Rynek nie dla pań w szpilkach?

W ramach rewitalizacji wymieniono m. in. nawierzchnię (fot. tcz.pl)
 Rynek nie dla pań w szpilkach?
Nie wszystkim podobają się działania rewitalizacyjne prowadzone przez miasto na tczewskiej starówce. Mowa tu wcale nie o wandalach, o których niszczycielskiej działalności na Starym Mieście, pisaliśmy kilka dni temu, ale o grupie tczewskich radnych. Dotarły do nich sygnały od niezadowolonych pań, które mają problemy z dotarciem na rynek w obuwiu na obcasach. Wszystko z powodu nowej nawierzchni ulicy Jarosława Dąbrowskiego.

Działania rewitalizacyjne w rejonie ulicy Jarosława Dąbrowskiego i Krótkiej zakończyły się jesienią ub. roku. Powstał szlak spacerowy z nowymi ławkami, stylizowanym oświetleniem, kwietnikami. Wymieniono również nawierzchnię - betonowy polbruk zastąpiły granitowe kostki i płyty. Te ostatnie jednak nie wszystkim się podobają. Podczas ostatniej sesji uwagę prezydentowi zwracał radny Bartłomiej Kulas, które podkreślał, że z powodu wymiany nawierzchni problem z dotarciem na rynek mają szczególnie przedstawicielki płci pięknej.

- Od czasu zakończenia remontu nieustannie napływają do mnie skargi mieszkańców na ten temat. - mówił rajca - Zdaniem moich rozmówców, nowa kostka uniemożliwia normalne poruszanie się po Starym Mieście. Według relacji spacerowanie jest teraz bardzo niewygodne, w szczególności dla kobiet w obuwiu na obcasie. Poruszanie się z kolei w obuwiu na płaskiej podeszwie jest również bardzo nieprzyjemne. - podkreślał radny, domagając się zmiany istniejącego stanu rzeczy.

Nowa nawierzchnia nie podoba się również radnej Grażynie Antczak, która dodała, że w przestrzeni między kostkami mogą utykać wysokie obcasy oraz Krzysztofowi Misiewiczowi, który podkreśla, że w szczelinach można znaleźć śmieci i niedopałki papierosów.


Władze miasta tymczasem tłumaczą, że podobne nawierzchnie można zobaczyć na starówkach miast w całej Polsce i Europie, a zastąpienie polbruku granitowymi kostkami, stanowi nawiązanie do historycznego charakteru tej części Tczewa:

- Wybrałem się z żoną ostatnio do Torunia. Masa kostki - podobnej do naszej - i panie - również w obuwiu na obcasach - spacerowały, podziwiając tamtejsze kamienice. - mówi zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa. Z kolei prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki dodaje - Na ulicy Kościuszki mamy stary bruk, którego nie zalejemy asfaltem. Przy ulicy Dąbrowskiego mamy ciąg spacerowy z nawierzchnią nawiązującą do Starego Miasta.

Z kolei wiceprezydent Adam Burczyk podaje przykład Przemyśla, gdzie zaledwie kilka lat temu zalano asfaltem stary bruk, a teraz asfalt jest zdzierany, by przywrócić historyczny charakter Staremu Miastu. Niemniej władze obiecały przyjrzeć się problemowi.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (66)
dodaj komentarz

  • jarq

    13.01.2012, 00:55

    Oczywiście panie mają rację. Jak snieg kiedys napada to niejednemu łopata peknie na tych kamieniach podaczas odsnieżania

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • hejaho

    13.01.2012, 08:08

    nie przesadzajmy . Radny lubi koloryzować - co to za stwierdzenie - "kostka uniemożliwia normalne poruszanie się po Starym Mieście".?! ja tam jakoś chodzę i korona mi z głowy nie spada. a nowy bruk jest znacznie ładniejszy niż betonowa kostka. szkoda tylko, że bydło wyrywa metalowe znaczki z logo 750-lecia

