"Chcemy posłów odpowiedzialnych przed wyborcami. Chcemy sprawnie zarządzanego państwa oraz urzędów i instytucji publicznych działających dla obywatela. Domagamy się wprowadzenia 460 jednomandatowych okręgów wyborczych (JOW) w wyborach do Sejmu RP z równym prawem do kandydowania dla wszystkich obywateli, niezależnie, czy są popierani przez partie czy startują samodzielnie." - czytamy na stronie tczewskiego Lokalnego Komitetu Referendalnego ds. JOW. Struktury, które swoim nazwiskiem firmuje Paweł Kukiz - właśnie powstają w Tczewie. Na 24. czerwca przewidziano spotkanie dla mieszkańców.
Wynik Pawła Kukiza w ostatnich wyborach prezydenckich był chyba największym zaskoczeniem dla obserwatorów polskiej sceny politycznej. Muzyk zdobył spory kapitał zaufania społecznego - i wszystko wskazuje na to, że w jesiennych wyborach parlamentarnych jego partia uzyska lepszy wynik niż ugrupowanie rządzące. W całym kraju trwa budowanie forpoczty przez jesienną wyborczą rywalizacją - spotkania sympatyków Kukiza i postulowanych przez niego rozwiązań ruszyły także w Tczewie. Zrzeszających się tczewian łączy m. in. postulat wprowadzenia Jednomandatowych Okręgów Wyborczych. W Tczewie powstał Lokalny Komitet Referendalny ds. JOW - jak tłumaczą jego organizatorzy, to oddolna inicjatywa obywateli, które nie mają formalnej struktury i tak jak powiedział Paweł Kukiz - nie ma tu być mowy o powoływaniu struktur.
- Komitet powstał, ponieważ jak pokazały wybory prezydenckie istnieje spora grupa Polaków, która chciałaby zmienić rzeczywistość polityczną w naszym kraju, ale nie w oparciu o dokonanie wyboru między PiS czy PO tylko dokonać zmian dzięki zaangażowaniu tak siebie jak i swojego otoczenia. Na naszą decyzję na pewno ma wpływ dążenie do zmiany ordynacji wyborczej z obecnie funkcjonującego systemu, gdzie dla przykładu z okręgu gdyńskiego dostaje się do sejmu kandydat Leszek Miller na system gdzie w jednym okręgu obejmującym mniej więcej jeden powiat wygrywa kandydat, który najzwyczajniej uzyska największą ilość głosów. Wybory powinny być po prostu sprawiedliwe - ten kto dostaje największe zaufanie społeczne w wyborach powinien dostać prawo reprezentacji swojego okręgu w parlamencie podobnie jak odbyło się to w zeszłorocznych wyborach samorządowych gdzie po raz pierwszy wybieraliśmy bezpośrednio w okręgach jednomandatowych radnych w samorządach liczących powyżej 10 000 mieszkańców. Komitet nie powstałby też bez zaangażowania osób, które odważyły się w swoich środowiskach namawiać do zastanowienia się nad obecnym systemem wyborczym, a także nad kandydaturą Pawła Kukiza na prezydenta naszego kraju. Dla mnie przykładem takich osób jest Krzysztof Misiewicz z Tczewa, Krzysztof Urban z gminy Gniew czy Aleksandra i Tomasz Rutkowscy z gminy Pelplin. Osób zaangażowanych jest oczywiście znacznie więcej i zdaje się że to grono powiększa się sukcesywnie co możemy wnioskować chociażby po sygnałach jakie odbieramy na co dzień od wielu ludzi. Idea Jednomandatowych Okręgów wyraża jednoznacznie dążenie do nie tyle oddania co zbliżenia państwa do obywateli poprzez realne poczucie że moja decyzja ma wpływ na to kogo wybiorą do parlamentu. Tym właśnie przemawia idea JOW, której wcielenie w życie da nie tylko poczucie, że można jednak coś zmienić, ale faktyczne zaangażuje obywateli w proces wyborczy, a pretendentów do objęcia mandatu posła zmusi do faktycznej działalności na rzecz okręgu wyborczego z którego został wybrany. - tłumaczy Tomasz Kajzer.
A czy sympatycy JOW-ów nie obawiają się, że cała akcja spowoduje "zabetonowanie" sceny politycznej?
