Śliskie i zasypane śniegiem lub błotem chodniki, szczególnie przy ciągach komunikacyjnych, mają duży wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego - podkreślają tczewscy policjanci. Dlatego niezmiernie ważne jest ich odśnieżanie. Zatem kto zapomni o usunięciu śniegu ze swojego chodnika, może spodziewać się sporego mandatu.
Okazuje się, że część z nas ma mylne przekonanie o tym, do kogo należy obowiązek odśnieżania chodników. Tymczasem zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z położonych wzdłuż nieruchomości chodników jest jednym z podstawowych obowiązków właścicieli nieruchomości.
- Obowiązek ten ciąży w takim samym wymiarze na współwłaścicielach, użytkownikach wieczystych oraz jednostkach organizacyjnych i osobach posiadających nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, jak również na innych podmiotach władających nieruchomością. - wyjaśnia naczelnik tczewskiej Wydziału Ruchu Drogowego, podinsp. Krzysztof Bielski. - W rozumieniu ustawy, chodnikiem jest wydzielona część drogi publicznej służąca dla ruchu pieszego, położona bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Należy jednak podkreślić, że obowiązek utrzymania w czystości dotyczy wyłącznie chodnika przylegającego bezpośrednio do nieruchomości. Właściciel nieruchomości nie musi odśnieżać chodnika tylko wówczas, gdy nie przylega on bezpośrednio do nieruchomości, a dzieli go od niej np. pas trawnika. Wtedy obowiązek usuwania z niego śniegu ciąży na gminie. Jednak w pozostałych przypadkach utrzymanie chodnika należy do obowiązków właścicieli nieruchomości.
Usunięty śnieg oraz lód mogą być przesunięte do krawędzi chodnika lub pasa zieleni przyulicznej, w sposób nieutrudniający ruchu pieszym. Chodniki należy też posypywać materiałami szorstkimi np.: piaskiem, bez stosowania środków chemicznych. Właściciel nieruchomości sam wybiera środki, jakie będzie stosował do usuwania gołoledzi. Dokonując wyboru, powinien wziąć pod uwagę temperaturę powietrza i stan nawierzchni.
- Trzeba również zwrócić uwagę na wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach obowiązki spoczywające na zarządcach dróg oraz gminie. Zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej należy do obowiązków zarządu drogi. W przypadku, gdy ustawa nie precyzuje, na kim spoczywa obowiązek usunięcia i pozbycia błota, śniegu i lodu obowiązana jest do tego gmina. Warto więc zwrócić uwagę, iż z mocy obowiązujących przepisów właściciel nieruchomości zobowiązany jest jedynie do uprzątnięcia chodnika, zaś pozbycie się zalegającego śniegu, błota i lodu należy odpowiednio do gminy lub zarządu drogi. Ponadto zarządca drogi oraz gmina zobowiązani są także do uprzątnięcia śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników bezpośrednio nieprzylegających do nieruchomości. - dodaje szef tczewskiej drogówki.
W razie niewywiązywania się z obowiązków utrzymania chodników w swoim zakresie właściciel oraz pracownik gminy czy zarządu drogi ponoszą odpowiedzialność karną za wykroczenie. Czyn właściciela nieruchomości może stanowić wykroczenie z art. 117 Kodeksu wykroczeń, zagrożone grzywną przed Sądem w wysokości 1500 zł, a w postępowaniu mandatowym grzywną w granicach od 20 do 500 zł. Niezależnie od przewidzianej przepisami prawa odpowiedzialności karnej, osoba lub organ nie wykonujący ciążącego na nim z mocy ustawy obowiązku odśnieżania chodnika musi się również liczyć z odpowiedzialnością cywilną.
- Nie można, bowiem zapominać, iż każda osoba, która ze swej winy wyrządziła drugiemu szkodę, zobowiązana jest do jej naprawienia. Szkodą są również wszelkiego rodzaju uszkodzenia ciała, o które nie trudno na oblodzonym czy też zaśnieżonym chodniku. W myśl przywołanego wyżej przepisu, poszkodowany może domagać się zwrotu wszelkich wynikłych z tego powodu kosztów, w szczególności leczenia, a nawet kosztów przygotowania do innego zawodu, jeżeli zdarzenie prowadzi do inwalidztwa. - podkreśla Krzysztof Bielski.
