Lokatorzy zaczną spłacać długi?

Mieszkańcy ulicy Koziej chcą monitoringu (fot. tcz.pl)
Lokatorzy zaczną spłacać długi?
Nie płacili czynszu za lokale komunalne, mają kilkunastotysięczne zobowiązania wobec Zakładu Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym, ale teraz podjęli rozmowy, by zacząć spłacać długi. Wszystko po tym, jak prezydent Tczewa ogłosił, że lokatorzy notorycznie uchylający się od płacenia czynszu i niszczący swoje mieszkania, mogą zostać przekwaterowani do lokali socjalnych poza granicami miasta.

Pomysł włodarza Tczewa miał uderzyć w wieloletnich dłużników, osoby, które dewastują mieszkania, czy zakłócają spokój innych lokatorów.

- Wielu lokatorów płaci regularnie czynsze i tym samym kredytuje osoby, które od opłat się uchylają. Nie może być tak, że osoby niepłacące będą "w nagrodę" otrzymywać nowe lokale socjalne. Dlatego chcemy tego typu mieszkań szukać poza granicami miasta w użytkowanych już zasobach. Chcemy ogłosić przetarg na pozyskanie takich lokali. Musimy wyciągnąć jakieś konsekwencje wobec dłużników. Z drugiej strony chcemy premiować tych, którzy regularnie płacą czynsze - będziemy starali się znaleźć im lokale o lepszym standardzie. To już miało miejsce w przypadku ulicy Prostej - trafiały tam osoby wywiązujące się ze swoich zobowiązań. - wyjaśniał nam niedawno prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Okazuje się, że akcja przynosi już pierwsze skutki:


- Nie dla wszystkich wyrok sądu był argumentem, bo zdarzało się, że nie dostawali egzekucji. W tej chwili w związku z uruchomieniem dwóch budynków na ulicy Prostej część mieszkańców wywiązujących się ze swoich zobowiązań przeniesiono właśnie tam, a ich stare mieszkania można było przekształcić w lokale socjalne. Osoby, które mają wyroki dostają skierowania z Urzędu Miasta, a my je realizujemy. Dlatego teraz zdarzają się przypadki, że mieszkańcy przychodzą negocjować spłatę. My stawiamy swoje warunki - np. wpłata całego zadłużenia - w jednym z przypadków było to 12 tys. zł - w ciągu dwóch dni. Lokator znalazł pieniądze w ciągu 48 godzin. Zatem można - i w tym wypadku wystąpiliśmy z wnioskiem do prezydenta o cofnięcie skierowania. - tłumaczy nam Witold Sosnowski, szef tczewskiego ZGKZMu.

Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym dodaje, że dłużnicy - czasem z kilkunastotysięcznym zobowiązaniem - przychodzą do ZGKZM i zaczynają prosić o rozłożeniem płatności na kilka rat, oferując na początek spłatę połowy zadłużenia.

- Nam nie chodzi o to, by ludzi wyrzucać z mieszkań, ale chcemy po prostu egzekwować czynsze. Środki chcemy przeznaczyć na remonty mieszkań i budynków, którymi gospodarujemy. - dodaje W. Sosnowski.

W Zakładzie Gospodarki Komunalnym Zasobem Mieszkaniowym została jakiś czas temu zatrudniona osoba, która zajmuje się kontrolowaniem zobowiązań lokatorów. Sporządzono listę mieszkańców, których dług wynosi więcej niż 10 tys. zł. - znalazło się tam 351 nazwisk. Jedna trzecia z listy już podpisała ugody - reszta jest w trakcie rozmów.

- Jeśli będą lokale socjalne, na pewno część lokatorów będzie trzeba eksmitować. Jeśli płatność zostanie uregulowana nie będzie takiej konieczności. - tłumaczy szef ZGKZM.

Dług wobec ZGKZM wynosi około 10 mln zł - około połowę należności stanowią środki związane z niepłaceniem czynszu - reszta to opłaty za media. Tymczasem miasto nie zamierza odstąpić od poszukiwania lokali socjalnych poza Tczewem, np. w miejscowościach popegeerowskich nawet poza granicami naszego powiatu. Jest jednak dobra wiadomość dla tych, którzy czynsze płacą regularnie - jeśli znajdą się środki, miasto chce rozpocząć budowę kolejnych bloków komunalnych przy ulicy Prostej:

- Miejsce jest i ten temat na pewno będzie rozważany. Z dużą dozą prawdopodobieństwa wybudujemy coś nowego. - przyznał ostatnio zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (27)
dodaj komentarz

  • MTTczew

    01.07.2011, 07:13

    KONTENERY... jak ktos nie płaci to zrobić po za granicami miasta kontenery mieszkalne/ osiedle i tam ludzi którzy nie spłacają wysyłać.... inaczej nie ma szans na egzekwowanie wszystkich dłużników bez porządnej kary.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    03.07.2011, 13:52

    A po co kontenery?

