Narodowe Muzeum Morskie sfinalizowało podpisanie dwóch umów związanych z budową Centrum Konserwacji Wraków Statków wraz z Magazynem Studyjnym w Tczewie. Na jakim etapie jest realizacja projektu?
Pod koniec lipca rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę Centrum Konserwacji Wraków wraz z Magazynem Studyjnym w Tczewie. Kryterium oceny ofert w tym postępowaniu była cena, jednakże Wykonawcy zobowiązali byli spełnić wymagania, zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Spośród dziewięciu podmiotów, które złożyły ofertę, za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Skanska S.A.
- Współpraca z firmą, która ma ugruntowaną i dobrą markę w swojej branży jest gwarantem, że budowa Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie przebiegnie wedle wytyczonego i dokładnie opracowanego planu - mówi Szymon Kulas, zastępca dyrektora Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, kierownik projektu CKWS.
Na początku sierpnia plac budowy Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie, przy ulicy Paderewskiego, został przekazany firmie Skanska S.A. Termin rozpoczęcia wznoszenia nowego obiektu jest zależny od tempa prac związanych z rozbiórką istniejących zabudowań oraz wykonania niezbędnych przyłączy instalacyjnych i przygotowania placu budowy.
Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę tczewskiego Centrum planowane jest na drugą połowę listopada 2014 roku. Swój udział w uroczystości potwierdziła wstępnie Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Małgorzata Omilanowska.
Piątego sierpnia z istniejących budynków magazynowych w Tczewie zostały wywiezione zabytkowe jachty. „Kumka”, „Dal” i „Opty IV” pojechały do Pucka, gdzie ich konserwacją i modernizacją zajmie się firma ComplexJacht Sebastian Kulling. Pucka firma posiada doświadczenie w realizacji podobnych zadań - trzy lata odnowiła temu kadłub żaglowca Generał Zaruski.
Projekt „Centrum Konserwacji Wraków Statków wraz z Magazynem Studyjnym w Tczewie - budowa infrastruktury kultury Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku”. Projekt jest realizowany dzięki wsparciu udzielonemu z funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych.
Pod koniec lipca rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę Centrum Konserwacji Wraków wraz z Magazynem Studyjnym w Tczewie. Kryterium oceny ofert w tym postępowaniu była cena, jednakże Wykonawcy zobowiązali byli spełnić wymagania, zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Spośród dziewięciu podmiotów, które złożyły ofertę, za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Skanska S.A.
- Współpraca z firmą, która ma ugruntowaną i dobrą markę w swojej branży jest gwarantem, że budowa Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie przebiegnie wedle wytyczonego i dokładnie opracowanego planu - mówi Szymon Kulas, zastępca dyrektora Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, kierownik projektu CKWS.
Na początku sierpnia plac budowy Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie, przy ulicy Paderewskiego, został przekazany firmie Skanska S.A. Termin rozpoczęcia wznoszenia nowego obiektu jest zależny od tempa prac związanych z rozbiórką istniejących zabudowań oraz wykonania niezbędnych przyłączy instalacyjnych i przygotowania placu budowy.
Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę tczewskiego Centrum planowane jest na drugą połowę listopada 2014 roku. Swój udział w uroczystości potwierdziła wstępnie Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Małgorzata Omilanowska.
Piątego sierpnia z istniejących budynków magazynowych w Tczewie zostały wywiezione zabytkowe jachty. „Kumka”, „Dal” i „Opty IV” pojechały do Pucka, gdzie ich konserwacją i modernizacją zajmie się firma ComplexJacht Sebastian Kulling. Pucka firma posiada doświadczenie w realizacji podobnych zadań - trzy lata odnowiła temu kadłub żaglowca Generał Zaruski.
Projekt „Centrum Konserwacji Wraków Statków wraz z Magazynem Studyjnym w Tczewie - budowa infrastruktury kultury Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku”. Projekt jest realizowany dzięki wsparciu udzielonemu z funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych.
Komentarze (2) dodaj komentarz
dziki_gość
17.09.2014, 11:19
konserwacja
bardzo fajny i szczytny cel, coś ciekawego się dzieje w tym mieście, tylko na paderweskiego trochę ciasno jak na tira z lawetą Gdyby miasto znalazło kasę na reaktywację żeglarskiej sekcji ZHP to byłoby wspaniale. byłby piękny widok na żaglówki pływające po Wiśle.
OdpowiedzWopr_gość
17.09.2014, 13:22
Przystań ZHP
Przystań wioślarska Unii I ZHP nad Wisłą w Tczewie będzie przebudowywana min na potrzeby Tczewskiego WOPR które w tym momencie nie ma stałej bazy ale też innych użytkowników. Pozdrawiam.
Odpowiedz