"Zawodniczki Sambora mogą awansować do ekstraklasy, dlatego najwyższy czas zapewnić im godziwe warunki treningu" - podkreśla radny Tomasz Tobiański, apelując o wymianę nawierzchni w hali II LO, gdzie trenują szczypiornistki. Hala znajduje się pod zarządem starostwa, ale rajca szuka środków na ten cel również w miejskiej kasie. Problem w tym, że miasto pieniędzy nie ma i w tym roku musiało zrezygnować z wielu własnych inwestycji.
Sprawa dotyczy współfinansowania remontu nawierzchni hali II Liceum Ogólnokształcącego. Radny Tomasz Tobiański, związany z tczewskim środowiskiem sportowym, składał nawet wnioski do budżetu o zabezpieczenie środków na stworzenie studium wykonalności dla budowy nowej hali sportowej. Wniosek nie został ujęty, dlatego rajca chce, by miasto wsparło remont zarządzanej przez powiat hali sportowej przy II LO. To właśnie tam na co dzień trenują szczypiornistki Sambora Latochy Tczew, którym ostatnio idzie na tyle dobrze, że mogą awansować do ekstraklasy.
- To miejski klub, dlatego warto spotkać się z panem starostą i uzgodnić, co zrobić w przypadku braku możliwości rozgrywania meczy w naszym mieście. - uważa Tomasz Tobiański - Jeśli szczypiornistkom uda się awansować do ekstraklasy, a jest na to spora szansa, to przyjedzie tu komisja licencyjna, która sprawdzi, czy nasza hala nadaje się do rozgrywania meczy. Szkoła ma już kosztorys wymiany nawierzchni - to kwota około 300 tys. zł. Starosta obiecał, że jeśli uda się sprzedać jakąś nieruchomość, pieniądze na remont się znajdą. Miasto mogłoby dołożyć połowę - skoro Sambor to miejski klub i UM go dofinansowuje, to przekazane 150 tys. zł. można przecież na wynajem, jaki klub płaci starostwu. A nawierzchnię już najwyższy czas wymienić, bo jest bardzo kontuzyjna. Nawet niektóre zakłady pracy nie chcą tu już grać.
Prezydent Tczewa, Zenon Odya, wyjaśnia, że problemy klubu rozumie, ale przyznaje otwarcie, że w najbliższym czasie nie uda mu się wesprzeć powiatowej inwestycji, tegoroczny budżet jest bowiem wyjątkowo napięty:
- Pamiętając przeszłość, ale mając na uwadze przyszłość, to moje stanowisko jest negatywne. Teraz nie widzę możliwości - może za 2 miesiące przy korekcie budżetu sytuacja się zmieni, ale jest wiele innych, ważnych odkładanych zadań. Ale chciałbym przypomnieć, że ta sala została wybudowana za pieniądze miasta. To miasto było wówczas inwestorem, ponieważ takie były uwarunkowania prawne. Można było pozyskać środki zewnętrzne - ta sala przy zespole wówczas szkół budowlanych - miała zapoczątkowaną budowę obiektu gimnastycznego i była okazja do dokończenia inwestycji. Pozyskaliśmy pieniądze, zastawiliśmy swoim majątkiem i naprawdę było wiele problemów, żeby bank nam tych nieruchomości nie wziął. Udało się zadanie w stanie surowym, zamkniętym zakończyć. Po reformie oświaty, sala z racji przypisania do szkoły ponadgimnazjalnej, przeszła pod starostwo i to ono ją wyposażyło.
Prezydent dodaje, że dzisiaj gmina posiada wiele własnych obiektów, które wymagają remontów - przykładem jest choćby szkoła podstawowa nr 5, jaka od lat czeka na inwestycje:
- Już raz się tłumaczyłem się przed Naczelną Izbą Kontroli, kiedy pytano mnie, czy już zmodernizowałem wszystkie drogi gminne, skoro dokładam do dróg powiatowych. Podobnie będzie, kiedy wesprzemy obiekt powiatowy, a swoje pozostawimy w takim, a nie innym stanie technicznym.