    To też kosztuje, poza tym zrobi się tam slams i enklawa wykluczonych - z dużym prawdopodobieństwem możesz już teraz powiedzieć, że znajdziesz tam większość skradzionych rzeczy w mieście - jak nie podoba im się, że mają dach nad głową - eksmisja. Po co mamy za nich płacić? Czy to kontener, czy mieszkanie socjalny - płacimy wszyscy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gość_gość

    01.07.2011, 07:18

    ,,,

    Niech ZGKZM Tczew przy ul. Czyżykowskiej 70 w końcu skosi tą trawę na Nowowiejskiej która ma miejscami pół metra wysokości, i nie była koszona od kilku miesięcy, skosili tylko gdzie wspólnota, A gdzie nie ma wspólnoty to już nie, mimo że większość ludzi płaci, Tylko potrafią wysyłać podwyżki czynszu za te stare rudery....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx8 
  • airgunhunter_gość

    01.07.2011, 10:55

    Kolego, czy ZGKZM Tczew, czy ktokolwiek inny, zmusza Cię do mieszkania w tej "strasznie drogiej" ruderze? Masz wolność wyboru, nie odpowiada Ci to mieszkanie to poszukaj innego, będziesz miał lepsze warunki i niższy czynsz!

    Cytuj
    IP: 46.113.xx9.xx6 

    _gość

    03.07.2011, 10:48

    ~ airgunhunter_gość

    A jaki masz inny wybór? Nie ma tysięcy mieszkań jak to Donek obiecywał.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    do IP: 109.207.xx3.xx9_gość

    04.07.2011, 00:40

    to idź po kredyt i kup sobie co ci się podoba

    a potem spłacaj jak normalni uczciwi ludzie po 30-40 lat to może nie będziesz marudzić. Darmozjady wciąż im mało. Za dobrze mają i się rozzuchwalili - czemu w dzisiejszych czasach wciąż pozwalamy się im okradać? Bo to jest jawna kradzież - nie po to płacę podatki, żeby utrzymywać bandę nierobów

    Cytuj
    IP: 83.11.xx4.xx9 
  • _gość

    01.07.2011, 09:44

    to idz na swoje jak sie nie podoba mieszkasz tam więc nic wam sie nie stanie jak sami skosicie trawę przecież to dla was a nie lepiej patrzeć i narzekać jaka ta trawa wysoka

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • bacha_gość

    01.07.2011, 10:26

    to jest chore żeby dawać mieszkania w lepszym standardzie tym co płacą za czynsz ludzie się powinni się cieszyć że mają dach nad głową a ci co nie płacą to baraki im postawić za miastem mieszkania powinny być dawane młodym ludziom a nie patologi gdzie tu sprawiedliwośc

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • Tczewianka_gość

    01.07.2011, 10:57

    Z czego ludzie maja płacić z marnych zasiłków w kwocie 400zł?a czynsze wynoszą 360zł. Niech podwyższą zasiłki to ludzie zapłacą,mimo trudnych sytuacji życiowych,które ich spotkały.Pomyślcie trochę jak im pomóc,a nie wyrzucać na bruk.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx2 
  • Flexman_gość

    01.07.2011, 13:45

    Praca jest to do roboty!

    Trzeba było się uczyć a nie w szkołę kamieniami rzucać. A przy odrobinie chęci i zaangażowania nawet wykształcenia nie trzeba. Flex przyjmuje przez agencje bez problemu. Praca trochę ciężka ale lepiej tak niż narzekać na zasiłek. Sam tam pracuję i oprócz czynszu jeszcze kredyt za mieszkanie spłacam więc proszę mi wierzyć że robi mi się gorąco jak czytam niektóre komentarze!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 

    hoody77_gość

    01.07.2011, 14:35

    do tczewianki

    masz rację ale ludzie są wredni przecież te ZASIŁKI ledwo skromnie starczają na papieroski i na winko albo winko i wódeczkę to jak tu jeszcze opłacić czynsz i rachunki

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx7 

    hoody77_gość

    02.07.2011, 02:02

    masz rację

    a ci wredni w mopsie to jeszcze dają nie takie "żarcie" na jakie ci wyłudzacze mają ochotę - ostatnio na placu zabaw słyszałam rozmowę takich dwóch pań "znowu makaron, daliby coś normalnego bo tym ch....wem to już się żygać chce" - biedactwa, nie chcą im dać bułeczki z masełkiem, serkiem i szyneczką a do tego niby co herbatą popijać, a kawy to nie łaska dać?? (to oczywiście był sarkazm) człowiek ręce sobie rabia żeby jakoś przeżyć a takie nieroby tylko łapska wyciągają i "daj daj bo mi się należy" do roboty!! i odebrać im te zapomogi co je przechlewają!! NIE ZGADZAM SIĘ, ŻEBY Z MOICH PODATKÓW PATOLOGIA BYŁA UTRZYMYWANA !!!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx6 
  • saif_gość

    01.07.2011, 13:31

    gdzie tu sprawiedliwość?

