tczew - tcz.pl logo
user_ico
Nie jesteś zalogowany!
Zaloguj się lub zarejestruj się w serwisie
Dziś jest sobota, 3 grudnia 2016r, godz. 22:49
Imieniny:
Wiadomości: Aktualności
Więcej : Wiadomości  |  Co będzie  |  Sport  |  Telewizja  |  pogoda - tczewPogoda

Elekrownia w Rajkowach - inwestor po rozmowach z mieszkańcami

Opublikowano: poniedziałek, 23.11.2009, 00:00. Ilość komentarzy: 24

Zmień rozmiar tekstu: A A A

Wszystko wskazuje na to, że problem deficytu prądu w północnej Polsce może zostać wkrótce rozwiązany. Energetyczny ratunek mieszkańcy Pomorza mogliby znaleźć w powiecie tczewskim. Po szwedzkim koncernie Vattenfall, który chce budować elektrownię węglową w podgniewskim Opaleniu, przyszedł czas na Rajkowy. W ubiegłym tygodniu w podpelplińskiej wsi odbyło się już spotkanie mieszkańców z przedstawicielami firmy Elektrownia Północ, którzy chcą tam zbudować elektrownię systemową.

Powiat tczewski energetycznym zagłębiem Pomorza? Niewykluczone. Jeszcze nie ucichły doniesienia o planach szwedzkiego giganta - firmy Vattenfall, który za ponad 10 mld zł miałaby zbudować elektrownię węglową w Opaleniu, a już mówi się o kolejnej "energetycznej" inwestycji. Inwestorem miałaby zostać firma Kulczyk Investments, a w ubiegłym tygodniu odbyło się już spotkanie, podczas którego przedstawiciele firmy Elektrownia Północ odpowiadali na pytania mieszkańców Rajków. Zainteresowanie inwestorów cieszy włodarzy naszego powiatu:

- Pojawiły się dwie firmy, które realizują swój program - jedna chce budować w gminie Pelplin, druga w Gminie Gniew. Która z nich otrzyma koncesję i przeprowadzi budowę elektrowni, dziś trudno powiedzieć, natomiast obie firmy są poważne, przeznaczają duże środki. - wyjaśnia starosta, Witold Sosnowski - Taka inwestycja to spory podatek dla gminy i zatrudnienie dla około 1000 osób. Cieszymy się, że nasz powiat spełnia oczekiwania zarówno marszałka, jak przedstawicieli ochrony środowiska. Poza tym, taka inwestycja przyczyni się do zabezpieczenia energetycznego naszego powiatu, ale także i województwa.

Uchwalono już zmiany w studium kierunków rozwoju miasta i gminy Pelplin - ponad 230 hektarów w okolicach Rajków może być przeznaczone na budowę elektrowni. Elektrownia miałaby być gotowa do 2015 roku. Jej szacunkowa moc to 2000 MW. Przy obiekcie powstałaby bocznica kolejowa, na którą dowożony byłby węgiel. Podczas budowy pracę mogłoby znaleźć nawet 3 tys. osób - po oddaniu obiektu do użytku około tysiąc. Inwestor prowadzi już badania geologiczne gruntu - ich wyniki mają być opublikowane w grudniu. To od nich zależy przyszłość inwestycji. Dodajmy, że nasze województwo potrzebuje trzykrotnie więcej prądu niż obecnie produkujemy.
Autor: red
drukuj
Artykuł przeczytano 4784 razy ( i )
prześlij dalej
    Wróć do: Aktualności
dodaj do ulubionych   
Czytaj w Tcz.pl:
Tczew - Flex
Więcej w dziale "Aktualności":
 