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ja_gość

    13.01.2012, 08:34

    chodzę w obuwiu na wysokim obcasie po Starym Mieście i jakoś daję radę. To już gorszy jest np. chodnik w ciągu ulicy jagiellońskiej, gdzie przez krzywe płytki można nogi połamać. a radnym polecam wycieczkę do malborka na zamek i próbę przejścia się po dziedzińcu. pewnie z naszym tczewskim podejściem od razu by zabetonowali

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 

    ._gość

    13.01.2012, 10:36

    PROJEKTOWALI

    ci którzy do niedawna chodzili w gumofilcach

    Cytuj
    IP: 46.169.xx6.xx4 

    ..x.._gość

    13.01.2012, 16:21

    ludzie znowu narzekacie

    starówka pięknieje ,uroku dodaje właśnie tak ułożony bruk ,jestem kobietą i nawet zimą chodzę na wysokich szpilkach i jakoś się nie wywalam, idąc nawet w płaskich butach nie uważając można łatwo się wywrócic,

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx7 

    niepełnosprawna_gość

    14.01.2012, 07:39

    łatwo się wam pisze,

    ale przejdźcie się po tym czymś mając na nogach specjalistyczne obuwie ortopedyczne...

    Cytuj
    IP: 82.139.xx0.xx6 

    mrowka_gość

    16.01.2012, 10:54

    tak samo jest z wybrukowana ul. Szopena

    auta jada i sie trzęsą jak galareta..

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • Jona_gość

    13.01.2012, 02:53

    ....

    no i co z tego?? ale fakt faktem, po tym nie da sie chodzi, stary bruk 3mal sie dobrze. ten jest "poukladany" , tak jak by ktos robil to na odwal i byle jak. Kobiety ledwo chodza, dzieci sie przewracaja , mezczyzni potykają heheh. Ale wazne, ze jest tak w Toruniu , ba, jak w calej Europie :D

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xxx 
  • maslak_gość

    13.01.2012, 06:16

    wszystko trzeba robić z głową...

    Można rewitalizację robić z głową - wymieniając np. wewnętrzną część spornych ulic - zostawiając szlaki piesze "al'a chodniki" wyłożone polbrukiem. Można wszystko zrobić z głową - a co najważniejsze funkcjonalnie, ale można też: robić wiadukt wg. planu zagospodarowania o szerokości 7m - wymieniać prawie nową nawierzchnię na starym mieście - pakować miliony w rewitalizację starego miasta, gdzie są same banki i lumpeksy... a mieszkańcy (nie chcę tu nikogo obrazić) uważani są za "meneli" (chopina i okolice).... Takie pomysły rewitalizacyjne powinny być kontrolowanie głównie pod względem funkcjonalnym - mamy XXI wiek a nie średniowiecze - jeżeli tak bardzo chcemy cofać się do dawnych czasów, niech rajcy zaczną jeździć konno albo bryczką... po położonym przez siebie bruku....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx6 
  • Gość_gość

    13.01.2012, 10:48

    :)

    Zdecydowanie popieram!!!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx0 

    q_gość

    13.01.2012, 12:38

    jestem za

    jeśli mamy wracać do dawnych czasów to bycie politykiem było zaszczytem a nie etatem. kiedyś politycy zadowalali się tym, że reprezentują swój region, kraj a nie tylko wyciągali ręce po naszą kasę. może i do tego wrócimy? tylko wtedy to już na skalę kraju - ile kasy byłoby zaoszczędzone i możnaby przeznaczyć np. na ratowanie zabytków (takich jak most tczewski)

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx9 
  • Rogi

    13.01.2012, 06:52

    To fakt, nie da się po tym zbytnio chodzić w normalnych butach, a co dopiero w obcasach. No ale chyba przecież nie zerwą po raz kolejny nowej nawierzchni, że ją wymienić.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mrowka_gość

    13.01.2012, 09:23

    to niech ja zeszlifują..

    barany bezmyslne..

