Urzędnicy z tczewskiego ratusza chcą, by w sąsiedztwie dworca PKP powstał parking wielopoziomowy. Na razie ratusz chce pozyskać środki z Regionalnego Programu Operacyjnego na przygotowanie dokumentacji koniecznej do budowy. Wniosek w tej sprawie czeka teraz na ocenę merytoryczną.
Nadbudowa parkingu ma być odpowiedzią na realne potrzeby użytkowników węzła, których liczba stale wzrasta. Wiele osób zostawia tutaj auta i przesiada się na pociąg, by udać się do Trójmiasta (taka była idea budowy miejsc postojowych w okolicy dworca - chodzi o formułę - "Parkuj i Jedź" (Park & Ride), ale jest również wielu zmotoryzowanych, którzy szukają miejsc do postoju, by zrobić zakupy w zbudowanej tam galerii handlowej. Wartość projektu związanego z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji wynosi 240 000,00 zł - z czego 75 procent ma wynieść zewnętrzne dofinansowanie.
- 13 grudnia 2013 roku, Departament Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego poinformował, że wniosek o dofinansowanie, złożony przez Gminę Miejską Tczew, uzyskał pozytywną ocenę formalną i został przekazany do oceny merytorycznej. Ocenie formalnej poddano 41 wniosków z całego województwa, 5 z nich zostało odrzuconych. Łącznie gminy, które przeszły etap oceny formalnej złożyły wnioski o dofinansowanie w wysokości prawie 12 mln zł, do rozdysponowania w ramach konkursu 10.2.2_2 (Poddziałanie 10.2.2 Przygotowanie projektów) jest natomiast niespełna 2 mln zł. Ocenę merytoryczną naszego wniosku powinniśmy poznać do końca stycznia 2014 r. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Dodajmy, że w ciągu pierwszego roku funkcjonowania przez węzeł przewinęło się ponad 4 mln osób, zaś z parkingu skorzystało blisko 300 tys. aut.
Nadbudowa parkingu ma być odpowiedzią na realne potrzeby użytkowników węzła, których liczba stale wzrasta. Wiele osób zostawia tutaj auta i przesiada się na pociąg, by udać się do Trójmiasta (taka była idea budowy miejsc postojowych w okolicy dworca - chodzi o formułę - "Parkuj i Jedź" (Park & Ride), ale jest również wielu zmotoryzowanych, którzy szukają miejsc do postoju, by zrobić zakupy w zbudowanej tam galerii handlowej. Wartość projektu związanego z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji wynosi 240 000,00 zł - z czego 75 procent ma wynieść zewnętrzne dofinansowanie.
- 13 grudnia 2013 roku, Departament Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego poinformował, że wniosek o dofinansowanie, złożony przez Gminę Miejską Tczew, uzyskał pozytywną ocenę formalną i został przekazany do oceny merytorycznej. Ocenie formalnej poddano 41 wniosków z całego województwa, 5 z nich zostało odrzuconych. Łącznie gminy, które przeszły etap oceny formalnej złożyły wnioski o dofinansowanie w wysokości prawie 12 mln zł, do rozdysponowania w ramach konkursu 10.2.2_2 (Poddziałanie 10.2.2 Przygotowanie projektów) jest natomiast niespełna 2 mln zł. Ocenę merytoryczną naszego wniosku powinniśmy poznać do końca stycznia 2014 r. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Dodajmy, że w ciągu pierwszego roku funkcjonowania przez węzeł przewinęło się ponad 4 mln osób, zaś z parkingu skorzystało blisko 300 tys. aut.
Komentarze (13) dodaj komentarz
Günther_gość
27.12.2013, 11:11
To jest na pewno propagowanie komunikacji publicznej. po wprowadzeniu opłat za parkowanie, istniejący parking będzie zapełniony co najwyżej w połowie. A dla tych, korzystających z parkingu a udających się do GK jest parking w ww. budynku, bezpłatny przez pierwszą godzinę, co wystarcza na obejście tego centrum.
