70 km/h na "jedynce"? GDDKiA i policja są na "nie"

Teraz od wjazdu do Tczewa obowiązuje ograniczenie do 50-ciu (fot. tcz.pl)
70 km/h na "jedynce"? GDDKiA i policja są na "nie"
Cztery pasy ruchu, sygnalizatory z przywołaniem, ekrany akustyczne - i 50 na liczniku. Czy drogą krajową nr 91 w granicach Tczewa pojedziemy o 20 kilometrów szybciej? Na razie zarządzająca tą trasą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie chce się na to zgodzić, zasłaniając się względami bezpieczeństwa. Jednak radny miejski Krzysztof Korda (Porozumienie na Plus) nie zamierza składać broni - i chce ponownie wnioskować o podwyższenie dopuszczalnej prędkości do 70 km na godzinę na dwujezdniowym odcinku dawnej krajowej "jedynki". Negatywnie do pomysłu radnego podchodzi jednak policja.

Radny Krzysztof Korda (PnP) już raz złożył wniosek o rozważenie podwyższenia prędkości na dwujezdniowym odcinku drogi na 91 w granicach grodu Sambora. O reakcję w tej sprawie prosili rajcę mieszkańcy miasta, zgłaszający się na dyżury. Radny wysłuchał ich argumentów i podpisał się pod nimi, tym bardziej, że prędkość 70km/h na drogach przelotowych nikogo dziwi - tak jest np. na alei Grunwaldzkiej w Gdańsku:

- Mamy tutaj po dwa pasy ruchu w każdą stronę, na odcinku, gdzie można podnieść prędkość nie ma zabudowań w bezpośrednim sąsiedztwie, bądź są odgrodzone wałem lub ekranami akustycznymi, poza tym na każdym przejściu dla pieszych jest sygnalizacja świetlna. Wygląda to jak typowa trasa przelotowa - wylicza Krzysztof Korda.

Argumentacja radnego nie przekonuje jednak władz gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiedź na wniosek radnego przesłała do tczewskiego magistratu:


- Tutejszy oddział ma negatywne doświadczenia wynikające z podnoszenia limitu prędkości, skutkujące znacznym pogorszeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Może to również potwierdzić Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku - napisał Karol Markowski, zastępca dyrektora GDDKiA w Gdańsku.

Sceptycznie do pomysłu związanego z podwyższeniem dopuszczalnej prędkości na tym odcinku jest również nastawiona tczewska policja:

- W ostatnim czasie obserwujemy zdecydowany wzrost niebezpiecznych zdarzeń na tym odcinku. Było kilka potrąceń pieszych. Zdarza się nawet, że piesi przebiegają przez jezdnie i przeskakują przez barierki. Ze względów bezpieczeństwa jesteśmy za utrzymaniem prędkości na poziomie 50 km/h. - tłumaczy asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji.

Co o ograniczeniu do 50 km/h sądzą sami kierowcy?

- Ta droga jak najbardziej spełnia kryteria do tego, by jeździć po niej szybciej - teraz mandaty sypią się jak z rękawa, a jeśli nie ma patrolu, to i tak wszyscy naginają przepisy i wyprzedzają, bo te dwa pasy to czasem jedyna okazja, by wyprzedzić TiRa, za którym ktoś mógł wlec się aż od ronda w Rusocinie. - uważa pan Maciej z Suchostrzyg.

Radny, w związku z sygnałami zmotoryzowanych tczewian, złoży jeszcze raz wniosek do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta ma go rozpatrzyć ponownie - z jakim skutkiem, napiszemy w naszym serwisie.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (28)
dodaj komentarz

  • Pjord Knudsen_gość

    11.07.2011, 00:13

    wprowadźcie, patałachy ograniczenie prędkości do

    5 km/h. I najlepiej, żeby przed samochodem szedł gościu z czerwoną chorągiewką. Gwarantuję, że zlikwiduje to w całości problem wypadków na drodze. A jak postawicie policjanta z suszarką to kasiorkę będziecie trzepać, oj, mówię wam...

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx1 
  • mieczyslaw

    11.07.2011, 10:47

    Panie Karolu Markowski...