- Zabetonowanie nie polega na tym, że mamy wciąż te same nazwy partii w parlamencie, tylko że mamy tych samych, nieodwołalnych ludzi. Oczywiście, że rządzą np. dwie partie ale one, jako zorganizowane struktury, mają małe znaczenie. W takich partiach jest zdecydowanie większa rotacja posłów, niż u nas w systemie proporcjonalnym, nawet gdy zobaczymy, że wiele nowych partii powstało - byli to jednak wciąż ci sami ludzie. Idea JOW polega na tym, że nie głosujemy na strukturę jaką jest partia - nawet jeżeli ma wspaniałe hasła, tylko na konkretnych ludzi. Ilość mandatów uzyskanych przez np. UKIP świadczy o tym, że kandydaci tej partii w danych okręgach nie byli odpowiedni dla tej społeczności - byli lepsi od nich. JOW-y to nie jest idealny system, lecz należy go porównywać z obecnym, a nie z idealnym który nie istnieje. Bezapelacyjnie JOW-y są lepszym systemem od obecnie istniejącego. Jest to jedyny sposób aby wymienić panującą teczkową elitę polityczną. - wyjaśnia Krzysztof Misiewicz.
Jakie oczekiwania mają propagatorzy idei referendum?
- Oczywiście spodziewamy się ważności referendum i liczymy na to, że uda nam się przekonać mieszkańców naszego miasta i powiatu - po pierwsze do poparcia idei Jednomandatowych Okręgów Wyborczych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej; po drugie do zmiany sposobu finansowania partii politycznych (żeby nie były finansowane z budżetu państwa); i po trzecie do wprowadzenia zasady, która rozstrzyga wątpliwości co do wykładni przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika. - dodaje Misiewicz.
Priorytetem ma być na razie wrześniowe referendum - ale członkowie ruchu wierzą, że to dopiero początek zmian na polskiej scenie politycznej. Na razie oprócz już podjętych działań na portalu społecznościowym Facebook.com i założenia strony internetowej www.jowtczew.pl odbyło się 10 czerwca w Tczewie pierwsze spotkanie sympatyków Kukiza i zwolenników JOW. Na 24 czerwca zaplanowano kolejne otwarte spotkanie w Fabryce Sztuk dla zainteresowanych, na którym będą przekazane informacje na temat samych JOW.
Wynik Pawła Kukiza w ostatnich wyborach prezydenckich był chyba największym zaskoczeniem dla obserwatorów polskiej sceny politycznej. Muzyk zdobył spory kapitał zaufania społecznego - i wszystko wskazuje na to, że w jesiennych wyborach parlamentarnych jego partia uzyska lepszy wynik niż ugrupowanie rządzące. W całym kraju trwa budowanie forpoczty przez jesienną wyborczą rywalizacją - spotkania sympatyków Kukiza i postulowanych przez niego rozwiązań ruszyły także w Tczewie. Zrzeszających się tczewian łączy m. in. postulat wprowadzenia Jednomandatowych Okręgów Wyborczych. W Tczewie powstał Lokalny Komitet Referendalny ds. JOW - jak tłumaczą jego organizatorzy, to oddolna inicjatywa obywateli, które nie mają formalnej struktury i tak jak powiedział Paweł Kukiz - nie ma tu być mowy o powoływaniu struktur.
- Komitet powstał, ponieważ jak pokazały wybory prezydenckie istnieje spora grupa Polaków, która chciałaby zmienić rzeczywistość polityczną w naszym kraju, ale nie w oparciu o dokonanie wyboru między PiS czy PO tylko dokonać zmian dzięki zaangażowaniu tak siebie jak i swojego otoczenia. Na naszą decyzję na pewno ma wpływ dążenie do zmiany ordynacji wyborczej z obecnie funkcjonującego systemu, gdzie dla przykładu z okręgu gdyńskiego dostaje się do sejmu kandydat Leszek Miller na system gdzie w jednym okręgu obejmującym mniej więcej jeden powiat wygrywa kandydat, który najzwyczajniej uzyska największą ilość głosów. Wybory powinny być po prostu sprawiedliwe - ten kto dostaje największe zaufanie społeczne w wyborach powinien dostać prawo reprezentacji swojego okręgu w parlamencie podobnie jak odbyło się to w zeszłorocznych wyborach samorządowych gdzie po raz pierwszy wybieraliśmy bezpośrednio w okręgach jednomandatowych radnych w samorządach liczących powyżej 10 000 mieszkańców. Komitet nie powstałby też bez zaangażowania osób, które odważyły się w swoich środowiskach namawiać do zastanowienia się nad obecnym systemem wyborczym, a także nad kandydaturą Pawła Kukiza na prezydenta naszego kraju. Dla mnie przykładem takich osób jest Krzysztof Misiewicz z Tczewa, Krzysztof Urban z gminy Gniew czy Aleksandra i Tomasz Rutkowscy z gminy Pelplin. Osób zaangażowanych jest oczywiście znacznie więcej i zdaje się że to grono powiększa się sukcesywnie co możemy wnioskować chociażby po sygnałach jakie odbieramy na co dzień od wielu ludzi. Idea Jednomandatowych Okręgów wyraża jednoznacznie dążenie do nie tyle oddania co zbliżenia państwa do obywateli poprzez realne poczucie że moja decyzja ma wpływ na to kogo wybiorą do parlamentu. Tym właśnie przemawia idea JOW, której wcielenie w życie da nie tylko poczucie, że można jednak coś zmienić, ale faktyczne zaangażuje obywateli w proces wyborczy, a pretendentów do objęcia mandatu posła zmusi do faktycznej działalności na rzecz okręgu wyborczego z którego został wybrany. - tłumaczy Tomasz Kajzer.
