Nikt nie zatrudnia na czarno hobbystycznie, naślesz kontrole, to zwolni połowę ludzi, bo mniej więcej o tyle koszta legalnej pracy przewyższają płace netto. Kasa ucieknie z gospodarki, z piekarni, spożywczaka, kiosku, monopolowego, kina, teatru, księgarni co tam kto lubi, a popłynie do urzędników i tyle z tego będzie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    willi

    03.04.2012, 09:25

    do C>K>M

    ludzie zatrudniają na czarno bo taka jest mentalność, byle kasa została w portfelu. A podatki w Polsce i tak należą do niższych w Unii. Jest to chore rozumowanie z Twojej strony, bo najlepiej oburzać się, że szkoły zamykają, że wiek emerytalny podnoszą itp... A skąd brać na to wszystko kasę? Pracodawcy myślą, że umowami śmieciowymi i pracą na czarno oszukają skarbówkę, ale prawda jest taka, że oszukują samych siebie i nas przy okazji...A rząd i tak znajdzie sposób by tą kasę odzyskać, jak nie z podniesienia podatku vat, to z podwyżki akcyzy... Ciekawe co będziesz mówić jak ci emerytura na konto wpłynie po wielu latach pracy na czarno albo na umowach śmieciowych...Trzeba zabrać się za pracodawców, bo to od nich zależy...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    C>K>M

    03.04.2012, 10:04

    Zlikwiduj umowy śmieciowe, to w tydzień po wejściu ustawy z bezrobocia 13% zrobi ci się 23%. Mówisz o mentalności, to jest jakaś wartość wejściowa, na którą nie wolno się obrażać. Skoro ktoś jest w stanie za pracę pracownika zapłacić 2000zł i ani złotówki więcej, to ma wybór, zatrudnić na czarno i dać mu te 2000zł albo zatrudnić legalnie i dać mu 1300zł .Jak myślisz, co wybierze pracownik? Będzie myślał o emeryturze, gdy nie starczy mu na bieżące potrzeby? Do tego w przypadku małych firm pensje stanowią poważny udział w budżecie firmy i nawet bardzo altruistyczny pracodawca może po prostu stracić płynność finansową, gdy koszta zatrudnienia wzrosną mu dwukrotnie. Nie wiem dlaczego przyjmujesz założenie, że gdy wzrosną wpływy do budżetu, to posłowie postanowią je przeznaczyć na emerytury, a nie na przykład na diety, premie, loty Warszawa-Gdańsk, "ratowanie Grecji" czy inne prestiżowe w ich mniemaniu bzdury. Co do emerytury, to myślę, że matematyka na poziomie gimnazjalnym,zdrowy rozsądek i rzut oka na piaskownice przed blokiem wystarczy, by za wiele po tej emeryturze się nie spodziewać, niezależnie od obciążeń podatkowych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gosc_gość

    02.04.2012, 08:31

    zacząć od SIEBIE

    Niech urzędnicy zaczną od siebie. Niech Urząd Miasta pokaże swoim obywatelom jak tnie wydatki, jak podnosi kulturę obsługi klienta, uczciwie prowadzi nabór na stanowiska .... Jest wiele do zrobienia Pani Prezydencie - można tak by zacząć od wizerunku i przykładu na swoim podwórku. Żaden urzędnik kryzysu chyba nie odczuwa!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • kajot551_gość

    02.04.2012, 08:51

    Oswiata

    To ruch w dobrą strone ludzie nieświadomi ,durni ,glupi stwarzaja szanse wyborcze dla PO-szustów i obietnic.Ostatecznie Tczew jest znany z BEZMOZGICH URZEDNIKOW i ich POpisów na najglupsze POmysły wdrożone ,szastanie pieniądzmi POdatników w sposób bezmyślny i durny jak ich rozumek.W rankingu na najgłupsze POmysły Tczew należy dzieki URZEDASOM z RATUSZA do CZOLOWKI w EUROPIE.Wyborcy PO ,którzy ktorym bielmo z oczu gdy zejdzie beda masowo skakac do Wisły by otrzezwieć,oraz otrzasnąc się z uwielbienia WSPANIALEGO PILKARZA w KIWANIU NARODU i JEGO OGLUPIANIA w CELU DOPROWADZENIA DO SKRAJNEJ NEDZY.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • demestotenes_gość

    02.04.2012, 09:03

    A może obciąć środki MOPS .

    A może obciąć środki MOPS i przeznaczyć na edukacje i inwestycję ! Teraz 20 % mieszkańców Tczewa nawet nie ma zamiaru szukać pracy ponieważ otrzymują z MOPS zasiłki celowe i dotacje mieszkaniowe i całkiem całkiem im się żyje na garnuszku miasta. Żyją celowo w konkubinacie aby samotna matka dostawała zasiłki a ojciec (konkunbent) na kierowniczym stanowisku w firmie handlowej... Rośnie nam patologiczne pokolenie dzięki polityce obecnej dyrektor MOPS ! .

