MOPS znajdzie siedzibę w "starym dworcu"?

Waży się los budynku przy ul. 1 Maja (fot. tcz.pl)
MOPS znajdzie siedzibę w "starym dworcu"?
Urząd Miejski chce pozyskać kamienicę przy ulicy 1 Maja, stanowiącą fragment tzw. "starego dworca" na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. O zmianie dotychczasowej siedziby MOPS na tczewskich Suchostrzygach mówi się od dawna, a teraz szansą na przeprowadzkę mogą stać się kolejowe zaległości wobec miasta z tytułu podatku od nieruchomości.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej na razie działa w budynku przy ulicy Armii Krajowej. Około 70-ciu zatrudnionych w MOPSie pracowników na co dzień przebywa w wykonanym, m. in. z azbestu budynku, do którego zastrzeżenia ma straż pożarna w związku z wąskimi korytarzami, czy brakiem wyjścia ewakuacyjnego. Dlatego władze miasta od kilku lat szukają nowej siedziby dla MOPSu. Teraz pojawił się kolejny pomysł - przejęcia budynku starego dworca przy ul. 1 Maja. Miasto prowadzi już rozmowy z PKP Nieruchomości na temat przejęcia, a okazją miałoby być zaległości finansowe wobec ratusza. Kolej złożyła właśnie korektę deklaracji podatkowej - chodzi o podatek od nieruchomości. W trakcie prowadzonej niedawno kontroli okazało się, że PKP opłaca zbyt niski podatek.

- Kolejarze złożyli korektę opłat od 2006 roku, co powoduje, że kwota wraz z odsetkami narasta. Na koniec roku kwota zobowiązań PKP przekroczy milion złotych. - wyjaśnia Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.

Miasto chce jak najszybciej rozpocząć procedurę egzekucyjną i podpisać hipotekę na kwotę zaległości. Urzędnicy czekają teraz na wycenę budynku przez kolejową spółkę - PKP Nieruchomości.


- Jesteśmy żywo zainteresowani przejęciem tego budynku z myślą na adaptację na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. - mówi prezydent.

W projekcie przyszłorocznego budżetu zabezpieczono już nawet środki na stworzenie dokumentacji na przebudowę budynku dawnego dworca. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, tam przeprowadzą się urzędnicy pomocy społecznej. Co zatem z budynkiem masarni przy ulicy Jagiellońskiej, którą z myślą o MOPSie niedawno zakupiło miasto? Obiekt zostanie najprawdopodobniej sprzedany, bo koszta jego adaptacji na potrzeby MOPSu okazały się zbyt wysokie.

- W przyszłym roku planujemy studium zagospodarowania miasta, potem nastąpi zmiana planu zagospodarowania, która również będzie dotyczyć tego terenu. Będzie to prawdopodobnie rok 2013. - dodaje prezydent Pobłocki.

Zmiana zapisów planu zagospodarowania przestrzennego może zmienić przeznaczenie terenu, np. pod usługi, czy działalność handlową. Miasto liczy, że dzięki temu uda się uzyskać lepszą cenę za grunt. Przypomnijmy, że Urząd Miejski kupił działkę, wygrywając drugą licytację komorniczą za cenę wywoławczą 1 mln 13 tys. zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (34)
dodaj komentarz

  • ktoś_gość

    23.11.2011, 03:30

    Należy myśleć przyszłościowo

    Jak na mój skromny gust , jak nadal jedynymi reformami będą cięcia ulg i podwyższanie podatków ,a takie ma plany nasz nowy rząd , proponuję budynek po szpitali kolejowym , ten na zdjęciu może się okazać za mały do obsłużenia rzeszy potrzebujących .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • _gość

    23.11.2011, 07:27

    wydatki na pomoc społeczną też będą obcięte. proponuje zakazać zamykania osiedlowych śmietników, bo już niedługo pozostanie nam zbieranie puszek i złomu.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx0 
  • adam p._gość

    23.11.2011, 07:26

    sala

    Była kiedyś w tym budynku całkiem niezła sala koncertowa. Takich w Tczewie jak na lekarstwo. Oby tylko jej nie zabudować jak tej na Kołłątaja w dawnym TCKu.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • dzika44

    23.11.2011, 08:54

    Był Eden

    Była też całkiem fajna dyskoteka Eden, jesli pamiętacie, szkoda ,że padła.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Jarząbek_gość

    23.11.2011, 07:30

    Prezydent do PROKURATURY !