    ... może w końcu zmienicie sekwencję zmiany świateł koło "dziczka", bo tam niezależnie od panującego ograniczenia jest niebezpiecznie. Bo urzędnik wie lepiej, że my kierowcy-idioci, pozabijamy się na tej drodze jak będzie tam ograniczenie do 70km/h. Większych bzdur dawno nie czytałem.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • lukee

    11.07.2011, 06:48

    Prawda! Mało kto jeździ tamtędy 50km/k więc w sumie niewiele by się zmieniło, jedynie mniej kasy by od kierowców sciągali ;) Wystarczy zrobić w końcu porządek z sygnalizacją Al. Solidarności/Gdańska i będzie ok.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • świstak_gość

    11.07.2011, 07:15

    No ale kaska musi być - stoją z reguły koło budowlanki, za rondem koło jednostki vis a vis Cerfa i potem na słynnym 42 kilometrze, co ciekawe przed i za mostem i na pierwszym wjeździe na górki a raz nawet widziałem za barierkami na przeciwko Orlenu na górkach. Ten odcinek to żyła złota. Po co policja ma stać w miejscach niebezpiecznych skoro tutaj nachapie się od razu. Czy te cholerne światła, 5 w odległości 3 km, nie spowalniają dostatecznie całego ruchu?

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx8.xx7 
  • Prot_gość

    11.07.2011, 07:20

    zmniejszyć do 5 km/h !!!!

    A przed każdym samochodem niech idzie gościu z czerwoną chorągiewką. Gwarantuję, że nie będzie wypadków.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx1 
  • ka_gość

    11.07.2011, 08:28

    Debilizm

    1. GDDAiK siedzi sobie w Gdańsku i nie ma zielonego pojęcia jaki ruch jest w Tczewie. Wystarczy im, że u siebie zrobili 70 na Grunwaldzkiej. 2. Co do stanowiska policjii to debilizm do kwadratu. "- W ostatnim czasie obserwujemy zdecydowany wzrost niebezpiecznych zdarzeń na tym odcinku. Było kilka potrąceń pieszych. Zdarza się nawet, że piesi przebiegają przez jezdnie i przeskakują przez barierki. Ze względów bezpieczeństwa jesteśmy za utrzymaniem prędkości na poziomie 50 km/h. - tłumaczy asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji.". Czy Pan asp. sztab. Dariusz Górski nie zauważa, że przedstawione przez niego przypadki dotyczą nieprzestrzegania przepisów przez pieszych? Ich uczcie, od nich wymagajcie, ich karajcie.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • harjokari_gość

    11.07.2011, 09:08

    Dajcie spokój GDDKiA. Przecież teraz wszyscy "mądrzy" którzy tam siedzą łacznie ze wszystkimi dyrektorami "analizują" dane o spadku pojazdów TIR na A1 i przeniesieniu tego ruchu na DK91. Mają inne sprawy na głowie typu jak zmusić/zachęcić kierowców TIR do powrotu na A1. Jeszcze ze 3 miesiące i analiza będzie gotowa a w niej informacja że ruch na DK 91 drastycznie nie wzrósł, bo z danych wynika że.... Tylko, że wcześniej nikt nie badał ruchu na 91.

    Cytuj
    IP: 195.117.xx9.xxx 

    łowca_gość

    11.07.2011, 09:31

    Popieram

    Debilizm albo....reżim.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx9.xx4 

    ja_gość

    12.07.2011, 10:31

    popieram komentarz

    GDDKiA to niemoty i bezmyślni biurokraci. ciekawe czy mają prawa jazdy?