Opinie i komentarze (24)   Zmień kolejność
 
Brak zdjęcia
+1
Eko..._gość
IP: 88.199.xx7.xx5
Data: 23.11.2009, 03:11
"Vattenfall, który chce budować elektrownię węglową" Cały świat dąży do ograniczenia emsji CO2, szuka nowych rozwiązań energetycznych a u nas stawiamy kolejną elektrownie węglową. Bez komentarza.
Brak zdjęcia
0
RE ~ MEMIAH_gość
IP: 91.208.xx6.xxx
Data: 20.11.2010, 14:58
a ja jestem za elektrownią atomową wole atom od czarnego węgla, który wydobywany jest w deficytowych kopalniach, coraz głębiej i coraz bardziej zanieczyszczony pozdrawiam
 
user_ico_ProxX
-2
ProxX Zaufany użytkownik
Uż. zarejestrowany
Data: 23.11.2009, 07:14
Nie wiem czy wiesz ale większość naszego rachunku to wliczona opłata przesyłowa za energię elektryczną. Budowa elektrowni w naszych okolicach teoretycznie powinna znacząco obniżyć cenę za jedną kilowatogodzinę. Poza tym przy zastosowaniu nowoczesnej technologii redukcja CO2 jest znacząca. Nie uważam, że cały czas powinniśmy się opierać na takich elektrowniach, bo dywersyfikacja energii jest wskazana ale na pomorzu powstanie elektrowni węglowej to dobry pomysł.
Brak zdjęcia
+1
.... ~ do proxx_gość
IP: 79.188.xx0.xx0
Data: 23.11.2009, 07:31
masz racje że opłata przesyłowa to znaczne koszta, ale chyba zapomniałeś że na pomorzu nie ma węgla i trzeba go przytransportować ze śląska co wiąże się z nie małymi kosztami. Po za tym parząc na wysokość kominów i promień opadu pyłów to Tczew stanie się pomorskim brudasem
Brak zdjęcia
-1
sds_gość
IP: 88.199.xx7.xx0
Data: 23.11.2009, 09:02
Po pierwsze to tylko konsultacje społeczne. Po drugie powstanie tylko jedna elektrownia węglowa w powiecie tczewskim. O pyłach zapomnij bo obecne standardy ekologiczne wyeliminowały pyły i zasiarczenia w spalinach projektowanych elektrowni. To same plusy dla regionu (tysiące miejsc pracy, tani prąd,rozwój infrastruktury technicznej, setki milionów podatków do gminy Gnie czy Pelplin).
Brak zdjęcia
0
Konsultacje społeczne? ~ ka_gość
IP: 79.189.xx0.xx0
Data: 23.11.2009, 14:34
Gdzie wyczytałeś, że to konsultacje społeczne. " Inwestor prowadzi już badania geologiczne gruntu [...]. To od nich zależy przyszłość inwestycji". Moim skromnym zdaniem badanie gruntu znacznie różni się od konsultacji społecznych. Pozdrawiam ka
 