W związku z występującymi opadami śniegu i zapowiedziami meteorologów o ich utrzymywaniu się w dłuższym okresie, policja zwraca się z apelem do właścicieli nieruchomości, gmin i zarządów dróg o właściwą realizację obowiązków związanych z uprzątnięciem i usunięciem błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników. W tym miejscu nietrudno także wyobrazić związane z tym problemy ludzi starszych lub niepełnosprawnych. Dlatego też funkcjonariusze liczą na pomoc życzliwych sąsiadów i znajomych.
Okazuje się, że część z nas ma mylne przekonanie o tym, do kogo należy obowiązek odśnieżania chodników. Tymczasem zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z położonych wzdłuż nieruchomości chodników jest jednym z podstawowych obowiązków właścicieli nieruchomości.
- Obowiązek ten ciąży w takim samym wymiarze na współwłaścicielach, użytkownikach wieczystych oraz jednostkach organizacyjnych i osobach posiadających nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, jak również na innych podmiotach władających nieruchomością. - wyjaśnia naczelnik tczewskiej Wydziału Ruchu Drogowego, podinsp. Krzysztof Bielski. - W rozumieniu ustawy, chodnikiem jest wydzielona część drogi publicznej służąca dla ruchu pieszego, położona bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Należy jednak podkreślić, że obowiązek utrzymania w czystości dotyczy wyłącznie chodnika przylegającego bezpośrednio do nieruchomości. Właściciel nieruchomości nie musi odśnieżać chodnika tylko wówczas, gdy nie przylega on bezpośrednio do nieruchomości, a dzieli go od niej np. pas trawnika. Wtedy obowiązek usuwania z niego śniegu ciąży na gminie. Jednak w pozostałych przypadkach utrzymanie chodnika należy do obowiązków właścicieli nieruchomości.
Usunięty śnieg oraz lód mogą być przesunięte do krawędzi chodnika lub pasa zieleni przyulicznej, w sposób nieutrudniający ruchu pieszym. Chodniki należy też posypywać materiałami szorstkimi np.: piaskiem, bez stosowania środków chemicznych. Właściciel nieruchomości sam wybiera środki, jakie będzie stosował do usuwania gołoledzi. Dokonując wyboru, powinien wziąć pod uwagę temperaturę powietrza i stan nawierzchni.
- Trzeba również zwrócić uwagę na wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach obowiązki spoczywające na zarządcach dróg oraz gminie. Zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej należy do obowiązków zarządu drogi. W przypadku, gdy ustawa nie precyzuje, na kim spoczywa obowiązek usunięcia i pozbycia błota, śniegu i lodu obowiązana jest do tego gmina. Warto więc zwrócić uwagę, iż z mocy obowiązujących przepisów właściciel nieruchomości zobowiązany jest jedynie do uprzątnięcia chodnika, zaś pozbycie się zalegającego śniegu, błota i lodu należy odpowiednio do gminy lub zarządu drogi. Ponadto zarządca drogi oraz gmina zobowiązani są także do uprzątnięcia śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników bezpośrednio nieprzylegających do nieruchomości. - dodaje szef tczewskiej drogówki.
W razie niewywiązywania się z obowiązków utrzymania chodników w swoim zakresie właściciel oraz pracownik gminy czy zarządu drogi ponoszą odpowiedzialność karną za wykroczenie. Czyn właściciela nieruchomości może stanowić wykroczenie z art. 117 Kodeksu wykroczeń, zagrożone grzywną przed Sądem w wysokości 1500 zł, a w postępowaniu mandatowym grzywną w granicach od 20 do 500 zł. Niezależnie od przewidzianej przepisami prawa odpowiedzialności karnej, osoba lub organ nie wykonujący ciążącego na nim z mocy ustawy obowiązku odśnieżania chodnika musi się również liczyć z odpowiedzialnością cywilną.