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • Pit_gość

    13.01.2012, 06:58

    MALKONTENCI, nigdy im się nic nie podoba, a to wiadukt za wąski, a to lodowisko za małe, teraz nawierzchnia starówki i wiele można by wymieniać. SMUTNE TO, LUDZE CIESZCIE SIĘ TYM CO JEST. Miasto pięknieje !

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx0.xx7 
  • mrowa_gość

    13.01.2012, 08:29

    fakt, że pieknieje, ale..

    jak juz cos sie robi, to porzadnie i funkcjonalnie, widac ze tu faceci decydowali..

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • baku127_gość

    13.01.2012, 07:40

    No tak.... Tczew miasto wiecznie niezadowolonych mieszkańców...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • Beata 1977_gość

    13.01.2012, 07:47

    Znowu radny Kulas!

    Czy wzmianka o radnym Kulasie w tym artykule ma na celu jego promocję, czy ośmieszenie? Zawsze jest wywoływany w takich błahych sprawach.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • Zaskoczony_gość

    13.01.2012, 16:41

    Grube pieniadze

    Przepraszam bardzo, czy wyrzucenie dziesiątek tysięcy złotych w nawierzchnię po której inwalidzi, matki z wózkami, a nawet zwykli mieszkańcy Starówki nie mogą chodzić, to jest sprawa błaha? Dla mnie to jest sprawa ważna.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx8 
  • aga_gość

    13.01.2012, 07:48

    --

    Trzeba myśleć wcześniej, a u nas jak zawsze po fakcie. A kobiety z małymi dziećmi we wózkach się nie skarżą? To istna masakra. A obuwie to chyba sportowe się najlepiej sprawdza. Już sto razy wolałam wcześniejszą nawierzchnię , może nie była idealna, ale lepsza. Pozostało pogratulować projektantom i tym co wyrzucili pieniądze w błoto.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx6 
  • Memory

    13.01.2012, 07:50

    konsultacje

    a może UM zacznie organizować prawdziwe konsultacje społeczne przed następnymi inwestycjami? Bo to co teraz jest to jakaś kpina - ogłoszenie o planowanych pracach wisi w UM i tam trzeba pójść aby się z nimi zapoznać i zgłosić ewentualne zastrzeżenia. Powinno być inaczej - to UM powinien organizować konsultacje podczas, których przedstawia co i jak ma zamiar zrobić. Następnie mieszkańcy mogliby się wypowiedzieć.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mrowa_gość

    13.01.2012, 08:30

    najlepisj w internecie..

    bo nie kazdy ma czas latać do UM.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • Tczewianin_gość

    13.01.2012, 07:51

    ...

    W Toruniu nie ma szpar pomiędzy kamieniami. Nie brońcie się rękoma i nogami bo nie macie racji.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • K_gość

    13.01.2012, 08:13

    Tak tak, wymienmy calosc! Zaplacmy jeszcze wiecej! A jak juz wymienimy - to wymienmy raz jeszcze - zeby miec 100% pewosci! :)

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx5 
  • aga_piet

    13.01.2012, 08:22

    Po raz kolejny ta sama śpiewka. Przecież niedawno w jakims temacie (materiale filmowym?) na Portalu wypowiadał się któryś urzędnik, że sprawa jest znana i rozważają zaradzenie temu poprzez utworzenie czegoś w rodzaju "ścieżek" z gładkich płyt. Wystarczyłoby poszerzyć obecnie istniejące.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Olo_gość

    13.01.2012, 08:31

    Kostka

    RACJA, kostka pasuje do otoczenia, do kamieniczek, ma swój klimat. Ale... jest na pewno zbyt chropowata i ma ostre kawałki, które na pewno paniom nie ułatwiają życia. Panom też o ile idą w butach o cienkich podeszwach. A to takie proste - wystarczy lekko zeszlifować kostkę, są różne i niedrogie sposoby. Panowie Prezydenci - trochę wyobraźni i po sprawie.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx0 
  • q_gość

    13.01.2012, 12:41

    tylko, że (w większości) odrapane i zaniedbane kamieniczki z (większością) swoich mieszkańców przestają pasować do całej (odnawianej i upiększanej) reszty

