Wielka Misja realizowana w Roku Wiary na całym świecie - również w Tczewie

Wielka Misja realizowana w Roku Wiary na całym świecie  - również w Tczewie

zobacz galerię zdjęć: 3
Zwykle pusty w niedzielne popołudnie plac Hallera od dwóch tygodni tętni życiem. Dzieje się to za sprawą spotkań organizowanych przez wspólnoty neokatechumenalne w ramach Wielkiej Misji na Rok Wiary. Na całym świecie na 10 000 placów całego świata głoszone jest słowo zbawienia o Jezusie Chrystusie, który kocha każdego człowieka, każdego grzesznika i oddał Swoje życie również za Ciebie, kiedy byłeś jeszcze grzesznikiem. Caritas Christi urget nos - miłość Chrystusa przynagla nas, by iść i głosić Słowo Zbawienia na placach całego świata.

Każde spotkanie rozpoczyna się śpiewem i tańcami, w które włączają się również osoby z poza wspólnot neokatechumenalnych. Uczestnicy tańczą w rytmie gitar i bębnów tworząc kilka kół ludzi, którzy poprzez to radosne doświadczenie, chcą wielbić Boga. Na każdym spotkaniu są bracia, którzy dzielą się świadectwem spotkania Jezusa Chrystusa w swoim życiu. Mówią o doświadczeniach, w których Go spotkali, doświadczeniach często trudnych jednak podkreślają, że dzięki wielkiej miłości jaka ma Jezus Chrystus do nich mogą te doświadczenia przyjmować.

Podczas spotkania głoszona jest też katecheza będąca DOBRĄ NOWINĄ o Jezusie Chrystusie Zmartwychwstałym, odpowiadająca na pytania o sens życia, oto kim jest Bóg, rolę Kościoła i wspólnoty w nawróceniu.

Misje są próbą dotarcia z Dobrą Nowiną do wszystkich ludzi, jak to określił nasz papież Franciszek - będących "na peryferiach" samotności, smutku i cierpienia, gdzie wierni są najbardziej narażeni na napaść tych, którzy pragną ograbić ich z wiary. Wynikają z radości przeżywania swojej wiary jako spotkania z Bogiem Żywym. Doświadczywszy Jego miłości w naszym życiu, pragniemy dzielić się tym doświadczeniem z innymi. Jesteśmy bowiem pewni, że nie można zostać chrześcijaninem nie spotkawszy pierwej innego chrześcijanina, bo przez głupstwo przepowiadania przychodzi wiara.


- Zapraszamy wszystkich mieszkańców naszego miasta do uczestnictwa w 3 kolejne niedziele na Plac Hallera na godz. 16.00 - zachęcają organizatorzy - Misje realizowane są za aprobatą Stolicy Apostolskiej i za zgodą Ks. Bp. Ryszarda Kasyny przez wspólnoty neokatechumenalne naszego miasta. Zapraszamy wszystkich mieszkańców: tych którzy pragną podzielić się radością swojej wiary i tych szczególnie, którzy wiary nie mają.

Zdjęcia - Aleksandra Wiśniewska

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (61)
dodaj komentarz

  • prawda niewygodna_gość

    16.04.2013, 12:16

    PODSUMOWANIE I OCENA

    Ponad 20 lat temu w Tczewie też się działo za sprawą Odnowy w Duchu Świetym...czytali Biblię, nawracali się, wyczytali za dużo, przyjrzeli sie księżom stojącym w sprzeczności do nauk Chrystusa, i tak w Tczewie powstał Kościół Zielonoświątkowców w Tczewie...Będą mieli swoja świątynię nas Górkach... Neokatechumenat to żadni święci, a zbieranina przypadkowych..często pogubonychi, rozchwianych emocjonalnie ludzie, którzy dziś tańczą i śpiewają o Kościele, a jutro wstąpią do świadków jehowy... za 20 lat moga byc ateistami...neo niedawno, nieaprobowany niezbyt pochlebnie określany przez księży, dziś jest dla nich deska ratunku, bo kościoły pustoszeją...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • _gość

    16.04.2013, 13:10

    Kto Ciebie upoważnił do dokonywania takiej oceny Neokatechumenów?

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 

    m.s.w_gość

    16.04.2013, 13:17

    zbory też się nie przeludniają

    a swoją drogą sporą większość tczewskiego zboru stanowią rzymskokatoliccy byli członkowie wspomnianej odnowy. Uwielbiający Maryję i Papieża po "przemianie duchowej" kasujący obrazki wyżej wymienionych. Czy to nie jest dowód, jak to nazwałeś "rozchwiania emocjonalnego" Jak byś nie zauważył w tekście ta Misja jest również dla pogubionych. Zajrzyj do Pisma Świętego i zobacz że z takich pogubionych apostołowie formowali pierwsze wspólnoty Chrześcijan.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx4 

    sąsiadka zielonej._gość

    16.04.2013, 13:22

    czytali i nic

    z tego nie wyszło, no może się tam razem tyle lat gromadzą , ale nadal wśród nich zakłamanie, układy, dziwaczne zachowania niby duchowe. nie ma się czym się chlubić...raczej pokutować i nie chwalić ---zaślepienie sekciarskie. Ich dzieci biorą katolickie śluby i odchodzą z tej ich ,,wiary,,

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx1 

    Jan_gość

    16.04.2013, 16:32

    Czytać i myśleć....