- Nie można, bowiem zapominać, iż każda osoba, która ze swej winy wyrządziła drugiemu szkodę, zobowiązana jest do jej naprawienia. Szkodą są również wszelkiego rodzaju uszkodzenia ciała, o które nie trudno na oblodzonym czy też zaśnieżonym chodniku. W myśl przywołanego wyżej przepisu, poszkodowany może domagać się zwrotu wszelkich wynikłych z tego powodu kosztów, w szczególności leczenia, a nawet kosztów przygotowania do innego zawodu, jeżeli zdarzenie prowadzi do inwalidztwa. - podkreśla Krzysztof Bielski.
W związku z występującymi opadami śniegu i zapowiedziami meteorologów o ich utrzymywaniu się w dłuższym okresie, policja zwraca się z apelem do właścicieli nieruchomości, gmin i zarządów dróg o właściwą realizację obowiązków związanych z uprzątnięciem i usunięciem błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników. W tym miejscu nietrudno także wyobrazić związane z tym problemy ludzi starszych lub niepełnosprawnych. Dlatego też funkcjonariusze liczą na pomoc życzliwych sąsiadów i znajomych.
Komentarze (30) dodaj komentarz
prestig_gość
03.12.2010, 00:33
Ciekawe ile mandatów dostał ZDP czy inne instytucj
Ciekawe ile mandatów dostał ZDP, czy policja kara tylko Kowalskiego
Odpowiedzmieszkanka_gość
03.12.2010, 00:44
Jest to strasznie głupi przepis obowiązujący jeszcze z czasów komunistycznych.Dlaczego właściciel nieruchomości zobowiązany jest do odśnieżania czegoś co nie jest jego własnością. Gdyby chciał na tym samym terenie np.handlować ,nie mógłby bo to terem gminy lub miasta. Ale odśnieżać to co nie jego musi. BZDURA!!! Poza tym właściciele domów płacą podatki od nieruchomości,które znowu od nowego roku będą wyższe, a w zamian muszą jeszcze sprzątać to co należy do miasta.
Odpowiedzsim_gość
03.12.2010, 06:52
słusznie prawisz
A próbował ktoś postawić rusztowanie na chodniku przy nieruchomości w celu na przykład naprawy rynny albo coś tam coś tam ? W takim wypadku okaże się że potrzebne są świstki, papierki i oczywiście wniesienie odpowiedniej opłaty. W sumie posiadanie nieruchomości jest fajne !
Odpowiedzroza-81
03.12.2010, 10:05
Dołączam się kompletnie niefunkcjonalne przepisy
Mam obowiązek odśnieżania chodnika po którym boję się chodzić nawet gdy nie jest ślisko ,dziura na dziurze ,nie raz wykręciłam nogę .Paradoksalnie owych dziur nie mogę załatać bo chodnik jest miasta , elewacji budynku nie mogę zrobić potrzebuję zezwolenia z miasta i od sąsiadujących właścicieli nieruchomości bo ich teren prywatny moje rusztowanie naruszy .Jestem ciekawa czy jak ktoś nogi połamie przed moim domem będą dociekać czy to z winy oblodzenia czy raczej nierówności chodnika a może po prostu dostane mandacik co będą się zastanawiać .
Cytujaniuszka_gość
03.12.2010, 07:51
co rok to samo
I znowu zaczyna się jazda z nieodśnieżonym i oblozdzonym chodnikiem w zdłuż ul. Żwirki.
Odpowiedzrodrigo_gość
03.12.2010, 08:34
A jak wygląda...?