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx9 
  • knee_gość

    13.01.2012, 08:34

    fakt

    To prawda. Bardzo łatwo można się potknąć. O nieszczęście nie trudno. Ciekawe, czy wówczas miasto zapłaci za odszkodowanie za złamane ręce i nogi. Urzędnicy miejscy nie pomyśleli, bruk straszny!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • john_gość

    13.01.2012, 08:44

    Jak w Toruniu

    Jak w Toruniu to może jest, ale nam tczewiakowm często się zdarza mieć produkt np. "toruniopodobny", a to już nie to samo. Moim skromnym zdaniem mamy wtopiną (przerysowałem trochę) gdzie niegdzie kostkę granitową w betonową podbudowę. A powinno być odwrotnie - czyli ściśle i równo ułożona kostka a szczeliny wypełnione zaprawą. No chyba, że rewitalizacja ma tak postepować, że wrócimy do średniowiecza;-) Może jak się kostkę rzadziej położy to więcej zostaje na 'inne" inwestycje.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • Torunianka_gość

    13.01.2012, 11:35

    Już 5. rok jestem w Toruniu i jedyne co zauważyłam to wymianę tej niewygodnej kostki na płyty na całej ulicy Szerokiej. Chyba pan Drewa trochę nagiął fakty. Bo jedynie na bocznych, mniej uczęszczanych uliczkach została stara nawierzchnia.

    Cytuj
    IP: 158.75.xx7.xx6 
  • myślący

    13.01.2012, 08:52

    na całym świecie dają radę, tylko nie w tczewie?

    Jeśli tczewianki mają problemy z poruszaniem się w wysokim obuwiu, to czas pomyśleć o adidaskach ;-) popatrzcie na włoszki - one tam mają mnóstwo takich brukowanych ulic, a śmigają w taaakich szpilkach, o jakich się polkom nawet nie śniło

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    13.01.2012, 15:22

    do "Myślącego"

    Chciałabym widzieć Ciebie w butach na obcasie jak przechodzisz po tej kostce, spiesząc się, np na autobus.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx5 

    Gość_gość

    13.01.2012, 17:17

    Ktoś cie zmusza?

    Ktoś cie zmusza do chodzenia w obcasach po bruku? Nie radzisz sobie to zmień buty albo trasę. Starówka jak sama nazwa wskazuje jest miejscem stylizowanym na dawne czasy, a nie autostradą z idealnie gładkim asfaltem. Są kobiety które bez problemów sobie radzą na takim podłożu w szpilkach. Twój brak umiejętności to twój problem, a nie miasta albo społeczeństwa...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 

    Zdziwiony_gość

    13.01.2012, 20:05

    Chyba kpisz

    Na Starym Mieście mieszka kilka tysięcy osób. To nie jest opustoszała Starówka, na której są tylko ładnie wyglądające średniowieczne kamieniczki. To jest część miasta, gdzie ludzie żyją jak wszedzie indziej, pracują, handlują, załątawiają sprawy. Po takim bruku musi się dać normalnie chodzić, inaczej zabudujmy Stare Miasto murem historycznym, odbudujmy zamek, wysiedlmy wszystkich mieszkańców, zburzmy to co niepotrzebne i chodźmy w glanach na Starówkę tylko po to żeby sobie zdjęcia robić na "pięknej" starówce.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx8 

    Gość_gość

    14.01.2012, 02:18

    Mieszkańcy?

