Rusza remont fragmentu "berlinki" - drogi krajowej nr 22

Berlinka w okolicach Kończewic (fot. GDDKiA Gdańsk)
 Rusza remont fragmentu "berlinki" - drogi krajowej nr 22
Jest dobra wiadomość dla kierowców, którzy często pokonują trasę do Malborka. Przeszło trzy kilometry dawnej "berlinki" wykonane z płyt betonowych między Kończewicami a Gnojewem zostanie przykrytych nawierzchnią bitumiczną. To ostatni taki fragment w powiecie malborskim.

Remont nawierzchni drogi między Kończewicami i Gnojewem rozpoczął się wczoraj (12. kwietnia). Na zniszczonej nawierzchni z płyt betonowych zostanie nałożona nakładka bitumiczna na długości przeszło trzech kilometrów.

- Dzięki temu poprawi się znacząco komfort podróżowania między mostem Knybawskim a Malborkiem, ponieważ remontowany odcinek był ostatnim fragmentem drogi z wykonanym w technologii betonowej, a nie przykrytym jeszcze dywanikiem bitumicznym. - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Remont będzie kosztował około 2,2 mln zł i zakończy się około 19 maja br. Nawierzchnia betonowa zostanie sfrezowana i na tak przygotowaną powierzchnię zostanie wykonana nakładka z mas bitumicznych.


- Dzięki temu rozwiązaniu przez najbliższe 10 lat nie trzeba będzie podejmować w tym miejscu żadnych poważnych prac remontowych - informuje Karol Markowski, zastępca Dyrektora Oddziału. - Tego typu remonty przynoszą w perspektywie kilku lat spore oszczędności, bo na starej nawierzchni sporym i kosztownym kłopotem były remonty cząstkowe nawierzchni - tzw. łatanie dziur. Dzięki nowej nawierzchni problem zniknie na wiele lat.

Niestety, na razie GDDKiA nie planuje remontu nawierzchni drogi na terenie powiatu tczewskiego - chodzi o nierówny fragment pomiędzy mostem, a skrzyżowaniem w Czarlinie. Dodajmy, że "berlinka" to popularna nazwa niemieckiej autostrady, która miała połączyć Berlin z pozostającym na rubieżach III Rzeszy Królewcem. Jej plany przedstawiono w 1933 roku. Na kilku odcinkach droga wciąż funkcjonuje w stanie niezmiennym od kilkudziesięciu lat.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (24)
dodaj komentarz

  • ja_gość

    13.04.2012, 07:59

    no jo - malbork sobie załatwił - a u nas tak telepie na między czarlinem, a skrzyżowaniem na narkowy, że ludzie niedlugo poboczem zaczną jeździć

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • _gość

    13.04.2012, 08:04

    z całym szacunkiem - ale na tczewskim odcinku jest asfalt i kostka

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx3 
  • marian_gość

    13.04.2012, 09:34

    Kostka

    A na kostce niedługo będą znaki: ograniczenie prędkości do 30 km/h :)))

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx1 
  • mieczyslaw

    13.04.2012, 10:23

    "Dzięki temu rozwiązaniu przez najbliższe 10 lat nie trzeba będzie podejmować w tym miejscu żadnych poważnych prac remontowych - informuje Karol Markowski" - panie Karolu, z przykrością należy stwierdzić, że na "wyremontowanym" ostatnio odcinku od Kończewic do mostu knybawskiego, pojawiają się pierwsze dziury, a nie minęło nawet pół roku od momentu zakończenia tam prac.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • karol markowski_gość

    14.04.2012, 08:23

    Rzeczywiście, nawierzchnia na odcinku wykonanym w ubiegłym roku w kilku miejscach została wykonana niestarannie, jednak w związku ztym iż remont był wykonywany w kistopadzie wykonawca nie miał mozliwości dokonania naprawy. GDDKiA jako zamiający dokonała zatem tymczasowego odbioru. Odbiór ostateczny zostanie przeprowadzony po usunięciu wad do końca maja tego roku. Oczywiście również dla nas jest to niedobra sytuacja, a dla kierowców kolejne utrudnienia, niestety jako inwestor nie zawsze mamy wpływ na działania wykonawców Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx6 

    mieczyslaw

    14.04.2012, 11:22

    Panie Karolu, wydaje mi się, że właśnie jako inwestor, macie Państwo całkowity wpływ na to w jaki sposób wykonawca wykona remont. Dlaczego? Choćby przez planowanie - sprawą oczywistą jest, że wykonanie tego typ prac w listopadzie, nie może się udać, a pojawienie się pierwszych ubytków w jezdni jest perspektywą naprawdę krótkiego czasu. To co dziś obserwujemy, te pojedyncze ubytki, to dopiero preludium do obrazu księżycowego, który ukaże się nam po kolejnej zimie. To smutne, że Państwo, jako drogowcy, dopuszczacie do takich sytuacji.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gość1956_gość

    13.04.2012, 12:50

    berlinka....