A czy sympatycy JOW-ów nie obawiają się, że cała akcja spowoduje "zabetonowanie" sceny politycznej?
- Zabetonowanie nie polega na tym, że mamy wciąż te same nazwy partii w parlamencie, tylko że mamy tych samych, nieodwołalnych ludzi. Oczywiście, że rządzą np. dwie partie ale one, jako zorganizowane struktury, mają małe znaczenie. W takich partiach jest zdecydowanie większa rotacja posłów, niż u nas w systemie proporcjonalnym, nawet gdy zobaczymy, że wiele nowych partii powstało - byli to jednak wciąż ci sami ludzie. Idea JOW polega na tym, że nie głosujemy na strukturę jaką jest partia - nawet jeżeli ma wspaniałe hasła, tylko na konkretnych ludzi. Ilość mandatów uzyskanych przez np. UKIP świadczy o tym, że kandydaci tej partii w danych okręgach nie byli odpowiedni dla tej społeczności - byli lepsi od nich. JOW-y to nie jest idealny system, lecz należy go porównywać z obecnym, a nie z idealnym który nie istnieje. Bezapelacyjnie JOW-y są lepszym systemem od obecnie istniejącego. Jest to jedyny sposób aby wymienić panującą teczkową elitę polityczną. - wyjaśnia Krzysztof Misiewicz.
Jakie oczekiwania mają propagatorzy idei referendum?
- Oczywiście spodziewamy się ważności referendum i liczymy na to, że uda nam się przekonać mieszkańców naszego miasta i powiatu - po pierwsze do poparcia idei Jednomandatowych Okręgów Wyborczych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej; po drugie do zmiany sposobu finansowania partii politycznych (żeby nie były finansowane z budżetu państwa); i po trzecie do wprowadzenia zasady, która rozstrzyga wątpliwości co do wykładni przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika. - dodaje Misiewicz.
Priorytetem ma być na razie wrześniowe referendum - ale członkowie ruchu wierzą, że to dopiero początek zmian na polskiej scenie politycznej. Na razie oprócz już podjętych działań na portalu społecznościowym Facebook.com i założenia strony internetowej www.jowtczew.pl odbyło się 10 czerwca w Tczewie pierwsze spotkanie sympatyków Kukiza i zwolenników JOW. Na 24 czerwca zaplanowano kolejne otwarte spotkanie w Fabryce Sztuk dla zainteresowanych, na którym będą przekazane informacje na temat samych JOW.
Komentarze (54) dodaj komentarz
TCZEWIAK_gość
18.06.2015, 12:20
kajzer
Kajzer widzę z pisu teraz wielki zwolennik kukiza!! wez sie koles za robotę porządną do starostwa sie nie udalo dostac to teraz szukasz innej drogi. ogarnij sie chlopie
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 15:13
Do Kukiza przyklei się teraz mnóstwo osób, które będą liczyły na to, że na jego plecach zbudują swoje kariery, a potem oczywiście swoich dzieci itd. Jak zwykle. teraz jest na to najlepszy moment, bo Kukiz nie ma zaplecza i niestety otoczy go band karierowiczów, różnych oszołomów, oszustów itd. Wiele z tych osób szło do wyborów z Platformą, bo obiecywała, to co teraz obiecuje Kukiz, potem szli do wyborów z Palikotem, bo też obiecywał to samo, niektórzy szli z Korwinem, bo dzisiejsi 18-25-28 latkowie, Korwina nie znali i go nie pamiętają i dla nich jest on objawieniem Internetu, który gada co prawda głupoty, ale jest przez to śmieszny i potrafi dać w pysk, a młodzieży to wystarczy.
Cytuj_gość
18.06.2015, 15:48
Dokładnie, takie przyklejanie się jak akurat koniunktura leci.
CytujTomasz Kajzer
18.06.2015, 21:41
No niby dyskusja...
Wracam przed chwilą z pracy, odpalam komputer i widzę że znowu zamiast dyskusji mamy jakieś wątpliwe osobiste uwagi. Wiadomo, mamy czasy, że jak się pisze anonimowo - można wszystko?
Cytujtrhh_gość
18.06.2015, 12:21
rthth
E tam głupoty
Odpowiedz3..2...1_gość
18.06.2015, 12:22
3...2...1
Brawo ! Do boju POLACY do boju TCZEWIACY !
