GRAND OFF. Najlepsze niezależne filmy świata w CKiS

GRAND off w CKiS (fot. mat. prasowe)

odbyło się
04
02.2017
Sobota
GRAND OFF. Najlepsze niezależne filmy świata w CKiS
Serdecznie zapraszamy na kolejną, 9 edycję „Grand Off. Najlepsze Niezależne Filmy Świata”, będzie to jednocześnie 3 spotkanie z festiwalem w Tczewie.

GRAND OFF to uczta dla fanów kina niezależnego, gdyż jest to jeden z najważniejszych festiwali promujących kino offowe na świecie. W tym roku kapituła składała się z 70 członków świata filmowego, pochodzących z aż 95 krajów. Rekordowo duża była też liczba zgłoszonych filmów, było ich prawie 2.000.

W Centrum Kultury i Sztuki, będzie można obejrzeć filmy, które zostały nagrodzone przez kapitułę składającą się z kilkudziesięciu filmowców, przedstawicieli całego, filmowego świata, w tym Polski, którą reprezentowali m.in. Agnieszka Holland, Lech Majewski, Allan Starski, Aneta Kopacz i Andrzej Harasimowicz. Zobaczyć będzie można zwycięzców w kategoriach: fabuła, reżyseria, scenariusz, montaż, aktor, aktorka, dokument, animacja, scenografia oraz najlepszy film polski.

Na wszystkich fanów kina czekają nie tylko ciekawe, zagraniczne filmy, będzie też polski film, który znalazł się na tzw. krótkiej liście Oscarowej w kategorii „Krótki film dokumentalny”, oznacza to, że ma szansę na nominację do tej prestiżowej nagrody. Jest to prawdopodobnie jedyna okazja, do obejrzenia „Punktu wyjścia” w reż. Michała Szcześniaka w Tczewie.


Wstęp na projekcje jest bezpłatny. Pokazy filmów odbędą się na sali widowiskowej Centrum Kultury i Sztuki, rozpoczęcie o godz. 16.00.

Zapraszamy na filmy:

Najlepsza fabuła: LOS HUESOS DEL FRÍO / COLD’S BONES [20’]
Reżyser: Enrique Leal, Hiszpania

Domi wyrusza w podróż, która ma na celu sprowadzenie brata z powrotem do domu. Podróż w sam środek wojny, głodu i okrucieństwa. Podróż, która ją zmieni na zawsze.

Trailer: https://vimeo.com/117895107

Najlepsza reżyseria: ex equo - PORN PUNK POETRY i SMUTNE POTWORY


PORN PUNK POETRY [41’]
Reżyser: Maurice Hübner, Niemcy

Męska prostytutka próbuje uciec przed skrywanymi od dawna uczuciami. Nieoczekiwane czułe spotkanie z młodą kobietą konfrontuje go z jego prawdziwymi pragnieniami i wystawia jego całe życie na próbę



SMUTNE POTWORY / SAD MONSTERS[30’]
Reżyser: Justyna Tafel, Polska


Księżniczka ma 6 lat i najlepszego tatę na świecie. Tylko ona wie, że jej tata tak naprawdę jest dzielnym rycerzem, który walczy ze strasznym potworem. Najgorsze są noce, kiedy mama ma dyżur w szpitalu, a Księżniczka zostaje w domu sama. Jeśli tata długo nie wraca, to znak, że potwór może zaatakować…





Najlepszy scenariusz: BRUDER / BROTHER [28’]

Scenariusz: Jarek Duda
Reżyser: Jarek Duda, Niemcy

24-letni Łukasz chce wydostać się ze środowiska, w którym żyje. Marzy o tym, by ktoś go docenił i o tym, czego brakuje w jego życiu: o lojalności. Kiedy jego społeczny awans zaczyna się urzeczywistniać, śmierć jednego z rodziców, z którym kontakt urwał się dawno temu, sprowadza na próg jego mieszkania młodszego, 13-letniego brata, Kamila.





Najlepszy montaż: HAPPY THOUGHTS [14’]


Montaż: Layke Anderson
Reżyser: Layke Anderson, Wielka Brytania

Przywołując duchy klasycznej opowieści, para przeciwników staje ramię w ramię w obliczu katastrofy.