Brak zdjęcia
+1
tani bo z wegla? ~ mieczyslaw_gość
IP: 213.17.xx3.xx9
Data: 23.11.2009, 09:21
ludzie, co Wy? SDS --> "obecne standardy ekologiczne wyeliminowaly pyly?", a Ty dysponujesz jakimis wynikami badan na ten temat? wspoleczesne auta, tak bardzo ekologiczne wciaz emituja sporo SYFU do atmosfery, a tutaj nastapil znaczacy postep redukcji zanieczyszczen w spalinach, a elektrownia? jak cos palisz, to ZAWSZE emitujesz SYF w powietrze. u nas jest plasko, zadnych gr, SYF bedzie roznoszony z wiatrami w calej okolicy. i nie dajcie sie zwiesc, ze wspolczesne technologie nie truja - truja, tylko mniej, ale czy na tyle mniej, by nadal pakowac sie w wegiel?
user_ico_Memory
-2
Memory Zaufany użytkownik
Uż. zarejestrowany
Data: 23.11.2009, 09:27
opłata przesyłowa i tak nie zniknie - nie liczcie na to. Dalej pomiędzy bajki można włożyć także to, że nowe elektrownie węglowe nie emitują szkodliwych pyłów. Jasne.. po 10, 20 latach zobaczycie ilu chorych będzie w regionie. Dalej właśnie co z emisją CO2? Oczywiście rozumiem potrzebę budowy elektrowni - ale ekologicznych. Postawcie sieć zapór na Wiśle (sam Włocławek ile jeszcze postoi? 10 - 20 lat), elektrownie wiatrowe itp. Ale to niestety jest większy wydatek a mniejsza moc więc prościej jest postawić węglówkę...
Brak zdjęcia
0
bes ~ s_gość
IP: 83.14.xx3.xx2
Data: 23.11.2009, 10:38
węgiel mamy z portu
Brak zdjęcia
0
pool_gość
IP: 79.163.xx4.xx4
Data: 23.11.2009, 11:20
a co wy robicie dla natury? zacznijcie od siebie a później krytykujcie innych, a co do elektrowni węglowej to lepiej byłoby postawić turbiny powietrzne, w okolicach Malborka już działają, czemu nie zrobić badań co do wydajności takich w okolicach Tczewa?
Brak zdjęcia
0
PaSaŻeR_gość
IP: 88.199.xx8.xx2
Data: 23.11.2009, 12:45
"Budowa elektrowni w naszych okolicach teoretycznie powinna znacząco obniżyć cenę za jedną kilowatogodzinę. "Mysle ze to bzdura. Znajac zycie nic taniej nie bedzie, pewnie bedzie jeszcze drozej BO TO NOWA TECHNOLOGIA :) Podobnie jest z paliwem, majac rafinerie prawie pod nosem mamy paliwo drozsze niz w glebi kraju. A tez prawie nie ma przesylu/transportu.
Brak zdjęcia
0
To moze ~ do przeciwnikow wszystkiego_gość
IP: 83.18.xx4.xx8
Data: 23.11.2009, 13:36
postawmy atomowa. zero co2
Brak zdjęcia
0
inż. ochrony środowiska_gość
IP: 79.188.xx0.xx0
Data: 23.11.2009, 14:43
przypominam co niektórym że wasze "nowe technologie" tylko ograniczają emisję co2 i innych gazów i pyłów a nie eliminują. każda ingerencja w środowisko ma jakiś w pływ na nie a na pewno tak. Czemu w polsce wszystko jest nie opłacalne???? na całym świecie buduje się elektronie wodne, wiatrowe, słoneczne, a u nas się nie opłaca :) żal panie Tusk i reszta rządzących!!!
Brak zdjęcia
0
Pożal się Boże ~ Janek bez kajdanek_gość
IP: 88.199.xx4.xx9
Data: 24.11.2009, 13:36
Jeśli takich inżynierów środowiska mamy w Polsce, to faktycznie nic się nie opłaca. Po pierwsze: zjedz swój dyplom inżyniera (jeśli go oczywiście posiadasz). Po drugie; zgadzam się tylko w pierwszej części Twojej wypowiedzi. Spróbuj zaspokoić potrzeby energetyczne pomorskiego wiatrakami, gdzie średnie prędkości wiatru oscylują w granicach 3-5m/s, a i bywają dni bezwietrzne. Spróbuj spiętrzyć wodę na tamie w Tczewie lub na innych terenach nizinnych i zalać przy okazji tereny aż do Świecia. Pokryj sobie panelami słonecznymi dach 100m2, to może przy ładnej pogodzie klimatyzację Ci napędzi. Jeśli koszt takiej instalacji (40-50 tys) jest do udźwignięcia dla przeciętnego Polaka, to proszę bardzo. Zatem zastąpienie pozyskiwania energii całkowicie źródłami alternatywnymi nie wchodzi w grę. Im ich będzie więcej tym bardziej będą przekształcane ekosystemy. Niech zieloni khmerzy i inni ekonazisci, propagujący wprowadzenie trockizmu - ekologizmu zrozumieją, że tak naprawdę przyszłość energetyczna drzemie w pierwiastkach promieniotwórczych.
 