OdpowiedzMłody89_gość
18.06.2015, 17:43
BRAWO!!!
Cytujmaaat_gość
18.06.2015, 12:46
Pan Kukiz pojawił się tak samo znikąd jak pan Palikot. zagospodarowanie sierot po PO. Partia bez zaplecza, bez jakiś twarzy poza Kukizem, kto zanim stoi, skąd są pieniądze, kto inspiruje?
Odpowiedzadi_gość
18.06.2015, 12:51
parcie do koryta
widzę ze misiu już przygotowuje sie do jesieni, ma chłop parcie do koryta, jeszcze niech nie zapomni zabrać ze sobą urbanka bo to też "zasłużony" dla Tczewa
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 13:47
Nie porównuj Misiewicza do Urbana. Ten drugi 3 klasy niżej.
Cytujcinek_gość
18.06.2015, 12:52
...
Michu masz racje takich delikwentow Jak Pan Kulas i Amowloinski trzeba z Wiejskiej poprostu WYWALIC
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 13:06
Jak Urban się dostanie do Kukiza to mój głos na Kukiza nie zostanie ponownie oddany.
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 13:50
Zawsze znajdzie się elektorat, który ma zero świadomości o polityce, zero poglądów, zero rozumienia spraw społecznych i gospodarczych. Dla takiej grupy wystarczą dobre hasełka i poklepanie po ramieniu, ze cię rozumiemy że jest ci źle, na to wszystko jest recepta... obalić system. Niestety jak widać mamy zubożałe intelektualnie społeczeństwo, dlatego taką grupą mogą pochłonąć wszyscy od prawa do lewa, najgorsze jest jednak to, że taką grupę może pochłonąć też władca autorytarny, taka grupa łatwa do manipulowania może w przyszłości tworzyć trzon państwa dyktatorskiego czy fundamentalistycznego. Jestem przekonany, że dzisiejsi wyborcy Kukiza to ci sami ludzie głosujący w przeszłości na LPR, Samoobronę, Palikota. Teraz tą grupę przejął Kukiz. Nowi, młodzi wyborcy idą jak motłoch bardzo często z grupą lub z modą, to akurat normalne, świadomość społeczna i polityczna nadejdzie z wiekiem, przeważnie około 30 rokiem życia. To głównie dlatego, iż młodym osobom wydaje się być zawsze źle, jeżeli spojrzycie młodsi koledzy na lata wcześniejsze, zobaczycie, że bezrobocie wśród młodych jakieś 15 lat temu było 2 razy większe niż dziś, a praca jaką wtedy zaczynali młodzi ludzie była przeważnie stażem za 500zł, tak 500zł nie 3 tyś zł jak dziś. Teraz chcielibyście pracować za tyle co wasi bardziej doświadczeni koledzy i w dodatku, najlepiej bez nadgodzin i z wszystkim wolnymi sobotami. Na swoją dobrą pensję trzeba najpierw porządnie i sumiennie zapracować. Pozdrawiam świadomych ludzi, szczególnie młodych, którym po studiach nie strach i hańba jest pracować na zmywaku, barze itd. Oddajcie swój głos świadomie na program, chęci a nie na obietnice i populistyczne hasełka o zburzeniu wszystkiego, poznajcie pana Kononowicza, to zobaczycie Kukiza 10-15 lat wcześniej.
OdpowiedzC>K>M
18.06.2015, 21:51
Upraszczasz trochę sprawę. Ja będąc w miarę stały w poglądach i wyborach politycznych glosowałem w pierwszej turze na Kukiza by a) pokazać tym, na których głosuję, że nie mają mojego głosu danego raz na zawsze b) zrobić wyrwę w murze . Jak widać świetnie to się udało. Kukiz skanalizował elektorat anty-PO jednocześnie nie mając na sobie obciążeń pisowskich. Ludzie zobaczyli, że jak się chce to można. Bez Kukiza w pierwszej turze raczej nie byłoby prezydenta Dudy.
Cytuj_gość
19.06.2015, 18:23
Co Pan wie o młodych ludziach? 15 lat temu jeszcze wszyscy żyli tu, wegetowali, brali kredyty, popełniali samobójstwa. Dzis młody, zdolny, ambitny , młody Polak już w szkole średniej lub na studiach typuje kraj, gdzie bedzie miał sie rozwinąć, dokształcić, ZAROBIĆ ZA CIĘŻKĄ PRACĘ NIE 300 EURO, ale yule co młody Nimeic, Anglik, Norweg. Dziś młody Polak chce 3000 zł, bo tak mu kazał szczykunowicz. A jak nie, granice chwała Bogu otwarte. A do banaowej republiki polandii płyna już łodzie spragnionych spokoju i pokoju czarnych, i za kilka lat Niemcy, Anglia, Danie wepchną tu ten motłoch pasożytów, bo im już ochota i moda na multi- kulti przeszła. Uczcie się porządnie języków, miejcie PORZĄDNY FACH W RĘKU, A NIE ZGINIECIE W ŚWIECIE. Prędzej te pastuchy przy korycie sie pozagryzają jak głodne psy. A WY ŻYJCIE I ROZMNAŻAJCIE SIĘ GDZIEKOLWIEK, BYLE NIE W TEJ ŻYDOWSKIEJ GMINIE. Tu już nawet ksiądz to grzesznik pierwszej kategorii.