    Cytuj
    IP: 83.11.xx1.xx5 
  • harjokari_gość

    11.07.2011, 08:49

    Jeśli nie można czegoś zrobić lub się nie chce bo decyzja, co tu ukrywać, byłaby niezwykle odważna gdyby ją podjęto, to zrzuca się wszystko na bezpieczeństwo. Nasi możnowładcy zapominają, że w XXI wieku można stosować przejścia nadziemne dla pieszych lub podziemne. Wtedy nie ma już ofiar w pieszych. Zostaje zrobienie porządku ze skrzyżowaniem Gdańska/Solidarności.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • ja_gość

    11.07.2011, 10:28

    pod i nad...

    to jest rozwiązanie tylko zaraz larum co z wózkami z dziećmi no i niepełnosprawnymi.. chociaż i na to są sposoby. Ja bym optowała za przebudową tzw.ronda przy Shellu oraz przejścia wis' a wis' ,,budowlanki" - jest tam bardzo niebezpiecznie a przy okazji zintegrowanie świateł na tym przejściu jest conajmniej marne nie mówiąc do d***y. Kiedyś zdarzyło mi się dwa razy próbować przejść po uprzednim zapaleniu się ,,zielonego'' dla mnie - pojazd bliżej krawężnika się zatrzymał ; natomiast lewym pasem pomknął inny;co by było gdybym próbowała przebiec po przejściu. Wiem,że się tego nie powinno robić ale...i byłoby nieszczęście są to niestety przypadki nagminne na tym przejściu. Dodam jeszcze,że tzw.ekrany kwalifikują się już do remontu. Niby mają chronić od hałasu a niestety same ten hałas stwarzają - ponieważ w wielu miejscach są poluzowane - w nocy słychać efekt najbardziej. Się rozpisałam dam szansę Innym bo napewno jest jeszcze więcej uwag tego typu. Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • cichy_gość

    11.07.2011, 09:42

    no i co z tego

    no i co z tego, że ''że piesi przebiegają przez jezdnie i przeskakują przez barierki''? moze wprowadzic wszedzie jazde do 50km/h, bo moze ktos wyjsc pod maske..

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx4.xx8 
  • tom

    11.07.2011, 10:08

    Fajnieby było gdyby na przelotówce przez Tczew było wprowadzone ograniczenie do 70 km /h ale co to by zmieniło. korków przeciez nie ma na tym tczewskim odcinku drogi. 70-tka wprowadzona powinna byc na odcinku z tcz do łęgowa gdzie pojawiły sie korki po wprowadzeniu Viatoll-a . zmieniona powinna także zostać sygnalizacja świateł na odcinku od McDonaldsa do czarlina gdzie tez kierowcy stoja w dlugim sznureczku ze wzgledu na błędnie ustawione światła. może od tego powinno się zaczać nie wspomne juz o przebudowaniu tego odcinka drogi i dobudowaniu po jednym pasie ruchu w każda strone. ale na to zapewne nie ma pieniędzy jak na całą infrastrukture drogową w tcz. a podsumowując gdyby zarządcy drów choć w małym stopniu wprowadzili zmiany w organizacji ruchu sugerowane przez kierowców sytuacja uległaby diametralnej zmianie. Ale chyba nikt kto siedzi w urzedzie za biurkiem nie czyta komentaży i uwag wielokrotnie wypisywanych na łamach tcz.pl.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • alina_gość

    11.07.2011, 11:06

    Racja kto jeżdzi tą drogą to widzi jak są durnowato poustawiane świtła ,ruszyć dupę za stołu i zobaczyć ,zmienić napewno o 50 % poprawi się ruch przez Tczew .Ale jak ktoś siedzi za stołkiem jeszcze daleko od miasta to pisać głupoty łatwo ,a my mieszkańcy tu się z tym musimy pier......ć .

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx8 
  • Kalina_gość

    11.07.2011, 12:06

    :)

    Jestem za tym aby podnieść prędkość do 70km/h ale jednocześnie umieścić kilka fotoradarów aby faktycznie ta prędkość była przestrzegana. Jaki sens miałoby podniesienie prędkości bez montażu fotoradarów? Żaden, bo i tak prawie każdy jeździ tam obecnie ponad 80km/h. a po podniesieniu prędkości jeździliby pewnie 100km/h. Nasi kierowcy nie dorośli do jazdy samochodem bo albo jeżdżą o wiele za szybko albo są chamami za kierownicą. Ciekawe, że po wjechaniu na teren Niemiec nagle wszyscy nasi piraci pokornieją jak baranki. Czyli jednak można jeździć przepisowo tylko Policja powinna częściej i bardziej rygorystycznie KARAĆ, KARAĆ i jeszcze raz KARAĆ wszystkich piratów drogowych. Mój brat wracając ze szkoły i przechodząc przez przejście dla pieszych został śmiertelnie potrącony przez pirata wyprzedzającego na skrzyżowaniu i z nadmierną prędkością. Zginął, bo ten idiota musiał zdążyć dziecko odebrać z przedszkola a w zamian odebrał życie niewinnemu chłopcu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • on_gość