Trailer: https://vimeo.com/93458718



Najlepsza aktorka: STAVANGER [38’]

Aktorka: Ulrike Krumbiegel
Reżyser: Arto Buhmann, Niemcy

Film opowiada historię farmerki Marty, którą, po nagłej śmierci męża ogarnia dojmujące uczucie samotności, smutku i zwątpienia. Nie radząc sobie ze stratą neguje rzeczywistość i chwyta się w końcu tego, co jej zostało po mężu - jego kochanki.



Najlepszy aktor: OJCZE MASZ / FATHER’S DAY [36’]

Aktor: Arkadiusz Jakubik
Reżyser: Kacper Lisowski, Polska

Bohaterem “Ojcze masz” jest Marcel, punkrockowy muzyk. Chociaż jest już po czterdziestce, nadal się nie ustatkował. Zgodnie z hasłem ‘no future’ żyje od koncertu do koncertu, od imprezy do imprezy. Któregoś wieczoru spotyka Basię, swoją dawną przyjaciółkę. Ona też ma być przygodą jednej nocy, ale ostatecznie kieruje życie Marcela na zupełnie nowe tory.






Najlepszy dokument: PUNKT WYJŚCIA / STARTING POINT [26’]

Reżyser: Michał Szcześniak, Polska

Aneta „zbuntowała się całkowicie” w wieku 19 lat. Trafiła do więzienia za morderstwo. Dziewięć lat później codziennie wyjeżdża poza mury zakładu karnego do domu spokojnej starości, gdzie mieszka chora od najmłodszych lat pani Helena. W jej odczuciu Aneta ma w życiu wszystko, dlatego namiętnie dopytuje dziewczynę o jej życie. Anetę czeka próba, w której pomoże jej pani Helena.

Tariler: https://www.studiomunka.pl/film,28703,21,Punkt-wyjscia.html



Najlepsza animacja: AUTOMATIC FITNESS [21’]

Reżyser: Alejandra Tomei & Alberto Couceiro, Niemcy


Tragikomedia oparta na pomyśle ciągłego przyspieszenia. Film o szaleństwie codziennego życia, o tym, jak automatycznie zmuszeni jesteśmy żyć, pracować, oddychać, myśleć… istnieć.

Trailer: https://vimeo.com/77347912



Najlepsza scenografia: Nagrody Ex equo - ASTA i AZURITE


ASTA [15’]

Scenografia: Jill Kibbey & Stephanie Blonduel
Reżyser: Oliver Koos, Luksemburg
Rok 1929. Szlachetnie urodzony Henrik L. melduje się wraz z rodziną w Grand Hotelu. Jednak powód jego wizyty jest raczej nieprzyjemny: jego syn jest ciężko chory i wymaga leczenia. Państwo L. przezywają trudny okres związany z chorobą syna i krachem na giełdzie. Henry chowa się w barze hotelowym i tam poznaje femme fatale Astę Nielsen. Daje się uwieść jej tajemniczej aurze i popełnia cudzołóstwo.


AZURITE [25’]

Scenografia: Alexia Crisp-Jones
Reżyser: Maud Garnier, Francja

Osiemnastoletnia Salome pracuje u swojego ojca, malarza uwielbianego za błękit. Jednak ojciec jest stary i nie jest w stanie stworzyć słynnego odcienia. Salome ma nadzieję, że ojciec przekaże jej swoją tajemnicę, jak dotąd zazdrośnie strzeżoną.



Najlepszy film polski: NIEWIDZIALNE / INVISIBLE [22’]

Reżyser: Zofia Pręgowska, Polska

Bohaterką filmu jest niewidoma poetka pani Krystyna. Akcja filmu rozgrywa się w maluteńkim warszawskim mieszkanku, którego pani Krystyna z racji swojego stanu zdrowia nie jest w stanie już samodzielnie opuszczać. Zdana na innych, nieustannie komentuje otaczający ją świat pisząc poezję.



Drukuj
Prześlij dalej