Cytujheh_gość
20.06.2015, 11:46
co ty pierodlisz staż za 3000? może jeszcze rzuć hasełko ze średnia pensja to 4000. obudź się. w jakim kraju żyjesz?
CytujOgar ludzie!_gość
18.06.2015, 13:51
Kukiz Tczew = ściema!
Kto to jest Pan Misieiwcz? Kiedyś szef tczewskiego PiSu od 2006 r. wśród rozłamowców w RiO, a od całkiem niedawna na pokładzie PNP. Teraz pcha się do Kukiza. A kim są Panowie Kajzery? Ano Piotr Kajzer to też exPiSowiec, z pokładu tej partii odszedł razem z Panem Misiewiczem do RiO i potem również przeszedł do PNP. Radnym już nie jest, ale za to został zastępcą dyrektora biblioteki (tak, dyrektor biblioteki to kolega z PNP - Pan Korda). Nie twierdzę, że Pan Piotr nie ma kompetencji do tej funkcji, ale nie wierzę też w przypadki. Podobnie Pan Tomasz, kiedyś stał u boku Witolda Sosnowskiego, a ostatnio z list PNP do Rady Powiatu. Tacy właśnie ludzie, stoją za Kukizem i chcą na jego plecach dojść do władzy. 4 partie w 10 lat. Nieźle. Czy Panowie zna słowo "lojalność"? Do jakiej następnej partii przejdą gdy Kukiz się zużyje?
OdpowiedzTomasz Kajzer
18.06.2015, 21:54
A jak zdobyć doświadczenie?
Owszem byłem w rożnych organizacjach w partii, jestem członkiem rożnych stowarzyszeń - dzięki temu poznałem wiele ciekawych osób o wartościowych poglądach z którymi kontakt utrzymuję do dzisiaj. Dzięki nim zdobyłem wiele cennego doświadczenia, poznałem rożne spojrzenia na świat - to właśnie demokracja i wolność wyboru.... Liczą się ludzie!
CytujPLUSUJEMNY_gość
18.06.2015, 13:56
Tak wlaśnie....
będzie wyglądało ZAPLECZE KUKIZOWSKIE-WSZYSTKIE SPADY I SIEROTY PO INNYCH PARTIACH.Mówienie o 1 POŚLE Z 1 POWIATU TO BZDURA NAD BZDURAMI!!!!!!!!!!POWIAT POWITOWI NIERÓWNY pod wzgl.ilości wyborców w JOW-ach chodzi o OKRĘGI WYBORCZE, a to dwie różne "organizacje" terytorialne.I PRZESTAŃCIE PIEPRZYĆ O JOW-ach ,jak o LEKARSTWIE NA CAŁE ZŁO,gdyż one nić nie zmieniają,co najwyżej JESZCZE BARDZIEJ "BETONUJĄ" UKŁAD!
OdpowiedzPLUSUJEMNY_gość
18.06.2015, 14:09
JAKIE ZALOŻENIA?
DORWAĆ SIE DO KORYTA NA WIEJSKIEJ ZGODNIE Z ZASADĄ-"TERA JA!!"
OdpowiedzMajster_gość
18.06.2015, 14:29
Brawo
Odpowiedzgość_gość
18.06.2015, 14:56
Zbysiu Urban za głupi do partii Kukiza, on tylko sieje zamęt.
Odpowiedzawe_gość
18.06.2015, 15:09
Ludzie , zastanówcie się co piszecie. Krzysztof Urban to ktoś inny niż Zbigniew Urban. To samo z p. Kajzerem. W tekście jest mowa o Tomaszu, a w komentarzach piszecie o Piotrze. Jak nie znacie ludzi, to nie piszcie.