    Mieszkańcy mają się świetnie. To niewielka garstka rozhisteryzowanych pustaków robi spazmy, że nie potrafią chodzić w szpilkach po lekko nierównym terenie. Ja na ten przykład nie potrafię chodzić w szpilkach po gładkim chodniku. Czy w związku z tym miasto powinno przebudować wszystkie drogi na takie na których sobie w szpilkach, czy może raczej ja powinienem zmienić buty albo wybrać inną trasę?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • kwiatuszek_gość

    13.01.2012, 08:59

    kostka

    Tylko czekałam ,aż ktoś ten temat poruszy. Faktycznie jest wielki problem, którego RADNI nie chcą zauważać. Kostka jest okropna i stwarza problem w poruszaniu się na obcasach. Ja idąc tak omijam kostkę chodząc po miejscach gdzie jest ta śliska płyta, tyle że to śmiesznie wygląda. Jak można było dobrą nawierzchnie , zmienić na tak beznadziejną. Zapewne zwiększy się przemysł obuwniczy, wzrośnie sprzedaż obuwia w naszym okręgu. W Niemczech nigdzie takiej beznadziejnej kostki nie ma. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx1 
  • aga_piet

    13.01.2012, 09:38

    Niemcy

    ROTFL - mówisz chyba o autostradach, tam faktycznie są gładkie. Co do bruku, pierwszy lepszy przykład - Dusseldorf: http://fotowojcik.pl/index.php?p=categories&id=10812&url=SWIAT/Niemcy&ppswiat/niemcy_page = &Rpp=&type= , a tu drugi - Plauen: http://www.holidaycheck.pl/fullscreen-Star%C3%B3wka+Plauen+Marktplatz-ch_ub-id_1159040773.html

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    aga_piet

    13.01.2012, 10:04

    Niemcy

    ROTFL - mówisz chyba o autostradach, tam faktycznie są gładkie. Co do bruku, pierwszy lepszy przykład - Dusseldorf: http://fotowojcik.pl/index.php?p=categories&id=10812&url=SWIAT/Niemcy&ppswiat/niemcy_page = &Rpp=&type= , a tu drugi - Plauen: http://www.holidaycheck.pl/fullscreen-Star%C3%B3wka+Plauen+Marktplatz-ch_ub-id_1159040773 . html

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Nie ma porównania_gość

    13.01.2012, 11:01

    Bruk

    Na zdjęciach które załączyłaś, łatwo zauważyć, że bruk jest sto razy bardziej równy niż nasz na Dąbrowskiego... A my mamy - jak juz ktoś pisał, wyrób toruniopodobny

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx8 
  • stef

    13.01.2012, 09:02

    rewitalizacja

    zalać wszystko asfaltem ,zadowoli malkontętów.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja_gość

    13.01.2012, 09:22

    nie tylko trudne dla pan

    chodzenie po tej kostce jest nie tylko trudne dla pań w obcasach starzy ludzie o "laskach" tez ciezko po tym im isc a ja mam 2 letnie dziecko i zawsze jak idziemy ta ulica sie potyka, przewraca no i ciekawe jak bedzie z odkuwaniem lodu ? Ładnie wyglada ale jest nie praktyczna

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • czarna_gość

    13.01.2012, 09:40

    zgadzam się że kostka to problem

    Ja z całkiem innej strony pisze jako matka jak mam przejechać po starym mieście to moge zapomnieć że moja córeczka spokojnie sobie pośpi a sama jazda jest nie przyjemna jak trzęsie takim wózkiem jak by się ludzie przyjżeli to rodzice starają się jeżdzić po płytach i odcinkach bardziej dopasowanych do potrzeb rodziców

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx5.xx4 
  • q_gość

    13.01.2012, 12:52

    tylko, że z tego co robią nasi politycy jasno wynika, że chcą wybić społeczeństwo: ---1) starsi ludzi mają głodowe emerytury i muszą dorabiać ---2) ludzie po 50 ale jeszcze pracujący widzą ile emerytury dostaną i łapią drugi etat ---3) ludzie po studiach, po szkole przez to wszystko nie mają pracy i uciekają zagranicę-nie dość, że tam jest praca to i godnie się żyje a dzieci mają 100x lepszy start w życie ---4) ci co zostali (bo może musieli) mogą zapomnieć od przyszłego roku o zwrocie podatku-a dla niektórych był to spory zastrzyk pieniędzy i np. nowe meble albo remont ---5) a nasz rząd się dziwi: CZEMU SPOŁECZEŃSTWO SIĘ STARZEJE? CZEMU POLKI WOLĄ RODZIĆ NP. W ANGLII? DLACZEGO, DLACZEGO, DLACZEGO?? ja też się zastanawiam, czemu wybieramy cały czas tych samych...... przecież ryba psuje się od głowy a nasza to już nawet ogon ma nieświeży