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx8 
  • _gość

    02.04.2012, 11:44

    Albo się rozwodzą, albo nie zawierają w ogóle związku małżeńskiego. Ojciec pracuje albo na czarno, albo za granicą i tego nie ujawnia. Nie można z niego ściągnąć alimentów, bo jest biedny i nic nie ma, a państwo, czyli my wszyscy płacimy alimenty na dziecko. A rodzinka śmieje się nam wszystkim w nos. Nikogo nie dziwi, że mieszkają razem, bo przecież są biedni i nie stać ani jej ani jego, żeby się wyprowadził/ła i wynajął, lub kupił mieszkanie. Takich rodzin jest wiele. Jak tylko zaczęła obowiązywać ustawa o zasiłku alimentacyjnym, to nagle się porozwodzili, albo zrezygnowali z pomysłu o zawarciu związku małżeńskiego. Przedtem, jeśli ojciec nie płacił alimentów, to kobieta nie miała nic (bardzo rzadko przychodziło jej do głowy, że można podjąć pracę), a polskie prawo jest tak skonstruowane, że za cholerę nie ma instrumentów pozwalających ściągnąć od nieuczciwych ojców alimenty. Jest tak skonstruowane, żeby banda urzędasów broń Boże nie musiała ruszyć dupska, żeby wymusić w jakiś sposób alimenty od ojców. Nie mogą biedacy nic zrobić, jeśli ojciec jest nieuczciwy. To nic, że mieszka w 300 metrowym domu i jeździ najnowszym mercem. Oficjalnie nie pracuje i nic nie ma. Tylko, że w tedy zaczęły się w różnych telewizjach ukazywać reportaże o tym, jak to jeden czy drugi ojciec jest zły, bo nie płaci alimentów, że jeden nie pracuje a drugi siedzi i matka dziecka też oczywiście nie pracuje i nie ma na utrzymanie dziecka itd itp. Jakie to nasze państwo jest be, że nie da tej kobiecie zasiłku itd. no i uchwalono ustawę o zasiłku alimentacyjnym i teraz wystarczy tylko się rozwieść, zwolnić z pracy i państwo, czyli my wszyscy płacimy za ojca alimenty. urzędnicy znowu mają spokój, bo nikt nie powie, że zostawiono kobiety na lodzie, ale też nikt w ogóle nie stara się zrobić nic, żeby zmusi faceta do płacenia alimentów.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Antykatolik_gość

    02.04.2012, 09:05

    tylko 2.2 mln?

    Co to jest dla naszych władz? Śmieszna sumka, w 2010 radni sejmiku pomorskiego oddali "katolika" przy ul. Wodnej za zeta. Szukajcie u czarnych a znajdziecie.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • łowca kundli_gość

    02.04.2012, 13:18

    do antykatolika

    Ty z pewnością należysz do tzw. "naćpanej hołoty". POszczekujesz na forach jak wściekły kundel.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • Antykatolik_gość

    02.04.2012, 09:07

    Podłączcie

    czarnym liczniki elektryczne, bo jak na razie budynki kościelne są podłączone do systemu oświetlenia miejskiego. Czarni nie płacą też za wodę i CO.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • Czarny_gość

    02.04.2012, 10:01

    oszczędności

    Twój brak wiedzy aż przeraża, ale parę rzeczy mogę Ci wyjaśnić: 1. Kościół płaci za WSZYSTKIE wymienione przez Ciebie rzeczy - wodę, prąd, gaz, nieczystości itd. Każda parafia ma na to rachunki, więc nie opowiadaj bajek. 2. Budynku obecnego "katolika" nikt nie chciał, a poza tym - budynki służące dobru wspólnemu (w tym przeznaczone na szkołę) mogą być sprzedawane ze specjalną bonifikatą - Twoje dzieci też mogą chodzić do tej szkoły i ciekawe, czy chciałbyś płacić wysokie czesne, bo przecież w takim przypadku kredyt też trzeba spłacać.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx7 

    Gość_gość

    02.04.2012, 11:19

    Temu bucowi TVN wmówił że za całe zło w Polsce odpowiada kościół a nie nieroby z Tuskiem na czele

    Cytuj
    IP: 77.253.xx7.xx4 

    Antykatolik_gość

    02.04.2012, 13:45

    Budynku nikt nie chciał???

    Nawet za pół miliona? za 250 tyś też nie? "dobru wspólnemu"??? Katolickie dobro to nie "wspólne dobro". Dobru wspólnemu służą szkoły publiczne, których nie stać na pomoce naukowe a samorządy rozdają ziemię i budynki czarnej mafii. Gdzie można sprawdzić te rachunki za prąd i inne media? Czy parafia mi je udostępni i będę mógł porównać ceny z cenami na rachunkach dla innych użytkowników?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Antykatolik_gość

    02.04.2012, 13:53

    Chcecie dowodu to macie

    nie wiem jak to jest z Tczewem ale przypuszczam, że może być podobnie. Samorząd niech bierze przykład z prezydenta Stalowej Woli i takiego prezydenta wszystkim życzę. http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20120122%2FSTALOWAWOLA%2F945524036

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Czarny_gość

    02.04.2012, 17:34

    Rachunki...

    Jeśli będzie jakiś proboszcz chciał, to Ci pokaże - Ty też nie masz obowiązku pokazywać swoich rachunków sąsiadom. Ale zawsze możesz poprosić o pomoc odpowiedni organ np. NIK albo inny kompetentny, który sprawdzi to z mocy swojego urzędu i ujawni publicznie, czy płaci się te same stawki czy też inne. Każda szkoła jest wspólnym dobrem publicznym - i tak nie najeżdżaj na edukację prowadzoną przez Kościół, bo gdyby nie Jezuici, Dominikanie i wiele innych, to dzisiaj byłby analfabetyzm większy niż w brazylijskich slumsach. Poza tym - zobacz, jaką renomę mają te szkoły, jaki oferują poziom nauczania i kształcenia. Jednym zdaniem można powiedzieć, że są jak Media Markt...