    Jak można dziennikarzom ujawniać długi przedsiębiorców ? Panie prokuratorze proszę z urzędu wszcząć śledztwo w tej sprawie. Za kupno masarni też powinien Pan beknąć. To można zakwalifikować jako działanie na szkodę miasta, a nie dłuuuuuugotrwałą inwestycję. Teraz miasto kupi dworzec i skończy się jak z masarnią, czyli pustostan.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • jo jarząbek_gość

    23.11.2011, 08:04

    ty pewnie być chciał, żeby wszystko rozgrywało się pod stołem. dobrze, że media wiedzą takie rzeczy

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 

    Robert_gość

    23.11.2011, 10:02

    Kolega, czytaj miedzy wierszami

    Miasto kupiło masarnie za xxxx teraz okazuje się, ze się nie nadaje wiec chcą kupić/przejąc inny budynek a masarnia po cichu pójdzie do znajomka władz za yyyy która to kwota będzie pewnie o wiele mniejsza od kwoty zakupu - bo niby nikt inny tego nie będzie chciał kupić . Tak to już się w Polsce kombinuje -a faktycznie za taką niegospodarność ktoś powinien beknąc.

    Cytuj
    IP: 89.171.xx8.xx0 
  • mopsik_gość

    23.11.2011, 07:44

    Nie wspomniano w artykule o planach przeniesienia MOPSu do budynku CEDu. Nie spodobał się on władzom ponieważ kolejki po zasiłek w centrum miasta burzą idylliczny obraz Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx8 
  • _gość

    23.11.2011, 08:30

    za blisko by ludzie mieli żeby na skargi do prezydenta latać, że im zasiłku mops nie przyznał.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx0 
  • x_gość

    23.11.2011, 08:32

    A komornik komu przekazał ten 1 milion, który ściągnął od miasta?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • kulturalny_gość

    23.11.2011, 09:27

    Może lepiej przejąć od kolei okrąglak? Jest to budynek unikatowy, w całej Polsce są tylko takie trzy, ale nasz jest w najlepszym stanie. Można w nim organizować wydarzenia kulturalne, muzyczne i przy okazji ocalić piękny zabytk.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx9 
  • didi_gość

    23.11.2011, 09:43

    MOPS zrobił sobie impreze w Villi na lubiszewie było grubo

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • hehehe

    23.11.2011, 11:23

    ...

    http://jahwarrior.wrzuta.pl/audio/3wCwCrCBcvi/big_cyc_-_na_bankiecie

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    didi2_gość

    24.11.2011, 00:16

    impreza

    Didi ty chyba w życiu imprezy nie widziałeś, dlatego wrzucę tobie dwa zdania : jesteś burak i masz problem z którym nie możesz niestety sobie poradzić. Tak mi przykro, że mi nie jest przykro :)

    Cytuj
    IP: 192.104.xx7.xx1 
  • xx_gość

    23.11.2011, 10:48

    nieruchomości PKP

    Tymi nieruchomościami PKP zarządzał Pan Wiorek ,gdy nie został wybrany w starostwie na zastępce cztery lata jego zarządzania wyszło tak,że PKP zalega z podatkami i odsetkami za nieruchomość będącą własnością PKP. Władze miasta pozwoliły na takie zaleglości ,ale były Prezydent kolejarz nie dopuścił ,aby PKP ukrócić takie niewywiązywanie się z płacenia podatków gdyby to osoba fizyczna nie zapłaciłą 14zl to 100 wezwań do zapłaty.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx1 
  • ._gość

    23.11.2011, 11:33

    DO ROBOTY

    a nie po zasiłki znależli sobie sposób na życie ,owszem parę osób jest potrzebujących ale reszta to cwaniaki pracujące na czarno i pobierajacy zasiłki

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx9.xx9 
  • raf

    23.11.2011, 12:37

    Muzeum kolejnictwa

    Z tego budynku miasto powinno zrobić Muzeum Kolejnictwa przecież miasto Tczew to miasto kolejarzy są też tory wystawić eksponaty parowozów zabytkowych pociągów wagonów . Dużo miłośników kolej by się znalazło co by pomogło w utworzeniu takiego muzeum . Nie daleko są mosty normalnie lokalizacja na takie muzeum jest dobra. Mam nadzieje że miasto pomyśli o utworzeniu takiego muzeum.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    23.11.2011, 22:37

    Tczew miastem muzeów? W Warszawie w najblizszym czasie zostanie zlikwidowane takie właśnie muzeum

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • jack_gość

    23.11.2011, 17:05

    ....

    jak dla mnie dobry pomysł , warto zagospodarowac jakos ta okolice

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xxx.xx9 
  • on_gość

    23.11.2011, 17:39

    jaką logiką jest dawanie zasiłków ludziom którzy niechcą pracować hoć praca jest .Lub becikowe paranoja osoby które maja po xx dzieci lub więcej (nie wszyscy)robią dzieci już z nudów lub pod wpływem alkocholu .rodzą dzieci daj bóg zdrowe .dalej tacy świetni rodzice niepracują bo poco biorą becikowe dalej się niemartwią bo te dzieci są do starości utrzymankami państwa.czyli nas.gdzie tu logika?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • A.._gość

    23.11.2011, 19:17

    .