Brak zdjęcia
0
mmm_gość
IP: 84.38.xx7.xx2
Data: 23.11.2009, 14:43
zdecydowanie jetem za ograniczeniem CO2 i inwestowaniu w inne rodzaje elektrowni pozatym na pomorzu ma powstac el . jądrowa ( ale to za 10 lat) Z drugiej strony elektrownia węglowa dałaby miejsca pracy... tyleże Tczew jako miasto z tej inwestycji nie dostanie nic . Wszystko zgarnie gmina Pelplin .
Brak zdjęcia
0
kkkkkkkkk ~ ketil_gość
IP: 193.71.xx8.xx9
Data: 23.11.2009, 18:00
przestancie sie cofac
Brak zdjęcia
0
todzik_gość
IP: 88.199.xx1.xx6
Data: 23.11.2009, 22:18
węgiel to my powinniśmy sprowadzać do północnej polski z Chin, skoro cały świat może żerować na biednych Chińczykach to czemu my byśmy nie mieli?? Przynajmniej chiński węgiel jest tani i jest go dużo, a i naszego bysmy nie zużywali.
Brak zdjęcia
0
dobre ~ lopez_gość
IP: 77.253.xx5.xx7
Data: 24.11.2009, 17:42
... i górników, wiecznie z czegoś niezadowolonych, mielibyśmy w d...
 