Odpowiedzlol_gość
23.06.2015, 12:43
a to nie bracia? :P
Cytuj_gość
18.06.2015, 15:10
Główne hasło Kukiza roz.... system, co w zamian się pytam ? Wszystko wskazuje na to, że anarchia z królem Kukizem na czele
OdpowiedzOrion_gość
18.06.2015, 15:15
Tomasz kajzer i Krzysztof Misiewicz znowu zwietrzyli szanse zaistnienia obaj jesteście szujami najwyższej kategorii ale kukiz wybral sobie przedstawicieli niebawem dolacza do nich oba kulasy i kucharek dobrana paczka hahahahaha
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 15:25
Warto się przyjrzeć historii politycznej Krzysztofa Misiewicza. Wydaje mi się, że to wszystko wyjaśnia. tnij.tcz.pl/?u=14ee5e
OdpowiedzAndy_gość
18.06.2015, 20:20
cudowny link! Z racji iż to zestawienie przygotował Pan Urban to proponuje aby wysłał je poprzez faceooka do Pawła Kukiza. Ten człowiek aktywnie udziela się w mediach społecznościowych i jestem przekonany że szybko i odpowiednio zareaguje wobec Pana Misiewicza :)
Cytuj_gość
18.06.2015, 21:04
Emilia Kołaczek
Zbyszku... a kto to jest Emilia Kołaczek? Widnieje ona w pliku jako autorka. Czy może byłeś u niej i sam ten plik zrobiłeś? Możesz wytłumaczyć? tnij.tcz.pl/?u=c8c597
CytujANTYbeton_gość
18.06.2015, 16:01
Brawo, w końcu Tczew działa.
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 16:33
Skoro ugrupowanie Kukiza będą reprezentować ci Panowie i ich poplecznicy , to znaczy , że to ugrupowanie nie będzie się niczym różnić od innych.
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 16:37
Przewiduję sukces
Ludzie Pobłockiego tworzą ten lokalny komitet Kukiza. Sukces murowany!! Kto przeciwko PnP i PO poprze ten komitet. Podobno honorowym członkiem jest Rajmund Rajmundowicz a Pobłocki i Kulas tylko patronują.
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 19:51
Naród to kupi z TVP
Tczew w końcu wybierze jednego ale pracowitego posła. Nie może być tak że w Sejmie jeden jest w koalicji a drugi w opozycji tak nigdy nie będzie zgody . Lepsza jedna głowa niż dwa półgłówki Gdy na Ukrainie wojna to tczewska władza powinna być spokojna.
Cytujrad_gość
18.06.2015, 17:01
Czas najwyższy
wprowadzić jednomandatowe okręgi. JESTEM ZA!
Odpowiedzrobi_gość
18.06.2015, 17:38
ja popieram WOWY
i finasowanie partii z budżetu inaczej rządzić będą nami mafie
OdpowiedzMłody89_gość
18.06.2015, 17:42
JOWy i KUKIZ niech pokażą Polsce, że słuszną drogą jest wymiana wszystkich starych cwaniaków, widać jak się boją obecnie rządzący PiS, PO,SLD i inne dziadki zmian młodego pokolenia. EWOLUCJA starość nie radość.
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 20:50
karp po żydowsku- "W Berlinie odbył się pierwszy kongres Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce, organizacji, która postuluje powrót do Polski trzech milionów Żydów i ustanowienie hebrajskiego drugim językiem urzędowym. Ruch powstał w ramach działalności izraelskiej artystki Yael Bartana, zaczyna jednak wykraczać w sferę realnej polityki Okazuje się, że artystyczna fikcja może jednak przeistoczyć się w realną działalność. Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce uruchomił swoją stronę internetową, na której można przeczytać jego postulaty. Jego członkowie chcą, by powrót Żydów do Polski był sfinansowany przez podniesienie podatków, Senat został przekształcony w Izbę Mniejszości, a Polska zerwała konkordat z Watykanem. Chcą też ustanowienia hebrajskiego drugim językiem urzędowym. Symbolem organizacji jest logo, które powstało z połączenia polskiego godła z gwiazdą Dawida.
Odpowiedzlgh_gość
18.06.2015, 22:08
Zapomniałeś wkleić dalszej części cytatu trollu: "- Kongres był pomysłem na eksperyment demokratyczny. Chodzi o to, by ludzie się spotkali i spróbowali wymyślić inny świat - mówi Sławomir Sierakowski, który sam w kongresie jednak nie uczestniczył. - Spotkanie trwało trzy dni. Uczestniczyło w nim wielu intelektualistów z całego świata. Dyskutowali o Polsce, Unii Europejskiej i Izraelu - dodaje Sierakowski. Podczas kongresu nie podjęto żadnych działań charakterystycznych dla tworzących się organizacji. Ruch Odrodzenia Żydowskiego w Polsce nie przyjął swojego statutu, ani nie wybrał władz."