    Każdy kto samodzielnie przeczyta Biblię, bez przypisów dodanych ponad 1000 lat po Jezusie, z ulgą odejdzie od KK!!! Biblia KATEGORYCZNIE zakazuje czczenia figur, obrazów, ludzi (zwłaszcza zmarłych) i o zgrozo, ich szczątków!!! Nie ma w niej ANI JEDNEGO słowa o boskości (czy bodaj świętości) Maryi. Nie ma słowa o urzędzie papieża (dlaczego pierwszy pojawia się dopiero w 115 roku? Czy był na pewno papieżem? Może tylko biskupem Rzymu? To tak na początek, potem znajdziecie sami więcej. Miejcie oczy i uszy otwarte!!!

    Cytuj
    IP: 37.250.xx1.xx6 
  • roza-81

    16.04.2013, 12:17

    Tak trochę nie w temacie

    Nauczanie KRK nie budzi mojego zainteresowania . Ale mam pytanko , są w tym mieście jakieś aktywne zbory Zielonoświątkowe lub Baptystyczne ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • /_gość

    16.04.2013, 12:46

    /

    Zbór Zielonoświątkowców - ul. Chopina... w internecie znajdziesz. Przynajmniej nie krzywdzą swoich, a pomagają.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx1.xx3 

    Jaha_gość

    16.04.2013, 13:13

    Babtyści

    Kiedyś Kościół Babtystów był na ul. Sobieskiego, ale czy nadal jest nie wiem...

    Cytuj
    IP: 77.252.xx6.xx8 

    Antychryst_gość

    16.04.2013, 13:24

    .

    Najbardziej liczne zbory są pod tym adresem: 66-300 Międzyrzecz ul. Poznańska 109 tam znajdziesz wielu o podobnych zainteresowaniach.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    roza-81

    16.04.2013, 14:00

    hmm

    Kurde , najdokładniejsze dane to namiar na psychiatryka , trzeba oddać że do nawracania najbardziej nadaje się Antychryst on jeden wie gdzie ludzie znajdują sens życia :D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Antychryst_gość

    17.04.2013, 22:06

    .

    Sensu życia szukasz w religii??? Religie wywodzące się ze ST uczynią z ciebie żywego trupa, będziesz zombi, które klepie wyuczone na pamięć regułki i posiądziesz fałszywe uczucie, że ktoś Cię kocha. Szukasz sensu życia rozejrzyj się wokół; twoi bliscy, rodzina, znajomi, to jest sens życia, chcesz ich zamienić na wymyślonego przyjaciela, który nigdy z tobą nie porozmawia, nie pocieszy, nie pomoże? Szukasz w złych miejscach.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    roza-81

    18.04.2013, 00:34

    Ciekawa teoria

    Regułki mnie nie interesują ,tego uczą w kościołach ,gdyby bawiło mnie klepanie wierszyków według instrukcji nadal była bym katolikiem .Poszukuję ludzi ,relacji ,kogoś kto by chociaż przypominał chrześcijan w wersji biblijnej .Kochającą rodzinę , przyjaciół i znajomych mam i co niby jak się jest wierzącym to to wszystko szlag trafia , wymyślony przyjaciel ? Twierdzisz że tysiące czy miliony ludzi poświeciło swoje życie komuś kto ich nigdy nie wysłuchał , nie pomógł , po prostu postanowili zwariować i umrzeć nieszczęśliwi bo im koś powiedział że powinni, bo babcia i dziadek tak robili.O ile mi wiadomo są ludzie którzy mają całkiem realny kontakt z Bogiem i śmiem twierdzić że nie są z tego powodu nie szczęśliwi i fakt że ktoś odrzuca taką możliwość , widzi życie z Bogiem jako chorobę psychiczną bo wielkie bum z niczego lub też czegoś co w sumie nie wiadomo skąd się wzięło( No ja nie znam żadnej teorii która by wyliczyła dlaczego w ogóle cokolwiek jest ) ponoć jest bardziej logiczne niż jakiś Bóg który po prostu sobie ten świat stworzył , nie czyni go ani mądrzejszym ani szczęśliwszym po prostu wierzy sobie w coś innego .

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Antychryst_gość

    18.04.2013, 08:51

    .