OdpowiedzHitm3n
27.12.2013, 13:00
Według prawa unijnego, projekty dofinansowane z funduszy unijnych muszą być bezpłatne przez okres bodajże 5 lat. Przy czym jeśli ten okres się skończy, a zacznie się nowa budowa, dofinansowana z UE, też będzie musiała być bezpłatna przez jakiś czas, inaczej całe dofinansowanie będzie do zwrotu. A parking w galerii jest straszny, jeśli chodzi o wjazd/wyjazd... I bezpłatny jest chyba na 3 godziny, a nie godzinę ;)
Cytuj_gość
27.12.2013, 11:29
Następny parking przy dworcu? Po co? Jest dość duży parking, by pomieścić samochody osób przesiadających się na pociąg. Taki parking jest potrzebny w centrum, niedaleko starówki. Zaparkować tam samochód to obłęd!
OdpowiedzHitm3n
27.12.2013, 12:57
Chyba nie wiesz, o czym mówisz, jeśli twierdzisz, że parking przy dworcu ma wystarczającą powierzchnię. Poza tym, nie chodzi o zbudowanie nowego, a dobudowanie kolejnego/kolejnych poziomów.
CytujBart_gość
30.12.2013, 09:00
stare miasto
tam (na starym mieście) jest potrzebna strefa płatnego parkowania aby wymusić rotacje, szczególnie przy urzędzie miasta oraz na placu Hallera. Pierwsza godzina bezpłatna, każda kolejna płatna progresywnie.
Cytujjaś_gość
27.12.2013, 14:03
rozbudują parkingi a potem i tak będą w połowie zapełnione bo wprowadzą opłatę za parkowanie, wtedy ludzie przeniosą się na parking sklepu "Netto" i taka będzie to korzyść dla mieszkańców Tczewa
Odpowiedzziom_gość
27.12.2013, 16:57
Wykupić tą kolejową rudere straszącą koło poczty i miejsce jest!
Odpowiedzsokrates_gość
27.12.2013, 18:01
parking
Witam,jeśli jest wielka potrzeba parkingu to tylko na Starym Mieście.W godzinach urzędowania Urzędów Banków i potrzeb społeczeństwa postawić auto w mieście,to wielki problem.Dobrym miejscem na parking wielopoziomowy jest miejsce przy Poczcie Polskiej na ul.Westerplatte.Zrobic tam piec poziomów napewno zbawi społeczeństwu wielką ulgę.Na Starym Mieście w Tczewie w sumie nie ma gdzie parkować,powyżej 50-ciu aut,wszędzie mają miejsca parkowania tylko urzędasy z Urzedów i Banków,reszta społeczeństwa niech się naraża za złe parkowanie,na mandaty CZarnuchów,bo taka jest prawda,i więcej nie trzeba komentowac,bo kazdy z nas to widzi i zna
Odpowiedzparkujący_gość
27.12.2013, 22:29
brak miejsc
Zgadzam się,nie ma gdzie zaparkować .Przed magistralą,Sądem,na pl.Hallera,od g10 nie ma wolnych miejsc czy na Dąbrowskiego-no nie ma.
CytujYo_gość
27.12.2013, 23:31
prawda w 100%
CytujBart15_gość
30.12.2013, 09:12
Proste rozwiazanie
Prostym rozwiazaniem bylo by wprowadzenie strefy platnego parkowania na ww miejscach. Pierwsza godzina bez oplat, każda kolejna płatna. dzieki temu: 1) nie było by problemów z zaparkowaniem aby "cos zalatwic" 2) lokalny handel by zyskał 3) wykorzystanie komunikacji miejskiej (chociażby przez pracowników magistratu) bylo by wieksze co pozwolilo by na zwiekszenie czestotliwosci kursow w odpowiednich godzinach. Budowanie parkingu wielopoziomowego w centrum miasta spowodowało by: zwiększenie natężenia ruchu poprzez stworzenie udogodnień dla kierowców, olbrzymie koszty dla miasta, a na dodatek po wprowadzeniu oplat sytuacja byla by taka sama jak teraz. w przypadku parkingu przy dworcu - dobry pomysł!
CytujTczewiak_gość
27.12.2013, 22:09
Parking Kolo GK
Dzienw jak budowali GK i ten parking koło PKP to odrazu nie mogli zbudwac takiego Parkingu ,a nie że teraz będą zrywac kostkę brukowa i budowac parking wielopoziomowy bez sensu;/
Odpowiedzjajo_gość
28.12.2013, 12:29
ulice
oparking sie martwicie lepiej zrupci szersze ulice a nie p
Odpowiedz