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx7 

    moher_gość

    02.04.2012, 18:50

    schizolu

    A GóWno prawda! Gdzieś wyczytał, że kościół nie płaci za prąd? Wyborczyj się naczytałeś, czy może TVN oglądasz zbyt namiętnie!? To zioła ci mózg wypłukało więc przestań palić to świństwo i poproś Boga o łaskę rozumu!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx2 

    Antykatolik_gość

    02.04.2012, 19:09

    Jezuicka edukacja doprowadziła ten kraj

    do nędzy. Oto co o Jezuickim kształceniu myślał pewien ksiądz: ""publiczna edukacja była tak postawiona w publicznych szkołach, że jezuici nie starali się rozwijać oświaty w Polsce dlatego, że wiedzieli, jak trudno jest w narodzie nadto z nauką i umiejętnościami oswojonym przewodzić. Oni to wiedzieli i wygodniej im było utrzymać swój kredyt w kraju fanatyków." - Hugo Kołłątaj W Anglii i Francji Szkoły nie były jezuickie a jakoś nauka stała tam na wyższym poziomie. Wystarczy porównać ilu było odkrywców tam a ilu w Polsce i gdzie zaczęła się rewolucja przemysłowa. W Anglii budowano silniki parowe a w Polsce palono czarownice na stosie. Z tym NIK-em to dobry pomysł, dziękuję za radę.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Antylatolik_gość

    02.04.2012, 19:15

    Lipa z tym Nik-em

    Znowelizowana Ustawa o NIK z 23 grudnia 1994 roku, stanowi, że Izba może podjąć kontrole na zlecenie Sejmu lub jego organów, na wniosek Prezydenta RP, Prezesa Rady Ministrów oraz z własnej inicjatywy.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    C>K>M

    02.04.2012, 21:02

    Masz racje, na przykład w Anglii był taki Newton, którego nikomu przedstawiać chyba nie trzeba, otóż tak o nim pisze wiki:" Biblia, a nie nauka, była największą pasją Newtona. Poświęcał więcej czasu Pismu Świętemu niż nauce. Napisał: "Jestem przekonany, że Biblia jest Słowem Bożym, napisanym przez tych, których On inspirował. Studiuję ją codziennie" oraz: "Żadna inna nauka nie jest tak potwierdzona, jak nauka Biblii". Z francuzów to masz na przykład Ludwika Pasteur, który zwykł mawiać: "Mało wiedzy oddala od Boga. Dużo wiedzy sprowadza do Niego z powrotem. Kartezjusza, który twierdził że: Bóg jest przyczyną idei Boga w nas, a zarazem wszystkich prawd wiecznych. Istnienie Boga jest zatem takim samym pewnikiem jak cogito ergo sum i jak prawdziwość jasnych i dokładnych twierdzeń odnajdywanych w naszym myśleniu, Następny w kolejce jest Blaise Pascal i jego słynny zakład":-))))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    katol faszysta_gość

    02.04.2012, 21:30

    Dobra rada

    ty powinienes zawsze zaczynać zdanie w Faktch i Mitach było napisane ze......

    Cytuj
    IP: 178.56.xx5.xx6 

    Antykatolik_gość

    03.04.2012, 07:20

    Już chyba

    przerabialiśmy temat dlaczego wszyscy znaczący ludzie tamtych czasów byli chrześcijanami. Nie dotarło do ciebie, jak widzę. Nikt inny wybić się nie mógł. W Polsce był jeden taki szlachcic, który napisał traktat filozoficzny o nieistnieniu boga:"De non existentia Dei", nazywał się Łyszczyński, chociaż po szkole jezuickiej jednak został ateistą (jak widać zdarzały się wybitne jednostki). Długo nie pożył, ciemny katolik, Jan III Sobieski skazał go na śmierć, ścięto mu głowę a ciało spalono. Tak w katolickim ciemnogrodzie traktowano filozofów i naukowców (Kopernikowi też groził stos, dlatego swoje dzieło wydał tuż przed śmiercią a nie wcześniej). Kopernik żył długo wcześniej ale piszę o nim, bo nie przychodzi mi do głowy żaden inny wielki Polak epoki nowożytnej, chyba dlatego,że odkąd szkolnictwo w Polsce w XVI w. przejęli właśnie Jezuici, taki się nie wykształcił. Następna była Skłodowska-Curie tylko, że Ona studiowała we Francji, bo w Polsce kobiety studiować nie mogły.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    C>K>M

    03.04.2012, 08:24

    Po prostu w realnym świecie jest masa przykładów, zadających kłam twoim tezom prosto z politbiura:) Wiara na przestrzeni dziejów była inspiracją dla wielu najwybitniejszych umysłów, a im bardziej poznajemy otaczający nas wszechświat, tym, zgodnie z poglądami Pasteur, logiczny umysł coraz bardziej musi się skłaniać ku idei Boga, choćby deistycznego.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Czarny_gość