    11.07.2011, 12:13

    komentarz policji

    Leniwa policja zamiast karać tych pieszych o których mówi, czy też kierowców cieżarowek i osóbowek przejeżdzających notorycznie na czerwonym (na skrzyżowaniach z Dziczkiem i Malinowską - zwłaszcza! ) woli mieć czyściutką i prościutką robotę jak zwykle. Ustawić się w krzakach i łapać na przekroczeniu 50km/h, przy tym się nie narobią. Tak samo notoryczne lekceważenie zakazu wyprzedzania przez ciężarowe na Al. Solidarnosci... po co policja ma sobie tym zaprzątać głowę. Parę dni temu jechałem po 23ej od strony Górek w stronę Shela, z zamiarem skrętu na Bajkowe, 60km/h. Od stacji Orlen jadący za mną TIR najpierw świecił długimi, potem jechał na zderzaku i w końcu zaczął wyprzedzać, ledwo się zmieścił przed wysepką oddzielająca pas do skrętu na Bajkowe.

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx8.xx2 
  • m.s.w._gość

    11.07.2011, 12:54

    znajdżcie takiego,

    znajdżcie takiego, który nie jedzie tą drogą więcej jak 50. chyba że koniem lub ciągnikiem

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx4 
  • kb_gość

    11.07.2011, 16:52

    FAKT

    Nawet rowerzyści tą drogą jeżdżą szybciej... Tak fajnie z górki jest...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx0 

    mieczyslaw

    12.07.2011, 10:14

    Bo jest z górki...

    ... w obie strony.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zawszewdrodze_gość

    21.12.2011, 22:43

    Skąd ten sarkazm?

    Ja od wielu lat jeżdżę zgodnie z przepisami po całej Europie i okolicach. Szczególnie ostrożnie poruszam się właśnie po Tczewie! Bo właśnie tutaj żyje i mieszka moja rodzina... zona, dzieci, wnuki... Skąd u Was taki pośpiech? Taki pęd do zabijania?

    Cytuj
    IP: 90.132.xx7.xx6 
  • Art_gość

    11.07.2011, 13:43

    Dobry pomysł

    ze wzgledow bezpieczenstwa 20 km wiecej nic nie zmieni kierowcy i tak utrzymują na tej drodze większą prędkość niż 50 km/h . Policja troche przegina z łapaniem i strzelaniem fotek . Niech w koncu się zajmą bezpieczeństwem w mieście a nie staniem 24/7 na gorkach i opalaniem . niedlugo sobie tam materace rozstawią .

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx0 
  • angelo_gość

    11.07.2011, 16:54

    policja haha

    niech policja sama zacznie jezdzic 50km h i poteem niech sama ząda tego od kierowcow.nie mowie o wszytkich policjantach

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx1 
  • _gość

    11.07.2011, 17:12

    ASDF

    Faktycznie 70km/h to zabójcza prędkość aż pasy ruchu się zlewają w oczach a samochód hamuje z tej predkosci przez 2 kilometry ... ludzie wypadają na tych ostrych wirażach. Karambol gwarantowany

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • zaratustra83

    11.07.2011, 18:25

    50 km/h to kpina

    50 km/h na tym odcinku drogi krajowej to totalna kpina. Twierdzenie GDDKiA że podniesienie limitu wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo jest śmieszne bo i tak 90 % pojazdów jedzie tam 70 km/h lub więcej. Co do policji to sprawa jest jasna, zarobek i jeszcze raz zarobek. Nasza stara jedynka to ulubiona trasa do sterczenia z radarem lub fotoradarem. Wyższy limit prędkości to mniej i mniejsze mandaty. Ten radny ma u mnie głos w następnych wyborach za inicjatywę :-D