    Tczewianko pomyśl lepiej o tym, że większosć ludzi musi na własne mieszkanie zadłużać sie na prawie całe życie więc ta patologia niech lepiej siedzi cicho i cieszy sie tym co ma zamiast to demolować.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • _gość

    01.07.2011, 13:47

    Dłużnikami są nie tylko rodziny patologiczne. Są z różnych grup ludzi, ci patologiczni powinny dostać skierowania pomocne aby ich stan się poprawił, ludzie po za ta grupą też mają różne problemy życiowe i nie są osobami które zakłócają lub demolują mieszkanie a odwrotnie dbają i są normalnymi ludźmi którym różnie życie się toczy. Kontenery im nie pomogą lecz ich zgnębią i całkowicie sei wykluczą ze społeczeństwa. Pensją nie rosną tak szybko jak opłaty miesięczne w tym czynsz, który znowu od października będzie wyższy. To nie pierwszy raz w roku ta podwyżka co miesiąc jakieś media idą w górę zasiłki renty płace raz na rok i to minimalne kwoty. Nie wspomnę o życiu i wyżywieniu. Nie znam ludzi którzy mają pieniądze i nie płacą czynszu. Ale znam ludzi którzy nie mają pieniędzy a starają się płacić. Wystarczy dwa razy nie zapłacić czynszu a dług może już wynieść około tysiąca złotych w rodzinie 4 osobowej na jednym pokoju w bloku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx6 
  • ___gość

    02.07.2011, 02:07

    ale wy jesteście biedni

    czy ja się dopominam o pomoc w spłacie kredytu na domek? rękawy zakasać i do roboty! biadolić to każdy potrafi ale wziąć się w garść to już nie łaska - co to jest twoje 1000zł przy moim kredycie? tyle to u mnie miesięczna rata wynosi a opłaty też jakoś robię i na normalne życie starcza - JAK KTOŚ CHCE TO MOŻE A MARUDZĄ CI KTÓRYM SIĘ NIE NIC CHCE I TYLKO LICZĄ NA POMOC. jak ktoś nie płaci to do kontenerów i tyle !!!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx6 
  • gość_gość

    01.07.2011, 14:41

    Na armi krajowej 82 tez jest trawa niekoszona jeszcze troche trzeba bendzie maczeta wycinac miejsce do wejscia .placimy za to wiec nie piscie ze mamy sobie sami skosić .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • ___gość

    02.07.2011, 02:09

    to weź nożyczki i powycinaj !!!

    albo napisz do TVP żeby zrobili o tym program "DLACZEGO JA mam pod oknem wysoką trawę" - przynajmniej będą cię na mieście rozpoznawać

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx6 
  • Wahtever_gość

    01.07.2011, 14:41

    Droga Tczewianko :) Niech się wezmą do roboty jakiejkolwiek za jakąkolwiek płacę. Ja mam też rodzinę i muszę sobie jakoś radzić i nie siedzę ani nie biorę żadnych zasiłków. Nawet jeśli musiałbym kiedykolwiek brać jakikolwiek zasiłek to byłoby mi wstyd i zrobiłbym wszystko żeby zacząć pracować. Mi nikt mieszkania nie da sam będę musiał wziąć kredyt na mnóstwo lat i jakoś sobie radzić. Nie twierdzę że wszyscy Ci ludzie są tacy sami że są darmozjadami niestety większość przyzwyczaiła się już do stylu życia i za nic nie chce nic zmienić. Jak im pomóc dopóki oni sobie sami nie pomogą to nic się nie zmieni imo.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx3 
  • _gość

    01.07.2011, 15:45

    Mieszkanie za grosze w lokalach komunalnych nie jest przymusowe. Jak się komuś nie podoba, to nich weźmie się za zarabianie pieniędzy a nie dzieci, pójdzie jak każdy uczciwy podatnik po kredyt do banku i kupi sobie do mieszkania to, co dusza zapragnie, albo wynajmie mieszkanie prywatnie i wtedy zobaczy jak to smakuje. Sumiennie pracujący obywatele płacą raty kredytów, lub płacą czynsz prywatnie i nie jest im lekko a muszą jeszcze ze swoich podatków utrzymywać mieszkania komunalne dla bandy nierobów.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • gość_gość

