Tranzyt skierowany na A1, ruch wahadłowy na remontowanym odcinku, całość prac prowadzona w porozumieniu z wykonawcą budowy ronda przy wieży ciśnień, by nie spowodować wielkich utrudnień dla kierowców - to w wielkim skrócie szczegóły dotyczące remontu drogi krajowej nr 91 w granicach Tczewa.
Wkrótce ruszają prace na dawnej krajowej jedynce. Zostanie wyremontowany odcinek „krajówki” przechodzący przez całe miasto od wiaduktów kolejowych na północy i zakończy się już poza jego granicami na węźle Czarlin przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Będzie to prawie 7 kilometrów drogi. W zakres prac remontowych wchodzi wykonanie nowej nawierzchni na całym odcinku trasy. Zostaną również przebudowane wszystkie istniejące skrzyżowania oraz wybudowane jedno dodatkowe z ulicą Poligonową, realizowane w partnerstwie z miastem Tczew. Ponadto w ramach inwestycji dokonany zostanie kompleksowy remont wszystkich istniejących na całym odcinku chodników, a także powstanie ścieżka rowerowa.
- 2. lipca podpisaliśmy umowę na realizacje prac. Prace przygotowawcze, pomiary geodezyjne są już realizowane - pierwsze utrudnienia na drodze pojawia się w połowie lipca. Według harmonogramu wykonawcy większość prac zostanie wykonana w tym roku, choć umowne termin zakończenia prac to wrzesień przyszłego roku - mamy nadzieję, że inwestycję uda się skończyć przed przyszłorocznymi wakacjami. - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Wykonawca jest obecnie w trakcie uzgadniania organizacji ruchu. Będzie ona przewidywać taką organizację prac, by w jak najmniejszym stopniu wpłynąć na prace realizowane w centrum miasta. Ze względu jednak na zakres, utrudnienia wystąpią. Nie zakładamy całkowitego zamknięcia drogi, jednak na pewno na fragmentach ruch będzie odbywał się wahadłowo. Dla ruchu tranzytowego zalecanym objazdem będzie autostrada A1.
Inwestorem remontu jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą Skanska SA. Koszt robót wyniesie 38 922 333,71 zł (w wyniku przetargu uzyskane b. duże oszczędności, bo początkowo zakładano, że będą kosztowały nawet 80 mln zł - przyp. red). Wszystkie prace powinny zakończyć się do września 2015 r. (11 miesięcy nie wliczając okresu zimowego tj. 15 grudnia-15 marca).
O szczegółach remontu i harmonogramie prac będziemy na bieżąco informować w naszym serwisie.
Wkrótce ruszają prace na dawnej krajowej jedynce. Zostanie wyremontowany odcinek „krajówki” przechodzący przez całe miasto od wiaduktów kolejowych na północy i zakończy się już poza jego granicami na węźle Czarlin przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Będzie to prawie 7 kilometrów drogi. W zakres prac remontowych wchodzi wykonanie nowej nawierzchni na całym odcinku trasy. Zostaną również przebudowane wszystkie istniejące skrzyżowania oraz wybudowane jedno dodatkowe z ulicą Poligonową, realizowane w partnerstwie z miastem Tczew. Ponadto w ramach inwestycji dokonany zostanie kompleksowy remont wszystkich istniejących na całym odcinku chodników, a także powstanie ścieżka rowerowa.
- 2. lipca podpisaliśmy umowę na realizacje prac. Prace przygotowawcze, pomiary geodezyjne są już realizowane - pierwsze utrudnienia na drodze pojawia się w połowie lipca. Według harmonogramu wykonawcy większość prac zostanie wykonana w tym roku, choć umowne termin zakończenia prac to wrzesień przyszłego roku - mamy nadzieję, że inwestycję uda się skończyć przed przyszłorocznymi wakacjami. - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Wykonawca jest obecnie w trakcie uzgadniania organizacji ruchu. Będzie ona przewidywać taką organizację prac, by w jak najmniejszym stopniu wpłynąć na prace realizowane w centrum miasta. Ze względu jednak na zakres, utrudnienia wystąpią. Nie zakładamy całkowitego zamknięcia drogi, jednak na pewno na fragmentach ruch będzie odbywał się wahadłowo. Dla ruchu tranzytowego zalecanym objazdem będzie autostrada A1.
Inwestorem remontu jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą Skanska SA. Koszt robót wyniesie 38 922 333,71 zł (w wyniku przetargu uzyskane b. duże oszczędności, bo początkowo zakładano, że będą kosztowały nawet 80 mln zł - przyp. red). Wszystkie prace powinny zakończyć się do września 2015 r. (11 miesięcy nie wliczając okresu zimowego tj. 15 grudnia-15 marca).
O szczegółach remontu i harmonogramie prac będziemy na bieżąco informować w naszym serwisie.
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Remont DK 91
Remont DK 91
Rozpoczyna się wielka przebudowa drogi krajowej nr 91 na odcinku od północnych granic Tczewa do Czarlina. Całkowicie zostanie wyremontowana nawierzchnia na odcinku blisko 7 kilometrów, powstanie także ścieżka rowerowa. Ale - coś za coś...