    Nie ma już chrześcijan w wersji biblijnej, w latach 60-70 XX w były - hippisowskie komuny. Tak szlag trafia, znam to z życia; osoby sobie bliskie często nie obchodzą rodzinnych uroczystości razem bo jedna lub kilka z nich woli jechać na jakiś zlot młodzieży chrześcijańskiej, czy czuwanie w neokatechumenacie czy inne brednie. Moim zdaniem jest to stawianie wymyślonego przyjaciela ponad bliskie osoby. Tak, twierdzę, że miliony ludzi poświęciło swoje życie na darmo i nie napisałem, że są nieszczęśliwi, ta wiara daje im szczęście ale to szczęście oparte na kłamstwie, równie dobrze można wmówić dziecku, że to Latający Potwór Spaghetti stworzył świat i go kocha, zapewniam Cię, że będzie równie szczęśliwe jak ci wszyscy ludzie, o których piszesz. Co to znaczy "całkiem realny kontakt z bogiem", bo ja widziałem filmy o ludziach, którzy twierdzą, że mają "całkiem realny kontakt" z UFO; co jakiś czas kosmici przylatują do nich w nocy i przeprowadzają na nich eksperymenty? I nie myl nauki z wiarą, teorie powstania wszechświata to nie jest wiara, to nauka. Te teorie są oparte na stanie wiedzy jaki obecnie ludzkość posiada natomiast istnienie boga nie opiera się na ŻADNYCH naukowych teoriach, wręcz przeciwnie; WSZYSTKIE odkrycia naukowe dokonane na przestrzeni 700 lat zaprzeczają istnieniu boga.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    roza-81_gość

    18.04.2013, 13:27

    Nauka

    Tak , teoria wielkiego wybuchu to nauka , problem polega na tym że to tylko teoria nikt jej nie potwierdził została przyjęta jako najbardziej prawdopodobna ,o ile mi wiadomo w nauce żadne prawo nie jest uznawane za niezmienne i tu na przykład nowe badania wskazują że już im się nie zgadza http://www.wiz.pl/8,967.html za chwilę będziemy mieli teorię zresztą również bardzo naukową zderzenia wszechświatów . Co do UFO , nawet biblia nie twierdzi że jesteśmy jedynym rozumnym gatunkiem , zarówno stary testament jak i apokryfy niejakiego Henocha mówią o małżeństwach synów Bożych z córkami ludzkimi .Nauka nie potwierdza istnienia Boga , ale potwierdza dane zawarte w Biblii na przykład to że pochodzimy od jednej kobiety http://www.biotechnolog.pl/slownik-143.htm . Generalnie jest sporo naukowców kreacjonistów może warto się zapoznać czasem z opiniami opozycji http://creationism.org.pl/artykuly/JMastropaolo bo temat istnienia Boga już jakiś czas temu przestał być przedmiotem sporów teologicznych a stał się sporem teorii naukowych.Co do neokatechemunatów ,zlotów młodzieży czy innych podobnych zawsze jest to indywidualna decyzja na spędzenie czasu a nie wytyczna wiary.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx6 

    Antychryst_gość

    19.04.2013, 08:16

    .

    Widziałaś kiedyś atom? To jak wygląda to też tylko teoria, ale potwierdzona naukowo. Może i jakaś księga wspomina o małżeństwach "synów bożych" z córkami ludzkimi ale nie wspomina o tym, że to inteligencja pozaziemska. Przesadzasz z tą interpretacją, jeżeli chodzi tam o inteligencję pozaziemską to Bóg w takim razie jest kosmitą. Biblia twierdzi, że jesteśmy jedynym rozumnym gatunkiem! Zapoznaje sie z teoriami kreacjonistów; TO BREDNIE! "temat istnienia Boga już jakiś czas temu przestał być przedmiotem sporów teologicznych a stał się sporem teorii naukowych." - no, zgadzam się, teorie naukowe juz dawno udowodniły, że boga nie ma, chyba że za teorie naukową uznamy kreacjonizm a to nie jest nauka, to bredzenie chrześcijańskich psychopatów. A czy ja napisałem, że to wytyczna wiary, oni mają tak wyprane mózgi, że wolą spędzać czas dobrowolnie z wymyślonym przyjacielem zamiast z realnymi ludźmi.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    roza-81_gość

    19.04.2013, 11:48

    No widzisz

    Atom w odróżnieniu od wielkiego wybuch to przynajmniej ktoś widział ,,Atomy mają rozmiary rzędu 10−10 m i masę rzędu 10−26 kg. Można je obserwować przez skaningowy mikroskop tunelowy. "Biblia twierdzi że jesteśmy jedynym rozumnym gatunkiem ?A w którym miejscu ? Jakim gatunkiem są owi posłańcy ( aniołowie ) którzy przewijają się przez całe pismo . Kosmita to inteligentna forma życia spoza ziemi ,w sumie pod to określenie Bóg się kwalifikuje .A teraz jeszcze wyjaw mi w sekrecie jaka to teoria naukowa udowodniła że Boga nie ma ?I tak całkiem na marginesie , nie odwołałeś się do niczego co przytoczyłam, , jak to jest z tym wybuchem w końcu bo nagle zainteresował Cię atom i nie rozwinąłeś ,czemu genetycy twierdza że nasz gatunek ma jedna matkę ,czyżby wszystkie inne małpy pozdychały ?( zakładam że pozdychały i wyparowały bo pewnie porównawczego materiału genetycznego brak )No i jak to jest z tą abiogenezą bo rozumie że temat jest Ci świetnie znany . Nie chciała bym abyś okazał się tylko kolejnym głęboko wierzącym ewolucjonistą z mózgiem wypranym przez naukowców psychopatów , i to wersja mocherowa dużo krzyczeć,naubliźać innym ,napewno mam świętą racje :D

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx6 

    Antychryst_gość

    20.04.2013, 11:29

    .