    02.07.2011, 08:29

    To jest już normalnie paranoja , człowiek tu wynajmuje mieszkanie za 1000 zł plus opłaty, robi wszystko co może żeby dostać kredyt i w ten kredyt włożyć te same pieniądze, a te biedaczki narzekają ze im źle bo 300 zł to dużo, nie bądźmy żałośni nie od dziś każdy musi płacić czynsz. A menele siedzą dostają swoje zapomogi albo rentki, jak nie starcza to łażą i żebraja o fajki i złotówke bo do winka brakuje i jeszcze Ci powie jak to on ma źle w życiu. Albo żyć normalnie albo na winkach, każdy może sam wybrać

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx5.xx1 
  • kkkk_gość

    02.07.2011, 09:51

    wp***u na brug ci co nie płacą

    ci co nie płacą wyj**ac jak to jest sprawiedliwosc

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx2.xx5 
  • Robol_gość

    02.07.2011, 11:05

    Też muszę zapierniczać w fabryce

    I też muszę ciężko pracować, aby spłacać kredyt mieszkaniowy i opłaty, cała nasza rodzina pracuje ciężko i ledwo nam do końca miesiąca wystarcza, ale jakoś trzeba sobie radzić. A Ci co mają mieszkania za darmo, tylko 300zł czynszu, to nie muszą płacić, bo po co!!! Powipier*** ich do kontenerów. NIech się za robotę wezmą, agencje pracy czekają z otwartymi ramionami,, tylko im się robić nie chce. Może miasto pomoże spłacać kredyty normalnym obywatelom, a nie tylko tym którym pracować się nie chce a są zdrowi jak konie!

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx3.xx2 
  • _gość

    02.07.2011, 11:16

    NA WIOSKĘ

    DLACZEGO TCZEW MA BYC MIASTEM SOCJALNYM. DOSTALI MIESZKANIA I NIE PŁACA - TAK NIE MOZE BYC. BEZ ODPOWIEDNIEGO UZASADNIENIA LOKATORZY POWINNI BYC PRZENIESIENI POZA MIAST BEZ GADANIA. CHOĆBY ZA NIEPŁACENIE I STAN BUDYNKU NP. NA KOZIEJ .

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx3.xx8 
  • Mielonka

    02.07.2011, 11:26

    Nie sieją, nie orzą, a mają co chcą!

    Moi rodzice czekali na mieszkanie 15 lat za peerelu, sąsiad kupił swoje za pracę w Iraku, a rok temu dokoptowali kryminalistę z dwojgiem dzieci i ma wszystko za darmo! A jeszcze się ciska, jakby był u siebie! Mops wyżywi, więc do roboty nie musi chodzić, na alkohol zawsze ma, a z uczciwego frajerstwa się wprost nabija!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -tczewianka-_gość

    02.07.2011, 20:07

    to prawda co piszesz,nie płacą chociaż by mogli ,ale na alkohol mają i z tych co płacą się nabijają,a nam podwyżki robią dostałam za czynsz od pażdziernika jakby mieszkanie się powiększyło,i przez tych nierobów nam podwyższają.

    Cytuj
    IP: 77.112.xx2.xx2 
  • czyżyk_gość

    02.07.2011, 20:33

    nic za darmo...

    Na Nowowiejskiej oddano w 2010r.budynek socjalny/nowy/.Popatrzcie jak szybko ulega on degradacji technicznej poprzez niszczenie go przez mieszkańców.Dostali za darmochę,a więc brak szacunku dla mienia,na które się nie zapracowało,nie szanuje się naszych podatków.Popieram tych wszystkich,którzy ciężką pracą starają się zapewnić lokum swojej rodzinie i nie wyciągają rąk po darmochę i szanują swoją i obcą własność .Tych co szkodzą,nie płacą czynszów należy zmusić do odpracowania na rzecz Miasta bo inne postępowanie władz grodu prowadzi do pogłębiania patologii.Widzę codziennie tych co chodzą na darmowe obiadki do MOPS-u,nie chce się im pracować a stać ich na piwko i papierosy i stanie na skrzyżowaniu na Czyżykowie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • tczewianka_gość

    12.07.2011, 20:18

    ludzie niektorzy nie maja pieniedzy a jak ida do mopsu to tam slysza ze im sie pomoc nie nalezy a tym pijakom daja?a ci zamiast oplacic czynsz to przepija.i wtedy maja zadluzenia bo taka prawda

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.