Cytuj_gość
19.06.2015, 20:00
tnij.tcz.pl/?u=3e7587 „My Żydzi jesteśmy niszczycielami i pozostaniemy niszczycielami. Nie możecie zrobić nic co by było zgodne z naszymi żądaniami i potrzebami. Zawsze będziemy niszczyć bo chcemy mieć własny świat’. (Wy Goje [You Gentiles], żydowski autor Maurice Samuels, s. 155). „Będziemy mieć rząd światowy czy wam się to podoba czy nie. Jedyną kwestią jest to czy ten rząd osiągniemy podbojem czy zgodą”. (żydowski bankier Paul Warburg, 17.02.1950, w zeznaniach przed Senatem USA) „Nawet jeśli my Żydzi nie jesteśmy z wami ciałem w okopach, to niemniej jesteśmy z wami moralnie. To jest NASZA WOJNA, i wy toczycie ją za nas”. (Les Nouvelles Litteraires, 10.02.1940). „Wykorzystujcie sądy, wykorzystujcie sędziów, wykorzystujcie konstytucję kraju, wykorzystujcie swoje stowarzyszenia medyczne i jego prawa do realizacji naszych celów. Nie skąpcie swojej pracy w tym kierunku. A kiedy wam się uda, odkryjecie że teraz możecie mieć wpływ na własne ustawodawstwo, i możecie, dzięki starannej organizacji, ciągłym kampaniom straszenia społeczeństwa, pozorowi waszej skuteczności, sami staniecie się kapitalistami, z własnych środków będziecie finansować dużą część cichego komunistycznego podboju tego kraju”. (Przemówienie Żyda Laventria Berii, Podręcznik komunistyczny do psychopolityki [The Communist Textbook on Psychopolitics], s. 8) „…Musimy zatrzymać te roje Żydów, którzy handlują, frymarczą i rabują”. (Gen. William Sherman, uczestnik wojny domowej) „Największym niebezpieczeństwem dla tego kraju jest ich duże posiadanie i wpływy w naszych filmach, prasie, radio i rządzie”. (Charles A Lindberg, przemówienie w Des Moines, Iowa, 11.09.1941). „‚Archipelag GUŁag ‚poinformował nieufny świat, że obłąkani krwią żydowscy terroryści wymordowali 66 mln ofiar w Rosji od 1918 do 1957! Sołżenicyn zacytował Rozkaz Czeka Nr 10 z 8 stycznia 1921: ‚nasilić represje wobec burżuazji’.” (Aleksander Sołżenicyn, Archipelag GUŁag) „Żydzi są mistrzami rabunku nowoczesnego wieku”. (Napoleon Bonaparte) „Oni są padlinożernymi ptakami ludzkości… [mówiąc o Żydach] są państwem w państwie. Na pewno nie są prawdziwymi obywatelami… Zło Żydów nie pochodzi od jednostek, a od podstawowego charakteru tych ludzi”. (Napoleon Bonaparte, oświadczenie w Refleksjach i przemówieniach przed Radą Państwa, 30 kwietnia i 7 maja 1806) tnij.tcz.pl/?u=3e7587
Cytuj~~_gość
18.06.2015, 21:20
Dwa oblicza :-).
O widać, że Pan ZbigU się produkuje i kolegów zaangażował. Polecam zapoznanie się z drugim linkiem po wpisaniu w przegladarkę google: Zbigniew Urban Pawelkukiz Pozostawiam to bez komentarza!
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 21:25
Mówisz o tym? tnij.tcz.pl/?u=b16186 Dokładnie taki on jest... jak widać.
Cytuj_gość
18.06.2015, 22:19
Może tylko chodzi o zdemaskowanie niektórych aktywnych członków komitetu np. K.M.
CytujGość_gość
19.06.2015, 08:04
Zbig, czy ty myślisz, że ktoś Ci w to uwierzy.
Cytuj_gość
18.06.2015, 22:23
Rzecz w tym, że Misiewicz i Kajzer wyprzedzili Z.U. On im tego nie daruje, wszak czaił się na "Kukiza". To jego ostatnia szansa: nikt inny go nie weźmie. Wg mnie "asperger"
Odpowiedz_gość
18.06.2015, 23:18
Spotkanie w sprawie JOW
tnij.tcz.pl/?u=df7665
Odpowiedzwe_gość
19.06.2015, 08:59
mieszkam w uk od 10 lat
powiem wam jedna rzecz , niewazne kto ma wladze kazda partia sklada sie z ludzi,a ludzie maja swoje ulomnosci , polska po 1989 roku miala tyle transformacji i zmian ze mozna oszalec , reformy podatkow , zdrowia , szkolnictwa itp. a ludziom zyje sie coraz gorzej . w polsce nalezy ustanowic kwote wolna od podatku w uk wynosi obecnie 60 tys zl w polsce 3 tys zl uwazam ze kwota ta w polsce powinna wynosic min 20 tys zl , wiecej pieniedzy w kieszeniach wieksza mozliwosc wyboru lekarza czy ksztalcenia , te wszystkie pseudo ulgi podatkowe sa nic nie warte , druga sprawa to placa minimalna w uk jest to stawka godzinowa ok 6,70 funta w zaleznosci od wieku i miejsca zamieszkania , w polsce anachroniczna placa miesieczna minimalna , uwazam ze w polsce powinna placa minimalna wynosic min 3 eur na godzine , jesli sie nie zjednoczycie i nie bedziecie sie domagac tych dwoch spraw nigdy nie bedziecie zyc godnie , rzad ma bardzo duzo pieniedzy lecz sa one marnotrawione na rozne bzdury i nieprawda jest jakoby nie mozna bylo reform tych podatkow wprowadzic , ludzi w polsce traktuje sie jak chlopow panszczyznianych , musicie walczyc o wolnosc gospodarcza , polityczna juz jest jako tako .