Zenon Odya nie wyklucza jednak, że w sytuacji, kiedy zespół Sambora Latochy Tczew awansuje do ekstraklasy, zasiądzie do rozmów, by szukać sponsorów i zabezpieczyć stosowne źródła finansowania.
Sprawa dotyczy współfinansowania remontu nawierzchni hali II Liceum Ogólnokształcącego. Radny Tomasz Tobiański, związany z tczewskim środowiskiem sportowym, składał nawet wnioski do budżetu o zabezpieczenie środków na stworzenie studium wykonalności dla budowy nowej hali sportowej. Wniosek nie został ujęty, dlatego rajca chce, by miasto wsparło remont zarządzanej przez powiat hali sportowej przy II LO. To właśnie tam na co dzień trenują szczypiornistki Sambora Latochy Tczew, którym ostatnio idzie na tyle dobrze, że mogą awansować do ekstraklasy.
- To miejski klub, dlatego warto spotkać się z panem starostą i uzgodnić, co zrobić w przypadku braku możliwości rozgrywania meczy w naszym mieście. - uważa Tomasz Tobiański - Jeśli szczypiornistkom uda się awansować do ekstraklasy, a jest na to spora szansa, to przyjedzie tu komisja licencyjna, która sprawdzi, czy nasza hala nadaje się do rozgrywania meczy. Szkoła ma już kosztorys wymiany nawierzchni - to kwota około 300 tys. zł. Starosta obiecał, że jeśli uda się sprzedać jakąś nieruchomość, pieniądze na remont się znajdą. Miasto mogłoby dołożyć połowę - skoro Sambor to miejski klub i UM go dofinansowuje, to przekazane 150 tys. zł. można przecież na wynajem, jaki klub płaci starostwu. A nawierzchnię już najwyższy czas wymienić, bo jest bardzo kontuzyjna. Nawet niektóre zakłady pracy nie chcą tu już grać.
Prezydent Tczewa, Zenon Odya, wyjaśnia, że problemy klubu rozumie, ale przyznaje otwarcie, że w najbliższym czasie nie uda mu się wesprzeć powiatowej inwestycji, tegoroczny budżet jest bowiem wyjątkowo napięty:
- Pamiętając przeszłość, ale mając na uwadze przyszłość, to moje stanowisko jest negatywne. Teraz nie widzę możliwości - może za 2 miesiące przy korekcie budżetu sytuacja się zmieni, ale jest wiele innych, ważnych odkładanych zadań. Ale chciałbym przypomnieć, że ta sala została wybudowana za pieniądze miasta. To miasto było wówczas inwestorem, ponieważ takie były uwarunkowania prawne. Można było pozyskać środki zewnętrzne - ta sala przy zespole wówczas szkół budowlanych - miała zapoczątkowaną budowę obiektu gimnastycznego i była okazja do dokończenia inwestycji. Pozyskaliśmy pieniądze, zastawiliśmy swoim majątkiem i naprawdę było wiele problemów, żeby bank nam tych nieruchomości nie wziął. Udało się zadanie w stanie surowym, zamkniętym zakończyć. Po reformie oświaty, sala z racji przypisania do szkoły ponadgimnazjalnej, przeszła pod starostwo i to ono ją wyposażyło.
Prezydent dodaje, że dzisiaj gmina posiada wiele własnych obiektów, które wymagają remontów - przykładem jest choćby szkoła podstawowa nr 5, jaka od lat czeka na inwestycje:
- Już raz się tłumaczyłem się przed Naczelną Izbą Kontroli, kiedy pytano mnie, czy już zmodernizowałem wszystkie drogi gminne, skoro dokładam do dróg powiatowych. Podobnie będzie, kiedy wesprzemy obiekt powiatowy, a swoje pozostawimy w takim, a nie innym stanie technicznym.
Zenon Odya nie wyklucza jednak, że w sytuacji, kiedy zespół Sambora Latochy Tczew awansuje do ekstraklasy, zasiądzie do rozmów, by szukać sponsorów i zabezpieczyć stosowne źródła finansowania.