A jak wygląda sprawa odśnieżania, na osiedlach np. na ulicy Paderewskiego i Kołłątaja? Pamiętam, że w zeszłym roku na terenie parkingów i dróg osiedlowych leżała gruba warstwa śniegu, do której usunięcia nikt się nie poczuwał. Często było tak, że trzeba było się okopywać, żeby wyjechać samochodem z osiedla. Pamiętam sytuację, kiedy samochód straży pożarnej chciał przejechać na skróty, przejazdem miedzy powyższymi ulicami. Podjął kilka prób i nic z tego nie wyszło, musiał wycofać (dobrze, że się udało). Zastanawiałem się wtedy, co byłoby gdyby faktycznie musiał dojechać do pożaru. Pamiętam też, że mimo interwencji w straży miejskiej i Zgm-ie, sytuacja nie zmieniła się.Sam chwyciłem za łopatę i zrobiłem to, za co płacę chyba w czynszu:-), czyli prace porządkowe na terenie osiedla, ale samemu ciężko jest odśnieżyć 200 m drogi, inni mieszkańcy narzekali i patrzyli na mnie jak na "czubka", ale sami nie kwapili się do odśnieżania, pomimo ciężkich warunków, z jakimi musieli sobie radzić przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu, Gdyby każdy z użytkowników parkingu interweniował w tej sprawie może odpowiednie służby zajęłyby się tą sprawą, ale każdy ma to gdzieś, nie mówiąc o chwyceniu za łopatę:-). Najłatwiej jest narzekać i liczyć, że ktoś załatwi wszystko za nas. A tak na marginesie to pozdrawiam zarządców tego osiedla, żeby wpadli chociaż raz w tygodniu i zobaczyli, jak wygląda porządek, za którego utrzymanie płacą pewnej tczewskiej firmie. Pozostawia on wiele do życzenia i to zarówno latem, jak i zimą:-)
OdpowiedzHANNA_gość
03.12.2010, 09:17
OD DWUNASTU LAT CHODZĘ ULICĄ OD PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH AL.SOLIDARNOŚCI CHODNIK NA WYSOKOŚCI /MARKET Z PIOTREM I PAWŁEM/ JEDNA WIELKA ŚLIZGAWKA, MAM WRAŻENIE ŻE NIE MA WŁAŚCICIELA
Odpowiedzjarek_gość
03.12.2010, 10:43
odśnieżanie
zasady odśnieżania chodników są określone, co z odśnieżaniem ulic. Nizinna w zeszłym roku nie została objęta ośnieżaniem, w tym roku także nie widać pługów. Czyżby taka ulica w Tczewie nie istniała, nie mieszkają na niej ludzie płacący podatki ( ponad 30 domów).
Odpowiedzktos_gość
03.12.2010, 11:20
chodnik
na całej długosci ulicy Zwirki na chodnikach jest lód i własciciele posesji nie raczął lody skuc i tak jest co roku dawac im mandaty po 500zł niech sie nauczą
Odpowiedz_gość
03.12.2010, 11:46
Dobrze że w wieżowcach każdy mieszkaniec nie musi kawałka chodnika odśnieżyć pod swoim balkonem:)
OdpowiedzKobra_gość
03.12.2010, 11:56
Odśnieżanie chodnika
Czytaj artykuł ,popatrz i pisz! Na ulicy Żwirki w rejonie domków jednorodzinnych chodnik od nieruchomości oddziela pas zieleni i w tym przypadku obowiązek odśnieżania należy do gminy!Większość właścicieli odśnieża tak dla sportu,ale nie muszą.
OdpowiedzBUCA_gość
03.12.2010, 13:19
ŻENADA!!!
NIECH POSPRZĄTAJĄ ŻEBRACY Z MOPS, W TYM TAKŻE G****A PO MOIM PSIE...WSZAK, PŁACĘ NA NICH PODATKI, DOSTALI Z MOJEGO HARACZU TALONY NA ŻYWNOŚĆ I OPAŁ???... DO ROBOTY, LESERY...
Odpowiedzaaszna11_gość
15.12.2010, 19:42
zgadzam się
niech dołączą do nich Ci biedni wszyscy biedni bezrobotni co biorą zasiłki z urzędu pracy i bokami na czarno pracują i uczciwym obywatelom śmieją się w nos,bo uczciwy nawet rodzinnego nie dostanie bo przekracza przusłowiowe grosze.Więc oszuści życzę wam aby zapędzili was do odśnieżania bo chyba w Polsce w dobie kryzysu nic za darmo nie dają nawet zasiłku dla bezrobotnych bo pracy jak widać dużo:)
Cytujmaria_gość
03.12.2010, 15:25
czas na mopsowiczów
Talony zrealizują w najdroższym sklepie na Żwirki w spalonym ,sprzedadzą towar i ustawią się w kolejkę po barszczyk z pierożkami na wigilii w mieście . opał też mozna kupić tanio,a do roboty to oni się nie nadają.A no jeszcze pójdą do księdza i ten coś im da--tam są kolejki--zobaczcie kto tam stoi,a potem po mózgoczepa i jakoś leci,a powinni na to zapracować.