Odpowiedzelon_gość
19.06.2015, 10:00
Pazerni na Politykę
Misiewiczowi marzy się start w wyborach parlamentarnych, ale nic z tego. Jest typowym karierowiczem (PiS, RiO teraz PnP), a z takimi ludźmi walczy Kukiz. Szkoda tylko nieświadomych działaczy, którzy nie widzą że Misiewicz, Kajzer i Cejer są tam tylko po to, aby przejąć jak najwięcej osób do PnP.
OdpowiedzZbigU
20.06.2015, 16:40
coś za coś, ale co, o tym wkrótce
takie są fakty, nie ma się na co obrażać! tnij.tcz.pl/?u=2e72da
Cytuj_gość
19.06.2015, 11:42
ANTYabi
Jesień jest nasza, jesień do nas należy.
Odpowiedzsowa_gość
22.06.2015, 09:04
x
W sprawie JOW ów jestem pesymistą dlatego że zostaną wybrani ludzie znani co nie oznacza że mądrzy i uczciwi Wyborcy to idioci ( nie wszyscy ) nie potrafią wskazać partii jaką popierają a odpowiedniego człowieka to to dla nich kosmos Przykład , ostatnie wybory samorządowe głosowali na partię która była na pierwszej stronie (PSL) jest wiele przykładów że wybierają osoby które mają takie same nazwisko jak znany polityk , w Tczewie pomylono ojca z synem Podobnie jak pierwsze miejsce na liscie gdyby wyborca głosował świadomie to nie miałby to znaczenia Wybierani są sportowcy , piosenkarze ktorzy nie mają zielonego pojęcia o zarządzaniu obawiam że to się nie sprawdzi
OdpowiedzALL_gość
22.06.2015, 11:24
JOW-y to dopiero zabetonowanie polityki
tnij.tcz.pl/?u=2fa964 To tak jakby leczyć dżumę wszczepiając zarazki cholery i malarii razem. Ci którzy to propagują niech zobaczą jak Heniu Stokłosa dostał się z JOW-u do Senatu mając zarzuty prokuratorskie, ale przy tym kupę forsy na kampanię. Tego chcec Pan Kukiz, a nie rozbetonowania. Wpuścić ""grubych miśków" z forsą co sobie kupią miejsce w Sejmie, i będą "dbać" o swój biznes. A patrząc jak głosowała Polska na prawo i lewo od Wisły to mamy gotowy podział Polski, na zachodzie 0 Pis-u na wschodzie 0 PO.
Odpowiedzkajot551_gość
23.06.2015, 09:00
JOW-y
Dla mnie jest to kupowanie' kota w worku''A.co dla mnie NAJWAZNIEJSZE WINNO BYC OD DAWNA PRZY ZGLASZANIU KANDYDATURY TO- Test ze znajomosci zagadnien gospodarczych ,ekonomicznych ,administracji,a szczegolnie znajomosc prawa administracyjnego ,cywilnego a znajomosc legislacji bardzo istotna .BO jesli ma kandytowac tylko ze zasluzony ' BO Z UKLADU ' LUB sportowiec walk judo /do rozdzielania krewkich poslow/ to zaden argument . NIE WYKLUCZAM TEST NA ILORAZ INTELIGENCII.
Odpowiedzx_gość
23.06.2015, 09:11
x
Jak wybrać tego odpowiedniego ? co chce zrobić ? jakie ma kwalifikacje ? co zrobił do tej pory , jaki jest jego kręgosłup moralny ? czy Kukiz na to odpowie Wybiorą jakiegoś błazna co zatańczył w telewizji ALL ma rację Stokłosa kazał obcinać palce jego pracownikom podejrzanym o kradzież .nie odpowiedział za to
OdpowiedzJanusz_gość
23.06.2015, 10:43
Obaj panowie to byli PIS'owcy - NIE IDŹCIE NA SPOT
tnij.tcz.pl/?u=fd8069
Odpowiedz