Komentarze (39) dodaj komentarz
OK_gość
16.02.2010, 00:13
jest "
To normalna sytuacja w naszym mieście - " Soprt to zdrowie" koniec cytatu - nie pierwsza dyscyplina i nie ostatnia - najpierw piłka nożna teraz ręczna , koszykówka tylko w Starogardzie, Lekkoatletyka ?!!!, boks , wioślarstwo . Ps jak to jest Zenon Drewa twierdzi że miasto nie może szkać sponsorów ,a Zenon Odya zasiądzie do rozmów, by szukać sponsorów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i jeszcze jedno , który Tobiański jest radnym ,a który Dyrektorem Powiatowego ośrodka Sportu ???
Odpowiedzhmm_gość
16.02.2010, 07:46
jeden i ten sam? ;p
Cytuj:)))_gość
16.02.2010, 08:17
:)))
tak, ten sam :)))
Cytujmamaj_gość
16.02.2010, 08:35
Poruszyłeś bardzo ważny problem. Kilku radnych jest pracownikami starostwa i próbują korzystając z rady miejskiej załatwić sprawy dla swojego pracodawcy. Urban próbował przeforsować przejęcie jedności narodu przez miasto bez żadnych remontów, co w oczywisty sposób obciążyłoby budżet miejski. Teraz Tobiański chce za pieniądze miejskie remontować obiekt starostwa. Mam nadzieje, że tczewianie podczas najbliższych wyborów zweryfikują, który z radnych mysli o mieście.
Cytujhmm_gość
16.02.2010, 09:21
no tak, obiekt Starostwa, ale klub Tczewski-promujący w pewien sposób miasto. Sala musi spełniać pewne warunki. To, że trzeba ją wymienić również jest spowodowane używaniem jej przez tczewską drużynę. A wydaje mi się, że nawierzchnia ma duży wpływ na kontuzje (szczególnie kolana chyba) zawodniczek. A jeśli miasto nie chce mieć nic wspólnego z tą halą, to niech wybuduje sobie swoją prywatną miejską i będzie po problemie :) A czy to źle, że Panu Tobiańskiemu zależy na remoncie? No skoro mamaj tak uważasz.... Ja uważam, że wszystkie działąnia dążące do poprawy czegoś są dobre ( no z małymi wyjątkami ;p)
CytujKibic_gość
16.02.2010, 01:13
Sponsorzy
O wszystko do miasta. Szukajcie sponsorów a kasa się znajdzie.
Odpowiedzgeo
16.02.2010, 06:23
dobre zdjęcie Tomek! ;-)
jw.
Odpowiedzgolas333_gość
16.02.2010, 07:38
Proponowałbym w miejskim budżecie nie uwzględniać budowy takich obiektów jak ZEGAR SŁONECZNY (!!!!!!), to na remont nawierzchni już 2/3 kasy by było... Bo przypomnę tylko, że ta wspaniała inwestycja w naszym parku kosztować miała bagatela...200 tysięcy złotych.... Bez komentarza...
Odpowiedzka_gość
16.02.2010, 07:55
kasa
Jeśli Starostwo ma już coś zrobić, to ciągle szuka wsparcia w miejskiej kasie. Na swoją siedzibę wydali kupę kasy, a mimo to już kolejny miesiąc siedzą w starej... Na takie wydatki pieniądze są. Ale jeśli chodzi o drogi, most, szkoły - niestety - zabrakło. Super wspomnienia zostaną po p. Sosnowskim...