Odpowiedzkitsiorka_gość
03.12.2010, 17:03
odśnieżanie chodników = zaśnieżanie parkingów
Wczoraj nagrałam film jak pracownicy spółdzielni zwalają śnieg zamiast na trawnik to na parking nie zważając przy tym na zaparkowane samochody, tłukąc niemiłosiernie po karoserii łopatami do śniegu. SM na pytanie kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie parkingów- my ale narazie nie trzeba, na co ja że pracownicy zaśnieżają parkingi, kobieta była zdziwiona. Zapewniła że zaraz się tam zjawi, czy była nie wiem. Dziś odśnieżanie zaczęło się przed 6 rano, może troszke za wcześnie ale przebiegało tak jak powinno. W zeszłym roku przez takie coś dostałam mandat. Stanęłam na miejscu dla inwalidów ponieważ było mocno zaśnieżone i nie było widać znaku na ziemi, a znak pionowy sugerował że takie miejsce tu jest ale nie wyznaczało konkretnie które to, pierwsze, drugie czy kolejne. Miejmy nadzieje że Spółdzielnia pouczy wszystkich pracowników jak należy
Odpowiedz_gość
03.12.2010, 18:07
tak, tak chodniki odśnieżone a jezdnia jak lodowisko, nie mogę wjechać do garażu ani ruszyć spokojnie ! !!!!!!!!!!!!!! Kto się tym zajmie? (osiedle Bajkowe- domki jednorodzinne)
Odpowiedz_gość
03.12.2010, 19:47
Utrudnienia nie tylko zimowe...
A komu się należy mandat za nieodśnieżony chodnik wzdłuż ul. Czatkowskiej na odcinku od przystanku 6 (Za Portem, jadąc z miasta) do ul. Okrętowej? Piesi idą ulicą, bo chodnik jest zaśnieżony i oblodzony (tak było również przez całą ubiegłą zimę), samochody mkna obok, strach pomyśleć jak sie to może kiedyś skończyć. Inny temat to ul. Okrętowa, która nie przypomina ulicy w mieście, gdyz jej nawierzchnię stanowią stare wyszczerbione, z wystającymi prętami duże płyty, które kiedyś były wykorzystywane w budownictwie. Tak jak inne ulice na osiedlu odśnieżana jest na samym końcu i do tego czasu mamy ślizgawkę, a podczas wiekszych opadów śniegu jest nieprzejezdna, piesi brną przez zaspy na odległy przystanek autobusowy. A tak na marginesie to jej użytkownicy, tak zmotoryzowani jak i piesi do niedawna myśleli, że gorzej już być nie może. Okazało się jednak, że podczas przeprowadzanego remontu ul. Spółdzielczej utrudnienia są jeszcze większe. Zniszczono także część chodnika, który stanowiły dwie położone obok siebie płytki. A dochodząc do ul. Czatkowskiej widzimy asfaltową ul. Kapitańską, która leży odłogiem tak, jak pole z wytyczonymi działkami budowlanymi.
OdpowiedzBLASZKA _gość
03.12.2010, 20:03
TO RUSZ TYLEK I POODŚNIEŻAJ
Odpowiedzgosc_gość
03.12.2010, 20:39
wkoncu by policja czy straz miejska wziela sie za d**y i mieszkancow domkow 1 rodzinnych bo ni cnie odsiezaja chodnkikow przy posesjach a juz pokazali ze nic nie robia w zwszlym roku chodniki zasypane ze nie szlo isc po nich ale i taksamo bym karal miasto i zuk za nie osdniezanie chodnikow bo tam gdzie powinni by cto ich nie ma a stramiejsla pojawila sie dopireo wiosna i sluzby pozadkowe tez a tak sie pochcowali.
Odpowiedzbobi_gość
03.12.2010, 23:47
Mam nowe hobby
Dzwonie na straż miejską ze skargą o nieodśnieżonych chodnikach, których właścicielem jest miasto. Dziennie około 2-3 telefony. Stworze nowe stanowisko pracy w Straży Miejskiej i w firmach oczyszczających miasto. Was także zachęcam do tej mini kampanii.