Komentarze (11) dodaj komentarz
pep_gość
04.07.2014, 12:58
ścieżka rowerowa
wiadomo czy ta ścieżka rowerowa na całym 7km odcinku powstanie? jak tak to wielkie brawa i mój uśmiech ;)
Odpowiedz__gość
04.07.2014, 15:14
Ścieżka będzie, ale łatana. Chwalą się, że ścieżka będzie na całym odcinku... tylko, że na shellu trzeba będzie skręcić w bajkowe.
Cytujsds_gość
04.07.2014, 15:54
Tczew to najmniej przyjazne miasto dla rowerów
Rowerownie, Rowerowy Tczew, CentralBike, Mitbike, certyfiukaty BiPad a Tczew jest najmniej przyjaznym miastem dla rowerzystów Polsce... Ścieżka będzie miała "dziurę" w postaci braku scalenia odcinka od ronda JPII do ścieżki na bajkowym... Żenada jak zwykle po "tczewsku". Tak samo nasze miasto "przyjazne" rowerom zapomniało o scaleniu ścieżki na Jagiellońskiej ze ścieżką do Stanisławia - brakuje odcinka 300 metrów. ! Doprosić w UM się nie mogę aby wymalowano pasy dla rowerów przy przejściach dla pieszych na Al.Kociewskiej, Al.Zwycięstwa czy A.Krajowej , troche farby i dobrej woli ale będzie ... ROWEROWNIA! WOW! SZOK! Z czym do ludzi jak podstawy leżą! Tak samo jedne ścieżki sa koloru czerwonego (tak jak mówią przepisy) a inne koloru szarego - co skutkuje wchodzeniem pieszych na ścieżki (patrz Al.Kociewska)...
Odpowiedz_gość
04.07.2014, 17:55
nie pisz głupot, jak nie masz pojecia
żenada to jest, jak ktoś się wypowiada w temacie, o którym nie ma pojęcia - owszem na odcinku od McD do alei Kociewskiej ścieżka rowerowa nie będzie biegła bezpośrednio przy dk 91 - (to nawet i dobrze, bo będzie można odpocząć od samochodów) - ale w ciągu ul. Czeronego Kaptura - całość będzie bezpiecznie połączona przy obu skrzyżowaniach - także nie siej paniki, bo wszystko jest w porządku. Całości pilnowali nie tylko urzędnicy, ale i Tczewska Inictaywa Rowerowa, o czym pisano także w tym portalu
Cytujznużony_gość
04.07.2014, 16:51
powinny być 2 pasy w każdym kierunku
Ta inwestycja to pewnie na najbliższe 20 lat wobec czego powinny być dwa pasy w każdym z kiernuków od "Cariny" a kończyć się za ul. Głowackiego. Wtedy przepustowość miejska byłaby dużo wyższa.
Odpowiedzwyborca_gość
04.07.2014, 20:20
Brak gospodarności!!!!!
Na DK 91 ekranów dźwiękochłonnych nie będzie, gdyż pomiary natężenia hałasu wykazują, że jest on poniżej normy. Dlaczego są zatem na Nowosuchostrzyckiej?! Na te obrzydliwe i niepotrzebne tam ekrany oraz oświetlenie za nimi wydano duże pieniądze!!! Co to za rozrzutna gospodarnośc!!!!!! Czy ktoś na głowę upadł???!!!
Odpowiedz_gość
07.07.2014, 13:46
Przez "Nowosuchostrzycką" przejeżdżają chyba ze 3 samochody na dobę i dlatego postawienie w tym miejscu ekranów, jest w pełni uzasadnione i ma głęboki sens. Bardziej chyba chodziło o zatkanie gąb mieszkańcom domków jednorodzinnych, które stoją blisko tej ulicy, chociaż auta im w ogóle nie przeszkadzają. Może warto byłoby zainteresować tymi ekranami jakąś państwową instytucję powołaną do kontrolowania poczynań urzędników? Tylko kogo? Żaden urzędnik z terenu naszego miasta i powiatu, ani z Gdańska, nie zrobi krzywdy drugiemu urzędnikowi i kontrola nigdy nie wykaże nieprawidłowości. To musiałaby być jakaś instytucja, bez powiązań rodzinno/towarzysko/koleżeńskich z urzędaskami z terenu naszego województwa.
Cytujharjokari_gość
04.07.2014, 21:56
Nadzieja - coraz częściej używają jej nasi urzędnicy, żeby wspomóc swoją nieudolność? Mamy nadzieję, że nie będzie zimy, mamy nadzieję, że lato nie będzie zbyt gorące, mamy nadzieję, że w zimie nie będzie mrozów.......Nawet szkoda płakać....
Odpowiedzniecierpliwy kierowca_gość
04.07.2014, 23:29
wjazd na Górki to długie sznurki
Latem korki nie do ominięcia.A w razie awarii auta stanie w pełnym słońcu to nie lada wyczyn w końcu.Jedyne mądre rozwiązanie dodatkowy pas i pełny... gaz.
OdpowiedzGwajer_gość
05.07.2014, 12:34
5,5 mln zł za kilometr :) A mogło być dziesięć ;)
Odpowiedzwa
05.07.2014, 14:13
Miasto moglo by pomalowac pasy dla rowerow na al.zwyciestwa przez ulice maly koszt a nir chca.
Odpowiedz