Odpowiedzka_gość
16.02.2010, 08:40
Prośba
Szanowny Przedmówco (Przedmówczyni) Od lat uzywam nicka ka i pomimo tego, ze nie jest on oczywiście zastrzeżony, bardzo proszę o nieuzywanie go. Nie chcesz pewnie, aby Twoje poglady zostały mnie przyporządkowane. Z góry dziekuję i pozdrawiam ka
Cytujdo golas333_gość
16.02.2010, 11:02
nie rozumiem Twojego myślenia
Starostwo to powiat, czyli jak pewnie wiesz 6 gmin.remontów i zmian domagają się wszystkie.Uważają, że im też się należy. wiadukty należą do starostwa, ale mieszczą się w Tczewie i według mnie ogromny plus dla starosty,ze potrafi prosic miasto by wspolnie remontowac te obiekty. a jeśli chodzi o szkoły, po popytaj wcześniej szkolne środowisko jaka jest opinia na temat p. sosnowskiego- najpierw pytaj a nie gadaj bzdury. ja doskonale znam te opinie i wiem, ze wszyscy dyrektorzy szkoł ponadgimnazjlanych doceniaja jego zaslugi w szkolnictwie..a drogi,ach aż nie chcve sie gadac, ze tego wszystkiego nie widzisz...po tylu latach wreszcie KTOŚ zabrał się za tczewskie wiadukty..ale jesli ktos przyzwyczajony jest do narzekania to nidgy juz nie bedzie zdolny do obiektywnej oceny...wspołczuję
CytujPatriot_gość
16.02.2010, 07:57
Pieniądze muszą się zlaleźć
To jest ekstraklasa a nie IV liga (choć jestem fanem piłki nożnej) i warto w ten sukces zainwestować.
Odpowiedzhejaho
16.02.2010, 08:08
to paranoja
Cytat z tekstu: "Starosta obiecał, że jeśli uda się sprzedać jakąś nieruchomość, pieniądze na remont się znajdą. Miasto mogłoby dołożyć połowę - skoro Sambor to miejski klub i UM go dofinansowuje, to przekazane 150 tys. zł. można przecież na wynajem, jaki klub płaci starostwu." Czyli najprostsze rozwiązanie - starostwo robi prezent klubowi i zwalnia go z płacenia za wynajem sali, a może wtedy miasto coś dorzuci. Oj nieładnie panie starosto brać pieniążki od klubu. A swoją drogą, to czy dziewczyny nie mogą trenować na miejskiej pilawie - halę przy LO wynajmowałoby się tylko na mecze?
OdpowiedzCzytelnik_gość
16.02.2010, 08:31
Nie podoba mi się zachowanie Starosty
Wydaje mi się, że jak zawsze Starosta odsyła zainteresowanego do kasy miejskiej nie pytając dokładnie w UM czy mają pieniądze i ochotę przekazać 300 tyś lub połowę na ten sportowy cel. Nie rozumiem takiego zachowania. Tak samo było przecież z mostami. Starosta również "wyjął/dostał" z miejskiej kasy sporą sumę na dofinansowanie własnych inwestycji. Czy tak powinno być? Wszystko pcha się w stronę UM i potem wydaje się, że to Urząd jest wszystkiemu winien. A tak nie jest! Za to przecież odpowiada Starosta. P.S. Według mnie takie samo zachowanie Starosty jest w przypadku wiaduktów, korków itd. Ludzie także uważają, że to wina Urzędu Miejskiego, a tak przecież nie jest.
Odpowiedzvcxz_gość
16.02.2010, 08:37
przesada? Mało powiedziane
Nie zartujcie sobie, ze wymiana nawierzchni jest taka konieczna ?! Treningi moga odbywac się na hali w 12-stce czy 3-ce. Ja rowniez trenowalam 9 lat, zdobylysmy tytul MP i nikt dla nas nic nie zmianial na hali, przeciwnie! Trenowalysmy rowniez na dworzu, jezdzilysmy na obozy spostowe w paskudnych warunach, ale z czasem milo sie to wspomina. A przyznacie, ze sa wazniejsze...DUZO wazniejsze wydatki niz modernizacja, i tak juz, obiektu o najwyzszym standardzie w Tczewie (!!!). Komisje licencyjna rowniez mozna obejsc- jak kazda z reszta. Mnostwo obiektow sport. ma taka nawierzchnie. OK! pomojam fakt, ze ja rowniez na podobnej naw. w innej hali mialam kontuzjowane kolano, ale i tak uwazam, ze pomysl nie jest trafiony. PS. a zdjecie wyzej jest zrobione na 12-stce. pozdr
Odpowiedzka_gość
16.02.2010, 08:41
Gratulacje
Zawodniczkom gratuluję i życzę dalszych sukcesów. Cieszę się, że będąc mieszkańcem Tczewa można być jeszcze z czegoś dumnym. Pozdrawiam ka
Odpowiedzzxc_gość
16.02.2010, 08:49
Wyobrażacie sobie to, że...