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx9 
  • ka_gość

    13.01.2012, 10:24

    historyczny charakter

    Jeżeli chodziło o przywrócenie historycznego charakteru starówki, to trzeba było zrobić klepisko z wyprofilowanym na środku rynsztokiem.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • aga_piet

    13.01.2012, 10:49

    klepisko

    Klepisko - fajny pomył :) I parking dla koni.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Marsell_gość

    13.01.2012, 10:59

    Jakoś nie widzę problemu

    Chodzi się normalnie. Od pół roku ,codziennie dreptam przez Stare Miasto w glanach. I to nie jest ani obuwie na płaskim ani na wysokim obcasie.

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx5.xx2 
  • kamila_gość

    13.01.2012, 20:00

    włóż obcasy

    polecam. od razu problem zobaczysz. albo poczujesz.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx4 
  • Tczewianka_gość

    13.01.2012, 10:59

    Bezsęs!!!

    Ta cała wymiana nawierzchni to po prostu bezsęs wydawanie kasy na marne z lipnym skutkiem !!! Panie na obcasach mają problem ,a co mają powiedzieć małe dzieci siedzące w wózkach - jadąc tą alejką dziecko podskakuje jak na trampolinie do tego warkot kółek - MASAKRA !!! Pieniądze wyrzucone na to by zmienić spacer po starówce na potykanie się o kostkę powinno się zainwestować na rozsądniejszy cel jakim byłby np. wymiana chodnika w ciągu ulicy Wojska Polskiego ... Tam to dopiero chodnik wygląda,trzeba chodzić slalomem żeby sobie zębów nie powybijać a o prowadzeniu wózka można zapomnieć... Same wykruszone,wytarte płyty chodnikowe, jedna wystaje nad drugą a i tym dziurawym studzienkom w których można zgubić obuwie należało by się przyjrzeć... Najgorzej chodnik wygląda od strony jednostki - zachęcam wszystkich radnych do spaceru !!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx0 
  • MAMA_gość

    13.01.2012, 11:25

    :)

    Co do matek z wózkami dodam tylko że cały Tczew jako miasto jest nie przystosowany !!! Chodniki są okropne a o zjazdach z nich pozapominano we wielu miejscach trzeba się natrudzić by zjechać z krawężnika nie uszkadzając kół... Dodatkowo nasze jakże dokładnie wymierzone zjazdy po schodach -coś niesamowitego ,kto w tych czasach posiada wózek z tak szerokim rozstawieniem kół ... W całym mieście nie ma miejsc gdzie można by było nakarmić/przewinąć dziecko!!! Rodzice przewijają maluchy na powietrzu zatrzymując się przy ławkach, ponieważ co nie jest tajemnicą iż w Tczewie nie ma publicznych toalet, na co tez zwraca się uwagę ale nikt nic z tym nie robi... Można by było tak wymieniać i wymieniać bez końca !!!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx0 
  • kjkj_gość

    13.01.2012, 11:21

    popieram

    Mi też się nie podoba ta nawierzchnia. Stara była o wiele lepsza, po co było wymieniać. BEZ SENSU! Niech nikt nie zapomina o tym, przy kolejnych wyborach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • andy52_gość

    13.01.2012, 11:24

    jakość bruku

    problem nie leży w materiale, którym wyłożono deptak, ale w jakości tego ułożenia. Kostka brukowa też może być ułożona porządnie. Zamiast narzekać i wymyślać zalanie asfaltem może łatwiej wymóc na wykonawcy w ramach gwarancji poprawność ułożenia (równość zabruku i spoin wraz z prawidłowym ich wypełnieniem. A tak z ciekawości: kto był inspektorem nadzoru inwestorskiego i za co dostał wynagrodzenie, co robiła komisja w czasie końcowego odbioru robót i dlaczego odebrała tak spartaczoną robotę.