Brak zdjęcia
0
BRAWO WŁODARZE!!! WAM TYLKO KASA W GLOWIE!! ~ Zyga z pow Tczewskiego_gość
IP: 90.204.xx1.xx8
Data: 24.11.2009, 20:36
Naszym włodarzom w powiecie i gminie to tylko kasa w głowie!! Za kilka lat rozpocznie sie budowa elektrowni jądrowej, byc moze bedzie ona zlokalizowana na pomorzu!! Wiec po co nam węglowa!! Cały swiat odchodzi od technologi węglowych a w powiecie tczewskim taka powstanie!! Syf z komina bedzie szkodził pięknej naszej katedrze a przede wszystkim ludziom!! Bo nie ma czystych technologi węglowych!! Ale czy to obchodzi burmistrza??
Brak zdjęcia
0
glupota ~ samouk_gość
IP: 188.33.xx9.xxx
Data: 24.11.2009, 21:05
glupota !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Brak zdjęcia
0
Srodowisko i zdrowie???!!!!!!!! ~ tISO z Rajkow_gość
IP: 82.160.xx7.xxx
Data: 16.02.2010, 16:27
Zbyt czyste powietrze ale po co nam zdrowo żyć?! Wsie tez trzeba zanieczyścić i ludziom smrodku trochę do mieszkań wpuścić.
Brak zdjęcia
0
dlaczego? ~ ?????_gość
IP: 89.77.xx1.xx4
Data: 07.10.2010, 21:12
Pamiętam takie czasy w których nic nie mieliśmy do powiedzenia, a nasi wschodni koledzy planowali zafundować nam Czarnobyl w Żarnowcu. Było - minęło. Dlaczego więc grupa cwaniaków z kasą , robi co chce jak za dawnych czasów. Nie licząc się z zdaniem innych. Wciska wszystkim ciemnotę ,że będzie eko, czysto i miejsca pracy.Sama kurzawa z hałdy węgla -pomyślcie! itd. Paplanina dla jołopów którzy nie potrafią samodzielnie myśleć. Rozwiązanie to atom w Żarnowcu.Bez elektrowni z prawdziwego zdarzenia za parę lat ( może wcześniej) leżymy tu na Północy. Jeżeli 'Państwo' nie jest w stanie podźwignąć takiej inwestycji niech dopuszczą do inwestycji cwaniaków.Udziały ,akcje i takie tam pierdoły.Biedne 'Państwo' nie utknie z finansami , cwaniaki zarobią na inwestycji zamiast zatruwać i paskudzić krajobraz, narażać się na ciągłe problemy ze strony niezadowolonych sąsiadów. Niemcy przedłużają czas eksploatacji swoich elektrowni atomowych o kolejne 10-15 lat. Przestańmy się wreszcie bać. Wszystko to jeden rak, nie ma znaczenia atom czy węgiel. Sama elektrownia nie załatwi problemu energetycznego tu u nas na północy. Cała sieć przesyłowa jest do wymiany i to jest dopiero problem. Podpowiedź dla cwaniaków.Zostaniecie bohaterami naprawiając infrastrukturę przesyłową i pewniejszą kasę zarobicie inwestując w ten element. Podsumowując. Wszyscy jesteście mądrymi ludźmi. Nie budujcie kopciucha niszcząc kolejny jakże piękny i ciekawy region.Nie wciskajcie ludziom kitu to jest wstrętne. Jesteście wyjątkowymi biznesmenami podejmijcie negocjacje z "Państwem" , a "Państwo" nich znajdzie rozwiązanie na wspólną inwestycję . Pozdrawiam.
Brak zdjęcia
0
Wysokość*prędkośćwiatru ~ Mack_gość
IP: 77.115.xx0.xx9
Data: 21.11.2010, 01:05
*prędkość opadania pyłu i wyjdzie nam, że pyły kominowe popłynęły do Francji, Rosji. A my za to dostajemy pyły od sąsiadów itd. Więcej szkody niż kilkadziesiąt elektrowni węglowych zrobił wybuch wulkanu w Islandii. Co do ekologii, to się pytam, dlaczego ekolodzy nie protestowali i nie protestują przeciw budowie rurociągu po dnie Bałtyku. Budowa zablokowała nam łowiska, niszczy faunę i florę Bałtyku. Gdzie jesteście "Ekolodzy"!!! Może lepiej abyśmy zostali przy ekologicznych strzechach i rowerach- o przepraszam guma i stal z hut w rowerze, drewniane domy niszczą lasy; to co jest ekologiczne? Pozdrawiam. Niestety świat nie jest idealny.
Brak zdjęcia
0
_gość
IP: 95.40.xx3.xx4
Data: 11.12.2012, 21:48
Inwestycja naprawdę nie obojętna dla okolicy. Ważne aby wymusić na inwestorze instalację oczyszczające aby nie było emisji pyłów, tlenków azotu, siarki i innych szkodliwych substancji. Sam CO2 nas nie zabije a inwestycji raczej nie zatrzymamy. Trzeba patrzeć na co realne.
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym - tutaj.
Dodaj nowy komentarz:

Uwaga!
Wszystkie komentarze niezwiązane w żaden sposób z artykułem w tym dziale, a także komentarze zawierające treści wulgarne lub obraźliwe nie zostaną dodane.


Imię, login, pseudonim, nick (max 30 znaków):
 _gość

Temat komentarza (max 50 znaków):

*Treść komentarza (znaczniki HTML wyłączone):
 
znajdź w tym dziale
znajdź w tym dziale
 
ranking i gorący temat
ranking i gorący temat
O tym się mówi: 
 
 
 
 
 
kalendarz wydarzeń
Grudzień 2016
  • Pn
  • Wt
  • Śr
  • Cz
  • Pt
  •  Sb
Zobacz cały kalendarz imprez i wydarzeń
Organizujesz wydarzenie kulturalne,
muzyczne, sportowe lub inne?

 

Copyright © 2001-2016 Tczew - TCZ.PL Sp. z o.o. Internetowy Serwis Informacyjny Miasta
Kontakt: kontakt@redakcja.tcz.pl. Adres: ul. Hanny Hass 4, 83-110 Tczew