    I co z tego ,że położyli nowy asfalt w części drogi od mostu knybawskiego.Po kilku miesiącach użytkowania tj.od listopada 2011 są już pierwsze dziury i będą jeszcze większe.Typowa fuszerka GDDKiA !!! Nie wierzycie? To proszę sprawdzić! Wystarczy wyjechać ze Starej Wisły w kierunku mostu-dziur jest kilka!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx6.xx4 
  • szofer_gość

    13.04.2012, 12:54

    dokładnie jak kolega napisał już są dziury w nowej nawierzchni bo prace wykonywane były podczas deszczu i jeszcze jedno dlaczego od razu nie modernizują skrzyżowań tzn. pasów do skrętu jeszcze za mało było tam wypadków!!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx7.xx2 
  • harjokari_gość

    13.04.2012, 13:27

    Żeby tylko po szanownych zabiegach szanownej GDDKiA droga nie wygladała po pierwszej zimie jak odcinkami od Czerska do Chojnic.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • Optymista_gość

    13.04.2012, 14:33

    Jedynie samochód

    Witam wszystkich użytkowników drogi. Chciałbym tu zwrócić uwagę na nieco inną kwestię związaną z omówioną trasą pomiędzy Tczewem a Malborkiem. Dobrze, że o tym odcinku mało reprezentatywnym wkońcu ktoś poważnie pomyślał - lepiej późno niż wcale. Samochody więc będą miały za czas jakiś trochę lepsze warunki jazdy. Moja wypowiedź odnosi się do kwestii takiej, że buduje się ścieżki rowerowe w najdziwniejszych u nas miejscach - natomiast nikt nie zauważył dotąd chyba, że trasa z Tczewa do Malborka mogłaby stanowić fajny odcinek dla lokalnych rowerzystów a także przybyszy z daleka, którzy wolą z różnych przyczyn przemierzyć ją czasem na rowerze. Przydałoby się by nasi decydenci chcieli czasem pewne oczywiste przesłanki zauważyć dla ekonomii oraz naszego wspólnego szeroko rozumianego dobra. Tak więc uważam osobiście, że dobrze stałoby się by w możliwie niedalekiej przyszłości ktoś puścił nam ścieżkę rowerową pomiędzy Tczewem a Malborkiem - jest to obszar o dużej aktywności turystycznej i taka inwestycja prosi się wręcz o jak najszybszą realizację, tym bardziej, że liczba samochodów nie maleje a droga między dwoma miastami jest miejscami niewiarygodnie wąska i szczególnie niebezpieczna właśnie dla coraz bardziej przecież popularnych rowerów. Ufam, że w końcu ktoś ten oczywisty aspekt zauważy. Wszystkiego dobrego dla wszystkich.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • mieczyslaw

    13.04.2012, 15:31

    Ścieżka rowerowa

    Chyba ponad 10 lat temu po raz pierwszy pojawił się w Malborku i ościennych gminach pomysł, by śladami dawnego torowiska kolejki wąskotorowej, poprowadzić ścieżkę rowerową - niestety pomysł upadł, osobom decyzyjnym zabrakło wyobraźni, a może wiary w możliwość pokonywania takich odległości rowerem. Nie wiem czy obecnie ten pomysł nie wracał w Starostwie Powiatowym w Malborku.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    jo_gość

    13.04.2012, 17:04

    Się robi. Jest już kilka ładnych kilometrów z Lichnów do Nowego Stawu. W tym roku będą robić z Lisewa do Lichnów. Część ścieżki (a może już nawet cała) z Nowego Stawu do Malborka też już jest tylko szkoda że przez Most Lisewski nie można przejechać.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xxx 

    mieczyslaw

    13.04.2012, 18:49

    jo_gość - się nie robi. To o czym piszesz, to realizacja Gminy Lichnowy. Natomiast ja wspominałem o koncepcji, która zakładała poprowadzenie takiej ścieżki od Lisewa, poprzez Starą Wisłę, Kończewice, nie wiem dokładnie jak dalej biegły tory "wąskotorówki", aż po Kałdowo Malborskie i niestety ta koncepcja nie doczekała się póki co realizacji.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • M_gość