    04.04.2012, 12:31

    Nie wiem, kto powtarzał Ci bajki o stosie i Koperniku, ale niech będzie. Kościół już wiele razy przepraszał za inkwizycję i przemoc - przeszłości zmienić już nie można, ale warto spojrzeć na teraźniejszość - codziennie giną ludzie za to, że są wyznawcami Chrystusa - mamy inkwizycję naszych czasów i jakoś nie robi to na Tobie wrażenia? Wyrwałeś sobie jedno zdanie z wypowiedzi i myślisz, że tak wygląda cała historia edukacji w Polsce? Wracaj do książek i wtedy podejmuj głos w dyskusji. I jeszcze coś dotyczącego finansów Kościoła katolickiego w Polsce - po Twoim nicku mogę przypuszczać, że nie chodzisz do Kościoła, nie korzystasz z sakramentów - co Cię obchodzą finanse? Aż tak Cię to boli, że Kościół nie marnuje pieniędzy wiernych, tylko inwestuje w budynki sakralne, szkoły, szpitale itd? Popatrz na rządzących polityków i ich zacznij rozliczać. Od razu uprzedzam - każdy ksiądz płaci ZUS i podatki w US. Bajki z TVN i "Faktów i Mitów" są dobre dla nieuków. Sprawdź to dokładnie i zapraszam do dialogu.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx7 

    Antykatolik_gość

    04.04.2012, 15:57

    :-)))))

    "Wiara na przestrzeni dziejów była inspiracją dla wielu najwybitniejszych umysłów" - chodzi ci o taki wybitny umysł jak Hernán Cortés? Pasteur i Pascal uczyli się w jezuickiej szkole, bo o tym była mowa? Jak nie potrafisz pisać na temat to nie pisz w ogóle. Poza tym ten zakład Pascala jest po prostu dziecinny. On to chyba wymyślił żeby z was zakpić. Kiedy słyszę kiedy teista posługuje sie tym argumentem w dyskusji o istnieniu boga to wiem, że ma niewiele do powiedzenia. Jak można wierzyć "na wszelki wypadek"? To idiotyzm. "Ojciec nie chcąc, by zainteresowania młodzieńca kolidowały z nauką łaciny i greki, (potrzebne mu to pewnie było do studiowania Biblii.komentarz mój)zabronił mu zajmować się matematyką do czasu ukończenia przezeń piętnastego roku życia. Mimo wydanego zakazu, pewnego dnia Étienne zobaczył swego (dwunastoletniego już wtedy) syna zapisującego kawałkiem węgla na ścianie niezależny dowód twierdzenia, iż suma miar kątów wewnętrznych trójkąta równa się podwojonemu kątowi prostemu. Od tego czasu Blaise'owi pozwolono studiować pisma Euklidesa, mógł także – co ważniejsze – przysłuchiwać się odbywającym się w celi zakonnej Marina Mersenne'a dyskusjom najwybitniejszych matematyków i naukowców Europy: Desarguesa, Gassendiego, Mydorge'a, Robervala czy Kartezjusza." i znowu ktoś został wybitnym umysłem wbrew chrześcijaństwu a konkretnie wbrew ojcu, katolikowi. "Kościół już wiele razy przepraszał za inkwizycję i przemoc - przeszłości zmienić już nie można, ale warto spojrzeć na teraźniejszość" - zgadza się, trzeba zlikwidować źródło nieszczęścia - Kościół. "Wyrwałeś sobie jedno zdanie z wypowiedzi i myślisz, że tak wygląda cała historia edukacji w Polsce" - a jak wyglądała? "Wracaj do książek i wtedy podejmuj głos w dyskusji" - tytuły proszę. "że nie chodzisz do Kościoła, nie korzystasz z sakramentów" - to chyba oczywiste, ja nim gardzę. "co Cię obchodzą finanse" - z tego co wiem KK nie utrzymuje się z "tacy" a z ulg, dotacji z budżetu samorządów i państwa a więc z moich pieniędzy również. "inwestuje w budynki sakralne, szkoły, szpitale itd" - budynek sakralny nie przynosi żadnej korzyści Państwu i społeczeństwu, to nie inwestycja tylko marnowanie pieniędzy. Jakie szkoły - katolickie? Jakie szpitale? Kupujecie sprzęt szpitalom jak Owsiak? Szpitale i szkoły dostajecie za 1% wartości żeby je potem sprzedać z dużym zyskiem. Wyrzucacie ludzi z kamienic, szkół, szpitali, które zostały wam "zwrócone". "każdy ksiądz płaci ZUS i podatki w US." - ile? bo ZUS dla przedsiębiorcy wynosi ok 900 zł. tyle płacicie? Jestem za tym, żeby KK odzyskał legalnie i uczciwie zarobione pieniądze, a kwota ta oscyluje w granicach 0 zł.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    C>K>M_gość

    04.04.2012, 19:14

    To Ty Żuczku wybierasz sobie wygodny dla siebie fragment, bez kontekstu i traktujesz jako chłopca do bicia. Na tej podstawie budujesz wielką teorię unifikacyjną i już wiesz kto stoi za całym złem na świecie. Jak ktoś ci wybije klocek z ręki, to szukasz następnego, równie prymitywnie i równie bez kontekstu. Konstrukcją psychiczną nie różnisz się absolutnie niczym od tak pogardzanego przez ciebie mohera, który wszędzie widzi "żydów i masonów". Nie respektujesz podstawowego prawa nauki, filozofii, życia, logiki które mówi, że "nie można udowodnić nieistnienia". W związku z tym, gdy wkręcisz sobie, że znasz przyczynę, "źródło nieszczęścia",, a jest nią działanie Kościoła/żydów/masonów/cyklistów/imperialistów amerykańskich/kosmitów to nikt nie jest w stanie ci udowodnić, że jest inaczej. Żal mi ciebie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 

    Antykatolik_gość

    04.04.2012, 21:55

    jesteś śmieszny

    Z tymi swoimi tekścikami. To u katofaszysty norma, przyparty do muru zaczyna bluzgać.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Czarny_gość

    05.04.2012, 11:48

    i wyszło szydło z worka...