    No tak, kolejna teistka, której się wydaje, że pozjadała wszystkie rozumy. Jeżeli możemy zobaczyć atom to może pokażesz jakieś zdjęcia? Czy "Wiedza i życie" to dla Ciebie wiarygodne źródło? http://archiwum.wiz.pl/1998/98082600.asp przeczytaj uważnie, zwłaszcza ten fragment: "No dobrze, powie cierpliwy czytelnik, dotarłszy do tego miejsca. Możemy uzyskać obraz układu atomów czy zaburzeń w regularności takiego układu, możemy nawet ujawnić miejsce, w którym atom powinien się znajdować, choć go tam nie ma. Potrafimy już nawet manipulować pojedynczymi atomami. Ale jak właściwie wygląda atom? Ściśle rzecz biorąc, w ogóle "nie wygląda", bo go nadal zobaczyć nie możemy i nigdy nie zobaczymy za pomocą jedynie naszego narządu wzroku. A zamieszczone w artykule zdjęcia to iluzja? W pewnym sensie tak. Problem bowiem polega na tym, że znajomość miejsca położenia atomu i informacje o jego cechach czerpiemy z doświadczeń, które albo są rozpraszaniem jakichś fal (np. rentgenowskich, elektronowych) na obiektach atomowych, albo, jak w przypadku mikroskopu tunelowego, są sondowaniem atomowych oddziaływań. W rezultacie albo od razu uzyskujemy pewien rodzaj obrazu (np. obraz dyfrakcji promieni rentgenowskich na krysztale lub obraz elektronomikroskopowy), albo dane eksperymentalne przetwarzamy w obraz, aby były dla nas czytelniejsze (dziś najczęściej mamy do czynienia z tą drugą ewentualnością). Sami więc niejako ten obraz tworzymy." ""Biblia twierdzi że jesteśmy jedynym rozumnym gatunkiem ?A w którym miejscu ?" - nie wspomina o innym stworzeniu na innej planecie, to chyba wystarczy do stwierdzenia, że w/g autorów Biblii jesteśmy jedynym gatunkiem inteligentnym we wszechświecie. Nie uważasz, że to dość istotny fakt i powinien nam zostać objawiony. Kk i inne religie jakoś też o tym nie wspominają. Zawsze jest mowa o bogach a nie o innych istotach rozumnych. "Kosmita to inteligentna forma życia spoza ziemi ,w sumie pod to określenie Bóg się kwalifikuje" - Ty, wymyśliłaś nową religię, a może powinnaś szukać sensu życia u Scjentologów? Nie, nie kwalifikuje się, bo w takim razie my kwalifikujemy się jako bogowie. "A teraz jeszcze wyjaw mi w sekrecie jaka to teoria naukowa udowodniła że Boga nie ma ?" - teoria ewolucji i genetyka, kosmologia, planetologia, biologia, zoologia, geologia, paleontologia, matematyka. Nie znam genetyków, którzy twierdzą, że ludzie pochodzą od jednej matki (a gdzie ojciec, czyżby kiedys ludzie rozmnażali się przez pączkowanie?), chyb, że masz na myśli genetyków kreacjonistów. A co jest z abiogenezą? To najbardziej prawdopodobna teoria powstania życia na Ziemi. Ty za to, okazało się powinnaś udać się jak najszybciej pod wskazany przeze mnie adres... i odstaw Danikena, albo przynajmniej nie mieszaj go z Biblią.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    roza-81_gość

    21.04.2013, 01:50

    Jaja sobie robisz?

    Zdjęcia atomu , może z rodzinnego albumu ?Skoro odr razu ustaliliśmy że atomu nie da się oglądnąć za pomocą mikroskopu optycznego który do tworzenia obrazu wykorzystuje fale świetlne widzialne dla oka ,czego o mikroskopie tunelowym czy też atomowym powiedzieć nie można, obraz powstający przez rozproszenie elektronów na jakiejś strukturze no nie jest obrazem uzależnionym od długości fal i natężenia światła widzialnego , po kiego gwoździa ta cała wstawka . Biblia ,, nie wspomina o innym stworzeniu na innej planecie " a ci wszyscy aniołowie , cherubini ,serafini archaniołowie itd , zstępujący z nieba lub do niego wstępujący ,sam Jezus zresztą na koniec swojej bytności wstępuje ( unosi się ) do nieba ,kurde no niestety żaden nie podał adresu czy szukać w chmurce czy na innej planecie ale bynajmniej z samej treści pisma ostatnią rzeczą jaką można wywnioskować to to że jesteśmy jedynym rozumnym gatunkiem . ,,Nie, nie kwalifikuje się, bo w takim razie my kwalifikujemy się jako bogowie. '' Taka ciekawostka w tym temacie z ew św Jana "Nie chcemy Cię kamienować za dobry czyn, ale za bluźnierstwo, za to, że Ty będąc człowiekiem uważasz siebie za Boga". Odpowiedział im Jezus: "Czyż nie napisano w waszym Prawie: Ja rzekłem: Bogami jesteście? Jeżeli [Pismo] nazywa bogami tych, do których skierowano słowo Boże - a Pisma nie można odrzucić - to jakżeż wy o Tym, którego Ojciec poświęcił i posłał na świat, mówicie: "Bluźnisz" Mitochondrialna Ewa, czyli ostatni żeński wspólny przodek wszystkich współczesnych ludzi bynajmniej nie rozmnażał się przez pączkowanie , w 1996 roku włoski genetyk Antonio Torroni opisując zróżnicowanie genetyczne w Europie przedstawił klasyfikację mtDNA dzieląc je na tzw. haplogrupy, czyli zbiory cząsteczek pochodzących od wspólnego przodka w linii żeńskiej. Co jest z abiogenezą , ma taki jeden feler nie występuje , no chyba że widziałeś kiedyś życie powstające z nieożywionej materii , teoria zakładająca że jak odpowiednio długo będziesz potrząsał pudełkiem z klockami to w końcu wybuduje się z tego dom . Teoria ewolucji , dziurawa jak sito , nie dość że zaczyna się od samorództwa to jeszcze zakłada że mutacje genetyczne nic tylko polepszają organizmy , choć nawet durna wikipedia uznaje że pozytywne mutacje występują rzadko i mają mały zasięg np zmiana koloru sierści a wszelakie inne są obojętne , śmiertelne ,prowadzące do upośledzenia lub nie korzystne .Ciekawe jak mutowało oko np ,i gdzie są te organizmy z formą pośrednią oka np takim okiem bez jakiejś części układu nerwowego,krwionośnego , nawet głupiej powieki .wszystkie organizmy jakoś które kiedykolwiek gdzieś wykopano nie miały części niedziałających , w trakcie budowy że tak to nazwę . Co mnie jeszcze ciekawi to to co Matematyka mówi na temat nie istnienia Boga ? Danikena nigdy nie czytałam więc nie mam co odstawiać :P