Pan Starosta będzie kandydował na Prezydenta Miasta Tczewa ??
Odpowiedz:)))_gość
16.02.2010, 09:27
:)))
oj będzie , oj będzie , ale nikt przy zdrowych zmysłach na niego nie zagłosuje :))) z cyklu: z motyką na słońce :)))
CytujŁukasz
16.02.2010, 09:07
Tragedia
Całe szczęście będą wybory i takiego Pana Odyę trzeba raz na zawsze pożegnać! Zegar słoneczny postawili. Komu??? Po co??? Tu może być EKSTRAKLASA !!!
Odpowiedztomaq_gość
16.02.2010, 09:09
Moim zdaniem to dobrze, że wreszcie ktoś poruszył problem stanu nawierzchni na tej hali. To kauczukowo - gumowe badziewie powinno być wymienione i to w trybie natychniastowym, a rozgrywanie jakichkoliwek zawodów zabronione. Nikt nie napisał ile kontuzji na tej sali doznali ludzie na niej grający, ile osób zerwało więzadła albo ile osób doznało skręcenia kostki i zerwania torebki stawowej. To najgorsza nawierzchnia na najwiekszej i chyba najładniejszej hali w tczewie. Popieram pomysł i dobrze by było żeby miasto dogadało się ze starostwem. Liczba osób korzytsająca z hali jest znacznie większa niż osób które będą odwiedzaly zegar słoneczny w parku.
Odpowiedzmelmac_gość
16.02.2010, 09:30
Dziwię się ludziom którzy wpisali się na początku.Dzielą inwestycje na miejskie i powiatowe, a przecież wszystko ma służyć nam mieszkańcom miasta Tczewa. Uczniowie chodzący do II LO to w większości mieszkańcy Tczewa, hala położona w granicach miasta na największym osiedlu więc nie widzę przeszkód aby UM pomógł. Pana Tobiańskiego pozdrawiam i życzę sukcesu w tej batali.
OdpowiedzF_gość
16.02.2010, 09:54
Zgadzam się, że miasto i starostwo powinno
Zgadzam się, że miasto i starostwo powinno współpracować, ale na zasadach porozumienia, a nie "spychania" na siebie opłat. Popieram Pana Prezydenta, że nie należy dopłacać do Starostwa w momencie, gdy samemu nie ma się wyremontowanych własnych obiektów. Sygnały i prośby powinny być skierowane do UM wówczas, gdy UM wyraża zainteresowanie tematem. Nie można prosić UM o pieniądze, gdy ten ich po prostu nie ma... To daje taki efekt, że niby "miasto staje się wszystkiemu winne i szczędzi środków na sport". Tak nie jest i to mnie najbardziej jako mieszkańca boli... Miasto nie ma pieniędzy bo ma inne cele, których realizacja przyczyni się do poprawy warunków życia większości z nas, a nie tylko tych m.in. zainteresowanych sportem (oczywiście nie uważam tej części za jakąś gorszą). Pozdrawiam!
OdpowiedzKulek_gość
16.02.2010, 10:17
Lepiej wydać miliony na jakieś duperele związane z 750-lecie Tczewa ,a i tak nic nie będzie ! Dobrze ,że nie długo wybory ...
OdpowiedzAri
16.02.2010, 17:51
Dobrze, że ty nie będziesz brał w nich udziału...
CytujPatriot_gość
16.02.2010, 10:43
Jedyny klub w Tczewie ,z którego możemy być dumni.
Dziękuje dziewczynom za godne reprezentowanie miasta.