    Dyskusja doszła do oczekiwanego przeze mnie punktu - brak rzetelnej wiedzy zastępujesz nienawiścią. Przytoczone przez Ciebie teorie dotyczące finansow Kościoła są wyssanym z palca kłamstwem Tuskowo-Palikotowym. Twój brak wiadomości zastępujesz tym, co Ci poda TVN i "GW". Budynki sakralne to przede wszystkim - spuścizna kulturowa. Co do pomocy szpitalom - tylko w zeszłym roku "Caritas" przekazała 500 milionów PLN na pomoc biednym i utrzymanie szpitali i hospicjów - ile przekazał Owsiak i kogo zatrudnia w swojej fundacji? Kościół nie jest źródłem nieszczęścia - źródło nieszczęścia to ludzie, którzy potrafią GARDZIĆ i NIENAWIDZIEĆ. Pozdrawiam!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx7 

    Antykatolik_gość

    05.04.2012, 12:35

    jestes jednag g...y

    niż myślałem. "Nie respektujesz podstawowego prawa nauki, filozofii, życia, logiki które mówi, że "nie można udowodnić nieistnienia" - ja niczego nie udowadniam, bo nie ma czego, ale jeżeli już mówisz o dowodach to jaki masz na istnienie boga? Żenada, ja nie respektuje tych praw? Ty je zapewne respektujesz twierdzeniami, że dziewica może być w ciąży, albo, że ciało może zmartwychwstać, manna spada z nieba, morza się rozstępują a Jonasz żył w brzuchu wieloryba itd, itp :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Nie wypowiadaj się może na temat nauki i praw nią rządzących, bo nie masz o tym pojęcia- ośmieszasz się. "który wszędzie widzi "żydów i masonów" - widzę wszędzie katolików, podobno jest ich tu 95% więc czemu się dziwisz? ""źródło nieszczęścia",, a jest nią działanie Kościoła/żydów/masonów/cyklistów/imperialistów amerykańskich/kosmitów" - tylko Kościoła. Co do Żydów to mam o nich lepsze zdanie niż ci się zdaje. Na pewno są mądrzejszym narodem i wnoszą większy wkład w rozwój cywilizacyjny niż polakatolik, mason masonowi nie równy. Część Amerykanów lubię, jakieś 50% , od reszty amerykańskich talibów - republikanów wolałbym trzymać się z daleka. Kosmitów nie widziałem.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Antykatolik_gość

    05.04.2012, 12:43

    jeżeli

    to spuścizna kulturowa to dlaczego jest własnością KK? Powinna być własnością państwa. Jeżeli to wasza własność to utrzymujcie to za wasze pieniądze. Nie słyszałem, żeby prywatny właściciel zabytkowego obiektu dostawał z budżetu jakąkolwiek pomoc. "przekazała 500 milionów PLN na pomoc biednym i utrzymanie szpitali i hospicjów" - masz na to dowód czy to plotki z Episkopatu? Zacznijmy od tego ile Caritas zebrał. Takie informacje też posiadasz. Jakie jest źródło finansowania Caritasu, z tacy? Nie wydaje mi się. "źródło nieszczęścia to ludzie, którzy potrafią GARDZIĆ i NIENAWIDZIEĆ" - masz na myśli Rydzyka i ferajnę, widziałem pod krzyżem jacy są przepełnieni miłością, jak większość polakatolików.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Antykatolik_gość

    05.04.2012, 12:48

    Czy, wy

    katolicy macie problem z odpowiadaniem na pytania? Ile wynosi wasza składka do ZUS-u? To chyba proste pytanie?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Czarny_gość

    05.04.2012, 23:13

    Co do wydatków CARITAS POLSKA - to są oficjalne dane, które zostały podane w rozliczeniu skarbowym działalności prowadzonej w roku 2011, więc nie muszę opierać ich o Episkopat, który podawał taką samą kwotę. Spytaj jakiś samorząd, czy chce wziąć pod opiekę jakiś zabytkowy kościół - od razu usłyszysz "NIE, BO NAS NA TO NIE STAĆ". Trzeba dbać o remonty, utrzymanie itd. Państwo szybko doprowadziłoby te budynki do ruiny - a do tego dopuścić nie można. Caritas ma wiele źródeł finansowania - ofiary zbierane w Kościołach, prywatni sponsorzy itd. Cała działalność CARITAS musi być zaksięgowana, rozliczona z fiskusem itd. Co do składek ZUS - ksiądz opłaca ZUS prywatnie za to, że jest księdzem (tutaj stawka jest normalna, najniższa krajowa) i kolejny raz w szkole - jak każdy nauczyciel. Każdy ksiądz odprowadza też podatek za KAŻDEGO ZAMELDOWANEGO na terenie parafii - za Ciebie też odprowadza podatek proboszcz miejsca. Nie slyszałem też nigdy w wypowiedzi Rydzyka, żeby kimś gardził. A z Twojej to wyczytałem. To są fakty.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx7 

    Antykatolik_gość

    06.04.2012, 11:13

    Masz problemy z czytaniem?