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx6 

    Antychryst_gość

    23.04.2013, 00:21

    .

    No właśnie po tego grzyba, że atomu nie widać... nie wiem co ustalałem z tobą, może ty sama coś ustaliłaś. Nie wiem po co wyjeżdżasz mi z jakimiś biblijnymi bredniami, chcesz to sobie tak to tłumacz, ja tylko twierdze, że bredzisz i nie masz, żadnego dowodu na potwierdzenie swoich bredni a tylko urojenia. To, że w Biblii nie ma kategorycznego stwierdzenia typu: "Jesteście jedynym rozumnym gatunkiem we wszechświecie" nie znaczy, że Bóg stworzył inną "Ziemię" gdzieś tam w kosmosie. Nie uważasz, że gdyby tak było to Biblia powinna o tym wspominać? To dosyć ważna informacja i komplikująca trochę kwestię dogmatów, istnienia piekła i nieba i tych innych pierdół. Ty, tzn, że jak pójdziesz do nieba czy tam piekła to spotkasz kosmitę... ale jazda, a może oni mają osobne niebo i piekło? Biblia nie stwierdza też kategorycznie, że ołowiu nie można zamienić w złoto, czy to dowód na to, że jednak można? "Mitochondrialna Ewa, ... linii żeńskiej." - i to obala teorie ewolucji? Nie masz pojęcia o czym gadasz. "Co jest z abiogenezą , ma taki jeden feler nie występuje , no chyba że widziałeś kiedyś życie powstające z nieożywionej materii , teoria zakładająca że jak odpowiednio długo będziesz potrząsał pudełkiem z klockami to w końcu wybuduje się z tego dom" - nie, nie widziałem, to się nie stało w czasie jednego ludzkiego życia, mogło trwać miliardy lat. Powstanie życia to zupełny przypadek, wcale nie musiało powstać tak jak twój dom z klocków, może powstać coś innego. Ty po prostu nie masz pojęcia o ewolucji; kto powiedział, że ewolucja zakłada, że mutacje tylko ulepszają organizmy? Pierwsze słyszę. Postaram się to wyjaśnić na przykładzie pawia. Paw ma ogon, który służy mu do wabienia samicy, im bardziej kolorowy i rozłożysty tym większe szanse ma paw na znalezienie partnerki i przekazanie swoich genów dalej (rozmnożeniu się). Ale paw nie żyje w próżni, na pawia polują inne zwierzęta, więc duży ogon przeszkadza mu w ucieczce przed drapieżnikami i taki paw nie przekaże genów dużego i kolorowego ogona swojemu dziecku. Więc pawie ogony są ani za duże ani za małe, są takie jakie powinny być. Gdyby nagle jakieś stado pawi znalazło się na wyspie, na której nie ma jego naturalnego wroga jego ogon rozrósłby się do większych rozmiarów (w następnych pokoleniach, oczywiście) a po setkach lub tysiącach lat to stado pawi byłoby już innym gatunkiem. Mutacje zachodzą cały czas, twoje dzieci będą mutacją ciebie i albo ich cechy pozwolą im przetrwać i się rozmnożyć albo nie zdążą się rozmnożyć i nie przekażą swoich cech w genach dalej. Polecam "Samolubny gen" i "Najwspanialsze widowisko świata". "Ciekawe jak mutowało oko..."- ciężko znaleźć "skamieniałe oko", nie uważasz? Ale dzisiaj żyją organizmy bez powiek, np. nasi przodkowie; ryby. Tu jest dowód ewolucji: http://www.youtube.com/watch?v=YTIed0ZzHSQ Sama matematyka może nie, ale z fizyką już tak.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Antychryst_gość

    23.04.2013, 00:29

    .

    http://www.youtube.com/watch?v=z38aQ0Dyk5M&list=PL7705AEFDFFAE87F6 jeszcze co nieco o ewolucji.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    roza-81_gość

    23.04.2013, 10:03

    ok

    Ustalmy wstępnie że uważamy siebie za głęboko wierzących idiotów i pomińmy wstawki które jest głupsze bo szkoda miejsca .