Odpowiedz_gość
04.12.2010, 00:15
zima
Ja odśnieżam chodnik przylegający do posesji od lat ,niestety w tym roku ZWIK postanowił rozpocząć modernizację.Rozkopana i tak już dziurawa ulica Ceglarska woła o pomstę do władz.. Samochody wykrzywiły chodnik .płóg odgarniający śnieg z jezdni zasypuje chodnik. Prace remontowe przerwano wiadomo mrozy, ciekawe kto był tak genialny i otej porze roku rozpoczął prace ziemne.Mam propozycję niech ZWIK tej zimy odśnierza połamany chodnik!
OdpowiedzVivatcv_gość
04.12.2010, 00:44
Tak jak w zeszłym roku tak i w tym ulica Wybickiego nie została odśnieżona .. :/ w zeszłym roku ANI RAZU nie przejechał pług.... Ktoś kto pierwszy jechał odgarniał samochodem śnieg , nie wspomnę już tutaj o urwanych umieszczonych w zawieszeniu osłonach ... jedna na dzień to norma ... :/
OdpowiedzAtaAn_gość
04.12.2010, 10:09
odśnieżanie
Po każdych opadach odśnieżam chodnik przy mojej posesji,posypuję piaskiem.Bardzo często okazuje się to syzyfową pracą.,bo przejeżedzający ulicą z dużą szybkością pług zasypuje chodnik prawie na całej długości ulicy.Kogo należy ukarać mandatem? Przy wolnej prędkości to nie występuje.Proszę pouczyć kierowców pługów żeby szanowali pracę innych którzy mają ten sam cel.
OdpowiedzGrisza_gość
04.12.2010, 13:27
głupota
Nie po to płace podatki w tym mieście , żeby jeszcze odśnieżać chodnik który nie jest moją własnością. Jeżeli naszą gminę stać na stawiania debilnych pomników to stać na odśnieżanie. Mogę odśnieżyć , ale zaraz wystawię rachunek gminie Tczew za wykonaną prace na nie swojej nieruchomości z wyliczeniem czasu pracy ,zakupu łopaty , piasku do posypywania. Komuna i czyny społeczne skończyły się dawno temu teraz za wszystko trzeba zapłacić.
Odpowiedzktos_gość
05.12.2010, 14:00
dalej chodniki nie sa odsniezone na ulicy zwirki podac numery domów zeby ktos tą sprawą sie zajął,
Odpowiedzskuter.113_gość
05.12.2010, 17:53
odśnieżanie
uważam że tam gdzie jest możliwość to wyrzucajmy śnieg na trawnik lub do ogrodu a nie na ulice tworząc koleiny pomyśl trochę buraku co robisz.
Odpowiedzbałwanek_gość
05.12.2010, 20:09
popieram Griszę też odśnieżam chodnik, który jest własnością gminy chyba też wystawię rachunek
Odpowiedzkiki_gość
05.12.2010, 20:29
Odśnieżanie chodnika
Śnieg z solą do ogrodu?????Na ulicy Żwirki przy domkach jednorodzinnych chodnik od nieruchomości oddziela pas zieleni i w takim przypadku odśnieżanie chodnika należy do gminy,a nie do właściciela.Nie mamy zamiaru odbierać gminie pracy--do roboty panowie!
OdpowiedzALFER_gość
05.12.2010, 21:08
Myślę , że radni . . .
Uważam ,że za odśnieżanie powinni się wziąć świeżo wybrani radni. Jest ich całkiem spora liczba , niech zapracują na swe niemałe przecież diety. Ruch na powietrzu to przecież samo zdrowie..Ponadto wtedy uwiarygodnią swoje zapewnienia o chęci służenia lokalnej społeczności. Albo niech chociaż posypią piaskiem chodniki.
OdpowiedzSta$_gość
15.12.2010, 16:54
Pług zasypuje chodnik
Witam, czy ma ktoś sprawdzony sposób na obciążenie kosztami ponownego odśnieżania chodnika firm odśnieżających pługami ulice miejskie ?
Odpowiedz