    Ja nie mówię o wydatkach Caritasu ale o tym ile zebrał a ile wydał. Podaj chociaż link do takiej informacji, bo jakoś nie mogę znaleźć. Jeszcze raz pytam, jeżeli kościoły są waszą własnością dlaczego nie utrzymujecie ich sami, wiele zabytkowych obiektów niszczeje, nie tylko kościoły. Kiedy jednak ktoś chciałby jakis pałacyk wyremontować to nie dość, że nie kupi go za 1% wartości jak wy, ale do tego od państwa nie dostanie żadnych pieniędzy na renowacje tylko musi pokrywać to z własnej kieszeni. Czy ze zwiedzania "zabytkowych" kościołów zyski czerpie państwo czy wszystko płynie do kasy Kościoła? Jeżeli remontujecie je za państwowe pieniądz eto powinniście chyba dzielić się zyskami? I nie wszystko co jest kościołem jest od razu zabytkiem. Połowę tego kiczu można zburzyć albo zamienić na stodoły. "Co do składek ZUS - ksiądz opłaca ZUS prywatnie za to, że jest księdzem" - jaja sobie robisz? Po pierwsze jest to pokrywane z funduszu kościelnego a więc z budżetu państwa, po drugie ksiądz to nie zawód, to hobby. "i kolejny raz w szkole - jak każdy nauczyciel. " - nauczycielami nie jesteście, bo religia to nie nauka a z tego co pamiętam mieliście to robic za darmo. "KAŻDEGO ZAMELDOWANEGO na terenie parafii - za Ciebie też odprowadza podatek proboszcz miejsca" - za mnie raczej n ie, nie należę do tej organizacji przestępczej. "Nie slyszałem też nigdy w wypowiedzi Rydzyka, żeby kimś gardził" - a ja słyszałem, kiedy wypowiadał się o Marii Kaczyńskiej, cytuję: "TA CZAROWNICA". Za chwilę pewnie napiszesz, że to taki żarcik albo komplement. I takie są fakty.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Czarny_gość

    06.04.2012, 14:42

    No i widzisz jak mało wiesz :) Tak, każdy ksiądz płaci ZUS za to, że jest księdzem - i wiem, co mówię. Owszem, FK dofinansowuje składkę, choć jak pewnie wiesz księża i zakonnice korzystają z niego dopiero od 1990 roku, bo wcześniej władza nie pozwalała się ubezpieczać duchowieństwu. Mogli korzystać tylko Ci, co donosili - może to było 2-3% księży i sióstr zakonnych, ale niestety byli i tacy. Więc ile tak naprawdę skorzystano z tych "dóbr martwej ręki"???? Trzeba mówić prawdę - z FK korzysta się od 1990 roku a nie od 1954. To, że nie chodzisz do Kościoła nie zwalnia proboszcza miejsca z wnoszenia opłat za Ciebie. Jeśli oprócz proboszcza są jeszcze wikariusze - każdy z nich też płaci podatek za Ciebie i wszystkich zameldowanych na terenie parafii gdzie mieszkacie. Urzędu Skarbowego nie interesują Twoje poglądy religijne, tylko liczba mieszkańców i kasa. Jeśli jakaś katedra czy zabytek oferuje zwiedzanie i sprzedaje bilety - musi być wyposażona w kasę fiskalną i odprowadzać podatek - nic nowego. Może Ci się to nie podobać, ale z zawodu jesteśmy nauczycielami - mamy ukończone studia na uniwersytetach i przynajmniej tytuł magistra. Jeśli ktoś jest właścicielem obiektu wpisanego na listę zabytków to może normalnie korzystać z dotacji państwowych na utrzymanie i remonty - patrz zamek w Gniewie. Popytaj specjalistów od ochrony i konserwacji zabytków - wytłumaczą Ci dokładnie. Kościół to nie jest organizacja przestępcza, ale boli Cię mocno - masz problemy ze sobą? Cierpisz na jakieś duchowe choroby? Dziś obchodzimy pamiątkę śmierci Chrystusa - ON umarł, żeby Ciebie też zbawić. Dyskusja z Tobą nie wnosi niczego pożytecznego, więc pozdrawiam Cię wierny sympatyku "TVN" i "Faktów i mitów" i życzę, żeby w Twoim życiu było więcej faktów niż mitów, żebyś zawsze dążył do PRAWDY i już nikim nie gardził :)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx9 