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx6 

    Antychryst_gość

    23.04.2013, 16:12

    .

    Nauka to nie wiara, ja wierzący nie jestem.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 

    Antychryst_gość

    23.04.2013, 16:21

    .

    Jeżeli ten materiał filmowy (dowody na to, że ewolucja jest faktem) ma twoim zdaniem taki sam ciężar dowodowy jak Biblia, która podobno "udowadnia" istnienie boga to najwidoczniej ty jesteś.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • Antychryst_gość

    16.04.2013, 12:33

    .

    Czy mnie też Jezus kocha?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • Ksiądz_gość

    16.04.2013, 13:05

    :)

    Oczywiście, że tak. Jezus kocha WSZYSTKICH ludzi !!

    Cytuj
    IP: 79.184.xx3.xx4 

    mw_gość

    16.04.2013, 13:07

    tak

    to oczywiste

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx4 

    Jan_gość

    16.04.2013, 17:24

    Pewnie, że tak!!

    Najlepiej nawrócić się minutę przed śmiercią, na pewno będziesz zbawiony! Jeżeli zrobisz to zbyt szybko to możesz nagrzeszyć i będą problemy......

    Cytuj
    IP: 37.250.xx1.xx6 

    Antychryst_gość

    19.04.2013, 08:17

    .

    Szczerze mówiąc ma to w d...

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • _gość

    16.04.2013, 13:27

    czy kościół pomaga ofiarom pedofili wśród księży?

    Może jakiś wielebny, jaśnie oświecony odpowie na zadanie pytanie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • zbiszek_gość

    16.04.2013, 19:18

    nie do wiary

    Jak to możliwe, że ludzie w XXI wieku, od ponad dwóch tysięcy lat wierzą w rzeczy, na które nie ma żadnego naukowego dowodu?

    Cytuj
    IP: 85.180.xx0.xx8 

    C>K>M

    16.04.2013, 22:10

    Bo dowody które są, nie dają odpowiedzi na fundamentalne pytania?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zbiszek_gość

    17.04.2013, 09:44

    Do CKM

    Czyli wg Ciebie, jeśli nie ma na coś odpowiedzi, to należy wierzyć naszym przodkom sprzed tysięcy lat, żyjących w prymitywnych warunkach i nie mającym zielonego pojęcia o świecie? A wiesz, że właśnie tamci ludzie po prostu "przepisali" całkiem sporo przypowieści ze starożytnej mitologii? A jakoś w Zeusa nikt nie wierzy...

    Cytuj
    IP: 78.51.xx0.xx3 

    C>K>M

    17.04.2013, 19:52

    Zbiszek, jeżeli nie znasz odpowiedzi, to zaczynasz tych odpowiedzi szukać. Jasne, na przestrzeni lat wiemy coraz więcej, ale to w gruncie rzeczy nie zmienia tak bardzo naszych codziennych problemów. Teraz syn chce samochód, kiedyś chciał konia. Relacje rodzice-dzieci, dlaczego powstało życie i po co, to są problemy cały czas aktualne. Jedni znajdują odpowiedź w chrześcijaństwie, inni nie i tyle. Pytanie, dlaczego tych, którzy nie odnaleźli się w chrześcijaństwie, tak bardzo to chrześcijaństwo kuje w oczy? Może dlatego, że nie znają odpowiedzi?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zbiszek_gość

    18.04.2013, 19:19

    Do CKM

    Tych, którzy się w chrześcijaństwie nie odnaleźli, kłuje to, że są traktowani przez tych, którzy się odnaleźli, jak ludzie drugiej kategorii. Do tego bardzo często ci pierwsi są przez tych drugich utożsamiani np. z komunistami, co uważam za bardzo krzywdzące. Skłodowska też była ateistką :).

    Cytuj
    IP: 78.51.xx1.xx4 

    C>K>M

    18.04.2013, 20:57

    Zbiszek, nie ma sensu się licytować kto kogo z kim utożsamia. Sam chętnie poznałbym ateistę będącego jednocześnie przeciwnikiem aborcji, in vitro i homoprooagandy, do tego o poglądach narodowych i wolnorynkowych. :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ania_gość

    16.04.2013, 13:28

    dlaczego Kościół "wychodzi" do ludzi, którzy tego nie chcą i się im narzuca swoimi modłami? czy zgromadzenie publiczne na placu Hallera nie narusza przypadkiem prywatności każdego z nas, przechodzących obok ulicą / chodnikiem? (przypominam że plac jest strefą publiczną- państwa, a Kościół powinien być od Państwa oddzielony) i wreszcie - gdybym szukała Chrystusa dawno bym go znalazła ( Fara nie jest tak daleko) ....