    WSZĘDZIE ZWALNIAJĄ A TY CHRZANISZ , ŻE JEST PRACA. WAL SIĘ.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx3 

    joalka_gość

    23.11.2011, 20:44

    Głodowe pensje.

    Masz rację praca jest ale za marne grosze, nie da się wyżyć - poprawka godnie wyżyć (i nie mówię tu o zadnych rarytasach, wystarczą trzy normalne posiłki dziennie). Trzeba zacząć od podniesienia najniższej krajowej. Myślę że dwa tysiące na rękę i mogą sobie zabierać wszystkie ulgi podatkowe becikowe a nawet głodowe rodzinne. Dwie osoby pracujące i rodzinka z dwójką a nawet trójką dzieci może wyżyć. A tak biegają do opieki i do roboty niet bo się nie opłaca, a takie ciołki jak większość ludzi w tym kraju utrzymuje ich, chociaż sami za wiele nie mają. Chore państwo.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 

    zaratustra83

    23.11.2011, 23:48

    do ~ joalka_gość

    A co Ci da podniesienie najniższej krajowej? Wraz z jej podniesieniem wzrosną ceny produkcji i usług, a co za tym idzie, ceny towarów. Dostaniesz więcej pieniędzy ale kupisz za nie tyle samo. Innymi słowy inflacja zeżre twoją podwyżkę.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    23.11.2011, 17:44

    Mopsik

    No tak teraz jesteśmy w azbeście i wilgoci oraz w smrodzie z szamba, a prezydent chce nas wygnać na koniec miasta do budynku od lat nieużywanego ciemnego i zawilgoconego. Dziękujemy za pamięć Panie Prezydencie.!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • a..._gość

    23.11.2011, 19:22

    .

    Wreszcie na Stare miasto a nie tylko głupie Suchostrzygi. Wszystko tam i trzeba zapieprzać taki kawał. Niech teraz mieszkańcy Suchostrzyg zapieprzają na Stare miasto. Ja się cieszę. :-)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx3 

    joalka_gość

    23.11.2011, 20:49

    kpina

    . do ~ a..._gość Ty się tak nie ciesz tylko roboty sobie poszukaj. No ale blisko domu będzie trochę ciężko pani/e wygodna/y.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • _gość

    23.11.2011, 18:31

    Mam nadzieję, że się uda

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • pytamie?_gość

    24.11.2011, 00:31

    Panie radny historyku Ickiewiczu

    Proszę napisać do publicznej wiadomości z jakich czasów pochodzi budynek starego dworca w Tczewie chyba z czasów budowy mostu. Bo architektura i cegła podobna jest do ruiny wieżyczek na moście. Stary dworzec to zabytek Tczewa za komuny był magazynem ,a teraz niszczeje zróbcie muzeum kolejnictwa to będzie pomysł na piątkę.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx7 
  • lgh_gość

    24.11.2011, 07:48

    Całkowicie popieram. Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce (w Polsce) niż Tczew na takie muzeum.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx0 
  • raf

    24.11.2011, 14:56

    Muzeum Kolejnictwa

    Ciesze się że jest kilka osób za tym żeby powstało MUZEUM KOLEJ W TCZEWIE. I naprawdę jest to dobre miejsce na muzeum. Kto jest za muzeum to może napiszemy petycje do Prezydenta i Starosty aby takie muzeum utworzyć w naszym mieście. A MOPS to bym całkowicie zlikwidował bo tam większości ludzi to nie chce pracować tylko kombinować a my na nich robimy. A mopsikowi jak się nie podoba tam pracować to niech zmieni pracę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    24.11.2011, 16:44

    Pomysł godny uwagi.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx8.xx8 
  • lgh_gość

    24.11.2011, 20:38

    OK! Zróbmy petycję - może przy pomocy FB? Warto poszukać głosów poparcia poza granicami miasta - w wielkim świecie :D. Pomysł jest świetny, na pewno znajdzie spore zainteresowanie!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx3 
  • MOPS "na zadupiu"_gość

    24.11.2011, 22:49

    Dobrze,że nie przeniosą MOPS -u do Zajączkowa,gorszego miejsca nie można było znależć-bez żadnego dojazdu komunikacji miejskiej,brawo!!!!!!!!!!!!!bez wyobrażni.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • lgh_gość

    25.11.2011, 08:18

    Mam jeszcze taką jedną myśl. Myśląc o muzeum wyobrażamy sobie pachnące naftaliną eksponaty, ale dlaczego to muzeum nie mogłoby wyglądać jak połączenie Muzeum Powstania Warszawskiego z Centrum Kopernik? Mogłoby być nowoczesne i wizjonerskie, przedstawiać nie tylko historię, ale również najnowszą technologię. Ja to tak widzę, byłoby fajnie i wydaje mi się, że mielibyśmy duże zainteresowanie.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.