    Antykatolik_gość

    08.04.2012, 00:35

    Ja nie tylko nie

    chodzę ale też nie należę - to różnica. "Owszem, FK dofinansowuje składkę, choć jak pewnie wiesz księża i zakonnice korzystają z niego dopiero od 1990 roku, bo wcześniej władza nie pozwalała się ubezpieczać duchowieństwu." - no właśnie. dofinansowuje, za jakiej racji? To są też moje pieniądze, jak katolicy chca to niech sami opłacają wasze emerytury. "bo wcześniej władza nie pozwalała się ubezpieczać duchowieństwu. - i dobrze, jesteście funkcjonariuszami obcego państwa i to ono niech wam wypłaca emerytury. "Ci, co donosili - może to było 2-3% księży i sióstr zakonnych," - skąd te dane, to wasza wersja? "To, że nie chodzisz do Kościoła nie zwalnia proboszcza miejsca z wnoszenia opłat za Ciebie. Jeśli oprócz proboszcza są jeszcze wikariusze - każdy z nich też płaci podatek za Ciebie i wszystkich zameldowanych na terenie parafii gdzie mieszkacie." - podatek od czego? na parafii też są kasy fiskalne? Ile wynosi ten podatek? "Może Ci się to nie podobać, ale z zawodu jesteśmy nauczycielami - mamy ukończone studia na uniwersytetach i przynajmniej tytuł magistra" - właśnie, nie podoba mi się, religia to nie nauka, przynosi więcej szkody niz pożytku, właściwie nie ma z niej żadnego pożytku. "Kościół to nie jest organizacja przestępcza" ależ jest, żeby płacić podatki trzeba pracować, wytwarzać jakieś dobra, usługi. W jaki sposób KK zgromadził taki majątek? Piszesz, że płacicie podatki, w jaki sposób one są naliczane? Jaka jest korzyść dla państwa z KK? Miałeś wskazać link do rozliczeń Caritasu. "Jeśli ktoś jest właścicielem obiektu wpisanego na listę zabytków to może normalnie korzystać z dotacji państwowych na utrzymanie i remonty" masz rację, ale jak pisałem wcześniej nie wszystko co jest kościołem musi być od razu zabytkiem, a niejeden kościół jest wpisany na listę zabytków tylko dlatego żeby wyłudzić kasę na remonty. No i nikt nie dostaje budynku za 1% wartości. "Cierpisz na jakieś duchowe choroby?" - gdybym cierpiał na "duchowe choroby" wstąpiłbym do seminarium. "ON umarł, żeby Ciebie też zbawić"- nie prosiłem go o to. "Dyskusja z Tobą nie wnosi niczego pożytecznego" - to tak jak z waszym "nauczaniem religii" "pozdrawiam Cię wierny sympatyku "TVN" i "Faktów i mitów" - TVN jest raczej prokościelną stacją, Faktów i mitów" nie czytuję, ale te media i tak są rzetelniejsze od Frondy, Uważam, rze i TV trwam. To ostatnie nie jest nawet telewizją, porównałbym to raczej z programami Jerrego Springera. "już nikim nie gardził :) " - jak mam mnie gardzić KK skoro on gardzi ateistami? Kiedy słyszę teksty w stylu "miara dobrego wychowania, patriotyzmu jest wiara w boga" albo " prawdziwy Polak patriota to Polak katolik", to wybacz. Większość ateistów jest bardziej tolerancyjna ode mnie, ale ja nie zamierzam tolerować instytucji, która nie toleruje mnie.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • _gość

    02.04.2012, 09:07

    Urzędnicy powinni zacząć oszczędzać od siebie, a jak znam życie to przywalą nam większe podatki od nieruchomości, droższą wodę, kanalizację, czy co tam jeszcze i będą mogli to zwalić na rząd, że oni nie chcieli, ale musieli. Straż Miejska będzie waliła więcej mandatów dla kierowców itd. (meneli chlejących pod sklepami oczywiście nie ruszą). W urzędach powinno się zlikwidować kilka etatów, zlikwidować nagrody i premie dla urzędników, np dla szefa ZWiK. Znalazłoby się więcej kasy niż potrzeba. Ciekawe ile długopisów i gumek kupiły tczewskie urzędy pod koniec 2011 roku, żeby nic nie oszczędzić i żeby nie przyznano im mniejszych budżetów w 2012 roku?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Gość_gość

    02.04.2012, 09:08

    Znaleźć?

    Po pierwsze nie znaleźć 2,2 mln tylko nie przepieprzyć na głupoty 2,2 mln. A po drugie mam taki pomysł na oszczędności: przestańmy płacić nierobom za niepracowanie (zasiłki) i jednocześnie przestańmy karać pracujących za pracę (wysokie podatki). Oszczędności znajdą się w 5 sekund, a i bezrobocie znacznie spadnie. Tylko ... z czym będą wtedy walczyć fałszywi obrońcy ludzi pracy, zwani powszechnie politykami?

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx2.xxx 
  • _gość

    02.04.2012, 11:05

    Przypominam, że UM oszczędził już około 3,5 mln. zł n akomunikacji. Meteor jeździ za 9,5 mln, a UM na ten przetarg miał przygotowane ok. 13,5 mln. gdzie te oszczędności.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xxx 
  • ._gość

    02.04.2012, 12:09

    PISOSZUMOWINKI

    a tak za robotą się rozejrzeć

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx6.xx1 
  • ._gość

    02.04.2012, 15:26

    TAK TAK

    NIEROBY Z KRZYŻEM I POCHODNIĄ W RĘKU

    Cytuj
    IP: 95.41.xx5.xx1 

    perry_gość

    02.04.2012, 20:14

    A co Ty wiesz o POkłamcach ?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • buca_gość

    02.04.2012, 13:32

    żenada

    PANIE POBŁOCKI, POSTRZĄTAJ PAN TĘ SWOJĄ stajnię augiasza, połowa urzędasów poprzyjmowanych kuzynek ,,po ekonomiku",. upchniętych kolesi na stanowiskach, pracujących w urzedzie, dodatkowo w innych miejscach, szkołach, bo kolega radny dyrektor przyjął... poza tym MOPS- renty dla alkocholików, nierobów, krętaczy pracujących na czarno...a od ludzi szarych, zwykłych wam wara- kadafi niech będzie dla was ostrzeżeniem...ced wam potrzebny, bo nowe kuzynki kończące ,,ekonomik"- buahahaha- trzeba upchnąć...tczew- miastop brudu, syfu, dość zasiłków za nic- łopaty, grabie czekają, alkoholizm i lenistwo szybko wyparują...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx7 
  • jack daniels_gość