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx6 
  • neokatechumen_gość

    16.04.2013, 22:57

    ania_gość

    A czy zastanawiałaś się nad tym że to nie tylko do ciebie ci ludzie wyszli ale i wielu innych. jeżeli nie szukasz Chrystusa to dlaczego krytykujesz tych co mają odwagę mówić o Chrystusie .Uważasz że plac Hallera jest miejscem publicznym to mają tam prawo przebywać wierzący jak i ateiści. wo gule przeczytaj co sama piszesz raz że takie zgromadzeni zakłóca prywatność a dalej piszesz żto jest miejsce publiczne. GUBISZ SIĘ DZIEWCZĘ.Z BOGIEM.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx2 

    ania_gość

    17.04.2013, 15:35

    re: neokatechumen

    Widzę, że Kościół umie tylko wdawać się w pyskówki na forach internetowych. Myślę, że mam lepiej poukładane sprawy religijne niż niejeden katechumen- to JA decyduję do którego kościoła idę, Ja decyduję czy się modlę czy też nie i NIKT nie będzie mi narzucał co mam myśleć! JASNE?! poza tym bardzo przykre jest "nawracanie" ludu który tego wcale nie chce i narzucanie mu się z modłami ( przypominam że 95 % społeczeństwa jest katolikami). Proponuję zatem misję np. w Indiach, Afryce- przyniesie więcej skutku. pzdr.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx9.xx0 

    neokatechumen_gość

    18.04.2013, 07:12

    ania_gość

    Czy to co ci odpisałem to pyskówka ani ci nie każe chodzić do kościoła ani się modlić . A co do misji twoja propozycja jest spóźniono już od 30 lat nasze wspólnoty są na misjach adgentes prawie na całym świecie.Więc po co twoja złość jeszcze zmarszcaek dostaniesz i będziesz brzydka

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx2 

    neokatechumen_gość

    18.04.2013, 13:02

    ania_gość

    Nie masz dziewczę żadnych argumentów jesteś pusta i nie reformowalna.BEZ OBRAZY.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx2 

    ania_gość

    21.04.2013, 20:35

    wg ciebie osoba która ma poukładane wszystkie klepki jest "niereformowalna"- bo nie daje się przekonać pustymi frazesami i waszymi objawieniami. jak również pusta- bo skoro nie chce otworzyć się na nauczanie katechumenatu to pewnie nic nie jest warta. Widzisz- na pewno wy jesteście pełni i reformowali- bo zmieniacie poglądy jak chorągiewka na wietrze mając 19lat i milion pomysłów- z których połowa okaże się niewypałem. Otóż wyobraź sobie że są ludzie którzy mają swoją wiarę i nic innym do tego- nie pozwolą się omamiać muzyce i pięknym słowom, bo za tym nie idą żadne wartości. A o waszym poziomie społecznym świadczy tylko twoja poprzednia wypowiedź- nie chcę mieć z takimi ludźmi jak ty, nigdy do czynienia, bo są opętani misją zbawiania świata na siłę i nie szanują innych ludzi i ich prawa do wolności religii.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx9.xx9 

    neokatechumen_gość

    07.05.2013, 10:50

    ania_gość

    Myślisz że masz poukładane w głowie ? Ty po prostu wybiórczo odpowiadasz i tyle na ten temat, jesteś przebiegła.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx2 
  • fgff_gość

    16.04.2013, 13:44

    fgfg

    Moim zdaniem,te misje to strzał w 10! I przy okazji,miasto w niedziele popołudniu ożyło.Na spotkania ,przychodzi wiele ludzi,warto robić to częściej. Polecam. W tą niedziele na pewno ja się wybiorę. ;))

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • _gość

    16.04.2013, 17:03

    Chyba strzal w stope

    Kto przychodzi? Ludzie bez perdpektyw i pasji, ktorzy garna sie do sredniowiecznej ideologii - na tym korzysta tylko kosciol. To wielce zenujace, ze ksieza w dzisiejszych czasach zapominaja o najubozszych obywatelach i tylko priorytetem za wszelka cene stalo sie zapelnienie kosciola.

    Cytuj
    IP: 217.212.xx1.xx5 

    neokatechumen _gość

    17.04.2013, 23:04

    ania_ gość

    Czy ja ci napisałem że masz ą być w tym czy w innym kościele chyba nie.Ale wnioskuję że ty nawet nie rozumiesz co ja napisałem .Ale powiem ci że nie musisz proponować nam misji .Nasze wspólnoty już od ponad trzydziestu lat prowadzą misje adgentes prawie na całym świecie więc twoja propozycja jest nie aktualna. A pyskówkę to ty prowadzisz więc powiem ci raz jeszcze czy ty będziesz w tym czy w innym kościele mnie nie obchodzi i się tak nie złość bo dostaniesz zmarszczek i będziesz brzydka .

