Do końca sierpnia ma się zakończyć remont przyszłej siedziby tczewskich organizacji pozarządowych przy pl. Św. Grzegorza. W dwóch połączonych budynkach po byłej "kolejówce", na 1213 m2 powierzchni pracować będzie co najmniej kilkanaście organizacji. Do magistratu pukają wciąż nowe jednostki zainteresowane odremontowanym lokum.
Radni powiatowi zdecydowali o przekazaniu niszczejącego budynku dawnego technikum kolejowego przy pl. św. Grzegorza miastu jeszcze w grudniu 2008 roku. Magistrat przejął budynki za 1 procent wartości. Prace modernizacyjne rozpoczęły się w styczniu br. Zadanie obejmuje kompleksowe dostosowanie istniejących budynków do potrzeb działalności organizacji pozarządowych. Koszt inwestycji - 2,4 mln zł - pokrywa w całości budżet miasta.
- Obecnie trwają prace przy odnawianiu elewacji. Wyremontowano już dach na obu budynkach. W całym budynku wymieniono stolarkę okienną, wewnątrz gmachu trwa budowa nowych ścianek działowych. Wykonywane są też instalacje - wodno-kanalizacyjna, centralnego ogrzewania, elektryczna i teletechniczna. Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. - tłumaczy Małgorzata Mykowska z zespołu prasowego tczewskiego magistratu.
W wyremontowanym budynku swoje siedziby będą miały m.in.: wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego, Fundacja Domu Kultury, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Stowarzyszenia Integracji Humanistycznej POMOST, Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych Ruchowo, Stowarzyszenia Stwardnienia Rozsianego, Harcerska Orkiestra Dęta, Chór Męski ECHO, NSZZ "Solidarność", Fundacja dla Tczewa, Polski Czerwony Krzyż, Tczewskie Towarzystwo Kulturalne BRAMA, Tczewski Uniwersytet III Wieku. W ostatnim czasie do Urzędu Miejskiego wpłynęły wnioski od kolejnych organizacji zainteresowanych pomieszczeniami w wyremontowanym obiekcie. Zostaną wkrótce rozpatrzone.
Radni powiatowi zdecydowali o przekazaniu niszczejącego budynku dawnego technikum kolejowego przy pl. św. Grzegorza miastu jeszcze w grudniu 2008 roku. Magistrat przejął budynki za 1 procent wartości. Prace modernizacyjne rozpoczęły się w styczniu br. Zadanie obejmuje kompleksowe dostosowanie istniejących budynków do potrzeb działalności organizacji pozarządowych. Koszt inwestycji - 2,4 mln zł - pokrywa w całości budżet miasta.
- Obecnie trwają prace przy odnawianiu elewacji. Wyremontowano już dach na obu budynkach. W całym budynku wymieniono stolarkę okienną, wewnątrz gmachu trwa budowa nowych ścianek działowych. Wykonywane są też instalacje - wodno-kanalizacyjna, centralnego ogrzewania, elektryczna i teletechniczna. Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. - tłumaczy Małgorzata Mykowska z zespołu prasowego tczewskiego magistratu.
W wyremontowanym budynku swoje siedziby będą miały m.in.: wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego, Fundacja Domu Kultury, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Stowarzyszenia Integracji Humanistycznej POMOST, Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych Ruchowo, Stowarzyszenia Stwardnienia Rozsianego, Harcerska Orkiestra Dęta, Chór Męski ECHO, NSZZ "Solidarność", Fundacja dla Tczewa, Polski Czerwony Krzyż, Tczewskie Towarzystwo Kulturalne BRAMA, Tczewski Uniwersytet III Wieku. W ostatnim czasie do Urzędu Miejskiego wpłynęły wnioski od kolejnych organizacji zainteresowanych pomieszczeniami w wyremontowanym obiekcie. Zostaną wkrótce rozpatrzone.
Komentarze (7) dodaj komentarz
_gość
27.05.2011, 13:36
Widać, że Tczew jest bogaty. Nie każde miasto może inwestować takie pieniądze w budowę parkingu i remont budynku, z których mają korzystać organizacje o marginalnym znaczeniu.
Odpowiedzwa_gość
27.05.2011, 15:52
no i dobrze przynajmniej budynki będą zagospodarowane i co naj ważniejsze odnowione
Odpowiedzkasia_gość
27.05.2011, 20:19
rozdawnictwo
i znowu z naszych podatkow posadki dla znajomkow.Oczywiście budżet znowu będzie za maly.
Odpowiedzsyiu_gość
27.05.2011, 20:47
sf
ale wszyscy będa w kupie bo te organizacje nie mają swojego miejsca
OdpowiedzDama_gość
28.05.2011, 00:01
Popieram
Popieram całą inicjatywę dotyczącą remontu niszczejących budynków, jak również pomysł przeznaczenia ich na siedziby rozproszonych dotąd w/w organizacji. Ale, aleeeeee! Jestem pełna obaw co do miejsc parkingowych na pl.Grzegorza. Podejrzewam, że w godzinach urzędowania tych organizacji miejsc parkingowych dla potencjalnych petentów nie będzie, bo będą zajęte przez pojazdy rzeszy zatrudnionych tam pracowników.Podobnie było przy byłym starostwie, gdzie dopiero po godz 15-tej zwalniały się miejsca.Ul.Wyszyńskiego i 1-go maja - kilka miejsc parkingowych, poza tym zakazy postoju i zatrzymywania.Czy o tym pomyślano przed oddaniem tych budynków we władanie potencjalnych najemców?Czy będzie 10"kopert" dla pracowników, reszta miejsc dla gawiedzi, a i tak będą stały wszędzie samochody urzędników?
Odpowiedzmax_gość
29.05.2011, 08:45
Jakich urzędników? W organizacjach pozarządowych nie pracują urzędnicy! W przeważającej większości są to wolontariusze.
Cytuj_gość
28.05.2011, 12:45
Będzie tak jak pod Urzędem Miasta, niby parking dla petentów, a o godz. 8 zapomnij o wolnym miejscu, urzędnicy mają swój parking a gdzie parkują??? żenada, jak zwykle nikt nie pomyślał , bo i po co, no i za co.
Odpowiedz