Odpowiedzmieszkanka_gość
16.02.2010, 10:57
A ile pieniędzy idzie w błoto z powodu wypłat dla pracowników od spraw niepotrzebnych w dwóch urzędach. To jest marnotrawstwo!!! Dwa urzędy ,4 siedziby, i nie wiele zadań do wykonania bo nie ma kasy. Ciągły konflikt miasto-starostwo jest celem działań obu urzędów a mieszkańcy Tczewa na tym cierpią.
OdpowiedzCuda _gość
16.02.2010, 11:03
dziwy ?
Nowa nawierzchnia potrzebna jest !!! ZGODA ....................... Starostwo ze swoimi strukturami już Nie !!!- to beszczelność tak stawiać sprawę miasto dokłada do Mostu , przejęło niedawno kilka ulic powiatowych bo powiat nie ma środków na ich utrzymanie to są olbrzymie kwoty . Miasto poraz kolejny ma inwestować w halę , a zarządzać ma Powiatowy Ośrodek Sportu i zespół Tobiański - Bejgrowicz i inni , a wszystko w strukturach LO II ?????
Odpowiedzmieszkanka_gość
16.02.2010, 11:03
A ciekawe jakie jest stanowisko w-ce Prezydenta Drewy,który z zawodu jest nauczycielem wychowania fizycznego. Siedzi cichutko ,czy walczy o sportowców jak np. trener Wenta o Piłkarzy ręcznych. Będąc człowiekiem sportu,jako w-ce prezydent powinien na maksa działać w tej dziedzinie a on siedzi cichutko dla utrzymania posadki.
Odpowiedzz daleka_gość
16.02.2010, 11:06
powiedział, że da, to da..
jesli Satrosta powiedział, że kasa się znajdzie- to na stówę kasa na remont sali bedzie! ja mu wierzę! jak nikomu innemu, on jako jedyny zabrał się za trudne sparwy w mieście i po kolei wszystkie plany urzeczywistnia :)
Odpowiedztomaq_gość
16.02.2010, 11:07
do F co ty piszesz "To daje taki efekt, że niby "miasto staje się wszystkiemu winne i szczędzi środków na sport". Przecież miasto tczew wcale nie wspiera sportu amatroskiego- gdzie jakaś liga halowa i nie chodzi mi tylko o piłkę nożną ale np. siatkówkę, koszykówkę nie wspomnę juz o piłce ręcznej. wystarczy zobaczyć co robią inne miasta pelplin, gniew, subkowy, nie wsponę już o starogardzie gdzie mecze halówki sa rozgrywane na hali polpharmy, są tam też rozgrywki amatorskiej siatkówki i koszyków a latem na sztucznej murawie piłka nożna. Niestety w tczewie próżno szukać wsparcia sportu amatorskiego
Odpowiedzdigital07_gość
16.02.2010, 11:21
Ekstraklasa
Teraz dziewczyny będą grały o awans do ekstraklasy w sumie to 6 meczy, mają 4pkt. przewagi na drugą Pogonią Szczecin i trzecim Słupskiem. Nawierzchnia jest naprawdę do wymiany.Ta guma ma zaledwie jakieś 3-4cm grubości a pod tym sam beton.O kontuzje bardzo łatwo,wiem bo też tam grałem. Ja bym się również martwił o jakiegoś sponsora tytularnego,bo na ekstra trzeba grubo już ponad mln.zł(albo i więcej). a i dziewczyny za darmo też nie będą jeździć po całej Polsce i grać.
Odpowiedzsambor_gość
16.02.2010, 11:59
Z tego co wiem to jedynie wiceprezydent Drewa interesuje się naprawdę piłkarkami. Jest na naszych meczach chyba zawsze i robi co może. Radnych cieżko przekonać, a bez ich zgody na cokolwiek nic nie można. Jestem jednak dobrej mysli.
Odpowiedzgość_gość
16.02.2010, 12:32
Muszę się zgodzić z przedmówcą, że ważniejszym problemem niż nieszczęsna nawierzchnia [również miałem wątpliwą przyjemność na niej grać] jest fakt, że będą potrzebne o wiele większe pieniądze, aby w ekstraklasie wystąpić. Skoro dopiero teraz się ktoś upomina o wymianę nawierzchni, to w momencie gdy nie będzie ekstraklasy [czyt. nie uzbierają się pieniądze], to nowej nawierzchni tym bardziej nie będzie.