    Odpowiedz
    IP: 195.245.xx6.xx0 
  • _gość

    13.01.2012, 13:06

    ja pie...

    Tcz naprawdę spada na psy.nie macie o czym pisać?Temat bardzo ważny dla życia miasta,prawda?Nie mogą chodzić w szpilkach to niech nie chodzą-proste.Pisalibyście może lepiej o tym co naprawdę jest ważne,zajmowali się problemami zwykłych ludzi,o tym jak miasto jest dewastowane i niszczone,patrzyli urzędasom na łapy a nie o bzdurach.Śmiechu warte.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • Zaskoczony_gość

    13.01.2012, 16:43

    Co ty gadasz?

    To są właśnie sprawy zwykłych ludzi - chodniki po których nie można normalnie chodzić, nie tylko na obcasach. Mieszkam na Starym Mieście i dla mnie to jest sprawa najwyższej wagi, dla Ciebie to jest śmiechu warte.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx8 

    q_gość

    14.01.2012, 21:03

    to m.in z moich podatków-więc dla mnie ważny temat

    dodajmy, że ten tragiczny chodnik wyłożyli z m.in. naszych podatków. fakt była jakaś dotacja z unii ale można to było lepiej zrobić: stare odrapane kamienice należące do miasta mogli wyremontować, właścicieli tych prywatnyvh pociągnąć do odpowiedzialności żeby swoje też odnowili. po jaką chole...e stylizowany chodnik jak wstyd przyjezdnym pokazać te drapaki i lumpeksy??? -------------ps. a ta "cud" fontanna to na jaki wiek stylizowana bo ani do chodnika, ani do kamienic ani do niczego innego nie pasuje??? może i się nie znam, może w dawnych czasach konie "parkowane" na tych wyżej wspomnianych klepiskach piły z takich właśnie wodopojów (przynajmniej na światełka mogły popatrzeć, nie nudziły się, powymieniały poglądy...) śmiech na sali jakich baranów robią z nas-mieszkańców ci z UM. co wymyślą tym razem??? ....bo fantazja jest od tego, żeby bawić się na całego... (jak widać najlepiej cudzym)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx7 
  • mieszkanka_gość

    13.01.2012, 14:35

    Zmieniają na gorsze.

    Miałam wrażenie, że tylko mi to przeszkadza, a tu proszę, nie tylko mi się źle chodzi po zmianie ulic (nie wiem po co wymieniali kostkę). Przestałam chodzić na obcasach, a z dzieckiem chodzę na około zamiast np. ul. Krótką, bo można było szału dostać.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx8.xx9 
  • BASIA .CZAS .ALTERNATYWA. .FRU_gość

    13.01.2012, 14:38

    alternatywa

    Ja dziś tj.13.01 szłam po tym bruku to mało brakowało a bym zaryła nosem.Co to za partacze robili? Zastanawiam się jak ciężko będzie pozamiatać,szczególnie gdy coś utkwi w szczelinie.

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx1.xx7 
  • gość_gość

    13.01.2012, 15:05

    popieram

    Moja mama mieszka od urodzenia w Tczewie a ma 88 lat i mówi że przed wojną były tam duże prostokątne płyty a nie ta kostka po której nie można chodzić .Kto to wogóle wymyślił żeby takie coś położyć jakiś bezmózgowiec.A co nas obchodzi Toruń czy inne miasta ,my mieszkamy w Tczewie

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx5 
  • DUDEK_gość

    13.01.2012, 21:04

    to wymyślił Pobłocki

    To chyba jego pomysł z tą rewitalizacją bo oglądałam w telewizji

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx5 
  • TAKI SOBIE _gość

    13.01.2012, 15:23

    Cała Polska w "polbruku" lub starówki w "kamieniach". Polbruk tez nie jest super rozwiązaniem. Tam gdzie już jest od dłuższego czasu uległ róznym przekształceniom. Góry, doliny, nierówności. Ładny jest na początku. Nie może równać się jednak z trwałymi, wygodnymi płytkami betonowymi, którymi wykładano chodniki 20 lat wstecz. W biedniejszej gminie widziałem, jak przekładali płytki na drugą stronę i tylko zniszczone były usuwane. Nie zapolbrukowano na szczęście wszystkiego. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx1.xx0 
  • Takajakas_gość