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx2 
  • er_gość

    16.04.2013, 15:20

    ja czekam

    jak zaczna krzyzowac w tczewie , mlodzi zamiast isc do pracy robic kariere zakladac rodziny ,albo wypoczywac na wakacjach paraduja z krzyzem jak jacys nawiedzeni , szkoda slow, chyba tylko na taka rozrywke stac dzis mlodych ludzi

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx0.xx3 
  • m.s.w_gość

    17.04.2013, 10:03

    co ty chcesz od tych młodych

    Chcesz robić karierę to rób. Nikt Ci nie zabrania, ale uważaj bo przyjdzie nowych szef nie doceni za twoje dokonania i starania, stracisz prace, twoja żona przestanie Cię kochać bo bardziej wolisz karierę od niej, nie pojedziesz na wakacji i co wtedy. Posłuchaj tych katechez i potem się ustosunkuj do motywów tych ludzi, którzy są na tym placu. Nie mów o nich źle bo inni tak robią, najpierw poznaj a potem krytykuj.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx4 

    ania_gość

    17.04.2013, 15:40

    słuszne słowa- ja uważam że skądś muszą wyrastać takie przyszłe moherowe babcie- z ludzi nawiedzonych ideą zbawiania innych, wbrew ich woli... straszne i tragiczne zarazem

    Cytuj
    IP: 83.11.xx9.xx0 
  • POBOZNA_gość

    16.04.2013, 16:23

    IGRZYSKA NA CALY ROK

    Dawniej Plac Wolnosci byl atrakcja Tczewian ( fotki z niedzwiedziem) a teraz igrzyska religijne. obecnie tam zgomadzeni to przychodza z przypadku ,aby byc w anfiteatrze nic sie nie dzieje to i dobre i takie zaludnienie w tym miejscu. Prawdziwi katolik wybiera miejsce ciszy i spokoju ,aby skutecznie wyrazac sie modlitwa skierowana do Pana.To miejsce to publiczny sped.

    Odpowiedz
    IP: 93.31.xx3.xx1 
  • roza-81

    16.04.2013, 19:16

    Prawdziwy katolik ,pewnie czyni jak mówisz

    Chrześcijanie jeśli wierzyć zapiskom z listów apostolskich preferowali jednak miejsca publiczne do nauczania.Nie kamieniowano ich raczej za modlitwę w zacisznym kącie .

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    katolik_gość

    18.04.2013, 06:56

    POBOZNA

    Chrystus też wychodził do ludzi i nauczał nie tylko w synagogach.I ten fakt też nazwiesz spędem.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx2 
  • gość_gość

    16.04.2013, 19:26

    gość

    Zaproście tam duchownych z Tczewa i okolic aby pychę i chciwość przekuli w pokorę i służebność dla ogółu

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx0.xx3 
  • gość1_gość

    16.04.2013, 19:47

    Bardzo podobało mi się spotkanie na placu . w dzisiejszym świecie widze tylko przygnębienie,smutek . często zastanawiam się ze znajomymi jaki jest sens życia skoro ciągle trzeba cierpieć i często odnosić porażki . tam zobaczyłam przede wszystkim RADOŚĆ. tak obca w dzisiejszym świecie. Ci młodzi którzy tam są ...są na prawde szczęśliwi i to widać! Mi to spotkanie dało wiele nadziei i radości . Dziękuje :)

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx3.xx0 
  • OLD KACZY_gość

    17.04.2013, 07:16

    JEST KRZYŻ JEST IMPREZA

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx9 
  • m.s.w_gość

    17.04.2013, 09:49

    tak

    Krzyż, a potem Zmartwychwstanie i jest powód do Świętowania

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx4 

    _gość

    17.04.2013, 11:15

    a jeśli mowa o imprezie, to tylko...

    http://www.youtube.com/watch?v=cCJVaMzXB4E

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • stas _gość

    17.04.2013, 19:18

    ''rok wiry''.a czy poprzednie lata byly latami niewiary?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx4 
  • klofix _gość

    17.04.2013, 23:08

    RELIGIETO SZATAN KTÓRE DOPROWADZĄ DO UPADKUŚWIATA

    ważniejsza rodzina ,żona,dzieci dla nich życie oddam i zginę na tej ziemi.Kościół nie da dachu nad głową nie nakarmi czystą wodą nie ubierze w odzienie.Ja tylko wiem gdzie miejsce me.Dam Im siłę bo Kocham rodzinę żeby mieć czyste sumienie i miłość jakiej nie zaznały w kościele.Słowa to nie czyny kto dużo gada ten jest WINNY.Ludzie opamiętajcie się MIŁOŚĆ jest w Waszych duszach a nie w emisariuszach.Kościół i bogowie prowadzą do wojen.Paradoks polega na tym,że z czasem wyniszczymy się sami.Szatan to właśnie religie które ludzkość wyniszczą za chwilę.

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx9.xx2 
  • ECH_gość

    18.04.2013, 09:29

    żenada

    Jak znam księży, to są to ludzie niewierzący...a przynajmniej w Boga... ,,Po owocach ich poznacie..." wspomóżcie fundację ks. wysgi, ...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • ???_gość

    19.04.2013, 06:36

    żenada

    Znasz fragmenty pisma więc czy znasz ten fragment nie osądzajcie bo będziecie sądzeni.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx2 
  • .._gość

    21.04.2013, 15:03

    '

    To dlaczego wysga, nie będąc świetym, ocenia i grzmi?

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx5.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.