    13.04.2012, 16:37

    BABOLE

    Tak to robią spece, że odcinek już "wyremontowany" od mostu do Kończewic jest tak koślawy, że aż szarpie kierownicą. Powinien być wygładzony jak stół, a są chropowate placki i garby.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • Kokot

    13.04.2012, 18:20

    Super !!!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Przemo_gość

    13.04.2012, 20:25

    Zadowolenie

    Super, że w końcu coś się poprawi na trasie do Malborka Tylko szkoda, że przed Nogatem będzie trzeba swoje odstać w koreczku !!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx4 
  • Użytkownik_gość

    13.04.2012, 20:45

    Dojazd do Tczewa

    Może tak by zacząć myśleć o najbliższym wjeździe do Tczewa od strony Malborka tj przez Bałdowo,odcinek od Bałdowa do skrzyżowania koło Lidla to jakieś nieporozumienie...łata na łacie,a droga nierówna że szok.Może niech władze zamkną kolejny wjazd do GTC,a co tam,już most w Lisewie nieczynny to teraz Bałdowo - czemu nie...Niedługo żeby dostać się do Tczewa od Malborka trzeba będzie przez Pruszcz jeździć...Pozdrawiam użytkowników.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx2 
  • podróżnik_gość

    13.04.2012, 20:59

    berlinka

    No to teraz skończy się wygodne jeżdżenie. Położą nowy dywanik a za pół roku zaczną się pojawiać nowe dziury, zacznie się łatanie i już po komforcie jazdy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • fajf_gość

    14.04.2012, 09:18

    dziury na nowym odcinku

    Jeźdze to trasą codziennie i mnie krew zalewa, ze ten nowy dywanik nie wytrzymał nawet pół roku. moze któs by zaprosił pana Karola Markowskiego(zastępca Dyrektora Oddziału) i pokazał fuszerkę naszych drogowców. Zapewne znowu dziędą zdzierać asfalt na odcinku remontowanym w listopadzie jak to miało miejsce w Malborku przy Orlenie. w koncu do trzech razy sztuka P.S. remontowany kilka lat temu odcinek Malbork-Gnojewo jakims cudem jest w bardzo dobrym stanie do dziś. A jednak można coś dobrze zrobić za pierwszym razem

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • ja_gość

    14.04.2012, 11:09

    czekam na remont po naszej stronie

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • marmur_gość

    14.04.2012, 14:50

    hohoho, 10 lat, powiało optymizmem :)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx5 
  • zawszewdrodze_gość

    14.04.2012, 14:56

    Po co GDDKiA się wtrąca?

    Niemcy zbudowali to niech teraz remontują!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • drogowiec_gość

    15.04.2012, 08:37

    Moi drodzy, Sprawa tej roboty , która sie sypie (od mostu w stronę Malborka): Z mojej wiedzy wynika, że masa jeździła zza Człuchowa, a jeśli tak było to: wina pośrednia – GDDKiA czyli warunki przetargowe – wygrywa najniższa cena, czyli firma, która wozi masę (asfalt) z wytwórni oddalonej o 130 km od budowy w warunkach zimowych. Wielkie nieporozumienie. Gdzie jest inspektor nadzoru, który na to zezwolił ??? GDDKiA ma szansę na pełną rehabilitację, czyli konsekwencja gwarancji, trzeba „wariatów”, którzy to robili odpowiednio potraktować. wina bezpośrednia – wykonawca liczył i się przeliczył chciał masę kupić gdzieś tutaj, woził od siebie. Żeby masa przyjechała na budowę w odpowiednich warunkach (160-180 stopni C) musiał ją przegrzać na etapie produkcji (asfalt traci parametry). Przyjechała i tak zimna (przy burtach samochodów). Dzisiaj widać gdzie byłe takie „zimne kluchy” Na temat składu masy nie wypowiadam się, bo nie mam wiedzy co tam szło. Drogowiec (parę dobrych lat w branży) PS Pozdrowienia dla Pana Karola. Ludzie, to nie jest wina Pana Karola, tylko durnego systemu w ciągle chorej rzeczywistości.

    Odpowiedz
    IP: 178.181.xxx.xx1 
  • tczewiak_gość

    17.04.2012, 11:14

    xx

    Bedzie droga beda mieli psychopaci gdzie szalec ,jest to szeroka droga a mimo to ile tam było wypadkow

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx0.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.