    13.01.2012, 17:52

    Witam.Moim skromnym zdaniem wszystko wygląda ładnie ,ale niestety to fakt że nie można normalnie chodzić w szpilkach lub w butach o cienkich podeszwach to jest po prostu horror ,ale jak zwykle nieprzemyślane decyzje .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • spacerowicz_gość

    13.01.2012, 18:18

    Kiedyś a dziś: http://mbp.tczew.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=399

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • Tczewianka_gość

    13.01.2012, 19:33

    o co chodzi?

    To co się dzieje w mieście staje się coraz większą wiochą... Ludzie wyciągnijcie w końcu wnioski. Do władz: w nawiązaniu do coraz bardziej historycznego miasta wybierzmy jednego Księcia Sambora, który umiejętnie zarządzi podatkami...

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx6 
  • Gość_w_Tczewie_gość

    13.01.2012, 20:43

    nawiązanie do historycznego charakteru

    Proponuję wszystkie drogi ponownie wybrukować i nieczystości zacząć ponownie wylewać na ulice, aby w pełni nawiązać do historycznego charakteru i okresu średniowiecza. Nie bardzo jednak pasuje mi do tych zmian zainstalowana fontanna na starym miesicie, w której nie widzę cech historycznych? Widać, że projektanci tak gdzie im pasuje wstawiają współczesne elementy i nie dbają o to, aby zachować spójny charakter całości wykonania. Myślę, że przeznaczone środki na wymianę kostki brukowej można było wykorzystać na odnowienie wielu zużytych chodników, których w Tczewie nie brakuje ze znacznie większą korzyścią dla wszystkich mieszkańców, a tak pewnie po licznych negatywnych głosach Urząd Miasta ponownie zainwestuje w wyminę kostki marnotrawiąc kolejne środki. Pozdrawiam wszystkie panie, które stają na wysokości zadnia i z gracją spacerują po odnowionej starówce.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx8 
  • _gość

    14.01.2012, 08:36

    Jak się Panią nie podoba to...

    możecie chodzić na rękach

    Odpowiedz
    IP: 208.202.xx7.xx6 
  • q_gość

    16.01.2012, 18:14

    czy będziesz tak samo mądry jak to twoja żona, dziewczyna, matka (jakakolwiek bliska ci kobieta) w końcu zrobi sobie krzywdę na tej cud nawierzchni? też jej powiesz, że ma chodzić na rękach?

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx1 
  • Anii_gość

    15.01.2012, 14:14

    Starówka z głową

    Jestem zdania, że obok wyłożonych polbrukiem pasów powinny być pasy z płaską nawierzchnią. Polbruk nadaje uroku, ale nikt nie pomyślał o jego praktyczności. Wychodząc z dzieckiem na spacer muszę uważać aby się ono nie przewróciło, a gdy jest w wózku to żadna przyjemność dla niego i dla mnie kiedy wózek się trzęsie na takiej nawierzchni. Nie wspomnę już że gdy popada deszcz na starówce robi się ślisko. Ciekawa jestem jak sobie poradzą służby przy odśnieżaniu. Gdyby powierzchnia była równiejsza zapewne szybciej można by było ją odśnieżyć. Jeżeli Radni chcą zobaczyć miasto z praktyczna starówką, zapraszam do Starogardu Gdańskiego. Piękna starówka z polbrukiem, ale z praktycznymi chodnikami.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • q_gość

    16.01.2012, 18:12

    polbruk to było to praktyczne to jest tragiczna kostka (pewnie jakaś odpadowa) położona przez partaczy w rekordowo długim czasie (żeby robić dłużej to by chyba już tylko na leżąco ze związanymi rękoma)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.