    02.04.2012, 15:01

    Kondonek

    Tusk jest jak wódka -obiecuje przyjemność-a kończy sie kacem pozdrawiam myślących

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx4.xx4 
  • Cinek_gość

    02.04.2012, 17:28

    Prawda o ustawianych konkursach

    W 100 % zgadzam się z moim przedmówca ,który wspomina zatrudnianie krewnych i znajomych. Człowiek z wykształceniem z fachowym przygotowaniem oraz wiedzą którą mógłby spożytkować w pracy w samorządzie tczewskim nie ma żadnych szans. Wszystkie konkursy to lipa. Wiadomo już kto wygra. Karuzela stanowisk upychanie rodzinki tczewskiego ,,establishmentu" Żenada !!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • matrix_gość

    02.04.2012, 17:49

    żal

    polska to chory kraj mówie wam

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx8.xx7 
  • Perry_gość

    02.04.2012, 19:55

    Wyborcy!!!

    A już dawno ostrzegałem. Ale Tczewiacy to wyborcy PO. Wybierajcie PO-wców na następne kadencje !!! Teraz mamy za dobrze !!! chcemy mieć gorzej !!! Tusku rządź tak dalej.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • kajot551_gość

    02.04.2012, 21:18

    Oswiata

    W kraju gdzie MATOL GLOWNY -zwany RUDYM PILKARZEM KASZUBY III liga -POstanowił że OGLUPI NAROD NORMALNOSCIA JEST zamykanie i oszczedzanie na szkolach i oświacie ,brak wiedzy o POczynaniach OSZUSTOW I MAFII,a także o PRZEKRETACH jak najdluzej bo pózniej w BRUKSELI to możemy im POklaskać jest OCZY-WI-STOSCIA.CWANIAKI jak zawsze WY.......NAROD ,a ONI znów wybiorą kto glosniej i populistycznie wrzeszczy ,HISTORIA NAS UCZY ZE NAS NIC NAS NIE NAUCZYLA.Znowu może AWANTURNIKA-PALIGEJA,-CPUNA z ORGANEM,a może KOMUCHOW ,czy znowu TUSKU-TUSKU-PINOKIA-czy też "nie pójdę bo mnie bolą nogi" a pózniej płaci i zdycha -to zapłata za lenistwo wyborcze .POLAK GLUPI PRZED I PO SZKODZIE i tak to mu się nalezy za LENISTWO>

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • tcz45

    03.04.2012, 08:40

    uwaga na PO-niebezpieczeństwo

    a miało być tak dobrze podejmij dobrą decyzję na wyborach... http://finanse.wp.pl/kat,104762,title,Zarabiamy-najmniej-w-Europie,wid,1438 2817,wiadomosc.html?ticaid=1e348

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • tcz45

    03.04.2012, 08:41

    poprawka

    http://finanse.wp.pl/kat,104762,title,Zarabiamy-najmniej-w-Europie,wid,14382817,wiadomosc . html?ticaid=1e348

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Nie ma Polski bez Kościoła_gość

    03.04.2012, 09:31

    do "antykatolika"

    Z tobą rozmowa, jak z d**ą o jedzeniu. Widzisz tylko to, co co niestrawne lub nadaje się do wydalenia, ale nie popadaj w rozpacz.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • Antykatolik_gość

    04.04.2012, 15:59

    Dokładnie

    to co niestrawne lub nadaje się do wydalenia to właśnie KK. Nie popadam, to wy, katolicy popadacie w rozpacz i to czarną.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    C>K>M

    04.04.2012, 21:08

    Już w sobotę wieczorem będziesz miał okazję zobaczy tę "rozpacz" podczas procesji rezurekcyjnej więc lepiej zasuń rolety i domknij okna:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • buca _gość

    03.04.2012, 18:39

    żenada

    jaki wniosek? pobłocki i tak zrobi swoje, bo obecnie ma nas wszystkich głęboko w d**ie. lodówka u niego na święta pełna, bo kasa płynie, płynie, płynie...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx8 
  • Obserwator_gość

    03.04.2012, 23:29

    Nauczyciele a obiecanki Tuska

    Czytając komentarze! Widać, że nikt nie skupia się na istocie problemu. Rząd obiecuje podwyżki "biednym i pokrzywdzonym przez los" nauczycielom, oświata jest finansowana przez samorządy a te mają to zrobić z subwencji. Jeszcze żaden samorząd w Polsce nie utrzymał szkół z subwencji, dlatego są one często głośno zamykane. Może i w Tczewie zajdzie taka potrzeba, by co rok nie wydawać kilkanaście milionów zł (sprawdźcie budżet miasta na rok 2012) na oświatę i tak "źle zarabiających nauczycieli"? Sprawdźcie zarobki w oświacie, a potem czepiajcie się przeciętnego urzędnika i biednych samorządów! Niestety wciąż ciężko przychodzi, co po niektórym internautom myślenie i dają się podpuszczać! Polska biednieje, a my nie nadążamy za rosnącymi cenami, wszystko drożeje, a jakiekolwiek złote zarobione więcej giną przy kolejnych podwyżkach cen, usług itp. Przykre ale prawdziwe...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.