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja_gość

    12.07.2011, 09:14

    70-tka

    czy to naprawdę jest taka zawrotna szybkość ? jeżeli jadąc z taką prędkością poruszymy wyobraźnię i będziemy umieli przewidzieć na podstawie usytuowania terenu pobocza np.krzaki,drzewa itp. powinniśmy przewidzieć ,że z za nich może ,,coś'' lub Ktoś ,,wyskoczyć'' na jezdnię .W Kodeksie Drogowym takie uwagi są zawarte - to napewno poradzimy Sobie z wyhamowaniem pojazdu. A biorąc pod uwagę natężenie ruchu jakie panuje na naszych drogach to zgadzam się z opcją - 70-tka od Czarlina do Łęgowa. Jak już wspomniano - dlaczego przepisy ruchu mają obowiązywać tylko kierowców ? Przecież piesi gdyby się do nich stosowali byłoby o wiele bezpieczniej. Wszak my kierowcy też bywamy pieszymi to wiemy jak to jest - prawda ?hm mała dygresja ; - pieszy ,,przechodzi'' przez jezdnię w miejscu zakazanym i zostaje potrącony przez pojazd gdzie obowiązuje 50-tka a jechał 60 km/h no i kto będzie winien !!?........................................no pewnie,że Kierowca bo mu udowodnią,że przekroczył szybkość a co z pieszym - jest NIEWINNY ?! nieduża różnica a jak BOLI - oczywiście Kierowcę. Wrócę jeszcze na chwilę do Kodeksu... w niedzielę jadąc ul.Jagiellońską zatrzymałem się przed przejściem chcąc przepuścić panią z wózkiem,z naprzeciwka jechał ,,zadowolony starszy Pan i miał dużo czasu żeby się zatrzymać i co zrobił - OLAŁ zagadnienie, dałem mu sygnałem dźwiękowym - nie słyszał i co by było gdyby Kobieta z tym wózkiem chodziła szybciej -.............. Dziecko na asfalcie . I w tym miejscu kiedyś był taki wypadek (przejście naprzeciw Kościoła). a Kodeks mówi ,, zatrzymanie jednego jest nakazem dla drugiego'' Dziadki na badania Psychotechniczne a Policja...? ...cóż...niech dalej siedzi w krzakach

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • HX_gość

    12.07.2011, 15:55

    NOWA PRAWICA

    Dość głupoty - GŁOSUJMY NA KNP (NOWA PRAWICA) !!

    Odpowiedz
    IP: 193.111.xx6.xx1 
  • Krzysztof_gość

    12.07.2011, 21:35

    Te nieuzasadnione komentarze az przerazaja

    Co najmniej 70km/h .Trzymam kciuki Panie Krzysztofie Korda

    Odpowiedz
    IP: 80.50.xx5.xxx 
  • zawszewdrodze_gość

    21.12.2011, 22:37

    Świat jest pełen samobójców i morderców!

    Na prawdę trudno zrozumieć jaki cel ma Nasz (?) tczewski(?) radny i Pan Maciej z Suchostrzyg w zwiększeniu prędkości na odcinku 1500 metrów drogi przebiegającej przez Nasze Miasto? Dokładnie tyle wynosi odcinek drogi dwupasmowej, dwujezdniowej. Przez radnego przemawia populizm, nadzieja na pozyskanie ewentualnych wyborców a przez Pana Macieja zaściankowość! Czy w ten sposób chcemy zagłuszyć swoje sumienie? Sumienie piratów drogowych czy wręcz bandytów? Ps. panie Macieju! Czy widział Pan wlokącego się TIR-a? Zwłaszcza od Rusocina? Ja widuję czasami jednego który jeździ z MAKSYMALNYMI DOZWOLONYMI prędkościami na tej trasie i faktycznie jest traktowany jak zawalidroga!. Jeżeli przeszkadzają Panu TIR-y na 17 kilometrach i 800 metrach DK-91 to proponuję pożyczyć w banku 3 złote i poszaleć na autostradzie!!!

    Odpowiedz
    IP: 90.132.xx7.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.