Odpowiedz_gość
16.02.2010, 12:43
Jak będą tak grały jak w rundzie rewanżowej to żadna hala nie jest potrzebna bo nie awansują.
Odpowiedzsportowiec_gość
16.02.2010, 14:44
nawierzchnia, nawierzchnią a skąd zebrać ok 1 mln zł na grę w ekstraklasie. jak by ktoś nie wiedział to trzeba: zapłacić dziewczynom za grę, które będą musiały trenować 5 razy w tyg. + weekend na mecz, poświęcając swoja prace i życie rodzinne i towarzyskie, wzmocnienie składu, przejazdy, noclegi, sędziowie, obóz, sprzęt sportowy itd. itd. SZKODA ŻE STAROSTWO I MIASTO MAJĄ SPORT W DU...IE. ZAWSZE TO PROMOCJA DLA MIASTA I REGIONU oraz SPOSÓB ROZRYWKI W TYM CORAZ TO BARDZIEJ NUDNYM MIEŚCIE. pozdrawiam dziewczyny z sambora
Odpowiedzdo tomaq_gość
16.02.2010, 15:10
Wspierać to można jakaś realną inicjatywę albo cos co już istnieje. Nie sądze żeby miasto Pelplin lub Gniew było twórcą ligi amatorskiej. Tylko grupa ludzi, którzy naprawdę chcą i coś robią w tą stronę. A potem mozna ubiegać się o pomoc miasta. Pomoc a nie sfinansowanie! Amatorstwo właśnie na tym polega. Napisz co już zrobiłeś w tym kierunku, oprócz pustego narzekania. Zebrałeś ludzi? Załatwiłeś formalności? Poszedłeś do urzędu miasta z planem i pomysłem? Nie wydaje mi się....
Odpowiedzmamaj_gość
16.02.2010, 19:52
do hmm
Nie zwróciłeś pewnie uwagi że starstwo działa w prosty sposób: miasto ma na wszystko dawać kase, a powiat łaskawie użyczy obiekt. Prezydent ma racje że w pierwszej kolejności powinno się odnawiać swoje budynki (szkoła 5 jest tego najlepszym przykładem) a potem w miare mozliwości zadbać o inne. Tobiański powinien w pierwszej kolejności poprosić swojego szefa (starostę) o kasa na remont budynku (należacego do starostwa) a nie wykorzystywać do tego funkcję w radzie miejskiej. Problem leży w tym, że nie ma zakazu łączenia funkcji w samorządzie lokalnym (władza wykonawcza) z mandatem radnego (władza ustawodawcza)
Odpowiedzsambor-fan_gość
16.02.2010, 21:40
Nie można na pewno dopuścić do tego, co stało się w Gdańsku z drużyną siatkarską. Zespół, który nazywał się kiedyś Gedania Gdańsk to teraz Gedania Zukowo. Jak Samborzanki mają grać na obcych boiskach to tylko sezon, nie dużej. Chodzi mi o promocje miasta.
Odpowiedzkibic_x_gość
17.02.2010, 07:44
W mieście lepiej jest wydawać pieniądze na jakieś nikomu niepotrzebne pierdoły! Przykładem jest ten beznadziejny projekt rowerowy, ze o zegarze słonecznym już nie wspomne. Jak się marnuje pieniądze na takie rzeczy to nie dziwię się ze potem cieżko jest dopiąć budżet. Miasta, które mają esktraklasę wiedzą jak wielką szansę i możliwość promocji to daje! Profity są nieporównywalnie większe jeśli są ku temu warunki! Szkoda, że nikt tutaj się nad tym nie zastanowi. Może warto własnie pod tym kątem spojrzeć na ten sport, salę i inne problemy klubu, który jako pierwszy w tym mieście ma szansę COŚ osiągnąć i z czego będziemy mogli być dumni!!!
Odpowiedz